بخشی از متن:
توضیحات:
این پایان نامه دارای 5 فصل کامل، فصل اول کلیات تحقیق، فصل دوم پیشینه تحقیق، فصل سوم روش تحقیق، فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها، فصل پنجم نتیجه گیری
مقدمه:
پدر و مادر درتربیت فرزندان نقش بسیاراساسی را ایفا می کنند ولی در تربیت فقط خوب بودن پدر و مادر نیست بلکه موارد دیگری نیز است که در تربیت فرزندان موثر و تاثیر گذار است یکی از این موارد اخلاق نیکو داشتن است که بسیار در رفتار فرزندان موثر است از موارد دیگری که برروی فرزندان اثر می گذارد تلویزیون، سینما و ماهواره را می توان نام برد. کودک اگر حرکات بد یا ناشایست را ازتلویزیون فرا می گیرد درآینده ی او تاثیر می گذارد و به ضرر کودک خواهد بود.
پس پدر و مادر باید فضایی را به وجود آورند که کودکشان در آن احساس راحتی و آرامش خاطر کند .
از موارد دیگری که روی فرزندان تاثیر می گذارد دوستان و اقوام هستند. اگر کودک با دوستان خوبی آشنا شود حتما در رفتارش اثر خواهد گذاشت.
والدین باید کودک را با اجتماعی که قرار است درآینده در آن زندگی کند آشنا سازند و همچنین او را در مورد پوشیدن لباس مناسب آشنا کنند. آنها باید بین فرزندانشان فرق نگذارند بلکه باید طوری رفتارکنند که کودک احساس کند که همه دوستش دارند نه اینکه احساس کند اضافی است و نیاز هایش را بر طرف کنند. پدر و مادر درتربیت فرزندان نقش مهمی را ایفا می کنند اما چیز های دیگری نیز درتربیت فرزندان موثر است از جمله کسانی که با اولیاء و فرزنداشان درارتباط هستند .مثل تلویزیون و دوستان. والدین می توانند فضای خانه را طوری بسازند که فرزنداشان درآن احساس امنیت و آرامش خاطر داشته باشد.
والدین علاوه برنقش پدر و مادری باید نقش دوست را نیز برعهده داشته باشندو برای فرزندان خود احترام قائل شوند و آنها را جلوی دیگران ضایع نکنند و یا حتی غرور آنها را جلوی دوستان و آشنایان و درخود خانواده ازبین نبرند تا آنها احساس اضافه بودن نکنند و توجه به فرزند و ارزش قائل شدن برایش باعث می شود که مشکلاتش را به جای اینکه به دیگران بگوید به پدر و مادرش می گوید.
اگر فرزند احساس کند که درخانه ، پدرو مادر و اعضا خانواده یکدیگر را دوست دارند و به هم احترام می گذارند دیگر درکوچه و خیابان از دیکران طلب دوست داشتن و محبت نمی کند.
والدین قبل از اینکه فرزندانشان را وارد جامعه بکنند باید او را با فضای جامعه و اینکه درجامعه چگونه رفتارکند آشنا کنند.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق
سوالهای پژوهش
متغیر ها
فرضیات فرعی تحقیـق
تعاریف عملیاتی
فصل دوم: پیشنیه تحقیق
ارتباط و اهمیت آن در زندگی انسان
شرایط لازم برای برقرار ی ارتباط
پیشینه تحقیق
مروری بر ادبیات تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق
نوع روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری (حجم نمونه)
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و توصیف داده ها
فصل پنجم: نتیجه گیری
نتیجه از تحلیل داده ها
پشنهادات و کابرد نتایج
محدودیت های تحقیق
منابع و ماخذ
هدف اصلی این تحقیق را تشکیل می دهد تحقیق حاضر از نوع توصیفی بوده و جامعه آماری تحقیق از دانشجویان دانشگاه نیمه حضوری شهرستان شهرستان میاندوآب تشکیل شده است حجم جامعه آماری تقریباً 1000 نفر می باشد که از بین آنها 270 نفر با روش تصادفی ساده به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند.
بخشی از متن:
چکیده:
تغییر و تحولات دنیای پرشتاب کنونی در عرصههای علمی و فنی و چالشهای پی در پی نظامهای اقتصادی- اجتماعی، کاهش ذخایر زیرزمینی و افزایش فقر و بیکاری، موجبات توجه عمیقتر سیاستگذاران و اندیشمندان به مفهوم کارآفرینی را فراهم نمود تا آنجا که آخرین الگوی توسعه را توسعه مبتنی بر کارآفرینی قلمداد کردهاند.
کارآفرینی فرایند ابتکار و نوآوری و ایجاد کسب و کارهای جدید در شرایط مخاطرهآمیز از طریق کشف فرصتها و بهرهگیری از منابع میباشد. کارآفرینی تبدیل ایده نو به محصول یا خدمات است که از نتایج آن میتوان به افزایش بهرهوری، ایجاد ثروت و اشتغالزایی اشاره نمود.
