صنعت پرورش میگو در چین در دهه ی 1980 آغاز شد در ده سال گذشته این صنعت پیوسته توسعه ی سریعی داشته است گسترش مزارع پرورش میگو به گونه یی انجام شد
قیمت فایل فقط 3,000 تومان
آموزش پرورش و تولید میگو
این مقاله اطلاعات کلی در مورد بیولوژی و تکثیر و پرورش میگوی آب شیرین ارائه میدهد. میگو در چرخه زندگی خود دارای چهار شکل مشخص است: تخم ، لارو ، پست لارو ، و بالغ.
این مقاله اطلاعات کلی در مورد بیولوژی و تکثیر و پرورش میگوی آب شیرین ارائه میدهد. میگو در چرخه زندگی خود دارای چهار شکل مشخص است: تخم ، لارو ، پست لارو ، و بالغ.
در این مقاله به شرح مختصر هر یک از مراحل فوق و ویژگیهای آن ، خصوصاً ، کیفیت آب مورد نیاز ، وسایل و عملیات تفریخگاه (هچری)، تغذیه ، وسایل و روشهای پرورش ، استراتژی مدیریت استخرها ، انواع استخرها و روشهای پرورش ، بیماریها ، مشکلات پرورش میگوی آب شیرین پرداخته شده است.
● بیولوژی میگوی آب شیرین
▪ پراکنش
گونههای میگوی آب شیرین جنس Macrobrachium در سراسر مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان پراکندهاند. اینگونهها در اغلب آبهای شیرین داخلی شامل دریاچهها ، رودخانه ها، باتلاقها ، نهرهای آبیاری ، کانالها و استخرها و حوزهها یافت میشوند. اغلب گونهها در مراحل نخستین چرخه زندگیشان به آب لب شور نیاز دارند و بنا بر این در آبهایی یافت میش
قیمت فایل فقط 3,000 تومان
برچسب ها : دانلود فایل آموزشی پرورش میگو , پرورش میگو , دانلود فایل آموزشی پرورش میگو , طرح توجیهی , دانلود طرح توجیهی , طرح توجیهی پرورش میگو , دانلود طرح توجیهی پرورش میگو , طرح کارآفرینی , طرح اشتغال زایی , طرح درآمدزایی ,طرح کارآفرینی , طرح اشتغال زایی , طرح درآمدزایی , دانلود طرح کارآفرینی , دانلود طرح اشتغال زایی , دانلود طرح درآمدزایی ,دانلود طرح کارآفرینی , دانلود طرح اشتغال زایی
زبان قسمتی از فرهنگ یک ملت است و شاید بتوان گفت که زبان خود فرهنگ ساز است و کودکان نیز به عنوان افرادی از این جامعه در بستر این فرهنگ قرار دارند یکی از مهمترین و اصلی ترین روش های انتقال فرهنگی و به طور اخص انتقال مفاهیم زبانی از طریق رسانه های گروهی محقق می شود و در دسترس ترین رسانه گروهی برای کودکان تلویزیون است شاید کودکان به دلیل عدم داشتن مها
قیمت فایل فقط 6,000 تومان
پژوهش تأثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوان
زبان آموزی ورشد گفتار در80 سال گذشته مورد توجه قرار گرفته به ویژه درنیمه دوم قرن بیستم بطور دقیق تر مورد بررسی قرار گرفته است. زبان آموزی کودک به همراه توصیف وبررسی ساخت زبان وچگونگی کارکرد آن مورد توجه زبان شناسان می باشد. یافته های مربوط به زبان آموزی، مراحل فراگیری زبان، تدوین دستور زبان کودک وارائه ویژگی های همگانی زبان از نتایج مهم این بررسی ها بوده است.
