دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پروپوزال بررسی آبشستگی موضعی پایین دست حوضچه های آرامش

پروپوزال بررسی آبشستگی موضعی پایین دست حوضچه های آرامش

پروپوزال بررسی آبشستگی موضعی پایین دست حوضچه های آرامشدسته: عمران 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 218 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 15 

هدف از مطالعه حاضر بررسی آبشستگی پایین دست حوضچه های آرامش و مقایسه نتایج با تحقیقات قبلی در خصوص موضوع می باشد

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

پروپوزال بررسی آبشستگی موضعی پایین دست حوضچه های آرامش

بررسی آبشستگی موضعی پایین دست حوضچه هایآرامش

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

آبراه - حوضچه های آرامش,حوضچه آبگرم,انواع حوضچه آرامش,ابشتگی پایین دست, آبشستگی حوضچه های آرامش,حوضچه های آرامش

بیان مسئله

از جمله مسائل مهمی که ارتباط مستقیم با رسوبات رودخانه‌ای دارد و لازم است تا مهندسان هیدرولیک آشنایی کافی با آن داشته باشند مسأله آبشستگی (کف کنی[1]) رودخانه می باشد.

حوضچه ارامش یا حوضچه های جهش آبی قسمت کوتاهی از یک کانال کف سازی شده که به صورت سازه ایی خاص در انتهای سریرزها یا هر منبع دیگری که جریان فوق بحرانی ایجاد کند ساخته می شود.

هدف از ساختن این سازه ها تشکیل پرش هیدرولیکی در داخل حوضچه می باشد تا جریان فوق بحرانی قبل از رسیدن به قسمت های غیر کف سازی شده رودخانه به جریان زیر بحرانی تغییر حالت داده و از انرژی فوق العاده آن  توسط بلوکهای کف کاسته واز خرابی های احتمالی جلوگیری  گردد. حوضچه آرامش، عبارتست از قسمت کوتاهی از یک کانال کف‌سازی شده که در انتهای یک سرریز یا هر منبع تولید کننده جریان فوق بحرانی قرار می‌گیرد و هدف از طراحی آن این است که پرش هیدرولیکی در داخل آن اتفاق افتد و جریان به حالت زیر بحرانی درآمده و بر روی مصالح فرسایش پذیر پایین دست منتقل شود. متغیرهای مهم در طراحی حوضچه آرامش عبارتند از عرض حوضچه، طول حوضچه، ارتفاع دیواره‌ها و رقوم بستر حوضچه. عرض حوضچه یک متغیر بسیار مهم می‌باشد زیرا ابعاد پرش هیدرولیکی تابع آن است. به طور کلی اصولاً اگر عرض حوضچه بیشتر باشد، عمل حوضچه از نظر هیدرولیکی بهتر خواهد بود زیرا دبی در واحد عرض کمتر خواهد شد و اندازه قدرت گردابه‌های ایجاد شده پس از پرش کمتر خواهد بود.

آبشستگی پایین دست حوضچه های آرامش پدیده ای است که به دلیل وجود سرعت محلی بیش از سرعت آستانه حرکت بوجود می آید. بر اثر این پدیده اختلاف ارتفاعی بین کف بتنی حوضچه و بستر رودخانه بوجود می آید.

 آبشستگی پایین دست سازه های هیدرولیکی از مسائل عمده ای است که همواره مورد توجه مهندسین و طراحان بوده است. پیش بینی ابعاد توسعه این فرسایش و روشهای کنترل و کاهش آن یکی از مواردی است که در طراحی سازه های هیدرولیکی مورد توجه قرار می گیرد. دریچه ها یکی از کاربردی ترین سازه های آبی میباشند که برای تنظیم سطح آب ، تخلیه رسوبات در بندهای انحرافی و تامین سطح مناسب آب در کانالهای آبرسانی مورد بهره برداری قرار میگیرند.

از جمله مکان هایی که معمولاً در معرض گودشدن بستر (فرسایش) قرار میگیرد، محدوده پاییندست سدهای مخزنی است، زیرا سدهای مخزنی تا ۹۹ % از رسوبات حمل شده توسط رودخانه را در پشت خود نگه میدارند و در نتیجه آب تقریباً بدون رسوب از سد به پاییندست جاری خواهد شد. بعلت اینکه این آب قدرت حمل رسوب را دارد، رسوبات خود را از بستر رودخانه (پایین دست) تأمین می‌کند. با حمل این رسوبات به پایین دست بتدریج بستر رودخانه گود خواهد شد. گود شدن بستر رودخانه تأثیراتی روی محیط اطراف دارد .

گود شدن بستر رودخانه در پایین دست حوضچه آرامش باعث ایجاد شکست برشی و لغزش در بستر حوضچه می‌شود و با افزایش عمق آبشستگی، تأسیسات حوضچه آرامش و سد در خطر قرار می‌گیرد.

از آنجائیکه مکانیزم عمل آبشستگی درمکان‌های مختلف متفاوت می‌باشد، از این رو آبشستگی را به دو نوع تقسیم‌بندی می‌کنند. نوع اول، آبشستگی عمومی[2] مثل آبشستگی در اثر انقباض تدریجی مقطع رودخانه می‌باشد. این نوع آبشستگی در محل‌هایی رخ می‌دهد که سرعت جریان به دلایلی افزایش می‌یابد. برای مثال کاهش مقطع رودخانه در محل احداث پل یا در محل ایجاد آبشکن‌های متوالی باعث بروز آبشستگی عمومی در مقطع تنگ شده می‌گردد. نوع دیگر آبشستگی، آبشستگی موضعی[3] می‌باشد. این نوع آبشستگی در پایین دست سازه‌های هیدرولیکی، اطراف آبشکن‌ها، در محل پایه‌های پل و بطور کلی در هر مکانی که شدت جریان‌های در هم به طور موضعی افزایش یابد بوجود می‌آید.

 از آن جا که قبل از ساخت سد، رودخانه با بستر و نرخ انتقال رسوب به تعادل رسیده است لذا بعد از ساخت سد و قطع ارتباط انتقال رسوب از بالادست به پایین دست سد، منبع رسوب موردنیاز جریان برای رسیدن به تعادل نسبی، بستر رودخانه در پایین دست سد خواهد بود. بنابراین همواره بعد از ساخت سدها شاهد افت بستر رودخانه و به تبع آن ایجاد اختلاف تراز بین کف حوضچه آرامش و رودخانه پایین دست هستیم. به وجود آمدن اختلاف ارتفاع بین کف حوضچه و بستر پایین دست میتواند بر اثر آبشستگی موضعی پایین دست حوضچه های آرامش باشد. آبشستگی موضعی پایین دست حوضچه های آرامش پدیده ای طبیعی است که به دلیل وجود سرعت محلی بیش از سرعت آستانه حرکت (سرعت بحرانی) به وجود می آید (شفاعی بجستان، ۱۳۷۸).

