دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پروپوزال بررسی رابطه ی بین دینداری و کنترل خشم در دانشجویان

پروپوزال بررسی رابطه ی بین دینداری و کنترل خشم در دانشجویان

پروپوزال بررسی رابطه ی بین دینداری و کنترل خشم در دانشجویاندسته: معارف اسلامی 
بازدید: 9 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 161 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 23 

در این پایان نامه بعد از جمع آوری پرسشنامه های پر شده ، این پرسشنامه های با استفاده از نرم افزار Excel مرتب شده و اطلاعات مربوط به افراد شرکت کننده در این پژوهش از نظر میزان سواد،سن و طبقه بندی می گردد

قیمت فایل فقط 24,560 تومان

خرید

پروپوزال بررسی رابطه ی بین دینداری و کنترل خشم در دانشجویان

بیان مسأله

پرخاشگری به منزله وارد آوردن آسیب آشکار یا رفتارهای تنبیهی مستقیم به سایر افراد یا اشیاء تعریف می شود . کنترل خشم به پذیرش و انجام رفتار و کردار مناسب و موافق محیط و تغییرات محیطی اشاره دارد و مفهوم متضاد آن پرخاشگری است . پرخاشگری ممکن است در بافت ها و موقعیت های مختلف بروز کند و متوجه درون یا بیرون فرد باشد . به همین دلیل معمولاً صفت سازگاری همراه با موصوف خود بکار می رود و در ادبیات مکتوب و محاوره ای از مفهوم سازگاری شغلی ، زناشویی ، تحصیلی ، اجتماعی، هیجانی و جز آن استفاده می شود . خشم مهار نشده اغلب به پرخاشگری و ناسازگاری منجر می شود . ( وفایی ، 1388)

بر اساس توافق بسیاری از صاحب نظران ، خشم یکی از هیجان های اصلی بشر است که بعد از ترس بیشترین مطالعات را به خود اختصاص داده است. در مورد خشم تعاریف متعددی از سوی فلاسفه و روان شناسان ارائه شده است، ولی در تمام آنها می توان دو نکته مشترک را مشاهده کرد :

1- عامل اصلی بروز خشم ، تهدیدها و ناکامی ها و موانعی است که سر راه افراد قرار می گیرد . 2- هدف خشم اغلب دفاع ، جنگ و تخریب است .( شفیع آبادی ، 1378 ) .

ارائه ی تعریف دقیق از پرخاشگری نیز دشوار و در زبان معمول این اصطلاح به طرق مختلف به کار رفته است . اگرچه ساختار خشم مشترکاتی با پرخاشگری و خصومت دارد اما این اصطلاحات با هم مترادف نیستند . دلوکیو و الیوری                ( 2005 ) عنوان می کنند خصومت به نگرش پرخاشگرانه ای اطلاق می شود که فرد را به سوی رفتارهای پرخاشگرانه هدایت می کند . در حالی که پرخاشگری به رفتار قابل مشاهده به قصد آسیب رسانی اطلاق می شود . در حقیقت پرخاشگری یک رفتار است . بطور خلاصه می توان گفت خصومت به عناصر شناختی یا بازخوردها نسبت داده می شود و ممکن است مبنای افزایش خشم و پرخاشگری در افراد باشد . یافته های پژوهشی حاکی از آنند که آموزش جرأت ورزی به عنوان یک مهارت اجتماعی موثر به افراد کمک می کند تا افراد مهارت های مقابله ای مناسب را کسب نموده و به کار بندند . ( شاملو ، 1387)

هدف و انگیزه انجام پژوهش حاضر آن است که با مرور و جمع بندی مبانی نظری و ارائه ی یافته های پژوهشی درباره ی چگونگی تأثیر دینداری بر کنترل خشم دست یابیم .

براساس تعریف  چارلز اسپیلبرگر روانشناسی که متخصص مطالعه خشم است: «خشم حالتی عاطفی است که از نظر شدت از تحریک ملایم تا عصبانیت شدید تغییر می کند.» مانند سایر عواطف همراه با تغییرات فیزیولوژیکی و زیست شناختی است. وقتی عصبانی می شوید ضربان قلب و فشار خون شما بالا می رود و نیز سطوح هورمون های مربوط به انرژی مانند آدرنالین و نورآدرنالین افزایش می یابد. علت خشم می تواند هم رخدادهای بیرونی و هم درونی باشد؛ شما می توانید از دست شخص بخصوصی عصبانی باشید (یک همکار یا رئیس) یا یک رویداد (یک گره ترافیکی، یک پرواز لغو شده) یا خشم شما می تواند به دلیل نگرانی و تشویش در باره مسایل شخصی تان باشد. خاطره رخدادهای دردناک و خشم آو نیز می تواند عصبانیت برانگیزد(2).

