دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پکیج آموزشی کسب معنا یا معنا درمانی

پکیج آموزشی کسب معنا یا معنادرمانی (LOGOTHERAPY)



پکیج آموزشی کسب معنا یا معنادرمانی (LOGOTHERAPY)دسته: پکیج های درمانی روانشناسی 


بازدید: 5 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 29 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 24 








دانلود پکیج آموزشی کسب معنا یا معنادرمانی (LOGOTHERAPY) در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 24 صفحه

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

 

کسب معنا

    از منظر روان شناسی با رویکردهای متفاوتی در باب معنا و مفهوم زندگی مواجه­ایم، غایت بسیاری از این رویکردها، متضمن سلامت روان و بعضاً خودشکوفایی آدمی است. مزلو (1971) به نقل از شرفی،1384)  از جمله ویژگی­های انسان سالم را پرمعنایی می­داند. به اعتقاد وی، پرمعنایی یکی از فرانیازهای آدمی و یکی از ارزش­های هستی انسان های خودشکوفاست و نقطه مقابل آن را بی معنایی می­داند که نوعی فرا آسیب بوده و از ویژگی­های شخصیت های ناسالم محسوب می­شود. بامیستر(1991، به نقل از نصیری و جوکار، 1387) معتقد است هنگامی که فرد می­تواند احساس کند که از یک زندگی معنادار برخوردار است که چهار نیاز او به معنا، ارضا شده است. این چهار نیاز عبارتند از: 1) هدفمند بودن زندگی 2) احساس کارآمدی و کنترل 3) برخوردار بودن از مجموعه­ای از ارزش­ها که بتواند به وسیله آنها کنش هایش را توجیه کند و 4) وجود یک مبنای با ثبات و استوار برای داشتن نوعی حس مثبت خود ارزشمندی.

در غالب نظریه های که بر رشد شخصی و توانایی های روان شناختی تمرکز دارند، معنا چه به عنوان یک مولفه سرنوشت ساز (ریف و سینگر، 1998) و چه به عنوان نتیجه به حداکثر رسیدن توانایی­های فرد (دی سای و رایان، 2000؛ مازلو، 1971) اهمیتی اساسی دارد.

یکی از مشهورترین رویکردها درباره معنای زندگی رویکرد معنا درمانی ویکتور فرانکلاست.

 

معنا درمانی

    معنا درمانی یک روان درمانی معنا محور است که از فلسفه وجودی نشأت می­گیرد و بر اساس کار حرفه ای و تجارب زندگی استثنایی خالق آن، ویکتور فرانکل قرار دارد. معنی دقیق معنا درمانی، شفا یافتن از طریق معنا است. گاهی اوقات از معنا درمانی به عنوان سومین مکتب روان درمانی وینی بعد از روانکاوی فروید و روان شناسی فردی آدلر نامبرده می­شود. فرانکل نظریه فروید درباره اصل لذت و مفهوم عقده حقارت آدلر (به عنوان مکانیزم های ابتدایی محرک رفتار) را رد کرد و عقیده داشت که انسان، به وسیله نیاز به یافتن معنا برانگیخته می­شود و در حقیقت به جای آنکه معنا یک توجیه ثانویه برای رفتار باشد، نیازی اولیه است............

 


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

پکیج آموزشی نمایش های عروسکی

پکیج آموزشی نمایش های عروسکی



پکیج آموزشی نمایش های عروسکیدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 


بازدید: 5 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 26 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 22 






دانلود پکیج آموزشی نمایش های عروسکی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 8 جلسه درمانی و 22 صفحه

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر


 

تعریف نمایش :

