دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پکیج آموزشی درمانی مراقبه و ریلکسیشن

پکیج آموزشی درمانی مراقبه و ریلکسیشن



پکیج آموزشی درمانی مراقبه و ریلکسیشندسته: پکیج های درمانی روانشناسی 
بازدید: 5 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 41 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 26 






پکیج آموزشی درمانی مراقبه و ریلکسیشن در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی:

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

 

شروع جلسات آرامش آموزی

 

    با نفس های عمیقی که به تو آرامش می دهد ، شروع می کنیم . مشکلات ، افکار وترس ها را بیرون بریز. درست مثل اینکه آنها را در بادکنکی دمیده ای وبه دست باد می سپاری . وقتی آماده شدی ، اگر چشمانت را تا به حال نبسته ای به آرامی ببند وحالا بگذار موجی از آرامش سراسر بدنت را فراگیرد. می توانی این احساس را گسترش دهی واگر دوست داری رنگی را که به تو آرامش می دهد ، با این احساس همراه کنی واگر باز میل داری کلمه ای مثل سکوت یا آرامش را خودت تکرار کن. بگذار آرواره ، گردن وشانه هایت از تنش رها شود.

    از تو می خواهم تلاش کنی وبه خاطر بیاوری که در یک کلاس درس نشسته ای ، مدرسه ای با نیمکت های چوبی قدیمی ، یک بخاری گرم ومطبوع ویادگارهایی که روی نیمکت ها کنده شده اند. صدای همکلاسی هادر اطراف توبه گوش می رسد. معلم در پای تخته سیاه درس را با گچ روی تخته می نویسد. وقتی تخته سیاه پر می شود ودرس ها نوشته شد ، او تخته پاکن را بر می دارد وتخته را پاک می کند. حالا تواین کار را بکن . صفحه ضمیر خاطر خود را پاک کن و تخته سیاه ذهنت را پاکیزه کن . درست مثل این که برای درس جدید و تجارب جدید آماده می شوی.

    زمانی که صفحه ذهنت  را برای تصورات ، کلمات ودرس های جدید آماده کردی ما به یک سفر خواهیم رفت .  می دانی عازم کجا هستیم ؟ ماهیچ جای خاصی نمی رویم .به گوشه ای از دنیا می رویم که مال توست ، جای مخصوص تو با رنگ های زنده ، بوهای خوش وصدها ، خودت را در آن جا یی که برای خودت تصور می کنی قرار بده حالا تو در آن جا هستی . یک کمینگاه ومحل ساکت پیدا کن که بتوانی در آن جا کاملا راحت باشی واستراحت کنی . لحظه ای در آن جا برای جذب انرژی زمین و آسمان توقف کن وزمانی را صرف شفا دادن خودت کن. اگر در آن جا مشکلی در بدن یا فکرت روی داد ، به خودت توجه کن تا آن را از بین ببری . با هر روشی که دوست داری این کار انجام بده  دوباره به خودت توجه کن . تنها در این جاست که تو می دانی کجا هستی.

سکوت ، ( 50 الی 60 ثانیه همراه با پخش موزیک )

وقتی این کار را انجام دادی ، خودت را آماده کاری کن . ما می خواهیم  پلی از پناهگاه تو به سوی دنیا بزنیم حالا برای این کار آماده شو . همه اجزاء وجودت را آماده سفر کن واگر چیزی در تو دارد که نیاز به ترمیم دارد ، آن ها را با علاقه ترمیم کن . بعد نگاهی به پلی که ساخته ای بینداز ، چقدر وسیع ، چقدر بزرگ وچقدر قوی است .

زمانی که تو شروع به عبور از پل نمودی، همه افراد زندگی تو ظاهر خواهند شد. دوستان ، فامیل ، همکاران ، مردمی که انواع واقسام روابط را با آنها داری. آن ها را به حال خودشان رها کن . نگاه کن وببین چه تغییری در احساست نسبت به آن ها رخ می دهد . درحال حاضر هر احساسی که داشته باشی ، مناسب است.

زمانی  که آن را کامل کردی ، به راهت ادامه بده . ولی اگر احتیاج داری که آن جا بمانی می توانی باز هم به آن ها برسی . هم چنانکه در راهت به سمت پایین گام بر می داری ، می توانی خانه قدیمی با باغی وایوانی در کنارش ببینی . به باغ برو واز پله های ایوان بالا برو ووارد خانه شو اتاق نشیمن را پیدا کن ، زمانی که آن را پیدا کردی برای یافتن صندوقی به اطراف نگاه کن.

دقت کن ، ممکن است صندوق در گوشه ای قدیمی وخاک آلود  ویا در یک جای بلند باشد آیا قبلا برای هدفی به آنجا نگاه کرده ای ؟ وقتی صندوق را پیدا کردی آن را باز کن وببین چه چیزی درون آن قرار دارد . در حالی به درون صندوق می نگری دوست داری قلبت چه هدیه وپیامی به تو بدهد.......

 


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

پکیج آموزش بهداشت روانی بلوغ

پکیج آموزش بهداشت روانی بلوغ



پکیج آموزش بهداشت روانی بلوغدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 


بازدید: 5 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 29 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 28 








پکیج آموزش بهداشت روانی بلوغ در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

 

جریان زندگی همانند رودخانه­ای است که از مبدأ تا مقصد از کنار سرزمین­های مختلف و متنوعی می­گذرد و سرانجام به دریا می­پیوندد. نوجوانی یا بلوغ یکی از متنوع­ترین و پیچیده­ترین چشم­اندازها را در این مسیر طولانی به خود اختصاص داده است، لذا با شناخت ابعاد روانی نوجوان، فضایی که با ابرهای سنگین و تیره بر روابط نوجوان و دیگران سایه افکنده به روشنی می­گراید و واقع­بینی، جایگزین بدبینی شده و حسن تفاهم، به جای سوء تفاهم بر این روابط حاکم می­شود.

موریس دبس می­نویسد: مقاله­ای که برنهایم در سال 1891 به نام «مطالعه درباره­ی بلوغ» منتشر ساخت، اولین اثری است که پژوهشگران مختلف را به اکتشاف در جهان بلوغ وادار کرد.

به دنبال آن­ها، روسو نقش بزرگی در تدوین نظریات مربوط به دوران بلوغ ایفا نمود. مجموعه­ی این مطالعات با پژوهش­های «استانلی هال» که او را پدر روان شناسی نوجوانی (بلوغ) می­دانند، پیوند خورد و با انتشار کتاب «بلوغ» در سال 1905 به اوج اهمیت خود رسید و سبب پیدایش علمی به نام هبلوژی یا «علم به احوال جوانی» شد و محققین با اتکا به این علم جدید و جوان به اکتشاف در جهان ناشناخته­ای به نام «بلوغ» پرداختند. در نهایت نتیجه­ی این تلاش­ها منجر به این موضوع گردید که قرن بیستم را «عصر نوجوانی شناسی علمی» لقب داده­اند (شرفی، 1380).