پرخاشگری، به هر گونه رفتار عمدی اعم از کلامی و غیر کلامی گفته می شود که منجر به آسیب رساندن روان شناختی یا جسمانی یا تخریب مالی به خود و دیگران برای رسیدن به هدفی یا به منظور تخلیه هیجانی می شود. پرخاشگری از جمله مسائل عمده و با اهمیتی است که انسان از گذشته های دور تا کنون به صورت گسترده ای با آن سروکار داشته است. رفتار پرخاشگرانه در انسانها به شکل اعمال خشن به سمت به دیگران فرض می شود که ممکن است موجب اجتناب دیگران یا مقابله به مثل بسیاری از آنان گردد (4).

جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

جامعة تحقیق حاضر شامل X دانشجوی دختر و Y دانشجوی پسر که در محدودة سنی 27ـ19 سالة مجرد می باشد که از میان اینها با توجه به نسبت هر کدام 300 نفر انتخاب میکنیم .

روش نمونه گیری در این تحقیق استفاده از روش تصادفی ساده و با مراجعه به جدول اعداد تصادفی می باشد که این انتخاب در دو مرحله و بطور مجزا برای هر دو گروه انجام خواهد پذیرفت . لازم به ذکر است که این نمونه ازبین X دانشجوی دختر و Y دانشجوی پسر مجرد در محدودة سنی 27ـ19 ساله با مراجعه به مرکز کامپیوتر دانشگاه انتخاب شده اند . دلاور (1371) دلایل استفاده از گروه نمونة بزرگ را چنین بیان می کند : اگر کنترل برخی از متغیرها که در نتایج تحقیق تأثیر دارند ، برای محقق امکانپذیر نباشد و همچنین هر قدر میزان پایائی وسیلة اندازه گیری برای اندازه گیری متغیر وابسته خصوصاً متغیرهای موجود در علوم تربیتی و روانشناسی پائین باشد از نمونه های بزرگ استفاده می شود .

قیمت فایل فقط 24,560 تومان

خرید

برچسب ها : پروپوزال بررسی رابطه ی بین دینداری و کنترل خشم در دانشجویان پروپوزال کنترل خشم پروپوزال کنترل خشم در دانشجویان پروپوزال دینداری دانشجویان دینداری دانشجویان کنترل خشم در دانشجویان کنترل خشم

پروپوزال بررسی میزان افکار خودکشی با توجه به شیوه های فرزند پروری در جوانان معتاد

پروپوزال بررسی میزان افکار خودکشی با توجه به شیوه های فرزند پروری در جوانان معتاد

پروپوزال بررسی میزان افکار خودکشی با توجه به شیوه های فرزند پروری در جوانان معتاددسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 39 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 165 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 29 

نتایج این تحقیق می تواند مبنای کار سازمان های بهزیستی، سازمان ستاد مبارزه با مواد مخدرو ادارات و سازمان های مرتبط با درمان و ترک اعتیاد باشد علاوه براین نتایجی این نوع تحقیقات می تواند راهگشایی باشد برای پژوهشگران و دانشجویان روانشناسی که در این زمینه به تحقیق خواهند پرداخت

قیمت فایل فقط 18,650 تومان

خرید

پروپوزال بررسی میزان افکار خودکشی با توجه به شیوه های فرزند پروری در جوانان معتاد

انسان، چون موجودی اجتماعی است و در ارتباط با محیط های اجتماعی مختلف می باشد، از هر محیطی چیزی می آموزد تا در مجموع از فرد بدونِ هویت، تبدیل به شخصِ اجتماعی (نیک گهر، 1369) و دارای هویت اجتماعی گردد و طبیعی است که این فرد شهروندی مثمر ثمر برای جامعة خویش می شود. در گذر از شخص فردی بدون هویت به شخص اجتماعی، فعالیت جامعه پذیری نسبت به وی اعمال می شود. امر جامعه پذیری توسط منابع مختلف بر روی انسان عملی شده، و هر یک بخشی از شخصیت فرهنگی و اجتماعی شخصِ اجتماعی شده را می سازند. در این بین، خانواده در اکثر جوامع از جمله ایران بیشترین نقش را ایفا کرده، (پیاژه، 1981) که این نقش در رفتارها و نوع فرزند پروری آنها متبلور می شود.

رابطة والدین با فرزندان یا شیوه های فرزند پروری، در گذر از اعمالی است که اهداف گوناگونی را در بر دارد. تربیت اخلاقی و روانی، شناسائی، رشد و پیشرفت استعدادهای فرزندان، آموزش مهارت ها، آشنا کردن با قوانین و هنجارهای جامعه از دید والدین، از جملة این اهداف می باشند (اعزازی، 1376: 16). بنابراین مسئله شیوه فرزند پروری یکی از مسائل مهم و شایان توجه در مبحث روانشناسی می باشد که باید توجه بیشتری به آن و متغیرهای تاثیرگذار بر آن مبذول گردد.

شیوه های فرزند پروری: اعتقادات، نگرش ها، فعالیت ها و اقدامات والدین در قالب الگوهای خانوادگی  یا سبک های فرزند پروری والدین نمود پیدا می کند. اینکه والدین کدام یک از انواع سبک های مختلف تربیتی را در خانواده اتخاذ کنند، خود تحت تأثیر عوامل گوناگونی است و بسیاری از شرایط محیط خانواده و فرهنگ غالب ناشی می شود. اما هدف همه ی سبک های فرزند پروری شکل دهی به شخصیت روانی و تقویت شایستگی  فرزندان می باشد. اهمیت این دو هدف و توجه به دو بعد از رفتارهای والدین یعنی پذیرش در مقابل طرد و سخت گیری در مقابل سهل گیری موجب شده تا امروزه محققان در خصوص سبک های فرزند پروری والدین و تأثیراتی که هرکدام از آنها بر رشد فرزندان دارند به بحث و بررسی بپردازند و الگوهای مختلفی ارائه دهند. اما همه الگوها در این سه شیوه فرزند پروری خلاصه می شود:

الف- والدین قاطع و اطمینان بخش ( مقتدر ): والدینی که این الگوی فرزند پروری را دارند به فرزندان خود استقلال و آزادی فکری می دهند و آنها را تشویق می کنند و نوعی محدودیت و کنترل  را بر آنها اعمال می دارند. در خانواده هایی  با والدین مقتدر اظهارنظر و ارتباط اخلاقی  وسیع در تعامل کودک و والدین وجود دارد و گرمی و صمیمیت نسبت به کودک در سطح بالاست( ماسن، کانگر و کاگان  1370). فرزندان این خانواده از ثبات شخصیتی خوبی برخوردارند، اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند. در مواجهه با مسائل زندگی پختگی بیشتری نشان داده و برای کنارآمدن با مشکلات بیشتر از شیوه های مقابله ای متمرکز بر مسئله استفاده می کنند( احدی 1373).

ب- والدین مستبد : شیوه فرزند فرزند پروری استبدادی با ویژگی های توقع بالا و پذیرش پایین مشخص شده است. این والدین قوانین خود را به صورت انعطاف پذیری تحمل می کنند. از نظر تربیتی خشن و تنبیه گرند. با رفتار بد مقابله می کنند و فرزند بد رفتار را تنبیه می کنند. ابراز محبت و صمیمیت آنها نسبت به فرزندان در سطح پایین است. آنها امیال فرزندان  را درنظر نمی گیرند و عقایدش را جویا نمی شوند. کودکان دارای چنین والدینی ثبات روحی و فکری ندارند و خویشتن را بدبخت می پندارند. آنها زود ناراحت می شوند و در برابر فشارهای روانی آسیب پذیرند( هیبتی 1381). فرزندانی که در این خانواده ها تربیت می شوند رفتاری اجتماعی دارند، مودب، راستگو و دقیق هستند. اما از سوی دیگر افرادی شرمسار، مطیع، دارای هویت وابسته و متکی به دیگران، عزت نفس پایین و حساسیت بالا می باشند. اعمال اخلاقی آنها مبتنی بر ترس و تنبیه می باشد و در حضور عوامل تهدید کننده (والدین) بسیار درستکار هستند، اما به محض دوری از والدین ( تحصیل، اشتغال و ...) به راحتی به سوی انحرافات اجتماعی کشیده می شوند. زیرا درک درستی از باید ها و نباید های اجتماعی و اخلاقی پیدا نکرده اند( احدی 1373).

