دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

بررسی علل اجتماعی درخواست طلاق دربین زنان مراجعه کننده به دادگاه خانواده شماره 1 ( شهید محلاتی)

بررسی علل اجتماعی درخواست طلاق دربین زنان مراجعه کننده به دادگاه خانواده شماره 1 ( شهید محلاتی)

بررسی علل اجتماعی درخواست طلاق دربین زنان مراجعه کننده به دادگاه خانواده شماره 1 ( شهید محلاتی)دسته: علوم اجتماعی 
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 115 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 104 

طلاق مهمترین عامل ازهم گسیختگی بنیادی ترین بخش جامعه یعنی خانواده استشیوه نهادی شده پایان یک ازدواج واین پایان یافتن تحت هرشرایطی دارای پیامدهای منفی بسیاری است فایل با فرمت ورد و تنظیم شده 104 صفحه قابل ویرایش می باشد

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

بررسی علل اجتماعی درخواست طلاق دربین زنان مراجعه کننده به دادگاه خانواده شماره 1 ( شهید محلاتی)

مقدمه

بررسی پدیده ها و مسائل اجتماعی از دغدغه های اساسی متخصصین علوم اجتماعی است. در این راستا پژوهشی انجام شده تا به بررسی یکی ازآسیب های اجتماعی به نام طلاق بپردازد. در تحقیقاتی که درگذشته توسط محققین دیگرانجام شده ثابت شده است که وقتی طلاق،به یک آسیب اجتماعی تبدیل شود باعث ایجاد آسیب های اجتماعی دیگردر جامعه چه به صورت مستقیم وچه به صورت غیرمستقیم می شود مثل اعتیاد ،بزهکاری،خودکشی،اختلالات رفتاری وشخصیتی و…… در این پژوهش سعی شده تا از جنبه دیگری به این مسئله بپردازدو جوابی برای این سؤال که چه علل اجتماعی دخیل دردرخوا ست طلاق می با شد پرداخته شود.

فهرست مطالب

بخش اول: کلیات وروشها                            

مقدمه  ....................................................................................................................... 2                                                                                                                                

فصل اول :بیان مسئله............................................................................................... 3  

فصل دوم :اهمیت وضرورت پژوهش...................................................................... 5

فصل سوم :اهداف پژوهش ..................................................................................... 9

فصل چهارم :فرضیه های پژوهش.......................................................................... 11

فصل پنجم:پیشینه پژوهش:...................................................................................... 12

فصل ششم:جامعه مورد بررسی وروش نمونه گیری............................................ 33

فصل هفتم:تعاریف عملیاتی....................................................................................... 34

بخش دوم :ادبیات پژوهشی

فصل اول :مطالعات نظری......................................................................................... 38

مفهوم طلاق............................................................................................................... 38

بررسی تاریخ طلاق ................................................................................................. 39

طلاق از دیدگاه ادیان................................................................................................. 41

طلاق در مذهب زرتشت............................................................................................ 41

طلاق در دین یهود ................................................................................................... 42

طلاق در دین مسیح ................................................................................................. 43

طلاق در دین اسلام ................................................................................................. 43

انواع طلاق در اسلام ................................................................................................ 44

طلاق در ایران وتهران.............................................................................................. 45

فصل دوم :چهارچوب نظری

مکتب مبادله( پیش فرضهای اساسی ...................................................................... 49

هومنز......................................................................................................................... 51

بلا............................................................................................................................... 56

بحث تکمیلی چهارچوب نظری ................................................................................. 59

بخش سوم:یافته های پژوهش

فصل اول:یافته های توصیفی................................................................................... 63

تحلیل یافته های توصیفی......................................................................................... 71

فصل دوم :تجزیه و تحلیل (جداول دو بعدی)به صورت کلی.................................. 73

نتیجه گیری نهایی..................................................................................................... 92

فهرست منابع............................................................................................................. 95

ضمایم(پرسش نامه)................................................................................................. 99

مقدمه

بررسی پدیده ها و مسائل اجتماعی از دغدغه های اساسی متخصصین علوم اجتماعی است. در این راستا پژوهشی انجام شده تا به بررسی یکی ازآسیب های اجتماعی به نام طلاق بپردازد. در تحقیقاتی که درگذشته توسط محققین دیگرانجام شده ثابت شده است که وقتی طلاق،به یک آسیب اجتماعی تبدیل شود باعث ایجاد آسیب های اجتماعی دیگردر جامعه چه به صورت مستقیم وچه به صورت غیرمستقیم می شود مثل اعتیاد ،بزهکاری،خودکشی،اختلالات رفتاری وشخصیتی و…… در این پژوهش سعی شده تا از جنبه دیگری به این مسئله بپردازدو جوابی برای این سؤال که چه علل اجتماعی دخیل دردرخوا ست طلاق می با شد پرداخته شود.

چه ساختارهای اجتماعی،فرهنگی دراین امردخالت دارند وسرنوشتی این چنین را برای برخی ازدواج هاوزندگی های زنا شوئی رقم می زنند.این پژوهش براساس نظریه مبادله به بررسی این آسیب پرداخته تا از این منظر،متغیرهایی رادر نظربگیرد واثر آنها را بر طلاق و افزایش آن مطالعه کند وبا درنظرگرفتن وتوجه به این متغیرها گا هی درجهت حذف،کا هش و یا تغیراین متغیرها برداشته شود تا هدف اصلی که مهار طلاق در سطح جامعه می باشد با انجام این گونه پژوهشها محقق شود .

فصل اول 

بیان مسئله

طلاق مهمترین عامل ازهم گسیختگی بنیادی ترین بخش جامعه یعنی خانواده است.شیوه نهادی شده پایان یک ازدواج واین پایان یافتن تحت هرشرایطی دارای پیامدهای منفی بسیاری است.طلاق به عنوان یک پدیده اجتماعی به طورمستقیم و غیر مستقیم برافرادآن خانواده درنقش های پدر،مادروفرزندتاثیر می گذارد.طلاق روانی هرچند در جامعه آمارقابل توجهی ا ست واثرات خاصی را برخانواده می گذارد اما چون به صورت رسمی موردبررسی قرارنگرفته آماری ازآن دردست نیست اما نوع دیگرطلاق(طلاق قانونی یا رسمی) به دلیل گستردگی وافزایش آن درجامعه به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده و پژوهشگران زیادی را به بررسی این مسئله سوق داده است.

فصل دوم

اهمیت و ضرورت پژوهش

دلایل گوناگون را می توان بیان کرد که دال بر اهمیت بررسی مسئله طلاق در جامعه ایران به خصوص در شهرتهران می با شد این دلایل را با توجه به ابعادمتفاوت آثار و پیامدهای طلاق درسطح فرد،خانواده،روابط اجتماعی،وبه طور کلی ساختارهای جامعه می توان عنوان کرد.طلاق به عنوان یک پدیده اجتماعی اثرات مستقیم و غیر مستقیم بر تعادل روانی فرد در نقش های مختلف همسری،بستگان،فرزند و دوستان داردکه اثرات آن غیرقابل چشم پوش است.

نوع فایل: word

سایز:67.1 KB 

تعداد صفحه:104

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی علل اجتماعی درخواست طلاق دربین زنان مراجعه کننده به دادگاه خانواده شماره 1 ( شهید محلاتی) , علل اجتماعی درخواست طلاق علل اجتماعی درخواست طلاق زنان مراجعه کننده به دادگاه زنان مراجعه کننده دادگاه ,دادگاه خانواده شماره 1 ( شهید محلاتی) دادگاه خانواده تحقیق پایان نامه پروژه پژوهش دانلود پژوهش و تحقیق ,دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران

بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران

بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهراندسته: روان شناسی 
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 119 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 147 

موسیقی نیازی فیزیولوژیک ، ذهنی ، احساسی ، اجتماعی ، فرهنگی در زندگی انسان است و از این طریق نیازهای ریشه ای گسترده در تار و پود زندگی بشر پیدا کرده است فایل با فرمت ورد و تنظیم شده 147 صفحه قابل ویرایش می باشد

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران 

چکیده

موسیقی واقعیتی سازمان یافته است . رویدادی واقعی که در زمان اتفاق می افتد و توجه به لحظة فرد را طلب می کند . در موسیقی خصوصیات ذاتی معینی وجود دارد که موجب طلب ، اجاره ، تحریک و برانگیختن رفتارهای خاصی می شود . حتی گوش دادن به موسیقی می تواند تمرینی برای مغز در زمینة افزایش تمرکز و قدرت تفکر باشد . نظم و ساختار موجود در موسیقی ، خصوصاً در ریتم آن می تواند در تشکل درک شخصی از جهان کمک کند .

موسیقی نوعی محرک احساسی قوی و تجربه ای چند حسی است . موسیقی شامل اصواتی است که شنیده می شود ( تحریک شنوایی ) و ارتعاشاتی که می تواند احساس شود ( محرک لمسی ) و اجراهای زندة آن تحریک بینایی را به وجود می آورد . ریتم ها و ملودیهای انتخابی می تواند با ایجاد تأثیرات مطبوع به حفظ توجه اشخاص کمک کند و از طریق تجربیات سازمان یافتة موزیکال تقویت آن را سهل تر کند .

بنابراین هدف از این پژوهش این است که آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد و با توجه به این که تم های آرام بخش موسیقی است و خیز زیادی ندارد و هیجانی ایجاد نمی کند و ریتمی ملایم و پیوسته دارد ، می توان به تأثیر آن بر روی تمرکز دانشجویان پی برد . از آنجا که آرام بخش بودن یا نبودن موسیقی می تواند تأثیر متفاوتی در تمرکز دانشجویان بگذارد ، با پی بردن به آن می توان به دانشجویان خدمات ویژه ای ارائه داد .

جامعه آماری دانشجویان دختر مقطع کارشناسی روان شناسی دانشگاه تهران مرکزی  است که نمونه آماری پژوهش حاضر را ۵۰ نفر دانشجو دختر مقطع کارشناسی دانشگاه تشکیل می دهندکه برای ۲۵ نفر آنها موسیقی اجرا شده و برای ۲۵ نفر اجرا نشده است . روش نمونه گیری در این پژوهش از نوع نمونه گیری در دسترس است . نوع پژوهش حاضر از نوع تحقیق شبه آزمایشی است .ابزار مورد استفاده آزمون تولوز پیه رون می باشد که با استفاده از روشهای آماری به بررسی داده ها پرداخته ، در نهایت نتایج ذیل استخراج شده است : بین دو گروه آزمودنی آزمایش و گواه از نظر میزان دقت تفاوت معناداری وجود ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت شنیدن موسیقی آرام بخش بدلیل عدم کنترل عوامل مزاحم و ………. نتوانسته بر افزایش دقت آزمودنی تأثیر داشته باشد .

واژه های کلیدی: موسیقی، دقت و تمرکز، هنر درمانی

فهرست مطالب

چکیده    ۱

فصل اول    ۲

مقدمه    ۳

موسیقی    ۴

بیان مسئله    ۷

اهمیت و ضرورت پژوهش    ۱۹

هدف تحقیق    ۱۹

سؤال پژوهش    ۲۰

فرضیه پژوهش    ۲۰

تعاریف مفهومی :    ۲۰

۱ – موسیقی :    ۲۰

۲ – دقت و تمرکز :    ۲۰

تعاریف عملیاتی    ۲۱

موسیقی :    ۲۱

۲ – دقت :    ۲۱

فصل دوم    ۲۲

پیشینه تحقیق    ۲۲

هنر درمانی    ۲۳

تعریف هنر    ۲۴

مقدمه    ۲۴

تعریف کنونی هنر درمانی    ۲۵

بیانیه ارسالی انجمن هنر درمانی آمریکا ( AATA )    ۲۷

هنر درمانی به عنوان یک تخصص    ۲۷

تاریخچه :    ۲۹

سرآغازها    ۳۱

وضعیت موجود    ۳۴

جایگاه تئوری در هنر درمانی    ۳۶

روش شناسی در هنر درمانی    ۴۱

تعریف موسیقی درمانی :    ۴۴

موسیقی درمانی چیست ؟    ۴۷

موسیقی درمانگر کیست ؟    ۴۹

بیشترین کاربرد موسیقی درمانی چیست ؟    ۵۰

چه نوع پژوهشهایی وجود دارد ؟    ۵۱

اهداف موسیقی درمانی    ۵۳

فهم موسیقی    ۵۵

پژوهشهایی در زمینة تأثیر موسیقی درمانی    ۵۶

موسیقی درمانی برای همه    ۵۷

اصول موسیقی    ۵۷

مقدمه    ۶۰

بیان مسئله    ۶۲

اهمیت و ضرورت تحقیق:    ۶۴

سوالات تحقیق :    ۶۶

ابزار تحقیق :    ۶۶

مقدمه    ۶۷

فالگیری چیست؟    ۶۸

سوابق نظری    ۷۱

سوابق تجربی    ۷۷

مقدمه    ۷۷

انواع فال :    ۷۸

دلایل و عواملی که باعث گرایش به فال می شود؟    ۸۰

فالگیر کیست؟    ۸۲

زنان مشتریان اصلی فالگیری :    ۸۴

پیامدهای گسترش پدیدۀ فالگیری    ۸۶

فصل سوم    ۸۸

تعریف تحقیق و انواع روشهای تحقیق    ۸۹

روش تحقیق:    ۸۹

نمونه گیری و روش نمونه گیری:    ۹۰

روش جمع آوری:    ۹۰

فصل چهارم    ۹۰

مقدمه    ۹۱

فصل پنجم    ۱۱۶

بحث و نتیجه گیری    ۱۱۶

بیان مشکلات تحقیق    ۱۲۰

آمادگی    ۱۲۷

شنیدن موسیقی    ۱۲۸

جمع آوری و جذب انرژی    ۱۲۹

تغییر جلسه های شفا بخشی    ۱۳۰

ابزار اصلی موسیقی درمانی    ۱۳۱

ابزار شماره ۱ موسیقی    ۱۳۱

سبکهای موسیقی وریتم    ۱۳۱

ابزار شماره ۲ موسیقی    ۱۳۲

درمان از طریق تن و آلات موسیقی    ۱۳۲

ابزار شماره ۳ موسیقی    ۱۳۴

درمانهای صوتی    ۱۳۴

زبان عملیات عالی مغز    ۱۳۵

تأثیر علمی لالائی ها    ۱۳۷

پیدایش صوت و تأثیرات موسیقی موزارت    ۱۳۸

هوش تجسمی    ۱۴۰

تجدید حیات صوتی    ۱۴۱

بالا بردن سرعت یادگیری    ۱۴۷

گوش دادن به موسیقی    ۱۴۸

الف -شنیدن اصوات ( آناتومی صدا ، شنیدن ، گوش کردن )    ۱۴۹

ب – هیأت صوت    ۱۵۰

دیدن صوت    ۱۵۱

هنر شنیدن    ۱۵۱

گوش راست وگوش چپ    ۱۵۲

گوش و حالت بدن    ۱۵۳

دو چنگ هماهنگ    ۱۵۴

صدا درمانی    ۱۵۴

داستانهای شفابخش معجزه آسا    ۱۵۵

اختلال کمبود توجه    ۱۵۶

بیماری آلزایمر ( فراموشی )    ۱۶۱

تاریخ موسیقی درمانی    ۱۶۴

چکیده ای از تاریخ موسیقی درمانی    ۱۶۴

طبقه بندی عاطفی تم های موسیقی    ۱۶۹

تم های آرام بخش    ۱۷۴

موسیقی درمانی در تاریخ ادبیات ایران    ۱۷۷

عوامل تعیین کننده انتخاب محرک    ۱۸۲

همبسته های فیزیولوژیایی توجه    ۱۸۳

تقسیم بندی دقت    ۱۸۴

الف – متمرکز :    ۱۸۴

ب – پراکنده :    ۱۸۵

شرایط دقت    ۱۸۵

اقسام دقت    ۱۸۷

عوامل مؤثر بر دقت    ۱۹۰

الف – عوامل خارجی :    ۱۹۰

ب – عوامل روانی :    ۱۹۳

ابزار سنجش دقت    ۱۹۴

فصل سوم    ۱۹۵

روش اجرای تحقیق    ۱۹۵

جامعه    ۱۹۶

نمونه و روش نمونه گیری    ۱۹۶

روش پژوهش    ۱۹۶

ابزار و وسایل اندازه گیری    ۱۹۶

روش انجام آزمون    ۱۹۷

روش نمره گذاری آزمون    ۱۹۸

روشهای آماری    ۱۹۸

آمار توصیفی :    ۱۹۸

آمار استنباطی :    ۱۹۸

مقدمه    ۱۹۸

بیان مسئله    ۲۰۰

اهداف تحقیق:    ۲۰۲

اهمیت و ضرورت تحقیق:    ۲۰۳

تعاریف مفاهیم و متغیرها:    ۲۰۴

سوالات تحقیق :    ۲۰۵

مقدمه    ۲۰۶

فالگیری چیست؟    ۲۰۷

فالگیری به مثابه آگاهی کاذب در خلاء آگاهی :    ۲۰۹

فصل چهارم    ۲۱۱

تجزیه و تحلیل داده ها    ۲۱۱

مقدمه    ۲۱۲

بیان مسئله    ۲۱۷

اهداف تحقیق:    ۲۱۸

اهمیت و ضرورت تحقیق:    ۲۱۹

تعاریف مفاهیم و متغیرها:    ۲۲۰

سوالات تحقیق :    ۲۲۱

ابزار تحقیق :    ۲۲۱

سوابق تجربی    ۲۲۲

تعاریف مفاهیم و متغیرها:    ۲۲۳

سوالات تحقیق :    ۲۲۴

ابزار تحقیق :    ۲۲۵

فصل پنجم    ۲۴۰

نتیجه گیری و بیان پیشنهادات و محدودیت ها    ۲۴۰

موسیقی درمانی    ۲۴۱

موسیقی    ۲۴۱

جامعه آماری    ۲۴۲

ابزارسنجش    ۲۴۲

نتایج تحقیق    ۲۴۳

نظر پژوهشگر    ۲۴۴

محدودیت ها    ۲۴۴

پیشنهادات    ۲۴۵

منابع    ۲۴۶

ضمائم    ۲۴۸

مقدمه

برای مواجهه شدن با سوالات بی شمار این جهان درهایی از رنج های بی شمارش راهی جز رشد هوشیارانه ای برای پیمودن نیست . این هوشیاری ، آن نوع هوشیاری است که از خلال رویا شدن حس زیبا شناسی و ادراک آن حاصل می شود و تداوم می یابد .

این هوشیاری روح شناخت زیبائی های این جهان را در زبان موسیقی ، زبان رقص ( ریتم حرکت) و زبان شعر که به بیانی مهربان ترین و شاید عاشقانه ترین پیام های خلقت می باشند ، بازشناسی می کند و آنها را بعنوان فرزندان هنر به قالب هویت می کشاند و پیام آنها را به زبان رنگ – شکل – طراحی – نقاشی و نور و ………. تفسیر نموده و با نهادو درون انسان و هستی پیوند می دهد و معنا می کند ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )

هنر این چشمه زاینده که آب حیات از آن می جوشد ، دارای ارزش جاودانگی و بخشیدن حیات ابدی است . هر کس بخواهد حیات جاودانه بیابد باید در آن وارد شود و شستشو کند . تمام کائنات و عالم خلقت غرق در دریای هنرند و با صدا و رقص و حرکت ، سجود خود را در برابر سازندة خود بجا آورده و نماز می گذارند .

موسیقی

موسیقی نیازی فیزیولوژیک ، ذهنی ، احساسی ، اجتماعی ، فرهنگی در زندگی انسان است و از این طریق نیازهای ریشه ای گسترده در تار و پود زندگی بشر پیدا کرده است .

موسیقی رابطه زیستی و فیزیولوژیک با مغز آدمی دارد . ریتم ، محرک بیولوژیک و ملودی لذّت خوشی و خیال انگیزی است . به این دلیل کوچکترین کنش ریتمیک و نوای موزون روح و جسم را بر می انگیزد .

از آغاز نوزادی بدون آن که آموزشی در کار باشد توجه به ریتم وملودی وجود و مغز به هماهنگی ، نظم و سازماندهی اصرار و گرایش دارد و موسیقی جلوه و تشابهی از این هماهنگی است .

موسیقی نیازی شناختی است . با توجه به موسیقی دنیایی از زیبائی ها ، رمز و راز صوت ها ، هماهنگی ها و وحدت اجزا و ارضای خیال انگیزی ها گشوده می شود و ذهن از ورود به تصورهای تازه ،الهام و خلق افکار جدید لذّت می برد . اندیشه ها و افکاری که در ذات دانش موسیقی وجود دارد وبا کنجکاوی بشر اندکی از آن کشف شده و دانش گسترده موسیقی امروزی را بوجود آورده است .

از سوی دیگر موسیقی با عناصر ذهنی مانند تخیّل ، حافظه ، تداعی ، الهام و …….. درآمیخته که در نتیجة آن مقوله ای شناختی بوجود آورده است.

امّا موسیقی بیش از هر چیزی نیازی عاطفی و احساسی است . موسیقی سیستم عواطف مغز را به سرعت تحریک می کند و به تحریک احساسی و فرافکنی حالت های درونی و هم حسی منجر می شود و از همه مهم تر احساس ها را وسعت می بخشد .

هم چنین موسیقی نیازی اجتماعی است و همبستگی در ذات مطبوع آن وجود دارد . هر جا موسیقی جاری است گروهی در کنار هم جمع اند زیرا موسیقی به راحتی می تواند احساس ها و بیان مشترکی را در جمع بوجود آورد و نیروی عمومی را بر انگیزد . موسیقی نیروی همدلی است ، از آن می توان در تفاهم اجتماعی و سلیقة ملّی بهره جست .

نوع فایل: word

سایز: 119 KB 

تعداد صفحه:147

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران , رابطه بین موسیقی و دقت موسیقی دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران دوره کارشناسی دانشگاه تهران تحقیق پایان نامه پروژه پژوهش دانلود پژوهش و تحقیق دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

سیستم های نانوالکترومکانیک (NEMS)

سیستم های نانوالکترومکانیک (NEMS)

سیستم های نانوالکترومکانیک (NEMS)دسته: مکانیک 
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 1125 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 93 

سیستم های نانوالکترومکانیک (NEMS) در جوامع علمی و تکنیکی مورد توجه زیادی بوده اند این دسته از سیستم ها که بسیار شبیه به سیستم های میکروالکترومکانیک هستند در انواع حالات تشدید شده خود با ابعادی در سابمیکرون عمیق عمل می کنند

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

سیستم های نانوالکترومکانیک (NEMS)

سیستم های نانوالکترومکانیک (NEMS) در جوامع علمی و تکنیکی مورد توجه زیادی بوده اند. این دسته از سیستم ها که بسیار شبیه به سیستم های میکروالکترومکانیک هستند در انواع حالات تشدید شده خود با ابعادی در سابمیکرون عمیق عمل می کنند. سیستم در این محدوده، دارای فرکانس های رزونانس بسیار، توده های فعال تحلیل یافته و ثبات نیروی پایداری باشند؛ ضریب کیفیت تشدید این سیستم در رنج Q  lo3-105بسیار بالاتر ازدسته دیگر مدارهای تشدیدی الکتریکی می باشند. این سیستم در NEMS برای دسته بسیاری از کاربردهای تکنولوژی مانند سنسور فراسریع، دستگاه راه اندازی، و اجزای پردازش سیگنال مهیا می سازد.

به طور آزمایشی از NEMS انتظار می رود که امکان تحقیق بر فرآیندهای مکانیکی متعادل فونون و واکنش کوانتوم سیستم های مکانیکی مزوسکوپیک را فراهم آورد. با وجود این، هنوز چالش های ریشه ای و تکنولوژیکی برای بهینه سازی NEMS وجود دارد. در این بررسی ما باید مروری بر چشم اندازها و چالش ها در این زمینه یک معرفی متعادل از NEMS را ارائه داده و کاربردهای جالب و آشکارسازی الکترومکانیک را به تصویر می کشیم.

سیستم های نانو الکترومکانیکی (NEMS)، تشدیدگرهای مکانیکی با مقیاس نانو – به – میکرو متر می باشند که به ابزار الکترونیکی دارای ابعاد مشابه وصل می شوند. NEMS نوید میکروسکوپ نیروی فراحساس سریع و عمیق شدن فهم ما از چگونگی پیدایش دینامیک کلاسیک با نزدیک شدن به دینامیک کوانتوم می باشد. این پژوهش با یک بررسی از NEMS شروع شده و پس از جنبه های خاص دینامیک کلاسیک آنها را توصیف می کند. مخصوصاً، نشان می دهیم که برای اتصال ضعیف، عمل ابزار الکترونیکی روی تشدیدگرمکانیکی میتواند به طور مؤثر، یک حمام حرارتی باشد در حالیکه ابزار، یک محرک خارج از تعادل سیستم باشد.

فهرست مطالب

- مقدمه

2– ویژگی های NEMS

2-2فرکانس

3-2 ضریب کیفیت (Q)

4-2 مشخصه عملکرد توان عملیاتی

5-2 پاسخ گویی ( واکنش پذیری)

6–2 دامنه دینامیک موجود

7-2 تودة فعال

3- چالش های اصولی

1-3 جستجوی Q بالا

2-3 نویز فاز

4-3 ساخت نانوقابل تولید مجدد

4- کاربرد پدید آمده ( آغازین)

5- بررسی NEMS

6- سیستم تشدیدگر SET- نانومکانیکی:

1-6 معادله اصلی:

2-6- راه حل حالت ثابت (پایدار)

3-6 دینامیک تشدیدگر مکانیکی در رژیم تزویج ضعیف

7- دینامیک متعادل موثر دیگر NEMS ها

8- نتایج 

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : سیستم های نانوالکترومکانیک (NEMS) , سیستم های نانوالکترومکانیک NEMS فرکانس ضریب کیفیت ,عملکرد توان عملیانی پروژه پژوهش مقاله جزوه تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه ,دانلود تحقیق

بررسی بالا رفتن سن ازدواج میان دانشجویان دانشگاه آزاد مجتمع ولیعصر

بررسی بالا رفتن سن ازدواج میان دانشجویان دانشگاه آزاد مجتمع ولیعصر

بررسی بالا رفتن سن ازدواج میان دانشجویان دانشگاه آزاد مجتمع ولیعصردسته: روان شناسی 
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 3979 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 105 

همانطوری که از عنوان تحقیق برمی آید، پژوهش در این مقوله گرد سن ازدواج می چرخد بر همگان روشن است که برخی ها در جامعه به امر ازدواج اقدام نکرده اند،فایل با فرمت ورد و تنظیم شده 105 صفحه قابل ویرایش می باشد

قیمت فایل فقط 9,800 تومان

خرید

بررسی بالا رفتن سن ازدواج میان دانشجویان دانشگاه آزاد مجتمع ولیعصر

نهاد ازدواج که بنیان خانواده بر آن قرار دارد، در نتیجه پژوهشهای جدید تاریخی، جمعیت شناسی و مردم شناسی بهتر شناخته شده است. نگرشهای اتخاذ شده توسط این شاخه های علمی و مسائل مورد نظر آنها تا حدودی تقارب یافته و در نتیجه، شواهدی تازه را در این زمینه فراهم آورده اند. 

مقدمه :

الهی

هم دعا از تو اجابت هم ز تو     ایمن از تو مهابت هم ز تو

گر خطا گفتیم اصلاحش تو کن     مصلحی تو ای تو سلطان سخن

همانطوری که از عنوان تحقیق برمی آید، پژوهش در این مقوله گرد سن ازدواج می چرخد بر همگان روشن است که برخی ها در جامعه به امر ازدواج اقدام نکرده اند، در حالی نشان هم در حد بالاست و از سن ازدواجشان گذشته است و روز به روز بر تعداد این عده افزوده می شود، و به صورت مشکل و مسئله حد در جوامع پدیدار گشته است و هر انسان صاحب احساس  و نوع دوست را به تفکر و چاره اندیشی وا می دارد تا بتواند بر این مشکل فائق آید و این معضل را از جامعه بزداید. اینک ما این مشکل را میان دانشجویان دانشگاه آزاد مجتمع ولیعصر(عج) مورد بررسی قرار داده ایم، هر چند جامعه مورد بررسی خیلی محدود است و به کل جامعه نمی توان تعمیم داد ولی با توجه به رشته تحصیلی و احساس محقق می توان گفت که :

آب دریا را اگر نتوان کشید         هم به قدر تشنگی باید چشید.

ازدواج در کنار تولد و مرگ یکی از سه حادثه مهم زندگی آدمی است. تولد بدون اطلاع و اراده موعود اتفاق می افتد، مرگ نیز تا حدود زیادی خارج از کنترل اوست. ولی ازدواج در میان این سه، تنها حادثه ای است که امکان انتخاب در آن وجود دارد. اما این انتخاب و تصمیم گیری در خلاء صورت نمی گیرد بلکه در اجتماع تحقق می یابد. در این تحقیق محقق با توجه به رشته تحصیلی، عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مؤثر بر موضوع ازدواج را مورد بررسی قرار می دهد. چون تحولات اقتصادی و اجتماعی بر مناسبات خانوادگی و زن و شوهری تأثیر می گذارد و برعکس تحولی همچون تغییر سن ازدواج مؤثرند و آثار و پیامدهای مختلف این تعیین کنندگی کدامند؟ به طور خلاصه می توان گفت که اگر ازدواج در شرایط زمان خود صورت نگیرد، موجبات فراهم آمدن انواع جرایم خواهند بود، جرایمی که از لواط، فحشاء تن فروشی و زنا گرفته تا فرزندان نامشروع و خودکشی هایی که در این مورد انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که علت این که تحقیق در میان دانشجویان صورت می گیرد این است که چون دانشگاه یکی از نقاط مهم و حساس هر جامعه است و ارزشها از دانشگاهها به سایر نقاط جوامع توزیع می شود، بنابراین محقق علل بالا رفتن سن ازدواج دانشجویان را انتخاب کرده است.

فصل اول ـ کلیاتی در باره تحقیق

1- موضوع تحقیق

2- بیان مسئله

3- تعریف موضوع

4- ضرورت تحقیق و اهمیت موضوع

5- اهداف تحقیق

6- فرضیات

1- موضوع تحقیق:

بررسی عوامل مؤثر بر بررسی (بالا رفتن سن) ازدواج میان دانشجویان پسر دانشگاه آزاد مجتمع ولیعصر (عج).

2- بیان مسأله

در این پژوهش مسئله مورد بررسی بالا رفتن سن ازدواج میان دانشجویان دانشگاه آزاد مجتمع ولیعصر(عج) می باشد. البته با اندکی تفحص و تحقیق معلوم می شود که این مشکل تنها به جامعه ما (ایران) اختصاص ندارد بلکه دامن گیر کلیه جوامع جهانی بعد از صنعتی شدن بوده و هست و روز به روز در حال اوج گیری می باشد. اینک محقق با توجه به رشته تحصیلی خود و تجارب چند ساله خود با دانشجویان از نزدیک مصاحبه ها و صحبت هایی که به طور شفائی در طول چند سال انجام داده این مسئله را به عنوان پایان نامه کارشناسی مورد تحقیق و بررسی قرار می دهد.

3- تعریف موضوع:

ازدواج رابطه ای است شرعی، عرفی یا قانونی بین زن و مرد که آنها را برای مدت دائم یا موقت با هم پیوند می دهد و از طرف جامعه به رسمیت شناخته می شود.

در این بررسی موضوع عوامل مؤثر بر تأخیر در ازدواج می باشد یا به عبارتی بالا رفتن سن ازدواج در این بررسی می خواهیم بدانیم که چه عواملی باعث می شود تا رابطه زناشویی که یک رابطه شرعی، عرفی و قانونی است در جامعه صورت نگیرد. ازدواج را می توان از جنبه ها و موارد زیر تعریف کرد: رابطه ، کارکرد و نقش اجتماعی.

فصل دوم ـ پیشینه تحقیق و پایه های نظری

                        1- پیشینه تحقیق

                        2- چهارچوب نظری

                        3- تعیین متغیرها

                        4- مدل تحلیلی فرضیه ها

                        5- تعریف مفاهیم

1- پیشینه تحقیق

بررسیهای انجام شده درباره خانواده و ازدواج در ایران و سایر کشورهای جهان تا حدی زیاد است که در این میان به بعضی از تحقیقات انجام یافته به ترتیب ذیل اشاره می نماییم:

1- در اردیبهشت ماه سال 1354 آقای دکتر منوچهر محسنی و دکتر فرنگیس اردلان با همکاری مستقیم کلیه دانشجویان دوره شبانه رشته جامعه شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ملی ایران تحقیقی تحت عنوان «طرز تفکر دانشجویان در مورد معیارهای خانواده و ازدواج» در چارچوب  درس روشهای علمی تحقیق در علوم اجتماعی انجام داده اند که هدف از انجام این مطالعه را بررسی دگرگونیهایی که در تحولات اجتماعی جدید توانسته است در طرز تفکر دانشجویان بوجود بیاورد ذکر فرموده اند. و بیان می کنند که آیا نظر پیتریم سوروکین جامعه شناس آمریکایی که می گوید جهان ما جهان گرایشها و جنبشهای متضاد و حتی متناقض است، در تفاوت طرز تفکر زنان و مردان دانشجو نیز مشاهده می شود؟ در این تحقیق تفاوتهایی در طرز تفکر دانشجویان دختر و پسر در زمینه معیارهای زناشویی و ازدواج دیده می شود. که به کمک آزمونهای آماری لازم مورد بررسی قرار گرفته است.

2- در سال 1369 آقای نعمت اله تقوی تحقیقی تحت عنوان «بررسی وضع ازدواج و طلاق در شهر تبریز» را انجام داده اند که از یافته ها و نتایج آن استفاده شایانی شده است که یافته ها و نتایج این تحقیق متعاقباً بیان می شود.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                   صفحه

مقدمه 1......................................................................................... 1

پیش گفتار 4.................................................................................. 4

فصل ا ول ـ کلیاتی در باره تحقیق 

1. موضوع 9................................................................................ 9

2. بیان مسئله 9............................................................................. 9

3. تعریف موضوع 10...................................................................... 10

4. ضرورت تحقیق و اهمیت موضوع 11.............................................. 11

1-4- اهداف ازدواج13.............................................................. 13

2-4- فلسفه ازدواج13.............................................................. 13

3-4- فایده های تسریع و زیانهای تأخیر در ازدواج14.................... 14

4-4- سن و بیماری 16............................................................. 16

5-4- انواع بلوغ برای ازدواج لازم و ضروری است 17................... 17

1. اهداف تحقیق 29.......................................................................... 29

2. فرضیات تحقیق32....................................................................... 32

فصل دوم: پیشینه تحقیق

1. پیشینه تحقیق 35......................................................................... 35

2. چارچوب نظری 43...................................................................... 43

3. تعیین متغیرها 60......................................................................... 60

4. مدل تحلیلی فرضیه ها 61.............................................................. 61

5. تعریف مفاهیم 63......................................................................... 63

فصل سوم : روش تحقیق 

1. روش تحقیق و ابزار اندازه گیری 70............................................... 70

2. جامعه مورد بررسی 71................................................................ 71

1-2- جامعه آماری 71................................................................. 71

2-2- نمونه آماری و حجم نمونه 72............................................... 72

3-2- روش نمونه گیری73............................................................ 73

1. سطوح سنجش متغیرها و آزمونهای مربوطه 74................................ 74

2. مراحل تحقیق و زمانبندی آن 76..................................................... 76

فصل چهارم: بررسی توصیفی داده ها

1. سن 77...................................................................................... 77

2. شغل ..79................................................................................... 79

3. درآمد .80.................................................................................. 80

4. مسکن ..83................................................................................. 83

5. خواستگاری .83.......................................................................... 83

6. محل سکونت ..84........................................................................ 84

7. سربازی .85............................................................................... 85

فصل پنجم : آزمون فرضیات 

1. عوامل اجتماعی ـ فرهنگی..87...................................................... 87

2. عوامل اقتصادی .91..................................................................... 91

3. عوامل روانی ـ شخصیتی ..94....................................................... 94

4. خلاصه و نتیجه گیری ..96............................................................ 96

1. پیشنهادات و انتقادات ..99............................................................. 99

2. پرسشنامه ...101........................................................................... 

فهرست منابع...................................................................................... 104

پرسشنامه

نوع فایل: word

سایز: 3.88 MB  

تعداد صفحه:105     

قیمت فایل فقط 9,800 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی بالا رفتن سن ازدواج میان دانشجویان دانشگاه آزاد مجتمع ولیعصر , بالا رفتن سن ازدواج سن ازدواج ,دانشجویان دانشگاه آزاد دانشجویان دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد مجتمع ولیعصر تحقیق پایان نامه پروژه پژوهش ,دانلود پژوهش و تحقیق دانلود جزوه دانلود مقاله دانلود پایان نامه دانلود پروژه

ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحله‌ای برای بخش‌بندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای داده‌کاوی K-Means، SOM و RFM

ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحله‌ای برای بخش‌بندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای داده‌کاوی K-Means، SOM و RFM

ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحله‌ای برای بخش‌بندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای داده‌کاوی K-Means، SOM و RFMدسته: صنایع 
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 1036 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 117 

122صفحه

قیمت فایل فقط 9,200 تومان

خرید

ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحله‌ای برای بخش‌بندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای داده‌کاوی K-Means، SOM و RFM

شناسایی ارزش[1] مشتریان، از مولفه‌های اصلی موفقیت در فروشگاه‌های مختلف می‌باشد که امروزه مورد توجه بیش از پیش قرار گرفته است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای[2]، با گروه‌های مختلفی از مشتریان در ارتباط هستند و با توجه به منابع محدود، آنها باید مشتریان را بر اساس ارزششان رتبه‌بندی کنند تا بخش مناسبی از منابع بازاریابی را به مشتریان با ارزش­­تر اختصاص دهند و سود بیشتری کسب نمایند. از این رو از تکنیک‌های داده‌کاوی[3] برای بخش‌بندی مشتریان استفاده می‌نماییم، تحقیقات زیادی در این زمینه‌ی انجام شده است. بسیاری از این تحقیقات از  مدل RFM [4] برای بخش‌بندی[5] مشتریان استفاده کرده‌اند. این مدل شامل سه شاخص تاخر، تکرر و ارزش پولی برای تحلیل رفتار خرید مشتریان است و می‌تواند نمایانگر ارزش رفتاری مشتری باشد. در این پژوهش متدولوژی جامعی شامل سه مدل بخش‌بندی بر مبنای توسعه مدل RFM و SOM[6] و K میانگین[7] ارائه شده و همچنین برای شناسایی مشتری، داده‌های تراکنشی و جمعیت‌شناختی مورد بررسی قرار گرفته است. مدل‌های پیشنهادی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرکز اپل ایران[8] پیاده‌سازی شدند و تعداد 347 مشتری مورد بررسی قرار گرفتند. برای داده‌های معاملاتی، تراکنش‌های ثبت شده در مرکز اطلاعات فروشگاه مورد استفاده قرار گرفت و داده‌های جمعیت‌شناختی نیز به صورت تلفنی از تک تک مشتریان پرسیده شد. این مشتریان با هر سه مدل مختلف بخش‌‌بندی شدند و در نهایت این مدل‌ها با شاخص دیویس بولدین و مجموع مربعات خطا[9] مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفتند. بر اساس شاخص دیویس بولدین مدل اول کارایی بهتری را در این مطالعه موردی از خو نشان داده است، اما بر اساس معیار مجموع مربعات خطا مدل دوم کارایی بهتری دارد و این تفاوت به دلیل ماهیت این دو معیار است.


[1] Value

[2] Chain stor

[3] Data Minig

[4] Recency, Frequency, Monitory

[5] Segmentation

[6] Self-Organisation Map

[7] K-Means

[8] Apple Center of Iran

[9] Sum of the Squared Error

شناسایی ارزش[1] مشتریان، از مولفه‌های اصلی موفقیت در فروشگاه‌های مختلف می‌باشد که امروزه مورد توجه بیش از پیش قرار گرفته است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای[2]، با گروه‌های مختلفی از مشتریان در ارتباط هستند و با توجه به منابع محدود، آنها باید مشتریان را بر اساس ارزششان رتبه‌بندی کنند تا بخش مناسبی از منابع بازاریابی را به مشتریان با ارزش­­تر اختصاص دهند و سود بیشتری کسب نمایند. از این رو از تکنیک‌های داده‌کاوی[3] برای بخش‌بندی مشتریان استفاده می‌نماییم، تحقیقات زیادی در این زمینه‌ی انجام شده است. بسیاری از این تحقیقات از  مدل RFM [4] برای بخش‌بندی[5] مشتریان استفاده کرده‌اند. این مدل شامل سه شاخص تاخر، تکرر و ارزش پولی برای تحلیل رفتار خرید مشتریان است و می‌تواند نمایانگر ارزش رفتاری مشتری باشد. در این پژوهش متدولوژی جامعی شامل سه مدل بخش‌بندی بر مبنای توسعه مدل RFM و SOM[6] و K میانگین[7] ارائه شده و همچنین برای شناسایی مشتری، داده‌های تراکنشی و جمعیت‌شناختی مورد بررسی قرار گرفته است. مدل‌های پیشنهادی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرکز اپل ایران[8] پیاده‌سازی شدند و تعداد 347 مشتری مورد بررسی قرار گرفتند. برای داده‌های معاملاتی، تراکنش‌های ثبت شده در مرکز اطلاعات فروشگاه مورد استفاده قرار گرفت و داده‌های جمعیت‌شناختی نیز به صورت تلفنی از تک تک مشتریان پرسیده شد. این مشتریان با هر سه مدل مختلف بخش‌‌بندی شدند و در نهایت این مدل‌ها با شاخص دیویس بولدین و مجموع مربعات خطا[9] مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفتند. بر اساس شاخص دیویس بولدین مدل اول کارایی بهتری را در این مطالعه موردی از خو نشان داده است، اما بر اساس معیار مجموع مربعات خطا مدل دوم کارایی بهتری دارد و این تفاوت به دلیل ماهیت این دو معیار است.


[1] Value

[2] Chain stor

[3] Data Minig

[4] Recency, Frequency, Monitory

[5] Segmentation

[6] 

شناسایی ارزش[1] مشتریان، از مولفه‌های اصلی موفقیت در فروشگاه‌های مختلف می‌باشد که امروزه مورد توجه بیش از پیش قرار گرفته است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای[2]، با گروه‌های مختلفی از مشتریان در ارتباط هستند و با توجه به منابع محدود، آنها باید مشتریان را بر اساس ارزششان رتبه‌بندی کنند تا بخش مناسبی از منابع بازاریابی را به مشتریان با ارزش­­تر اختصاص دهند و سود بیشتری کسب نمایند. از این رو از تکنیک‌های داده‌کاوی[3] برای بخش‌بندی مشتریان استفاده می‌نماییم، تحقیقات زیادی در این زمینه‌ی انجام شده است. بسیاری از این تحقیقات از  مدل RFM [4] برای بخش‌بندی[5] مشتریان استفاده کرده‌اند. این مدل شامل سه شاخص تاخر، تکرر و ارزش پولی برای تحلیل رفتار خرید مشتریان است و می‌تواند نمایانگر ارزش رفتاری مشتری باشد. در این پژوهش متدولوژی جامعی شامل سه مدل بخش‌بندی بر مبنای توسعه مدل RFM و SOM[6] و K میانگین[7] ارائه شده و همچنین برای شناسایی مشتری، داده‌های تراکنشی و جمعیت‌شناختی مورد بررسی قرار گرفته است. مدل‌های پیشنهادی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرکز اپل ایران[8] پیاده‌سازی شدند و تعداد 347 مشتری مورد بررسی قرار گرفتند. برای داده‌های معاملاتی، تراکنش‌های ثبت شده در مرکز اطلاعات فروشگاه مورد استفاده قرار گرفت و داده‌های جمعیت‌شناختی نیز به صورت تلفنی از تک تک مشتریان پرسیده شد. این مشتریان با هر سه مدل مختلف بخش‌‌بندی شدند و در نهایت این مدل‌ها با شاخص دیویس بولدین و مجموع مربعات خطا[9] مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفتند. بر اساس شاخص دیویس بولدین مدل اول کارایی بهتری را در این مطالعه موردی از خو نشان داده است، اما بر اساس معیار مجموع مربعات خطا مدل دوم کارایی بهتری دارد و این تفاوت به دلیل ماهیت این دو معیار است.


[1] Value

[2] Chain stor

[3] Data Minig

[4] Recency, Frequency, Monitory

[5] Segmentation

[6] Self-Organisation Map

[7] K-Means

[8] Apple Center of Iran

[9] Sum of the Squared Error

Self-Organisation Map

[7] K-Means

[8] Apple Center of Iran

[9] Sum of the Squared Error

قیمت فایل فقط 9,200 تومان

خرید

برچسب ها : ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحله‌ای برای بخش‌بندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای داده‌کاوی K-Means، SOM و RFM , فروشگاه زنجیره‌ای بخش‌بندی مشتریان ارزش مشتریان داده‌کاوی RFM SOM K میانگین ,پروژه پژوهش مقاله جزوه تحقیق دانلود پروژه دانلود پژوهش دانلود مقاله دانلود جزوه دانلود تحقیق