مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق گرایش عمومی
قیمت فایل فقط 32,000 تومان
**توجه**
1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.
2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.
اعمال خشونت علیه تمامیت جسمانی و معنوی زن در کانون خانواده واقعیتی است که باید با پذیرش آن به راه های پیشگیری و درمان آن اندیشید. قانونگذار ایران به خشونتهای فیزیکی و روانی بدون توجه به جنسیت بزهدیده و کانون اعمال خشونت، وصف کیفری بخشیده است و در موارد انگشتشماری، وضعیت بزهدیده زن را موجب تخفیف مجازات مرتکب یا معافیت از مجازات دانسته و گاه نیز به جرمانگاری اعمال خشونت صرفاً نسبت به زن روی آورده است. در این مقاله خشونت های رفتاری زوج از قبیل خشونت علیه تمامیت جسمانی و روحی و روانی زنان به خلأهای قانونی، آمار مصادیق خشونت های خانگی پیشنهادهایی جهت رفع خشونت علیه زنان ارائه شده است. نتیجه بحث این که باید از زنان حمایت خاص در برابر خشونت و حراست از کانون خانواده در مقابل تشنجات ناشی از خشونت نمود و این امر با تدوین مقرراتی میسر می گردد که با کمترین دخالت به حریم خصوصی زوجین، نسبت به مجازات خشونتگر اقدام نماید. اعمال خشونت علیه تمامیت جسمانی و معنوی زن در کانون خانواده واقعیتی است که باید با پذیرش آن به راه های پیشگیری و درمان آن اندیشید. قانونگذار ایران به خشونتهای فیزیکی و روانی بدون توجه به جنسیت بزهدیده و کانون اعمال خشونت، وصف کیفری بخشیده است و در موارد انگشتشماری، وضعیت بزهدیده زن را موجب تخفیف مجازات مرتکب یا معافیت از مجازات دانسته و گاه نیز به جرمانگاری اعمال خشونت صرفاً نسبت به زن روی آورده است. در این مقاله خشونت های رفتاری زوج از قبیل خشونت علیه تمامیت جسمانی و روحی و روانی زنان به خلأهای قانونی، آمار مصادیق خشونت های خانگی پیشنهادهایی جهت رفع خشونت علیه زنان ارائه شده است. نتیجه بحث این که باید از زنان حمایت خاص در برابر خشونت و حراست از کانون خانواده در مقابل تشنجات ناشی از خشونت نمود و این امر با تدوین مقرراتی میسر می گردد که با کمترین دخالت به حریم خصوصی زوجین، نسبت به مجازات خشونتگر اقدام نماید.
کلمات کلیدی: خشونت، زن، خشونت علیه زنان، خشونت خانگی علیه زنان
علل متفاوتی برای ظهور و بروز خشونت عنوان شده است . غریزه خشونت در انسانها تحت تاثیر عوامل شخصیتی و اجتماعی تغییر شکل می دهد . کارشناسان معتقدند که عوامل اجتماعی – اقتصادی زیادی در شکل گیری و بروز خشونت دخالت دارند . 1 فقر 2 کم سوادی 3 اعتیاد 4 مشکلات زناشوئی 5 تربیت غلط دوران کودکی 6 جهل و خودخواهی 7 عدم امنیت شغلی 8 مردسالاری9 ازهم گسیختگی خانواده ( طلاق و زندگی با یکی از والدین ) ازجمله عوامل خشونت آفرین هستند . گاه خشونت را ناشی از خصوصیات ژنتیکی افراد برمی شمرند و گاه سوﺀاستفاده های جسمی ،جنسی، کاری و ... در کودکی را با بروز خشونت مرتبط می دانند . گفته می شود کودکانی که شاهد خشونت والدین خود علیه یکدیگر می باشند ، می آموزند که در بزرگسالی از خود چنین رفتاری را نشان دهند . در نتیجه خشونت از نسلی به نسل بعدی منتقل می شود و دوام می یابد . این را چرخه خشونت می گویند که در اثر یادگیری شکل می گیرد. در بررسی هوتالیگ و سوگارمن این نکته مشخص شد که در میان مردان خشن عامل مشترک تجربه خشونت در دوران کودکی وجود دارد. بعضی از دیدگاهای جامعه شناسی با وجود قبول رابطه میان جامعه و خانواده ، دلایل خشونت را بیشتر در عوامل فردی مانند سن ازدواج ، تاثیر عوامل اقتصادی بر افراد، میزان درآمد، تحصیل، نوع شغل و وجود ویژگیهائی چون پرخاشگری در مردان یا حامگی در زنان و در نهایت تحت تاثیر عواملی مانند استفاده از مخدرها می دانند. جامعه شناسان دیگر گذشته از پذیرش این عوامل ، معتقدند تا زمانی که ساختارهای جامعه براساس برتری مردان نسبت به زنان شکل گرفته باشد و در سازمانها و نهادهای اجتماعی و اماکن شغلی مردان دارای موقعیتی برتر باشند ، بازتاب سلسله مراتب اجتماعی در خانواده نیز دیده می شود ، و مردان در روابط خانوادگی خود را محق به استفاده از خشونت خواهند دانست . زنان نیز با آنکه تحمل کتک خوردن برایشان آسان نیست ، این وضعیت را طبیعی می دانند و واکنش خاصی در برابر آن نشان نمی دهند
فرضیه اصلی:
بین خشونت خانگی علیه زنان و خلاهای قوانین حمایت خانواده رابطۀ معناداری وجود دارد.
فرضیات فرعی:
بین خشونت جسمی و خلاهای قوانین حمایت خانواده رابطۀ معناداری وجود دارد.
بین خشونت جنسی و خلاهای قوانین حمایت خانواده رابطۀ معناداری وجود دارد.
بین آزار جنسی و خلاهای قوانین حمایت خانواده رابطۀ معناداری وجود دارد.
بین خشونت روانی و خلاهای قوانین حمایت خانواده رابطۀ معناداری وجود دارد.
بین خلاهای قوانین حمایت خانواده و میزان خشونت رابطه معناداری وجود دارد.
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
چار چوب نظری تحقیق
پیشینه تحقیق
وضعیت خشونت خانوادگی در ایران
الف) روانی – کلامی
ب) خشونت جسمی
پ) اجتماعی
ت) جنسی
ث) اقتصادی
علل بروز خشونت خانگی
جایگاه زنان بزهدیده در نظام قضایی ـ تقنینی ایران
1- نظام قضایی
2- نظام قانونی
خشونت علیه زنان
1-خشونت علیه تمامیت جسمانی زن
2- خشونت علیه تمامیت معنوی زن
آمار بعضی از خشونت ها
قانون و دفاع از زنان بزه دیده
خلأهای قانونی
روش پژوهش
متغیرهای تحقیق
نتیجهگیری
منابع
قیمت فایل فقط 32,000 تومان
نکات کلیدی در مذاکرات حرفه ای
قیمت فایل فقط 4,500 تومان
بیشتر مدیران حرفه ای به اهمیت مذاکره در زندگی واقفند، زیرا زمان قابل توجهی از زندگی حرفه ای خود را صرف مذاکره می کنند. به علاوه، زندگی شخصی شان هم با مذاکره همرا ه است. موفقیت و اثر بخشی حرفه ای آنان به شدت متأثر از توانایی آنها در هنر و فن مذاکره است.این مهارت یا ناشیگری آنان در مذاکره است که نظر مدیران، همکاران، زیر دستان، مشتریان، رقبا و سایرین را درباره موفقیت کاری شان شکل می دهد. مدیران، زمان و کوشش بسیاری را صرف مذاکره می کنند، اما معدودی از آنان هنر و دانش مذاکره را به درستی می دانند.از این رو، بسیاری از مدیران حرفه ای نیازمند رویکرد بهینه در طرح ریزی و اجرای مذاکرهها هستند.لذا فایل کوتاه 29 صفحه ای اماده شده است که امیدوارم بعد از خواندن ان اصول اولیه مذاکرات را اموخته باشید.
