دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

مقاله فضیلت، آثار و فواید تلاوت قرآن کریم

مقاله فضیلت آثار و فواید تلاوت قرآن کریم

مقاله فضیلت، آثار و فواید تلاوت قرآن کریمدسته: معارف اسلامی 
بازدید: 16 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 34 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 10 

براى تلاوت قرآن کریم فضایل، آثار و فواید دنیایى و آخرتى فراوانى بیان شده است بارورى ایمان، صفاى دل، تخفیف گناهان، عبادت برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پیامبران، هم‌نشینى با فرشتگان، پیمودن درجات کمال و ترقى در بهشت، درمان بیمارى‌هاى روحى، رفع غم و اندوه، روشنایى دیدگان، مونس تنهایى، عمر با برکت، استجابت دعا، صفاى خانه، رفع عذاب از پدر و مادر و‌

قیمت فایل فقط 1,900 تومان

خرید

مقاله فضیلت، آثار و فواید تلاوت قرآن کریم

درجات بهشت بر اساس تعداد آیات قرآن تقسیم شده است و هر کس هر مقدار که با قرآن آشنا باشد درجات بهشت را طى مى‌کند.

براى تلاوت قرآن کریم فضایل، آثار و فواید دنیایى و آخرتى فراوانى بیان شده است: بارورى ایمان، صفاى دل، تخفیف گناهان، عبادت برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پیامبران، هم‌نشینى با فرشتگان، پیمودن درجات کمال و ترقى در بهشت، درمان بیمارى‌هاى روحى، رفع غم و اندوه، روشنایى دیدگان، مونس تنهایى، عمر با برکت، استجابت دعا، صفاى خانه، رفع عذاب از پدر و مادر و‌....

شایان توجه است که پیمودن مراتب کمال قرائت، هم‌چون رسیدن به مرحله تدبّر و عمل، مستوجب کمال ثواب و رضاى الهى و دریافت خیرات بیشتر و بهتر مى‌شود.

 

فهرست مطالب

اهمیت و فضیلت قرائت قرآن تا چه اندازه است؟

بهترین مزد و ثواب براى قاریان قرآن، از نظر قرآن چیست؟

اگر قرآن را با صوت بخوانیم اجرمان چه قدر است؟ و اگر بدون صوت بخوانیم چه‌طور؟

زندگىِ ما چگونه و به چه علت با خواندن قرآن زیبا مى‌شود؟

آیا قرآن براى تمامى امور زندگى به درد ما مى‌خورد؟

آیا مى‌شود معناى قرآن را به جاى خود قرآن خواند و آیا ثواب آن دو یکى است؟

هدف از خواندن قرآن و حفظ آن چیست؟

 

قیمت فایل فقط 1,900 تومان

خرید

مقاله میانجی گری در حقوق بین الملل

مقاله میانجی گری در حقوق بین الملل

مقاله میانجی گری در حقوق بین المللدسته: حقوق 
بازدید: 16 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 14 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 10 

مقاله رشته حقوق شامل 10 صفحه با عنوان میانجی گری در حقوق بین الملل

قیمت فایل فقط 1,900 تومان

خرید

 

مقاله میانجی گری در حقوق بین الملل

در عرصه بین الملل نیز تعاریف متعدد از میانجی گری شده است16 ؛ اما در ایزک و هاتر به «حمایت طرف سوم از طریق طرح منطقی اختلافات» و اورانگ یانگ به «اقدام از طرف بازیگر خارج از اختلافات» و دپویس و دوگان به «دخالت یک شخص ماهر ، بی طرف و غیر ذینفع در کمک برای تغییر عقاید طرفین به طور غیر اجباری ، برای دستیابی به توافقی پایدار» برای میانجی لازم دانسته است (و واعظی ، ص22).

ویلیام سیمکن در مورد شرایط میانجی با حالت طنز آمیزی شرایطی را بیان کرده است من جمله «میانجی باید صبر ایوب ، تاب و تحمل فیزیکی دونده ماراتون ، توان جا خالی دادن یک هافبک در میانه میدان ، تزویر ماکیاولی ، مهارت های یک روانشناس در کشف حقیقت ، ویژگی های یک آدم لال در اعتماد به خود و فرزانگی سلیمان» (واعظی ، همان ؛ 23).

میانجی گری واقعه ای است که بدون درگیری و بهره گیری از نیروی فیزیکی و با عقیده کاملاً مسالمت آمیز ، در تلاش برای رفع اختلاف موجود از سوی شخص ثالث بی طرف ، با مساعدت های طرفین اختلاف است و نهایتاً ممکن است منجر به رفع اختلاف شود و یا نشود.

