بخشی از متن:
چکیده:
هدف پژوهش حاضر شناخت راهبردهای رویارویی کودکان دارای اختلال در محاسبه و کودکان دارای اختلال در خواندن برای مقابله با فشارهای روانی و مقایسه این دو گروه با یکدیگر است.
نمونه متشکل از 18 دانش آموز (11 پسر و 7 دختر) دارای اختلال در خواندن و 12 دانش آموز (8 پسر و 4 دختر) دارای اختلال در محاسبه بودند. راهبردهای رویارویی کودکان با فشارهای روانی با سیاهه راهبردهای رویارویی کودکان (ccsc) که توسط آیرز (1991) طراحی شده، سنجیده شد. به منظور تحلیل داده ها از فنون آمار توصیفی (محاسبه میانگین، انحراف معیار، توزیع فراوانی، درصد فراوانی و رسم نمودار) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس دو متغیری) استفاده شد.
نتایج حاصل از تحلیل پاسخ های کودکان به سیاهه راهبردهای رویارویی نشان داد که: بین راهبردهای رویارویی کودکان با اختلال در محاسبه و کودکان با اختلال در خواندن در سه راهبرد رویارویی یعنی در راهبرد رویارویی فعال، حواس پرتی و اجتنابی تفاوت وجود ندارد، اما در راهبرد رویارویی جستجوی حمایت در این دو گروه تفاوت وجود دارد. کودکان در هر دو پایه تحصیلی و در هر دو نوع اختلال صرف نظر از جنسیت، راهبردهای رویارویی فعال را به عنوان راهبرد غالب خود معرفی کردند و تمایل کمتری را نسبت به راهبردهای حواسپرتی، حمایتی و اجتنابی نشان دادند.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: مقدمه پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
هدف پژوهش
اهمیت موضوع پژوهش
فرضیه پژوهش
تعریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم: پیشینه پژوهش
مقدمه
بخش اول: فشار روانی و راهبردهای رویارویی
فشار روانی
مروری بر تاریخچه شکل گیری مفهوم فشار روانی
موضع گیریهای نظری در قلمرو فشار روانی
مدل مبتنی بر محرک
مدل مبتنی بر پاسخ
پاسخ های روان شناختی به استرس ها
الگوی تعاملی
الگوی پردازش اطلاعات
الگوی زیست شناختی
الگوی روان شناختی
نظریه لازاروس در رابطه با فشار روانی
منابع فشار روانی و عوامل تنش زا
راهبردهای رویارویی
بررسی تاریخچه شکل گیری مفهوم مقابله
پیدایش توانایی و مهارتهای رویارویی با موارد فشارزا
جنبه های مفهومی روش های رویارویی
نظریه تحول چرخه زندگی در رابطه با رویارویی
نظریه لازاروس در ارتباط با رویارویی
پیشینه نظری مفاهیم رویارویی
الگوهای رویارویی
بررسی چند دیدگاه نسبت به راهبردهای رویارویی
چند رویکرد نسبت به راهبردهای رویارویی
عوامل مؤثر بر راهبردهای رویارویی
بخش دوم: راهبردهای رویارویی در کودکان با نیازهای ویژه
اختلالات یادگیری
تعریف اختلال درخواندن
تعریف اختلال در محاسبه
ویژگی های دانش آموزان با اختلال یادگیری
راهبردهای رویارویی در کودکان با نیازهای ویژه
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم: تحلیل داده های پژوهش
مقدمه
توصیف داده ها
شاخص های آماری نمره راهبردهای رویارویی آزمودنی ها در چهار مقیاس
شاخص های آماری نمره راهبردهای رویارویی آزمودنی ها در ده خرده مقیاس
استنباط آماری داده ها
فصل پنجم: نتایج پژوهش
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادهای پژوهش
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی
پیوست
فهرست جدول ها
فهرست شکل ها
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
تاثیر رفتار و طرز فکر والدین در شکل گیری و چگونگی رفتار کودکان از اهمیت اساسی برخوردار است. والدینی که رابطه مطلوب و درستی با فرزندان خویش دارند، موجب شادمانی مسئولیت پذیری و تکامل شخصیتی فرزندان خود می شوند. از سوی دیگر، والدینی که رفتار مطلوب و درستی با فرزندان خود ندارند باعث بروز انواع مشکلات رفتاری در آنان می شوند.
هر چند رابطه نامطلوب میان والدین و فرزندان، تاثیرات سوءی برجای می گذارد، اما اثرات منفی رابطه نامطلوب با مادر بیش از تاثیرات منفی ناشی از وجود این گونه روابط با پدر است. چون کودکان زمان بیشتری را با مادر می گذرانند و در نتیجه تاثیر بیشتری از وی می پذیرند. حتی برخی از روانشناسان معتقدند رفتار اجتماعی کودکان بیشتر متاثر از رفتاری است که از مادر خود مشاهده کرده اند بنابراین توجه به شیوه های پرورش کودک از سوی والدین به ویژه مادر در اثر بخشی بر شخصیت کودک بسیار مهم و حیاتی است. (پیوسته گر ، 1385)
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهشی
تعاربف نظری و عملیاتی متغیرها
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه
۱- تعریف اختلال رفتاری
۲- اختلال عاطفی
۱-۲- تعریف اختلال عاطفی
۲-۲- طبقه بندی مشکلات عاطفی
طبقه بندی اختلالهای روانی
اختلالهای کودکی تا چه میزان رواج دارد ؟
هنجارهای اجتماعی فرهنگی
تفاوتهای مربوط به جنسیت
وضعیت روانی کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
۳-۲ پاره ای از مشکلات رفتاری و رابطه آنها با کندی پیشرفت تحصیلی
۵-۲ برخی تکنیکهای شناسایی کودکان مبتلا به مشکلات رفتاری
۶-۲ دسته بندی اختلالات رفتاری و تاثیر آنها در پیشرفت تحصیلی
مشکلات فرآیند آموزش اختلالات رفتاری
آمارها و ضرورت انجام مطالعه
دوره های مختلف مطالعات همه گیر شناسی اختلالات رفتاری
همه گیرشناسی
بررسی پیشینه میزان شیوع اختلالات رفتاری کودکان در جهان و ایران
پیشینه میزان شیوع اختلالات رفتاری در جهان
۸-۲ پاره ای از تحقیقات انجام شده در ابطه با مشکلات رفتاری و پیشرفت
۳- سبب شناسی اختلالات روانی
۱-۳- دیدگاه زیست شناختی
۲-۳- عوامل ژنتیک
۳-۳- دیدگاه روان پویشی
۴-۳- دیدگاه یادگیری (رفتاری)
۵-۳- دیدگاه شناختی
۶-۳- دیدگاه انسانگرائی- هستی گرائی
۷-۳- دیدگاه اجتماعی
۴- نظریه های راجع به نقش خانواده
۱-۴- نظریه سیستم ها
۲-۴ نظریه ارتباطات
۳-۴- نظریه ساختی
نظریه های سبکهای دلبستگی
۲-۳-۱ نظریه های روان تحلیل گری
۲-۳-۲ نظریه یادگیری
۲-۳-۳ نظریه رفتارشناسی طبیعی
۲-۳-۴ دیدگاه اتولژیک رشد کودک
۲-۳-۵ نظریه جان بالبی
۲-۳-۵-۱ مفاهیم اساسی نظام بالبی
کاربرد نظام بالبی برای پرورش کودک
معیارهای تشخیص دلبستگی
۲-۵ الگوهای مختلف دلبستگی در کودکان
۲-۵-۱ دلبستگی ایمن
۲-۵-۲ دلبستگی نا ایمن دوسوگرا
دلبستگی نا ایمن اجتنابی
دلبستگی سازمان نایافته / جهت نایافته
مراحل تحول دلبستگی
۲-۷ تاثیر عامل فرهنگ بر الگوی دلبستگی
۲-۸ عوامل موثر بر تغییر الگوی دلبستگی
۲ -۹ خانواده به عنوان یک نظام اجتماعی
۲-۱۰ مفهوم نقش ها در خانواده و رابطه ی اعضای خانواده
۲-۱۱ کارکرد های خانواده
۲-۱۲ نداشتن خانواده و اثرات آن بر فرزندان
۲-۱۳ پدیده بی سرپرستی و اثرات آن بر رشد روانی- اجتماعی کودک
۲-۱۴ پدیده ی بد سرپرستی و اثرات آن بررشد روانی- اجتماعی کودک
۲-۱۵ شیوه ی سرپرستی موثر برای کودکان بی سرپرست وبدسرپرست
بخش سوم: جدایی و فقدان و آثار آن برکیفیت دلبستگی مادر- کودک
۲-۱۶ تاثیرات جدایی وفقدان برتحول دلبستگی
۲-۱۷ مراحل واکنش کودک به جدایی از مادر
۲-۱۸ عوامل موثر در شدت واکنش به جدایی
۲-۱۹ انواع اختلالات دلبستگی
انواع اختلالات دلبستگی مطرح شده
۲-۱۹-۱ نوع اول : اختلال دلبستگی بدون تعلق (دل نابسته)
۲-۱۹-۲ نوع دوم : اختلال دلبستگی نا متمایز
الف . درهم آمیختگی اجتماعی
ب . بی احتیاطی / تمایل به حادثه / خطر کردن
۲-۱۹-۳ نوع سوم : اختلال دلبستگی بازداری شده
۲-۱۹-۴ نوع چهارم : اختلال دلبستگی پرخاشگرانه
۲-۱۹-۵ نوع پنجم : اختلال جابجا شده
۲-۲۱ پیشگیری از بروز اختلالاتت دلبستگی
۲-۲۲ پیشگیری در مراکز شبانه روزی
۲-۲3 خلاصه فصل
فصل سوم: روش پژوهش
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
تاریخچه آزمون آزمون R-90 -SCL (معرفی آزمون)
اعتبار و روایی تست R-90 -SCL
آزمون RAAS سبکهای دلبستگی
نمره گذاری
شیوه اجرا
روش اجرا
روش آماری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری درباره یافته ها
تحلیل سوال های پژوهشی حاضر به ترتیب
محدودیتهای پژوهش
پیشنهادات پژوهش
منابع فارسی
منابع انگلیسی
بخشی از متن:
چکیده:
در این رساله به مبانی نظری درباره طبیعت و گردشگری و همچنین طراحی یک مجموعه تفریحی اقامتی پرداخته شده است. محیط و منظر طبیعی میراثی است که خداوند برای بشر آفریده است و بشر باید در حفظ و نگهداری از آن بکوشد، که کمترین آسیب به آن برساند. این محیط طبیعی میتواند بستری باشد که انسان در آن به گشت و گذار بپردازد و به آرامش روحی و فکری دست یابد. تفریح و گردشگری یک روش مناسب برای گذران اوقات فراغت است که در طرح این مجموعه مد نظر است. بنابراین استفاده از اصول طراحی اقلیمی در طرح آن مفید و مطلوب به نظر میرسد. استفاده از نور و حرارت خورشید، جهتگیری مناسب و رو به خورشید، تهویه طبیعی و استفاده ازفرمهای متنوع و هماهنگ با محیط زیست از اصول مورد استفاده در شرح این مجموعه است.
با توجه به وجود جاذبه های طبیعی و اماکن دیدنی و زیارتی در شهر سقز و اطراف آن و نبودن مکانی برای اقامت آنها، در این طرح تلاش شده است که مکانی طراحی شود که علاوه بر امکان اقامت گردشگران، زمینه ای برای آشنایی گردشگران با ویژگیهای فرهنگی مردم منطقه از نزدیک فراهم کند و همچنین مردم شهر نیز برای اوقات فراغت خود بتوانند از آن استفاده کنند.
در فصل مبانی نظری طرح ( فصل اول) دیدگاههای مختلف در رابطه با محیط و منظر،به این دلیل که قسمت زیادی از پروژه معماری منظر است،مسائل اوقات فراغت و مسائل مربوط به توریسم و گردشگری مطرح شده است که هر کدام از آنها تاثیرات مشخصی بر طراحی پروژه داشته اند که در فصل روند طراحی،این به هر کدام از این تاثیرات اشاره شده است.
در فصل دوم ویژگیهای جغرافیایی، اقلیمی،اجتماعی، اقتصادی،فرهنگی ومعماری منطقه، و در فصل سوم اصول عمومی معماری حاکم بر طراحی چنین پروژه هایی بررسی شده اند.
در فصل چهارم به شناخت عملکردهای مجموعه و مشخصات فیزیکی و روانی آنها و بررسی نمونه های موردی پرداخته شده ،و در فصل آخر روند شکل گیری طرح و عوامل موثر برشکل گیری آن بررسی شده اند. در طراحی این پروژه اقلیم و معماری بومی،اهداف اساسی طرح، شکل موقعیت و شیب سایت و مبانی نظری نقش بسیار پر رنگی داشته اند به صورتی که هر اتفاقی در سایت تحت تاثیر یکی از اینها بوده است.
فهرست مطالب:
چکیده
اهداف اساسی طرح
مقدمه
فصل اول: مطالعات فرهنگی و تاریخی
1-مطالعات فرهنگی و تاریخی
1-1: استان کردستان
2-1-1:تاریخچه استان
3-1-1:مرکز استان
2-1: تاریخ اقوام کرد
2-2-1: فرهنگ کردستان
3-2-1:ویژگی های فرهنگی استان
لباس کردی
موسیقی
رقص کردی
3-1جاذبه های گردشگری استان
1-3-1:جاذبه های تاریخی فرهنگی
الف- آثار تاریخی قبل از اسلام
ب- آثار تاریخی بعدازاسلام
2-3-1 مراسم رایج محلی
4-1جاذبه های طبیعی استان
5-1 پتانسیل های بازرگانی و تجاری استان
6-1پیشینه تاریخی شهرستان سقز
1-6-1: قلعه باستانی زیویه
2-6-1 غار کرفتو
3-6-1 مسجد دومناره
4-6-1:وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان سقز
فصل دوم: مطالعات اکولوژیکی
1-2: مشخصات عمومی استان
1-1-2جمعیت و نیروی انسانی
2-1-2:وضعیت جغرافیایی و تاریخی استان کردستان
3-1-2وضعیت اقلیمی استان
2-2:موقعیت جغرافیایی شهرستان سقز
2-1-2:بخشداریها و دهستانها
2-2-2:آب و هوا و رطوبت
2-3-2:جمعیت
2-4-2: نگاهی جغرافیایی به شهرستان سقز
2-5-2:موقعیت جغرافیایی شهرستان سقز
3-2:آب و هوا
3-1-2:شرایط اقلیمی شهرستان سقز
3-2-2:دما
3-3-2فشار هوا و رطوبت
3-4-2:باد
3-5-2:تکامل زمین ساختی
3-6-2:تشکیلات زمین شناسی
3-7-2:ساختمان زمین شناسی
4-2:منطقه سرد کوهستانهای غربی
4-1-2: اقلیم :سردو معتدل
منابع فصل دوم
فصل سوم: شهر و شهر سازی
مقدمه
3-1شهر چیست؟
3-2-اقدامات شهرسازی دو مورد را در بر می گیرد
3-3-معماری نو
3-4-شهر سازی نو
3-5-روش های طراحی وبرنامه ریزی
3-6-"شهردرخت نیست "؛چشم اندازاست
3-7-جمع بندی
3-8-تولد شهر سازی
3-9-مرگ شهرسازی
3-10-برنامه ریزی برای مقدسات طبیعت
3-10-1-جلوگیری ازسیل
3-10-2-برنامه ریزی محیط زیست
3-10-3-برنامه ریزی اوقات تفریح
3-10-4-برنامه ریزی تصویری
3-10-5-ویژگی محلی
3-11-تشریح یک پروژه
3-11-1-پنج اصل برای تشریح یک پروژه
3-11-2-اصل اول
3-11-2اصل دوم
3-11-3-اصل سوم
3-11-4-اصل چهارم
3-11-5-اصل پنجم
3-12-خلاصه های کوتاه
3-12-1-هفت اصل کاری
3-13-دوازده مطلب درباره به بن بست رسیدن درطراحی
3-14-سیزده راه برای نابود کردن یک پروژه
منابع فصل سوم
فصل چهارم: شناخت عملکردهای پروژه و نمونه مشابه
مقدمه
4-1- شناخت عملکردهای پروژه
4-1-1- رستوران
4-1-2- کافه تریای سلف سرویس
4-1-3- بخش اداری
4-1-4-استانداردهای فضا
4-1-5- مبلمان فضای اداری
4-1-6- هتل
4-1-7- پانسیون
4-1-8- مهمانسرا
4-1-9- تأسیسات تکمیلی
الف- خانة جوان
ب- کمپ
ج- خانه های تعطیلی
د- پناهگاه های کوهستانی
ه- زائرسراها
4-2- بررسی نمونه های موردی
4-2-1- مجموعة اقامتی تفریحی خلیج در مصر
4-2-2- مجتمع توریستی تفریحی عباس آباد
4-2-3- مجتمع تفریحی _ توریستی باری
منابع فصل چهارم
فصل پنچم: شناخت بستر طراحی
5-1معرفی شهرستان
5-2نگاهی جغرافیایی به شهرستان سقز
5-2-1-سقزو واژه وتاریخ
5-3-موقعیت جغرافیایی
5-4-جمعیت
5-5-آب و هوا
5-6-شرایط اقلیمی
5-7-دما
5-8-فشار هوا و رطوبت
5-9- باد
5-10-تکامل زمین ساختی
5-11-تشکیلات زمین شناسی
5-12-ساختمان زمین شناسی
5-13-نگاهی به گردشگری شهرستان سقز
5-14مهمترین جاذبه گردشگری شهرستان سقز
5-14- 1 قلعه باستانی زیویه
5-14-2-مجموعه کاروانسرا و بازار قدیمی سقز
5-14-3مسجددومناره
5-14-4-دریاچه سد شهید کاظمی (دریاچه زرینه رود)
فهرست منابع وماخذ فصل پنجم
فصل ششم: تجزیه و تحلیل سایت
چکیده
6-1تجزیه وتحلیل وضع موجود (انالیز سایت) در طراحی فضاهای شهری
6-2-کلیات
6-3عمده عواملی که خصوصیات یک سایت را تعیین می کنند
6-4عوامل سرویس دهنده سه هدف را دنبال میکنند
6-5-تعیین کیفیت سایت
6-5-1دیدگاه طراحی شهری به موارد زیر تقسیم بندی می شود.
6-5-2-مشکلات سایت
6-5-3-مطبوعیت سایت
6-5-4-محدودیتهای سایت
6-6-تجزیه و تحلیل سایت
6-6-1عمده مسائلی که سایت در تجزیه و تحلیل میتواند انها را در خود جای دهد عبارتند از
6-6-2-جستجوی منابع
6-6-3-پرسش ملاقات با مردم مطلع
6-7-کیفیتهای فرح بخش سایت
6-7-1خصوصیات بصری مهم که کیفیتهای فرحبخشی سایت را تعیین می کنند عبارتند از
6-7-2دیگر عوامل بصری که می بایستی مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از
6-8-محدودیتهای سایت
6-9-وضعیت عملکردی درون سایتی و برون سایتی
6-9-1-وضعیت عملکردی درون سایتی
6-9-2-کیفیتهای فرحبخشی درون سایتی
6-9-3-وضعیت عملکردی برون سایتی
6-10-عوامل فرحبخش برون سایتی
6-11-خلاصه تجزیه وتحلیل سایت
6-12شناخت و تحلیل سایت مورد نظر
6-13-دسترسی به سایت
6-14-همجواریهای سایت
6-14-1-ازمهمترین استعدادهای سایت می توان به عوامل طبیعی وغیر طبیعی آن اشاره کرده
6-14-2-همجواری با پارک شهر(مولوی )
6-14-3- همجواری با ورزشگاه شهید کاظمی
6-14-4-همجواری با پارک کوثر
6-14-5-دید و منظر از سایت به اطراف
6-14-6-ترافیک سواره وپیاده
6-15-آلترناتیوهای طراحی
ب- نکات منفی
فصل هفتم: مطالعات طراحی پروژه و برنامه فیزیکی طرح
7-1برنامه فیزیکی طرح واحدهای اقامتی
7-1-1 سیر تحول هتل در جهان
7-1-2-انواع هتل ها عبارتند از
7-1-3 تجزیه و تحلیل امکان سنجی پروژه
7-2-تعریف پروژه
7-2-1-اتاقهای خواب
7-2-2-لابی و فضاهای عمومی
7-2-3-فضاهای غذاخوری و نوشیدنی
7-2-4 فضاهای مخصوص مراسم
7-2-5-فضاهای نمایشگاهی
7-3- ضوابط ساختمانی هتلهای کشور
7-3-1- پارکینگ
7-3-2 ورودی هتل
7-3-3-سالن رستوران
7-3-4- سرویسهای بهداشتی
7-3-5-سالن چایخانه (کافی شاپ)
7-3-6- مغازه های مختلف
7-3-7- سوئیت
7-3-8-سالن اجتماعات
7-3-9- امکانات سرگرمی و تفریحی
7-3-10-انبار وسایل فنی و تاسیساتی متناسب با ظرفیت هتل
7-4-ضوابط معماری و درجه بندی هتلهای کشور
7-5-برنامه تخصیص فضا
7-6-طبقات اتاق خوابها و سوئیتها(بخش خصوصی)
7-7-طرح ریزی طبقات اتاق خوابها
7-8- تجزیه وتحلیل طبقات اتاق خوابها
7-9-پلان طبقات
7-10- طرح اتاق خوابها
7-11- ابعاد و اندازه اتاق خوابها
7-12-دکوراسیون و تجهیزات داخلی
7-13- طراحی فضاهای عمومی
7-14مراکز تجاری
7-15چکیده
7-16-مقدمه
7-17 کلیات
7-17-1-مفهوم مراکزتجاری
7-17-2-تاریخچه مراکزتجاری
7-17-3-تاریخچه مراکزتجاری درایران
7-18-ملاحظات اولیه درموردایجادمراکزتجاری
7-19-جذابیت مرکزتجاری برای مراجعین
7-20-انواع ورودی های فروشگاه
7-21-سایرملاحظات برطراحی ورودی
7-22-فعالیتهای تجاری
7-23-همجواری فعالیتهای سازگار
7-24-فضای ورودی
7-25-راهروهاو ضوابط ومعیارهاآن
7-26-بازشوهاو ضوابط ومعیارها آن
7-27-پله و ضوابط ومعیارها آن
7-28-آسانسوروضوابط آن:
7-29-مسیردسترسی (گذرگاهها)
7-30-تخصیص فضا
7-31-ارتفاع طبقات
7-32گذرگاه ها
7-32-اتاق های فرعی
7-33-دماوتهویه
7-34-طرح کلی مغازه
7-35-پلکان ها
7-36-پنجره ها
7-37برنامه فیزیکی مدنظرجهت طراحی
منابع فصل هفتم
فصل هشتم: مبانی نظری و ادراک طرح
مبانی نظری
8-1- محیط و معماری
8-2- انسان، طبیعت و معماری
8-3- محیط و منظر
8-3-1- محیط و منظر به عنوان طبیعت
8-3-2- محیط و منظر به عنوان زیستگاه
8-3-3- محیط و منظر به عنوان محصول مصنوعی