نمایش مفهمومی است که یک هستی مطلق و یگانه ندارد و تعریف های متعددی برای آن ذکر شده است (جنینگز، 1987). هنر،فعالیت و اشتیاق یا غریزه انسانی که در نمایش تجلی می یابد، چنان در ژرفای تار و پود انسان و پی گرفت های وی تنیده شده اند که تعیین یک حد و مرز قاطع بین فعالیت های عام تر و نمایش تقریبا ناممکن است (تعاونی، 1382).  بسیاری از مردم ، نمایش و تئاتر را با هم مرتبط می دانند اما در حقیقت این دو مفهموم متفاوتند. نمایش یک نجربه شخصی است (کلمه از واژه یونانی Drao می آید به معنای I Do  یاI struggle). تئاتر در ارتباط با تجربه با دیگران شکل می گیرد (واژه ای که از کلمه یونانی Theatron می­آید به معنای مکانی برای نمایش دادن (دیدن) (کاسون، 2006). نمایش را می توان کنشی تقلیدی دانست،کنشی برای تقلید و بازنمایی رفتار بشر. عاملی که نمایش را نمایش می سازد، دقیقا بیرون و فراسوی واژه ها قرار دارد و عبارت از کنش یا عملکردی است که به اندیشه مفهوم مورد نظر پدید آورنده اثر، تحقق کامل می بخشد. هنر نمایش عینی ترین و ملموس ترین شکل باز آفرینی موقعیت ها و روابط انسانی است زیرا نمایش بر خلاف قالب های روایتی که بازگویی رویدادهای گذشته و خاتمه یافته گرایش دارند،در ابدیت زمان حال جاری است؛ در اکنون و اینجا نه در آن وقت ها و آن جاها (وینیکات، 1974). بالعکس، تئاتر اجرای آگاهانه یک متن یا یک موضوع از پیش تعیین شده است که هدف های متعددی را دنبال می کند؛تئاتر آموزش می دهد،ارشاد میکند،سرگرم میکندو نیز در دراه کشف جهان و الهام بخشیدن به تماشاگران گام بر میدارد. بنابراین تئاتر وسیله ای می شود که انسان توسط آن جان خود را تعریف می کند، یا از طریق آن از واقعیت های تلخ می گریزد (براکت،1977). در نگاهی کلی می توان نمایش و تئاتر را قالبی برای اندیشه، روندی برای شناخت و شیوه ای برای برگرداندن مفاهیم انتزاعی به شرایط ملموس انسانی دانست. به عبارت دیگر، تئاتر، انبوه تماشاگر را از صورت مجموعه ای مرکب از انسان های منفرد خارج و تبدیل به ناهشیار جمعی می کند. نمایش و تئاتر به عنوان یک وسیله بیانی و ارتباطی - گذشته از داستان گوییی و یا بازنمایی رویدادها به باز آفرینی حالت های عاطفی انسان و شرکت دادن تماشاگران در عواطف گوناگون می پردازند. و به وسیله تبدیل می شوند که دامنه تجربیات انسانی را گسترش می دهند و بسط و توسعه ظرفیت آنان برای درک عواطف غنی تر ،ظریف تر و  رفیع تر  را در پی دارند (تعاونی،1382).

جلسات آموزشی

 

جلسه اول

-        معرفی دو عروسک به کودکان و توضیح نقش آن ها

-        آشنایی کودکان با عروسک ها و دادن فرصتی جهت لمس و برقراری ارتباط  با آن ها

 جلسه دوم

-    اجرای نمایشی در ارتباط با آشنایی کودکان با نقش و وظیفه بعضی افراد خانواده و جامعه شامل پدر، مادر، معلم، همسالان. در این جلسه نقش پدر و مادر به این صورت نمایش داده می شود: کودک از همان دوران طفولیت باید بداند که پدری دارد و این پدر می تواند در برابر خطرات گونا گون زندگی از او محافظت کند.وظیفه پدر این است که به کودک عشق و علاقه ای ابراز کند که ماورای حمایت کردن صرف باشد و در عین حال به او احساس آزادی و استقلال بدهد. در حالی که عشق و محبت مادر به نوزاد می گوید که او دوست داشتنی است و محرمیت و اطمینان پدر به کودک می گوید که فردی شایسته و لایق است.

