پایان نامه سیستم برقگیر در 75 صفحه ی ورد و قابل ویرایش
بخشی از متن :
سیستم برقگیر میله ای
سیستم برقگیر میله ای از روشهای سنتی برای مقابله با صاعقه است که از زمان فرانکلین مورد استفاده بوده و بر اساس هدایت بار الکتریکی صاعقه به زمین عمل مینماید. صاعقه یکی از پدیده های قدرتمند ومخرب دنیای طبیعی است که سطح ولتاژ آن تا 100 میلیون ولت در هر ضربه میرسد. ضربات صاعقه به تجهیزات شبکه های قدرت یکی از عوامل جدی خطر و آسیب برای شرکتهای برق و مصرف کنندگان میباشد. در بعضی از مناطق آمریکا بخصوص مناطق جنوب شرقی ، صاعقه یک پدیده تقریباً روزانه است ، اما تابحال امکان پیش بینی و کنترل این پدیده وجود نداشته است. در سالهای اخیر فناوری پیش بینی و رهیابی توسعه یافته و شبکه ملی آشکار سازی صاعقه NLDN هنوز برای رهیابی صاعقه بیش از پیش تأکید دارد زیرا این امر میتواند در شبکه های حمل و نقل هوایی ، دریایی و فضانوردی بسیار موثر واقع گردد.
برقگیر یا رسانای آذرخش
برقگیری یا رسانای آذرخش، ساختمانهای بلند را از یورش آذرخش (صاعقه) مصون میدارد. یک رسانای آذرخش ازیک نوار مسی کلفت تشکیل شده است که نوکهای فلزی تیزی دارند و در بالای بلندترین قسمت ساختمان کار گذاشته میشود. این نوار را به تیغه فلزی بزرگی که در اعماق مرطوب زمین زیر ساختمان مدفون گشته است متصل میکنند.
این رسانا مسیری را برای شارش بار الکتریکی از بالای ساختمان به زمین فراهم میکند.
نشست تدریجی بار مثبت از نوکها (تخلیه الکتریکی از نوکهای تیز بهتر انجام میشود) بسوی ابرها و شارش الکترونها از برقگیر به زمین، از انباشته شدن انبوه بار روی بلندترین بخشهای ساختمان جلوگیری میکند. اگر این تخلیه الکتریکی از نوکها و از طریق برقگیری صورت نگیرد تخلیه ناگهانی بار «آذرخش» صورت خواهد گرفت. شارش ناگهانی و بسیار عظیم بار که آذرخش روی میدهد آن قدر انرژی دارد که میتواند خسارتهای جدی به ساختمان وارد کند.
ایمنی از اصول مهم خلقت و راز دوام و بقای جهان طبیعت است . حفاظت موجودات زنده کره زمین از پرتوهای لایه ازن ، دفاع فیزیکی پوست بدن و مقابله شیمیایی گلبولهای سفید خون در مقابل میکروبهای مضر ، از نمونه های پدیده ، ایمنی و حفاظت در آفرینش هستند . انسان متمدن امروز این قانون طبیعی را در مهار نیروها و مصنوعات ماشینی خود تجربه نموده است . هر واحد صنعتی و شبکه برقی ، که استفاده از سیستم ایمنی و حفاظت را نادیده گرفته باشد ، دیر یا زود از میدان رقابتهای صنعتی دنیا ، عقب مانده و از دور خارج می شود . لذا با پیشرفت صنعت و پیچیدگی روز افزون تجهیزات و سیستم ها ، وجود قوانین و مقررات و همچنین تجهیزات لازم جهت رعایت موارد ایمنی و حفاظـت ، از
قیمت : 7,000 تومان
پاورپوینت بسیار عالی و کامل از زندگینامه و آثار کامران دیبا در 130 اسلاید قابل ویرایش
فهرست
زندگینامه و معماری
ویژگی های کارهای مشترک کامران دیبا