آﻣﻮزش روش ﺑﺮدن در ﻳﻚ ﻣﺬاﻛﺮه ﻧﻴﺴﺖ. ﺑﻠﻜﻪ ﺷﻤﺎ را ﻗـﺎدر ﻣـﻲﺳـﺎزد ﺑـﺎزی ﻗﻮاﻋﺪ را ﺑﺒﺮﻳﺪ. ﻣﺬاﻛﺮه ﺧﻮب ﻣﻨﺘﻬﻲ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺑﺎزی ﺑﺮد- ﺑﺮد ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. روش ﻣﺬاﻛﺮه ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی اﺻـﻮل ﻛﺎراﺗﺮ، ﺳﺮﻳﻊﺗﺮ، ﻣﺆﺛﺮﺗﺮ و دارای ﺗﺒﻌﺎت ﻣﻨﻔﻲ ﻛﻤﺘﺮی اﺳﺖ. راﻫﻲﻛﻪ ﻣﺎ ﻣﻲﺧﻮاﻫﻴﻢ ﺷـﻤﺎ درآن ﭘﻴـﺮوز ﺷﻮﻳﺪ، آن اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻴﺪ راه ﺑﻬﺘﺮی ﺑﺮای ﻣﺬاﻛﺮه ﭘﻴﺪا ﻛﻨﻴﺪ
.
پیشگفتار.............................................................................................................................................................. 1
گفتار اول:
پافشاری روی مواضع به یک توافق غیر معقول منتهی شود..................................................................................... 1
پافشاری روی مواضع کارآیی ندارد..................................................................................................................... 2
پافشاری روی مواضع ادامه روابط جاری بین طرفین را به خطر می اندازد............................................................ 2
هنگامی بیش از دو طرف در مذاکرات شرکت دارند، چانه زدن روی مواضع بدتر از بد می شود.......................... 2
خوش خویی کارساز نیست................................................................................................................................ 2
سایر راه کارها .................................................................................................................................................3-2
گفتار دوم:
راه حل مسئله – روش مذاکره مبتنی بر اصول................................................................................................... 3
قسمت اول:
مذاکره کنندگان در درجه اول انسانند.............................................................................................................. 3
هر مذاکره کننده ای دو نوع منافع دارد............................................................................................................. 3
روابط انسانی را از منافع ماهوی جدا کنید و با مسائل انسانی برخورد مسقیم بکنید........................................... 4
ادارک ...........................................................................................................................................................5-4
احساس .......................................................................................................................................................... 6-5
ارتباط.............................................................................................................................................................. 6
پیش گیری بهترین نتیجه................................................................................................................................... 7
قسمت دوم: روی منافع تمرکز کنید، نه روی مواضع
طرح موضوع.................................................................................................................................................. 7
برای یافتن راه حل عاقلانه، بین منافع دو طرف را سازش دهید نه بین مواضع آنان........................................ 7
چگونه منافع را مشخص و تعیین کنید.........................................................................................................8-7
صحبت کردن در مورد منافع و خواسته ها .................................................................................................9-8
قسمت سوم:برای تامین منافع متقابل، حق انتخاب های متنوعی بیاندیشید
تشخیص درد...............................................................................................................................................9
دستورالعمل درمان...................................................................................................................................... 11-9
قسمت چهارم: به استفاده از معیارهای عینی اصرار بورزید
تصمیم گیری بر اساس مواضع نادرست است............................................................................................... 11
موارد استفاده از معیارهای عینی ................................................................................................................. 12-11
مذاکرات مبتنی بر اصول، توافق های معقول را از طریق دوستانه و با کارآیی پدید می آورد........................ 12
ایجاد و توسعه معیارهای عینی................................................................................................................... 12
مذاکره با بهره گیری از معیارهای عینی ..................................................................................................... 13-12
گفتار سوم: بله، اما....
قسمت اول: اگر از شما قوی تر هستند چه کار باید بکنید............................................................................. 13
از خود محافظت کنید.................................................................................................................................. 14-13
از توان های خود حداکثر بهره برداری را بکنید............................................................................................. 14
وقتی طرف مقابل قدرتمند تر است................................................................................................................ 14
قسمت دوم: اگر وارد بازی مذاکره نشوند و منتظر بازی از طرف شما بمانند
استفاده از روش ورزش رزمی ژاپنی جوسیتر............................................................................................... 15-14
روش تهیه متن واحد...................................................................................................................................... 15
قسمت سوم: اگر طرف مذاکره دست به نیرنگ و ترفندهای ناشایست بزند..................................................... 16-15
تاکتیک های خدعه آمیز رایج ........................................................................................................................16
فشارهای روی مواضع....................................................................................................................................17
گفتار پایانی................................................................................................................................................ 18
هدف ......................................................................................................................................................... 18
قیمت فایل فقط 4,500 تومان
دسته: مدیریت
بازدید: 13 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 123 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 39
در تحقیق حاضر به بررسی سیستم مدیریت منابع انسانی شرکت آسان خودرو پرداخته می شود
قیمت فایل فقط 15,000 تومان
**توجه**
1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.
2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.
در تحقیق حاضر به بررسی سیستم مدیریت منابع انسانی شرکت آسان خودرو پرداخته می شود. شرکت آسان خودرو به عنوان نماینده انحصاری شرکت هلی در ایران در راستای گسترش فعالیت های خود و پاسخگویی به نیاز مشتریان، واردات انواع لیفتراک های هلی را با ظرفیت های ۱ الی ۴۶ تن و با سوخت های دیزلی، بنزینی، دوگانه سوز (گاز و بنزین) و برقی را در دستور کار قرار داده است. حرکت در مسیر تعالی و رسیدن به قله های تعالی، مستلزم جذب بهترین ها، نگهداری، توسعه و توانمند کردن منابع انسانی به عنوان یگانه منبع دارای مزیت رقابتی است. طراحی و استقرار یک نظام یکپارچه و هماهنگ بین زیر سیستم های مدیریت منابع انسانی در راستای تحقق اهداف و برنامه های کلان سازمان به منظور ارتقاء اثربخشی و کارایی لازم و ضروری است. مجموعه طرح های نظام جامع منابع انسانی به تفکیک حوزه های مطالعاتی شرکت آسان خودرو به صورت زیر هستند: حوزه استراتژیک و ساختار سازمان، حوزه آموزش، حوزه ارزیابی عملکرد، حوزه جبران خدمات، حوزه نظام جانشینی وجایگزینی، حوزه جذب و استخدام، حوزه نظام اطلاعات منابع انسانی. از جمله طرح های مدیریت منابع انسانی که در این شرکت انجام شده است، عبارتند از: طراحی و تدوین استراتژ ی منابع انسانی، طرح جامع باز آفرینی ساختار، بازنگری شرح وظایف مشاغل سازمانی، طراحی و تدوین نظام جامع آموزش کارکنان، طراحی سیستم اندازه گیری اثر بخشی دوره های آموزش، طراحی نظام جامع ارزیابی عملکرد کارکنان، طراحی و تدوین نظام جامع جبران خدمات کارکنان، تعیین معیارهای شایستگی رست؛ رشته و گروه های شغلی به تفکیک، بررسی واستخراج نیازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیروی انسانی از نظر کمی وکیفی، طراحی واستقرار سیستم اتوماسیون اداری.
کلمات کلیدی: مدیریت منابع انسانی؛ جذب و استخدام؛ آموزش؛ ساختار سازمان؛ نظام جانشینی وجایگزینی.
