هدف این پژوهش بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه ی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد در شاخه علوم تربیتی به منظور پیشنهاداتی به برنامه ریزان و سیاست گذاران نظام آموزش عالی کشور در راستای اتخاذ تصمیماتی جهت افزایش انگیزه تحصیلی در سایر دانشجویان است
قیمت فایل فقط 9,500 تومان
**توجه**
1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.
2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.
در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر
انگیزه تحصیلی در واقع همان نیروی محرک انسان برای انجام رفتارها و اعمال او در تحصیل می باشد به گونه ای که اگر فردی از انگیزه کافی برای انجام یک فعالیت برخوردار نباشد، آن کار را ترک خواهد کرد. اما انگیزه ها به دو دسته انگیزه های درونی و بیرونی تقسیم می شوند. بطور کلی زمانی که به دنبال ایجاد تغییرات مستمر هستیم و زمان کافی برای اعمال برنامهها داریم کار با سیستم انگیزش درونی نتایج مفیدتری خواهد داشت. بر این اساس برنامههای طولانی مدت از اصول مربوط بکارگیری انگیزش درونی استفاده میکنند. اما در مقابل برای بدست آوردن تغییرات سریع و شدید می توان از عوامل انگیزشی بیرونی که درواقع همان مشوق های ظاهری مانند استفاده از آنچه فرد دوست دارد و از آن لذت می برد؛ استفاده کرد.
برای اولین بار بحث انگیزش پیشرفت، به صورت علمی و تحت عنوان نیاز، توسط موری مطرح شد(بهرامی،1383).او برای انسان چندین نیاز را مطرح کرد که برخی زیستی و برخی روانی هستند.انگیزش پیشرفت یک نیاز اجتماعی است و عبارت از غلبه کردن بر موانع، رسیدن به استانداردهای عالی،رقابت با دیگران و پیشی گرفتن از آنها می باشد (دارابی،1380). انگیزش پیشرفت،یک ویژگی شخصیتی است که افراد از جهت آن با هم متفاوتند و بر اساس آن می توان رفتارهای خاصی را پیش بینی کرد.انگیزش پیشرفت،گرایشی برای پیشی گرفتن بر دیگران در جهت پیشرفت با توجه به ملاک های مشخص و تلاش برای کسب موفقیت می باشد.(شکر کن و باقری،1373).گیج و برلاینر (1984)انگیزش پیشرفت را به صورت یک میل یا علاقه به موفقیت کلی یا موفقیت در یک زمینه فعالیت خاص تعریف کرده اند.پژوهش های انجام شده در زمینه ی انگیزش پیشرفت نشان داده اند که افراد از لحاظ این نیاز تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.بعضی افراد دارای انگیزش سطح بالایی هستند و در رقابت با دیگران در کارهای خود برای کسب موفقیت تلاش زیادی می کنند. بعضی دیگر انگیزش چندانی به پیشرفت و موفقیت ندارند و از ترس شکست، آماده خطر کردن برای موفقیت نیستند(به نقل از سیف،1385).
انگیزش پیشرفت تحصیلی به عنوان یکی از پیش نیازهای اساسی یادگیری در نظر گرفته می شود و تأثیر فراوانی بر عملکرد افراد دارد.به اعتقاد بسیاری از روان شناسان و مربیان همانند بلوم و واینر (1972) یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کلاس درس عامل انگیزش است و اغلب مربیان به احتمال قوی با نظر بیوگلسکی موافقند که انگیزش، عامل اساسی پیشرفت تحصیلی می باشد.
روان شناسان، انگیزه پیشرفت تحصیلی و موفقیت را جزو انگیزه های اکتسابی آدمی دانسته اند.مک کللند و همکاران(1961) بیش از سایرین مفهوم انگیزش پیشرفت را مورد بررسی قرار داده اند.از نظر آنها انگیزش پیشرفت زمانی مطرح می شود که شخص در فعالیت خود معیار ممتازی را الگو قرار می دهد و در پی موفقیت باشد.تحقیقات نشان می دهد که هر چه شدت انگیزش پیشرفت بیشتر باشد به همان اندازه موفقیت فرد افزایش خواهد یافت(به نقل از امیر افشاری،1380).
انگیزش پیشرفت تحصیلی باعث تأثیر گذاری بر شیوه اجرای یک تکلیف درسی و نشان دادن تمایلات در شایستگی یادگیری می شود(هاراکیویز،بارون،کارترز،لتو و الیوت،( 1997).سائق های فیزیولوژیکی پایه،رفتار طبیعی ما را در محیط های گوناگون تحت تأثیر قرار می دهند.بسیاری از اهداف ما بر پایه مشوق ها استوار است و دامنه آن می تواند از گرسنگی تا نیاز به عشق و روابط جنسی پخته در نوسان باشد.دامنه انگیزش پیشرفت تحصیلی می تواند از نیازهای بیولوژیکی تا ارضای تمایلات خلاق و دستیابی به موفقیت در رقابت های مخاطره آمیز تغییر یابد.انگیزش به دلیل تأثیر گذاری روزمره ی ما از نقشی حیاتی برخوردار است.تمامی رفتار،اعمال،افکار و باورهای ما تحت تأثیر نیروی درونی انگیزش قرار دارد.
افراد دارای نیاز پیشرفت زیاد به هیجان های گرایشی مثل امید،غرور و خشنودی پیش بینانه، پاسخ می دهند؛در حالی که افراد دارای نیاز پیشرفت کم بیشتر به هیجان های اجتنابی مثل اضطراب،حالت تدافعی و ترس از شکست پاسخ می دهند(ریو،2005،ترجمه سیدمحمدی،1385). با توجه به مباحث گفته شده، اهمیت مقوله انگیزش پیشرفت تحصیلی در تأثیر بر رفتار آشکار می باشد. لذا این مقاله این موضوع را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می دهد.
هدف این پژوهش بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه ی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد در شاخه علوم تربیتی به منظور پیشنهاداتی به برنامه ریزان و سیاست گذاران نظام آموزش عالی کشور در راستای اتخاذ تصمیماتی جهت افزایش انگیزه تحصیلی در سایر دانشجویان است .
و بررسی ادراک از جنسیت استاد و رابطه آن با انگیزه تحصیلی دانشجویان با توجه به جنسیت استاد است لذا در این بررسی سعی شده است که راهبردی برای پیشرفت و انگیزه تحصیلی دانشجویان ارائه شود و به سوالات زیر پاسخ داده شود.
1-آیا بین جنسیت استاد و انگیزه تحصیلی رابطه وجود دارد؟
هدف کلی:
بررسی تاثیر جنسیت اساتید برانگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد در سال 1378 که مشخص می شود که برای دانشجویان جنسیت اساتید دارای اهمیت است یا خیر
اهداف جزئی:
- شناسایی رابطه بین جنسیت استاد و پیشرف تحصیلی و انگیزه تحصیلی دانشجو
- شناخت و تمایل دانشجویان به جنس استاد و تاثیر آن بر انگیزه تحصیلی آن ها
- نتیجه گیری از بررسی ها جهت برنامه ریزی های استراتژیک
- ارائه پیشنهادات لازم جهت اتخاذ تصمیمات بعدی
بیان مسئاله
اهمیت و ضرورت تحقیق
مرور ادبیات
جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات
فرضیه ها
تعاریف
روش تحقیق
متغیرهای مورد بررسی
شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ای) و ابزار
جامعه و نمونه آماری
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
قیمت فایل فقط 9,500 تومان
دسته: مدیریت
بازدید: 74 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 161 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 29
ضرورت دارد عدالت سازمانی را جستجو کرد زیرا رابطه معنی داری بین این متغیرها و رفتارهای شهروندی سازمانی که نهایتاً منجر به رضایت کارکنان می شود، وجود دارد و در نتیجه بتوان راهکارهای مناسبی را جهت ارتقاء این رفتارها در سازمان ارائه داد
قیمت فایل فقط 21,000 تومان
**توجه**
1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.
2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.
در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر
بیان مسئاله
اهمیت و ضرورت تحقیق
مرور ادبیات
جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات
فرضیه ها
تعاریف
روش تحقیق
متغیرهای مورد بررسی
شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ای) و ابزار
جامعه و نمونه آماری
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها
قیمت فایل فقط 21,000 تومان
مطالب مرتبط:
در اولین مذاکره با مشتری جهت داشتن یک فروش حرفه ای چه باید انجام دهیم؟ شما هنگامی که به همکاری دو طرفه و مشترک از سمت مشتری به هنگام ترک اولین جلسه ملاقات مطمئن باشید می توانید ادعا نمایید که در اولین ملاقات با مشتری خود موفق بوده اید این هدف هر فروشنده حرفه ای در اولین جلسه ملاقات با مشتری خود می باشد
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
کامپوزیتها موادی چند جزئی هستند که خواص آنها در مجم وع از هرکدام از اجزاء بهتر استضمن آنکه اجزای مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود می بخشند اگرچه کامپوزیتهای طبیعی، فلزی و سرامیکی نیز در این بحث می گنجند، ولی در اینجا ما تنها به کامپوزیتهای پلیمری می پردازیم
قیمت فایل فقط 2,500 تومان
فهرست
مقدمه 4
کامپوزیت چیست 5
دسته بندی کامپوزیت ها 8
نحوه ساخت کامپوزیت ها 9
اجزای یک کامپوزیت 10
مزایای مود کامپوزیت ها 12
کاربردهای کامپوزیت ها 13
انواع خوردگی 14
کاربرد کامپوزیت در صنعت برق و الکترونیک 17
لوله کامپوزیتی عبور کابل 18
سیستم حمل کابل کامپوزیتی 18
بازوهای عرضی کامپوزیتی 20
تیرهای کامپوزیتی 22
مقره های کامپوزیتی 22
آشنایی با کامپوزیتھا
در کاربردهای مهندسی، اغلب به تلفیق خواص مواد نیاز است. به عنوان مثال در صنایع هوافضا،
کاربردهای زیر آبی، حمل و نقل و امثال آنها، امکان استفاده از یک نوع ماده که همه خواص
مورد نظر را فراهم نماید، وجود ندارد. به عنوان مثال در صنایع هوافضا به موادی نیاز است که
خوبی داشته باشند و .... UV ضمن داشتن استحکام بالا، سبک باشند، مقاومت سایشی و
قیمت فایل فقط 2,500 تومان
عناوین مورد بحث کامپوزیت ها ( تعریف ها ، خواص کاربرد و روش های ساخت ) وضعیت صنعت کامپوزیت در کشورهای موثر بر ایران صنعت کامپوزیت ایران
قیمت فایل فقط 5,300 تومان
قیمت فایل فقط 5,300 تومان