دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی کنترل خشم

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی کنترل خشم



مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی کنترل خشمدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 112 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 58 








مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی کنترل خشم در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 12 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

این راهنما برای استفاده متخصصان واجد شرایط سلامت روان و سوء مصرف مواد که با مراجعان سوء مصرف مواد و سلامت روانی با مشکلات همزمان خشم کار می کنند ، طراحی شده است . راهنما، درمان گروهی شناختی رفتاری مدیریت خشم 12 هفته ای را توصیف می کند . جزئیات هر 12 جلسه به طور هفته ای در 90 دقیقه با دستورالعمل هایی برای رهبران گروه ، جداول و اشکال که عناصر مفهومی کلیدی درمان را شرح می دهد ، و تکالیف خانه برای شرکت کنندگان گروه، توصیف شده است . یک کتاب کار شرکت کننده همراه در دسترس است (به مدیریت خشم برای مراجعان سلامت روان و سوء مصرف مواد : کتاب کار شرکت کنندگان توجه کنید ) که باید در ارتباط با این راهنما برای اینکه شرکت کنندگان بهتریادبگیرند، تمرین کنند و راهکارهای درمانی معرفی شده در جلسات گروهی را یکپارچه نمایند ، استفاده شود . این مداخله برای مطالعات در مرکز پزشکی امور سربازان سان فرانسیسکو و بیمارستان عمومی سان فرانسیسکو ایجاد شده است .

درمانهای شناخت رفتار درمانی برای مشکلات خشم ، موثر و با محدودیت زمانی شناخته شده است . چهار نوع مداخلات CBT که از نظرتئوری توسط اصول تئوری یادگیری اجتماعی یکی شده است ، اغلب بیشترین کاربرد را در درمان اختلالات خشم دارد :

  • مداخلات آرامش بخش که در آن عناصر فیزیولوژیکی و عاطفی خشم مورد هدف است .
  • مداخلات شناختی که در آن فرآیندهای شناختی مثل اسناد و ارزیابی های خصمانه ، باورهای غیر منطقی ، و افکار فتنه انگیز مورد هدف است .
  • مداخلات مهارت های ارتباطی که در آن نقایصی در ابراز وجود و مهارت های حل تعارض مورد هدف است .
  • مداخلات ترکیبی که در آن دو یا چند مداخلات CBT با هم یکپارچه شده است و حوزه های پاسخ پیچیده مورد هدف است .

مطالعات فرا تحلیلی نتیجه گیری می کنند که اثرات متوسط کاهش خشم برای مداخلات CBT با اندازه اثر میانگین در دامنه ای از 0.7 یا 1.2 وجود دارد .از این مطالعات می توان استنباط کرد که متوسط شرکت کنندگان تحت شرایط CBT بهتر از 76 درصد شرکت کنندگان کنترل بوده اند . این  نتایج همسان با دیگر مطالعات فرا تحلیلی که اثر بخشی مداخلات CBT در درمان افسردگی و اضطراب مورد آزمون قرار داده اند ، هستند .

مدل درمانی توصیف شده در این راهنما ، یک رویکرد ترکیبی CBT است که مداخلات آرامش بخشی ، شناختی و مهارت های ارتباطی را به کار می برد .