گرایشهای فکری و نظری کامران دیبا
آخرین گزارش از کامران دیبا
بزرگداشت کامران طباطبایی دیبا
دیداری با کامران دیبا(بررسی گرایشها و فعالیتها)
1-گرایشهای فکری و نظری
2-باغسازی
3-فعالیتهای هنری
یادگارهای آشنای کامران دیبا
کامران افشار نادری – معماری کامران دیبا
تنها نقطه ضعف
قسمت دوم مقاله : بررسی مختصر معماری دیبا با توجه به ویژگیهای مکانی و فضایی
1- مکان
2- فضا
3- فرم
کامران دیبا را چطور به یاد می آورم ؟
عطاء الله امیدوار و معماری کامران دیبا
برخی آثار کامران دیبا
1-فرهنگسرای نیاوران ( بنیاد آفرینش های هنری نیاوران)
2-فرهنگسرای شفق
3-پارک شفق
4- موزه هنرهای معاصر
توضیحات
آثار هنری استفاده شده در بنا
گنجینه
بخش های جنبی
گفتگو با بهروز احمدی - معمار ناظر بر ساخت موزه هنر های معاصر
5- چند ساختمان از دانشگاه جندی شاپور
6-نمازخانه
7- باغ یوسف آباد
8- شوشتر شهری بر پایه آب
شوشتر باید ادامه زندگی دهد
شهرک شوشترنو، یادگاری کامران طباطبایی دیبا در شوشتر
سخنرانی «فریار جواهریان» در رابطه با دیروز و امروز شهرک شوشترنو
شوشتر نو؛ آن چه میخواست باشد و آن چه شد
دو پیشنهاد برای احیای دوباره شهرک شوشتر نو
خرابیها و تغییرات در شوشتر نو تا امروز
کامران دیبا و شوشتر نو «جایزه آقاخان»
تصاویری از دیگر پروژه ها
پناهگاه تابستانی محمود آباد
مرکز ا تی آی
دانشگاه شهید چمران
استخرهای شنا
زندگینامه و معماری
کامران طباطبایی دیبا از معماران صاحب سبک در معماری مدرن و معاصر ایران است که همه ی علاقه مندان به هنر، در این سرزمین ، با سازه های معروف او ( موزه هنر های معاصر تهران ، فرهنگسراو پارک نیاوران ، فرهنگسراو پارک شفق و...) آشنا هستند .دیبا پسرعموی ملکه ی سابق ایران ( فرح دیبا ) نیز هست
معمار و شهرسازو نقاش
متولد سال ۱۳۱۷ تهران
فارغ التحصیل رشته معمارى و شهرسازى دانشگاه هاروارد واشنگتن۱۹۶۳
شرکت در نمایشگاه نقاشى بى ینال ونیز ۱۹۶۱
شرکت درنمایشگاه نقاشى بى ینال پاریس ۱۹۶۳
برپایى نمایشگاه نقاشى در گالرى رئالیته آمریکا ۱۹۶۲
شرکت در دومین کنگره معمارى ایران ۱۳۵۱
بنیانگذار دفتر مهندسین مشاور داض (قبل ازانقلاب)
شرکت درمسابقه معمارى بنیاد آقاخان و دریافت جایزه به خاطر معمارى شهرک شوشتر
طراحى و اجراى آثارى چون موزه هنرهاى معاصر تهران، پارک و فرهنگسراى شفق، دفتر مخصوص ملکه ایران ، پارک وفرهنگسراى نیاوران، منزل مسکونى (موزه) پرویز تناولى، نمازخانه جنب موزه فرش، مسجد جندى شاپور، شهرک شوشتر، ویلاى «پیرونه» (اسپانیا)، ویلاى «اسپارتینا» (اسپانیا) و چندین اثر دیگر در ایران و اروپا و آمریکا ۱۳۸۳- ۱۳۴۵
اقامت دائمى در اسپانیا در سال هاى پس ازانقلاب در سال 1966 به تهران بازگشت و یک سال بعد رئیس و طراح ارشد شرکت مهندسین مشاور “DAZ” شد."DAZ" در ایران پروژه های بزرگ و گوناگونی به انجام رسانید و به سرعت توسعه یافت به طوریکه در سال 1977 صدوپنجاه پرسنل داشت.
دیبا در ایران صرفا در بخش دولتی فعالیت می کرد.وی به سنت های بومی و هم چنین نیاز های جامعه شهری مدرن و اثر متقابل انسان علاقه مند بود.
پروژه نیمه تمام "شهر جدید شوشتر" (1974-80) در خوزستان که وی آرشیتکت و برنامه ریز آن بود بیشترین موفقیت خود را مرهون الگوهای ساختاری و گونه های ساختمانی سنتی است که دیبا مورد استفاده قرار داده است.
وی این شیوه را جای گزین طراحی بر اساس الگوهای غربی- که مورد حمایت افراد با نفوذ و سردمداران بود_ نمود.
این شهر با ظرفیت جمعیتی بالغ بر 30000 نفر در راستای یک شاهراه اصلی ارتباطی طراحی شد .چهار راه ها میادین عمومی و محله های کوچک در اطراف آن شکل می گرفتند و وجود باغ ها و بازارها زندگی اجتماعی را تقویت می کرد.
بناهای آجری شاعرانه دیبا معماری شاخصی را خلق می کند که زیبا و با شکوه است .
دیگر کارهای شاخص وی در ایران شامل چندین ساختمان در دانشگاه جندی شاپور (1976-8) است.اما بنایی که شاید شناخته شده ترین اثر وی باشد موزه هنر های معاصر تهران (1976) است که با سقف های نیم هلالی اش یاد آور باد گیر های سنتی خاور میانه است .وی موسس و هم چنین اولین مدیر موزه بود.(1967-8)
دیبا به عنوان مشاور و برنامه ریز شهری در وزارت مسکن و توسعه شهری ایران خدمت کرد. هم چنین دفتر وی طرح جامعی برای برخی شهرها ارائه داد که از جمله آنها خرمشهر بندری مهم در خلیج فارس است.جایی که وی با طراح یونانی A.Doxias که در بخش خصوصی فعالیت می کرد همکاری کرد.
قیمت : 9,000 تومان
پایان نامه تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیر فارسی زبانان سطح پیشرفته در 210 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
چکیده :
این پایان نامه به تهیه متن های آموزش واژه براساس نظریه حوزه های معنایی ویژه غیرفارسی زبانان سطح پیشرفته می پردازد. سوالاتی که این پژوهش به دنبال پاسخ به آنها بوده است عبارتند از:
1ـ کارآمدترین نظریه برای آموزش واژه کدام نظریه است؟
2ـ آیا به ه
ترین روش برای آموزش واژه به زبان آموزان غیرفارسی زبان روش حوزه های معنایی است؟
3ـ آیا آموزش واژه ها براساس نظریه حوزه های معنایی در سطوح زبانی مختلف با هم تفاوت دارد؟
4ـ آیا روش حوزه های معنایی محدودیتی در نوع سوال ها ایجاد می کند؟
فرضیه های این تحقیق عبارتند از:
1ـ بهترین نظریه برای آموزش واژه نظریه حوزه های معنایی است.
2ـ کارآمدترین روش آموزش واژه روش حوزه های معنایی است.
3ـ آموزش واژه در سطوح زبانی مختلف با هم تفاوت دارد.
4ـ روش حوزه های معنایی در نوع سوالها محدودیت ایجاد می کند.
اهداف تحقیق
1ـ تهیه و تدوین متن های آموزش واژه
2ـ تبیین نظریه حوزه های معنایی
3ـ بررسی کارآمدی روش حوزه های معنایی در آموزش واژه
این نوع تحقیق، تحقیقی نظری است که برپایه ی مطالعات کتابخانه ای انجام شده است. پایان نامه حاضر در 5 فصل تهیه شده است: فصل اول کلیات تحقیق، فصل دوم: مطالعات پیشین، فصل سوم: به تهیه و تدوین متن های آموزش واژه می پردازد، فصل چهارم: شامل ده متن آموزشی براساس موضوعات مختلف فرهنگی، ادبی، تاریخی، اجتماعی است، فصل پنجم: خلاصه و نتیجه، شامل بیان خلاصه ای از فصول مختلف و نتایج تحقیق و نیز پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی.
واژه های کلیدی: حوزه های معنایی ، مدخل های واژگانی، تجزیه مولفه ای، اهمیت معنایی، تثبیت معنا، کوچکترین صورت آزاد، تعمیم افراطی.
قیمت : 15,000 تومان
پروژه طراحی سیستم مکنده غلات در 85 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
چکیده:
این پروژه طراحی سیستم مکنده غلات می باشد که در آن سیستم فشار منفی و طول لوله و ارتفاع آن فرض شده است.
دراین پروژه با تکیه بر اصول علمی و بیان تئوریهای مربوطه محاسبات مربوط به مقدار فشار و توان مورد نیاز برای کمپرسور و قطر و جنس لوله انجام گرفت.
در آخر با محسبات انجام گرفته یک کمپرسور300 hp ازشرکت Sulivan Palatek که کاتالوگ آن در پیوست آمده انتخاب شد. و قطر لوله 805 in و جنس آن نیز فولاد تجارتی انتخاب شد.
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه وتاریخچه
1-1- مقدمه و تاریخچه :
فصل دوم
سیستم های جابجایی پنوماتیکی
2-1- مقدمه:
2-2- انعطاف پذیری سیستم:
2-3- صنایع و مواد:
2-4- طریقه انتقال:
2 2-4-1- فاز رقیق:
2-4-2- فاز غلیظ.
2-4-3- حرکت با سرعت هوا
2-4-4- نرخ بارگذاری حجمی.
فصل سوم
انواع سیستم های انتقال مواد پنوماتیکی
3-1- مقدمه:
3-2- سیستم های بسته:
3-3- سیستم های باز:
3-3-1- سیستم های فشار مثبت
3-3-2- سیستم های فشار منفی
فصل چهارم
انتقال دسته ای
4-1- مقدمه:
4-2- سیستم های نیمه پیوسته:
4-3- سیستم های ضربانی:
فصل پنجم
اهمیت ویژگی های مواد
5-1- مقدمه:
5-2- چسبندگی:
5-3- قابلیت احتراق:
5-4- رطوبت:
5-5- سایش و فرسایش:
5-6- شکنندگی:
5-7- نقطه ذوب پایین:
5-8- پرتوزایی:
فصل ششم
اجزاء سیستم
6-1- مقدمه:
6-2- تامین کردن هوا:
6-2-1- انواع سیستم های حرکت دهند ی هوا
6-2-1-1- فن ها
6-2-1-2- دمنده های احیا کننده
6-2-2- مشخصات سیستم های راه اندازی هوا
6-2-2-1- دمنده، کمپرسورها
6-2-2-1-1- فشار برای کمپرسور
6-2-2-1-2- نرخ دبی حجمی جریان
6-2-2-2- مکنده و پمپ های وکیون
6-2-2-2-1- وکیوم (فشار منفی)
6-2-2-2-2- نرخ دبی حجمی
6-2-3- قدرت مورد نیاز
6-3- خطوط لوله:
6-3-1- ضخامت دیواره
6-3-2- جنس لوله ها
6-3-2-1- بهداشت
6-3-2-2- لوله های پلاستیکی
6-3-2-3- سایش سطوح
6-3-3- سطح تمام شده
6-3-4- خمها
فصل هفتم
جریان گاز- جامد
7-1- مقدمه:
7-2- قطر داخلی لوله:
7-3- فاصله انتقال:
7-4- فشار قابل دسترسی:
7-5- سرعت هوای منتقل شده:
7-6- خصوصیات مواد:
فصل هشتم
مشخصات انتقال مواد
8-1- مقدمه:
8-2- سرعت انتقال:
8-3- نرخ بارگیری یکنواخت:
8-4- تاثیر قطر داخلی لوله:
فصل نهم
شرایط لازم برای هوا
9-1- مقدمه:
9-2- فشار موجود:
9-3- دبی حجمی:
9-4- تاثیر سرعت:
9-5- اثرات تراکم پذیری:
9-5-1- سرعت انتقال
9-5-2- تاثیرات
9-6- دبی حجمی:
9-6-1- ادامه فرمولها
9-6-2- تاثیرقطر داخلی لوله
9-6-3- قانون گاز ایده آل
9-6-4- تاثیرات فشار
9-6-5- تاثیرات سیستم
9-7- تعیین سرعت:
9-7-1- روابط عملکرد
9-8- تاثیرات ارتفاع:
9-8-1- فشار اتمسفری
فصل دهم
افت فشار
10-1- مقدمه:
10-2- افت فشار لوله:
10-2-1- پارامترهای جریان و ویژگی های آنها
10-2-1-1- سرعت هوا.
10-2-1-2- چگالی هوا.
10-2-1-3- ویسکوزیته هوا
10-2-1-4- ضریب اصطکاک
10-2-2- روابط افت فشار
10-2-2-1- خطوط لوله صاف.
10-2-2-2- تاثیرات قطر داخلی لوله
10-2-2-3- خمها
10-2-3- تاثیرات دبی هوا
10-2-4- تاثیرات طول لوله
10-2-5- ترکیب های دیگر خط لوله
10-2-6- افت فشار کلی
10-3- افت فشار مربوط به هوا:
فصل یازدهم
طراحی سیستم
11-1- مقدمه: [نگارندگان]
11-2- محاسبه سرعت هوای انتخابی با توجه به وزن مخصوص: [نگارندگان]
11-3- فشار مورد نیاز: [نگارندگان]
11-4- انتخاب مکنده و توان مورد نیاز: [نگارندگان]
11-5- انتخاب لوله: [نگارندگان]
11-6- افت طولی عرضی: [نگارندگان]
11-6-1- افت طولی
11-6-2- افت موضعی
11-6-3- طول معادل.
فصل دوازدهم
نتیجه گیری، پیشنهادات
12-1- مقدمه: [نگارندگان]
12-2- نتایج: [نگارندگان]
12-3- بررسی نتایج: [نگارندگان]
12-4- پیشنهادات: [نگارندگان]
پیوست
1- کاتالوگ کمپرسور از شرکت Sullivan Palatek
منابع
قیمت : 8,500 تومان
پایان نامه مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه در 140 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مقدمه
جامعهی پویا و پرتلاش امروزی یک لحظه درنگ نمی کند تا بتواند به فنون جدید و قدرت والای علمی دست پیدا کند . در چنین عصری که عصر شکوفایی و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمی، پژوهندگان ،مخترعین ، مبتکرین، صنعتگران و... است برای اداره سازمانهای اجتماعی ـ فرهنگی ـ اقتصادی و آموزش جامعه به فکر و ذهن افراد خلاق نیاز است ، تا بتوان همگام و همپای پیشرفت جامعه به پرورش افراد خلاق اقدام نمود.
بسیاری بر این عقیدهاند که خلاقیت امری ذاتی است و فقط خداوند این ودیعه خود را به عدهای از انسانها بخشیده و قابل آموزش و آموختنی نیست . عدهای با این عقیده مخالفند و ابراز می دارند خداوند به همه انسانها یکسان نعمت بخشیده این افراد (خلاقان) از این نبوغ خدادادی خود ، بیشترین بهره را بردهاند و نیز معتقدند که خلاقیت صفت مشترک تمامی انسانها است که با پرورش آن می توان آن را از حالت رکود درآورد و از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کرد و بالعکس میتوان خلاقیت را با آموزش ناصحیح و غلط از ریشه خشکاند. تحقیقات ادعای گروه دوم را تصدیق کرده و خلاقیت را صفت مشترک تمام انسانها دانسته ، اما مقدار و نوع خلاقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت میدانند و هر انسانی به نوعی از خلاقیت خود بهره میبرد یکی زیاد یکی کم(پیرخایفی،1376). این تحقیقات نشان داده است که رشد و پرورش خلاقیت از همان بدو تولد و دوران کودکی آغاز میشود و در دوران دبیرستان به مرحله شکوفائی خود نزدیک میشود. البته اگر این توانایی در انسان پرورش یابد تا پایان عمر به غنای والای علمی آن افزوده میشود.
پیرخایفی (1376) آموزش خلاقیت را امری حیاتی میداند که باید در سطوح مختلف تحصیلی به صورت همگانی انجام گیرد و این آموزش همگانی متضمن انعطاف پذیری ذهن ، توانمندی شخصیت انسان (پرورش روحیهی استقلال و اعتماد به نفس) و ایجاد زمینه و بسترهای مناسب اجتماعی فردی و خانوادگی است. جدای از آموزش همگانی و عمومی آموزش ویژه نیز از ضروریات است . با آموزش ویژه، فکر به طور خاص در یک زمینه ، مهارت مطلوب و مناسب را کسب میکندو به اصطلاح اهل علم تخصص مییابد. تفاوت اساسی موجود میان آموزش همگانی و آموزش ویژه این است که در آموزش همگانی فرد یاد میگیرد که چگونه در خدمت خود باشد و قابلیتهای خود را بشناسد و به استعدادهایش در زمینههای مختلف پی ببرد، امّا در پرورش ویژه فرد علاوه بر شناخت قابلیتهای خود به خدمات اجتماعی نیز توجه میکند و یاد میگیرد که چگونه در خدمت جامعه باشد و خود را وقف اجتماع نماید . فرد به صرف داشتن اندیشههای خلاق به ما تضمین نمیدهد که حتماً این اندیشه را در هر سطحی از خلاقیت که میخواهد باشد میتواند به مرحله بازدهی و تولید برساند قطعاً در این راه عوامل شخصیتی بسیاری وجود دارند که مانع از به نتیجه رسیدن اندیشه خلاق افراد میشوند. عواملی چون ـ اعتماد به نفس پایین ـ نبود اراده و پشتکار ـ اضطراب ـ تشویش خاطر ـ دل نگرانی ـ وسواس ـ خود کم بینی ـ حساس نبودن نسبت به پدیدهها ـ تمایل به همرنگی و یکنواختی فکر از عواملی به شمار میروند که راه را بر اندیشه خلاق میبندد . از این رو تدارک دیدن زمینهای که باعث برطرف ساختن عوامل شخصیتی ذکر شده میشود ، مهمترین قدم برای رشد اندیشه به شمار میرود. در این میان تأکید ویژه بر نقش خانواده و در مرحلهی دوم مدرسه است .
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیههای پژوهش
تعاریف عملیاتی متغیرها
نوع متغیرهای تحقیق
مراحل اندازهگیری متغیرها
تعریف متغیرها
فصل دوم : ادبیات پژوهش
خلاقیت چیست ؟
تعریف خلاقیت
روند شکل گیری خلاقیت
خصوصیات افراد خلاق
راههای پرورش خلاقیت
موانع خلاقیت
انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری
نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق
محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت
نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق
تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق
نقش قصهگویی در پرورش نوشتن خلاق
تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق
نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت
نقش بازیهای کودکانه در پرورش خلاقیت
تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق
مروری بر تحقیقات انجام شده
نوع تحقیق
جامعه آماری و ویژگیهای آن
روش نمونهگیری و حجم نمونه
ابزار گردآوری دادهها
پایایی و روایی پرسشنامهها
پایایی و روایی آزمون خلاقیت
پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت
پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته
شیوه نمرهگذاری آزمونها
نمرهگذاری آزمون خلاقیت
نمرهگذاری آزمون انگیزه پیشرفت
روش تجزیه و تحلیل دادهها
فصل چهارم : یافتههای تحقیق
یافتههای توصیفی
یافتههای مربوط به فرضیههای تحقیق (آمار استنباطی)
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
حث و نتیجهگیری
پیشنهاد نظری و علمی پژوهش
محدودیتهای پژوهش
منابع و مأخذ
منابع و مأخذ
پیوستها
پرسشنامه شماره (1) پرسشنامه محقق ساخته
پرسشنامه شماره (2) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT)
پرسشنامه شماره (3) آزمون خلاقیت جمال عابدی
قیمت : 14,000 تومان