در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت
قیمت فایل فقط 14,000 تومان
پروژه اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانشآموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی
چکیده
در پژوهش حاضر، اثرات درمان نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی تحولی مورد بررسی قرار گرفت. به منظور انجام این پژوهش، ابتدا تعداد 165 نفر از دانش آموزان مشکوک به نارساخوانی در مقطع ابتدایی از پایه های سوم، چهارم و پنجم به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به صورت تصادفی انتخاب و سپس از میان آنها تعداد 60 دانش آموز پس از اجرای آزمونهای تشخیصی ( از جمله آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون اختلال خواندن، آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک ) به صورت هدفمند برگزیده شدند. سپس، آزمودنیهای نارساخوان بر مبنای مقیاس طبقه بندی بیکر، درچهارگروه آزمایشی وگواه نوع L/p ( تعداد هر گروه 15 نفر ) به صورت تصادفی جایگزین شدند. پس از اجرای پیش آزمون در هر دو گروه، گروههای آزمایشی نوع L/p به مدت 20 جلسه، تحت درمان شیوه های نوروسایکولوژی (HSS ) قرار گرفتند. اما گروههای گواه نوع L/p، هیچگونه روش درمانی را دریافت نکردند. پس از آن، در هر دو گروه آزمایشی و گواه، پس آزمون ( بلافاصله پس از اتمام درمان ) و آزمون پی گیری ( پس از گذشت 4 ماه ) به اجرا درآمد. در پایان داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل واریانس آمیخته، تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و آزمونt وابسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهشی حاکی از آن بود که اولاً مداخله های نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر سبب افزایش میزان دقت و درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L گردید. همچنین این شیوه ها موجب افزایش میزان درک وسرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p گردید. ثانیاً، کاربرد این شیوه های درمانی موجب پایداری اثرات درمان ( پس از گذشت 4 ماه ) در این گروه از کودکان شد.
فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه ........ 2
1ـ بیان مسأله ..... 6
2ـ اهمیت و ضرورت مسأله .......... 13
3ـ اهداف، سوالها و فرضیه های پژوهش...... 15
4ـ متغیرها و تعریف نظری و عملیاتی آنها....... 18
خلاصه ................. 20
فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات
بخش اول: مبانی نظری .......... 22
1ـ تعریف اختلالهای یادگیری ........ 22
2ـ سیر تحول تاریخی اختلالهای یادگیری ........ 30
1) دوره بنیانگذاری: تحقیقات نخستین درباره مغز .... 30
2) دوره انتقالی: مطالعه بالینی کودکان ..... 33
3) دوره یکپارچگی: رشد سریع برنامه های مدارس ... 43
4) دوره معاصر (از سال 1980 تا کنون) ... 44
3ـ طبقه بندی اختلالهای ویژه یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR... 44
1) اختلال خواندن ..... 45
2) اختلال در ریاضیات ......... 46
3) اختلال بیان نوشتاری ........ 48
4) اختلال یادگیری که به گونه دیگر مشخص نشده است (NOS)....... 49
4ـ تعریف خواندن .......... 50
5ـ تحول خواندن ......... 55
6ـ مدل های خواندن ......... 56
1) مدل پایین ـ بالا و مدل بالا ـ پایین ...... 56
2) مدل تعاملی جبرانی....... 57
3) مدل پیوندگرایی.................... 59
4) مدل آوایی.................... 61
5) مدل ببین و بگو ............ 63
6) مدل تعادل خواندن بیکر ............. 63
7ـ نارساخوانی........ 70
1) تعریف نارساخوانی........................ 70
2) نشانه های بالینی نارساخوانی .......... 75
3) اختلالهای همراه با نارساخوانی........... 81
الف ـ اختلالهای جانبی شدن .......... 81
ب ـ اختلالهای سازمان یافتگی فضایی ـ زمانی ...... 82
ج ـ نابهنجاری حرکات چشم ها ........... 83
د ـ تأخیر زبان گفتاری .......... 85
هـ ـ اختلالهای ادراکی ............. 86
و ـ اختلال حافظه کوتاه مدت ........ 87
ز ـ اختلال نارسایی توجه (ADD) و ADHD............ 88
ح ـ اختلالهای رفتاری .............. 91
4) شیوع نارساخوانی....................... 94
5) تاریخچه نارساخوانی................. 95
6) سبب شناسی نارساخوانی ................... 99
الف ـ عوامل ژنتیکی .............. 100
ب ـ عوامل عصب شناختی .......... 103
ج ـ تقارن نیمکره های مغزی ......... 107
د ـ غلبه طرفی مغز ............... 111
هـ ـ عوامل حرکتی .......... 114
و ـ عوامل شناختی ............ 115
ز ـ عوامل رفتاری ............ 118
ح ـ عوامل محیطی .............. 121
ط ـ عوامل عاطفی ............... 122
8ـ دیدگاه های مختلف در مورد نارساخوانی ....... 124
9ـ نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی ...... 124
10ـ طبقه بندی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی .. 131
الف ـ نارساخوانی اکتسابی ............ 131
ب ـ نارساخوانی تحولی ........... 140
11ـ فرآیند شکل گیری مدل تعادل خواندن از دیدگاه بیکر ...... 148
12ـ عملکرد نیمکره های مغزی از دیدگاه بیکر ......... 154
13ـ طبقه بندی نارساخوانی تحولی از دیدگاه بیکر .... 156
1) نارساخوانی نوع L (زبان شناختی) ......... 156
2) نارساخوانی نوع P (ادراکی) ....... 156
14ـ بررسی اعتبار طبقه بندی نارساخوانی نوع P/L.. 158
15ـسبب شناسی نارساخوانی تحولی نوع P/L..... 162
16ـ شیوه های درمانی نوروسایکولوژی از دیدگاه بیکر ... 164
بخش دوم: یافته های پژوهشی ........ 168
خلاصه .......... 180
فصل سوم: روش تحقیق
1ـ طرح تحقیق .................. 184
2ـ روشهای آماری ............. 185
3ـ تعریف جامعه آماری و ویژگیهای آن ........ 186
4ـ روش نمونه گیری و حجم نمونه ........... 187
5ـ ابزارهای پژوهشی ............. 188
1) آزمون وکسلر کودکان ......... 188
2) آزمون اختلال خواندن .......... 188
3) آزمون ADHD و آزمون اختلال سلوک اقتباس شده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV........... 199
4) جعبه آموزشی لامسه ای ....... 203
5) برنامه نرم افزاری HEMSTIM..................... 206
6ـ فرآیند تشخیص و روش اجرا ........ 209
7ـ فرآیند طبقه بندی دانش آموزان نارساخوان براساس مدل تعادل خواندن بیکر 211
8ـ فرآیند اجرای شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر مبنای مدل تعادل خواندن بیکر 212
1) تحریک خاص نیمکره ها از طریق کانال دیداری (HSS-VIS).. 212
2) تحریک خاص نیمکره ها از طریق کامال لامسه ای (HSS-tac)..... 221
خلاصه ........... 227
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
1ـ ارائه نتایج کمی ........... 229
الف: توصیف داده ها .......... 229
ب ـ تحلیل داده ها ............. 234
ـ تحلیل واریانس آمیخته (32).......... 234
فرضیه اول: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی بر میزان دقت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع L: ......... 235
فرضیه دوم: الف) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعL .................. 241
فرضیه دوم: ب) نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان درک خواندن دانش آموزان نارساخوان نوعP................................. 246
فرضیه سوم: نتایج آزمون آماری برای بررسی اثر شیوه های درمانی نوروسایکولوژی برمیزان سرعت خواندن دانش آموزان نارساخوان نوع p...... 252
خلاصه ............. 258
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1ـ بحث و تحلیل درباره یافته ها ...... 260
2ـ محدودیتها ........ 270
3ـ پیشنهادات ............. 271
4ـ کاربردهای آموزشی و پرورشی ...... 272
منابع
1) منابع فارسی............ 274
2) منابع انگلیسی ................ 276
ضمائم:
1ـ آزمون وکسلر کودکان
2ـ فرم تاریخچه موردی
3ـ آزمون اختلال خواندن
4ـ آزمون اختلال سلوک و ADHD اقتباس شده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) براساس DSM-IV
قیمت فایل فقط 14,000 تومان
ما می دانیم در گازها ومایعات (نه جامدات) بیشتر مولکولها به طور تصادفی حرکت می کنند هیچ مولکولی با مولکول اطرافش ارتباطی نداشته و هر طور که می خواهد رفتار می کند
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج
مقدمه
ما می دانیم در گازها ومایعات (نه جامدات) بیشتر مولکولها به طور تصادفی حرکت می کنند. هیچ مولکولی با مولکول اطرافش ارتباطی نداشته و هر طور که می خواهد رفتار می کند. کمپلکس های بین مولکولی فقط از طریق برخوردهای تصادفی به وجود آمده و عمر این کمپلکس ها بسیار ناچیز است و همچنین غلظت آنها در مایعات (یا گازها) تقریبا برابر صفر است. به هر حال، بعضی از مولکولها (مولکولهای پذیرنده) دقیقا بین یک مولکول و مولکول دیگر تفاوت قائل می شوند. آنها به صورت گزینشی جفت مولکولی خود را از میان تعدادی مولکول موجود در سیستم انتخاب میکنند و یک کمپلکس غیرکووالانسی با این مولکول می سازند. این کمپلکس ها به اندازه کافی پایدار بوده و غلظت تعادلی آنها قابل توجه است. دراینجا تمام مولکولها به جز مولکول جفت کاملا کنارگذاشته میشوند، درست همان طور که ما به سادگی دوستمان را حتی در شلوغی ورودی ایستگاه پیدا می کنیم و با او به رستوران میرویم. درکمپلکس های غیر کووالانسی همانند واکنش های آنزیمی, واکنش با حضور کاتالیزور اتفاق می افتد. این قدرت تشخیص میان مولکولها تشخیص مولکولی نامیده می شود.