تعریف و اهمیت بهداشت روانی بلوغ

تأمین سلامت دانش‌آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است، اما بهداشت­روانی دانش‌آموزان، به­ویژه در دوره­ی بلوغ، می‌تواند از بیماری­ها و ناهنجاری­های روانی جلوگیری کند. رعایت بهداشت که به تندرستی و شادابی کامل جسمی و روحی می‌انجامد، مهم­ترین وظیفه­ی هر فرد است. پیشگیری یک فرایند فعال است که افراد و گروه­ها را جهت مقابله با چالش­ها و تغییرات زندگی توانمند می­سازد. فرایند پیشگیری از طریق ایجاد و تقویت شرایطی که رفتار مناسب و مفید و سبک زندگی سالم را ترویج می­دهد، جریان می­یابد. در تعریفی دیگر، پیشگیری به­صورت یک فرایند فعال و توانمند در جهت ایجاد شرایط و ویژگی­هایی در فرد است که سلامتی و بهداشت را در او بهبود می­بخشد. این تعریف نه تنها شامل رشد ویژگی­های مثبت و بهبودپذیر در فرد است، بلکه شامل ایجاد شرایط محیطی و عوامل حمایتی است که رشد سالم را در نوجوان گسترش می­دهد. سطح اولیه­ی پیشگیری را عموم مردم تشکیل می­دهد و هدف از پیشگیری در این سطح ترویج و افزایش شایستگی­های فردی-­ اجتماعی و ایجاد محیط­های اجتماعی- فرهنگی حمایت­کننده است. یکی از جامعه­های هدف برای سطح اول پیشگیری دانش­آموزان هستند. برای آموزش دانش­آموزان در مسیر رسیدن به هدف­های پیشگیری، بسیاری از مهارت­های ارتباطی (مهارت­های ارتباطی و عزت­نفس) با برنامه­های آموزشی مانند یادگیری مشارکتی و گروهی مطابقت دارند (کانینگهام). آموزش در مورد دوره­ی بلوغ به پسران می­تواند مهم­ترین و اساسی­ترین نقش را در پیشگیری و رفع مشکلات این دوره­ی خطیر از زندگی ایفا نماید و با ایجاد تغییرات رفتاری مثبت و کمک به نوجوان برای ایجاد و حفظ رفتارهای سالم به وی جهت عبور ایمن از این دوره­ی مهم بسیار مؤثر می­باشد (مک کینزی، 2008) متأسفانه در حال حاضر در کشور ما در هیچ مقطعی، آموزش رسمی و یا غیر رسمی مثل دوره­های آموزشی به نوجوانان پسر داده نمی­شود و با توجه به فرهنگ ما، والدین کم­تر در این زمینه به پسران آموزش داده و ارتباط برقرار می­کنند و نوجوان ممکن است از طریق روش­های مختلفی مثل همسالان، هم­کلاسی­ها یا افراد بی­اطلاع بزرگسال در این زمینه اطلاعات نادرستی کسب کند (مالکی و همکاران، 1389؛ معظم، محمد-آیاز و هیروشی، 2004).

 

جلسات مداخله

تعداد جلسات، 8 جلسه و هر جلسه به مدت 90 دقیقه برگزار شد. در هر جلسه پس از مرور مباحث و تمرینات جلسه­ی قبل، هدف از هر جلسه و سپس موضوعات مربوط به آن جلسه مطرح می­گردید و دانش­آموزان با تفکر، بحث و تبادل اطلاعات به بررسی مطالب عنوان شده می­پرداختند. در پایان هر جلسه، مطالب جمع­بندی شده و تکالیفی برای جلسه­ی بعد به آن­ها داده می­شود.

جلسه ­ی اول: معرفی اعضا و بررسی ویژگی­های جسمانی دوران بلوغ

این جلسه با معارفه­ی اعضا و آشنایی با گروه آغاز شد و پس از برقراری همدلی در شرکت­کنندگان، بحث رازداری و اعتماد مطرح گردید. معرفی منطق آموزش بهداشت روانی بلوغ و نیز تعیین اهداف آموزش، قدم بعدی در این جلسه بود. هم­چنین از اعضا خواسته شد تا در ادامه با دیگر دانش­آموزان در بحث­ها شرکت نمایند.

محتوای مطالب بعدی این جلسه عبارت بودند از: تعریف بلوغ و ویژگی­های جسمانی دوران بلوغ، گذاشتن بحث­های گروهی در مورد بلوغ و تغییرات جسمی در این دوران، توصیف ویژگی­های جسمانی ظاهر شده در دوره­ی نوجوانی و بلوغ، بررسی تغییرات جسمی در چهار شاخه­ی مهم اندازه­ی بدن، تغییر در اندام­های بدن، رشد و تکامل صفات اولیه و ثانویه­ی جنسی، توضیح به دانش­آموزان در مورد گذران این دوره­ی بسیار مهم و طبیعی بودن ظهور تغییرات در اندام­های مختلف.

