بخشی از متن:
توضیحات:
در این فصل به بررسی ادبیات و سابقه موضوع تحقیق پرداخته شده است. تعاریف عمده کیفیّت، کنترل کیفیّت و تاریخچه آن، شناسائی سیستمهای کنترل کیفیّت، استانداردهای سری ایزو و تاریخچه ِآنها،الزامات و نیازمندیهای ایزو 9000 و مقایسه ایزو 9000 در سالهای 1994 و 2000، روند استقرار سیستم های تضمین کیفیّت، ساختار اجرائی پروژه ایزو 9000، سوابق تحقیقات و پژوهشهای انجام شده و مروری به ویرایش 2000 استانداردهای ایزو 9000 موضوعات این فصل بوده است.
فهرست مطالب:
1-2- مقـدمه
2-2- مبانی نظری تحقیق (بیان چارچوبهای تئوریک)
تاریخچه کیفیت
کیفیّت و مسئولیّت هر واحد
نتایج حاصل از اعمال کنترل کیفیّت
انواع استانداردها
استانداردهای جهانی
سیستم و فرآیند
استانداردهای جهانی ISO 9000 چگونه بوجود آمدند
جایگاه، ویژگی و مزایای این استانداردها
اهداف اصلی استانداردهای ISO 9000:
نقش نیروی انسانی در این استانداردها
ساختار استانداردهای ISO(1
الزامات ISO 9001: (
1- مسئولیّت مدیریّت
2- سیستم کیفیّت
3- بازنگری قرارداد
4- کنترل طراحی
5- کنترل مدارک و داده ها
6- کنترل مواد خریداری شده
7- کنترل محصول تدارک شده بوسیله مشتری
8- شناسائی و ردیابی محصول
9- کنترل فرآیند ساخت و تولید
10- بازرسی و آزمایش
11- کنترل تجهیزات بازرسی، اندازه گیری و آزمون
12- وضعیّت بازرسی و آزمون
13- کنترل محصول نامنطبق
14- اقدامات اصلاحی
15- جابجائی، انبار، بسته بندی، نگهداری و تحویل
16- کنترل سوابق کیفیّت
17- ممیزهای داخلی کیفیّت
18- آموزش
19- ارائه خدمات پس ازفروش
20- فنون آماری
-2- گامهای اجرایی استقرار ISO 9000
سازمان پروژه
تشکیلات اجرائی پروژه ISO 9000
وظایف هر یک از اعضاء
ارتباطات سازمانی
استاندارد ایزو 2000-9001 (1)
استاندارد ایزو 2000-9001 الزامات سیستم مدیریت کیفیت
3-2- نقد و بررسی تحقیقات انجام شده
جمع بندی نتایج پژوهش
1- مشکلات طرّاحی و ایجاد نظام مدیریّت
2- مشکلات اجرای سیستم ـ اجرای سیستم مدیریّت کیفیّت
فرضیّه اوّل
فرضیّه دوّم
فرضیّه سوّم
بررسی نتایج حاصل جدای از فرضیّه ها
پیشنهادات کاربردی
خلاصه فصل
فاقد فهرست منابع
بخشی از متن:
مقدمه:
یکی از مشکلات عدیدهای که کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند، نبود بازار رقابتی سالم و مناسب است. در اکثر این کشورها فرآوردههای تولید شده به علت اشباع نشدن بازار با موانع و مشکل خاصی مواجه نبوده و غالباً محصول با هر کیفیت که تولید شود به راحتی به فروش میرسد . زیرا در زمان کمبود اولین چیزی که قربانی میشود کیفیت است و این اصل در کشورهایی که فاقد بازار رقابتی سالم هستند به راحتی ملموس میباشد. خوشبختانه در سالهای اخیر به دلایل مختلف نظیر بروز مشکلات اقتصادی، درک این واقعیت از طرف سازمانها، که بهبود کیفیت میتواند با کاهش هزینهها و نه افزایش آن همراه باشد، سبب گردیده که به مقوله کیفیت اهمیت بیشتری داده شود. توجه به این مقوله در قالب ارائه سیستمهای مدیریت کیفیت، براساس استانداردهای بینالمللی سری ISO 9000 در حال گسترش میباشد.