8-3-4- محیط و منظر به عنوان ثروت
8-3-5- محیط و منظر به عنوان مکان
8-3-6- محیط و منظر به عنوان سیستم
8-3-7- محیط و منظر به عنوان تاریخ:
8-3-8- محیط و منظر به عنوان ایدئولوژی
8-3-9- محیط و منظر به عنوان یک مسئله
8- 4-ابعاد و مسائل اوقات فراغت
8-4-1- فرهنگ
8-4-2- حفظ و پیشبرد ارزشهای فرهنگی
8-4-3- معماری و فرهنگ
8-4-4- اوقات فراغت
8-4-5- تفریحات سالم در جهان امروز
8-4-6- معماری و فراغت
8-5- توریسم و جهانگردی
8-5-1- گردشکری
8-5-2- تعریف مسافرت و جهانگرد
8-5-3- تاریخچة مسافرت و جهانگردی
8-5-4-اثرات فرهنگی ـ اجتماعی جهانگردی
8-5-5- تغییرات فرهنگی
8-5-6- سیاحت و فرهنگ
8-5-7- سیاحت و فراغت
8-5-8- سیاحت و سیاست: صلح جهانی
8-5-9- سیاحت و جامعهشناسی
8-5-10- ارزشهای اقتصادی سیاحت
8-5-11- گردشگری طبیعت یا اکوتوریسم
8-5-12- عرضه و تقاضا
8-6 مبانی ادراک
8-6-1-اصول انتقال پیام ها
8-6-2 فرهنگ وسبک
8-6-3فرم وفرهنگ
8-6-4انتخاب فرم
8-6-5-مقیاس و تناسب
8-6-6-راه
منابع فصل هشتم
فصل نهم: بررسی هتل های سقز
9-1-اسامی هتلها و مهمانپذیرهای موجود همراه باتخت و اتاقها
9-2-آمار روزانه مراکز اقامتی شهرستان سقز از تاریخ 27/12/88 تا 14/1/89
9-3-اسکان فرهنگیان از تاریخ 29/12/87 تا 12/1/88 در مدارس شهرستان سقز
9-4-اسکان مسافرین در مهمان پذیر ادارات، خوابگاههای دانشجویی، ساختمانهای ورزشی و چادرها و....
9-5-چادرهای مسافرتی
چادرهای مسافرتی در حاشیه خیابانها
9-6-نمودار مقایسهی آمار مسافرین به استان کردستان در نوروز 88 و 89
منابع وماخذ فصل نهم
فصل دهم: اصول طراحی منظر وطراحی اقلیمی
10-1- طراحی بوم شناختی
10-2- طراحی و مناسبات انسانی
10-3- مفاهیم طراحی در معماری
10-3-1- پدیدار شدن فرمها
10-3-2- ریتم و تکرار
10-3-3- عامل نظامدهنده
10-3-4- نظام هندسی
10-3-5- نظام خطی
10-3-6- نظام شعاعی، نقطهای
10-4- طراحی سایت
10-4-1- اصول طراحی سایت
10-4-2- روند طراحی سایت
10-5- طراحی مبلمان و اثاثیه
10-5-1- کفسازی
10-5-2- پله
10-5-3- نیمکت
10-5-4- گلدان
10-5-5- چراغ
10-5-6- آبنما
10-6- پوشش گیاهی
10-7- حصارها و نردهها
10-8- عوامل مؤثر در طراحی روی شیب
10-8-1-آب باران
10-8-2-مواد و مصالح
10-8-3-وسایل نقلیه
10-8-4-مسیرهای پیاده
10-8-5-تراسها (Terraces)
10-8-6-واحدهای پلکانی (Stepped Housing)
10-8-7-نظام صحنهای (Deck System)
10-8-8-معابر اریب (Diagonal Routes)
10-8-9- راههای پیاده خوشه ای (Clustered Routes)
10-8-10-طول جادهها
10-8-11-جزئیات
10-9- اثر عوامل طبیعی در کاهش مصرف انرژی
10-9-1- جهت استقرار ساختمان
10-9-2- تجمیع ساختمانها
10-9-3- شکل ساختمان
10-9-4- حجم ساختمان
10-9-5- منظرسازی و دخل و تصرف در توپوگرافی
10-9-6- تهویة طبیعی
منابع فصل دهم
بخشی از متن:
بخشی از متن:
این موسسه در سال 1380 راه اندازی و با اسمبل کردن کامپیوتر و ارایه خدمات کامپیوتری در ابتدا کار خود را آغاز نمود. این شرکت کار خود را با ارائه و راه اندازی شبکه محلی برای موسسات، ادارات، مدارس و همچنین نوشتن برنامه های تجاری حوضه فعالیت خود را گسترش داد. هم اکنون این موسسه در زمینه آموزش کامپیوتر و نیز نرم افزارهای پر کاربرد فعالیت خود را شروع کرده است. و هم اکنون یکی از فعالترین ارائه دهندگان خدمات است.
فهرست مطالب:
فصل اول: آشنای با مکان کارآموزی
تاریخچه شرکت
نمودار سازمانی
اهداف
فعالیتها
فصل دوم: شبکه
شبکه چیست؟
اهداف شبکه
تقسیم بندی شبکه ها از لحاظ مقیاس جغرافیایی
1- شبکه محلی LAN
2- شبکه شهری MAN
3- شبکه بندی وسیع WAN
اینترنت چیست ؟
ایجاد شبکه
فصل سوم: کارت شبکه
کارت واسط شبکه NIC
1- ISA
2- PCI
3- USB
وظیفه کارت شبکه
وظیفه CPU ی کارت شبکه
Boot ROM
Jumper Address
MAC Address
فورمت آدرس
عوض کردن MAC Address
نمایش کادر مکالمه
Client/Server
آدرس IP
تخصیصIP به کامپیوتر
فصل چهارم: نرم افزار شبکه
مدل های مرجع
الف- مدل مرجع OSI
1-لایه فیزیکی
2-لایه پیوند داده
3-لایه شبکه
4-لایه انتقال
5-لا یه شبکه
6-لایه ارائه
7-لایه کاربرد
ب- مدل مرجع TCP/IP
محاسن Pocket
فصل پنجم: کابل کشی شبکه
تضعیف سیگنال
میزان مقاومت در برابر امواج الکترو مغناطیسی موجود در محیط
انواع کابل واتصالات مربوط به آن ها
کواکسیال
1-کواکسیال thinnet
2-کواکسیال thicknet (نازک)
زوج بهم تابیده و اتصالات آن
جدول مقایسه کابل های شبکه
Bridge
Repeater
Route
هاب و انواع آن
قفسه های توزیع (Rack)
انواع توپولوژی شبکه
1- توپولوژی BUS
2-توپولوژی رینگ - حلقوی
3- توپولوژی هیبریدی
4- توپولوژی ستاره ای
ساخت کابل CROSS
تهیه کابل رابط شبکه ستارهای
فصل ششم: معماری شبکه
انتخاب تکنولوژی برای شبکه
الف- اترنت
1-الف- 10base 2
2-ب.10Base5
3-ج-10BaseT
4-د-100Base X
Token Ring
فصل هفتم: شبکه های خصوصی مجازی
مقدمه
مفاهیم VPN
شبکه های LAN جزایر اطلاعاتی
سرویس دهنده AAA
تکنولوژی های VPN
سخت افزار VPN
روتر مختص VPN
فایروال PIX
بخشی از متن:
چکیده:
در این پژوهش لیتوفاسیس ها، عناصر ساختاری، محیط رسوبگذاری و چرخه های رسوبگذاری در برش کوه شاخه نبات واقع در شمال اصفهان با ضخامت 385 متر مورد بررسی قرار گرفته است. براساس موقعیت چینه شناسی این برش، سن کرتاسه زیرین برای این برش پیشنهاد می گردد. این توالی با توجه به ویژگی های لیتولوژیکی از جمله ضخامت لایه ها وجنس آنها به 14 واحد مجزا تقسیم شده است. مطالعات سنگ شناسی که به صورت ماکروسکوپی در بخش آواری این توالی صورت گرفت منجر به شناسایی 9 رخساره سنگی که شامل گروههای رخساره ای درشت دانه (Gh ,Gmm ,Gcm ,Gt)، متوسط دانه (Sh, SpSm, St, Sl) است و همچنین 5 عنصر ساختاری (CH، GB، SB، LA، LS) گردید. براساس مطالعات پتروگرافی، 11 پتروفاسیس ماسه سنگی که غالباً فلدسپاتیک لیت آرنایت، لیتیک آرکوز و آرکوز و 5 رخساره مخلوط آواری- کربناته شناسایی شد. تغییرات عمودی رخساره ها در برش مورد مطالعه، وجود رخساره ها و عناصر ساختاری در کنار هم و مقایسه آنها با محیط های رسوبی امروزی و قدیمی بیانگر این موضوع است که سنگ های کرتاسه زیرین در یک محیط دلتایی از نوع دلتای گیلبرت که به سه بخش دشت دلتایی، جلوی دلتا و انتهای دلتا تقسیم می شود، نهشته شده است. با توجه به تغییرات نسبی سطح آب دریا در زمان تشکیل این توالی ها و مطالعات چینه شناسی سکانسی، منجر به شناسایی سه چرخه رسوبی بزرگ مقیاس که هر چرخه از قسمت انتهای دلتا آغاز و با بخش Foresets به پایان می رسد.
واژگان کلیدی: کرتاسه زیرین، رخساره های سنگی، عناصر ساختاری، محیط رسوبی، چینه شناسی سکانسی
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- بیان مسأله
1-2- اهداف پژوهش
1-3- موقعیت تکتونیکی
1-4- ویژگی های آب و هوایی منطقه مورد مطالعه
1-5- موقعیت جغرافیایی و راه های ارتباطی منطقه مورد مطالعه
فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده
2-1- مقدمه
2-2- زون سنندج- سیرجان
2-3- کرتاسه زیرین در ایران مرکزی
2-4- پیشینه مطالعاتی رسوبات کرتاسه زیرین
فصل سوم: مواد و روش ها
3-1- مقدمه
3-2-2- گردآوری داده ها به روش صحرایی
3-2-3- مطالعات آزمایشگاهی
3-2-4- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل چهارم: یافته های تحقیق و تحلیل آنها
4-1- سنگ چینه نگاری رسوبات کرتاسه زیرین در برش کوه شاخه نبات
4-2- رخساره های سنگی
4-2- 1- رخساره کنگلومرای کلست ساپرتد دارای لایه بندی افقی(Gh)
4-2- 2- رخساره کنگلومرای ماتریکس پشتیبان توده ای (Gmm)
4-2- 3- رخساره های کنگلومرای کلست دانه پشتیبان توده ای (Gcm)
4-2- 4- رخساره کنگلومرای دانه پشتیبان دارای لایه بندی مورب تراف (Gt)
4-2- 5- رخساره ماسه سنگی دارای طبقه بندی مورب مسطح(Sp)
4-2- 6- رخساره ماسه سنگ توده ای(Sm)
4-2- 7- رخساره ماسه سنگ با لایه بندی افقی (Sh)
4-2- 8- رخساره های ماسه سنگ دارای طبقه بندی مورب عدسی (St)
4-2- 9- رخساره ماسه سنگ دارای لایه بندی مورب با زاویه کمتر از 15 درجه(Sl)
4-3- عناصر ساختاری رسوبات آواری کوه شاخه نبات
4-3-1- عنصر ساختاری پر کننده کانال (CH)
4-3-2- عنصر ساختاری اشکال بستری و بارهای گراولی (GB)
4-3-3- عنصر ساختاری بستر ماسه ای (SB)
4-3-4- عنصر ساختاری رسوبگذاری جانبی (LA)
4-3-5- عنصر ساختاری ورقه های ماسه ای لامیناسیون دار (LS)
4-4- پتروفاسیس رسوبات آواری
4-4-1- پتروفاسیس (PF1)
4-4-2- پتروفاسیس (PF2)
4-4-3- پتروفاسیس (PF3)
4-4-4- پتروفاسیس (PF4)
4-4-5- پتروفاسیس (PF5)
4-4-6- پتروفاسیس (PF6)
4-4-7- پتروفاسیس (PF7)
4-4-8- پتروفاسیس (PF8)
4-4-9- پتروفاسیس (PF9)
4-4-10- پتروفاسیس (PF10)
4-4-11- پتروفاسیس (PF11)
4-5- رخساره مخلوط آواری – کربناته
فصل پنجم: نتایج
5-1- مقدمه
5-2- مدل رسوبی نهشته های کرتاسه زیرین
5-2-1- مدل رسوبی دلتای بادزنی نوع گیلبرت نهشته های آواری کرتاسه زیرین در برش مورد مطالعه
5-2-1-1- زیرمحیط Proximal fan delta
5-2-1-2- زیرمحیط Mid fan delta
5-2-1-3- زیرمحیط Transition zone
5-2-1-4- زیرمحیط Delta front
5-3- چرخه های رسوبی نهشته های کرتاسه زیرین در کوه شاخه نبات
فهرست منابع
چکیده انگلیسی
فهرست اشکال