یافته های زبان آموزی همچنین به بررسی چگونگی گسترش مهارت های زبانی نیز وزبان پریشی مورد استفاده بوده است به علاوه یافته های یاد شده درزمینه بررسی آموزش زبان دوم وهمچنین زبان خارجی وارائه فرضیه ها وروش های آموزش زبان دوم تأثیر به سزایی داشته است. زبان آموزی هم از لحاظ نظریه های یادگیری وهم از لحاظ بررسی مراحل رشد زبانی قابل توجه است. زبان آموزی درزمانی پس از یک سالگی شروع می شود وتا 5 سالگی تقریباً به حالت ثابت نزدیک می شود. دوره زبان آموزی درحدود 5/3 به طول می انجامد.(مشکوه الدینی، 1376،ص 272)
بررسی زبان آموزی به چگونگی رشد مهارت های گفتاری وشنیداری را مشخص می سازد . کودک تا پیش از سواد آموزی قادر است از زبان بطور مناسب دربرقراری ارتباط زبانی استفاده نماید. بعلاوه هر سخنگوی زبان علاوه برقواعد دستوری ، قواعد کاربردی زبان را نیز به تدریج می آموزد؛ یعنی از طریق تعامل با محیط واطرافیان اصول کاربرد شناختی زبان را نیز فرا می گیرد.زبان آموزی تنها به توانایی های آوایی ، واژگانی ، دستوری وسبکی محدود نمی شود؛
فهرست مطالب:
فصل اول
زبان آموزی ورشد گفتار
1-1 زبان آموزی
1-2 نظریه های زبان آموزی
الف: نظریه شناخت گرایی
ب: نظریه شرطی شدگی رفتار زبانی
ج) نظریه ذاتی، ذهنی بودن زبان:
د) دیگوتسکی و ارتباط اجتماعی
1-3. مهارت های گفتاری
مراحل رشد گفتاری کودک
1-1-3. مرحله اول: پیش زبانی
1-2-3. مرحله دو، گفتار تک واژه ای: (Holophrastic speech)
2-3-3. مرحله سوم، گفتار دو واژه ای یا تلگرافی
1-4-3. مرحله چهارم، گفتار پیشرفتی
1-5-3. مرحله پنجم: گفتاری تلفظ صحیح صداها (صداها در گفتار)
1-4. گفتار ثابت
1-5. مهارت شنیداری
منابع و مآخذ
فصل دوم
1- هدف پژوهش
2- تاریخچه تلویزیون
3) تلویزیون و کودک
4- تلویزیون و اجتماع
5- تلویزیون و برنامه های آن
5- الف) برنامه کودک و نوجوان
5- ب) مجموعه های تلویزیونی
5- ج) تبلیغات بازرگانی
6- متغیرهای محتوای تلویزیون
7- شیوه های نظری
8-الف) مشاهده
9- روش تحقیق
فصل سوم
مقدمه
1) واژگان
2- ساختهای دستوری
2- ب) گروه صفتی
2- ج) گروه قیدی
2- د) گروه حرف اضافه ای
2- هـ) گروه فعلی
2- و) ساختار جملات
3- گسترش زبان معیار
3- الف) لهجه
3- ب) گونه های زبان گسترش یافته و محدود
4- گسترش اصطلاحات و تکه کلام ها
5) خطاهای گفتار
فصل چهارم
نتیجه گیری و پیشنهادات
مکالمات
قیمت فایل فقط 6,000 تومان
برچسب ها : پژوهش تأثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوان , تحقیق تأثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوان , زبان آموزی ورشد گفتار , تلویزیون و کودک , تلویزیون و اجتماع , دانلود تحقیق تاثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوان , دانلود مقاله تاثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوان , دانلود پروژه تاثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوان , دانلود پایان نامه تاثیر تلویزیون بر مهارت
در پایان تحقیق ذکر شده اند توانسته ایم پاسخی مناسب و مطابق با نظر بسیاری از جوانان هم وطنمان را در چندین صفحه گرد آوری کنمامید است با بررسی این پرسش و تحلیل راه کارهای ارائه شده اسلامی حقیقی و ایرانی جاوید را نظاره گر باشیم
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
پژوهش عوامل و موانع پیشرفت و تعالی کشور
مقدمه
ایران امروز گرچه در مسیر رشدو شکوفایی گام برمیدارد اما باید توجه داشت که شکوفایی هر کشور و ملتی در گرو تلاش جوانان و نوجوانان و در اصل باورهای اعتقادی آنهاست . پس آنچه را که باید از ریشه محکم ساخت ،اساس و اصول باورهای جوانان است .