-        توجه دادن به رفتار مناسب و تقویت کلامی کودکان در یادگیری این رفتارها

-        پرسش سوالاتی پیرامون نمایش اجرا شده توسط عروسک ها

جلسه سوم

-    اجرای نمایش در ارتباط با چگونگی برقراری ارتباط با دیگران(در این نمایش بیشترین تاکید بر آموزش نه گفتن خواهد بود). محتوای نمایش به این شرح خواهد بود:

آموزش این موضوع که لزومی ندارد همواره به در خواست های دیگران- مخصوصا به جز افراد خانواده- تن بدهند؛ و چه بسا افراط در این رفتار موجب بیزاری از خویشتن هم بشود.بنابراین باید تلاش کرد کودکان حد و مرز رفتار اجتماعی درست و شایسته را بهتر بشناسند و از آن مهمتر این حدود را تمرین کرده راهکارهای تازه ای جستجو کنند، یا از نزدیکان خود راهنمایی بخواهند.

-        توجه دادن به رفتار مناسب و تقویت کلامی در یادگیری این رفتار ها

-        پرسش سوالاتی  پیرامون نمایش اجرا شده توسط عروسک ها

 جلسه چهارم

-    اجرای نمایشی در ارتباط با تعریف و شناخت احساسات و هیجان ها.هدف این است که به کودکان اجازه بدهیم تا به گونه ای  آشنا با هیجان های خود رشد کنند، احساسات خود را بشناسند و آن ها را بپذیرند. این پذیرش خود،گام مهمی در مسیر دستیابی به عزت نفس و احساس شادمانی است.

-        توجه دادن به رفتار مناسب و تقویت کلامی در یادگیری این رفتار ها

-        پرسش سوالاتی  پیرامون نمایش اجرا شده توسط عروسک ها

 

 


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



پکیج درمانی آموزشی مثبت اندیشی

پکیج درمانی آموزشی مثبت اندیشی



پکیج درمانی آموزشی مثبت اندیشیدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 51 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 47 






پکیج درمانی آموزشی مثبت اندیشی در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

 

 

روانشناسی مثبت یعنی مطالعه علمی عملکرد یک انسان ایده آل. این، اولین جمله ای است که در ویکی پدیا مقابل این اصطلاح پیدا می کنید. اما این علم نو ظهور واقعاً درباره چه چیزی بحث می کند؟ آن طور که مارتین سلیگمن(پدر روانشناسی مثبت) می گوید: تأکید بر مثبت گرایی به معنای نفی آسیب شناسی روانی نیست بلکه نکته اینجاست که افکار مثبت و تأثیر بی مانند آن در سلامتی روانی و جسمی آدمی مورد غفلت قرار گرفته است. به عقیده مردان (1388) این روانشناسی از افراد نمی پرسد چه عینکی بر چشم می زنند بلکه به آنها می گوید که قوت ها به اندازه ضعف ها حائز اهمیت هستند، انعطاف پذیری به اندازه آسیب شناسی اهمیت دارد. اگرچه همان طور که مارتین سلیگمن (1998) می گوید، می شود ریشه روانشناسی مثبت را در اظهارات روانشناس های قرن بیستم هم دید، اما اولین کسی که این مباحث را به شیوه علمی مطرح کرد "سلیگمن" بود. پیش از او روانشناس های انسان گرایی مثل راجرز و مزلو[1] چنین دیدی به انسان ها داشتند. راجرز، آدم ها را نامشروط می پذیرفت. او می گفت هرکسی دنیای فردی و منحصر بفرد خودش را دارد که باید به آن احترام گذاشت. به نظر او ریشه تمام مشکلات بزرگسالان از آنجا ناشی می شود که والدین در کودکی محبت خودشان را به صورت مشروط به کودک ارائه می دهند؛ یعنی کودک باید آنگونه که پدر و مادرش می گویند رفتار کند تا مورد محبت قرار بگیرد. مزلو هم در سلسله مراتبی که برای نیازها در نظر گرفته بود "نیاز به خود شکوفایی" را در بالاترین مرتبه قرار داده بود. او می گفت افراد در مرحله خود شکوفایی، یک حس شادی را تجربه می کنند، توأم با آرامش. حتی قبل از انسان گراها یک روانشناس آمریکایی به نام ویلیام جیمز، نگرانی اصلی روانشناسی را "شادی و بهزیستی" انسان ها می دانست. روانشناسی مثبت در سال هایی که از قرن بیست و یکم گذشته، پیشرفت های زیادی کرده است. روانشناسان این مکتب در مقابلDSM  که نظام طبقه بندی اختلالات روانشناختی بیماران است، یک نظام طبقه بندی به نام CSV را به وجود آورده اند که توانایی های آدم را گروه بندی می کند. آنها 6 گروه از توانایی‌های آدمی را در این نظام، مشخص کرده‌اند :

1 ـ خرد و دانایی: شامل خلاقیت، کنجکاوی، باز و پذیرا بودن در مقابل تجارب جدید، عشق به یادگیری و وسعت نظر

2 ـ شجاعت: شامل خودباوری، پایداری، کمال و سر زندگی

3 ـ تنوع‌ دوستی: شامل عشق، مهربانی و هوش اجتماعی

4 ـ عدالت‌ جویی: شامل رعایت حقوق شهروندی، بی‌طرفی و رهبری

5 ـ اعتدال: شامل بخشش و دلسوزی، فروتنی و آزرم، احتیاط و نظم بخشیدن به عملکرد خود

6 ـ تعالی: شامل دانستن ارزش زیبایی‌ها و شگفتی‌ها، قدرشناسی، امیدواری، شوخ‌ طبعی و معنویت

حتی این استادان برای این علم نوظهور، زیرمجموعه‌هایی هم ترتیب داده‌اند؛ مثلاً، سه تا از زیر مجموعه‌های آن که البته هم پوشانی هم با هم دارند شامل گرایش‌های زیرند :

1 ـ تحقیق در زندگی دلپذیر یا زندگی در لذت: این محققان در پی آن هستند که بدانند مردم چگونه می‌توانند به بهترین سطح تجربه، پیش‌بینی و دیگر تجربه‌های حسی خوشایند به عنوان جزئی از زندگی طبیعی دست یابند؛ احساساتی از قبیل حس برقراری رابطه خوب با دیگران، امیدواری، علاقه‌مندی و تفریح کردن .

 


[1] -Maslow

شرح جلسات

در این پکیج برخی از مهارت های شناختی و رفتاری براساس کتاب مثبت اندیشی و مثبت گرایی کاربردی سوزان کوئیلیام ترجمه فریده براتی سده و افسانه صادقی به داوطلبان ارائه می گردد.

 

شرح جلسات آموزشی

جلسه اول

اهداف جلسه: تشریح چگونگی انجام کار، علت انتخاب افراد، آشنایی با مفهوم مثبت اندیشی، آشنایی با گروه و مقررات حاکم بر آن

شرح جلسه: از داوطلبان می خواهم که خودشان را معرفی نمایند. به اعضای شرکت کننده گفته می شود که به تعداد 8 جلسه 5/1 ساعته به اهداف گروه پایبند باشند. از جمله این اهداف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کلیه مباحث مطرح شده در جلسات گروهی محرمانه است و اعضا اخلاقاً متعهد می شوند مباحث مطرح شده در گروه را به خارج از جلسات گروه انتقال ندهند.

- لازم است که همه اعضا در بحث های گروهی فعالانه شرکت کنند.

- چنانچه مسأله و سؤالی برای آنان در گروه پیش می آید بدون ترس از دیگران مطرح نمایند.

- لازم است همه اعضای گروه به دقت به مباحث گروه گوش نمایند و در صورت لزوم بازخورد نشان دهند.

- بهتر است همه اعضای گروه در تصمیمات گروه مشارکت داشته باشند.

- حضور به موقع و منظم در جلسات گروه.

