پروژه اکوتوریسم تالاب ها و دریاچه های پشت سد؛ تالابها محیطهایی هستند که مشخصاتشان چیزی میان خشکی و دریا است. تالابها ممکن است همواره دارای آب باشند یا اینکه گاه خشک و گاه آبدار باشند. برخی تالابهای نزدیک دریا با جزر و مد تغییر وضعیت میدهند. مشخصه اصلی تالابها ماندگاری نسبی آب در آنها است...
پروژه طراحی پستهای فشار قوی؛ محلی برای تبدیل و توزیع انرژی الکتریکی در یک شبکه قدرت معمولاً پست های فشار قوی شامل تعداد ترانسفورماتور و کلیدهای قدرت و خطوط ورودی و خروجی و سایر تجهیزات لازم برای تبدیل و توزیع انرژی الکتریکی می باشد.
بخشی از متن:
توضیحات:
مجموعه کتب آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت وبلاگ حاوی آموزش کامل سئو و بهینه سازی اصول دیده شدن در موتورهای جستجوگر، پک آموزش کامل سئو و بهینه سازی وب سایت، اگر شما میخواهید یک سئو کار حرفه ای شوید از همین الان شروع کنید... پک آموزش کامل سئو در 4 جلد PDF، آموزش کامل سئو از مبتدی تا حرفه ای در 4 کتاب الکترونیکی ...
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
تغییرات روزافزون محیطی بویژه در حوزه دانش مدیریت و فنآوری اطلاعات و ارتباطات به همراه تحولات در بازارهای عوامل تولید، مدیران و صاحبان صنایع را وادار میسازد که جهت همراهی با این موج فراگیر در قرن جدید، ضمن همگامی با تحولات بر امواج متلاطم و دائمی آن سوار شوند .
استفاده بهینه از منابع در اختیار مدیران از جمله منابع گرانقدر و حیاتی انسانی بطور اعم و کارکنان و کارگران متبحر و متخصص بطور اخص ایجاب میکند که از شیوههای نوین اداره سازمانها آگاهی یافته و با توجه به شرایط محیطی و اقتضای بموقع آنرا بکار گیرند. یکی از این شیوههای نسبتاً موفق شیوه «مدیریت مشارکت» است که در کشورهای صنعتی حدود یک قرن سابقه تجربه دارد. در این شیوه اداره تأسیسات چهار محور مشارکت در منابع و منافع (مادی) و در تصمیمگیری و فرصتها (روانی) مطرح میباشد که در واقع مشارکت در مدیریت و مالکیت است.
بنابراین بحث مشارکت در مالکیت (منابع) و منافع (سود) و با توجه به ماهیت و اهداف آن را باید از مشارکت در مدیریت و تصمیمگیری یا تصمیمسازی جدا کرد.
لذا در این مقوله به مشارکت کارکنان و کارگران با مدیران در تصمیمگیری پرداخته میشود . یکی ازگامهای اولیه و مقدماتی در استقرار نظام مشارکت، استفاده از شیوه و «نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها» است.