تکلیف خانگی: دانش­آموزان می­بایستی تغییراتی را که احساس می­کنند در آن­ها در حال وقوع است روی کاغذ بنویسند و برای جلسه­ی بعد همراه خود بیاورند.

 

 

جلسه­ ی دوم: بررسی ویژگی­های رفتاری دوران نوجوانی و بلوغ

پس از مرور تکلیف جلسه­ی قبل و بیان اهداف جلسه­ی کنونی، درباره­ی ویژگی­های رفتاری دوران نوجوانی و بلوغ بحث شد و مثال­هایی در این زمینه ارائه گردید. بحث­ها به­گونه­ای مطرح گردید تا همه­ی اعضا در آن شرکت داشته باشند. هدف از این مسأله، برون­ریزی افکار و هیجانات منفی در مورد پدیده­ی بلوغ توسط نوجوان می­باشد. سرفصل موضوعات مهم در این جلسه عبارت بودند از: تمایل به گوشه­گیری، احساس دلتنگی و خستگی، ناسازگاری، مخالفت­های اجتماعی و عدم وجود روح همکاری در نوجوان، تشدید احساسات و عواطف، فقدان اعتماد به­نفس و شرم و حیای بیش از حد.

تکلیف خانگی: اعضا باید ویژگی­های رفتاری را که در خود مشاهده می­کنند، در خانه یادداشت کنند و هر کدام را که به نظر خودشان غیرعادی است مشخص نمایند، تا در جلسه­ی بعدی به بررسی آن­ها پرداخته شود.

جلسه ­ی سوم : بررسی ویژگی­های خلقی دوران نوجوانی و بلوغ

این جلسه با مرور تکالیف و تمرین جلسه­ی پیش آغاز شد. صحبت­های اعضا را درباره­ی تکلیف جلسه­ی قبل گوش داده و از اعضا خواستیم مسائل مطرح شده را به بحث بگذارند. در این میان سعی شد، اعضا نسبت به تغییرات رفتاری که در دوران بلوغ تجربه می­کنند آگاه شوند. سپس طبق عنوان جلسه­ی پیش­رو، راجع به حالات خلقی و عاطفی به­ وجود آمده در این دوره مطالبی بدین مضمون گفته شد: حساسیت زیاد، نوسانات خلقی، گرایش به برون­ریزی، بازداری رفتار، تلاش در جهت کاهش حساسیت­ها و نگرش­های منفی نسبت به ویژگی­های متظاهر در این دوره، بررسی تحولات ذهنی و عاطفی ناشی از بلوغ، بحث در مورد عواطف معمول دوران بلوغ از جمله خشم، ترس، اضطراب، محبت و ....

تکلیف خانگی: از اعضا خواسته شد برای جلسه­ی بعد نمونه­هایی از موارد وقوع خشم، ترس، اضطراب و ابراز محبت را در زندگی روزمره­ ثبت کرده و نگرش خود را نسبت به آن­ها بنویسند........

 


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



برنامه آموزش والدین و فرزند پروری مثبت

برنامه آموزش والدین و فرزند پروری مثبت



برنامه آموزش والدین و فرزند پروری مثبتدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 
بازدید: 5 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 22 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 20 






برنامه آموزش والدین و فرزند پروری مثبت  در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

مقدمه

در راستای احساس نیاز به روش­های درمانی برای کاهش مشکلات رفتاری کودکان و افزایش بهداشت روانی والدین، برنامه­های آموزش والدین به عنوان یک روش درمانی موثر مورد مطالعه قرار گرفته­اند، که از این میان می­توان به روش آموزش گروهی فرزندپروری مثبت اشاره کرد. در این بخش سعی داریم در کنار ارائه مقدمه­ای بر آموزش والدین، به مبانی نظری روش آموزش گروهی فرزند پروری مثبت نیز بپردازیم.