میانجی گری آمیزه ای از درک و هوش ، بهره مندی از سجایای عالی انسانی و ملاحظات دور اندیشانه است و دارای فلسفه است ، میانجی گری تداوم صلح میان طرفین است و میانجی گری را می توان انسانی ترین مقوله در حقوق بین الملل دانست (واعظی ، روش های کاربردی میانجی گری ... مجله مطالعات بین الملل شماره 15 تابستان 85). در صحنه بین الملل ، میانجی گری به یک نحو صورت نمی گیرد ، رفتار و تبحٌرّ میانجی در میزان موفقیت میانجی گری تأثیر بسزایی دارد.



16- برای دیدن تعاریف متعدد از میانجیگری به مقاله دکتر واعظی از صفحات 17 تا 24 با عنوان رهیافت های نظری درباره میانجیگری مراجعه شود.

 

فهرست مطالب

میانجی گری در حقوق بین الملل

شیوه های ترکیبی حل و فصل اختلاف در حقوق داخلی و بین الملل

در حقوق داخلی

در حقوق بین الملل

 

 

قیمت فایل فقط 1,900 تومان

خرید

مقاله هدف زندگی در قرآن

مقاله هدف زندگی در قرآن

مقاله هدف زندگی در قرآندسته: معارف اسلامی 
بازدید: 13 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 41 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 10 

آیاتی از قرآن کریم به بیان این حقیقت نیز می‏پردازد که حیات معمولی و پست این دنیا نمی‏تواند آرمان و ایده‏آل نهائی انسان تلقی شود، زیرا این دنیا در عین جالب بودن حقیقتی است ابتدائی، نه متعالی و نهائی؛ و لذا قرآن از این گونه حیات تعابیری همچون متاع فریبنده، لهو و بیهوده، بازی، متاع اندک، آرایش فریبا و دارد که در سوره‏های مختلف و آیات متعدد بیان شده ا

قیمت فایل فقط 1,900 تومان

خرید

 

مقاله هدف زندگی در قرآن

منظور از آرمان در زندگی همان بحث هدف زندگی است. از مهمترین ارکان حیات انسانی «هدفداری زندگی» است. زندگی بدون هدف، پوچ است و پوچ‏تر از آن، اشتباه در انتخاب هدف است.

در تعریف هدف، سخن ها گفته ‏اند؛ بعضی از این تعریف ها عبارتند از:

»هدف، آن چیزی است که برای رسیدن به آن تلاش و کوشش می‏شود» 1و نیز گفته‏اند: «هدف، عبارت است از آن حقیقت مطلوب که اشتیاق وصول به آن، محرک انسان است به انجام کارها و انتخاب وسیله‏هایی که آن حقیقت را قابل وصول می‏نماید«2

»فلسفه حیات» یا «هدف زندگی» از مسائل مهم انسان ‏شناسی به شمار می‏رود و یکی از اساسی ‏ترین موضوعات زندگی انسان است. از این رو لازم است میان هدف و وسیله تفکیک صورت گیرد تا انسان دچار خطا نشود و وسیله را به جای هدف اشتباه نگیرد، و هدف‏های زودگذری که درواقع وسیله ‏های زندگی نهایی بیش نیستند هدف اعلای زندگی انتخاب نکند زیرا کسی که به هدف‏های زودگذر دل می‏بندد و برای دستیابی به آنها تلاش می‏کند، باید به خود احتمال شکست بدهد. اما دل بستن به هدف‏های جاویدان و متعالی و سعی در راه رسیدن به آنها، بنا به وعده تخلف ‏ناپذیر قرآن 3موفقیت را در پی خواهد داشت.

«حیات جاریه معمولی در این دنیا از نظر قرآن، حیاتی ابتدائی است و مرحله پست حیات به شمار می‏رود، این مطلب در 69 آیه از قرآن تذکر داده شده و با تعبیر الحیاة الدنیا که به معنای حیات ابتدائی می‏باشد، وارد شده است8».

آیاتی از قرآن کریم به بیان این حقیقت نیز می‏پردازد که حیات معمولی و پست این دنیا نمی‏تواند آرمان و ایده ‏آل نهائی انسان تلقی شود، زیرا این دنیا در عین جالب بودن حقیقتی است ابتدائی، نه متعالی و نهائی؛ و لذا قرآن از این گونه حیات تعابیری همچون متاع فریبنده، لهو و بیهوده، بازی، متاع اندک، آرایش فریبا و... دارد که در سوره‏های مختلف و آیات متعدد بیان شده است9.

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف هدف

موضع گیری در برابر فلسفه حیات و هدف زندگی

لزوم تفکیک میان هدف و وسیله

فلسفه حیات در قرآن

هدف مقدماتی (کوتاه مدت)

 هدف میانی (متوسط)

الف - آزمایش

ب - عبادت

تقرب به خدا، هدف نهائی

منابع

 

 

 

قیمت فایل فقط 1,900 تومان

خرید

دانلود مقاله بررسی تاثیر یادگیری سازمانی در کارآفرینی کارکنان شهرداری

دانلود مقاله بررسی تاثیر یادگیری سازمانی در کارآفرینی کارکنان شهرداری

دانلود مقاله بررسی تاثیر یادگیری سازمانی در کارآفرینی کارکنان شهرداریدسته: علوم انسانی 
بازدید: 20 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 125 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 22 

دانلود مقاله بررسی تاثیر یادگیری سازمانی در کارآفرینی کارکنان شهرداری،مقاله در فرمت ورد و قابل ویرایش در 22 صفحه استاندارد با فونت بی نازنین 14 فاصله بین خطوط یک سانتی منتر

قیمت فایل فقط 38,500 تومان

خرید

دانلود مقاله بررسی تاثیر یادگیری سازمانی در کارآفرینی کارکنان شهرداری

بررسی تاثیر یادگیری سازمانی در کارآفرینی کارکنان شهرداری

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

کارخانه تبدیل فکر به ثروت,مجله کارخانه تبدیل فکر به ثروت,دانلود مجله کارخانه تبدیل فکر به ثروت,کارخانه ی تبدیل فکر به ثروت,کارخانه تولید فکر به ثروت,مجله الکترونیکی تولید فکر,داستان های موفقیت کارآفرینان,دفتر کار مجازی,کسب و کار اینترنتی,کسب و کار آنلاین,مجله کسب و کار اینترنتی,کارآفرین میلیاردر ایرانی,کارآفرین ایرانی,ثروت آفرینان,تبدیل ایده به کار,آموزش کسب و کار,آموزش راه اندازی کسب و کار,گروه دانش بنیان تبدیل فکر به ثروت,کسب و کار خانگی,انجمن تبدیل فکر به ثروت,انجمن کارخانه فکر به ثروت,کارآفرینان ایرانی,کارآفرینان خارجی,دفتر کار آنلاین,داستان کارآفرینان,مصاحبه با کارآفرینان,مشاوره کسب و کار,شتاب دهنده کسب و کار,تفکر کارآفرین

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین یادگیری سازمانی و در کارکنان شهرداری می‌پردازد. اطلاعات تحقیق با پرسشنامه جمع‌آوری شده است. جامعه آماری شامل 1200 نفر از کارکنان شهرداری و جمعیت نمونه برابر 257 نفر می‌باشد. فرضیه اصلی تحقیق که عبارت است از بین یادگیری سازمانی و در کارکنان شهرداری رابطه معناداری وجود دارد، مورد آزمون قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و تعیین صحت و سقم فرضیه‌ها از نرم‌افزار 18spss استفاده گردید. فرصت کارآفرینی‌‌های مخاطره‌آمیز جدید زمینی حاصلخیز برای بهترین شیوه‌هایی فراهم می‌کند که از یادگیری سازمانی و بررسی پدیدار می‌شوند و رشد و نمو می‌کنند. بر این باوریم که اگر سازمان های کارآفرین رویه های یاگیری سازمانی را بپذیرند، شانس آنها برای بقای کوتاه مدت و موفقیت بلندمدت بهبود می‌یابد. توانایی می‌تواند یک مزیت کلیدی ایجاد کند که از طریق آن سازمان‌های تأسیس شده در محیط‌های در حال تغییر پایدار و رقابتی باقی بمانند. تحقیقات آینده باید بر پایه این بینش‌ها و کوشش‌ها گسترش یابد که به صورت تجربی می‌آزماید که چگونه روش های یادگیری می‌تواند به بهترین شکل به فرایندهای ایجاد شرکت و رشد منجر شود که و سایر فرایندهای یادگیری اجزای ضروری استراتژی و فرهنگ سازمانی شوند. امید ما این است که با فراهم کردن این برداشت، از کارآفرینان و شرکت هایشان در تولید فرصت های بیشتر و اجرای آن‌ها در راهی که ظرفیت های خودشان و سازمان‌هایشان را افزایش دهد، پشتیبانی کنیم.

واژگان کلیدی: کار آفرینی، یادگیری سازمانی ، کارآفرینی،کارکنان شهرداری

مقدمه

 دردنیای درحال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمانهایی است که بین منابع کمیاب و قابلیتهای مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی داری برقرار سازد. به عبارتی دیگر جامعه و سازمانی می تواند در مسیر توسعه، حرکت روبه جلو و با شتابی داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند تا آنها با استفاده از این توانمندی ارزشمند، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش وحصول رشد و توسعه، مدیریت و هدایت کنند.

 امروزه که کار و فعالیت شکل تازه ای به خود گرفته است و به سوی خودکارفرمایی و خوداشتغالی در حرکت است. کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می کنند. تجارب کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، مالزی و هند آکنده از فعالیتهای چشمگیر کارآفرینانی بوده است که امروز به توسعه یافتگی کشور خود می بالند. باید توجه داشت که کارآفرینان تنها به ایجاد فرصت کارآفرینیهای شغلی جدید نمی پردازند بلکه با ساختار، تفکر، تحرک و فرهنگ لازم دست به تخریب خلاق می زنند تا از دل ویرانه های کهن بنای رفیع آبادانی و پیشرفت را برافرازند. سازمان‌ها برای افزایش عملکرد از دو طریق نوسازی استراتژیک و ایجاد فرصت کارآفرینی‌های جدید پرمخاطره، خود را درگیر می کنند. (گوت و گینزبرگ ۱۹۹۰؛ استیونسون و جاریلو ۱۹۹۰). اخیرأ تعداد زیادی از شرکت ها دریافته اند که یادگیری سازمانی می‌تواند محرک بزرگی را برای چنین تلاش‌هایی فراهم کند. به این شکل که سازمان‌هایی که رویه‌های یادگیری سازمانی را با جمع‌کردن دانش تازه به دست آمده در طول یک دوره کسب و کار پیکره‌بندی کرده‌اند، قادر بوده‌اند که این دانش تازه به دست آمده را اهرمی برای رسیدن به مزیت‌های استراتژیک قرار دهند.(لی، سلوکوم و پیتس ۱۹۹۹). یادگیری سازمانی در بعضی سازمان‌های جزء اساسی نوسازی سازمانی است. (دیویس و باتکین ۱۹۹۴).

 اما درباره ایجاد فرصت کارآفرینی‌های پرمخاطه جدید چه نقش دارد؟ آیا یادگیری سازمانی می تواند چیزی بیشتر از یک جنبه باشد؟ اکتشاف، ارزیابی و استخراج فرصت کارآفرینی‌ها یک ویژگی تعریف شده است (شین ۲۰۰۳؛ شین و ونکاتارامن ۲۰۰۰) و میزانی که سازمان‌ها عمل می‌کنند با توانایی آنها با تولید محصول و خدمت جدید در ارتباط است. (لامپکین و دس ۱۹۹۶). اگرچه افراد کمی ارتباط بین یادگیری سازمانی و را کشف کرده‌اند، ما اعتقاد داریم که ایجاد چنین ارتباط می‌تواند تئوری و اجرای هر دو زمینه را حمایت کند. مثلأ یادگیری سازمانی بر بهبود رویه‌ها تأکید می‌کند و با ایجاد دانش نو(سنج ۱۹۹۰)، بنا کردن ادراک جدید (فیول و لیلز ۱۹۸۵) و جستجو و تصحیح ناهمواری‌ها (آرگریس ۱۹۹۰) آن را به صحنه‌های جدیدی گسترش می‌دهد. این کیفیت‌ها تلاش‌ها را برای بیشتر بودن تقویت می‌کند.علاوه بر این صفات مشابه دیگری برای متمایز ساختن یک سازمان یادگیرنده به کار می‌رود – “یک سازمان مهارت یافته در ایجاد، دستیابی و تغییر شکل دانش و در حال تصحیح رفتار خود برای انعکاس دانش و بینش جدید” (گاروین ۱۹۹۳، صفحه ۸۱) – در میان ویژگی هایی هستند که برای مؤثر تشخیص دادن و اجرای فرصت کارآفرینی‌های جدید پرمخاطه مورد نیازند.

 این پژوهش بیان می کند که یادگیری سازمانی می تواند توانایی سازمان‌ها را برای بهبود دهد و آنها را برای اجرای مؤثر مخاطره های جدید مجهز کند. ما با تأکید بر سه رویکرد مشخص یادگیری سازمانی –یادگیری رفتاری، یادگیری ادراکی و یادگیری اجرایی- آغاز می‌کنیم و مثال‌هایی از سازمان‌هایی می‌آوریم که برای کارآفرین‌تر بودن از هرکدام از این رویکردها استفاده می‌کنند. سپس با ارائه مدلی از که از ادبیات (شین و ونکاتارامان ۲۰۰۰) و خلاقیت (چیکسنتمیهالی ۱۹۹۶) الهام گرفته، نشان می دهیم که چگونه فرایندهای اکتشاف و شکل‌دادن به فرصت کارآفرینی‌های پرمخاطه می‌تواند از طریق یادگیری سازمانی بهبود یابد. هر کدام از سه نوع یادگیری با جنبه‌ای خاص از در ارتباط است. در پایان راهنمایی‌های عملی از اینکه چگونه سازمان‌ها ایجاد فرصت های جدید را با کاربرد رویه های یادگیری سازمانی ارتقاء می دهند، ارائه می‌دهیم.

مروری بر ادبیات موضوع

یادگیری سازمانی: سه موضوع مرتبط

یادگیری سازمانی همچنان یک موضوع مهم برای همه نوع سازمان‌ها محسوب می‌شود. مطالعاتی که در جستجوی ماهیت ایجاد دانش، سرمایه هوش و مدیریت دانش هستند با مقالات چاپ شده اخیر برای دانشگاه‌ها (ماتیوسیک و هیل ۱۹۹۸؛ ناهاپیت و گوشال ۱۹۹۸؛ نوناکا ۱۹۹۴) و برای شاغلین (براون و داگوید ۱۹۹۸، فرایر ۱۹۹۹) در حال افزایشند. چارچوب‌ها و گونه‌شناسی‌های متعددی برای تعریف و توصیف یادگیری سازمانی به کار رفته‌اند (هوبر ۱۹۹۱؛ شریواستاوا ۱۹۸۳). تلاش می‌کنیم به جای از نو ابداع کردن این طبقه‌بندی‌ها، بحثمان را به سمت دو دسته رایج از یادگیری سازمانی –یادگیری رفتاری و ادراکی ببریم. برای این منظور ما یک دسته سوم ، یادگیری اجرایی را که اگر چه جنبه‌ای از یادگیری ادراکی است اما نقش نسبتأ مهمی در یادگیری فرایندهای مخاطره‌آمیز جدید بازی می‌کند (لیختنشتاین، لامپیک و شریدر ۲۰۰۳)، اضافه می‌کنیم. این سه حالت یادگیری با دسته‌‌بندی‌های گسترده‌‌ای از نظریه‌های یادگیری که توسط گرینو، کالینز و رسنیک (۱۹۹۶) به عنوان رفتاری، ادراکی و اقتضایی یا اجرایی معرفی شده‌اند، مطابقت دارند. در سه زیر بخشی که در ادامه می آید، حالت‌های رفتاری، ادراکی و اجرایی به اختصار شرح داده شده‌اند.

 

روش تحقیق

با توجه به دو بخش تحقیق که هدف‌های نظری و کاربردی را تشکیل می‌دهند، دو روش تحقیق متفاوت ضرورت پیدا می‌کند: در بخش مبانی نظری مزیت تفکر کارآفرینی، یادگیری سازمانی و فرآیند از شیوه مرسوم تحقیق کتابخانه‌ای استفاده می‌شود و با رجوع به مجموعه آخرین ادبیات ارائه شده توسط صاحبنظران این حوزه، آخرین نظریه‌ها و دیدگاه‌های موجود و قابل دسترس مطالعه و مورد دسته بندی قرار می‌گیرند. در بخش کاربردی تحقیق و محاسبات آماری و کمی سازی متغیرهای تحقیق، از روش‌شناسی معمول در مطالعات همبستگی با استفاده از یکسری شاخص‌های عملکردی قابل دسترس بهره برده می‌شود.

ابزار تحقیق

 برای انجام این تحقیق دربخش مبانی نظری مطالعات کتابخانه‌ای، بررسی اسناد و مدارک و جستجوی اینترنتی از فیش برداری و یاداشت نویسی و در قسمت مطالعات میدانی برای آزمون فرضیه‌های تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. در این پژوهش از دو روش کتابخانه ای و میدانی جهت گرداوری اطلاعات استفاده شده است. پرسشنامه شامل 2قسمت عمده است: اطلاعات عمومی پاسخگو، در این بخش از سوالات سعی شده تا اطلاعات کلی و جمعیت شناختی مربوط به پاسخ دهندگان جمع آوری شود که شامل 4 سوال است. اطلاعات اختصاصی: این بخش شامل36 سوال است که در طراحی آنها سعی شده تاحد ممکن قابل فهم و ساده باشند.برای طراحی این بخش از طیف 5 بخشی لیکرت استفاده گردیده است که یکی از رایج‌ترین مقیاس‌های اندازه‌گیری به شمار می‌رود.

جامعه آماری و حجم نمونه

جامعه آماری این تحقیق عبارتند از کارکنان شهرداری که نمونه آماری تحقیق، بخشی ازجامعه فوق می‌باشد و بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه محاسبه و تعیین می‌شود. جامعه آماری ما 1200 نفر از کارکنان شهرداری این واحدها می‌باشد.حجم نمونه بر اساس فرمول نمونه‌گیری پس از محاسبه نمونه اولیه و محاسبه مقدار واریانس نمونه 257 نفر از کارکنان شهرداری به دست آمده است.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

مروری بر ادبیات موضوع

یادگیری سازمانی: سه موضوع مرتبط

یادگیری رفتاری

یادگیری ادراکی

یادگیری اجرایی

یک مدل خلاقانه تشخیص فرصت کارآفرینی

پنج مرحله تشخیص فرصت کارآفرینانه

سه مدل یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینی

یادگیری ادراکی در فاز اکتشاف

یادگیری رفتاری در فاز شکل گیری

یادگیری اجرایی در طول هر دو فاز تشخیص فرصت کارآفرینی

نقش یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینی

تشخیص فرصت کارآفرینیاز طریق یادگیری ادراکی

تشخیص فرصت کارآفرینیاز طریق یادگیری رفتاری

تشخیص فرصت کارآفرینیاز طریق یادگیری اجرایی

اهداف تحقیق

فرضیات تحقیق

روش تحقیق

ابزار تحقیق

جامعه آماری و حجم نمونه

روشهای تجزیه و تحلیل داده ای تحقیق

یافته های تحقیق

اثبات فرضیات

بحث و نتیجه گیری

محدودیت‌های تحقیق

پیشنهادات

پیشنهادهای کاربردی

پیشنهادهای پژوهشی:

منابع

قیمت فایل فقط 38,500 تومان

خرید

بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازی

بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازی

بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازیدسته: مدیریت 
بازدید: 30 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 99 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 51 

بررسی عوامل پدیدآورنده ورشکستگی و ارزیابی آن ( مطالعه موردی کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق زاهدان) فرمت فایل WORD (قابل ویرایش )

قیمت فایل فقط 80,000 تومان

خرید

بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازی

مطالعه موردی کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق زاهدان

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

چکیده  :

 ورشکستگی آخرین مرحله از حیات اقتصادی شرکتها است و بر همه ذینفعان شرکت تاثیر میگذاردبنابراین بررسی عوامل ورشکستگی از اهمیت برخوردار می باشد همچنین تاثیر داده های مالی در بررسی عوامل ورشکستگی با یکدیگر مقایسه گردید. هدف این پژوهش، نخست ارائه مبانی تئوریکی تحقیق و بررسی علل ورشکستکی شرکت ها با مطالعه نمونه شرکت کارتن سازی آرش فراز شرق زاهدان و دوم ارائه مدل مناسب جهت ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت شرکت ها قبل از رویداد بحران مالی شرکت ها می باشد، تا بتوان با استفاده از مدل مزبور وضعیت مالی شرکت ها و همچنین موضوع تداوم فعالیت آنها را بررسی و موجب ارتقاء کیفی تصمیم گیری سهامداران و ذینفعان مربوطه گردید. اطلاعات مورد نیاز به منظور شناسایی ورشکستگی های مختلف واحدها و یافتن عوامل موثر بر ورشکستگی، از میان اطلاعات موجود در کارخانه کارتن سازی فراز شرق زاهدان و داده های تولید شده از طریق آنالیز داده های مالی و آماری کارخانه از مقطع زمانی مورد مطالعه بدو تاسیس کارخانه از سال 1384تا پایان سال1387 می باشد پس از جمع آوری مشاهدات،متغیرها تحقیق به دو دسته پاسخ و کمکی تقسیم شدند .در این تحقیق،الگوی خطرهای متناسب کاکس را به روش رگرسیونی به داده های جمع آوری شده ارزیابی شد.

واژه های کلیدی: ورشکستگی، ورشکستگی مالی، عوامل ورشکستگی، وضعیت مالی شرکت ها

بیان مسئله و نوع تحقیق

  هدف اصلی از اجرای این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر ورشکستکی شرکت ها با مطالعه نمونه شرکت کارتن سازی آرش فراز شرق زاهدان و دوم ارائه مدل مناسب جهت ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت شرکت ها قبل از رویداد بحران مالی شرکت ها می باشد بنابراین تحقیق می خواهد به این سوال پاسخ دهد که: عوامل موثر بر ورشکستکی شرکت ها کدامند؟

 کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق (سهامی خاص)،در سال 1384 با سرمایه دو میلیارد تومان، بصورت خصوصی،شروع به کار نمود ودر سال 1385 خط تولید با ظرفیت اسمی 20000 تن در سه شیفت کاری با داشتن 20 کارگر ماهر و 5 تکنسین و دو مهندس صنایع تکمیل گردید. کارخانه دارای چهار سوله 500 متری ؛در شهرک صنعتی و کارگاهی زاهدان واقع شده استمنظور از احداث کارخانه:تولید انواع مقوای قهوه ای و سفید از کاغذ باطله و مقوای صنعتی فشرده و انواع کارتن و جعبه های مقوایی سرمایه گذار کارخانه  کارمند دستگاه دولتی بوده و هیچ دانش و اطلاعاتی راجع به مدیریت و صنعت مزبور نداشته و تمام امور را به یک متخصص غیر بومی سپرده و خودش مستقیما کنترل و نظارت مستقیم نداشته و کارگران و متخصصین غیر بومی هم  به دلیل سختی معیشت در زاهدان،رغبت چندانی  به کار نداشتند و درست به وظایفشان عمل نمی نمودند. خرید تجهیزات و دستگاه ها از کشور آلمان بوده و انجام فعالیت نیازمند نیروهای متخصص و کارا بود که به دلیل عدم وجود نیروی کار ماهر در این صنعت در استان،کارگران و متخصصین از استان های همجوار با حقوق مکفی و دستمزد بالا تامین شده بودند و سرمایه گذار کارخانه علاوه بر حقوق و مزایا،محلی در جوار کارخانه برای اسکان این افراد در نظر گرفته بودو از طرفی دیگر مواد مصرفی لازم جهت ساخت کارتن ها یا وارداتی (از کشور آلمان) بود و یا از جمع اوری کاغذهای باطله موجود کشور استفاده میگردید.که این نوع کاغذ میبایستی فرآوری شده تا پس از طی مراحل مختلف بصورت خمیر در آمده و سپس در کارخانه تبدیل به مقوا گردیده که این سیکل کار هزینه بر و زمان بر بوده و استهلاک بالایی برای دستگاهها پدید آورده و هزینه ها را به گونه ای افزایش میداده است.

 کارخانه با کیفیت مطلوب فعالیت میکرد و بازار فروش محصولات کارخانه بیشتر از استانهای تهران و مشهد و اصفهان بوده و از آنجا که کلان شهرهای بزرگ دارای کارخانه های متعدد مقوا سازی و جوار کارخانه ای بودند و بسته بندی تولیدات کارخانه های وابسته به خودشان را انجام میدادند ،کارخانه مذکور،علی رغم کیفیت مطلوب با قیمتی پایین تر،به رقابت با سایر کارخانجات کشور پرداخت.تا اینکه قیمت دلار در بازار رشد یافت و با بالا رفتن قیمت دلار ،مواد اولیه با قیمت زیاد خریداری می شد و چون قیمت بسته بندی کالا افزایش یافت بسته بندی محصولات از کارتن به نایلون مبدل گشت و چون نایلون بازیافت مواد نفتی بود با قیمت متعادل تر و نازل تری از مقوا جهت بسته بندی محصولات استفاده میگردید.و تا حدودی بازار خرید بسته بندی کارتنی و مقوایی را دچار آشفتگی نمود و حجم فروش محصولات کارخانه در بازار پایین آمد.

کارخانجات خریداری کننده کارتن و مقوا به دلیل اینکه بسته بندی محصولات در حقیقت فشار مضاعفی را برای آنان پدید میاورد،بسته بندی ها را از شکل کوچک به بزرگ و فله ای تبدیل کردند که در نهایت خرید کارتن توسط آنان به نصف تقلیل یافت.

 افزایش هزینه های آب و برق و تلفن و نرخ دستمزدها سال به سال و سایر عوامل از طرف دیگر توان اقتصادی کارخانه را به حداقل ممکن رسانید که این خود بر کاهش درآمدها اثرگذار بوداز آنجا که ماشین آلات صنعتی نیازمند نظافت درست و ضرروری بودند ولی کارگران رعایت ننموده و این باعث میشد تا دستگاهها زود خراب شوند و حتی گاهی تولید متوقف میشد.و تولید کم و در نتیجه فروش و درآمد کم را به دنبال داشت.

از سوی دیگر با توجه به کارکرد دوساله دستگاه ها نیازمند تعویض قطعات یدکی بوده که ناشی از استهلاک دستگاه ها میباشد که کشور سازنده دستگاه حاضر به انجام گارانتی آنها نبوده و دستگاه ها به دلیل استهلاک بالای آنها دچار مشکل شده که در نهایت کاهش در تولید را به همراه داشت. و ادامه ی کار مطلوب دستگاه ها نیازمند به تامین قطعات یدکی و خرید این قطعات از دلالان سایر کشورها بوده که باقیمت چندین برابر خریداری گردیده است که این امر فشار مضاعفی را بر سرمایه گذار به دنبال داشته است.

یکی دیگر از مشکلاتی که واحد های کارتن سازی با آن در گیر هستند واردات کارتن و ورق آماده از خارج کشور است.که این واردات تاثیر نامطلوب بر کارخانجات کارتن سازی گذاشته که فروش آنان را به نحو قابل ملاحظه ای کاهش داده و در نهایت کارخانه مذکور را هم تحت تاثیر قرار داد.

مبحث دیگر اینکه به دلیل استفاده از چسب و کاغذ در این کارخانجات ،آتش سوزی یکی از مهمترین حوادثی است که در این کارخانجات به وقوع می پیوندد.و یکی از مواردی که موجب آتش سوزی میشود استعمال دخانیات و سایر موارد مشابه آتش زا توسط پرسنل کارخانه است.بنابراین پرسنل کارخانه باید آگاهی کاملی از موارد ایمنی داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند و حتی در صورت لزوم باید آموزش های لازم به صورت طبقه بندی شده و متناسب با مسولیت آنان انجام شود. علی ایحال کارخانه  با توجه به این مشکلات بمدت چهار سال  فعالیت کرد.

شایان ذکر است کارخانه مذکور به دلیل سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی به مدت سه ساعت در آتش سوخت.  

 

روش‌ تحقیق‌

 این پژوهش از لحاظ روش یک پژوهش توصیفی(نیمه تجربی) از نوع همبستگی است. ‌در این‌ تحقیق، با استفاده‌ از اطلاعات‌ استخراج‌ شده‌ از صورتهای‌ مالی و آماری‌ کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق ، نسبتهای‌ موجود در صورت ها محاسبه‌ و در هر سال‌ مورد مطالعه ارزیابی و تعیین‌ شد. جامعه‌ آماری‌ تحقیق، کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق می باشد. اطلاعات و داده های مورد نیاز از صورتهای مالی اساسی نمونه یعنی ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد و سایر اطلاعات منتشره از سوی کارخانه مورد نظر گردآوری شد . همچنین اطلاعات مربوط به مباحث تئوریک از منابع کتابخانه ای شامل کتابها، مجلات و سایت های تخصصی حسابداری جمع آوری شده است.

مراحل اجرای پژوهش بشرح زیر بوده است:

-1 مشخص نمودن جامعه آماری

2-محاسبه نسبت های مالی و سایر پارامترهای مورد نیاز بعنوان متغیرهای مستقل در سال های مورد بررسی

3- گزینش مدل مناسب با معیارهای خطای کمتر و همبستگی بیشتر میان متغیرهای مستقل

4- ارزیابی مدل های برازش شده برای بررسی اعتبار مدل با داده های پژوهش

مدیریت, بررسی ,عوامل ,پدیدآورنده, ورشکستگی ,و, ارزیابی آن, بررسی عوامل پدیدآورنده ورشکستگی و ارزیابی آن,

فهرست مطالب :

چکیده

1.مقدمه

2.تعریف ورشکستگی

3.انواع ورشکستگی

4. دلا‌یل ورشکستگی‌

5.مراحل ورشکستگی‌

6. بررسی تئوری های‌ ورشکستگی

  1. تئوری های جدید ورشکستگی

 2.6 مکانیسم تئوری کنترل

7 . مروری بر تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور

7. 1 تحقیقات خارج از کشور

7. 2 تحقیقات انجام شده در ایران

 

8.الگوهای محاسبه ورشکستگی شرکت ها در آینده

.9 بیان مسئله و نوع تحقیق

10. روش‌ تحقیق‌

11. نتیجه‌گیری

پیشنهادات

منابع

 

 

قیمت فایل فقط 80,000 تومان

خرید