ج- والدین سهل گیر : این والدین به صورت افراطی نسبت به فرزندان خود پذیرش و پاسخ دهی دارند، آنها توقعی از فرزندان خود ندارند و نسبت به آموزش رفتارهای اجتماعی فرزند خود سهل انگار هستند. در این خانواده ها نظم و ترتیب و قانون کمی حکم فرماست و پایبندی اعضا به قوانین و آداب و رسوم اجتماعی کم است و هر کس هر کاری که بخواهد می تواند انجام دهد( استین برگ ، 1996). این خانواده ها نقطه مقابل خانواده های مستبد می باشند. هیچ الگوی تربیتی بر خلاف خانواده مستبد در این خانواده ها وجود ندارد. فرزندانی که در این خانواده ها رشد کرده اند اساساً لوس و ننر از خود راضی و پر توقع هستند و از دیگران انتظارات بیش از اندازه دارند. تاب و توان مقابله با مشکلات و ناملایمات و دشواریهای زندگی را ندارند. چرا که اساساً همیشه خواسته هایشان توسط والدین برآورده شده و شکست و ناکامی را تجربه نکرده اند. بنابراین در برابر ناملایمات زندگی به سرعت به روش های اجتنابی مانند اعتیاد متوسل می شوند. شخصیت ضعیف و شکننده، مسئولیت پذیری پایین، عدم قدرت تصمیم گیری و وابستگی به دیگران از ویژگی های فرزندان تربیت شده در چنین خانواده هایی می باشد( احدی 1373).

هدف اصلی:

بررسی میزان افکار خودکشی با توجه به شیوه های فرزند پروری در جوانان معتاد

اهداف فرعی:

بررسی رابطه بین سبک فرزند پروری مقتدرانه والدین و افکار خودکشی جوانان معتاد

بررسی رابطه بین سبک فرزند پروری مستبدانه والدین و افکار خودکشی جوانان معتاد

بررسی رابطه بین سبک فرزند پروری آزاد گذار والدین و افکار خودکشی جوانان معتاد

قیمت فایل فقط 18,650 تومان

خرید

برچسب ها : پروپوزال افکار خودکشی با توجه به شیوه های فرزند پروری پروپوزال خودکشی پروپوزال بررسی افکار خودکشی در جوانان معتاد افکار خودکشی در جوانان معتاد پروپوزال خودکشی در جوانان معتاد خودکشی در جوانان معتاد افکار خودکشی در جوانان

پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریاندسته: مدیریت 
بازدید: 36 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 105 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 31 

بررسی و شناخت اصول و شیوه های تبلیغات مفید و موثر برای سازمان از سوی مسئول روابط عمومی هر سازمان ضروری و پر اهمیت است با وجود این ضرورت و اهمیت پر واضح است که در این زمینه باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد که این تحقیق در پی پرداختن به این ضرورت می باشد

قیمت فایل فقط 35,623 تومان

خرید

پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

یکی از مهم ترین سرفصل های روابط عمومی ارتباط با رسانه های تبلیغاتی است. انتخاب بهترین روش برای انتقال پیام به مخاطب، هنر روابط عمومی است. این توانایی با برخورداری از دانش شناخت رسانه ها، کارکرد آن ها و شناخت مخاطبان امکان پذیر است. روابط عمومی پس از شناخت دقیق مخاطب به ارزیابی نیازهای آنان پرداخته و براساس نیاز مخاطبان اطلاعات مورد نیاز گردآوری شده را در اختیار آنان قرار می دهد. عدم استفاده درست از ابزار رسانه ها و عدم شناخت صحیح از نیاز مخاطبان موجب شکست روابط عمومی در اهداف خود خواهد شد. بر این اساس نیاز روابط عمومی به رسانه ها و مجموعه های مشاور رسانه ها نمایان می گردد.بطور کلی روابط عمومی و تبلیغات از ابزارهای ترویجی به حساب می‌آیند.علاوه بر اینها از دیگر ابزارهای ترویجی می‏توان به فروش شخصی ، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم اشاره کرد. اما مهمترین ابزارهای مختلف ترویج، روابط عمومی و تبلیغات هستند . با نگاهی گذرا به تاریخچه روابط عمومی در ایران، غالبا شاهد فعالیت روابط عمومی‏ها در قالبی کاملا دولتی هستیم که وظیفه شان دفاع از ابعاد سیاسی سازمان است و توجهی به مشتریان ندارد. در سویی دیگر شاهد تبلیغاتی هستیم که صرفا از سازمان حمایت می کند و توجهی به مشتری ندارد. بدین معنی که روابط عمومی و تبلیغاتی را تجربه کردیم که هر دو در دفاع از سازمان و بدون توجه به مشتری فعالیت کرده اند.