    والدین به مثابه عوامل تاثیر گذار بر زندگی فرزندان می­باشند و در طول تاریخ مراقبت از کودک، آموزش، اعمال انضباط و مدیریت زندگی کودک را بر عهده داشته اند، آن­ها جزء عوامل اولیه و بنیادین تغییر و اجتماعی نمودن کودک محسوب می­شوند (بریسمیستر و شفر، 2007).

شرح اجرای جلسات آموزشی فرزند پروری مثبت گروهی:

جلسه اول:

1-    آشنایی با اعضای گروه وتوضیح اجمالی والدین در مورد مشکلات کودکان ودلایل دعوت از آنها برای حضور در جلسات آموزشی

2-    توضیح در مورد  قوانین اساسی برای گروه و تدوین قوانین اساسی گروه

3-    توضیح در مورد اختلال سلوک و علائم مشکلات سلوکی

-         نشانه های اختلال

-         انواع اختلال

-         علل اختلال

-         سایر اختلالاتی که با اختلال سلوک همبودی و همپوشی دارند

-         اسطوره های غلط شایع در مورد اختلال سلوک و علائم مشکلات سلوکی

-         انواع روشهای درمانی اختلال سلوک و علائم مشکلات سلوکی

                 

4-    توصیف اجمالی در مورد فرزند پروری مثبت و هدف استفاده از آن

5-    خلاصه جلسه

هدف: آشنایی مادر با اختلال سلوک وعلائم مشکلات سلوکی و برنامه آموزش فرزند پروری مثبت به منظور برجسته کردن لزوم چنین برنامه های آموزشی و ایجاد انگیزه و جلب همکاری آنها

جلسه دوم

1-    مرور جلسه پیش

2-    توصیف و تعریف فرزندپروری مثبت به تفصیل

3-    جنبه های مهم فرزندپروری مثبت

.ایجاد محیطی امن

.ایجاد محیط مثبت یادگیری

.استفاده از قانون ابراز وجود

.داشتن توقعات واقعی

.مراقبت از خود به عنوان یک والد

4-دلایل مشکلات رفتاری کودکان

.علل ژنتیکی

 

.علل خانوادگی(پاداشهای اتفاقی به رفتارهای منفی، تله اصرار کردن، نادیده گرفتن رفتارهای مطلوب، الگو گرفتن، نحوه ارائه دستورالعمل­ها، پیغام­های هیجانی، استفاه غیر موثر از تنبیه، اعتقادات و انتظار والدین، روابط والدین، استرس والدین).

.علل مربوط به محیط خارج از خانه (همسالان و دوستان، مدرسه، رسانه های گروهی، تکنولوژی)

4-    چگونگی ثبت رفتار کودکان و ارائه جداول ثبت آنها

5-    خلاصه جلسه

6-    تکلیف منزل:

رفتارهای نادرست کودک خود را با استفاده از جدول و نمودار داده شده در طول هفته آینده ثبت کنید.

هدف: آشنایی مادر با عومل موثر بر رفتار کودک و برنامه فرزند پروری مثبت واینکه مادر بتواند اهدافی را برای تغییر در رفتار خود وکودک مشخص نماید.

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

تعداد صفحات:               20


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

مبانی نظری پایان نامه کیفیت زندگی

مبانی نظری پایان نامه کیفیت زندگی



مبانی نظری پایان نامه کیفیت زندگیدسته: پیشینه متغیر های روانشناسی 


بازدید: 5 بار 


فرمت فایل: docx 


حجم فایل: 56 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 40 








مبانی نظری پایان نامه کیفیت زندگی در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

متغیرها:

توضیحات: 40 صفحه فارسی (word)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

امروزه موضوعات مربوط به کیفیت زندگی به طور گسترده­ای در رشته­های علمی مختلف مورد بحث قرار گرفته می­شود به همین دلیل علی­رغم تعاریف زیادی که از این مفهوم وجود دارد، هیچ یک از تعاریف موجود مقبولیت عام نیافته­اند (ساسنین و جورکاوسکاس، 2009).

