دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پرسشنامه استاندارد انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام

خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی(مفاهیم، تئوریها و کاربردها) تألیف دکتر آرین قلی پور

خلاصه-کتاب-مدیریت-منابع-انسانی(مفاهیم-تئوریها-و-کاربردها)-تألیف-دکتر-آرین-قلی-پورخلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی(مفاهیم، تئوریها و کاربردها) تألیف دکتر آرین قلی پور، مناسب برای داوطلبان آزمونهای دانشگاهها و آزمونهای استخدامی، در قالب فایل pdf و در حجم 37، شامل خلاصه کلیه فصول کتاب بصورت زیبا و شکیل.دانلود فایل

خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته ( رویکردها، فرایندها و کارکردها ) تألیف دکتر عباس عباس پور

خلاصه-کتاب-مدیریت-منابع-انسانی-پیشرفته-(-رویکردها-فرایندها-و-کارکردها-)-تألیف-دکتر-عباس-عباس-پورخلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی پیشرفته ( رویکردها، فرایندها و کارکردها ) تألیف دکتر عباس عباس پور، مناسب برای داوطلبان آزمونهای دانشگاهها.دانلود فایل

پرسشنامه استاندارد انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام

پرسشنامه-استاندارد-انگیزش-شغلی-هاکمن-و-اولدهامدانلود پرسشنامه استاندارد انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام، در قالب فایل word. این پرسشنامه که جزو معتبرترین پرسشنامه های سنجش انگیزش شغلی کارکنان است، دارای 15 پرسش است که از متن اصلی ترجمه شده و هدف از آن بررسی نگرش های کارکنان در زمینه شغل کنونی آنها در سازمان می باشد.دانلود فایل

گزارش کارآموزی رشته معماری؛ در دفتر فنی اورچین

گزارش-کارآموزی-رشته-معماری؛-در-دفتر-فنی-اورچینگزارش کارآموزی رشته معماری؛ در دفتر فنی اورچین، در قالب فایل word و در حجم 26 صفحه.دانلود فایل


گزارش کارآموزی مکانیک

گزارش کارآموزی مکانیک، تعمیرگاه مکانیک خودرو

گزارش-کارآموزی-مکانیک-تعمیرگاه-مکانیک-خودرودانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک در تعمیرگاه مکانیکی،یک سیستم جرقه زنی پلاتین دار شامل یک منبع ولتاژ (باتری) یک کویل برای افزایش ولتاژ ، یک دلکو برای توزیع جریان ولتاژ بالا، پلاتین برای قطع وصل میدان مغناطیسی کویل، یک خازن برای جلوگیری از ایجاد جرقه در دهانه پلاتین تعدادی شمع است. طرز کار این سیستدانلود فایل

گزارش کارآموزی مکانیک، نمایندگی سایپا

گزارش-کارآموزی-مکانیک-نمایندگی-سایپادانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی سایپا مبارکه:در واحد فنی نمایندگی بیشتر کارهایی تعمیراتی انجام می شد بیشتر مطالبی که در دانشگاه به طور تئوری خوانده بودم و کمی هم به طور عملی کار کرده بودم در انجا بیشتر به طور عملی کار کردم و باز و بسته کردن قطعات و آشنایی بیشتر با آنها پیدا کردم و از نظر عملی مهادانلود فایل

نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان بوانات (واقع در استان فارس)

نقشه-مدل-رقومی-ارتفاعی-(dem)-شهرستان-بوانات-(واقع-در-استان-فارس)نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان بوانات. نقشه مدل رقومی ارتفاعی یا DEM، نوعی لایه رستری است که پیکسل های آن حاوی بعد ارتفاعی هستند.دانلود فایل

کتاب آموزش ارتکم

کتاب-آموزش-ارتکمکتاب اموزش تصویری ارتکم ،اولین کتاب اموزشی نرم افزار ارتکم در اینترنت می باشد.این کتاب در 110صفحه و کاملا تصویری می باشد.در این کتاب قدم به قدم به صورت تصویری با ابزارها و ساخت رلیف در ارتکم اشنا می شوید.اموزش تصویری ارتکم کتابی است در 110 صفحه که به صورت تصویری شما را با نرم افزار ارتکم اشنا می کنددانلود فایل