این رویکرد ترکیبی به شرکت کنندگان این اختیار را ارائه می دهد که این مداخلات متفاوت را دریافت کنند و سپس آنها را برای ایجاد طرح های کنترل خشم فردی با استفاده از تعداد زیادی تکنیک ها تا جایی که امکان پذیرست تشویق می کنند . همه شرکت کنندگان از همه تکنیک ها و مداخلات معرفی شده در درمان ( مثل بازسازی شناختی ) استفاده نمی کنند اما تقریبا ً همه، درمان را با بیشتر از یک تکنیک یا مداخله در طرح های کنترل خشم شان به پایان می رسانند . از نظر تئوریکی هر چه فرد مداخلات و تکنیک های بیشتری در طرح کنترل خشمش داشته باشد ، بهتر برای مدیریت و کنترل کردن خشم در پاسخ به رویدادهای برانگیزاننده خشم مجهز خواهد بود . در مطالعات در مرکز پزشکی SFVAو بیمارستان عمومی سان فرانسیسکو با استفاده از این مدل درمانی ، کاهش معنی داری در خود گزارشی خشم و پرخاشگری و همچنین کاهش مصرف مواد یافت شده است . اکثر شرکت کنندگان در این مطالعه دارای معیارهای DSM- IV برای وابستگی به مواد و بسیاری نیز دارای اختلال استرس پس از سانحه بودند . در یک مطالعه مقایسه ای بین بیماران آفریقایی-آمریکایی و هندواروپایی دریافتند که خشم در بیماران هر دو گروه به طور معنی داری کاهش یافت . مطالعه دیگری نشان داد که زنان نیز از مداخله سود برده اند یعنی سطوح کاهش یافته خشم گزارش شد .

در مطالعات مدیریت خشم که از این راهنما استفاده نموده اند ، اکثریت بیماران از گروههای اقلیت نژادی بودند . حادث شدن کاهش همسان در خشم و رفتار پرخاشگرانه در این گروهها، نشان دهنده این است که درمان گروهی مدیریت خشم موثر است . مدل درمانی منعطف است و می توان آن را با مباحث نژادی ، فرهنگی و جنسیت وفق داد . وقایع و شرایطی که ماشه چکان خشم فرد است ممکن است تا حدی بسته به جنسیت و فرهنگش تغییر کند . نشانه ها یا علایم هشداردهنده خشم نیز ممکن است در این باره تغییر کند . با این وجود روی هم رفته این مدل درمانی هنوز به کار می رود و با گروههای نژادی متفاوت و با هم مردان و هم زنان موثر شناخته شده است . فرد هنوز باید وقایع ماشه چکان را شناسایی کند ، نشانه های خشم را تشخیص دهد ، و راهکارهای مدیریت خشم ( رفتاری شناختی ) را در پاسخ به وقایع و نشانه ها صرف از نظر از اینکه آیا این وقایع و نشانه ها متفاوت از مردان و زنان دیگر و برای مردم در گروههای فرهنگی دیگر است ، ایجاد نماید .

 

Over view دید کلی درمان گروهی مدیریت خشم

جلسه اول

نمای کلی جلسه اول

  • دستورالعمل هایی برای رهبران گروه
  • نکات مطرح شده
  • هدف و دید کلی
  • قوانین گروه
  • مشکل خشم : تعدادی تعاریف عملیاتی
  • افسانه های مربوط به خشم
  • خشم به عنوان یک پاسخ عادتی
  • شکستن عادت خشم
  • معرفی شرکت کنندگان
  • مقیاس خشم
  • تکالیف خانه

دستورالعمل هایی برای رهبران گروه

در اولین جلسه ، به معرفی هدف ، دید کلی ، قوانین گروه ، چهارچوب مفهومی و اساس درمان مدیدیت خشم می پردازیم . اکثر زمان این جلسه صرف معرفی اطلاعات مفهومی و مشخص کردن اینکه اعضای گروه آن را درک کرده اند ، می شود . سپس رهبر گروه ، از اعضای گروه می خواهد خود را معرفی کرده و مقیاس خشم را معرفی می کند .

نکات مطرح شده

( از نوشته زیر استفاده کنید یا آن را در کلماتتان قرار دهید.)

هدف و overview دید کلی

  1. یادگیری مدیریت کردن خشم
  2. متوقف کردن خشونت یا تهدید به خشونت
  3. ایجاد کردن خود کنترلی روی تفکرات و اعمال
  4. دریافت کردن حمایت و بازخورد از دیگران

قوانین گروه

  1. امنیت گروه : اجازه هیچ خشونت یا تهدیدی نسبت به کارکنان و دیگر اعضای گروه داده نمی شود . مهم است که اعضا ، گروه را به عنوان مکان امنی درک نمایند که می توانند تجربیات و احساساتشان را بدون تهدید کردن یا امکان صدمه فیزیکی سهیم شوند .
  2. راز داری : اعضای گروه نباید بیرون از گروه در مورد آنچه که اعضای گروه در طی جلسات گروهی مطرح می کنند ، بحث کنند . هر چند برای رازداری محدودیت هایی وجود دارد . در هر ایالتی ، قوانین سلامت معین می کند که چطور و چه هنگام متخصصان باید اعمال معینی را به مراجع مربوطه گزارش دهند . این اعمال ممکن است شامل هر نوع سوء استفاده جنسی یا فیزیکی شود که به کودکان کمتر از 18 سال و افراد بالاتر از 65 سال یا بزرگسالان وابسته تحمیل شود . بزرگسال وابسته شخصی است که بین 18 تا 64 سال سن دارد و دارای محدودیتهای ذهنی و جسمی است به گونه ای که تواناییش را برای انجام فعالیت های بهنجار یا دفاع کردن از حقوقش محدود می کند . گزارش کردن سوء استفاده از این اشخاص ، جایگزین قوانین رازداری می شود که مراجع یا متخصصان با آن درگیر هستند . اگر یکی از اعضای گروه ، عضو دیگری را تهدید به کشتن یا صدمه فیزیکی کند ، گروه موظف است طبق قانون تاراثوف ، جلسه را تعطیل ، جلسه دادرسی را تشکیل و برای آگاهی دادن به قربانی مورد سوء قصد و برای اطلاع دادن پلیس ، شهادت دهد .

تکالیف خانگی : تکالیف مختصر خانگی هر هفته ارائه خواهد شد . انجام دادن تکالیف خانگی ، مهارتهای مدیریت خشم اعضای گروه را بهبود خواهد بخشید و به آنها اجازه خواهد داد حداکثر ..........

..........

...................

...........................

 


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی مبتنی بر کیفیت زندگی فریش 2006

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی مبتنی بر کیفیت زندگی فریش 2006



مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی مبتنی بر کیفیت زندگی فریش 2006دسته: پکیج های درمانی روانشناسی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 46 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 22 








مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی مبتنی بر کیفیت زندگی فریش 2006 در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

تولد درمان مبتنی بر کیفیت زندگی، گذر از شناخت درمانی به روان شناسی مثبت است. دکتر مایکل بی فریش، برای اولین بار در مقاله ای درباره درمان مبتنی بر کیفیت زندگی، در کنگره بین المللی روان درمانی شناختی در دانشگاه آکسفورد[1] در سال 1980 ارایه کرد. فریش، معتقد است من برای اولین بار، به دنبال شناسایی و کاربرد بهزیستی ذهنی یا شادمانی، روی جمعیت غیربیمار و همچنین به دنبال فهم و درمان بیماران افسرده بودم ولی هدف اساسی و علاقه مندی اولیه من، در اندازه گیری و ترویج رضایت از زندگی و کیفیت زندگی بهتر در گروه های غیربیمار مانند سالمندان، بیکاران،... و مداخلات روان شناسی اجتماع مدار و برنامه های اجتماعی بود. اما در رویکرد تکمیلی، برای هر دو گروه بالینی و غیر بالینی می تواند درمان مبتنی بر کیفیت زندگی مفید باشد.

درمان مبتنی بر کیفیت زندگی، رویکردی جدید در روان­شناسی مثبت است که هم در گروه­های غیربالینی (مانند بازنشستگان، بیکاران، نوجوانان، سالمندان و افرادی که به دنبال افزایش شادی در زندگی هستند) و هم در گروه های بالینی، مانند افسرده ها و... کاربرد دارد. کاربرد این رویکرد، برای متخصصانی است که آرزو دارند رویکردهای روان شناسی مثبت با روش­های درمانی و مداخله­ای مرتبط کنند. این رویکرد، برای کمک به افرادی ساخته شده است که می خواهند از توانمندی­های خود، استفاده کرده و آن را تقویت کنند. فریش، در ساختن این رویکرد درمانی، از کارهای رفتار درمانی بالینی مانند آرون تی بک و نظریه­های فعالیت مانند نظریه سیکزینت میهالی و روان شناسان مثبت­گرا مانند سلیگمن، استفاده کرده است. همچنین وی نظریه خود را با استعاره­ی در درمان، تن آرامی، مراقبه و نظریه­های هیجانی، مرتبط کرده است (فریش، 2006).

این رویکرد، درمانگران را تشویق می­کند که به آنسوی مدل بیماری از اختلالات روانی بروند. اگرچه در درمان اختلالات روانی، باید به دنبال علت و آسیب شناسی باشیم اما ایجاد و افزایش کیفیت بهتر زندگی، هدف نهایی و اصلی همه درمان ها است. داشتن یک زندگی با کیفیت، علاوه بر کشف پتانسیل افراد سالم، به بیماران برای سازگار شدن با بیماری های مزمن، بیماری های جسمی کوتاه مدت و ناتوانی­های مزمن خود، کمک می کند (فریش، 2006). این رویکرد درمانی سه هدف اصلی دارد:

1- افزایش و فزونی بخشیدن به ظرفیت و تجربه­های درونی افراد

2- افزایش میزان کیفیت زمان در تجارب درمانجویان

3- افزایش معنی و هدف در زندگی درمانجویان

  بر خلاف بقیه درمانگران و رویکردهای درمانی که تنها روی مشکلات، تأکید دارند، این درمان، روی یادگیری، کمک کردن، خلاقیت و... تأکید دارد. این رویکرد درمانی به درمانجویان آموزش می­دهد که شادی نیز یک انتخاب است. مداخله­ها در این روش، تنها بر خود فرد، تمرکز ندارد بلکه در کمک به درمانجویان جهت تحول پیدا کردن، به وسیله یادگیری، همدردی و محبت ورزیدن، تمرکز می­کند. این رویکرد بر نیاز درمانجویان، جهت روشن کردن ارزش­های مهم زندگی­شان و سپس پرداختن به تجربیاتی است که به آن­ها جهت تمرکز کردن و رسیدن به ارزش هایشان تأکید دارد. تجاربی که توسط این درمان بنا شده است در مدل پنج راهه CASIO ترکیب شده است. این مدل که شالوده و پایه اصلی درمان مبتنی بر کیفیت زندگی را تشکیل می دهد دارای پنج مفهوم است: 1- وضعیت یا شرایط زندگی 2- نگرش ها 3- معیارها 4- ارزش ها مهم 5- رضایت در همه زمینه ها. در این مدل، 30 اصل برای زندگی شاد، توصیف شده است. مدل  CASIO بر اساس پایه های نظریه­ای برای فهم تفاوت های فردی در رضایت از زندگی، تدوین شده است.

 


[1]Oxford university

 

محتوای جلسات

جلسه اول

معارفه و آشنایی اعضای گروه با یکدیگر

تعریف نقش کیفیت زندگی در سلامت روانی و بهزیستی ذهنی افراد

معرفی درمان مبتنی بر کیفیت زندگی و رویکردهای جدید درمانی در روان شناسی

آموزش مدل پنج راهه CASIO

تعیین رئوس و ساختار کلی جلسات

تکمیل نیمرخ کیفیت زندگی به صورت فردی

توافق بر حوزه های مهم از بین 16 حوزه مشخص شده در درمان مبتنی بر کیفیت زندگی

دریافت بازخورد.....................

..................

.......................

 

 


قیمت : 16,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



پکیج آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی

پکیج آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی



پکیج آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگیدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 21 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 22 








مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 9 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

 

آموزش مهارت­های زندگی اولین بار در سال 1978 تحت عنوان آموزش­های فشرده مطرح گردیدو برای اولین بار در مشاوره گروهی ارئه شد. و سازمان بهداشت جهانی به منظور پیشگیری و همچنین افزایش سطح بهداشت روانی افراد برنامه­ای با عنوان آموزش مهارت­های زندگی تدوین کرد. هدف از این برنامه افزایش توانایی­های روانی-اجتماعی کودکان و نوجوانان بود، برای اینکه بتوانند با مقتضیات مسائل و دشواری­های زندگی، سازگارانه برخورد کنند(کورسینی و گازدا[1]، 2007).

برنامه مهارت­های زندگی طراحی شده توسط یونیسف، صندوق بین­المللی کودکان و نوجوانان، از بدو پیدایش در کشور­های مختلف در مورد صدها هزار نفر از نوجوانان که در موقعیت­های مختلف قرار دارند بکاررفته است. در سایه آموزش مهارت­های زندگی به نوجوانان، هنجارها، انگیزه­ها، طرز تلقی­ها و رفتارهای آنها شکل می­گیردتا بتوانند، سازگاری بهتری با جامعه اطراف خود و سایرین داشته باشند. برنامه مهارت­های زندگی به نوجوانان کمک می­کند تا معلومات و گرایش‌هایی را که برای گذر سالم و موفقیت­آمیز به دوران بزرگسالی نیاز دارد در خود پرورش دهند. نوجوانان با شرکت در این برنامه معلوماتی را می­آموزند و رفتارهایی را تمرین می­کنند که به آنها کمک می­کند از موانعی که بر سر راه رسیدن به اهداف و خواسته­هایشان وجود دارد عبور کنند (هانتر، 1993).

این آموزش­ها موجب فراهم آوردن ابزاری می­گردد که با آن بتوان به یک زندگی هدفمند رسید. برنامه مهارت­های زندگی رسیدن به یک شرایط بهتر است که می­توان با آموختن قواعد آن، زندگی مؤثر و موفقی داشت توجه به واقعیت­ها یکی از قوانین این برنامه است. وقتی بدون اطلاعات و مهارت­های لازم برای خلق نتایج مورد نظر اقدام شود قوانین جاری زندگی می­شکند. کسانیکه در رقابتها موفق می­شوند و به خواسته های معقول خود می­رسند، از مهارت­های لازم برخوردارند. قاعده­ها را می­دانند و برای زندگی خود طرح و برنامه دارند (مک گرا، 1998، ترجمه مهدی قرچه داغی، 1380).

 


[1]-CorsiniGazd

شیوه مداخله(جلسات آموزشی مهارت­های زندگی)

جلسات آموزشی برنامه مهارت­های زندگی تهیه شده در یونیسف- صندوق بین المللی کودکان و نوجوانان در 9 جلسه و هر جلسه به مدت 90 دقیقه برگزار گردید که توضیحی مختصر از محتوای آن، در ادامه آمده است.

جلسه اول

عنوان آموزش: من که هستم و چه می­توانم بکنم؟

اهداف:

  • آشنایی با سایر شرکت­کنندگان
  • احساس راحتی به عنوان یک عضو گروه
  • بررسی هیجان­ها، رفتارها و باورهای متفاوت در افراد و شناخت این ویژگی­ها در وجود خود
  • آگاه شدن از خصایص مثبت و منفی در وجود خود
  • پی‌بردن به برخی خصوصیات قابل تغییر در فرد
  • تشخیص توانایی­ها و مهارت­های بالقوه............

...........

.............

.................

 


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

پکیج آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری

پکیج آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری



پکیج آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاریدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 


بازدید: 5 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 22 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 22 








دانلود پکیج آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 10 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

 

جلسات مدیریت استرس شناختی-رفتاری:

درمان گروهی شناختی-رفتاری مدیریت استرس که در این پژوهش استفاده شده مشتمل بر 10 جلسه­ی 90 دقیقه­ای است که برگرفته از درمان مدیریت استرس شناختی-رفتاری آنتونی و همکاران (2007) است. جلسات مورد نظر و فعالیت­های انجام گرفته در هر جلسه به ترتیب در ادامه مطالب، آورده شده است.

جلسه اول

1.      آشنایی و مقدمه

2.      آشنایی با الگوی شخصیتی و رفتاری تیپ A وB

3.      معرفی ویژگیهای مثبت و منفی تیپ A

4.      معرفی ویژگیهای سمی و غیرسمی تیپ A

5.      درک تعریف استرس

6.      آگاه شدن از تاثیرات جسمی استرس

7.      آموزش آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 16گروه ماهیچه­ای

8.      تکلیف خانگی: شامل 3 مورد به شرح زیر بود:

9.     شناسایی ویژگی­های برجسته­ی مربوط به تیپ A در خود

10.     هر روزآرمیدگی عضلانی برای 16 گروه ماهیچه ای را همراه با CD آموزشی تمرین کنید.

11.     هر روز در زمان­های مشخصی، سطوح استرس خود را بر روی"برگه ی خودنظارتی" ثبت کنید.

جلسه دوم

1.      استرس زاها و نوع پاسخ­های استرس در افراد تیپA

2.      درک اهمیت آگاهی در مدیریت استرس

3.      افزایش آگاهی از پاسخ های جسمی به استرس زاها

4.      انجام تمرین "تصویرسازی"

5.      انجام تمرین "بررسی ذهنی-بدنی"

6.      تمرین آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 8 گروه ماهیچه ای

7.      تکلیف خانگی:شامل 2 مورد به شرح زیر بود:

8.     هر روزآرمیدگی عضلانی برای 8 گروه ماهیچه ای را همراه با CD آموزشی تمرین کنید.

9.      پر کردن چک لیست نشانه های استرس

جلسه سوم

1.      مرور جلسات گذشته

2.      درک ارتباط بین افکار و احساسات

3.      درک چرخه ای افکار، هیجانات و حس های بدنی

4.      یادگیری فرآیند ارزیابی

5.      تمرین "ارتباط افکار و احساسات"

6.      آموزش و تمرین آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 4 گروه ماهیچه ای، تنفس دیافراگمی و تصویرسازی

7.      تکلیف خانگی: شامل 3 مورد به شرح زیر بود:

8.     هر روز آرمیدگی عضلانی برای 4 گروه ماهیچه ای را همراه با CD آموزشی تمرین کنید.

9.     تفس دیافراگمی و تصویرسازی را تمرین کنید و قبل و بعد از تمرین سطوح استرس خود را بر روی "برگه­ی خود نظارتی روزانه" ثبت کنید.

10.     برای هر واقعه­ی پراسترسی که در این هفته رخ می دهد، افکار، پاسخ های هیجانی و جسمی خود را بر روی "برگه­ی نظارت بر افکار، احساسات و حس های بدنی" ثبت کنید.

جلسه چهارم

1.      شناسایی تفکرات منفی و تحریفات شناختی

2.      تمرین شناسایی افکار منفی

3.      درک تأثیر تفکر منفی بر رفتار

4.      ترکیب کردن تنفس دیافراگمی با تصویر سازی

5.      آرمیدگیعضلانی تدریجی منفعل همراه با تصویرسازی مکان خاص

6.      تکلیف خانگی: شامل 3 مورد به شرح زیر بود:

7.     هر روز تنفس دیافراگمی همراه با تصویرسازی را تمرین کنید.

8.     تمرین "مشخص کردن تحریفات شناختی و هیجانات همراه" را در منزل انجام دهید.

9.      برای شناسایی انواع تفکر منفی مرتبط با موقعیت های پر استرس این هفته، "برگه­ی نظارت بر پاسخ­های استرس و تفکر منفی" را تکمیل کنید.

 

جلسه پنجم

1.      شناسایی خودگویی منطقی و غیر منطقی

2.      آموخت گام های جایگزینی افکار منفی

3.      تمرین جایگزینی افکار منطقی به جای افکار تحریف شده

4.      تمرین "شناسایی خودگویی منطقی و غیرمنطقی"

5.      معرفی آموزش خودزاد

6.      تکلیف خانگی:شامل 3 مورد به شرح زیر بود:

7.     هر کدام از تکنیک­های آرامش بخشی که به شما آموزش داده شده، حداقل دو بار در روز انجام دهید و قبل و بعد از تمرین میزان استرس خود را بر روی "برگه­ی خودنظارتی روزانه" ثبت کنید.

8.     تمرین " شناسایی خودگویی منطقی و غیرمنطقی" را در منزل انجام دهید.

9.      برای سه موقعیت پر استرس جداگانه،"برگه ی جایگزینی افکار منطقی " را تکمیل کنید.


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی

مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی



مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگیدسته: پکیج های درمانی روانشناسی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 21 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 22 






مبانی نظری و اصول آموزشی جلسات درمانی آموزش مهارت های زندگی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات پکیج درمانی آموزشی روانشناسی

مبانی نظری و اصول آموزشی در جلسات درمانی

آماده سازی در 9 جلسه درمانی

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

نمونه ای از مبانی نظری و جلسات درمانی پکیج مورد نظر

 

آموزش مهارت­های زندگی اولین بار در سال 1978 تحت عنوان آموزش­های فشرده مطرح گردیدو برای اولین بار در مشاوره گروهی ارئه شد. و سازمان بهداشت جهانی به منظور پیشگیری و همچنین افزایش سطح بهداشت روانی افراد برنامه­ای با عنوان آموزش مهارت­های زندگی تدوین کرد. هدف از این برنامه افزایش توانایی­های روانی-اجتماعی کودکان و نوجوانان بود، برای اینکه بتوانند با مقتضیات مسائل و دشواری­های زندگی، سازگارانه برخورد کنند(کورسینی و گازدا[1]، 2007).

برنامه مهارت­های زندگی طراحی شده توسط یونیسف، صندوق بین­المللی کودکان و نوجوانان، از بدو پیدایش در کشور­های مختلف در مورد صدها هزار نفر از نوجوانان که در موقعیت­های مختلف قرار دارند بکاررفته است. در سایه آموزش مهارت­های زندگی به نوجوانان، هنجارها، انگیزه­ها، طرز تلقی­ها و رفتارهای آنها شکل می­گیردتا بتوانند، سازگاری بهتری با جامعه اطراف خود و سایرین داشته باشند. برنامه مهارت­های زندگی به نوجوانان کمک می­کند تا معلومات و گرایش‌هایی را که برای گذر سالم و موفقیت­آمیز به دوران بزرگسالی نیاز دارد در خود پرورش دهند. نوجوانان با شرکت در این برنامه معلوماتی را می­آموزند و رفتارهایی را تمرین می­کنند که به آنها کمک می­کند از موانعی که بر سر راه رسیدن به اهداف و خواسته­هایشان وجود دارد عبور کنند (هانتر، 1993).

این آموزش­ها موجب فراهم آوردن ابزاری می­گردد که با آن بتوان به یک زندگی هدفمند رسید. برنامه مهارت­های زندگی رسیدن به یک شرایط بهتر است که می­توان با آموختن قواعد آن، زندگی مؤثر و موفقی داشت توجه به واقعیت­ها یکی از قوانین این برنامه است. وقتی بدون اطلاعات و مهارت­های لازم برای خلق نتایج مورد نظر اقدام شود قوانین جاری زندگی می­شکند. کسانیکه در رقابتها موفق می­شوند و به خواسته های معقول خود می­رسند، از مهارت­های لازم برخوردارند. قاعده­ها را می­دانند و برای زندگی خود طرح و برنامه دارند (مک گرا، 1998، ترجمه مهدی قرچه داغی، 1380).

 


[1]-CorsiniGazda

 

شیوه مداخله(جلسات آموزشی مهارت­های زندگی)

جلسات آموزشی برنامه مهارت­های زندگی تهیه شده در یونیسف- صندوق بین المللی کودکان و نوجوانان در 9 جلسه و هر جلسه به مدت 90 دقیقه برگزار گردید که توضیحی مختصر از محتوای آن، در ادامه آمده است.

جلسه اول

عنوان آموزش: من که هستم و چه می­توانم بکنم؟

اهداف:

  • آشنایی با سایر شرکت­کنندگان
  • احساس راحتی به عنوان یک عضو گروه
  • بررسی هیجان­ها، رفتارها و باورهای متفاوت در افراد و شناخت این ویژگی­ها در وجود خود
  • آگاه شدن از خصایص مثبت و منفی در وجود خود
  • پی‌بردن به برخی خصوصیات قابل تغییر در فرد
  • تشخیص توانایی­ها و مهارت­های بالقوه

 


قیمت : 15,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .