دسته: مدیریت
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 158 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25
در سالهای اخیر پژوهشهای زیادی درباره مهارتهای مدیریتی و رابطه آن با رضایت شغلی انجام گرفته است سالازار ( 2002) معتقد است که در سالهای اخیر توانمندسازی و کسب مهارتهای مدیریتی به عنوان یک راهکار نیروی انسانی برای خلق کارآمدی، بهر ه وری و خشنودی بیشتر کارکنان در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد
قیمت فایل فقط 19,345 تومان

پروپوزال رابطه مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیران
هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.
این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

بیان مسأله
با توجه به تغییرات پرشتاب محیط بیرونی و درونی مدرسه ، چگونه مدیر مدرسه می تواند در مقام رهبر آموزشی ، ایفای نقش کند و باید چه توانمندی هایی داشته باشد ؟ مدیران آموزشی تا چه میزان از مهارتهای فنی ، انسانی ، ارتباطی و ادراکی برخوردار بوده و در کدام زمینه ها دچار ضعف و نیاز هستند ؟ آیا ضعفهای مدیریتی آنها تاثیری در کاهش رضایت شغلی دبیران به جا می گذارد ؟ چگونه می توان بر این ضعف ها غالب آمد و رضایت شغلی دبیران را تا آنجا که به مدیریت آموزشی مربوط است افزایش داد ؟ آیا بین مدیران و دبیران مدارس اختلاف و کشمش وجود دارد؟ چرا برخی از مدیران با کفایت یا کارآمد تشخیص داده می شوند و بهتر می توانند بر مشکلات غالب آیند ؟ چرا بعضی از دبیران با کفایت از مدیر مدرسه اش گله مند هستند ؟ چرا در بعضی از مدارس ، دبیران از کار خود احساس رضایت کافی ندارند ؟
امروزه برخی از دبیران میل و رغبت چندانی برای حضور در محیط مدرسه نشان نمی دهند و حضور خود را در دفتر و اتاق مدیر و گاهی کلاس درس از روی ناچاری و اجبار تعبیر می کنند . تمایل دارند زودتر از محیط مدرسه خارج شوند و دیرتر به آنجا بروند .
اینها مسائلی هستند که به نوعی در کلیه مدارس کشور از جمله مدارس شهرستان اهر قابل طرح هستند . البته این به معنای آن نیست که مدیران آموزشی در شهرستان اهر از ضعفهای مدیریتی شدیدی رنج می برند که موجب افزایش نارضایتی در بین دبیران می شوند ، بلکه مسئله فرا منطقه ای ، حتی ملی و بین المللی است . به جهت تحدید موضوع مورد مطالعه ناچاربوده ایم ، نمونه و موردی را در یک منطقه مانند شهرستان اهر بررسی نماییم.
مدت زیادی است که نظریه پردازان مدیریت و صاحب نظران تعلیم و تربیت به دنبال یافتن پاسخ به این پرسشها هستند که چرا بعضی از مدیران آموزشی در ایجاد رضایت شغلی همکاران خود موفق عمل می کنند و برخی شکست می خورند ؟ نتیجه تحقیقات آنها فقط پاسخ های ناقص و یک بعدی را در بر داشته و علل و عوامل این وضعیت را به عوامل روان شناختی صرف و پیشینه شخص و پایگاه خانوادگی و ... نسبت می دهند در حالیکه برخی محققان بر این باورند که یک راهبرد موفق سازمانی در این زمینه و عملکرد عالی و پایدار باید معطوف به کلیت وجود انسان باشد . طبق این نظریه جهت برخوردداری از عملکرد عالی مدیریت در ارتقای سلامت روانی و رضایت شغلی همکاران آموزشی بایستی ابعاد اساسی وجود انسان اعم از نیازهای جسمی و ذهنی و روانی آنان را در مدلی تلفیق کرد و آنرا مورد بررسی قرار داد. ایجاد ساختار مناسب از یک طرف و طراحی استراتژیهای انسانگرایانه از طرف دیگر، به همراه سبک رهبری ، سه عاملی هستند که مدیران از طریق آنها به راحتی می توانند پاسخگوی نیازهای کارمندانشان باشند و زمینه لازم را در جهت رضایت شغلی آنها فراهم کنند( جونز ، 1999 و تری ، 1989، بیکر ، 1997).
با توجه به تغییرات پرشتاب محیط بیرونی و درونی مدرسه ، چگونه مدیر مدرسه می تواند در مقام رهبر آموزشی ، ایفای نقش کند و باید چه توانمندی هایی داشته باشد ؟ مدیران آموزشی تا چه میزان از مهارتهای فنی ، انسانی ، ارتباطی و ادراکی برخوردار بوده و در کدام زمینه ها دچار ضعف و نیاز هستند ؟ آیا ضعفهای مدیریتی آنها تاثیری در کاهش رضایت شغلی دبیران به جا می گذارد ؟ چگونه می توان بر این ضعف ها غالب آمد و رضایت شغلی دبیران را تا آنجا که به مدیریت آموزشی مربوط است افزایش داد ؟ آیا بین مدیران و دبیران مدارس اختلاف و کشمش وجود دارد؟ چرا برخی از مدیران با کفایت یا کارآمد تشخیص داده می شوند و بهتر می توانند بر مشکلات غالب آیند ؟ چرا بعضی از دبیران با کفایت از مدیر مدرسه اش گله مند هستند ؟ چرا در بعضی از مدارس ، دبیران از کار خود احساس رضایت کافی ندارند ؟
امروزه برخی از دبیران میل و رغبت چندانی برای حضور در محیط مدرسه نشان نمی دهند و حضور خود را در دفتر و اتاق مدیر و گاهی کلاس درس از روی ناچاری و اجبار تعبیر می کنند . تمایل دارند زودتر از محیط مدرسه خارج شوند و دیرتر به آنجا بروند .
اینها مسائلی هستند که به نوعی در کلیه مدارس کشور از جمله مدارس شهرستان اهر قابل طرح هستند . البته این به معنای آن نیست که مدیران آموزشی در شهرستان اهر از ضعفهای مدیریتی شدیدی رنج می برند که موجب افزایش نارضایتی در بین دبیران می شوند ، بلکه مسئله فرا منطقه ای ، حتی ملی و بین المللی است . به جهت تحدید موضوع مورد مطالعه ناچاربوده ایم ، نمونه و موردی را در یک منطقه مانند شهرستان اهر بررسی نماییم.
مدت زیادی است که نظریه پردازان مدیریت و صاحب نظران تعلیم و تربیت به دنبال یافتن پاسخ به این پرسشها هستند که چرا بعضی از مدیران آموزشی در ایجاد رضایت شغلی همکاران خود موفق عمل می کنند و برخی شکست می خورند ؟ نتیجه تحقیقات آنها فقط پاسخ های ناقص و یک بعدی را در بر داشته و علل و عوامل این وضعیت را به عوامل روان شناختی صرف و پیشینه شخص و پایگاه خانوادگی و ... نسبت می دهند در حالیکه برخی محققان بر این باورند که یک راهبرد موفق سازمانی در این زمینه و عملکرد عالی و پایدار باید معطوف به کلیت وجود انسان باشد . طبق این نظریه جهت برخوردداری از عملکرد عالی مدیریت در ارتقای سلامت روانی و رضایت شغلی همکاران آموزشی بایستی ابعاد اساسی وجود انسان اعم از نیازهای جسمی و ذهنی و روانی آنان را در مدلی تلفیق کرد و آنرا مورد بررسی قرار داد. ایجاد ساختار مناسب از یک طرف و طراحی استراتژیهای انسانگرایانه از طرف دیگر، به همراه سبک رهبری ، سه عاملی هستند که مدیران از طریق آنها به راحتی می توانند پاسخگوی نیازهای کارمندانشان باشند و زمینه لازم را در جهت رضایت شغلی آنها فراهم کنند( جونز ، 1999 و تری ، 1989، بیکر ، 1997).
فرضیه اصلی:
بین مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیران رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیات فرعی:
رضایت شغلی دبیران در مناطق شهری و روستایی تفاوت معنی داری دارد .
بین سنوات خدمت و رضایت شغلی دبیران رابطه معنی داری وجود ندارد .
بین مهارت های انسانی مدیران و رضایت شغلی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.
بین مهارت های فنی مدیران و رضایت شغلی دبیران رابطه معنی داری وجود دارد.
فهرست مطالب پروپوزال
بیان مسئاله
اهمیت و ضرورت تحقیق
مرور ادبیات
جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات
فرضیه ها
تعاریف
روش تحقیق
متغیرهای مورد بررسی
شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ای) و ابزار
جامعه و نمونه آماری
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
قیمت فایل فقط 19,345 تومان

برچسب ها : پروپوزال رابطه مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیران , پروپوزال رابطه مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیران, پروپوزال مهارتهای مدیریتی , مهارتهای مدیریتی , پروپوزال رضایت شغلی دبیران , رضایت شغلی دبیران , رضایت شغلی ,پروپوزال رضایت شغلی , پروژه رضایت شغلی دبیران