در حقیقت هدف اصلی از ایجاد حوضچه های آرامش، استهلاک انرژی و کاهش فرسایش ناشی از جریان است . با این وجود در جریان خروجی از حوضچه های آرامش بخش قابل توجهی از انرژی باقی می ماند که باید مستهلک شود و لذا در پایین دست حوضچه های آرامش معمولا آبشستگی موضعی رخ می دهد نوع خاصی از حوضچه های آرامش، حوضچه آرامش با انبساط ناگهانی است . انبساط ناگهانی این نوع حوضچه ها یک راه مناسب برای استهلاک انرژی در پایین دست سرریز می باشد. ایراد اساسی این نوع حوضچه ها الگوی نامتقارن جریان به ویژه در اعداد فرود بالا می باشد. وجود جریان نامتقارن باعث ایجاد آبشستگی نامتقارن در پایین دست بستر فرسایش پذیر می شود. گسترش و عمق فرسایش محلی بستگی به عوامل هیدرولیکی، زمین شناسی و هندسه حوضه دارد . آنچه مهم است آبشستگی ایجاد شده نباید خسارتی به حوضچه آرامش وارد کند .

یکی از مشکلاتی که بسیاری از سدها، چند سال پس از بهره برداری با آن روبه رو میشوند مسئله آبشستگی بعد از حوضچه آرامش می باشد که مهمترین دلیل آن عبور دبی بیشتری از دبی طراحی حوضچه آرامش می باشد. این پدیده سبب می شود حوضچه عملکرد مناسبی نداشته باشد و پرش هیدرولیکی بصورت کامل در حوضچه تشکیل نشود. لذا بستر پایین دست حوضچه دچار فرسایش و آبشستگی شده و اختلاف ارتفاعی بین کف بتونی حوضچه و بستر پایین دست بوجود می آید. از مهمترین عوامل تخریب حوضچه های آرامش، آبشستگی پایاب آنها است که سبب بروز مخاطراتی برای پایداری سازه و یا کاهش بهره وری سازه می شود. جریان در محل وقوع آبشستگی، یک فرایند دوفازی (آب و رسوب) است. بنابراین آبشستگی متاثر از متغیرهای بسیاری از قبیل پارامترهای جریان، مشخصات بستر آبرفتی، زمان و هندسه آبراهه می باشد.هدف از مطالعه حاضر بررسی آبشستگی پایین دست حوضچه های آرامش و مقایسه نتایج با تحقیقات قبلی در خصوص موضوع می باشد.

فرضیات تحقیق

فرضیه اصلی:

حوضچه های آرامش در پایین دست بیشتر در معرض فرسایش و آبشستگی هستند.

فرضیات فرعی:

گود شدن بستر رودخانه در پایین دست حوضچه آرامش باعث ایجاد شکست برشی و لغزش در بستر حوضچه می‌شود و با افزایش عمق آبشستگی، تأسیسات حوضچه آرامش و سد در خطر قرار می‌گیرد.

گود شدن بستر رودخانه در اثر آبشستگی پایین دست حوضچه های آرامش خطراتی برای پایه‌های پل  بوجود خواهد آورد.

پروپوزال آبشستگی حوضچه های آرامش,پروپوزال حوضچه های آرامش,پروپوزال ابشستگی حوضچه آرامش

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

 

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

پایان نامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

پایان نامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

پایان نامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفتدسته: مدیریت 
بازدید: 31 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 810 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 122 

پایان نامه رشته مدیریت

قیمت فایل فقط 45,000 تومان

خرید

 

پایان نامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

 

پایان نامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

مقدمه

در دنیای کنونی تاثیر ارتباطات سازمانی در یک مجموعه، به عنوان یکی از عناصر اولیه مدیریت به شمار می رود. بنابراین به نظر می رسد با توجه به رشد روز افزون سازمانها از یک سو و پیچیدگی مباحث مدیریتی از سوی دیگر اهمیت نیاز به ارتباطات سازمانی روزانه و موثر بیشترمی شود.ارتباطات سازمانی شامل فرایندی است که دو یا چند واحد از یک مجموعه از طریق تبادل نظر، اطلاعات مورد نیاز خود را مبادله کرده و از آنجایی که ارتباطات سازمانی از عناصر اولیه مدیریت است، مدیران باید در سطوح مختلف با افراد مجموعه و یا همطراز خود ارتباط موثر برقرار کنند.ارتباطات سازمانی موثر یکی از عناصر کلیدی موفقیت مدیران است چرا که اطلاعات به عنوان یک ورودی با اهمیت در سیستم سازمانی و در سایه ارتباطات سازمانی موثر وارد مجموعه شده و پس از راه یابی ، نیازمند سیستم ارتباطی کارآمد خواهد بود، تا مورد پردازش قرار گیرد و همانند خون در شریان آن مجموعه جریان یابد.بدیهی است ارتباط مدیران با افرادی که در مجموعه تحت نظارت آنان انجام وظیفه می نمایند، باید به بهترین شیوه ارتباطی جهت نیل به اهداف آن مجموعه باشد چرا که همه جوانب کار مانند آموزشی، ارجاع، ماموریت و ارزیابی عملکرد از طریق این ارتباطات سازمانی صورت می گیرد.بنابراین به نظر می رسد یک مدیر موفق با بهره گیری از روشهای اثر بخش ارتباطات سازمانی برای افزایش کارایی مجموعه خود تاثیر ارزنده ای دارد.هر جا که ارتباطات سازمانی موثرتر، بهتر و شفاف تر خواهد بود عملکرد مدیران هم نیز بهبود داشته و مطمئناً عکس این قضیه نیز به اثبات رسیده است (رحمانی ، 1369 . ص 26).

بیان مسئله

با توجه به این که ارتباطات سازمانی فرایندی محوری در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی است و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می کند بنابراین یک ابزار موثر در هماهنگ سازی کاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود و در سازمانهایی که ارتباطات سازمانی به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت که یکی از آنها می تواند در عملکرد مدیران موثر واقع شود.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از تعارضهایی که بین افراد یا کارکنان یک سازمان پیش می آید ناشی از ارتباطات سازمانی ضعیف و یا ارتباطات سازمانی ناقص است. زیرا افراد هفتاد درصد ساعات کارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت کردن و یا گوش دادن صرف ارتباطات سازمانی می کنند (رابینز ، 1998 . ص 310  ) .

یکی از موانع اساسی عملکرد موفقیت آمیز یک گروه یا یک سازمان فقدان ارتباطات سازمانی اثر بخش است. اثر بخشی «ارتباطات» به دو دلیل برای مدیران اهمیت دارد. یکی آن که مدیران کارکرد های مدیریت را بوسیله «ارتباطات» انجام می دهند و دیگر اینکه ارتباطات سازمانی امری حیاتی است که مدیران قسمت اعظم وقت خود را صرف آن می کنند (ابستونروفریمن ترجمه اعرابی و پارسیان ، ص 111).