منظور از تبلیغات در روابط عمومی، تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) یا تبلیغات تجاری نیست، بلکه تبلیغاتی مدنظر است که دارای رویکرد اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های عمومی افراد جامعه نسبت به برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های سازمان و ارائه گزارش به مردم و مخاطبین بدون هیچ‌گونه اغراق، بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی باشد. روابط عمومی‌ها باید منادی آن نوع تبلیغاتی باشند که با دستکاری اندیشه‌ها و القاء، تلقین، دروغ و فریب، کاری نداشته باشد، بلکه به تبلیغاتی بپردازد که بر پایه‌ی  اطلاع‌رسانی،‌ افزایش آگاهی‌های عمومی، اقناع و ترغیب و آموزش انجام می‌گیرد. (شبرنگی، 1382: 103-100). تبلیغ باید در معرض دید قرار گیرد، درک شود، آموخته شود، به یاد بماند و به عمل درآید.  (پراتکانیس و دیگران،1383، ص‌۲۳). با تبلیغات به‌موقع و متعادل می‌توان برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها را برای مردم تشریح کرد و به تصویر کشید و از همیاری و همفکری و مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منطقه‌ای و ملی سود جست. بنابراین در حرفه‌ی  روابط عمومی و ارتباطات، منظور از تبلیغ، به‌کارگیری فن ترغیب و تشویق و استفاده‌ی  صحیح و مؤثر از همه‌ی  تکنیک‌های ارتباط جمعی، گروهی و فردی است. (شبرنگی، 1382: 103-100).هدف از این تحقیق بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان می باشد .

سوال اصلی:

آیا بین نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان رابطه وجود دارد؟

سوالات فرعی:

1- آیا بین میزان ارتباط مسئول روابط عمومی با رسانه های جمعی مختلف برای انجام تبلیغات کارآمد و تاثیرات آن بر مشتریان رابطه وجود دارد؟

2- آیا میزان شناخت تاکتیک های نوین تبلیغات در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

3- آیا دراختیارداشتن امکانات و وسایل ارتباطی در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

4- آیا استفاده از تکنولوژی های تبلیغاتی روز در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

5- آیا استفاده از دانش شناخت رسانه ها، کارکرد آن ها و شناخت مخاطبان در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

قیمت فایل فقط 35,623 تومان

خرید

برچسب ها : پروپوزال تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان روابط عمومی روابط عمومی اخبار روابط عمومی نقشتاثیراتمشتریان تبلیغات در روابط عمومی نقش تبلیغات در روابط عمومی تبلیغات پروپوزال نقش تبلیغاتپروپوزال روابط عمومینقش روابط عمومیتاثیر تبلیغات بر مشتریانتاثیر روابط عمومی بر مشتری

پروپوزال نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی

پروپوزال نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی

پروپوزال نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتیدسته: حسابداری 
بازدید: 7 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 80 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 21 

استفاده کنندگان از تحقیق در وهله اول قانونگذار است که در جهت رفع نواقص عمل می کنددولت نیز به خاطرشفاف سازی در مالیاتی از این موضوع منتفع می شود و نیز برنامه ریزی دقیق ترو باثبات تری باتوجه به شفاف سازی مالیاتی انجام می دهد واحدهای اجرایی به علت تسهیل حسابرسی و حسابداری دفاتر مالیاتی و روند وصول سریع تر مالیات منتفع می گردند به خاطر اعتماد به اظه