مدیریت دانش و ارتباط آن با توانمند سازی کارکنان

مدیریت-دانش-و-ارتباط-آن-با-توانمند-سازی-کارکنانیکی از مهم ترین چالش های مدیران عصر حاضر در سازمان ها، عدم استفاده کافی از منابع فکری، توان ذهنی و ظرفیت های بالقوه منابع انسانی موجود است. در اغلب سازمان ها از توانایی کارکنان استفاده بهینه نمی­شود و مدیران قادر نیستند ظرفیت های بالقوه آنان را به کار گیرند. به عبارت دیگر افراد بروز خلاقیت، ابتکار ودانلود فایل


پایان نامه بررسی تاثیر هوش عاطفی و هوش اخلاقی کارکنان اداری بر تعهد سازمانی آنان

پایان-نامه-بررسی-تاثیر-هوش-عاطفی-و-هوش-اخلاقی-کارکنان-اداری-بر-تعهد-سازمانی-آنان

پایان نامه بررسی تاثیر هوش عاطفی و هوش اخلاقی کارکنان اداری بر تعهد سازمانی آنان

فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 208
حجم فایل: 2187
قیمت: : 35000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
هدف این تحقیق بررسی تاثیر هوش عاطفی و هوش اخلاقی کارکنان اداری بر تعهد سازمانی آنان در دانشگاه های آزاد اسلامی شهر سیرجان بوده است. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کارکنان اداری دانشگاه های مزبور که تعداد آنها در سال 1393 به 138 نفر بالغ گردیده است و همگی آنها به عنوان نمونه انتخاب و به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته اند. ابزار جمع آوری داده ها سه پرسشنامه استاندارد بوده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین هوش عاطفی و هوش اخلاقی (به انضمام مولفه های آنان) با تعهد سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. در خاتمه، به منظور بهبود هوش عاطفی و هوش اخلاقی کارکنان و ارتقای تعهد سازمانی آنان، پیشنهاد های سازنده ای به مسئولین مربوطه ارائه گردیده است.
واژگان کلیدی: هوش عاطفی، هوش اخلاقی، تعهد سازمانی

