دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پکیج درمانی آموزشی مثبت اندیشی

پکیج درمانی آموزشی مثبت اندیشی



پکیج درمانی آموزشی مثبت اندیشیدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 51 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 47 






پکیج درمانی آموزشی مثبت اندیشی در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

 

 

روانشناسی مثبت یعنی مطالعه علمی عملکرد یک انسان ایده آل. این، اولین جمله ای است که در ویکی پدیا مقابل این اصطلاح پیدا می کنید. اما این علم نو ظهور واقعاً درباره چه چیزی بحث می کند؟ آن طور که مارتین سلیگمن(پدر روانشناسی مثبت) می گوید: تأکید بر مثبت گرایی به معنای نفی آسیب شناسی روانی نیست بلکه نکته اینجاست که افکار مثبت و تأثیر بی مانند آن در سلامتی روانی و جسمی آدمی مورد غفلت قرار گرفته است. به عقیده مردان (1388) این روانشناسی از افراد نمی پرسد چه عینکی بر چشم می زنند بلکه به آنها می گوید که قوت ها به اندازه ضعف ها حائز اهمیت هستند، انعطاف پذیری به اندازه آسیب شناسی اهمیت دارد. اگرچه همان طور که مارتین سلیگمن (1998) می گوید، می شود ریشه روانشناسی مثبت را در اظهارات روانشناس های قرن بیستم هم دید، اما اولین کسی که این مباحث را به شیوه علمی مطرح کرد "سلیگمن" بود. پیش از او روانشناس های انسان گرایی مثل راجرز و مزلو[1] چنین دیدی به انسان ها داشتند. راجرز، آدم ها را نامشروط می پذیرفت. او می گفت هرکسی دنیای فردی و منحصر بفرد خودش را دارد که باید به آن احترام گذاشت. به نظر او ریشه تمام مشکلات بزرگسالان از آنجا ناشی می شود که والدین در کودکی محبت خودشان را به صورت مشروط به کودک ارائه می دهند؛ یعنی کودک باید آنگونه که پدر و مادرش می گویند رفتار کند تا مورد محبت قرار بگیرد. مزلو هم در سلسله مراتبی که برای نیازها در نظر گرفته بود "نیاز به خود شکوفایی" را در بالاترین مرتبه قرار داده بود. او می گفت افراد در مرحله خود شکوفایی، یک حس شادی را تجربه می کنند، توأم با آرامش. حتی قبل از انسان گراها یک روانشناس آمریکایی به نام ویلیام جیمز، نگرانی اصلی روانشناسی را "شادی و بهزیستی" انسان ها می دانست. روانشناسی مثبت در سال هایی که از قرن بیست و یکم گذشته، پیشرفت های زیادی کرده است. روانشناسان این مکتب در مقابلDSM  که نظام طبقه بندی اختلالات روانشناختی بیماران است، یک نظام طبقه بندی به نام CSV را به وجود آورده اند که توانایی های آدم را گروه بندی می کند. آنها 6 گروه از توانایی‌های آدمی را در این نظام، مشخص کرده‌اند :

1 ـ خرد و دانایی: شامل خلاقیت، کنجکاوی، باز و پذیرا بودن در مقابل تجارب جدید، عشق به یادگیری و وسعت نظر

2 ـ شجاعت: شامل خودباوری، پایداری، کمال و سر زندگی

3 ـ تنوع‌ دوستی: شامل عشق، مهربانی و هوش اجتماعی

4 ـ عدالت‌ جویی: شامل رعایت حقوق شهروندی، بی‌طرفی و رهبری

5 ـ اعتدال: شامل بخشش و دلسوزی، فروتنی و آزرم، احتیاط و نظم بخشیدن به عملکرد خود

6 ـ تعالی: شامل دانستن ارزش زیبایی‌ها و شگفتی‌ها، قدرشناسی، امیدواری، شوخ‌ طبعی و معنویت

حتی این استادان برای این علم نوظهور، زیرمجموعه‌هایی هم ترتیب داده‌اند؛ مثلاً، سه تا از زیر مجموعه‌های آن که البته هم پوشانی هم با هم دارند شامل گرایش‌های زیرند :

1 ـ تحقیق در زندگی دلپذیر یا زندگی در لذت: این محققان در پی آن هستند که بدانند مردم چگونه می‌توانند به بهترین سطح تجربه، پیش‌بینی و دیگر تجربه‌های حسی خوشایند به عنوان جزئی از زندگی طبیعی دست یابند؛ احساساتی از قبیل حس برقراری رابطه خوب با دیگران، امیدواری، علاقه‌مندی و تفریح کردن .

 


[1] -Maslow

شرح جلسات

در این پکیج برخی از مهارت های شناختی و رفتاری براساس کتاب مثبت اندیشی و مثبت گرایی کاربردی سوزان کوئیلیام ترجمه فریده براتی سده و افسانه صادقی به داوطلبان ارائه می گردد.

 

شرح جلسات آموزشی

جلسه اول

اهداف جلسه: تشریح چگونگی انجام کار، علت انتخاب افراد، آشنایی با مفهوم مثبت اندیشی، آشنایی با گروه و مقررات حاکم بر آن

شرح جلسه: از داوطلبان می خواهم که خودشان را معرفی نمایند. به اعضای شرکت کننده گفته می شود که به تعداد 8 جلسه 5/1 ساعته به اهداف گروه پایبند باشند. از جمله این اهداف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کلیه مباحث مطرح شده در جلسات گروهی محرمانه است و اعضا اخلاقاً متعهد می شوند مباحث مطرح شده در گروه را به خارج از جلسات گروه انتقال ندهند.

- لازم است که همه اعضا در بحث های گروهی فعالانه شرکت کنند.

- چنانچه مسأله و سؤالی برای آنان در گروه پیش می آید بدون ترس از دیگران مطرح نمایند.

- لازم است همه اعضای گروه به دقت به مباحث گروه گوش نمایند و در صورت لزوم بازخورد نشان دهند.

- بهتر است همه اعضای گروه در تصمیمات گروه مشارکت داشته باشند.

- حضور به موقع و منظم در جلسات گروه.

پس از بیان اهداف و مقررات گروه، اعضا به 3 گروه 5 نفره تقسیم می شوند و درخواست می گردد که شخصی را به عنوان نماینده گروه انتخاب نمایند. به دنبال مراحل فوق، مثبت اندیشی را براساس کتاب سوزان کوئیلیام برای آنان تعریف می نمایم و حدود 10 دقیقه فرصت داده می شود تا با هم مشورت نموده و مثال هایی را در راستای تعریف ارائه کنند. با اشاره به پایان وقت جلسه از یکی از شرکت کنندگان درخواست گردید که مطالب مطرح شده را جمع بندی نماید.

تکلیف: در پایان به شرکت کنندگان گفته شد که انتظارات خود را با توجه به مباحث مطرح شده جهت شرکت در گروه برای جلسه بعدی تعیین نمایند و نمودهایی از افکار مثبت و منفی غیر از آنچه در گروه گفته شد برای نوبت بعدی آماده نمایند.

.............

......................

................................

 


قیمت : 15,400 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد