نمونه سوالاتی که در مصاحبه می پرسند
در اینجا نمونه هایی از سوالاتی که معمولا در مصاحبه های استخدامی مطرح می
شوند، ارائه گردیده و منظور مصاحبه کننده از مطرح کردن هر یک از آنها بیان شده است:
فکر می کنید بزرگترین نقطه قوت شما چیست؟
منظور از سوال : تا چه اندازه می توانید چهره موفقی از خود ترسیم نمایید؟
واکنشی که باید نشان داد : کلی صحبت کردن. ریز صحبت کردن و بیان موارد
متعدد نشان دهنده ی افراد خود شیفته است.
فکر میکنید بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟
منظور از سوال : آیا استخدام شما کار اشتباهی است؟
واکنشی که باید نشان داد: باید به عنوان نقطه ضعف خود چیزی را بیان کنید که از
نظر سازمان نقطه قوت باشد. مثلا " وسواسی هستم ، چون دوست دارم کارم
همیشه بهتر از همه باشد."
درباره خودتان بگوئید؟
منظور از سوال : سنجیدن وقار ، متانت ، تواضع و طرز بیان شما
واکنشی که باید نشان داد : باید بطور شمرده ، خلاصه ای از مهارتهای خود را شرح
دهید.
آینده خود را در این سیستم چگونه می بینید؟
منظور از سو ال : آیا درباره پیشرفت و ترقی خود در سازمان واقع بین هستید.
واکنشی که باید نشان داد : با مطالعه و شناختی که از سازمان باید داشته باشید،
انتظارات خود را درباره پیشرفت و طی مدارج ترقی در سازمان بطور واقع بینانه ای
بیان نمایید.
به چه دلیلی شغل قبلی خود را ترک کرده اید:
منظور از سوال : سنجش راستگویی و درستکاری شما
واکنشی که باید نشان داد : بدون عصبانیت از تصمیم خود درباره ترک شغل قبلی دفاع کنید.
اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید؟
منظور از سوال : بررسی تنوع فکری و علائق شما
واکنشی که باید نشان داد : فهرستی از سرگرمی های مختلفی را بدهید که نشان
دهد آدمی تک بعدی نیستید.
چه جنبه ای از شغل قبلی خود را دوست داشتید؟
منظور از سوال : دنبال چه هستید و چه جو و محیطی را می پسندید.
واکنشی که باید نشان داد : صریح باشید.
فکر میکند سرپرستتان چه تعهداتی در قبال شما دارد؟
منظور از سوال : متکی به سرپرست هستید یا مستقلید
واکنشی که باید نشان داد : واقعیت را بگوئید.
آیا به غیر از این شغل در این سازمان ، برای مشاغل دیگری نیز درخواست کار
کرده اید؟
منظور از سوال : تا چه اندازه درباره تغییر شغل فعلی خود، جدی و مصمم هستید.
واکنشی که باید نشان داد : باید خاطر نشان سازید که تخصص و مهارتهای شما می
تواند در انواع سازمانها و مشاغل مختلف کاربرد داشته باشد.
فکر می کنید حقوق شما باید در چه حدی باشد؟
منظور از سوال : آیا سازمان استطاعت استخدام شما را دارد؟
واکنشی که باید نشان داد : به جای یک رقم دقیق ، حداقل و حداکثری را به عنوان
حقوق مناسب تعیین نمایید.
مصاحبه کننده ناگهان سکوت می کند.
منظور از این حرکت : آیا تحمل فشار را دارید؟
واکنشی که باید نشان داد : دستپاچه نشوید، ساکت و منتظر بمانید تا او دوباره صحبت
را آغاز کند.
مصاحبه کننده سوالات خصوصی از شما می کند.
منظور از سوال : زمینه اصلی فکر و انگیزه شما
واکنشی که باید نشان داد : با آرامش و متانت پاسخ دهید و از کوره در نروید.