قیمت فایل فقط 35,623 تومان

خرید

پروپوزال نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی

نبود جامع اطلاعات مالیاتی، نبود تعدد نرخ های مالیاتی در بخش های مختلف اقتصادی، معافیت های وسیع و متنوع،اعمال نظرات شخصی در فرآیند وصول مالیات ها، عدم تسلط کافی بعضی از ماموران مالیاتی به اجرای صحیح قوانین و مقررات مربوطه، گسترش فساد در برخی از حوزه های مالیاتی به دلیل ناکافی بودن نظارت های فنی بر فرآیندهای تشخیص و وصول مالیات از جمله مهم ترین آسیب ها و کاستی های مالیاتی محسوب می شوند که در مجموع باعث شده است تا کارایی مالیاتی در ایران شفافیت لازم بهره مند نباشد( فارابی،1390). مالیاتی باید به گونه ای باشد که حداقل مزاحمت را برای فعالان اقتصادی ایجاد نموده و انگیزه سرمایه گذاری را کاهش ندهد. غیررسمی بودن فعالیت های اقتصادی در ایران و فقدان شفافیت لازم در مالیاتی باعث فرار مالیاتی شده است شواهد نشان می دهند که مالیاتی اگر به درستی طراحی و به اجرا در نیاید و شفافیت لازم نداشته باشد میتواند به عنوان یکی از موانع اصلی کسب و کار عمل کند. اگر چه تغییراتی را با هدف افزایش درآمدهای مالیاتی ، افزایش ضمانت های اجرایی وصول، افزایش جرایم مالیاتی تدوین گردیده است ولی در مقدمه مدعی افزایش رضایتمندی اجتماعی ، افزایش کارایی مالیاتی و حمایت از مالیات های سبز و شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی ،پولی و...است که متاسفانه بین مقدمه و محتوای لایحه سنخیت چندانی وجود ندارد .( ضیایی بیگدلی، 1384).زیرا افزایش درآمدهای مالیاتی و افزایش ضمانت های اجرایی وصول و جرایم مالیاتی می تواند با وضع قوانین سخت گیرانه و دستوری تا حدودی محقق شوند ولی جلب مشارکت و رضایتمندی عمومی و افزایش کارایی مالیاتی و شفاف سازی فعالین و فعالیت های اقتصادی صرفاً با شفافیت در عملکرد سازمان امور مالیاتی و نحوه هزینه نمودن درآمدهای مالیاتی محقق می شوند نه با وضع مقررات دستوری و سخت گیرانه. لذا مالیاتی باید در بعد حقوقی و قانونگذاری باید به سختی حرکت کند که شاخص های اصلی تحول در آن قابل مشاهده و محاسبه باشد . شاخص هایی مانند: 1- شفاف سازی فعالیت های اقتصادی 2- شفاف سازی بودجه ریزی عملیاتی در بخش درآمدهای مالیاتی 3- شفاف سازی عملکرد سازمان امور مالیاتی 4- شفاف سازی درآمدهای مالیاتی و تعیین محل مصارف آنها و... خصوصیات و ویژگی های مالیات بر ارزش افزوده در رسیدن به شفاف سازی مالیاتی: امروزه کشـورهای جهان در پی ریزی مالیاتی خود اهدافی را مد نظر قرار می دهند . مالیاتی جهت دسترسی به آن اهداف ، خصوصیات و ویژگیهای زیر را باید داشته باشد : (نادران،1380). رعایت عدالت مالیاتی : در یک مالیاتی مطلوب ، در تعیین مالیاتها به توانائی پرداخت مؤدیان توجه می شود و ساختار آن به گونه ای انتخاب می شود که عدالت مالیاتی کاملاً رعایت شود . سهل الوصول بودن : در مــالیاتی مطلوب پایه های مالیاتی طوری انتخاب می شوند که مالیات اعمال شده در کمترین زمان ممکن قابل جمع آوری باشد ضمن اینکه پرداخت کنندگان نیز برای پرداخت مالیات نباید تحت فشار باشد . معین بودن : در برقراری مالیات باید زمان نحوه پرداخت و میزان مالیات پرداختی برای مؤدیان مالیاتی مشخص باشد . پایین بودن هزینه وصول : در جمع آوری مالیاتها باید حداکثر صرفه جویی ممکن به عمل آید و هزینه های وصول به حداقل ممکن کاهش یابد . ضمانت اجرایی : نباید مالیات های وضع شود که جمع آوری آنها ممکن نباشد به علاوه باید مالیاتی کادر اجرایی قــوی و کارآمـــدی را در اختیار داشته باشد چه برای وصول مالیات و چه برای مدیریت مالیاتی این نوع مالیات (مالیات بر ارزش افزوده) دارای نرخ یا نــرخ های است که بر ارزش افزوده کالاها و خدمات وضع می شود لذا از یک سو اهداف دولتها ، داشتن رشد اقتصادی بالا و توسعه تجارت بین الملل و گسترش رقابت بوده و از سوی دیگر تمایل اقتصادی به سوی جهانی شدن است . تحول در مالیاتی زمانی مثبت ارزیابی می شود که مالیات مبتنی برارزش افزوده را متحول کند . بهترین راه برای افزایش کارایی و تحول در مالیاتی ، جلب اعتماد و اطمینان مردم از عملکرد آن است عملکردی که در مواجهه با فعالین اقتصادی عادلانه ، منصفانه و منطقی و در مصرف درآمدهای مالیاتی نیز شفاف و در خدمت خدمات عمومی است .به کارگیری سیستم مالیات بر ارزش افزوده، یکی از اصلی ترین روش های عدالت گستری در پایه مالیاتی است که با ایجاد عدالت،موجب می شود تمامی افراد جامعه با توجه به میزان ارزش افزوده و ثروت کسب کرده، مالیات بپردازند.واقعیت‌هایی که در اصلاح مالیاتی می‌گذرد، افزایش تعرفه‌های مالیاتی نیست، بلکه هدف لایحه، شفاف‌سازی مالیاتی است.براى برطرف کردن این چالشها، شفاف شدن مالیات و بهره مندى از جامع مالیاتی در اقتصاد ضرورت دارد. در حال حاضر سیستم مالیات بر ارزش افزوده، یکی از اصلی ترین روش های عدالت گستری در مالیاتی است که با ایجاد عدالت موجب می شود تمامی افراد جامعه با توجه به میزان سود، ارزش افزوده و ثروت کسب کرده، مالیات بپردازند. در این تحقیق سعی می شود که کلیاتی در مورد مالیات بر ارزش افزوده، مالیاتی مطرح گردد تا باعث شفاف سازی مباحث مربوطه و اجرای صحیح تر این قانون گردد، و هدف از این تحقیق بررسی نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده بر شفاف سازی مالیاتی می باشد. بعضى از محدودیت هاى تحقیق شامل ازجمله دسترسى به ارقام درآمدى دولت و پرونده هاى موجود،ذاتى است و برخى دیگر ناشى از شرایط محیطى و محدودیت هاى زمانى انجام تحقیق است.از آنجا که اجراى مالیات بر ارزش افزوده نوپا است، براى تکمیل و اصلاح رو ش هاى این ،دستورالعمل ها و بخشنامه هایى به طور متوالى صادر شده که منجر به افزایش مؤدیان و یا حذف و تغییر دستورالعمل هاى موجودو درنهایت تغییر در تعداد مؤدیان یا مبلغ درآمد حاصل از اجراى مالیات می شود. جمع آورى داد ه ها و دشواری پیشبرد امور نیز از دیگر محدودیت های اجراى تحقیق حاضر به شمار می آید.