در علم وتکنولوژی امروزی، اهمیت پذیرنده ها و تشخیص مولکولی به سرعت رشد کرده است. این رشد اساسا به این خاطر است که یک مولکول در حال حاضر یک واحد عملگر بوده و فقط نقش خود را ایفا میکند. برای ایجاد سیستمهای رضایت بخش تحت این شرایط، باید تعدادی مولکول را در شرایطی از پیش تعیین شده کنار هم بگذاریم و اجازه دهیم هر کدام کار خودش را انجام دهد. البته در اینجا همه مولکولها باید بدانند که مولکولهای مجاور آنها چه هستند، چه خصوصیات فیزیکوشیمیایی دارند و هر کدام از این مولکولها در هر لحظه چه می کنند. اخیرا روش مولکول نگاری برای فراهم آوردن پذیرنده های چند کاره که موثر و اقتصادی هستند توسعه یافته است. به طور کلی حرکات مولکولی در یک ساختار پلیمری ساکن شده و به همین دلیل آنها به طرز مطلوبی تثبیت شده اند. این شیوه، منحصر به فرد و چالش برانگیز است و در حال حاضر پیش بینی حوزه کاربردهای آن مشکل است. در این فصل پیرامون پذیرنده های طبیعی و مصنوعی بحث خواهیم کرد.
فصل اول
مقدمه
فصل دوم
اهمیت مولکولهای پذیرنده درعلم و تکنولوژی پیشرفته
فصل سوم
اساس مولکول نگاری
فصل چهارم
روشهای آزمایشگاهی
فرآیند های مولکول نگاری
فصل پنجم
روشهای تجربی درارزیابی کارآیی منقوش پذیری
فصل ششم
مطالعه اسپکتروسکوپی واکنشهای مولکول نگاری
فصل هفتم
شمایی از روش مولکول نگاری
فصل هشتم
کاربرد های مولکول نگاری
فصل نهم
چالش ها و پیشرفت های اخیر
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
برچسب ها : مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج , پایان نامه , مولکول نگاری , پلیمری سنتز , استخراج , پروژه مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج , دانلود پروژه مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج , مطالعات مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج , دانلود مطالعات مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج , رساله مولکول نگاری پلیمری سنتز و کاربرد آن در استخراج
این محصول در قالب فایل word و در 101 صفحه تهیه و تنظیم شده است
قیمت فایل فقط 10,000 تومان
پروژه شهر و شهرنشینی
این محصول در قالب فایل word و در 101 صفحه تهیه و تنظیم شده است.
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
فهرست :
فصل اول :
مطالعات پایه
- شهر، شهرنشیی، شهروندی
- مدیریت شهری
- شهرداری
بخش اول
شهر، شهرنشینی، شهروندی
- تعریف شهر
- پدیده شهرنشینی
- پدیده شهروندی
- نتیجه گیری و استنتاج
بخش دوم :
مدیریت شهری
- مدیریت شهری در گرو مشارکت مردمی
- مبانی مدیریت شهری
- مفهوم سیستم مدیریت شهری
- مدیریت شهری در ایران
- نتایج کاربردی بخش مدیریت شهری
- جدول جمع بندی و تحلیل بخش مدیریت شهری
بخش سوم :
شهـرداری
- تعاریف
- شهرداری ها در ایران
- بهسازی در جهان
- بهسازی شهرداری ها در ایران
- شهرداری آینده
قیمت فایل فقط 10,000 تومان
برچسب ها : دانلود پروژه شهر و شهرنشینی , شهر، شهرنشیی، شهروندی , مدیریت شهری , تعریف شهر , پدیده شهرنشینی , پدیده شهروندی , مدیریت شهری در گرو مشارکت مردمی , مبانی مدیریت شهری , مفهوم سیستم مدیریت شهری , مدیریت شهری در ایران , نتایج کاربردی بخش مدیریت شهری , جدول جمع بندی و تحلیل بخش مدیریت شهری ,شهرداری ها در ایران , بهسازی در جهان , بهسازی شهرداری ها در ایران , شهرداری آینده , پروژه شهر و شهرنشینی
این محصول در قالب فایل word و در 74 صفحه تهیه و تنظیم شده است
قیمت فایل فقط 7,400 تومان
دانلود پروژه شهر باستانی گور و فیروزآباد کنونی
این محصول در قالب فایل word و در 74 صفحه تهیه و تنظیم شده است.
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
فهرست مطالب
مقدمه 1
معرفی شهر باستانی گور و فیروزآباد کنونی. 2
ساختمانهای باستانی فیروزآباد 6
قلعه دختر 7
وجوه تاریخی و باستانشناسی. 8
کاخ و آتشکده 27
ساختمان و کاخ فیروزآباد 29
ایوان ورودی.. 30
برکه جوشان.. 31
سنگنگاره تنگاب فیروزآباد 32
سنگنبشه پهلوی تنگاب فیروزآباد 33
نظر مورخین بعد از اسلام درباره فیروزآباد 35
وضع موجود بنا 39
سازههای باربر 41
نقوش برجسته 43
پژوهشهای فنی. 44
وضع موجود پژوهشهای فنی. 45
ملات باستانی. 46
ملاتهای جدید. 46
اصول فنی بنایی. 48
مواد مصنوعی. 49
مویینگی. 51
اقلیم. 52
اقدامات اضطراری.. 54
مرمت.... 57
شرح خدمات... 57
طرح مرمت.... 59
مسائل فنی. 63
گروههای کار 66
توضیحات نهایی. 69
قیمت فایل فقط 7,400 تومان
برچسب ها : دانلود پروژه شهر باستانی گور و فیروزآباد کنونی , ساختمانهای باستانی فیروزآباد , ساختمان و کاخ فیروزآباد ,سنگنگاره تنگاب فیروزآباد , سنگنبشه پهلوی تنگاب فیروزآباد , نظر مورخین بعد از اسلام درباره فیروزآباد , پروژه شهر باستانی گور و فیروزآباد کنونی , دانلود پروژه شهر باستانی گور و فیروزآباد کنونی , مطالعات شهر باستانی گور و فیروزآباد کنونی , دانلود مطالعات شهر باستانی گور و فیروزآباد کنونی , رساله شهر
این محصول در قالب فایل word و در 256 صفحه تهیه و تنظیم شده است
قیمت فایل فقط 19,500 تومان
پروژه معماری احیا و حفاظت از بافت های با ارزش تاریخی
این محصول در قالب فایل word و در 256 صفحه تهیه و تنظیم شده است.
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
عناوین :
مقدمه
رابطه فرهنگ و میراث تاریخی
پیشینه تاریخی
احیای ارزشها و جلوههای گذشته
توسعه درون شهری و تجدید حیات
بهسازی و مناسبسازی محیط
سیاستهای فراگیر و مشارکت مردم
ارزشهای اقتصادی و هویتبخشی
باز زنده سازی استخوان بندی بافت کهن (دلایل انتخاب پروژه)
مراحل رشد استخوان بندی شهرهای تاریخی و تجربیات سایر کشورهای باستانی
تاریخچه تهران
تحلیل سیر تحول ساختار و استخوانبندی اصلی شهر تهران
پیدایش شهر تهران و رشد آن در دوره صفویه و زندیه
ویژگیهای کالبدی (پیدایش شهر تهران و رشد اولیه آن)
موقعیت استخوانبندی اصلی در شهر
ساختار استخوانبندی اصلی
بافت شهری
سیر تحول شهر و استخوانبندی آن در دوره قاجار
دوره اول: از آغاز دوره قاجار تا زمان ناصرالدین شاه
ویژگیهای کالبدی
سیر تحول شهر و استخوانبندی اصلی آن در دوره قاجاریه
عناصر طبیعی و مصنوعی
موقعیت استخوانبندی اصلی در شهر
ساختار کالبدی
ویژگیهای عملکردی
ویژگیهای شبکه دسترسی
دوره دوم: دوره سلطنت ناصرالدین شاه تا پایان حکومت سلسله قاجار
ویژگیهای کالبدی استخوانبندی شهر
عناصر طبیعی و مصنوعی
موقعیت استخوانبندی اصلی در شهر
ویژگیهای عملکردی
ویژگی شبکه دسترسی و آمد و شدها
سیر تحول شهر و استخوانبندی آن در دوره پهلوی اول
ویژگیهای کالبدی
موقعیت استخوانبندی اصلی و رشد آن در شهر
ویژگی دسترسی، آمدوشد در استخوانبندی اصلی شهر
سیر تحول استخوانبندی اصلی شهر از دوره پهلوی دوم تا حال حاضر
ویژگیهای کالبدی
ساختار کالبدی استخوانبندی شهر تهران
شناخت کاربریهای استخوانبندی اصلی شهر تهران
اقلیم
موقعیت جغرافیایی شهرستان تهران
آبهای سطحی
دما و رطوبت
بارندگی
باد
مردم شناسی
زبان
دین
جمعیت
تراکم جمعیت
زمین شناسی
موقعیت جغرافیایی و طبیعی بافت شاپور
سیر تاریخی و تحولات بافت شاپور
خصوصیات معماری
سیمای بافت
وجه تسمیه بافت شاپور
تعریف و تاریخچه حریم
تحلیل سازه ای بافت
تحلیل سازه گذرهای قوسی شکل بر روی کوچهها و بین 2 واحد مسکونی مقابل هم
تحلیل سازه طاق و قوس مغازهها و حجرههای داخل بازارچه قوام
آسیبشناسی
بررسی عوامل مخل در بافت و تقسیم بندی آن
عوامل مخل خارجی
با عملکرد آنی
با عملکرد بطئی
عوامل فیزیکی
ـ حرارت
ـ رطوبت
رطوبت نزولی
رطوبت صعودی
رطوبت اشباع هوا
عوامل گیاهی
ـ جلبکها
ـ قارچها
عوامل بیولوژیکی و میکروبیولوژیکی
عوامل مرکب
بخش اول
بازارچه قوام الدوله
بازارچه قوامالدوله، موقعیت، تاریخ و تحولات
امتیازات هنری و معماری بنا
نوع بهرهبرداری و مالکین بازارچه
عوامل تزئینی بنا
توسعه، تعمیرات، دخل و تصرفات انجام شده تاکنون
کاربریهای مهم و شاخص منطقه
فضای سبز
آسیبپذیری در برابر زلزله
- بررسی آسیب های محدوده بازارچه قوام الدوله
آسیبنگاری در مسجد حریری
عکسهای مربوط به آسیبهای بازارچه و طاق آن
بررسی آسیب های حمام
آسیبهای مربوط به بافت
نماهای کلی بافت
بخش دوم
بافت معیر
وجه تسمیه
آسیبها
مسجد معیر
بافت معیر
بخش سوم
گذر وزیر دفتر
ـ وجه تسمیه گذر وزیر دفتر
توسعه و تعمیرات: در دخل و تصرف انجام شده
ـ نوع بهرهبرداری مالکین بازارچه
ـ امتیازات هنری معماری بنا
ـ تاریخ احداث
ـ محل قرارگیری و موقعیت فعلی
ـ قومیت، زبان و نژاد
ـ کمبود و کاستیهای راسته
قیمت فایل فقط 19,500 تومان
برچسب ها : دانلود پروژه معماری احیا و حفاظت از بافت های با ارزش تاریخی , بازارچه قوام الدوله , بافت معیر , گذر وزیر دفتر ,پروژه احیا و حفاظت از بافت های با ارزش تاریخی , دانلود پروژه احیا و حفاظت از بافت های با ارزش تاریخی , مطالعات احیا و حفاظت از بافت های با ارزش تاریخی , دانلود مطالعات احیا و حفاظت از بافت های با ارزش تاریخی , رساله احیا و حفاظت از بافت های با ارزش تاریخی