فهرست مطالب:
2-1- مقدمه
2-2 ـ تعریف «مشارکت» و «مدیریت مشارکتی»
2-2-1- مفهوم مشارکت
2-2-2- مفهوم مدیریت مشارکتی
2-3- فلسفة مدیریت مشارکتی
2-3-1- ابزار مدیریتی
2-3-2- نگرش انسانی
2-3-3- دیدگاه ایدئولوژیکی
2-3-4- موانع و محدودیتهای مشارکت
2-4- مشارکت از دیدگاه امام خمینی (ره )
2-5- مشارکت در بخش دولتی
2-6- ابزارهای مدیریت مشارکتی
2ـ7ـ سیستم پیشنهادها
2ـ7ـ1ـ مزیت اجرایی سیستم پیشنهادها نسبت به سایر برنامههای مشارکت جو
2ـ7ـ2ـ تمایز سیستم پیشنهادها و صندوق نظرات و انتقادات
2-8- کلیات فرایند اجرای سیستم پیشنهادها
2-8-1- طراحی و اجرای سیستم پیشنهادها
2-8-1-1- برنامه ریزی برای اجرای سیستم پیشنهادها
2-8-1-2- روش ارائه پیشنهاد
2-8-1-3- ارزیابی پیشنهاد
2-8-1-4- شرایط و وظایف ارزیابی کنندگان (گروههای کارشناسی)
وظایف کلی کارشناسان ارزیاب
2-8-1-5- پویایی سیستم پیشنهادها
2-8-1-6- اصول ناظر بر روشهای محاسباتی و پرداخت پاداش
2-9- عوامل بازدارنده نظام پیشنهادها
2-9-1- عوامل برون سازمانی
2-9-2- عوامل درون سازمانی
2-9-2-1- ساختار سازمانی و فرهنگی
2-9-2-2- عوامل مدیریتی
2-9-2-3- عوامل کارکنان
2-9-2-4- عوامل اجرایی
2-10- مروری بر پژوهشهای انجام یافته
منابع در متن آورده شده است، فاقد فهرست منابع
بخشی از متن:
بخشی از متن:
فساد مسألهای است که در تمام ادوار گریبانگر دستگاهها و سازمانها بوده و هستة اندیشه بسیاری از دانشمندان و متفکران سیاسی را تشکیل میداده است. فساد اداری نیز به عنوان یکی از عمومی ترین اشکال فساد پدیدهای است که مرزهای زمان و مکان را در نوردیده و با این ویژگی نه به زمان خاصی تعلق دارد و نه مربوط به جامعة خاصی میشود.
در واقع میتوان گفت فساد اداری پدیدهای همزاد حکومتا ست. یعنی از زمانی که فعالیتهای بشر شکل سازمان یافته ومنسجمی به خود گرفت از همان زمان فساد اداری نیز همچون جزء لاینفکی از متن سازمان ظهور کرده است.بنابراین میتوان فساد را فرزند ناخواستة سازمان تلقی کرد که درنتیجه تعاملات گوناگون در درون سازمان و نیز به مناسب تعامل میان سازمان و محیط آن به وجود آمده است.
فساد اداری بخش از مجموعه مسایلی است که سازمانها در دورة عمر خود به ناگزیر آن را تجربه میکنند. این مجموعه مسایل به معظلاتی اشاره دار دکه به طور عمده ریشههای آن در خارج از سازمان قرار داشته ولی آثار آن سازمانها را متأثر میسازد. این معضلات به عنوان چالشهایی که همواره پیش روی مدیران هستند تلقی میشوند که به دلیل عدم کنترل سازمان بر علل پیدایی آنها، طبیعتاً کنترل آنها نیز بسیار دشوار است؛ به عنوان مثال فساد اداری تا حد زیادی از نظامهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تأثیر میپذیرد؛ برای مثال ...
فهرست مطالب:
مقدمه ای درباره ی فساد اداری
اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع فساد اداری
تبیین مفهومی و تعاریف فساد اداری از دیدگاههای مختلف
انواع فساد
تفاوت تخلفات اداری با فساد اداری
رویکردهای تبیین کننده فساد اداری (5 رویکرد)
دلایل بروز و گسترش فساد اداری در ایران
دلایل بروز فساد اداری در بین کارمندان دولتی در ایران
جایگاه ایران در رتبه بندی جهانی فساد اداری
جایگاه ایران از نظر فساد اداری در بین کشورهای اسلامی
سازمانهای متولی امور نظارت اداری و مالی در ایران
وضعیت راهبردی ساختار نظام اداری ایران از نظر فساد (ضعفها، قوتها، تهدیدها و فرصت ها)
راهبرد های برنامه مبارزه با فساد اداری
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و مأخذ