بنابراین «ارتباطات» اثر بخش لازمه اثر بخشی هر گروه و سازمانی است زیرا از جمله عوامل سه گانه ای که به عنوان معیارها و مقیاسهای «اثر بخشی سازمانی» برشمرده اند مهارتهای ارتباطی مدیریتی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات سازمانی می باشند (رابینز ترجمه کبیری ، 1376 . ‌ص 51).

هر یک از کارکنان سازمانها، بخصوص مدیران می دانند که «ارتباطات سازمانی امری حیاتی» در هر  سازمان است و اثر بخشی سازمان (یعنی میزان تحقق هدفهای سازمانی) تا حد زیادی بستگی به اثر بخشی ارتباطات سازمانی دارد. اما کمتر کسی در فکر ایجاد محیطی است که از نظر ارتباطات سازمانی اثر بخش باشد. لذا مسأله این پژوهش بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در عملکرد مدیریت در شرکت نفت و نهادهای تابعه می باشد. با این هدف که با روشن شدن رابطه ارتباطات سازمانی با عملکرد مدیران در شرکت نفت و زمینه لازم برای توجه و اقدام جدی مدیران شرکت نفت و مسئولین بالاتر جهت اثر بخش ساختن ارتباطات سازمانی در سازمان مذکور فراهم آید تا از آن طریق عملکرد مدیران بهبود و افزایش یابد (طبری، 1380).

هدف پژوهش

هدف کلی: بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در عملکرد مدیران

اهداف جزئی:

1- شناخت نحوه افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت در خصوص کنترل رفتار سازمانی پرسنل .

2-  شناخت نحوه افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت در خصوص ایجاد انگیزه در پرسنل.

3- شناسایی نحوه افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت در خصوص بیان عواطف و احساسات ( روحیه پرسنل).

4- شناسایی نحوه افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت در خصوص انتقال اطلاعات به منظور تصمیم گیری در سازمان .

 

اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

تحقیقات نشان داده است که مدیران، حدود 50 تا 80 درصد از وقت خود را به نحوی صرف ارتباط با دیگران می نمایند البته این امر چندان هم دور از ذهن نیست، زیرا ایجاد ارتباط برای تمام فعالیتهای یک سازمان امری حیاتی است. بدون وجود یک ارتباط موثر، (مدیریت، عملکردها، نوآوری، درک نیازهای مشتری و برنامه ریزی امور جاری ) انجام نخواهد گرفت و یا بسیار ضعیف خواهد بود. در هر سازمانی بدون وجود ارتباطات سازمانی ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف سازمان غیرممکن خواهد بود و مشکلات زیادی در انجام عملیات و برآوردن هدفهای سازمان و ارزشیابی فعالیت ها بوجود خواهد آمد.

ارتباطات سازمانی بعنوان فرایندی، محوری است که در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی موثر می باشد و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می کند بنابراین یک ابزار موثر در هماهنگ سازی کاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود.

در سازمانهایی که ارتباطات سازمانی به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت که یکی از آنها را می توان اختلال در عملکرد مدیران را نام برد لذا پژوهشگر در نظر دارد که تاثیر ارتباطات سازمانی بر عملکرد مدیران را مورد سنجش قرار دهد .

قابل ذکر است که از نتایج این پژوهش مدیران و کارکنان شرکت نفت و نهادهای وابسته، نظام آموزشی، دانشجویان رشته های علوم انسانی، مدیریت، بویژه مدیریت آموزشی بهره مند می گردند.

روش پژوهش

با استناد به هدف اصلی بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در عملکرد مدیران می باشد لذا روش تحقیق توصیفی پیمایشی بعنوان روش انتخابی تحقیق جهت نیل به این هدف مورد نظر بوده است .

جامعه آماری

جامعه آماری مورد پژوهش کلیه کارکنان ( منظور از کارکان کلیه افرادی که در بخش قسمت آموزش ، قسمت تحقیقات و قسمت مابع نیروی انسانی مشغول به فعالیت در این سازمان می باشند ) .

در این پژوهش با توجه به آمار تعداد افراد شاغل در شرکت نفت حجم نمونه انتخاب گردید بدین صورت که از بین 15 نفر مدیر و 300 نفر کارمند که مشغول به فعالیت در شرکت نفت می باشند حجم نمونه مورد نظر براساس جدول مورگان شامل 15 نفر مدیر و 169 نفر کارمند بطور تصادفی انتخاب گردیده است.

بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش کارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                         صفحه