دخالت عوامل متعدد سیاسی- اقتصادی و اجتماعی- فرهنگی در فرایند کارآفرینی و ویژگیهای شخصیتی خاص کارآفرینان از جمله موضوعاتی است که توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. نوآوری و خلاقیت، اعتماد به نفس، منبع کنترل درونی، ریسکپذیری، استقلال طلبی و انگیزه پیشرفت، از مهمترین ویژگیهای کارآفرینان است. بهویژه مک کله لند ( 1961 ) بر ارتباط انگیزه پیشرفت، کارآفرینی و توسعه تأکید فراوان دارد. در این راستا پژوهش حاضر به بررسی مقایسهای سطح انگیزه پیشرفت در سه گروه کارآفرینان فردی، کارآفرینان سازمانی و غیر کارآفرینان پرداخته است. به همین منظور 150 تن از مدیران عامل شرکتهای صنعتی شهر تهران ( در هر گروه، 50 نفر ) به صورت تصادفی انتخاب شده و به پرسشنامه انگیزه پیشرفت باهارگاوا ( 1994) پاسخ دادند.
مقایسه میانگینهای سه گروه بهوسیله تحلیل واریانس یکراهه و آزمون تعقیبی شفه مورد بررسی قرار گرفت و سطح تحصیلات سه گروه و نوع شغل پدر ( آزاد و یا دولتی ) توسط مجذور خی تحلیل شد. نتایج نشان دادند که انگیزه پیشرفت کارآفرینان ( فردی و سازمانی ) بهصورت معنیداری بیش از گروه غیر کارآفرین است و لذا فرضیه اول مبنی بر وجود تفاوت در سطح انگیزش پیشرفت کارآفرینان و غیرکارآفرینان تأیید شد.
علی رغم وجود تفاوت بین دو گروه کارآفرین فردی و سازمانی در سطح انگیزه پیشرفت، از آنجا که این تفاوت معنیدار نبود فرضیه دوم پذیرفته نشد.
مطابق مجذور خی بدست آمده، تفاوت کارآفرینان و غیرکارآفرینان از نظر سطح تحصیلات و نوع شغل پدر معنیدار است. به دین معنی که سطح تحصیلات کارآفرینان بالاتر از غیر کارآفرینان است و پدر اغلب کارآفرینان بهصورت آزاد- و نه دولتی- شاغل هستند و بدین ترتیب فرضیه سوم و چهارم تأیید شدند.
فهرست مطالب:
چکیده:
فصل اول: (طرح تحقیق)
مقدمه
تعریف موضوع تحقیق
اهمیت موضوع تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
محدودیتهای تحقیق
تعاریف عملیاتی
فصل دوم: (سابقه تحقیق)
مقدمه
دستهبندی انگیزشها
زمینههای تاریخی پیدایش نظریه انگیزش
انگیزش درونی و انگیزش بیرونی
تعاریفی از انواع انگیزش
انگیزش درونی در مقابل انگیزش بیرونی
انگیزش اجتماعی
انگیزه پیشرفت
انگیزش پیچیده
انگیزههای هوشیار در مقابل انگیزههای ناهوشیار
چهارچوب نظری و مفهومی
روش پیکره بندی
حوزه تحلیل پیکرهبندی
سابقه تحقیق
فصل سوم: (روش تحقیق)
موضوع تحقیق
1- روش تحقیق
2- ابزار جمع آوری اطلاعات
3- روش آماری
حجم جامعه کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز بوکان
4- چگونگی جامعه آماری
فصل چهارم و پنجم: (یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها)
فصل ششم: (نتایج و پیشنهاد ها)
نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ
مبانی نظری و ادبیات تحقیق فصل 2 پایان نامه با عنوان: ارزیابی عملکرد و کارآیی شرکت با مدل ترکیبی شبکه های عصبی و تحلیل پوششی داده ها (Neuro-DEA)، مقدمه: ارزیابی عملکرد شرکت ها همواره از مسأله های چالش برانگیز در حوزه های مدیریت بوده است. اندازه گیری کارایی خصوصاً در دو دهه ی اخیر، به علت اهمیت آن...
بخشی از متن:
چکیده:
شرکتهایی که به دنبال گسترش در خارج از کشور هستند با وظیفه پیچیده غربالکردن و ارزیابی بازارهای خارجی روبهرو هستند. مدیران چگونه میتوانند فرصت بازارهای خارجی را تعریف کنند، مشخص کنند و بیان کنند؟ چه چیزی یک بازار خوب را محیط یک صنعت جذاب میسازد؟ بازارهای ملی با بازارهای خارجی تفاوت قابل ملاحظهای از قبیل جذابیت بازار ناشی از محیط اقتصادی و تجاری، نرخ رشد، ثبات سیاسی، ظرفیت مصرف، پذیرش کالای خارجی و سایر عوامل دارد. تحقیق حاضر استفاده از دو رویکرد مکمل برای ارزیابی و انتخاب بازارهای خارجی اولیه را ارائه میدهد: خوشهسازی بین کشورها و دسته بندی کشورها. این دو روش در ترکیب با هم میتواند برای تصمیم گیری مدیریتی در مراحل ابتدایی انتخاب بازار خارجی اولیه بسیار مفید باشد.
این مقاله در سایت ساینس دایرکت قابل دسترس است و 11 صفحه دارد.