فهرست مطالب:
چکیده  
فصل اول 
1-1. مقدمه  
1-2. عنوان تحقیق  
1-3. بیان مسئله  
1-4. اهمیت و ضرورت تحقیق  
1-5. اهداف تحقیق  
1-5-1. هدف اصلی  
1-5-2. اهداف فرعی  
1-6. قلمرو تحقیق  
1-6-1. قلمرو موضوعی   
1-6-2.قلمرو مکانی   
1-6-3. قلمرو زمانی    
1-7. تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها 
1-7-1. تعریف نظری (مفهومی) متغیرها 
1-7-2. تعریف عملیاتی متغیرها 
1-8. خلاصه فصل اول 
فصل دوم
2-1. مقدمه 
2-2. قسمت اول هوش عاطفی 
2-2-1. پیشینه هوش عاطفی(هیجانی)
2-2-2. هوش چیست؟
2-2-3. هیجان چیست؟     
2-2-4. تعاریف هوش عاطفی     
2-2-5. مفهوم هوش عاطفی     
2-2-6. تفاوت E Q  و  IQ     
2-2-7. الگوهای هوش عاطفی  
2-2-7-1. الگوی سالووی ـ مایر   
2-2-7-2. الگوی گلمن 
2-2-7-3. الگوی بار- آن   
2-2-7-4. الگوی دولویکس و هیکس 
2-2-9. نقش هوش عاطفی در محیط کار 
2-2-10. کاربردهای هوش عاطفی در محیط کار 
2-2-11. مزایای هوش عاطفی بالا در محیط کار 
2-2-12. هوش عاطفی و جو (فضای) سازمانی 
2-2-13. هوش عاطفی، رهبری، فضا و عملکرد سازمانی 
2-2-14. آموزش و تقویت هوش عاطفی 
2-2-15. تحقیقات انجام شده در زمینه هوش عاطفی (هیجانی)
2-2-15-1. تحقیقات انجام شده در داخل کشور   
2-2-15-2. تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 
2-3. قسمت دوم: هوش اخلاقی 
2-3-1. مفهوم هوش اخلاقی 
2-3-2. فواید هوش اخلاقی 
2-3-3. رشد یا پرورش هوش اخلاقی 
2-3-4. مدل‌های هوش اخلاقی 
2-3-4-1. مدل‌ بوربا 
2-3-4-2. مولفه‌های هوش اخلاقی بوربا از دیدگاه اسلامی 
2-3-4-3. مولفه های هوش اخلاقی از دیدگاه لنیک و کیل 
2-3-4-4. مولفه‌های هوش اخلاقی لنیک و کیل از دیدگاه اسلام 
2-3-5-5. مدل اسبورن 
2-3-6. تاثیر هوش اخلاقی بر بهبود عملکرد و موفقیت سازمان 
2-3-7. تحقیقات انجام شده در زمینه هوش اخلاقی 
2-3-7-1. تحقیقات انجام شده در داخل ایران 
2-3-7-2. تحقیقات انجام شده در خارج از ایران 
2-4. قسمت سوم: تعهد سازمانی 
2-4-1. تعهد شغلی 
2-4-2. تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی 
2-4-3. مدل‌های تعهد سازمانی   
2-4-3-1. مدل استیرز 
2-4-3-2. مدل اریلی و چتمن 
2-4-3-3. مدل آرجریس 
2-4-3-4. مدل ماتیو و زاجاک 
2-4-3-5. مدل پنلی و کولد 
2-4-3-6. مدل بکر 
2-4-3-7. مدل سه بخشی آلن و می‌یر 
2-4-4. دو دیدگاه در مورد تعهد سازمانی 
2-4-5. فرهنگ تعهد 
2-4-6. پیش شرط‌های تعهد سازمانی 
2-4-7. فرایند ایجاد تعهد سازمانی 
2-4-8. عوامل موثر بر تعهد سازمانی 
2-4-9. تحقیقات انجام شده در زمینه تعهد سازمانی 
2-4-9-1. تحقیقات انجام شده در داخل کشور 
2-4-9-2. تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 
2-5. تحلیلی بر تحقیقات گذشته 
2-6. مقایسه مدل ها (نظریه های) مربوط به متغیرهای مستقل و وابسته 
2-6-1. مقایسه مدل ها (نظریه های) مربوط به متغیر مستقل (هوش عاطفی)  
2-6-2. مقایسه مدل ها (نظریه های) مربوط به متغیر مستقل (هوش اخلاقی)
2-6-3. مقایسه مدل ها (نظریه های) مربوط به متغیر وابسته (تعهدسازمانی)
2-7. چارچوب نظری تحقیق   
2-8. مدل مفهومی تحقیق 
2-9. فرضیه های تحقیق 
2-9-1. فرضیه های اصلی 
2-9-2. فرضیه های فرعی
2-10. خلاصه فصل دوم 
فصل سوم
3-1. مقدمه 
3-2. روش و طرح تحقیق 
3-3. فرایند تحقیق 
3-4. جامعه آماری 
3-5. روش نمونه گیری 
3-6. ابزارهای گردآوری داده ها 
3-7. بررسی روایی و پایایی ابزارهای تحقیق 
3-7-1. روایی پرسشنامه 
3-7-2. پایایی پرسشنامه 
3-8.  روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های آماری 
3-9. خلاصه فصل سوم 
فصل چهارم
4-1. مقدمه 
4-2. توصیف داده‌ها 
4-2-1. توصیف شاخص‌های دموگرافیک کارکنان 
4-2-1-1.  توزیع فراوانی کارکنان مورد بررسی بر اساس جنسیت     
4-2-1-2. توزیع فراوانی کارکنان مورد بررسی بر اساس سن     
4-2-1-3. بررسی توزیع کارکنان مورد بررسی بر اساس تحصیلات     
4-2-1-4. بررسی توزیع کارکنان مورد بررسی بر اساس سابقه خدمت     
4-2-1-5. بررسی توزیع کارکنان مورد بررسی بر اساس وضعیت تاهل     
4-2-1-6. بررسی توزیع کارکنان مورد بررسی بر اساس نوع استخدام     
4-3.  توصیف کمی متغیرهای تحقیق 
4-4.  بررسی فرض نرمال 
4-5. تحلیل استنباطی داده‌ها 
1-5-4. فرضیه اصلی     
2-5-4. فرضیه اصلی2     
3-5-4. فرضیه فرعی 1 
4-5-4. فرضیه فرعی 2
5-5-4. فرضیه فرعی 3 
6-5-4. فرضیه فرعی 4     
7-5-4. فرضیه فرعی 5     
8-5-4. فرضیه فرعی 6 
9-5-4. فرضیه فرعی 7     
10-5-4. فرضیه فرعی 8 
11-5-4. تجزیه و تحلیل میزان تاثیر هر یک از ابعاد هوش عاطفی و هوش اخلاقی بر تعهد سازمانی کارکنان 
4-6. خلاصه فصل چهارم 
فصل پنجم
5-1. مقدمه 
5-2.  نتیجه گیری تحقیق 
5-3.  بحث و بررسی  
5-4.  محدودیت های تحقیق 
٥-٥. پیشنهادات تحقیق 
5-5-1. پیشنهادات مبتنی بر نتایج تحقیق 
5-5-2.  پیشنهادات موضوعی برای محققان آینده 
5-6.  خلاصه فصل پنجم 
منابع 
الف- منابع فارسی 
ب- منابع لاتین 
فهرست جداول
فهرست نمودارها
فهرست اشکال
چکیده انگلیسی 

پیوست ها:
پیوست 1: پرسشنامه هوش عاطفی
پیوست 2: پرسشنامه هوش اخلاقی
پیوست 3: پرسشنامه تعهد سازمانی
پیوست 4: پایایی پرسشنامه هوش عاطفی
پیوست 5: پایایی پرسشنامه هوش اخلاقی
پیوست 6: پایایی پرسشنامه تعهد سازمانی
پیوست 7: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین هوش عاطفی و تعهد سازمانی
پیوست 8: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین هوش اخلاقی و تعهد سازمانی
پیوست 9: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین خودآگاهی و تعهد سازمانی
پیوست 10: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین خود مدیریتی و تعهد سازمانی
پیوست 11: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین آگاهی اجتماعی و تعهد سازمانی
پیوست 12: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین مدیریت رابطه و تعهد سازمانی
پیوست 13: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین درستکاری و تعهد سازمانی
پیوست 14: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین مسئولیت پذیری و تعهد سازمانی
پیوست 15: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین دلسوزی و تعهد سازمانی
پیوست 16: آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه بین بخشش و تعهد سازمانی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموز عادی و ممتاز دخترانه

پایان-نامه-بررسی-رابطه-هوش-هیجانی-بر-پیشرفت-تحصیلی-دانش-آموز-عادی-و-ممتاز-دخترانه
پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموز عادی و ممتاز دخترانه    
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 107
حجم فایل: 152
قیمت: : 85000 تومان

بخشی از متن:
پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموز عادی و ممتاز دخترانه استان گیلان در سال 93- 92

چکیده:

این پایان نامه نگاهی دارد به پدیده هوش که بارزترین فعالیت قوای ذهنی بشر است و قدرت سازگاری او با محیط را فراهم می آورد. واژه هوش کیفیت پدیده خاصی را که دارای حالت انتزاعی بوده و قابل رویت نیست بیان می کند. به عبارت دیگر هوش واژه ای است که برای نشان دادن یک متغیر غیر حسی که تنها از طریق خواص آن قابل تفسیر است به کار می رود. (گلمن ، 1995)
نظریه های مختلفی درباره هوش ارائه شده است که در یک تقسیم بندی کلی به کار می رود و به طور کلی به چهار نظریه روان سنجی ، عصبی ، زیستی ، نظریه رشدی و پردازش اطلاعات تقسیم می شوند.
در واقع این پژوهش که با عنوان بررسی رابطه هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ممتاز و عادی طرح گردید دارای یک متغیر مستقل (نمرات هوش هیجانی) و متغیر وابسته (پیشرفت تحصیلی) و متغیر تعدیل کننده (جنسیت) است در ابتدای پژوهش مقدمه ای بر مسئله مورد مطالعه ارائه شده است و سپس در مورد متغیرها و فرضیه های اصلی و فرعی پژوهش و پیشینه نظری آن به طور مفصل بحث شده است. 
اهداف تحقیق عبارت اند از:‌
1- اهداف اصلی تحقیق:
هدف اصلی پژوهش تعیین رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه مدرسه عادی و تیزهوش استان گیلان است.
2- اهداف فرعی تحقیق:
- بررسی رابطه بین هوش هیجانی دانش آموزان تیزهوش و عادی.
- بررسی رابطه بین هوش هیجانی دانش آموزان تیزهوش و پیشرفت تحصیلی.
- بررسی رابطه بین هوش هیجانی دانش آموزان عادی و پیشرفت تحصیلی.
در قسمت بعدی روش اجرای تحقیق مورد بحث واقع شده است. بدین صورت که (پژوهش از نوع مطالعات همبستگی بوده و برای آزمون رابطه بین متغیرها یک جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مدارس آزادی و تیزهوش استان گیلان است) که مدرسه آزادی شامل تعداد 440 دانش آموز و از این تعداد 80 نفر به عنوان نمونه و همچنین مدرسه تیزهوش شامل 220 دانش آموز و از این تعداد هم 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است.
به عبارتی می توان گفت تعداد 160 نفر دانش آموز از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای مورد مطالعه در پژوهش تحت آزمون آماری قرار گرفته اند و ابزار اندازه گیری تحقیق هم پرسشنامه محقق ساخته ای است مشتمل بر 90 سوال و 15 خرده مقیاس ، که این پرسشنامه به نام پرسشنامه هوش هیجانی بار - ان نام گذاری شده است. ....

فهرست مطالعه:
چکیده    
فصل اول: (مقدمه)
مقدمه        
بیان مسأله  
اهمیت و ضرورت تحقیق  
بیان متغیر      
تعریف مفهومی واژه ها      
تعریف عملیاتی واژه ها       
فصل دوم: (ادبیات تحقیق)   
مقدمه 
تاریخچه هوش  
تعریف هوش   
دیدگاه های نظری در مورد هوش هیجانی  
دیدگاه بلاک هوش هیجانی  
دیدگاه مایر و سالووی  
دیدگاه استرنبرگ و گاردنر         
دیدگاه ثرندایک     
دیدگاه گلمن 
مهارت های شناختی هوش هیجانی  
مهارت های رفتاری هوش هیجانی 
مبانی بنیادی مفهوم هوش هیجانی   
مدل هوش هیجانی روون بار- آن                                                                           
انواع هوش از نظر گاردنر   
هوش از نظر ترستون  
هوش از نظر گلمن    
هیجان چیست        
نقش برتری جانبی نمیکره ها در هیجان          
ویژگی های هوش هیجانی در مردان و زنان       
تأثیر ژنتیک در هوش هیجانی        
تأثیر محیط در هوش هیجانی           
انگیزش پیشرفت            
پیشرفت تحصیلی و عوامل مؤثر بر آن کدام است  
از جمله عوامل موفقیت در تحصیل کدامند 
تکنیک های ایجاد انگیزش تحصیلی در دانش آموزان 
آزمون های پیشرفت تحصیلی    
هدف های کاربردی آزمون های پیشرفت تحصیلی 
انواع آزمون های پیشرفت نحصیلی 
پیشینه تحقیق         
تحقیقات انجام شده در داخل کشور  
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور     
فصل سوم: (روش اجرای تحقیق)    
مقدمه                      
روش تحقیق       
جامعه آماری        
نمونه روش نمونه گیری  
روش آماری                              
ابزار جمع آوری اطلاعات   
روش اجرا و نمره گذاری آزمون هوش هیجانی بار - آن   
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات  
فصل چهارم: (یافته های تحقیق)    
مقدمه   
فصل پنجم: (بحث و نتیجه گیری)  
مقدمه       
پیشنهادات 
محدودیت ها       
ضمایم      
منابع           

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بررسی جایگاه بزه دیده در آیین دادرسی کیفری ایران و اسناد بین المللی

بررسی-جایگاه-بزه-دیده-در-آیین-دادرسی-کیفری-ایران-و-اسناد-بین-المللی

بررسی جایگاه بزه دیده در آیین دادرسی کیفری ایران و اسناد بین المللی    

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 106
حجم فایل: 180
قیمت: : 32000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
جرم پدیده ای است که اغلب در تلاقی بزهکار و بزه دیده شکل می گیرد و همان گونه که بی بزهکار قابل تصور نیست، در بیشتر موارد بدون بزه دیده نیز ممکن نخواهد بود. بدین ترتیب بزهکاری و بزه دیدگی دو روی یک سکّه اند که هرگونه مطالعه جرم بدون توجه به هر دوی آنها نارسا خواهد بود. بزه دیده شناسی شاخه جدیدی از جرم شناسی است که به بررسی قربانی جرم می پردازد. بنابراین شناخت بزه دیده و آنچه وابسته به اوست مورد توجه این دانش نوین است. براین اساس هر چیزی که مربوط می شود به بزه دیده یعنی به شخصیت، به ویژگی های زیست شناختی، روان شناختی و اخلاقی و جامعه شناسی و فرهنگی وی و روابط او با بزهکار و سرانجام نقش و سهم وی در تکوین بزه در این علم مورد بررسی و توجه قرار می گیرد. بزه دیده یکی از ارکان مهم پدیده مجرمانه است که متاسفانه تاکنون موقعیت واقعی و تعیین کننده خود را در پژوهش های جرم شناسی و سیاست جنایی جوامع، نیافته است. با مطرح شدن اندیشه حمایت از بزه دیدگان و پیدایش بزه دیده شناسی حمایتی در سده بیستم، جایگاه فراموش شده بزه دیده در فرآیند کیفری احیا شد و یافته های آن در قالب ملاک های جهانی درزمینه حمایت از بزه دیده تجلی یافت. بزه دیده شناسی حمایتی ضمن مطالعه جایگاه بزه دیده در فرایند کیفری، او را شایسته حمایت انگاشته و حمایت از او را، بر پایه ملاک های جهانی، درگرو رفتار منصفانه جهت دسترسی به عدالت می داند. مبانی مستحکم و ارزشی این اندیشه نوین در کنار ضرورت و واقع بینی ابعاد آن، موجب گردید که طرح حمایت از قربانیان جرم، در اندک زمانی، جای خود را در اسناد و کنوانسیون های جهانی بیابد. در میان سندهای گوناگون حقوق بشری که هنجارهای نظام بین المللی حقوق بشر را بازتاب می دهند، سندهای مهمی به چشم می خورند که با جهت گیری به سوی بزه دیدگان و قربانیان سوء استفاده از قدرت، ملاک های جهانی حمایت از بزه دیدگان را می توان در آنها جست و جو کرد. در این میان، اعلامیه اصول بنیادی عدالت برای بزه دیدگان و قربانیان سوء استفاده از قدرت (1985)، و اصول و رهنمودهای بنیادی درباره حق جبران و ترمیم (2006) را، به منزله دو سند هنجارین در سطح سیاست های سازمان ملل متحد، بی گمان می توان به مثابه منشور بین المللی حقوق بزه دیدگان به شمار آورد. بدین سان، بزه دیده به عنوان یکی از کنشگران اصلی یا روی فراموش شده جرم به تدریج وارد پژوهشها و مطالعات جرم شناسان و حقوق دانان کیفری و نیز گفتمان قانون گذاران شد و سپس شایسته همان توجیهاتی تلقی گردید که از دیرباز در علوم جنایی، در ابعاد حقوقی و تجربی آن، برای بزهکار در نظر گرفته می شود. به همین دلیل موضوع پایان نامه، جایگاه بزه دیده در آیین دادرسی کیفری ایران و اسناد بین المللی انتخاب شده تا صرفنظر از نقش و سهم بزه دیده در تکوین جرم، قانون آیین دادرسی کیفری کشورمان در مورد حمایت از بزه دیدگان مورد ارزیابی و تاثیرپذیری سیاست جنایی کشورمان از رهیافت های جدید بزه دیده شناسی و جرم شناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. بنابراین مطالعه نقش بزه دیده و جایگاه حمایتی اختصاص یافته به آن در قانون آیین دادرسی کیفری ایران و مطالعه تطبیقی آن با اسناد بین المللی از یک طرف کمبودهای موجود در قانون آیین دادرسی کیفری در زمینه حمایت از انواع بزه دیدگان را آشکار می کند و از طرف دیگر مشخص می گردد که وضعیت ها در قبال حقوق بزه دیدگان و در قبال خسارت زدائی از آنان چگونه است.
واژگان کلیدی: بزه دیده، بزه دیده شناسی حمایتی، آیین دادرسی کیفری ایران، اسناد بین المللی، دسترسی به عدالت و رفتار منصفانه

فهرست مطالب:
چکیده    
مقدمه     
الف) بیان مسئله    
ب) سوال های اصلی و فرعی    
ج) سابقه و ضرورت تحقیق    
د) اهداف تحقیق    
فصل اول: از بزه دیده شناسی تا حمایت از حقوق بزه دیدگان     
گفتار اول: تاریخچه    
گفتار دوم: درآمد     
گفتار سوم: کلیات و تبیین مفاهیم    
بند اول: تبیین مفهوم بزه دیده و بزه دیده شناسی    
الف: مفهوم شناسی    
1- تعریف بزه دیده شناسی و گونه های آن     
2- تعریف بزه دیده    
ب: اقسام بزه دیده    
1- بزه دیدگی مستقیم و غیر مستقیم    
2- بزه دیدگی دوباره یا مکرر    
3-  بزه دیدگی فردی و جمعی    
4- بزه دیدگی ثانوی    
گفتار چهارم: مبانی، تئوری های مربوط به توجیه علل بزه دیدگی، گونه های سیاست جنایی حمایت از بزه دیده    
بند اول: مبانی حمایت از حقوق بزه دیده و تئوری های مربوط به توجیه علل بزه دیدگی     
الف: مبانی حمایت از حقوق بزه دیده     
1- مبانی فلسفی و ایدئولوژیک     
2- مبانی هنجاری     
3- قصور دولت ها     
4- حل و فصل غیر قضایی     
5 - تقلیل بزهکاری     
ب: تئوری های مربوط به به توجیه علل بزه دیدگی     
1- تئوری شتاب زدگی بزه دیده     
2-  تئوری سبک زندگی     
3-  تئوری اعمال روزمره     
بند دوم: گونه های سیاست جنایی حمایت از بزه دیده     
الف: مفهوم سیاست جنایی و تحولات آن    
1- مفهوم سیاست جنایی    
2-  تحولات مفهوم سیاست جنایی    
ب: گونه های سیاست جنایی حمایت از بزه دیده    
1- حمایت از بزه دیده بلافاصله پس از تحقق جرم    
2-  حمایت از بزه دیده در مرحله دادرسی    
3- حمایت از بزه دیده در مرحله اجرای احکام و تامین ضرر و زیان    
فصل دوم: جایگاه بزه دیده در مرحله دادرسی، صدور حکم و اجرای حکم    
گفتار اول: فرایند دادرسی و صدور حکم    
بند اول: فرایند دادرسی    
الف: اصول تضمین حقوق بزه دیده در فرایند دادرسی    
1- حضور وکیل مدافع    
2- علنی بودن    
3- تسریع دادرسی    
ب: تدابیر حمایت از بزه دیده    
1- حمایت های مختص مرحله دادرسی    
- درخواست ترک محاکمه    
- رسیدگی غیابی    
- سازش و در خواست آن    
- حق استفاده از مترجم یا متخصص    
- رسیدگی به دعوای خصوصی در ضمن دعوای عمومی    
2- حمایت های پیش بینی شده در طی فرایند کیفری    
- معافیت موقت از پرداخت هزینه دادرسی در دعاوی ضرر و زیان ناشی از جرم    
- امکان مطالبه خسارت    
- تشدید حکم مجازات بدوی در مرحله تجدید نظر خواهی    
بند دوم: فرایند صدور حکم    
الف: اصول تضمین حقوق بزه دیده در فرایند صدور حکم    
1- مستدل بودن احکام    
2- تسریع صدور حکم    
3- صدور حکم ضرر و زیان در ضمن حکم کیفری    
4- پیش بینی ساز وکارهای جبران در حکم کیفری    
ب: جایگاه حقوقی بزه دیده در صدور حکم    
1- کیفیات تخفیف دهنده مجازات و نقش بزه دیده در ان    
2-  بزه دیده و نهاد تعلیق اجرای مجازات    
3- جایگاه بزه دیده در اعطای آزادی مشروط    
گفتار چهارم: جایگاه بزه دیده در مرحله ی اجرای حکم    
بند اول: فرایند اجرای حکم    
الف: فراهم کردن ساز وکارهای جبران    
1- خسارت قابل مطالبه از سری بزه دیده    
2-  عدم اسقاط حقوق خصوصی در ضمن اسقاط حقوق عمومی    
3- تقدم حقوق مدعی خصوصی بر حقوق عمومی    
ب: سیاست جنایی حاکم بر جبران خسارت بزه دیدگان    
1- ضرورت خسارت زدایی و ضمانت اجرای آن    
2- ضرورت وجود دیگر نهادهای جبران کننده خسارت     
- بیمه     
- تادیه خسارت بزه دیدگان از منابع ملی جایگزین    
بند دوم: سایر تسهیلات قانونی    
الف: بزه دیدگان و تجدید نظر خواهی    
ب: گذشت شاکی بعد از قطعی شدن رای دادگاه    
ج: مرور زمان و جایگاه بزه دیده در آن    
نتیجه گیری     
فهرست منابع     

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.