چکیده: اصل در جرائم آن است که غیرقابل گذشت باشد. بنابراین اساسا گذشت تأثیری در مسوولیت کیفری مجرمان ندارد بلکه فقط موجب تخفیف مجازات میشود اما گذشت و آثار آن نسبت به جرائم غیرقابل گذشت زوایای مبهمی دارد که در عمل مئجب سرگردانی مراجع قانونی میشود و توضیح این موارد کمک مؤثری در رفع ابهامات خواهد ...
بخشی از متن:
چکیده:
در این تحقیق سعی شده مطالبی ارائه شود تا کمک رسان کسانی باشد که به هر نحوی سعی می کنند از گلیم و یا نقوش روی آن در هنر خود استفاده کنند.
در فصل اول این کار، تاریخچه ای از گلیم و سپس نحوه ی بافت آن و در قسمت اخیر مواد مورد نیاز و مراحل بافت را به طور کامل توضیح داده ام.
در فصل دوم، مفهوم نماد و نشانه را مورد بررسی قرار داده ایم که پیش زمینه ای باشد برای درک بهتر نمادهایی که در گلیم آمده است.
در فصل سوم معنای بصری و روانشناختی رنگ ها گنجانده شده است.
در فصل چهارم و فصل آخر پروژه عملی می باشد.
امید است حاصل کار، رضایت خاطر خوانندگان گرامی را جلب کند.
کلید واژه: رنگ، گلیم، لر، نقوش، بافندگی، نماد، نشانه
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: کلیات
1- 1 اهداف پروژه
1-2 پیشینه تحقیق
1-3 بیان مساله
1-4 فرضیه
فصل دوم: تاریخچه گلیم
مواد اولیه
بافندگی
2-1 بخش اول: تاریخچه ی گلیم
2-1-1جغرافیا و ساختار ایلی و اجتماعی لرستان
2-1-2 لرها
2-1-3 تاریخچه
2-1-4 تعریف گلیم
2-1-5 سیر تاریخی
2-2 بخش دوم: مواداولیه
2-2-1مواد اولیه:
2-2-2 پشم
2-2-3 چیدن پشم
2-2-4 ریسندگی
2-2-5 پنبه
2-2-6 رنگرزی
2-2-6-1 رنگرزی طبیعی
2-2-6-2 رنگرزی طبیعی-شیمیایی
2-2-6-3 رنگرزی شیمیایی
2-3 بخش سوم: بافندگی
2-3-1 دار گلیم بافی
2-3-2 ابزار بافندگی
2-3-3 شیوه های بافندگی
2-3-3 -1 بافت متعادل
2-3-3 -2 بافت پودرو
2-3-2 پرداخت نهایی
2-3-3 شیرازه های گلیم
2-3-4 کناره های عرضی گلیم یا سرپلاس ها
2-3-5 ریشه ها و منگوله ها
ریشه های گره دار
ریشه های توری
ریشه های زنجیره ای و حلقه ای
2-3-6 تزیینات دیگر
فصل سوم: رنگ
3-1 تعریف رنگ
3-2 آبی
3-3 سبز
3-4 قرمز
3-5 زرد
3-5 نارنجی
3-6 بنفش
3-7 قهوه ای
3-8 سیاه
فصل چهارم: نماد
4-1 نماد چیست
4-2 نمادها و نشانه ها
4-3 معنای اصطلاحی نماد یا سمبل
4-4 معنای نماد در زبان فارسی
4-5 بخش اول: نقش مایه های بومی
4-5-1 نمادها و نشانه ها
4-5-2 اعتقادات و خرافات
4-6 بخش دوم: نقش مایه های مهاجر
4-6-1 نقوش مهاجر
فصل پنجم: نتیجه گیری
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
بخشی از متن:
چکیده:
مقدمه: سلامت روان، نیازی اساسی و برای بهبود کیفیت زندگی انسان امری حیاتی است . مطالعات روانشناسان نشان داده است که بین رویدادهای استرس زا و اختلالات روان شناختی، عوامل تعدیل کننده ای وجود دارد که موجب می شود رویدادهای استرس زا، اثرات متفاوتی بر افراد به جای بگذارند. تاب آوری عبارت است از توانایی سازگاری موفقیت آمیز با شرایط تهدید کننده و سرسختی نیز بعنوان یک ویژگی شخصیتی نحوه مقابله با استرس زاها را در افراد تعدیل می کند . این دو مولفه بعنوان شاخص های جایز اهمیت در سلامت روان در موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد کوهدشت مورد بررسی قرار گرفت.