پیش بینی میشود در آیندهای نه چندان دور، اینگونه فعالیتها باعث ارتقاء سطح کیفیت فرآوردههای داخلی، ایجاد محیط سالم، کاهش قیمتها و احترام به خواستههای مشتریان داخل کشور میگردد.
فهرست مطالب:
مقدمه
2-2- بخش اول:سیستم تضمین کیفیت
2-2-1- مدیریت علمی و اثرات آن در کیفیت
2-2-2- مفهوم کیفیت
کیفیت طراحی
کیفیت تطابق: (تطابق با خواستهها)
کیفیت عملکرد
کیفیت را چنین نیز تعریف کردهاند
2-2-3- تضمین کیفیت
چهارچوب نظری و علمی کیفیت
2-2-4- مفهوم تضمین کیفیت
نیازهای اصلی تضمین کیفیت
فوائد تضمین کیفیت
2-2-5- شواهد عینی کیفیت
2-2-6- سیستم مدیریت کیفیت
2-2-7- سری استانداردهای (ISO 9000 (1994
مفهوم استاندارد
تاریخچة ISO 9000
سازمان جهانی استاندارد
خانواده ISO 9000
مقایسه استاندارد ISO 9001 و ISO 9002 و ISO 9003
صدور گواهی ISO 9000
منابع در متن و بصورت پاورقی
بخشی از متن:
توضیحات:
پاورپوینت کارگاه روش تحقیق در علوم انسانی در قالب 141 اسلاید، دکتر عباس بازرگان، دکتر محمد رضا زالی، دکتر جهانگیر یدالهی فارسی، مهندس ناصر تولایی
بخشی از متن:
علم از افکار کلی ساخته شده است. معرفت علمی در نتیجه افزایش و کمال معرفت سطحی حاصل گشته که آن هم اساساً از ادراک و حافظه سرچشمه می گیرد. علم معرفتی (شناختی) جمعی درباره امور کلی است. علم تلاش برای شناخت حقیقت است. حقیقت صفت احکامی است که توافق همه اذهان و وحدت نظر را ایجاد کند.
بخشی از متن:
بخشی از متن:
واژه « بهره وری» برای نخستین بار توسط فرانسواکنه ریاضیدان و اقتصاددان طرفدار مکتب فیزیوکراسی( حکومت طبیعت) به کار برده شد. «کنه» با طرح جدول اقتصادی، اقتدار هر دولتی را منوط به افزایش بهره وری دانست. در سال 1883 فرانسوی دیگری به نام «لیتره» بهره وری را دانش و فن تولید تعریف کرد.
فهرست فصول:
فصل اول: مفهوم بهره وری
فصل دوم: ضرورت مدیریت فراگیر بهره وری
فصل سوم: مفهوم و فلسفه مدیریت فراگیر بهرهوری
فصل چهارم: اندازه گیری بهره وری
فصل پنجم: بهبود بهره وری
فصل ششم: بهره وری نیروی انسانی
فصل هفتم: مدیریت نسبتها
فصل هشتم : اصول مدیریت بهره وری فراگیر
فصل نهم: قضایای کاربردی
بخشی از متن:
بخشی از متن:
هدف از طرح مباحث مربوط به روش تحقیق آشنا شدن با روش علمی تحقیق و پژوهش است که بر پایه آن می توان بر دانش و مهارتهای مربوط به مراحل تدوین یک طرح تحقیق، نحوه اجرا و چگونگی تحلیل داده های حاصل از آن تسلط یافت.
فهرست مطالب:
مقدمه
مفاهیم اساسی
انتخاب موضوع
بیان مسأله
بررسی پیشینه تحقیق
گزاره های تحقیق (اهداف، سوالات و فرضیات)
مشخص کردن متغیرها و مقیاس سنجش آن ها
تعیین ابزار اندازه گیری
مشخص کردن جامعه مورد بررسی، نمونه و حجم نمونه
انتخاب روش تحقیق
گرد آوری داده ها
تنظیم و تلخیص داده ها
تحلیل داده ها و نتیجه گیری
تدوین گزارش و اشاعه یافته ها