    آنچه که در این تعریف اهمیت زیادی دارد این است که با آن بتوان میان این مفهوم و سایر مفاهیم مرتبط مانند خوب بودن، وضعیت سلامت، رضایت از زندگی و  امید تمایز قائل شد. نظریات متفاوتی درباره کیفیت زندگی وجود دارد. بعضی از محققین معتقدند تنها در صورتی که تواماً چندین بعد از سلامتی سنجیده شود می­توان آن را کیفیت زندگی نامید. عده­ای نیز بر این باورند که یک تعریف واحد که در تمام مراحل یک بیماری یا در جوامع مختلف کاربرد داشته باشد، برای این مفهوم وجود ندارد؛ اغلب صاحب نظران در این زمینه توافق دارند که کیفیت زندگی، حقایق مثبت و منفی زندگی را در کنار یکدیگر در نظر می گیرد و چند بعد دارد. از طرفی آن را یک مفهوم ذهنی و پویا قلمداد می­نمایند. ذهنی به این معنا که حتما باید توسط خود شخص، بر اساس نظر او و نه فرد جایگزین تعیین گردد و پویا یعنی در طی زمان تغییر خواهد کرد و لذا ضروری است در دوره­ای از زمان اندازه گیری گردد. اگر چه ذهنی بودن دامنه­های کیفیت زندگی از نظر برخی از دانشمندان کافی نیست به طوری که برخی از صاحب نظران بر این باورند که هر یک از دامنه­های کیفیت زندگی باید قابلیت این را داشته باشد که هم به صورت ذهنی و هم به صورت عینی قابل اندازه گیری باشد. این گروه معتقدند که سنجش ذهنی اگر چه لازم است، ولی کافی نیست. مهم آنکه در هر تحقیق که مرتبط با کیفیت زندگی باشد تعریف آن از نظر محقق روشن گردد (نجات، 1387).

    به طور کلی یکی از شاخص­ترین تعاریف در مورد کیفیت زندگی تعریفی است که سازمان بهداشت جهانی عرضه نموده است. بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی، کیفیت زندگی درک افراد از موقعیت خود در زندگی از نظر فرهنگ، سیستم ارزشی که در آن زندگی می­کنند، اهداف، انتظارات، استانداردها و اولویت هایشان است. پس موضوعی کاملا ذهنی بوده و توسط دیگران قابل مشاهده نیست و بر درک افراد از جنبه های مختلف زندگی استوار است (ساسنین و جورکاوسکاس، 2009).

     بنا بر بررسی­های فاهیه(2004، به نقل از باجلان و عظیمی، 1388) امروزه می­توان سه رویکرد عمده به کیفیت زندگی را شناسایی کرد:

    1- رویکرد اول معتقد است که کیفیت زندگی به شرایط افراد مربوط می­شود.

    2- رویکرد دوم کیفیت زندگی را یک مفهوم چند بعدی می­داند. این نگرش به توصیف حوزه­های چند گانه کیفیت زندگی و همچنین تأثیر متقابل این حوزه­ها در یکدیگر می­پردازد.

    3- سومین رویکرد نیز معتقد است که کیفیت زندگی با دو شاخص عینی و ذهنی اندازه گیری می­شود. جنبه ذهنی به افراد کمک می­کند تا تعریفی از هویت، آرمان­ها و جهت­یابی زندگی­شان ارائه کنند و این جنبه با ارزش است که با شرایط عینی زندگی همراه می­شود.