روش گردآوری اطلاعات (میدانی، کتابخانه ای وغیره):

برای جمع آوری این اطلاعات از منابع مختلفی استفاده خواهد شد، ازجمله از طریق اطلاعات موجود در اسناد و مدارک، مراجعه مستقیم به حوزه هاى مالیاتى ...، گزارش های آماری منتشر شده توسط اداره کل امور مالیاتى استان تهران، سازمان امور اقتصادى و دارایى استان تهران، معاونت مالیات بر ارزش افزوده و قوانین مالیاتی تعیین خواهد شد.واسناد و مدارک در معاونت مالیات بر ارزش افزوده استخراج مى شود. کلیه شرکتهایی که در استان تهران در زمینه های تجاری، خدماتی و تولیدی فعالییت می کنند و مشمول  مالیاتی ارزش افزوده می شوند، جامعه آماری تحقیق مورد نظر را تشکیل می دهند. و روش نمونه گیری نیز تصادفی ساده است واز بین شرکتهایی که بیشترین درآمد مالیاتی رادر طی اجرای این  داشته اند، انتخاب می شوند. محقق برای اجرای یک طرح پژوهشی به روشی علمی با استفاده از ابزارهای مناسب، اطلاعات و شواهد کافی برای اندازه گیری و ارزیابی فراهم می آورد و با استفاده از روش های معین، داده های گردآوری شده را تلخیص، تنظیم و طبقه بندی می کند و به صورت جداول و نمودارهای آماری نشان می دهد. به بیان دیگر، اطلاعات جمع آوری شده به منظور استنتاج صحیح آماری و توجیه و تفسیر دقیق، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. در مرحله تجزیه و تحلیل، اطلاعات از نظر مقایسه با یکدیگر و با عوامل خارجی مورد آزمون قرار می گیرد و رد یا قبول فرضیه ها مشخص می شود.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

قیمت فایل فقط 35,623 تومان

خرید

برچسب ها : پروپوزال نقش مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی اجرای مالیات بر ارزش افزوده پروپوزال اجرای مالیات بر ارزش افزوده شفاف سازی مالیاتی پروپوزال شفاف سازی مالیاتی

پروپوزال بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر

پروپوزال بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر

پروپوزال بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدردسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 19 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 168 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 31 

بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر کدامند؟

قیمت فایل فقط 25,300 تومان

خرید

پروپوزال بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر به عنوان جدی­ترین مسأله اجتماعی ایران، وجوه مختلف جامعه­شناسی، روان­شناسی، حقوقی، سیاسی و ... دارد. به اعتقاد تحلیل­گران اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر، به­عنوان یکی از مسائل پیچیده اجتماعی درعصر حاضر است که زمینه ساز بروز بسیاری از آسیب­ها و انحرافات اجتماعی می­باشد. به عبارت دیگر رابطه اعتیاد با مسائل اجتماعی ارتباطی دو جانبه است؛ از یک­سو اعتیاد، جامعه را به رکود و انحطاط می­کشاند و از سوی دیگر پدیده­ای است که ریشه در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد. اعتیاد گرایش فرد را به اصول اخلاقی و معنوی و ارزش­های اجتماعی کاهش می­دهد به­طوری که آسیب شناسان اجتماعی، اعتیاد را به مثابه « جنگ شیمیایی خانگی » و « جنگ بدون مرز » می­دانند. سازمان بهداشت جهانی مسأله مواد مخدر، اعم از تولید، انتقال، توزیع و مصرف را در کنار سه مسأله جهانی دیگر یعنی تولید و انباشت سلاح­های کشتار جمعی، آلودگی محیط زیست، فقر و شکاف طبقاتی، از جمله مسائل اساسی شمرده است که حیات بشری را در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در عرصه جهانی مورد تهدید و چالش جدی قرار می­دهد. ضرورت شناخت ابعاد و سطوح این مسأله اجتماعی زمانی عمیق­تر درک می­شود که بدانیم پدیده اعتیاد، متأثر از توسعه فن­آوری­های ارتباطی و رایانه­ای و باند­های مافیایی و دست­های پنهان است و از چنان پیچیدگی­هایی برخوردار شده که سازمان ملل متحد آن را از جرایم سازمان یافته تلقی و اقدام به صدور کنوانسیون­ها و پروتکل­های مختلف برای مقابله با آن ( کنوانسیون­های 1971، 1961، پروتکل اصلاحی 1972 و کنوانسیون 1988) نموده است. حجم گسترده تجارت و چرخش مالی مرتبط با قاچاق مواد مخدر در سطح جهان و نقش مافیای منطقه­ای و جهانی این موضوع را بسیار قابل تأمل کرده است(علی هاشمی،17:1383). 

کشور ایران به دلیل شرایط خاص و هم­جواری با مراکز عمده تولید کننده مواد مخدر و قرار گرفتن در بهترین و کوتاه­ترین مسیر ترانزیت، در چند دهه اخیر گذرگاه انتقال مواد مخدر ازافغانستان به اروپا بوده است. وجود زمینه­های رشد و گسترش مواد مخدر در ایران و قاچاق آن که هم­اکنون به یک تجارت زیرزمینی تبدیل شده است، پیچیدگی اوضاع فعلی را فراهم ساخته است و می­رود تا به یک بحران اساسی در جامعه تبدیل شود. در عرصه ملی، کشور ایران به جهت ساختار جمعیتی، موقعیت ژئوپولتیکی و فقدان استراتژی و طرح جامع ملی مبارزه با عرضه، کاهش، تقاضا و درمان معتادان، به­عنوان یکی از آسیب ­پذیرترین کشورهای جهان در مقابل مسأله مواد مخدر است. گزارش­های آماری حاکی از گسترش فزاینده اعتیاد به مواد مخدر در ایران است. به­طوری که اعتیاد بعد از بیکاری و گرانی سومین معضل اجتماعی است. در مورد آمار معتادان در ایران، اعداد و ارقام مختلفی ذکر می­شود، بر اساس آخرین اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک میلیون و 200 هزار نفر در ایران معتاد دائمی هستند و حدود 800 هزار نفر نیز به صورت تفننی مواد مخدر مصرف می­کنند که البته با توجه به این­که در همه جای دنیا تعداد افرادی که به صورت تفریحی و تفننی مواد مخدر مصرف می­کنند بیش از معتادان دائمی است، اکثر کارشناسان به این آمار به دیده تردید نگاه می‌کنند(خبرگزاری فارس، 2:1385).

برآوردهای صورت گرفته نشان می­دهد که میزان خسارت­های اقتصادی – اجتماعی مستقیم و غیر مستقیم مواد مخدر و قاچاق آن در کشور سالیانه 700 میلیارد تومان است(صادقی ، 155:1382) و به طور متوسط بر اساس آمار سالیانه حدود 200 نفر از اعضای نیروی انتظامی کشور را در جریان مبارزات از دست می­دهیم(رئیس دانا، 105:1381)

طبق گزارشات در سال 1382، سن آغاز مصرف مواد مخدر در ایران به 14 تا 16 سال رسیده است(توسلی،9:1379) و سالانه 10٪ به تعداد معتادان افزوده می­شود. رشد اعتیاد تزریقی 30٪ است و این میزان تقریباً 5 برابر جمعیت کشور است(عبدی،135:1382).

هدف اصلی:

بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر

اهداف فرعی:

-بررسی  آسیب شناسی اعتیاد وعلل اجتماعی مؤثر بر آن

- راهبرد عملی درعرصه مقابله بامواد مخدروکاهش تقاضای مواد مخدر

- فراهم نمودن تمهیدات لازم برای کاهش اعتیاد

قیمت فایل فقط 25,300 تومان

خرید

برچسب ها : پروپوزال عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان به مواد ,عوامل اجتماعی موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر عوامل موثر بر گرایش جوانان به مواد مخدر عوامل اجتماعی بر گرایش جوانان به مواد مخدر مواد مخدر گرایش جوانان به مواد مخدر پروپوزال گرایش جوانان به مواد مخدر