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1- مقدمه                                                                          

2-1- بیان مسئله                                                         

3-1- هدف پژوهش                                                      

4-1- اهمیت ضرورت پژوهش                                                                              

5-1- انگیزه پژوهش                                                                                          

6-1- سوالهای پژوهش                                                                                       

7-1- تعاریف عملیاتی                                                                                        

فصل دوم:  ادبیات و پیشینه پژوهش

1-2-  مبانی نظری پژوهش                                                                  

1-1-2- سابقه تاریخی و نقش ارتباطات                                                                    

2-1-2- ارتباطات چیست                                                                                     

3-1-2- تعاریف ارتباطات                                                                                    

4-1-2- هدف از برقراری ارتباط                                                                            

5-1-2- انواع ارتباطات                                                                                       

6-1-2- محاسن ارتباطات غیر رسمی                                                                      

7-1-2- شیوه های ارتباط                                                                                     

8-1-2- شکلهای ارتباط                                                                                      

9-1-2- فرآیند ارتباطات                                                                                               

10-1-2- الگوی ارتباطی برلو                                                                                

11-1-2- ارتباطات سازمانی به عنوان یک فرآیند متقابل             

12-1-2- موانع برقراری ارتباط                                              

13-1-2- کارکردهای ارتباطات                                                 

14-1-2- نقش ادراک در ارتباطات                                              

15-1-2- بازخور                                                                      

16-1-2- ویژگی یک ارتباط مؤثر                                                

17-1-2- رفتار تأثیر گذار چیست                                                 

18-1-2- نقش بیان مؤثر در ارتباطات                                           

19-1-2- چگونگی اثر بخشی و ارتقاء ارتباطات                              

ارتباط مؤثرتر                                                                               

21-1-2- نقش شما در بهبود ارتباطات                                             

22-1-2- ارتباطات محور توسعه                                                   

23-1-2- پیشرفت ارتباطات                                                           

24-1-2- انواع ارتباطات در سازمان                                              

25-1-2- اهمیت ارتباطات سازمانی                                                 

26-1-2- مدیریت ارتباطات سازمانی                                                

27-1-2- اهمیت ارتباطات در مدیریت                                               

28-1-2- ارتباطات و مشکلات مدیریت                                              

2-2- عملکرد                                                                                 

1-2-2- مدیریت عملکرد                                                                   

2-2-2- دیدگاههای تاریخی در مورد عملکرد                                         

3-2-2- تعریف ارزشیابی عملکرد                                                       

4-2-2- سابقه مدل ACHIEVE

5-2-2- استفاده از مدل ACHIEVE

6-2-2- سه کنش مدیریت عملکرد                                                        

7-2-2- برنامه ریزی عملکرد                                                             

8-2-2- سرپرستی                                                                              

9-2-2- مرور بر عملکرد                                                                    

10-2-2- معیارهای عملکرد                                                                 

11-2-2- تجدید نظر در عملکرد ممکن است عملکرد را کم اهمیت جلوه دهد    

12-2-2- الگوی بهبود عملکرد مدیریت                                                                    

3-2- پیشینه پژوهش                                                                                           

1-3-2- تحقیقات داخل کشور                                                                               

2-3-2- تحقیقات خارج کشور                                                                              

فصل سوم: فرایند پژوهش

1-3- روش پژوهش                                                                                          

2-3- جامعه آماری                                                                                             

3-3- نمونه و روش نمونه گیری                                                                             

4-3- ابزار پژوهش                                                                                             

5-3- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش                                                        

6-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها                                                                          

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

1-4- مقدمه                                                                                                     

2-4- توصیف داده ها                                                                                          

3-4- تحلیل داده ها                                                                                            

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد

1-5- بحث و نتیجه گیری                                                                                     

1-1-5- تفسیر سوال اصلی پژوهش                                                                         

2-1-5- تفسیر سوالات فرعی پژوهش                                                                      

1-2-1-5- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش                                                                 

2-2-1-5- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش                                                                

3-2-1-5- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش                                                                

4-2-1-5- تفسیر سوال فرعی چهارم پژوهش                                                              

2-5-  نتیجه کلی                                                                                               

3-5- محدودیتها و مشکلات پژوهش                                                                       

4-5- پیشنهادهای پژوهش                                                                                    

5-5- خلاصه پژوهش                                                                                         

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی                                                                                          

فهرست منابع لاتین                                                                                            

فهرست جداول

عنوان                                                                                                   صفحه

جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت                                       

جدول شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات                   

جدول شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت                       

جدول شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی                      

جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال اول پژوهش                           

جدول شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش                          

جدول شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش                          

جدول شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال سوم پژوهش                

جدول شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال چهارم پژوهش              

جدول شماره (4-10) شاخصهای آمار توصیفی سوال اول                                       

جدول شماره (4-11) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی اول پژوهش                      

جدول شماره (4-12) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش                     

جدول شماره (4-13) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش                     

جدول شماره (4-14) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش                     

جدول شماره (4-15) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش                     

جدول شماره (4-16) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی سوم پژوهش                     

جدول شماره (4-17) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش                     

جدول شماره(4-18) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی چهارم پژوهش                    

جدول شماره (4- 19) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی چهارم پژوهش                           

جدول شماره (4-20) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند                                     

فهرست نمودارها

عنوان                                                                                                                  صفحه

نمودار شماره (2-1) مفهوم فایول از پل ارتباطی                                                  

نمودار شماره (2-2) مدل فرایند ارتباطات                                                         

نمودار شماره (2-3) مدل برلو از ارتباطات                                                        

 نمودار شماره (2-4) سیستم اطلاعات                                                             

نمودار شماره (2-5) مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری                                        

نمودار شماره (2-6) مدل ماهواره ای عملکرد سازمانی                                           

نمودار شماره (2-7) موضع گیری برای عملکرد آینده                                            

نمودار شماره (2- 8) ارتباط اجزای الگوی بام                                                    

نمودار شماره (2- 9) مدیریت عملکرد                                                            

نمودار شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک جنسیت                                      

نمودار شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات                   

نمودار شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک سابقه خدمت                       

نمودار شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک رشته تحصیلی                     

نمودار شماره (4-5)  توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی اول پژوهش                   

نمودار شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش          

نمودار شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش          

نمودار شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی سوم پژوهش          

نمودار شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی چهارم پژوهش                 

نمودار شماره (4-10) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند                                     

نمودار شماره (4-11) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند           

قیمت فایل فقط 45,000 تومان

خرید

پروپوزال بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و جامعه

پروپوزال بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و جامعه

پروپوزال بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در  خانواده و جامعهدسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 19 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 152 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 24 

پروپوزال بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان رشته روانشناسی و علوم تربیتی در فرمت ورد و قابل ویرایش برای دانشجویان گرامی

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

 

پروپوزال بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در  خانواده و جامعه

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

مسئولیت, پذیری , مسئولیت,مسئولیت پذیری, آموزش مسئولیت پذیری, مسئولیت پذیری کودک,مسئولیت پذیری کودکان,دانلود پروپوزال روان شناسی, انجام پروپوزال ,انجام پروپوزال کارشناسی ارشد , مشاوره پروپوزال, تهیه پروپوزال , سفارش پروپوزال , انجام پروپوزال ارشد , انجام پروپوزال کارشناسی ارشد,روانشناسی - مسئولیت پذیری چیست

بیان مسأله

رشد مسئولیت اجتماعی در فراگیران، یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت است که از دیر باز مورد توجه برنامه ریزان، معلمان ،مربیان، والدین و حتی خود فراگیران بوده است این امر نه تنها در جامعه پذیری و سازگاری اجتماعی با همسن و سال ،خانواده و گروهای اجتماعی نقش مهمی دارد بلکه عاملی بس مهم است که با بسیاری از عملکردها و پیشرفت تحصیلی فراگیران در مدرسه همبستگی مثبتی دارد، بطوری که ونترل (1991)با بررسی پژوهشهای گوناگون نشان دادکه رفتار مسئولانه فراگیران در کلاسهای درسی با چگونگی پیشرفت و یادگیری آنان ارتباط زیادی دارد. به این معنا که وجود رفتار مسئولانه، جوی را فراهم می سازد تا امر یادگیری و رشد شاختی بوجود آید.

عکس قضیه نیز صادق خواهد بود یعنی داشتن رفتار غیرمسئولانه و خودخواهانه ارتباط انسانی را بر هم می زند و سبب رفتارهای ناهنجار می شود و چه بسا باعث شکست تحصیلی و ترک تحصیل در فراگیران مزبور می شود که خود عاملی مهم در در گسترش مفاسد اجتماعی است. با توجه به اهمیت مسئله ابتدا مفهوم مسئولیت اجتماعی مورد بررسی قرار میگیرد و پس از آن 0رشد مسئولیت اجتماعی به مثابه هدف پرورشی مورد بحث گذاشته می شود و سپس به رابطه بین مسئولیت اجتماعی و یادگیری پرداخته می شود.

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

مسئولیت اجتماعی،اقتصادی،و آکاهی مذهبی و التزام به آن، موضوعی است که بیشتر از مقوله های شناختی و دانشی مورد توجه عموم بوده است(ونترل1986) و ضرورت آن، امروزه حتی در جوامع غربی و پیشرفته پس از یک دوره رکود آشکار شده است بعنوان مثال آدلر (1982) سه هدف مهم را برای مدارس کشور امریکا یعنی رشد فردی،ایفای نقش،شهروندی مناسب، و افزایش مهارتهای عمومی و غیر تخصصی را امری مهم و اجتناب ناپذیر تلقی می کند.بویر(1983) نیز چهار هدف مهم تعلیم و تربیت را در تفکر انتقادی ،تفکر در فرهنگ و نژاد خود، آماده شدن برای کار و تعلیم و تربیت بیشتر، و برآورد وظایف اجتماعی و شهروندی را در جامعه می داند،به این ترتیب رشد رفتارهای مسئولانه است که فرد را به تفکر و تعامل وادار ساخته و راهگشای بسیاری از تنگناها و کاستی های نظام آموزشی می شود.

مسئولیت, پذیری , مسئولیت,مسئولیت پذیری, آموزش مسئولیت پذیری, مسئولیت پذیری کودک,مسئولیت پذیری کودکان,دانلود پروپوزال روان شناسی, انجام پروپوزال ,انجام پروپوزال کارشناسی ارشد , مشاوره پروپوزال, تهیه پروپوزال , سفارش پروپوزال , انجام پروپوزال ارشد , انجام پروپوزال کارشناسی ارشد,روانشناسی - مسئولیت پذیری چیست

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

پایان نامه بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجوانان

پایان نامه بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجوانان

پایان نامه بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجواناندسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 16 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 170 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 92 

پایاننامه رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی برای دریافت درجه کارشناسی رشته روانشناسی

قیمت فایل فقط 17,500 تومان

خرید

 

پایان نامه بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجوانان

بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی

پایان نامه بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجوانان

بیان مساله

سازگاری اجتماعی و هویت و تفکرات منطقی می تواند شاخه ای از علوم انسانی و علمی نسبتاً جوان است که بعد از پیدایی و رشد روان شناسی عمومی و جامعه شناسی به عنوان دانشی نو مطرح شده و این سازگاری اجتماعی از راه رسیده و نو پا می تواند دیواری سخت از روان شناسی و جامعه شناسی باشد که M به مطالعه فرد ( رفتارها و نگرشها ، باورها ، ... ) در محیط اجتماعی می پردازد زیرا افراد به خاطر وابستگیهاشان به جامعه و پیوندهایشان با گروه های مختلف اجتماعی که دارد از آنها متاثر می شود و بر آنها اثر نیز می گذارد از این رو روان شناسی اجتماعی می تواند در جنبههای گوناگون زندگی اجتماعی مورد استفاده گیرد . روان شناسی اجتماعی ما را به شکل خاصی از آگاهی مجهز می کند تا از تبینهای شخصی درباره رفتار دیگران پرهیز کنیم و نیز چگونه نگریستن به عواملی را که رفتارهایمان را شکل می دهد یاد می دهد و به ما کمک کند تا نیروهای روانی – اجتماعی را که با آنها روبرویم به ویژه آنهایی را که به ما فشار وارد می کنند باز شناسیم ومارا بر می انگیزد تا به یاری جامعه ای بیمناک و هراسناک از افزایش ناسازگاری و نابهنجاری برخیزیم و چگونگی رویارویی با آنها را دریابیم .  ( منصور، محمود : 1380؛  67 )

هدف کلان تحقیق :

هدف از تحقیق بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجوانان است .

و اینک آیا بین تفکراتغیرمنطقی و افکار مثبت و هویت اجتماعی و خودکامگی رابطه وجود دارد و آیا هویت در سازگاری اجتماعی می تواند نقش داشته باشد یا نه اصلاً رابطه بین این متغیرها وجود دارند .

 

اهداف  خرد:

  1. شنا سایی ابعاد و خصوصیات تفکراتات غیر منطقی  در نوجوانان .
  2. بررسی  میزان تاثیر افکار و باوریهای غیر منطقی در شکل گیری هویت .
  3. کشف هویت های جدید و نامطلوب در میزان سازگاری اجتماعی نوجوانان .

 

فرضیه های تحقیق :

  1. بین تفکرات غیر منطقی و سازگاری اجتماعی رابطه ی معنی داری وجود دارد .
  2. بین هویت  اجتماعی و تفکرات غیر منطقی رابطه ی معنی داری وجود دارد .
  3. بین هویت اجتماعی و میزان سازگاری اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد .

 

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه 2

بیان مساله     4

هدف  کلان تحقیق          4

اهداف خرد 5

فرضیه های تحقیق  5

سوالهای تحقیق      6

اهمیت وضرورت تحقیق   6

کلید واژه ها 7

فصل دوم

ادبیات وپیشینه تحقیق       9

دیدگاه علمی راجع به هویت اجتماع  10

عوامل موثر بر شکل گیری رفتار اجتماعی      12

جامعه پذیری ، اجتماعی شدن فرد        12

شیوه های جامعه پذیری   15

جامعه پذیری انتظاری      16

سازو کارهای شکل گیری هویت اجتماعی     19

نظریه های مرتبط با هویت اجتماعی    23

نظریه های جامعه شناختی هویت         24

نظریه خود آیینه ای کولی         24

نظریه ی نقش پذیری مید 25

تبادل اجتماعی      28

نظریه اسناد   29

نظریه های میدانی  32

مشخصه های نظریه میدانی         32

بحران بلوغ  52

بحران هویت         55

فصل سوم

جامعه مورد مطالعه  58

حجم نمونه   58

روش نمونه گیری   58

ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر       59

پرسش نامه تفکر غیر منطقی         59

روش تحقیق 60

روش آماری مربوط به فرضیه ها 61

فصل چهارم

مقدمه 63

تجزیه داده ها        69

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری          79

پیشنهادات    80

محدودیت ها         81

ضمائم 81

پرسش نامه هویت یابی     81

پرسشنامه تفکر غیر منطقی  84

پرسش نامه انحرافات اجتماعی    86

منابع و ماخذ          89

قیمت فایل فقط 17,500 تومان

خرید

پروپوزال بررسی تاثیرات شبکه های مجازی بر هویت و سلامت روان نوجوانان

پروپوزال بررسی تاثیرات شبکه های مجازی بر هویت و سلامت روان نوجوانان

پروپوزال بررسی تاثیرات شبکه های مجازی بر هویت و سلامت روان نوجواناندسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 23 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 175 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 30 

پروپوزال رشته روانشناسی و علوم تربیتی کارشناسی ارشد

قیمت فایل فقط 16,500 تومان

خرید

 

پروپوزال بررسی تاثیرات شبکه های مجازی بر هویت و سلامت روان نوجوانان

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

شبکه های اجتماعی,شبکه اجتماعی,تاثیرات, شبکه های اجتماعی, انجمن های علمی و دانشجویی,مجازی

بیان مسأله

اینترنت به عنوان یکی از مهم ترین ابداعات بشر در قرن اخیر، با قابلیت ها و کارکردهای متعدد و گسترده اش، بخش های مختلف زندگی انسانی را تحت تأثیرات مثبت و منفی خود قرار داده است. مبنا و هدف اصلی اینترنت، برداشتن فاصله جغرافیایی میان انسان های سراسر دنیا و ایجاد تحول در عرصه ارتباطات و تبادل اطلاعات است.

در حالی که هنوز هیچ کس تصور نمی کرد که روزی جنبه اجتماعی اینترنت به صورت کاربرد اصلی آن درآید، شبکه های مجازی اینترنتی پای به عرصه وجود گذاشتند. این موضوع در بین کاربران اینترنتی چنان مورد استقبال قرار گرفت که به جرأت می توان گفت یکی از تأثیرگذارترین سرویس های ارائه شده در اینترنت و وب که در سال های اخیر تحول شگرفی در نظام اجتماعی کشورهای مختلف جهان به وجود آورده، شبکه های مجازی اینترنتی بوده است.

تغییر و تحولات در نظام اجتماعی ناشی از اینترنت، انکار ناپذیر است. این تغییرات حتی شیوه برقراری ارتباط شاگرد و استاد و روش تدریس در سطوح دانشگاهی را هم متحول کرده است. این امر به طور اساسی قابلیت انجام تحقیقات توسط دانشجویان و به اشتراک گذاشتن یافته های آنها با دیگران را بالا برده است. امروزه حتی بچه ها هم به نوعی برای تکالیف درسی و برقراری روابط اجتماعی خود به اینترنت وابسته شده اند. دانش آموزان انتظار دارند که دامنه فرآیند یادگیری خود را در هر لحظه که نیازمند سئوال و برقراری رابطه با استاد باشند، به خارج از محدوده های کلاس گسترش دهند. پست الکترونیکی، اتاق های گفتگو و نشست های اینترنتی باعث گردیده تا ارتباط دانشجویان با استاد و مطالب درسی خود بیشتر گردد. این امر نکته مثبتی برای آینده آموزش و تعلیم محسوب می شود و همه اینها مرهون اینترنت، وب و شبکه های مجازی مجازی است.

این روزها با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی خصوصاً قشر جوان و نوجوان از شبکه های اجتماعی مجازی، بررسی مسائل مربوط به این شبکه ها جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه ریزی دقیق توسط مسئولان فرهنگی و اجتماعی و نیز والدین، ضروری است.

امروزه روش های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است. پست الکترونیک، پیام های کوتاه، چت روم ها، وب پایگاه ها و بازی ها، روش هایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شده اند. شبکه‌های اجتماعی، نسل جدیدی از پایگاه‌هایی هستند که این روزها در کانون توجه کاربران شبکه‌های جهانی اینترنت قرار گرفته‌اند. این‌گونه پایگاه‌ها بر مبنای تشکیلات آنلاین فعالیت می‌کنند و هر کدام دسته‌ای از کاربران اینترنتی با ویژگی خاص را گرد هم می‌آورند. شبکه‌های مجازی را گونه‌ای از رسانه‌های اجتماعی می‌دانند که امکان دستیابی به شکل جدیدی از برقراری ارتباط و به اشتراک‌گذاری محتوا در اینترنت را فراهم آورده‌اند. اینترنت و سرویس های ارائه شده در قالب آن، در عین حال که ابزار مفیدی برای کسب و تبادل اطلاعات است اما می‌تواند مخرب نیز باشد؛ به بیان دیگر، اینترنت ابزار قدرتمندی است که هم می‌تواند باعث فساد گردد و هم ابزار آموزش و تعلیم و رشد علمی، فرهنگی و اجتماعی نوجوانان و جوانان را فراهم آورد.

این روزها با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی خصوصاً قشر جوان و نوجوان از شبکه های اجتماعی مجازی، بررسی مسائل مربوط به این شبکه ها جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه ریزی دقیق توسط مسئولان فرهنگی و اجتماعی و نیز والدین، ضروری است.

شبکه های مجازی را از جنبه های مختلف می توان مورد کنکاش و ارزیابی قرار داد. بنابراین با توجه به اینکه سلامت روانی کودکان و نوجوانان یکی از مقوله های مهم در مباحث روانشناسی و جامعه شناسی محسوب می شود همچنین با توجه به این مسأله که امروزه بسیاری از دانش آموزان در مقاطع پایین تحصیلی به تلفن همراه و اینترنت دسترسی دارند و از آن استفاده های مختلفی به عمل می آورند لذا از جمله مشکلاتی که ممکن است برای دانش آموزان که به عنوان آینده سازان جامعه در نتیجه اشتغال زیاد با تلفن همراه و اینترنت پیش بیاید، افت تحصیلی و کاهش عملکرد آموزشی آنان می باشد.

بررسی ها نشان داده اند که این گونه وسایل تنها تأثیر منفی بر روی تحصیل دانش آموزان ندارد و در برخی موارد به آن ها در مسائل آموزشی کمک هم می کند. ولی نکتة قابل توجه این که تأثیر منفی آن ها بر روی دانش آموزان متأسفانه بیشتر از تأثیر مثبت آن هاست. تحقیقات یک مجلة انگلیسی نشان داد که افراد بعد از اختراع اسلحه، اختراع تلفن همراه را بدترین اختراع همة زمان ها می دانند.

امروزه این وسایل بر نوع لباس پوشیدن و تزیین اتاق ها و حتی اخلاق دانش آموزان تأثیر گذاشته است. مثلاً وقتی وارد اتاق آن ها می شویم، گوئی به فضای دیگر پا گذاشته ای، در و دیوار پر است از پوسترهای عجیب و غریب، عکس هیولا، شخصیت فیلم های ترسناک و گروه موسیقی غربی و ... . یکی از نگرانی‌های مشترک والدین در همه‌ی جوامع نحوه استفاده دانش‌آموزان‌شان از اینترنت است. استفاده از اینترنت حتی می‌تواند آثار و پیامدهای منفی بر رفتارهای جوانان و نوجوانان داشته باشد، دانش‌آموزان ممکن است در معرض مطالب و تصاویر خشن و غیرمجاز موجود در پایگاه‌های اینترنتی قرار گیرند. دسترسی به چنین مطالبی ممکن است کاملاً تصادفی یا عمدی باشد. هر دو طریق دست‌یابی مورد توجه متخصصان بوده است و کارشناسان نسبت به صدمات جبران ناپذیری که از طریق این‌گونه برنامه‌ها به کودکان و نوجوانان می‌رسد به ویژه ایجاد مسایلی مانند انحراف جنسی، خشونت، اعتیاد، رفتارهای ضداجتماعی، سست شدن مبانی خانواده، اشاعه‌ی جرم و جنایت درطیف وسیع، مکرراً هشدار داده‌اند. اما این تأثیرها نیز به درستی و با روش‌های علمی در ایران مورد بررسی قرار نگرفته است.

دانش‌آموزان بیش از دیگران در معرض آسیب‌های ناشی از کاربرد نادرست اینترنت قرار دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده زیاد از اینترنت با پیوند ضعیف اجتماعی مرتبط است. بر عکس کاربرانی که از اینترنت کم‌تر استفاده می‌کنند، به طور قابل ملاحظه‌ای با والدین و دوستان‌شان ارتباط بیش‌تری دارند.

رشد چشم‌گیر استفاده از اینترنت غیرقابل کتمان است. امروزه پژوهش‌گران تعابیر مختلفی را از جمله اعتیاد اینترنتی، وابستگی اینترنت، اعتیاد تکنولوژیکی، کاربرد مشکل‌ساز اینترنت، آسیب‌شناسی کاربرد اینترنت، اختلال اعتیاد اینترنت به کار می‌برند و مطالعات گسترده‌ای در این زمینه درحال انجام است.

در بین مسائل و مشکلات روانی اجتماعی جوانان استفاده‌ی بیش از حد از اینترنت از موارد مهم و اساسی است که مانند تمام اعتیادهای دیگر با علائمی از قبیل اضطراب، احساس تنهایی، افسردگی، کج‌خلقی، ضعف اعتماد به نفس و ... همراه است. این نوع اعتیاد نیز نه فقط پیامدهای روانی اجتماعی دارد، بلکه در جنبه‌های جسمی، مالی و فرهنگی نیز آسیب‌های زیادی را بر جوانان تحمیل می‌کند. نبود روابط پایدار و صمیمی با دیگران، نداشتن اعتماد به نفس و به طور کلی، شکست در عرصه‌های گوناگون زندگی، زمینه را برای گرایش دانش‌آموزان به اینترنت فراهم می‌کند. نتایج پژوهش یانگ (۱۹۹۷) در این زمینه نشان داد یکی از دلایل مهم اعتیاد به اینترنت در افرادی که روابط عمومی کم‌تری دارند، به‌دست‌آوردن حمایت‌های اجتماعی است.

استفاده‌ی کنترل نشده از اینترنت به‌ویژه وقتی با دیگر فناوری‌ها از قبیل تلفن همراه باشد دانش‌آموز را در معرض خطر اثرات مضر آن بر تکامل فیزیکی، اجتماعی و روانی قرار می‌دهد. که از آن‌ها می‌توان به مشکلات بینایی، صدمات سیستم اسکلتی، چاقی، اثر بر مهارت‌های اجتماعی، مشکلات ارتباطی در خانواده و اعتیاد الکترونیکی اشاره کرد.

 

همچنین تحقیقات جدید دانشمندان پرده از تأثیرات مخرب استفاده افراطی از اینترنت بر روی ساختار مغزی نوجوانان برداشته است. به گفته‌ محققان، نوجوانانی که در استفاده از اینترنت افراط می‌کنند، دچار اختلال تحلیل ماده‌ی خاکستری مغز می‌شوند، اختلالی که روزبه‌روز به صورت پنهانی در حال گسترده شدن است. این اختلال می‌تواند بر روی تمرکز و حافظه افراد تأثیر نامطلوبی به جا بگذارد، هم‌چنین قدرت تصمیم‌گیری و تعیین هدف برای زندگی نیز در افراد دچار اختلال خواهد شد. تحلیل بافت خاکستری مغز هم‌چنین می‌تواند با کاهش توانایی کاربران در جلوگیری از بروز احساسات، در آن‌ها ناهنجاری‌های رفتاری به وجود بیاورد.

در صورتی که استفاده صحیح از اینترنت اثرات مثبتی دارد. با رعایت نکاتی هنگام استفاده از اینترنت می‌توان مطمئن شد که استفاده از اینترنت زندگی دانش‌آموزان را در حال و آینده بهبود می‌بخشد. از آن‌جایی که اینترنت در همه‌ جای زندگی حاضر است، مهم است که بفهمیم چگونه این تکنولوژی می‌تواند رشد و تکامل دانش‌آموزان را بهبود ببخشد یا منحرف کند.

اصولاً وجود مهر و محبت در کانون خانواده به تقویت ایمان، تلقین ارزش‌های اخلاقی و به وجود آمدن خودپنداری مثبت در نوجوانان کمک می‌کند و اثر مهمی در رفتار نوجوانان دارد، هم‌چنین ایجاد روابط صمیمی در خانواده محیطی مناسب جهت طرح مشکلات و مسائل نوجوانان و وسیله‌ای مناسب برای تسکین ناراحتی‌های دوران بلوغ است. زمانی که چنین جوی فراهم شود دیگر آن احساس تنهایی عاطفی را که دانش‌آموز به‌دنبال پر کردن آن با فضای مجازی و اینترنت واستفاده‌ی بیش از حد که منجر به اختلالات رفتاری در آن‌ها شود، ندارد.

حوزه دانش آموزی از مهمترین حوزه های مطالعاتی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت. مسأله امنیت دانش آموزان همواره یکی از مهمترین چالش های نظام آموزشی و دستگاه های مسئول در برقراری نظم و امنیت به شمار می آید که گزارش های مرتبط با آن شاهدی برای این ادعا می باشد. مسأله ورود به فضای مجازی اینترنت از معضلات امنیتی مبتلا به دانش آموزان است که باید به آن توجه نمود. با رشد روز افزون فناوری و رسانه های فرا ملّی از جمله اینترنت، ماهواره و تلفن همراه و افزایش شمار استفاده کنندگان از این رسانه های مدرن لزوم بررسی تأثیر آن ها بر زندگی انسان ها یکی از مقولات مهم به شمار می آید. اینترنت و استفاده نابجا از آن موجبات به وجود آمدن معضلاتی چون اعتیاد اینترنتی، دوست یابی اینترتی و جرایم سایبری شده است. با پیچیده تر شدن روابط اجتماعی و افزایش روزافزون وسایل ارتباطی من جمله اینترنت موجب خارج شدن روابط افراد خانواده از حالت ساده چهره به چهره یا تلفنی و تغییر شکل آن در قالب شکل گیری روابط پیچیده تری به طور غیرمستقیم شده است و از آنجا که در این گونه روابط طرفین به درستی نمی توانند هویت یکدیگر را شناسایی کنند، همین امر زمینه جرایم و سوء استفاده های اینترنتی می شود. آنچه که در این میان می تواند آسیب هایی را به جامعه وارد کند، گرایش افراد جامعه به هر یک از این آسیب هاست و قشر دانش آموز به جهت خصوصیات روانشناختی که دارد، از اثرپذیرترین گروه های جامعه به شمار می آیند، چرا که طبق آمارهای موجود حدود 20% جمعیت کل کشور را دانش آموزان تشکیل می دهد. بنابراین قبل از آنکه اقدامی در جهت جلوگیری و پیشگیری از گرایشات آنان در دام این آسیب ها صورت پذیرد، باید میزان و علل گرایش به این آسیب ها شناسایی تا مسئولین نظام آموزشی و نیروی انتظامی بتوانند نسبت به پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به این آسیب ها اقدامات و راه کارهای پیشگیرانه ای را ارایه دهند.

بطور کلی می‌توان گفت زندگی در اینگونه فضاهای مجازی می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی مختلفی بر «سبک زندگی» کاربران داشته باشد. فرصت های آموزشی ، اقتصادی و… از جمله نقاط مثبت این فضاها می‌باشد اما حضور در این دنیاها می‌تواند آسیب پذیری های اجتماعی و خانوادگی را نیز همراه داشته باشد. در جامعه ما یکی از مهم‌ترین چالش‌های فرارو، تضادهای فرهنگی جامعه‌ با این ابزارها و دستاوردهای حاصل از آن ها است. در این میان ، بدیهی است با سرعت گرفتن رشد تکنولوژی‌های ارتباطی و ورود این فناوری‌ها به کشور و در عوض عدم برنامه ریزی در داخل، این تضادها به شکل برجسته‌تری نمایان می‌شوند و آسیب بیشتری را متوجه جامعه می‌کنند.

گسترش استفاده از اینترنت و امکانات حاصل از این تکنولوژی، بدون فراهم آمدن زیرساخت‌های فرهنگی لازم، می‌تواند چالشی فراروی انتقال ارزش‌ها، باورها و هنجارهای ملّی و ‌مذهبی و در یک کلمه «سبک زندگی» به نسل بعد محسوب شود. البته این تکنولوژی، فرصت‌های بسیاری را برای ما فراهم می‌آورد و بسیاری از امور را برایمان تسهیل می‌کند و باید اذعان داشت در دنیای امروزی نمی‌توان از این تکنولوژی چشم‌پوشی کرد لیکن این به معنای بی توجهی به ابعاد مختلف این پدیده نیست.

لغت نامه رواشناسی جامعه شناسی کولینز هویت را اینگونه تعریف می کند: «حس (شعور) و استمرار(تداوم) خود که ابتدا همانطور که کودک را متفاوت از والدین و خانواده می کند، گسترش می یابد و سبب شرکت او در اجتماع می شود». «هویت ترکیبی از بعدهای خیلی متفاوت است. قومیت، جنسیت، جهت یا بی جنسی، طبقه اجتماعی و اقتصادی و غیره برخی از فاکتورهایی هستند که در تعیین هویت نقش دارند و از اینرو هویت در جریان تعاملی که بین افراد برقرار می شود، با موفقیت شکل می گیرد».

همچنین هویت واجد سه عنصر است: هویت شخصی، فرهنگی و اجتماعی که هر یک در تکوین هویت فرد نقش مهمی ایفا می کنند. در مقایسه، هویت شخصی که ویژگی بی همتای فرد را تشکیل می دهد، هویت اجتماعی(نقش های اجتماعی درونی شده و متنوع) و منظورآن حوزه ای ازحیات اجتماعی است که فرد خود را با ضمیر«ما» متعلق و منتسب بدان می داند ودر برابر آن احساس تعهد وتکلیف می کند. این هویت جمعی را می توان درسطوحی مرتبط ازکوچک وخاص به بزرگ وعام چون خویشاوندی، هم طایفگی، هم محلّی، هم روستای، هم زبانی، همشهری، هم مذهب، و هم نوع تقسیم بندی کرد و هویت فرهنگی (درک و کاربرد نمادهای فرهنگی) در پیوند با گروه ها واجتماعات مختلف قرارمی گیرند. اینترنت صحنه فرهنگی و اجتماعی است که فرد خود را در موقعیت های متنوع نقش ها و سبک های زندگی قرار می دهد. تعاملی که در تکنولوژی ارتباطی مدرنی مانند اینترنت استفاده می شود، متفاوت از تعامل چهره به چهره است. فاکتورهایی از قبیل کمبود علایم بصری (دیداری) و گمنامی شخص، یک شیوه تعامل کامل متفاوت از تعامل چهره به چهره را فراهم کرده است، در نتیجه، این احتمال هست که هویت هایی که در طول تعامل اجتماعی با موفقیت تشکیل می شوند، به وسیله تعامل آنلاینی و مجازی متأثر شوند. بعضی از این تغییرات احتمالاً مثبت و بقیه منفی خواهد بود. روانشناسان در تحقیقات خود نشان دادند که اینترنت به مردم اجازه می دهد که آگاهانه و ماهرانه هویت آنلاینشان را کنترل کنند و هویت های جدید و متفاوتی را تجربه کنند. به این ترتیب اینترنت می تواند مفید باشد؛ چرا که این آزادی را به افراد می دهد تا هویتی را که نسبت به آن احساس بهتری دارند کشف و انتخاب کنند.

ویژگی های ارتباطات الکترونیکی حاکم بر فضای مجازی شرایطی متفاوت از روابط حقیقی و رو در رو را برای کاربران آن فراهم می کند. سرعت عمل، ناشناس ماندن و سیال بودن می تواند فضای یکسان و مشابهی را فارغ از الزامات ساختی (جنسیتی، طبقاتی، قومی، نژادی و مکانی) فراهم سازد که مستعد تجارب متفاوتی برای کاربران آن است. تعاملات آزمایشی، کنجکاوانه و یا با نیت افزایش ظرفیت شناختی، کاربران اینترنتی را با ذهنیت و گرایش جدیدی تجهیز می کند که می تواند رفتار وتعاملات آن ها در دنیای حقیقی را به چالش کشانده و تغییراتی را هر چند جزئی در میدان عمل اجتماعی آن ها فراهم سازد. فضای مجازی این امکان را فراهم می کند تا افراد نیازها، خواسته ها و بازاندیشی در هویت خویش را به درجاتی به دنیای حقیقی خود تسری دهد و شرایط تازه ای را برای گفتگو، تفاهم و تعامل در دنیای مجازی و حقیقی فراهم می سازد، ذکایی نیز معتقد است ماهیت غیر رو در روی ارتباطات الکترونیکی اینترنتی می تواند انگیزه ی بیشتری را برای کاربران آن در بازی با هویت، رفتارهای آزمایشی و ارائه تصویری غیر واقعی فراهم سازد که ریسک شرمندگی در آن کمتر است.

شبکه های اجتماعی,شبکه اجتماعی,تاثیرات, شبکه های اجتماعی, انجمن های علمی و دانشجویی,مجازی

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

قیمت فایل فقط 16,500 تومان

خرید