آنچه که به وضوح رخ می نماید این است که عقاید مذهبی هر فرد بر افکار او وافکارش بر گفتار وی و گفتارش بر افکار وی تاثیر میگذارد و در نتیجه کردار وی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت آنچنان که امروز می بینیم جهان غرب از طریق رسانه های عمومی چون اینترنت ،ماهواره و ... دقیقا عقاید و باورهای مذهبی جوانان کشور را هدف قرار داده .چرا که گویا آنان سریع تر متوجه شده اند که برای نابودی هر ملت باید از ریشه جوانانش را خشکاند .حال به این موضوع می پردازیم که چگونه جهان غرب می تواند ما را از طریق تضعیف هویت مذهبی مان از پیشرفت علمی بازدارد ،چه عواملی و شرایطی تسریع کننده ی این هجوم و حشیانه و واضح اند؟و مهم تر آنکه چگونه و از چه طریق میتوان جوانان را از آماج حملات بی رحمانه و سیاستمدارانه ی جهان غرب حفظ کرد. تحقیق و دراصل پاسخ ما به پرسش ریاست جمهوری ،مبتنی بر علائق نوجوانان و جوانان امروز و گرایشات دینی و مذهبی ،همچنین عوامل دور کننده ی آنها از پیشرفت و حتی علاقه مندی به این جهت است . در اصل در مسیر پاسخ به این سوال و در مسیر رسیدن به کلیدهایی برای بازگشایی این درهای بسته ما با پرسش و پاسخ های متعددی از جوانان اطلاعاتی بدست آورده و با مطالعه ی آثاری چند از استادان مذهبی ،علمی و تاریخی چون استاد اصغر طاهر زاده ،استاد شهید مرتضی مطهری ،دکتر علی شریعتی و با بهره گیری از تفسیر المیزان به اهتمام استاد بزرگ علامه طباطبائی و سایر منابعی که در پایان تحقیق ذکر شده اند توانسته ایم پاسخی مناسب و مطابق با نظر بسیاری از جوانان هم وطنمان را در چندین صفحه گرد آوری کنم.امید است با بررسی این پرسش و تحلیل راه کارهای ارائه شده اسلامی حقیقی و ایرانی جاوید را نظاره گر باشیم.
فهرست مطالب:
مقدمه
نقش مذهب درپیشرفت
تشریح راه حل :
عوامل رشد و بالندگی ازنگاه نهج البلاغه و قرآن
موانع رشد و بالندگی از نظر قرآن
فرهنگ، اساس توسعه
توسعه از دیدگاه امام خمینی(ره)
جامعیت مفهوم توسعه
رشد اقتصادی وموانع آن
نگاهی به آینده
خودباوری عامل پیشرفت یک جامعه
نقش علم و ایمان در پیشرفت فرد و جامعه
توسعه اجتماعی و چالشهای پیش رو
استقلال توسعه اجتماعی از توسعه اقتصادی
عوامل و موانع پیشرفت از نظر رییس جمهور محترم جناب آقای احمدی نژاد
توسعه ایرانی
جایگاه مدیریت در جامعه اسلامی
انواع آسیب های مدیریتی در کشور
توسعه پایدار و کارآفرینی در دولت
سرمایه اجتماعی
توسعه انسانی
نقش دولت
الگوی توسعه از طریق کارآفرینی
کارآفرینی در دولت
کارآفرینی و نقش دولت در اقتصاد
اقدامهای انجام شده در سال دوم برنامه سوم توسعه
نتیجهگیری
پی نوشت ها :
منابع:
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
برچسب ها : دانلود تحقیق عوامل و موانع پیشرفت و تعالی کشور , پژوهش عوامل و موانع پیشرفت و تعالی ایران , تحقیق عوامل و موانع پیشرفت کشور , دانلود تحقیق عوامل و موانع پیشرفت کشور , دانلود مقاله عوامل و موانع پیشرفت کشور , دانلود پروژه عوامل و موانع پیشرفت کشور , دانلود پایان نامه عوامل و موانع پیشرفت کشور , دانلود پژوهش عوامل و موانع پیشرفت کشور ,دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه
برای داشتن یک ارزشیابی توصیفی همراه با یادگیری مؤثر و مفید لازم است که معلمان با اهداف این نوع کار و ابزار و نحوه ی انجام آن آشنا شوند وآنگاه اولیاء را در جریان کار قرار دهند و آنها را توجیه کرد و سپس دانش آموزان را توجیه کرد و در این صورت است که همگی با هم با فکر و توان هم می توانیم راه را تا پایان ادامه دهیم و به نتایج مطلوب برسیم
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری )
به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی ، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیاء همه به دنبال کیفیت کار باشند نه کمیت . کثرت مقالات و کتبی که اخیراَ به پیشرفت ارزشیابی تحصیلی اختصاص یافته و در آنها کوشش شده است تا ضرورت و شایستگی ارزشیابی رد شود یا اثر بخشی آن بهبود یابد خود مؤید این واقیت است که ارزشیابی های کیفی تا چه اندازه مورد توجه و سؤال می باشند . اصطلاح ارزشیابی در معنای بسیار وسیع خود عبارت از عملی است که به وسیله آن درباره واقعه ای ، یا یک فرد یا شئ با توجه به معیاری قضاوت می شود .
از طرف دیگر موضوع قضاوت و معیار ارزشیابی هر چه باشد در نفس عمل تغییری ایجاد نمی شود ، بنابراین عمل ارزشیابی حوزه بسیار گسترده ای دارد که غیر از بارزده های تحصیلی چندین نمونه دیگر می توان برای آن ذکر نمود . در واقع امتحان نوعی قضاوت است که طبق اصول معینی انجام می شود و وسیله ای برای توصیف تغییر رفتار دانش آموز در جهت اهداف آموزش و پرورش و کمک به بهبود یادگیری است .
ارزشیابی یکی از ارکان هر برنامه درسی است همان طور که در ابتدای هر درس با انجام ارزشیابی تشخیص میزان دانش و توانایی فراگیران سنجیده می شود . پس از هر درس و در پایان درس نیز آموخته های دانش آموزان ارزشیابی می گردد .
معمولاً ارزشیابی هم میزان پیشرفت فراگیران و هم میزان توفیق آموزگاران را می سنجد و نقاط قوت و ضعف برنامه آموزشی را نشان می دهد .
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
مقدمه ........................................................................ 1
چکیده ......................................................................... 5
اهداف ......................................................................... 3
ارزشیابی تحصیلی .............................................................. 6
سه عنصر اصلی در آموزش وجود دارد ............................................ 6
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ...................................................... 7
اصول و مفاهیم قابل تأکید در ارزشیابی ........................................... 8
جایگاه و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی د رآموزش و یادگیری فرآیند – مدار ....... 9
ویژگی ارزشیابی فرآیند – مدار ................................................. 10
آشنایی با پاره ای از مفاهیم ارزشیابی ............................................ 10
تفاوت بین اندازه گیر ی و ارزشیابی ............................................. 12
آزمون استاندارد پیشرفت تحصیلی ............................................... 12
ارزشیابی توصیفی ............................................................. 13
آنچه معلم باید در ارتباط با ارزشیابی بداند و رعایت نماید ......................... 13
انواع ارزشیابی ............................................................... 14
نتایج ارزشیابی تشخیصی برای معلم و دانش آموز ................................. 15
کاربرد ارزشیابی توصیفی ...................................................... 15
مقایسه ارزشیابی توصیفی و کمی ................................................ 16
ابزار های ارزشیابی توصیفی ................................................... 17
پوشه کار ..................................................................... 17
چه چیزهایی را باید در پوشه نگهداری کرد ...................................... 18
معیار ها ی برای ارزشیابی پوشه ای ............................................. 19
از نتایج ارزشیابی پوشه ها چگونه استفاده کنیم ................................... 19
پروژه ........................................................................ 20
چگونگی ارائه یک پروژه ....................................................... 21
مزایای استفاده از پروژه ....................................................... 21
سنجش عملکرد ................................................................ 22
هدف از سنجش عملکرد ........................................................ 22
بهتر است قبل از اجرای سنجش عملکرد چند سؤال از خود بپرسیم .................. 22
آزمون ها ی عملکردی ......................................................... 23
نتیجه گیری .................................................................. 25
پیشنهادهای کاربردی .......................................................... 26
منابع ......................................................................... 27
چکیده انگلیسی......................................................................................28
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
برچسب ها : مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) , مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یادگیری ) , تحقیق فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی , مقاله ارزشیابی پیشرفت تحصیلی , پژوهش ارزشیابی کیفی یادگیری پیشرفت تحصیلی , ارزشیابی پیشرفت تحصیلی کیفی یادگیری , مقاله , دانلود مقاله , تحقیق , دانلود تحقیق, پروژه , دانلود پروژه , پایان نامه , دانلود پایان نامه , مقاله فراخوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
این پایان نامه در قالب فایل word و در 80 صفحه تهیه و تنظیم شده است
قیمت فایل فقط 8,000 تومان
طراحی خانه کودک
این پایان نامه در قالب فایل word و در 80 صفحه تهیه و تنظیم شده است.
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
فهرست :
فصل اول : مطالعات پایه و زمینه
1-1) بخش اول (پایه ):
برخورد روانشناسانه با موضوع
1-1-1) شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی
1-1-2) مراحل رشد کودک
1-1-2-1)خصوصیات کودک 3 ساله
1-1-2-2) خصوصیات کودک 5-4 ساله
1-1-2-3) خصوصیات کودک 6 ساله
1-1-3) کاردانی کودک
1-1-4) کودک و بازی
1-1-4-1) تاریخچه بازی
1-1-4-2) تعریف بازی
1-1-4-3) اهمیت بازی
1-1-4-4) بازی از نظر فروبل
1-1-4-5) اموزش از طریق بازی
1-1-4-6) انواع بازی
1-1-5) کاربرد بازی در اموزش
1-1-5-1) بازی های اموزشی
1-1-5-2) بازی های جسمانی یا بدنی
1-1-5-3) بازی های نمایشی
1-1-5-4) بازی های سرگرم کننده
1-1-6) فضای بازی
1-2) بخش دوم: مطالعات زمینه
1-2-1) شناخت تکنولوژی اموزشی
1-2-1-1) نظری گذرا براموزش پیش از دبستان درجهان امروزوایران
1-2-1-2) ماهیت و کیفیت یک خانه خوب برای کودکان
1-2-1-2) تاریخ ظهور مراکز پیش دبستانی ( کودکستان و مهد کودک)
1-2-1-3) تاریخچه شکل گیری مراکز پیش دبستانی و دبستان در ایران
1-2-1-4) هدف های اموزشی و تربیتی کودکستان
1-2-1-5) سازمان اجتماعی کلاس
1-2-1-6) سازماندهی محیط فیزیکی
فصل دوم : مطالعات تکمیلی و تطبیقی
1-1) بخش اول (تکمیلی):
1-1-1) نقش معماری در پرورش فکری کودکان
1-1-2) کودک ، معماری و فضا
1-1-3) برخی احکام کالبدی در مورد طراحی برای کودکان
1-1-4) جلوه های خارجی مهد کودک
1-1-5) شیرخوارگاه
1-1-6) مهد کودک و کودکستان
1-1-7) محوطه سازی برای کودکان
1-1-7-1) محوطه بازی طبیعی
1-1-7-2) فضای باز
1-1-7-3) خیابان
1-1-7-4) فضای مخاطره امیزماجراجویانه
1-1-7-5) پناهگاهها و مکانهای دور از چشم
1-2)بخش دوم : (نمونه های تطبیقی)
1-2-1)نمونه های ایرانی
1-2-2)نمونه های خارجی
فصل سوم : آنالیز سایت
1-3) خصوصیات بلوار ارشاد
1-3-1) انتخاب سایت و شناخت کلی ان
1-3-2) ضوابط مکان یابی سایت
الف) ضوابط اجتماعی بافت ب) ضوابط کالبدی باف
1-3-3) شناخت زمینه (سابقه تاریخی شهر مشهد و بررسی روند توسعه فیزیکی شهر در قرون گذشته)
1-3-4) شناخت خصوصیات کالبدی شهر مشهد
الف)بافت سنتی ب)بافت میانی ج)بافت شطرنجی
1-3-5) طراحی اقلیمی در شهر مشهد
1-3-6)انالیز سایت
فصل چهارم: اصول طراحی
1-4) فضا
1-4-1) میزان درک کودک از فضا
1-4-2) معیارهای کیفیت فضا
1- سازماندهی 2- زمان ومسیر 3-جزءوکل
4- فرم
1-4-3) تاثیر شرایط محیطی و کالبدی بر کودکان
1-4-5) شرایط محیطی
• (اثرات نور و روشنایی، اثرات سروصدا، تهویه، شرایط حرارتی)
1-4-6) شرایط کالبدی
• (رنگ، فرم، ابعاد و اندازه ها، جنس، تزئینات، مبلمان اموزشی، اندازه مدرسه و مهد کودک ، تعداد طبقات در مدارس)
1-4-7)ابعاد و فضاهای مورد نیاز کودکستان
1-4-8)برنامه فیزیکی
منابع و ماخذ
آشنایی با مساله(پروپوزال)
الف) ضرورت واهمیت موضوع
ب) طرح مسئله
ج) اهداف
د) مبانی نظری عام طرح
ه) منابع
قیمت فایل فقط 8,000 تومان
برچسب ها : طراحی خانه کودک , نقش معماری در پرورش فکری کودکان , کودک ، معماری و فضا , برخی احکام کالبدی در مورد طراحی برای کودکان , جلوه های خارجی مهد کودک , محوطه سازی برای کودکان , میزان درک کودک از فضا , تاثیر شرایط محیطی و کالبدی بر کودکان , ابعاد و فضاهای مورد نیاز کودکستان , طراحی خانه کودک , پایان نامه طراحی خانه کودک , دانلود پایان نامه طراحی خانه کودک , مقاله طراحی خانه