 


قیمت : 9,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

مبانی نظری پایان نامه تاب آوری

مبانی نظری پایان نامه تاب آوری



مبانی نظری پایان نامه تاب آوریدسته: پیشینه متغیر های روانشناسی 


بازدید: 6 بار 


فرمت فایل: docx 


حجم فایل: 43 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 26 








مبانی نظری پایان نامه تاب آوری در صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

متغیرها:

توضیحات: 26 صفحه فارسی (word)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

منبع :                           دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

    تاب­آوری به معنی توانایی فرد جهت دستیابی به رشد بهنجار و مثبت، علی­رغم وجود شرایط نامطلوب، خطر آفرین و استرس­زا در زندگی است. در صورتی می­توان مفهوم تاب­آوری را درباره یک فرد به کار برد که سه شرط اساسی وجود داشته باشد. نخست، فرد با شرایطی زیان­بار (مانند مرگ والدین، طلاق والدین و سوء استفاده جنسی) مواجه باشد. دوم، فرد برون­دادهای مثبت خود را علی­رغم این خطرات گسترش دهد، برون­دادهای مثبت به معنی نداشتن هر نوع بیماری روانی، یا داشتن سلامتی و رشد بهنجار در دوره بزرگسالی است. این برون­داد­ها با بهزیستی فرد از نظر شایستگی اجتماعی، عاطفی و شناختی در ارتباط است. سوم، انطباق­پذیری فرد است که بر ماهیت پویای این سازه تأکید دارد و در آن فرد به طور فعال نیروی­های خود را به کار می­گیرد. در طول دوره رشد، فرد از موقعیت های استرس زا عبور خواهد کرد و توانمند می­شود (ماتسن ، 2001 ).

    جوزف(1994، به نقل از خزعلی، 1389) تاب­آوری را به عنوان توانایی افراد برای انطباق و سازش در مقابل تغییرها، تقاضاها و ناامیدی­های زندگی، تعریف می­کند. فرد تاب­آور کسی است که قادر است در مواجه با ناملایمات و تغییرهای زندگی موفق شود.

    سلامت روان افراد آسیب دیده، تحت تأثیر پیامدهای منفی پیشامدهای ناگوار قرار می­گیرد. سرسختی و تاب­آوری از منابع درون فردی هستند که می­توانند سطوح استرس و ناتوانی را در شرایط ناگوار تعدیل نماید و اثرات منفی استرس را کم­رنگ­تر جلوه دهند (ویسی، عاطف، محمدی و رضایی، 1379).

    ساباتکوا (2004) معتقد است که تاب­آوری یک انرژی تجدیدپذیر است که به حفظ یا تجدید نظم و هماهنگی درون خانواده­ها کمک می­کند. به اعتقاد استراندووا (2006)، براساس ایده تاب­آوری برخی از افراد یا خانواده ها از توانایی جسمانی، حاضر جوابی روانی و توانایی­های فردی برخوردارند که این ویژگی­ها به آن اجازه می­دهد به چالش­ها عکس العمل نشان دهند و بتوانند به شکلی مطلوب رشد یابند. تاب­آوری فرایندی است که اشاره به رشد فرد دارد و طی این فرایند فرد به لطف تجربه، قوی­تر می­شود. بنابراین تاب آوری فقط جان سالم بردن از یک حادثه نیست، بلکه مقابله مؤثر با حوادث است.

    کامفر(1999، به نقل از عرب­زاده، 1387) باور داشت که تاب­آوری، بازگشت به تعادل اولیه یا رسیدن به تعادل سطح بالاتر( در شرایط تهدید کننده) است و از این رو سازگاری موفق در زندگی را فراهم می­کند. در عین حال کامفر به این نکته اشاره می­نماید که سازگاری مثبت با زندگی، هم می­تواند پیامد تاب­آوری به شمار رود و هم به عنوان پیش آیند، سطح بالاتری از تاب­آوری را سبب می­شود. وی این مسأله را ناشی از پیچیدگی تعریف و نگاه فرایندی به تاب­آوری می­داند.

 


قیمت : 9,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .