دسته: روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید: 19 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 152 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24 پروپوزال بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان رشته روانشناسی و علوم تربیتی در فرمت ورد و قابل ویرایش برای دانشجویان گرامی
قیمت فایل فقط 9,500 تومان

**توجه**
1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.
2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

بیان مسأله
رشد مسئولیت اجتماعی در فراگیران، یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت است که از دیر باز مورد توجه برنامه ریزان، معلمان ،مربیان، والدین و حتی خود فراگیران بوده است این امر نه تنها در جامعه پذیری و سازگاری اجتماعی با همسن و سال ،خانواده و گروهای اجتماعی نقش مهمی دارد بلکه عاملی بس مهم است که با بسیاری از عملکردها و پیشرفت تحصیلی فراگیران در مدرسه همبستگی مثبتی دارد، بطوری که ونترل (1991)با بررسی پژوهشهای گوناگون نشان دادکه رفتار مسئولانه فراگیران در کلاسهای درسی با چگونگی پیشرفت و یادگیری آنان ارتباط زیادی دارد. به این معنا که وجود رفتار مسئولانه، جوی را فراهم می سازد تا امر یادگیری و رشد شاختی بوجود آید.
عکس قضیه نیز صادق خواهد بود یعنی داشتن رفتار غیرمسئولانه و خودخواهانه ارتباط انسانی را بر هم می زند و سبب رفتارهای ناهنجار می شود و چه بسا باعث شکست تحصیلی و ترک تحصیل در فراگیران مزبور می شود که خود عاملی مهم در در گسترش مفاسد اجتماعی است. با توجه به اهمیت مسئله ابتدا مفهوم مسئولیت اجتماعی مورد بررسی قرار میگیرد و پس از آن 0رشد مسئولیت اجتماعی به مثابه هدف پرورشی مورد بحث گذاشته می شود و سپس به رابطه بین مسئولیت اجتماعی و یادگیری پرداخته می شود.
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
مسئولیت اجتماعی،اقتصادی،و آکاهی مذهبی و التزام به آن، موضوعی است که بیشتر از مقوله های شناختی و دانشی مورد توجه عموم بوده است(ونترل1986) و ضرورت آن، امروزه حتی در جوامع غربی و پیشرفته پس از یک دوره رکود آشکار شده است بعنوان مثال آدلر (1982) سه هدف مهم را برای مدارس کشور امریکا یعنی رشد فردی،ایفای نقش،شهروندی مناسب، و افزایش مهارتهای عمومی و غیر تخصصی را امری مهم و اجتناب ناپذیر تلقی می کند.بویر(1983) نیز چهار هدف مهم تعلیم و تربیت را در تفکر انتقادی ،تفکر در فرهنگ و نژاد خود، آماده شدن برای کار و تعلیم و تربیت بیشتر، و برآورد وظایف اجتماعی و شهروندی را در جامعه می داند،به این ترتیب رشد رفتارهای مسئولانه است که فرد را به تفکر و تعامل وادار ساخته و راهگشای بسیاری از تنگناها و کاستی های نظام آموزشی می شود.

بیان مسئاله
اهمیت و ضرورت تحقیق
مرور ادبیات
جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات
فرضیه ها
تعاریف
روش تحقیق
متغیرهای مورد بررسی
شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ای) و ابزار
جامعه و نمونه آماری
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
قیمت فایل فقط 9,500 تومان