تا چندی قبل ارزیابی خط مشی به صورت جدی مورد توجه نبود و در فرایند خط مشی گذاری کمتر به آن پرداخته می شد ولی اخیرا در میان محققان و خط مشی گذاران علاقه و تمایل زیادی در قبال این مقطع از فرایند خط مشی گذاری در حال شکل گیری است. ارزیابی به عنوان مرحله ای مهم از فرایند خط مشی گذاری است و مدیران بخش عمومی به صورت فزاینده ای برای توجیه برنامه های کنونی برنامه هزینه ها و منافع و پیشنهاد تغییرات ضروری به ارزیابی خط مشی متوسل شده اند( الوانی،1379،119) . اعضای زیر نظام های خط مشی و سایر افراد ذی نفع به نوبه خود نحوه اجرا و آثار خط مشی را ارزیابی می کنند تا در صورت لزوم از آن حمایت کنند یا با آن به مخالفت برخیزند یا خواستار تغییر آن شوند( هاولت،1380،269)
با توجه به گسترة اجرای خط مشیها و همچنین سنجش گریز بودن دستاوردهای آن به خصوص در حوزههای غیر اقتصادی، پرسش اساسی میزان کارآمدی خط مشیها همواره پیش روی دستاندرکاران خط مشی قرار دارد. بازنگری در اجرای خط مشیها نیز مستلزم تدوین سازگاری جامع، دقیق و قابل اتکا برای رصد وضعیت اجرای آنها است. این امر به ویژه در رابطه با خط مشیهایی که گروههای ذینفع متعدد و همراه با خواستهها و انتظارات متفاوت را در برمیگیرند اهمیتی دو چندان مییابد. ماهیت پیچیده بسیاری خط مشیها نظیر سهمیه بندی جنسیتی ورود به دانشگاه و یا طرح امنیت اجتماعی نمونهای از این موارد است با توجه به نقش آنها در مشروعیت دولت نزد عموم مردم، بررسی دقیق و جامع ابعاد آنها را ناگزیر میسازد.
به طور کلی ارزیابی خط مشی های عمومی ، مقایسه اهداف پیش بینی شده برای خط مشی و نتایج حاصل از آن است که به وسیله مراجع دولتی یا غیر دولتی صورت می گیرد. به نظر یکی از صاحبنظران (carol H .Weiss) توجه به ارزیابی برای تعیین اعتبار و شایستگی برنامه ها و خط مشی های عمومی است اینکه این برنامه ها چه نقشی در حل مسائل و مشکلات عمومی داشته و جهت گیری آنها چگونه بوده است.
ارزیابی صرف نظر از این که در چه سطحی صورت میگیرد مستلزم این است که شامل یک رشته از فعالیتهای مشخص باشد. اولین مساله این است که تعیین کنیم چه چیزی باید مورد ارزیابی قرار گیرد. برنامه ارزیابی ممکن است روشن و بدیهی باشد مثلا تعیین اینکه ، برنامه ها یا خط مشی های سازمان مسکن به گسترش واحدهای مسکونی منتهی شده است یا نه؟ تشخیص هدف ارزیابی ، مانند تشخیص مساله یا مشکل در فرایند خط مشی گذاری قابل توجه است به هر حال صرف علم و آگاهی از اهمیت ارزیابی مشکلی را حل نمی کند. دوما" اینکه معیارها و ضوابط اندازه گیری برای جمع آوری اطلاعات راجع به ارزیابی می توانند در یک طیف از اطلاعات کاملا" کمی تا اطلاعات کاملا" کیفی قرار گیرند. مسئله سوم تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است که می توان به آن دسترسی داشت به صورتی که از اثر بخشی برنامه یا خط مشی مورد نظر یک جمع بندی معتبری ارائه کند.
مقدمه
تعریف و مفهوم ارزیابی
عناصر مولفه ای ارزیابی
انواع ارزیابی
رویه های اساسی ارزیابی
ارزیابی خط مشی و یادگیری خط مشی
مفاهیم درون زا و برون زای یادگیری خط مشی
مدلی برای ارزیابی خط مشی و آمادگی یادگیری
ارزیابی محققانه
ارزیابی منظم یا سیستماتیک برنامه یا خط مشی
چرخه ارزیابی خط مشی
سیاست پژوهی، روشی برای علمی نمودن خط مشی ها(سیاست ها)
منابع اصلی اطلاعات در سیاست پژوهی:
×الگوهای ارزیابی خط مشی گذاری
معرفی شرکت آسان خودرو
محصولات شرکت آسان خودرو (سهامی خاص)
اهداف و استراتژی های شرکت آسان خودرو
مشتریان
زنجیره تامین
سطح تحصیلات پرسنل شرکت آسان خودرو
لزوم استفاده از مدیریت منا بع انسانی
مجموعه طرح های نظام جامع منابع انسانی به تفکیک حوزه های مطالعاتی شرکت آسان خودرو
حوزه استراتژیک و ساختار
حوزه آموزش
حوزه ارزیابی عملکرد
حوزه جبران خدمات
انگیزه
رهبری یا مدیریت امور منابع انسانی
نگهداری منابع انسانی
حوزه نظام جانشینی وجایگزینی
حوزه جذب واستخدام
نقاط قوت سیستم مدیریت منابع انسانی شرکت آسان خودرو
نقاط ضعف در سیستم منابع انسانی شرکت آسان خودرو
پیشنهادها
رویکرد آینده شرکت
نتیجهگیری
منابع و مآخذ
قیمت فایل فقط 15,000 تومان
دسته: مدیریت
بازدید: 27 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 125 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22
مقاله در فرمت ورد و قابل ویرایش در 22 صفحه استاندارد با فونت بی نازنین 14 فاصله بین خطوط یک سانتی منتر
قیمت فایل فقط 38,500 تومان
**توجه**
1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.