پس از بیان اهداف و مقررات گروه، اعضا به 3 گروه 5 نفره تقسیم می شوند و درخواست می گردد که شخصی را به عنوان نماینده گروه انتخاب نمایند. به دنبال مراحل فوق، مثبت اندیشی را براساس کتاب سوزان کوئیلیام برای آنان تعریف می نمایم و حدود 10 دقیقه فرصت داده می شود تا با هم مشورت نموده و مثال هایی را در راستای تعریف ارائه کنند. با اشاره به پایان وقت جلسه از یکی از شرکت کنندگان درخواست گردید که مطالب مطرح شده را جمع بندی نماید.

تکلیف: در پایان به شرکت کنندگان گفته شد که انتظارات خود را با توجه به مباحث مطرح شده جهت شرکت در گروه برای جلسه بعدی تعیین نمایند و نمودهایی از افکار مثبت و منفی غیر از آنچه در گروه گفته شد برای نوبت بعدی آماده نمایند.

.............

......................

................................

 


قیمت : 15,400 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

پکیج درمانی حضور ذهن یا ذهن آگاهی مبنی بر کاهش استرس

پکیج درمانی حضور ذهن یا ذهن آگاهی مبنی بر کاهش استرس ( MBSR )



پکیج درمانی حضور ذهن یا ذهن آگاهی مبنی بر کاهش استرس  ( MBSR )دسته: پکیج های درمانی روانشناسی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 217 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 99 






قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود



پکیج درمانی حضور ذهن یا ذهن آگاهی مبنی بر کاهش استرس  ( MBSR ) در 99 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

ذهن آگاهی:

     این عبارت حدود 2000 سال پیش از بودیسم گرفته شد و حتی امروزه بهترین نویسندگان این موضوع ، بودیسم هستند . قانون جهان شمول بودن از چین می آید و " تائو " نام دارد یا به بیان ساده تر مسیر گفته می شود . تائو دنیایی مطلق با قانون خود است . هیچ چیزی در آن انجام نمی شود یا اجبار به انجام هیچ کاری نیست . زندگی مطابق تائو انجام ندادن و تلاش نکردن است . اگر به این طریق بنگرید ، با همه چیز و در همه لحظات هماهنگ می شوید. در تعریف جان کبات زین [1](2004 ) حضور ذهن ؛ یعنی توجه به طریقی خاص ، معطوف به هدف در زمان حال و بدون داوری . این تعریف به دلیل سادگی و صراحت قابل توجه است. حال ببینیم در عمل ، حضورذ هن چگونه به کار گرفته شد؟

     در کلینیک کاهش استرس جان کبات زین در مرکز پزشکی دانشگاه ماساچوست [2](UMASS) ، کبات زین به شرکت کنندگان تمرین آرامش ذهنی با حضور ذهن را آموزش می داد و استفاده از آن را مانند یک تمرین روحی برای سهولت دسترسی به آن و ارتباط با بیمارانی که گستره ای از بیماری های جسمانی مزمن رنج می بردند تعدیل کرد . هدف او مجهز کردن بیماران به روش های پاسخ به استرس های زندگی بود تا بتوانند از واکنش های روانی که اغلب استرس را بدتر می کنند و در روش های موثر حل مساله که تداخل ایجاد می کنند رهایی یابند.

     با شروع مطالعه درمان حضور ذهن برای کاهش استرس به سرعت آشکار شد که در این روش به افراد آموزش داده  می شود که با دیدگاه وسیع تری افکارشان را زیر نظر بگیرند و رابطه ای غیر متمرکز با محتوای ذهنی داشته باشند. روش جان کبات زین را نمی توان ساده تر از این جمع بندی کرد. در این روش آنچه قابل توجه است، چگونگی احساس آزادی برای درک این است که بیشتر افکار فقط افکار هستند آن ها شی یا واقعیت نیستند. حرکت ساده باز شناسی افکار همان طور که می تواند شما را از واقعیت تحریف شده آزاد کند، اغلب بصیرت بیشتر شده و احساس اداره و کنترل بیشتر زندگی را به وجود می آورد. در آن زمان این امر به عنوان معنادار ترین عامل مطرح شد. در کتاب زندگی مصیت بار[3] ( کتابی که برنامه حضور ذهن براساس کاهش استرس را توصیف می کند.) داستان بیماری نقل می شود که از حمله قلبی جان سالم به در برده است. او موقعی به خود می آید که در حال شستن اتومبیلش ساعت 10 شب با استفاده از نور چراغ های مه شکن بود و ناگهان پی می برد که لزومی ندارد این ساعت از شب چنین کاری بکند    تصور اجبار برای شستن اتومبیل تنها یک فکر بود وفقط به این دلیل که هرگز از خود چنین سوالی نپرسیده بود. دلایل دیگری نیز برای اعتقاد به اثر بخشی این رویکرد وجود داشت ( کبات زین 2004).

 


[1]- John kabat- zinn  

[2]- university of Massachusetts

[3]- Full catastrophe living

موضوع و  برنامه جلسه اول

موضوع

    وقتی متوجه هدایت خودکار می شویم حضور ذهن بهترین راه خروج از هدایت خودکار است که آگاهی از هر لحظه را به ما می آموزد . معطوف کردن توجه به قسمت های مختلف بدن هم مشکل به نظر می رسد.

دستور جلسه

  • تعیین اهداف جلسه
  • تنظیم خط مشی کلی با در نظر گرفتن محرمانه بودن وزندگی شخصی 
  • دعوت شرکت کنندگان به تشکیل گروه های دونفری ومعرفی خود به یکدیگر وسپس به اعضای گروه به عنوان یک واحد
  • تمرین خوردن کشمش
  • دادن پس خوراند وبحث در مورد تمرین خوردن
  • تمرین وارسی بدنی – آغاز تمرین با تمرکز بر تنفس کوتاه
  • دادن بازخورد وبحث در مورد وارسی بدنی
  • تکلیف جلسات خانگی ؛ بحث وتعیین جلسات هفتگی ، سی دی وارسی بدنی برای 7-6 روز
  • توزیع سی دی ها و جزوات جلسه اول ( که شامل تکلیف خانگی وبرگه های ثبت تکلیف است ) .
  • اتمام کلاس با تمرکز بر تنفس کوتاه ، 2 تا 3 دقیقه تنفس را ادامه دهید.

برنامه ریزی و آماده سازی

  • علاوه بر این که به طور مشخصی قبل از کلاس آماده می شوید ، فراموش نکنید که یک پیاله کشمش ویک قاشق ونسخه ای از نوار وارسی بدنی خود را به کلاس بیاورید.

جزوات شکت کنندگان

  • جزوه 1-2 ؛ تعریف حضور ذهن
  •  جزوه  2-2؛ خلاصه جلسه اول ؛ هدایت خودکار
  • جزوه 3-2 ؛ تکلیف خانگی برای هفته اول بعد از جلسه اول
  • جزوه 4-2 ؛ ارائه گزارش یک شرکت کننده
  • جزوه 5-2 ؛ برگه ثبت گزارش تکلیف خانگی

     ......

....................

................................

فصل سوم

(هدایت خودکار )

جلسه اول

هدایت خودکار[1]

      همه ما، هر لحظه اثرات ناشی از حواسپرتی را تجربه می کنیم. ممکن است که همه صفحات یک کتاب را بخوانیم ولی بعد دریابیم که چیزی از آن نفهیمده ایم. در چنین مواردی، ممکن است بدانیم و حتی ندانیم که توجهمان معطوف به چه بوده است. وقتی از مردم خواسته می شود که این قبیل وقایع را توضیح دهند، ممکن است آن ها از واژه  " هدایت خودکار" به عنوان توجیهی برای این موضوع که آن ها تنها به صورت خودکار رفتار می کنند، بدون این که واقعاً آگاه باشند که چه اتفاقی در حال وقوع است، استفاده کنند. در شیوه هدایت خود کار، در حالی که به نظر می رسد بدن در حال انجام کاری است ذهن کار دیگری انجام می دهد. ما قصد نداریم که فکرمان را با چیزهای ساده مشغول کنیم. بنابراین ذهن در اکثر مواقع منفعلانه مشغول افکار، خاطرات، برنامه ها، یا احساسات می شود. با توجه به این که ما، در بسیاری از مواقع، ممکن است دریک حالت ذهنی « هدایت خودکار » باشیم از آنچه در حال وقوع است کاملاً نا آگاه خواهیم ماند. این وضعیت در افرادی که استرس شدید و مداوم  را تجربه کرده اند، مشکل آفرین خواهد شد. در هدایت خودکار، اجزاء تفکر منفی با احتمال کمتری مورد توجه قرار می گیرد. در این صورت این اجزاء با هم تلفیق شده و به صورت الگویی از احساسات شدید نشانگان استرس نمایان می شود و در نتیجه به انواع بیماریهای جسمی وروانی منتهی می شود.