نکات کلیدی موفقیت در بازاریابی
عوامل متعددی برای موفقیت در بازاریابی کالا و خدمات وجود دارد. در این مقاله کوتاه، قصد دارم برخی از مهمترین نکات و عوامل را برای آن دسته از دوستانی که اخیراً این سوال را از من پرسیده اند بیان کنم.
اگر به افزایش فروش علاقه دارید آموزش بازاریابی را جز برنامه هر روزه ی بازاریابان خود قرار دهید.
بازاریابی یعنی چه؟ هیچ شده است که پیش خودتان، از خودتان بپرسید که بازاریابی اصلاً و اصولاً چیست؟ در ده دوازده سال اخیر، از افراد بسیاری که سالها در کار فروش کالا یا خدمات بودند این سوال را پرسیده ام. موفق ترین آنها هم گاهی در بیان یک تعریف کوتاه و مختصر از بازاریابی دچار مشکل می شد. هر کسی تعریفی را ارایه می داد و از دید خودش فکر می کرد که دارد جامع ترین و کامل ترین پاسخ را میدهد. اما متاسفانه کمتر اتفاق می افتاد که فردی بیاید و یک تعریف درست و حسابی از بازاریابی به ما بدهد. بازاریابی یک هدف ناب و مشخص دارد: «کمک» به «پاسخگویی به نیاز یا نیازهای مشترک» «گروهی از مردم» - کار بازاریاب (چه روی اینترنت یا در فضای واقعی) در اصل این است که آن گروه از مردم را که نیاز یا نیازهای مشترکی دارند و البته «قدرت خرید» نیز دارند بیابد و به آنها «کمک» کنند تا با شناخت، خرید (یا مصرف) کالا و خدمات ما، آن «نیاز» را برطرف سازند و به آن در حقیقت پاسخگویند. ببینید بازاریابی درست مثل شکار یا ماهیگیری است. برای شکار و ماهیگیری شما نیاز به یک سری ابزار دارید : اولین گام برای بازاریابی «جمع آوری» اطلاعات است: من برای شکار کجا باید بروم؟ چه فروشگاهی را می شناسید که لوازم شکار یا ماهیگیری بفروشد؟ آیا مجله ای در این زمینه چاپ می شود؟ شکارچیان یا ماهیگران معروف و مشهور کجا جمع می شوند و چطور می توانیم آنها را پیدا کنیم؟ با پرسش هایی از این دست، علاقمندان، شروع به جمع آوری اطلاعات می کنند. ماهیگیران باید که انواع ماهی را نیز بشناسند و بدانند که نیاز ماهیها (از لحاظ نور و غدا و دما و درجه حرارت و ...) چیست؟ به همین ترتیب است که بازاریاب باید بداند مخاطبین هدفش کجا قرار دارند و نیازهای آنان چیست؟ «قدرت خرید» مخاطبین هدف بسیار مهم است و بازاریاب های موفق وقت و سرمایه خود را در جایی صرف می کنند که برایشان بازده دارد.
ده توصیه بازاریابى براى کسب و کارهاى کوچک
کسب و کارهاى کوچک بدلیل ماهیتشان نمى توانند از روشهاى پر هزینه تبلیغاتى براى معرفى خود و محصولاتشان استفاده نمایند. کدیران بازاریابى این کسب و کارها بایستىبدنبال روشهاى کم هزینه تر باشند. در این مقاله سعى شده است که روشهاى کم هزینه که الزاما الکترونیکى نیستند ، معرفى شوند در این بخش از آموزش بازاریابی با ما باشید.
شما مى توانید مشابه این روشها را براى بازاریابى الکترونیکى هم مورد استفاده قراردهید.
مشتریان کارتهائى را مى خوانند که کوتاه و خلاصه باشد. یک آگهى کوچک روى یک کارت پستال مى تواند بازدیدکنندگان زیادى را به وب سایت شما بیاورد و این خود مى تواند باعث افزایش فروش شما شود. هزینه اینکار معمولا زیاد نیست.
مشتریان شما اگر متن آگهى شما عوض نشود خسته مى شوند، البته خود شما هم از این تکرار خسته خواهید شد. بازاریابى مى تواند مفرح باشد بنابراین از مزیتهاى استفاده از روشهاىمتنوع بازاریابى براى برقرارى ارتباط با مشتریان باارزش خود استفاده کنید. اما در انتخاب روشهاى بازاریابى خود دقت کنید. همیشه براى یک بازاریابى موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابى عمل کرد. سعى کنید در طرح بازاریابى خود از روشهاى متنوع استفاده کنید. همیشه نظر مشتریان خود را در مورد روشهائى که بکار برده اید جویا شوید این نظریات مى توانند موفقیت طرح بازاریابى شما را تضمین کند.
اگر مى خواهید براى مشترى خود بروشور معرفى محصولات را بفرستید، مى توانید بروشور یا کارت محصول یا خدماتى را که فکر مى کنید براى مشترى شما مفید است را هم بفرستید. اینکار مى تواند به مشترى شما در یافتن محصولات مناسب کمک زیادى بکند و مشترى شما را راضى نگه دارد. اگر نگران فروش محصول خود هستید مى توانید قبل از اینکار با تولید کننده آن محصول هماهنگى کنید و از این فرصت استفاده کنید. مثلا درصدى از فروش را براى خود در نظر بگیرید یا اینکه تخفیف خاصى را براى مشترى خود از فروشنده بگیرید.
سعى کنید که سفارشهاى خاصى را در هربار جواب دادن تلفن ، به مشترى خود ارائه کنید. بعنوان مثال مى توانید بگوئید " روز بخیر؛ من ... هستم . از من درباره سرویسهاى جدید سوال کنید." تلفن کننده مجبور مى شود که از شما در مورد این سرویسها سوال کند. بیشتر شرکتها پیامهائى را از پیش ظبط شده دارند که وقتى مشترى پشت خط مى ماند آنها را براى مشترى پخش میکنند. شما مى توانید اینکار را خودتان انجام دهید. از نظر مشترى تفاوتى ندارد که این پیام از قبل ضبط شده یا اینکه زنده ارائه شده است.براى استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما براى مشتریان شما جذاب باشد. اگر مشترى شما از راه دور تماس مى گیرد، با ارائه آگهى هاى طولانى وقت و پول مشترى خود را به هدر ندهید
سعى کنید در تمام نامه هائى که براى مشترى خود مى فرستید، از دست نوشته و یا مهرهاى مخصوص یا برچسب هاى خاص استفاده کنید. توجه داشته باشید که دست نوشته اى روى نامه در اولین بار که نامه دیده مى شود خوانده مى شوند. به خاطر داشته باشید این نوشته در صورتى بطور کامل خوانده مى شوند که خلاصه و کوتاه باشند بطوریکه بیننده بتواند آنرا در کمتر از ده ثانیه بخواند.
اگر بعنوان مثال مشترى شما لباسى را از شما خریده است، مى توانید نامه اى براى او بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلى به اطلاع او برسانید که براى خرید بعدى بطور مثال از تخفیف بیست درصدى برخورداد است. براى اینکه بتوانید این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، براى پیشنهاد خود زمان تعیین کنید.
آیا مى دانید هزینه فروش به یک مشترى جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشترى قدیمى است؟ شما با استفاده از خبرنامه مى توانید بازاریابى خود را بر روى مشتریان قدیمى خود متمرکز کنید. اگر هزینه خبرنامه چاپى براى شما زیاد است، مى توانید با استفاده از پست الکترونیک اینکار را با هزینه بسیار پائینى انجام دهید. همیشه در خبر نامه خود مى توانید پیشنهاد فروش ویژه اى را به مشترى قبلى خود ارائه کنید.
اگر فکر مى کنید که قادر به تحمل هزینه بازاریابى به تنهائى نیستید، بدنبال شریکى باشید که محصول او هم مناسب مشترى شما باشد یا اینکه محصولات شما مکمل یکدیگر باشد. با ارائه طرح بازاریابى مشترک مى توانید در هزینه هاى بازاریابى صرفه جوئى کنید. علاوه براى با این روش سرویس بهترى را هم به مشتریان خود ارائه مى کنید.
ارائه سمینار در زمینه کار خودتان یا شرکت در سمینارهاى مرتبط مى تواند نقش بسیار زیادى در معرفى کسب و کار شما داشته باشد. اگر مى خواهید سمینارى در محل کار خود برگزار کنید، بخاطر داشته باشید که ارائه یک سمینار رایگان نمى تواند مشتریان شما را جذب کنید. دریافت هزینه جزئى علاوه بر اینکه مقدارى از هزینه هاى سمینار را پوشش مى دهد مى تواند در جذب مخاطب هم به شما کمک کند. البته چنین سمینارهائى باید بسیار با کیفیت و با برنامه ریزى ارائه شوند.
پاورپوینت آشنایی با ویژگی های مخفی Google Chrome و راه های دسترسی به رمز ها و ... در قالب 25 اسلاید، مطمئن باشید اگر کل اینترنت را بگردید این چنین فایلی را پیدا نخواهید کرد. چون من خودم برای ارائه درس مهندسی اینترنت، چندین روز دنبال این چنین فایلی گشتم اما پیدا نکردم. اما حالا خودم این پاورپوینت .
پاورپوینت طرح توجیهی و کارآفرینی کافی نت در قالب 17 اسلاید، بخشی از مقدمه: در کشورهای توسعه یافته هنگامی که یک مجموعه یا فرد اقدام به راه اندازی کسب و کار به صورت گروهی یا فردی می نماید، ضمن ارائه تعریفی جامع و کامل از کسب و کار خود، تمامی جوانب را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و بدین ترتیب آینده
در این برنامه امکان ثبت نام، نام خانوادگی، سن، جنسیت، شماره تلفن، تاریخ افتتاح حساب، کد شعبه، شماره حساب، رمز و.. می باشد. فایل حاوی کد های برنامه نویسی و فایل اجرایی می باشد و همه برنامه ها در محیط #C نوشته شده است.
انتخاب شغل مناسب نیازمند ارائه یک رزومه مناسب می باشد. فایل پیوست یک نمونه فایل رزومه فارسی با فرمت مناسب می باشد. فونت استفاده شده در رزومه فونت نازنین می باشد که جهت مشاهده درست رزومه باید این فونت در کامپیوتر شما نصب شده باشد.
گزارش کار کامل آزمایشگاه مدارهای الکتریکی و اندازه گیری، بهمراه نمودارهای مربوطه، شامل آزمایشات:قضیه اهم،قضیه KVL و تقسیم ولتاژ و KCL و تقسیم جریان، محاسبه متغیر در مدار، نظریه ی تونن و نورتن، توان مقاومت، محاسبه دامنه ولتاژ و فرکانس امواج، محاسبه جریان و اختلاف فاز با اسیلوسکوپ
جزوه آموزش علائم و استانداردهای نقشه خوانی صنعتی(سیستم های ابزار دقیق) ؛ مهندسان،اوپراتورها و تکنسین های حاضر در مراکز صنعتی همانند نیروگاه ها،پتروشیمی ها،صنایع آلومینیوم سازی،ماشین سازی و ... موظف به فهم نقشه های و شناخت و درک تمامی علائم کاربردی در کار خود هستند و ...
ویرایش سوم کتاب “مقدمه ای بر روش اجزاء محدود” نوشته ی پرفسور برجسته، جی. ان. ردی، بروزرسانی ای از محبوب ترین کتاب مرجع موجود برای المان محدود است. متن این کتاب مانند نسخه های قبلی آن دارای رویکرد مفهومی قوی، بررسی مفاهیم ریاضی دقیق و ارائه ی رویکرد کلی در زمینه های کاربردی مهندسی است. این کتاب بخاطر