روش اجرا: طرح این تحقیق از نوع مقطعی- توصیفی است. در این تحقیق موفقیت تحصیلی به عنوان متغیر ملاک محسوب می شود و دو متغیر تاب آوری و سرسختی متغیرهای پیش بینی بودند. موفقیت تحصیلی دانشجویان بر اساس معدل دانشجویان در دو گروه با معدل بالای 15 (دانشجویان موفق) و زیر 15 (دانشجویان نا موفق) در نظر گرفته شد.
ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل 3 پرسشنامه دیگر به ترتیب شامل پرسشنامه سخت رویی متعلق به کوباسا و پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون (CD-RIS ) بود.
نتایج: در کل نمونه های مورد بررسی، سرسختی به صورت مثبت و معناداری تاب آوری را پیش بینی می کند. در واقع، به ازای هر یک واحد تغییر در نمره ی سرسختی، نمره ی تاب آوری 39/0 تغییر می کند.
همچنین این مطالعه نشان داد تاب آوری در افراد موفق بیشتر است (P=0.027 ∝ t=2.32). در بین دانشجویان موفق، سرسختی می تواند به صورت مثبت و معناداری تاب آوری آنان را پیش بینی کند . (B=0.39 و P<0.0001). در مورد دانشجویان نا موفق نیز وضع به این شکل است که سرسختی به صورت مثبت و معناداری تاب آوری آنان را پیش بینی می کند (B=0.15 و P<0.03). یعنی به ازای یک واحد تغییر دز نمره ی سرسختی ، 0.15 تغییر در نمره ی تاب آوری به وجود می آید. در هر دو گروه دانشجویان ، سرسختی می تواند تاب آوری را پیش بینی کند، اما بررسی مقدار شاخص هایی مانند ضریب تعیین (R^2) و ضریب استاندارد رگرسیون (β)، در دو تحلیل حاکی از آن است که در دانشجویان موفق، خودکار آمدی، به صورت قویتری تاب آوری را پیش بینی می کند.
نتیجه گیری: یافته های این مطالعه، هم راستا با دیگر مطالعات در این زمینه، اولاً هم سویی دو عامل شخصیتی سرسختی روان شناختی و تاب آوری را به اثبات رساند. و همچنین نشان داده که این دو صفت شخصیتی هم سو با میزان موفقیت در دانشجویان بوده اند که این ویژگی می تواند به گزینش صحیح افراد در مراحل ورود به سازمانها و ادارات کمک کند تا افرادی در این سازمانها وارد شوند که تا حدود بیشتری در ارتباط با پیشرفت تحصیلی آنان بتوان پیش بینی کرد.
کلید واژه ها: سر سختی، تاب آوری، موفقیت تحصیلی
فهرست مطالب:
چکیده فارسی
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق
1-4- اهداف تحقیق
1-4-1- هدف کلی
1-4-2- اهداف اختصاصی تحقیق
1-5- سوالات تحقیق
1-6- فرضیات تحقیق
1-7- تعریف متغیرها
1-7-1- تعریف عملیاتی
1-7-1-1- تاب آوری
1-7-1-2- سخت رویی
1-7-1-3- پیشرفت تحصیلی
1-7-1-4- فرضیه
1-7-1-5- همبستگی
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1- مبانی نظری:تعریف مفهومی
2-1-2- شخصیت
2-1-2- تاب آوری
2-2- سرسختی روانشناختی
2-3- انگیزه تحصیل
2-4- انگیزه پیشرفت
2-5- پیشینه تحقیق
2-5-1- پژوهشهای داخلی
2-5-2- پژوهش های خارجی
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- طرح تحقیق :غیر آزمایشی- همبستگی از نوع پیش بین
3-1-1- نوع مطالعه
3-1-2- ابزار تحقیق
3-2- نحوه توصیف و تحلیل داده ها
3-3- ملاحظات اخلاقی
فصل چهارم: کلیات تحقیق
4-1- داده های توصیفی
4-2- یافته ها در چارچوب فرضیه های تحقیق
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- بحث و تحلیل
5-2- پیشنهادات
5-3- محدودیتها
5-4- نتیجه گیری
منابع داخلی
منابع خارجی
ضمائم (مقیاس تاب آوری (CD-RIS) کونور و دیویدسون)
بخشی از متن:
چکیده:
تقریبا در تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، دستگاه های خودپرداز بانکی وجود دارد و از این دستگاه ها به عنوان ابزاری بسیار مناسب استفاده می شود. از مزایای این دستگاه ها صرفه جویی در زمان است که در هر زمان و مکانی می توان از آنها استفاده نمود. البته این بستگی به نحوه مدیریت سیستمهای بانکی و شرافت کاری نیز دارد.
در این تحقیق سعی شده است که به بررسی و تحلیل کلی سیستمهای ATM از نظر فنی و هم از نظر ظاهری پرداخته شود. در ابتدا مقدمه ای کوتاه در مورد ATM و تاریخچه ای از این دستگاه ها ارائه می شود.
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول: ATM چیست؟
ATM چیست؟
نحوه عملکرد کلی ATM ها
قسمت های دستگاه خود پرداز
تشخیص اسکناس ها
واریز وجه
ATM و امور بانکی
امنیت و ATM
فصل دوم: انواع کارتهای ATM
تاریخچه کارت های اعتباری ATM
انواع کارت ATM از لحاظ شیوه تسویه
انواع کارت های ATM از لحاظ فناوری ساخت
انواع کارت به لحاظ گسترده جغرافیایی کاربرد
مزایای استفاده از کارت های اعتباری ATM
فصل سوم: مزایای و معایب دستگاههای ATM
مزایای دستگاههای ATM
معایب دستگاههای ATM
فصل چهارم: لایه های شبکه در ATM
شبکههای بسیار سریع
ATM در چه رده ای قرار دارد؟
مشخصههای فنی ATM
سلول ATM و سرآیند آن
لایههای مدل ATM
لایه فیزیکی
لایه ATM
لایه تطبیق
سوئیچینگ و مسیریابی سلولهای ATM
ارتباط شبکه های اینترنت و ATM
اینترنت بی سیم
عناصر یک سیستم مخابراتی در دستگاه های ATM
فصل پنجم: پروتکل ATM
مقدمه ای در ارتباط با به وجود آمدن پروتکل ATM
معماری ATM
مد انتقال آسنکرون یا ATM
مفهوم ATM
شبکه های مبتنی بر ATM
اجزاء ساختار شبکه ATM و مشخصات آن
قالب های سلول ATM
عنوان سلول UNI
عنوان سلول NNI
مقایسه پکت ATM با پکت IP4 و IP6
انواع روشهای انتقال اطلاعات
مقایسه شبکه ATM با اترنت گیگابیت
شبکه های اتصال گرا
اتصالات منطقی ATM
استفاده های اتصال کانال مجازی
خصوصیات مسیریابی
سیگنالینگ کنترل
انواع ارتباطات ATM
شناسه های ارتباطی
فصل ششم: افزایش امنیت در ATM های جدید
فصل هفتم: پروتکل GMPLS در ارسال Pocket ها در ATM
مرور بر تاریخچه و کاربرد MPLS در خودرپردازها
سیر تکاملی MPLS و سابقه وعملکرد MPLS
پروتکل IP lin-state routing
تکامل MPLS به GMPLS جهت استفاده در ATM های جدید
پروتکل های GMPLS
پیامدهای GMPLS در شبکه های بیسیم ATM ها و تحلیل آنها
تنوع سوئیچینگ برچسب های تعمیم یافته وتوزیع آن
ایجاد LSP درشبکه های ATM GMPLS-Based
تنوع ارسال در ATM ها
ساختار و پیکربندی
Suggested Label
LSP دوجهته
مقیاس پذیری FA-LSP
LSP سلسله مراتبی
Link bundling
قابلیت اطمینان
استفاده موثرمنابع
لینکهای شماره گذاری نشده
امنیت
Interworking
تعادل شبکه
سیستم های مدیریت شبکه های ATM
معماری مخابراتی ATM
تعریف مدولاسیون QAM
مودم QAM
بلوکهای بکار رفته در مودم QAM
بخش فرستنده
بخش گیرنده
دمدولاتور I-Q
محاسبه احتمال خطا برای مدولاسیون 16QAM
محاسبه احتمال خطا برای مدولاسیون 64QAM
منابع و ماخذ
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
فعالیت های صنعتی، کشاورزی و شهرنشینی در شهرها و همچنین وجود مواد مادری حاوی عناصر سمی، باعث آلودگی و انباشتگی فلزات سنگین در خاک و آب شده است. عناصر سمی علاوه بر اینکه بطور مستقیم توسط گیاهان زراعی جذب و سبب آلوده شدن چرخه غذایی می شوند، هتگام آبیاری از خاک نیز شسته شده و وارد آب های زیرزمینی می شود. آب های زیرزمینی به عنوان منبع آب شرب مردمان آن محل استفاده شده و سلامتی افراد محل را به خطر می اندازد.
نام آرسنیک از واژه یونانی Arsenikon به معنای اورپیمان (Orpiment) زرد، یا از واژه یونانی Arsenikos به معنای Male (نر یا مذکر) و یا از واژه لاتین Arsenicum گرفته شده است. آرسنیک یک شبه فلز سمّی و غیر ضروری برای گیاه است که در طبیعت همراه با عناصر دیگری مانند طلا، آنتیموان، مس و جیوه یافت می شود (Meharg and Macnair, 1992a). آرسنیک به عنوان یک شبه فلز در گروه 15 (VA) و دوره 4 جدول تناوبی قرار دارد. آرسنیک یکی از عناصر کمیاب در پوسته جامد زمین است که از لحاظ فراوانی در رده بیستم جای دارد. میزان فراوانی آرسنیک در سنگ ها کم است و غلظت این عنصر در پوسته زمین 5/1 تا 2 میلیگرم در کیلوگرم می باشد که بر اثر تجمع کانیها، گاهی مقدار آن به 60 میلیگرم در کیلوگرم نیز میرسد. ...
فهرست مطالب:
1- مقدمه و کلیات
1-1- مشخصات عمومی عنصر آرسنیک
1-1-2- مشخصات فیزیکی و شیمیایی آرسنیک
1-2- منابع آرسنیک در طبیعت
1-3- ژئوشیمی آرسنیک، مکانیسم انتقال آن در سیستم خاک، گیاه، حیوانات و انسان
1-4-2- جذب آرسنیک توسط گیاهان
1-4-3- جذب آرسنات
1-4-4- جذب آرسنیت
1-5- متابولیسم آرسنیک در گیاهان
1-5-1- کمپلکس شدن آرسنیک
1-5-2- متیلاسیون
1-6- سمیت آرسنیک در گیاهان
1-7- مقاومت به آرسنیک در گیاهان
1-7-1- روش اجتناب
1-7-2- مقاومت به تجمع آرسنیک در سیتوپلاسم
1-8- پالایش سبز
1-9- منطقه آلوده به آرسنیک قروه
1-9-1- شرایط آب و هوایی
1-9-2- منابع آبی
1-9-3- ساختار اجتماعی
1-9-4- تکتونیک و زمین شناسای ساختمانی
1-9-5- آتشفشان هاى جوان منطقه در ارتباط با زمین شناسى زیست محیطى قروه-بیجار
2- مواد و روش ها
1-2- شناسایی منطقه مورد مطالعه
2-2 - جمعآوری نمونههای خاک و گیاه
3-2- اندازه گیری آرسنیک موجود در نمونههای خاک
2-4- اندازهگیری pH خاک
2-5- اندازه گیری آرسنیک موجود در نمونههای گیاهی
2-6- آنالیز آماری دادهها
3- نتایج و بحث
1-3- آرسنیک آب
1-1-3- آنالیز آرسنیک آب و برخی ویژگی های شیمیایی آن
3-2- آرسنیک خاک
1-2-3- آنالیز برخی ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خاک مناطق مورد مطالعه
3-2-2- آنالیز آرسنیک خاک مناطق مورد مطالعه
3-3- آرسنیک گیاه
3-3-1- گونه های گیاهی جمع آوری شده در منطقه مورد مطالعه
3-3-2- غلظت آرسنیک در نمونه های گیاهی
توانایی گیاه پالایی گیاهان منطقه قروه
نتیجه گیری
فهرست منابع (Works Cited)