2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.
پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل میپردازد. اطلاعات تحقیق با پرسشنامه جمعآوری شده است. جامعه آماری شامل 1200 نفر از پرسنل و جمعیت نمونه برابر 257 نفر میباشد. فرضیه اصلی تحقیق که عبارت است از بین تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل رابطه معناداری وجود دارد، مورد آزمون قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها و تعیین صحت و سقم فرضیهها از نرمافزار 18spss استفاده گردید. فرصت کارآفرینانههای مخاطرهآمیز جدید زمینی حاصلخیز برای بهترین شیوههایی فراهم میکند که از یادگیری سازمانی و بررسی تشخیص فرصت کارآفرینانه پدیدار میشوند و رشد و نمو میکنند. بر این باوریم که اگر سازمان های کارآفرین رویه های یاگیری سازمانی را بپذیرند، شانس آنها برای بقای کوتاه مدت و موفقیت بلندمدت بهبود مییابد. توانایی تشخیص فرصت کارآفرینانه میتواند یک مزیت کلیدی ایجاد کند که از طریق آن سازمانهای تأسیس شده در محیطهای در حال تغییر پایدار و رقابتی باقی بمانند. تحقیقات آینده باید بر پایه این بینشها و کوششها گسترش یابد که به صورت تجربی میآزماید که چگونه روش های یادگیری میتواند به بهترین شکل به فرایندهای ایجاد شرکت و رشد منجر شود که تشخیص فرصت کارآفرینانه و سایر فرایندهای یادگیری اجزای ضروری استراتژی و فرهنگ سازمانی شوند. امید ما این است که با فراهم کردن این برداشت، از کارآفرینان و شرکت هایشان در تولید فرصت کارآفرینانه های بیشتر و اجرای آنها در راهی که ظرفیت های خودشان و سازمانهایشان را افزایش دهد، پشتیبانی کنیم.
واژگان کلیدی: کار آفرینی، یادگیری سازمانی ، فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه
این پژوهش بیان می کند که تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی می تواند توانایی سازمانها را برای تشخیص فرصت کارآفرینانه بهبود دهد و آنها را برای اجرای مؤثر مخاطره های جدید مجهز کند. ما با تأکید بر تفکر کارآفرینانه و سه رویکرد مشخص یادگیری سازمانی –یادگیری رفتاری، یادگیری ادراکی و یادگیری اجرایی- آغاز میکنیم و مثالهایی از سازمانهایی میآوریم که برای کارآفرینتر بودن از هرکدام از این رویکردها استفاده میکنند. سپس با ارائه مدلی از تشخیص فرصت کارآفرینانه که از ادبیات کارآفرینی (شین و ونکاتارامان ۲۰۰۰) و خلاقیت (چیکسنتمیهالی ۱۹۹۶) الهام گرفته، نشان می دهیم که چگونه فرایندهای اکتشاف و شکلدادن به فرصت کارآفرینانههای پرمخاطه میتواند از طریق یادگیری سازمانی بهبود یابد. هر کدام از سه نوع یادگیری با جنبهای خاص از فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در ارتباط است. در پایان راهنماییهای عملی از اینکه چگونه سازمانها ایجاد فرصت کارآفرینانه های جدید را با کاربرد رویه های یادگیری سازمانی ارتقاء می دهند، ارائه میدهیم.
این تحقیق دو هدف عمده را دنبال میکند: هدف نظری این تحقیق بررسی رابطه تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل و عوامل کلیدی موثر دربهبود آن از قبیل نوآوری و کارآفرینی میباشد دومین هدف تحقیق از نوع کاربردی و برای استفاده در سیاستگذاری در سطح بنگاههای کارآفرینی است. در مجموع هدف اصلی این تحقیق، بررسی محورهای ذیل میباشد تا زمینه برای گشودن رهنمودهای مدیریتی موضوع تحقیق فراهم گردد:
1- تبیین رابطه تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل
2- بررسی تاثیر یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل
فرضیه اول: بین تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه دوم: هر چه روش های یادگیری سازمانی که توسط کارآفرینان تصویب شدهاند بیشتر باشد، امکان تشخیص فرصت کارآفرینانههای جدید بیشتر است.
با توجه به دو بخش تحقیق که هدفهای نظری و کاربردی را تشکیل میدهند، دو روش تحقیق متفاوت ضرورت پیدا میکند: در بخش مبانی نظری مزیت تفکر کارآفرینانه، یادگیری سازمانی و فرآیندتشخیص فرصت کارآفرینانه از شیوه مرسوم تحقیق کتابخانهای استفاده میشود و با رجوع به مجموعه آخرین ادبیات ارائه شده توسط صاحبنظران این حوزه، آخرین نظریهها و دیدگاههای موجود و قابل دسترس مطالعه و مورد دسته بندی قرار میگیرند. در بخش کاربردی تحقیق و محاسبات آماری و کمی سازی متغیرهای تحقیق، از روششناسی معمول در مطالعات همبستگی با استفاده از یکسری شاخصهای عملکردی قابل دسترس بهره برده میشود.
برای انجام این تحقیق دربخش مبانی نظری مطالعات کتابخانهای، بررسی اسناد و مدارک و جستجوی اینترنتی از فیش برداری و یاداشت نویسی و در قسمت مطالعات میدانی برای آزمون فرضیههای تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. در این پژوهش از دو روش کتابخانه ای و میدانی جهت گرداوری اطلاعات استفاده شده است. پرسشنامه شامل 2قسمت عمده است: اطلاعات عمومی پاسخگو، در این بخش از سوالات سعی شده تا اطلاعات کلی و جمعیت شناختی مربوط به پاسخ دهندگان جمع آوری شود که شامل 4 سوال است. اطلاعات اختصاصی: این بخش شامل36 سوال است که در طراحی آنها سعی شده تاحد ممکن قابل فهم و ساده باشند.برای طراحی این بخش از طیف 5 بخشی لیکرت استفاده گردیده است که یکی از رایجترین مقیاسهای اندازهگیری به شمار میرود.
چکیده
مقدمه
مروری بر ادبیات موضوع
یادگیری سازمانی: سه موضوع مرتبط
یادگیری رفتاری
یادگیری ادراکی
یادگیری اجرایی
یک مدل خلاقانه تشخیص فرصت کارآفرینانه کارآفرینانه
پنج مرحله تشخیص فرصت کارآفرینانه
سه مدل یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینانه کارآفرینانه
یادگیری ادراکی در فاز اکتشاف
یادگیری رفتاری در فاز شکل گیری
یادگیری اجرایی در طول هر دو فاز تشخیص فرصت کارآفرینانه
نقش یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینانه
تشخیص فرصت کارآفرینانه از طریق یادگیری ادراکی
تشخیص فرصت کارآفرینانه از طریق یادگیری رفتاری
تشخیص فرصت کارآفرینانه از طریق یادگیری اجرایی
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
روش تحقیق
ابزار تحقیق
جامعه آماری و حجم نمونه
روشهای تجزیه و تحلیل داده ای تحقیق
یافته های تحقیق
اثبات فرضیات
بحث و نتیجه گیری
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادات
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی:
منابع
قیمت فایل فقط 38,500 تومان
رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت در دانش آموزان
قیمت فایل فقط 9,500 تومان
**توجه**
1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.
Ego . 1
Identity confusion . 1