      غالباً زمانی که افکار و احساسات ناخواسته ظاهر می شوند، قوی تر از آن هستند که بتوان به راحتی با آنها دست به گربیان شد. در قسمت های بعد راه های متنوعی برای کنترل و تعدیل چنین افکار و احساساتی ارائه خواهد شد. ولی نخست باید بتوانیم حلقه روزمره « حواسپرتی » را کنترل کنیم، زیرا در صورتیکه فرد تاریخچه ای از مشکلات هیجانی داشته باشد این حلقه بسیار مخرب است. اولین قدم در مساعدت به شرکت کننده مضطرب، یافتن راهی برای کمک به شناسایی هدایت خودکار و سپس خروج ارادی ازآن است. تمرین حضور ذهن شامل آگاهی بیش تر از این الگو های ذهنی است. از طریق تمرین، افراد قادر به توجه ارادی به هدایت خودکار خواهند شد. ساختار اولیه برای جلوگیری اثرات و تداوم استرس این است که به افراد بیاموزیم تا بدانند چه مواقعی ذهن آن ها به سمت هدایت خودکار می رود و سپس بطور ارادی آگاهی خود را به چیز دیگری معطوف کنند که البته این کار بسیار مشکل است.

      در جسه اول پس از صحبت های مقدماتی در مورد یاد آوری علت حضور شرکت کنندگان در کلاس، از افراد بخواهید که به گروههای دو نفری تشکیل دهند، سپس ابتدا خود را به هم گروهی خود و در مرحله بعد به کل کلاس معرفی کنند. به این ترتیب که اسم خود را بگویند و این که چرا آمده اند و امید دارند وقتی کلاس را ترک می کنند به چه اهدافی دست یابند. پس از آن تمرین مراقبه کوتاه را که عمیقاً به موضوع هدایت خودکار می پردازد معرفی کنید این تمرین شامل خوردن یک کشمش است.

 


[1]-Automatic pilot

 

 


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی شناختی رفتاری

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی شناختی رفتاری



مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی شناختی رفتاریدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 25 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 21 








مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی شناختی رفتاری در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

 

از زمان معرفی درمان شناختی – رفتاری یا رفتاردرمانی شناختی در دهۀ 1950، نفوذ و گسترش این شیوۀ درمانی، پیوسته در حال فزونی بوده است. تعداد زیادی از مطالعات کنترل شده نشان داده‌اند که درمان شناختی – رفتاری، درمانی موثر برای افسردگی، اختلال‌های اضطرابی و بسیاری از اختلال‌های روانی دیگر است. به‌علاوه، تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که درمان شناختی – رفتاری، اثر داروها را در درمان اختلال‌های شدید روانی از قبیل افسردگی مقاوم به درمان، اختلال دو قطبی، و اسکیزوفرنیا افزایش می‌دهد. این یافته‌ها همراه با مزیت‌های کاربرد درمانی که متمرکز، عملی و کاملاً مشارکتی است، علاقه به چگونگی اجرای درمان شناختی – رفتاری را فزونی بخشیده است (رایت، بسکو و تیز، 2009. ترجمه قاسم زاده، 1392).

شناخت‌درمانی توسط آرون تی بک به عنوان درمانی داری ساختار، کوتاه مدت و متمرکز بر حل مشکلات جاری و تغییر تفکر و رفتار ناکارآمد در دانشگاه پینسیلوانیا در اوایل دهه 1960 شکل گرفت(بک،1964). از آن زمان به بعد بک و دیگران این روش درمان را برای استفاده در گستره‌ی متنوعی از اختلالات روانی و جمعیت‌های مختلف منطبق کرده‌اند ( مثلاً فری‌من[1] و داتیلیو[2]، 1992؛ فری‌من، سیمون[3]، باتلر[4] و آرکووینز[5]، 1989، اسکات[6]، ویلیامز[7] و بک، 1989). این انطباق‌ها تمرکز، فناوری و طول درمان در تغییر داده‌اند ولی فرض‌ها نظری مربوط به شناخت‌درمانی همچنان ثابت باقی مانده‌اند. به طور خلاصه مدل شناختی می‌گوید که تفکر تحریف شده یا ناکار‌آمد ( که روی خلق و رفتار بیمار تأثیر می‌گذارد) وجه مشترک تمامی آشفتگی‌های روان‌شناختی است. ارزش‌یابی واقع‌بینانه و تغییر واقع‌گرایانه تفکر منجر به بهبود خلق و رفتار می‌شود. بهبود پایدار با تغییر باورهای ناکارآمد زیربنایی بیمار حاصل می‌شود. انوع متنوعی از درمان‌های شناختی-رفتاری توسط نظریه‌ پردازان بزرگ دیگر معرفی شده‌اند که از آن میان درمان منطقی-هیجانی توسط آلبرت الیس[8] (الیس، 1962)، تغییر شناختی رفتاری توسط دونالد مایکن‌بام[9] ، 1977 و درمان چند وجهی آرنولد لازواروس[10] (لازاروس، 1976) را می‌توان نام برد. مرور تاریخی این حوزه، توصیفی غنی از چگونگی شکل‌گیری و رشد جریان‌های مختلف شناخت‌درمانی فراهم می‌آورد (آرنکوف[11] و گلاس[12]، 1992؛ هولون[13] و بک، 1993).

 


[1]. Freemanv

[2]. Dattilio

[3]. Simon

[4]. Beutler

[5]. Arkwitz

[6]. Scott

[7]. Williams

[8]. Albert Ellis 

[9]. Donald Meichenbaum

[10]. Arnold Lazarus

[11]. Arnkoff

[12]. Glass

[13]. Hollon

 

جلسه­ های مداخله

   روان درمانی گروهی شناختی-رفتاری که در این پژوهش از آن استفاده می شود مشتمل بر 9 جلسه درمانی (هر جلسه 90-60 دقیقه) می باشد که بر روی گروه آزمایش اجرا شد. محتوای جلسه­های پژوهش بر مبنای رویکرد شناختی-رفتاری، در چارچوب طرح درمانی ویلدرموت (2008) در 9 جلسه طراحی گردید. در هر جلسه، ابتدا هدف از تشکیل جلسه، سپس موضوعات مربوط به آن جلسه، مطرح شد و اعضای گروه، با بحث و تبادل نظر به بررسی مطالب می پرداختند. در پایان هر جلسه، مطالب  جمع بندی شده و تکلیفی برای جلسه ی بعد به صورت تایپ شده ارائه می شد.

 

جلسه اول: آشنایی

  1.  معرفی: شرکت کنندگان خود را معرفی کرده و می گویند چرا تصمیم به شرکت در جلسات  گروهی شناختی-رفتاری گرفته اند.
  2.  ارائه اطلاعات پایه ای در مورد روان درمانی شناختی-رفتاری
  3. تعریف سوختگی، کیفیت زندگی و شادکامی و ارتباط آنها با یکدیگر
  4. بیان علت برگزاری این جلسات و هدف گروه درمانی شناختی-رفتاری
  5. بیان قوانین و اصول جلسات درمان
  6.  انجام تکلیف به صورت تمرینی برای آشنایی بیشتر اعضای گروه برای انجام تکالیف
  7. ...........

 


قیمت : 14,500 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .