دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پروپوزال رابطه مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیران

پروپوزال رابطه مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیران

پروپوزال رابطه مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیراندسته: مدیریت 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 158 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 25 

در سالهای اخیر پژوهشهای زیادی درباره مهارتهای مدیریتی و رابطه آن با رضایت شغلی انجام گرفته است سالازار ( 2002) معتقد است که در سالهای اخیر توانمندسازی و کسب مهارتهای مدیریتی به عنوان یک راهکار نیروی انسانی برای خلق کارآمدی، بهر ه وری و خشنودی بیشتر کارکنان در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد

قیمت فایل فقط 19,345 تومان

خرید

پروپوزال رابطه مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیران

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

انگیزه‌های شغلی,رضایت شغلی,عوامل موثر بر رضایت شغلی

بیان مسأله

 

با توجه به تغییرات پرشتاب محیط بیرونی و درونی مدرسه ، چگونه مدیر مدرسه می تواند در مقام رهبر آموزشی ، ایفای نقش کند و باید چه توانمندی هایی داشته باشد ؟ مدیران آموزشی تا چه میزان از مهارتهای فنی ، انسانی ، ارتباطی و ادراکی برخوردار بوده و در کدام زمینه ها دچار ضعف و نیاز هستند ؟ آیا ضعفهای مدیریتی آنها تاثیری در کاهش رضایت شغلی دبیران  به جا می گذارد ؟ چگونه می توان بر این ضعف ها غالب آمد و رضایت شغلی دبیران  را تا آنجا که به مدیریت آموزشی مربوط است افزایش داد ؟ آیا بین مدیران و دبیران  مدارس اختلاف و کشمش وجود دارد؟ چرا برخی از مدیران با کفایت یا کارآمد تشخیص داده می شوند و بهتر می توانند بر مشکلات غالب آیند ؟ چرا بعضی از دبیران  با کفایت از مدیر مدرسه اش گله مند هستند ؟ چرا در بعضی از مدارس ، دبیران  از کار خود احساس رضایت کافی ندارند ؟

امروزه برخی از دبیران  میل و رغبت چندانی برای حضور در محیط مدرسه نشان نمی دهند و حضور خود را در دفتر و اتاق مدیر و گاهی کلاس درس از روی ناچاری و اجبار تعبیر می کنند . تمایل دارند زودتر از محیط مدرسه خارج شوند و دیرتر به آنجا بروند .

اینها مسائلی هستند که به نوعی در کلیه مدارس کشور از جمله مدارس شهرستان اهر قابل طرح هستند . البته این به معنای آن نیست که مدیران آموزشی در شهرستان اهر از ضعفهای مدیریتی شدیدی رنج می برند که موجب افزایش نارضایتی در بین دبیران  می شوند ، بلکه مسئله فرا منطقه ای ، حتی ملی و بین المللی است . به جهت تحدید موضوع مورد مطالعه ناچاربوده ایم ، نمونه و موردی را در یک منطقه مانند شهرستان اهر بررسی نماییم.

مدت زیادی است که نظریه پردازان مدیریت و صاحب نظران تعلیم و تربیت به دنبال یافتن پاسخ به این پرسشها هستند که چرا بعضی از مدیران آموزشی در ایجاد رضایت شغلی همکاران خود موفق عمل می کنند و برخی شکست می خورند ؟ نتیجه تحقیقات آنها فقط پاسخ های ناقص و یک بعدی را در بر داشته و علل و عوامل این وضعیت را به عوامل روان شناختی صرف و پیشینه شخص و پایگاه خانوادگی و ... نسبت می دهند در حالیکه برخی محققان بر این باورند که یک راهبرد موفق سازمانی در این زمینه و عملکرد عالی و پایدار باید معطوف به کلیت وجود انسان باشد . طبق این نظریه جهت برخوردداری از عملکرد عالی مدیریت در ارتقای سلامت روانی و رضایت شغلی همکاران آموزشی بایستی ابعاد اساسی وجود انسان اعم از نیازهای جسمی و ذهنی و روانی آنان را در مدلی تلفیق کرد و آنرا مورد بررسی قرار داد. ایجاد ساختار مناسب از یک طرف و طراحی استراتژیهای انسانگرایانه از طرف دیگر، به همراه سبک رهبری ، سه عاملی هستند که مدیران از طریق آنها به راحتی می توانند پاسخگوی نیازهای کارمندانشان باشند و زمینه لازم را در جهت رضایت شغلی آنها فراهم کنند( جونز ، 1999 و تری ، 1989، بیکر ، 1997).

با توجه به تغییرات پرشتاب محیط بیرونی و درونی مدرسه ، چگونه مدیر مدرسه می تواند در مقام رهبر آموزشی ، ایفای نقش کند و باید چه توانمندی هایی داشته باشد ؟ مدیران آموزشی تا چه میزان از مهارتهای فنی ، انسانی ، ارتباطی و ادراکی برخوردار بوده و در کدام زمینه ها دچار ضعف و نیاز هستند ؟ آیا ضعفهای مدیریتی آنها تاثیری در کاهش رضایت شغلی دبیران  به جا می گذارد ؟ چگونه می توان بر این ضعف ها غالب آمد و رضایت شغلی دبیران  را تا آنجا که به مدیریت آموزشی مربوط است افزایش داد ؟ آیا بین مدیران و دبیران  مدارس اختلاف و کشمش وجود دارد؟ چرا برخی از مدیران با کفایت یا کارآمد تشخیص داده می شوند و بهتر می توانند بر مشکلات غالب آیند ؟ چرا بعضی از دبیران  با کفایت از مدیر مدرسه اش گله مند هستند ؟ چرا در بعضی از مدارس ، دبیران  از کار خود احساس رضایت کافی ندارند ؟

امروزه برخی از دبیران  میل و رغبت چندانی برای حضور در محیط مدرسه نشان نمی دهند و حضور خود را در دفتر و اتاق مدیر و گاهی کلاس درس از روی ناچاری و اجبار تعبیر می کنند . تمایل دارند زودتر از محیط مدرسه خارج شوند و دیرتر به آنجا بروند .

اینها مسائلی هستند که به نوعی در کلیه مدارس کشور از جمله مدارس شهرستان اهر قابل طرح هستند . البته این به معنای آن نیست که مدیران آموزشی در شهرستان اهر از ضعفهای مدیریتی شدیدی رنج می برند که موجب افزایش نارضایتی در بین دبیران  می شوند ، بلکه مسئله فرا منطقه ای ، حتی ملی و بین المللی است . به جهت تحدید موضوع مورد مطالعه ناچاربوده ایم ، نمونه و موردی را در یک منطقه مانند شهرستان اهر بررسی نماییم.

مدت زیادی است که نظریه پردازان مدیریت و صاحب نظران تعلیم و تربیت به دنبال یافتن پاسخ به این پرسشها هستند که چرا بعضی از مدیران آموزشی در ایجاد رضایت شغلی همکاران خود موفق عمل می کنند و برخی شکست می خورند ؟ نتیجه تحقیقات آنها فقط پاسخ های ناقص و یک بعدی را در بر داشته و علل و عوامل این وضعیت را به عوامل روان شناختی صرف و پیشینه شخص و پایگاه خانوادگی و ... نسبت می دهند در حالیکه برخی محققان بر این باورند که یک راهبرد موفق سازمانی در این زمینه و عملکرد عالی و پایدار باید معطوف به کلیت وجود انسان باشد . طبق این نظریه جهت برخوردداری از عملکرد عالی مدیریت در ارتقای سلامت روانی و رضایت شغلی همکاران آموزشی بایستی ابعاد اساسی وجود انسان اعم از نیازهای جسمی و ذهنی و روانی آنان را در مدلی تلفیق کرد و آنرا مورد بررسی قرار داد. ایجاد ساختار مناسب از یک طرف و طراحی استراتژیهای انسانگرایانه از طرف دیگر، به همراه سبک رهبری ، سه عاملی هستند که مدیران از طریق آنها به راحتی می توانند پاسخگوی نیازهای کارمندانشان باشند و زمینه لازم را در جهت رضایت شغلی آنها فراهم کنند( جونز ، 1999 و تری ، 1989، بیکر ، 1997).

فرضیه اصلی:

بین مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیران  رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیات فرعی:

رضایت شغلی دبیران  در مناطق شهری و روستایی تفاوت معنی داری دارد .

بین سنوات خدمت و رضایت شغلی دبیران  رابطه معنی داری وجود ندارد .

بین مهارت های انسانی مدیران و رضایت شغلی دبیران  رابطه  معنی داری وجود دارد.

بین مهارت های فنی مدیران و رضایت شغلی دبیران  رابطه  معنی داری وجود دارد.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

قیمت فایل فقط 19,345 تومان

خرید

برچسب ها : پروپوزال رابطه مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیران , پروپوزال رابطه مهارتهای مدیریتی و رضایت شغلی دبیرانپروپوزال مهارتهای مدیریتی , مهارتهای مدیریتی , پروپوزال رضایت شغلی دبیران , رضایت شغلی دبیران , رضایت شغلی ,پروپوزال رضایت شغلی , پروژه رضایت شغلی دبیران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد