دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

دانلود پروپوزال ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان

دانلود پروپوزال ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان

دانلود پروپوزال ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریاندسته: مدیریت 
بازدید: 27 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 63 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 26 

این تحقیق از حیث روش چون از ابزار پرسشنامه استفاده شده، توصیفی از نوع پیمایشی استو از لحاظ هدف کاربردی است و تحقیق کاربردی تلاش برای پاسخ دادن به یک معضل و مشکل علمی است که در دنیای واقعی وجود دارد(خاکی، 1379، 94)

قیمت فایل فقط 18,000 تومان

خرید

دانلود پروپوزال ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان

ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

دانشکده مدیریت وحسابداری

دانشگاه علامه طباطبایی

 آموزش بانکداری الکترونیکی,اینترنت بانک صادرات, امکانات مورد نیاز اینترنت بانک صادرات, فرم های مورد نیاز اینترنت بانک صادرات, فرایند ارائه سرویس اینترنت بانک صادرات

بیان مسئله

 

« هر تحقیقی به دنبال پاسخ  به پرسشها، شناخت ناشناخته ها ، حل مسئله ای عینی یا ذهنی و یا نزدیک شدن به حقیقتی است. دراین قسمت باید حتی الامکان به طور خلاصه صورت مسئله ای که درصدد تحقیق روی آن هستید روشن شود»

پیشرفتهای تکنولوژی به صورت بنیادی جهان را دگرگون ساخته است، و روش و طریقه ای را که افراد در امور تجاری و شخصی رفتار می کنند تغییر داده است (Bandura,2002). به صورت خاص، در طول دو دهه گذشته صنعت بانکداری منابع قابل توجهی را در استفاده از تکنولوژی های اطلاعاتی سرمایه گذاری نموده است. در پاسخ به خصوصی سازی، رشد شبکه های جهانی و افزایش سطح درآمدها صنعت بانکداری تکنولوژی های جدید را بر پایه ارائه خدمات به کار گرفته است که بانکداری الکترونیکی نامیده می شد و هدف از آن دستیابی و حفظ مزیت های استراتژیک می باشد (Joseph& Stone,2003). تکنولوژی بانکداری الکترونیکی به فعالیت های مالی اشاره دارد که با استفاده از تکنولوژی الکترونیکی انجام می شود. این طیف از ماشین های تحویل دار خودکار (ATM) تا دیگر خدمات مانند پس انداز های مستقیم، پرداخت صورت حساب الکترونیکی،  انتقال سرمایه الکترونیکی، تلفن بانک و بانکداری آنلاین را شامل می شود. این تکنولوژی های الکترونیکی مالی در مراحل مختلف توسعه قرار دارند. برای مثال ماشین های تحویل دار خودکار نزدیک به 30 سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و به طور گسترده مورد قبول مشتریان قرار گرفته است.

از طرف دیگر تلفن بانک، پرداخت صورت حساب الکترونیکی و بانکداری آنلاین از جمله های فعالیت های اخیر اضافه شده به خدمات بانک ها می باشد که نیازمند کامپیوتر و اینترنت می باشد و به اندازه ماشین های تحویل خودکار  در میان مشتریان دارای مقبولیت نمی باشدKolodinsky & Hogarth, & Hilgert, 2004)). از دید مشتریان بانکداری الکترونیکی مزایای بسیاری برای افراد فراهم می آورد، مانند دسترسی سریع حساب و موجودی خود، توانایی انتقال های بانکی خود از راه دور و سرمایه گذاری و تکمیل کاربردهای الکترونیکی. با بانکداری الکترونیکی زمان و مکان مفهوم خود را از دست می دهند و این خدمات در هر زمان و صرف  نظر از مکانی که افراد در آن  قرار دارند قابل دسترسی می باشد.

در سطح سازمانی، کاربرد بانکداری الکترونیکی اجازه می دهد بانک ها به نیازهای مختلف مشتریان در مکان های متفاوت به صورت همزمان پاسخ گویند. هدف و نیت صنعت بانکداری استفاده آسان تر و مناسب تر مشتریان از این تکنولوژی ها می باشد. بانکداری الکترونیکی محوری اساسی در کمک به بانک ها در انتقال از مکان های چند گانه به یک بازار جهانی و پر منفعت می باشد. ( Giannakoudi,1999). رهبران صنعت بانکداری الکترونیکی را برای جستجوی و بدست آوردن مزیت های کاهش در هزینه های پرسنلی به کار می برند. نگرش ها در مورد ارزشهایی که بانکداری الکترونیکی برای سازمانها به همرا ه دارد بسیار متفاوت می باشد و شامل بهبود تصویر ذهنی مشتریان، حفظ مشتریان، تعهد مستمر میان بانک ها و مشتریان، مزیت های رقابتی بر پایه کارایی کسب شده از حوزه های مختلف و افزایش خدمات مشتری می باشد.

 بانکداری الکترونیکی همچنین کارکنان را از وظایف تکراری، ساده و روزمره رها ساخته و به آنها اجازه می دهد زمان خود را  به فعالیت های درآمد زا اختصاص دهند.

از منظر مالی، بانکداری الکترونیکی می تواند به طور قابل ملاحظه ای بر نرخ تنزیل بانکداری تاثیر داشته باشد. به طور ویژه، بانکداری الکترونیکی هزینه های عملیاتی و اداری را کاهش داده و از این طریق مزیت های هزینه ای قابل ملاحظه ای را برای صنعت بانکداری به همراه دارد ( Aladwini,2001). از نقطه نظر رقابتی، مزیت های بانکی خصوصا از طریق بانکداری الکترونیکی این فرصت را فراهم می اورد تا بانک ها بتوانند با موسسات بزرگ مالی رقابت کنند. با وجود ظهور این سیستم های تکنولوژی بانکداری الکترونیکی نوآورانه که برای افزایش رفاه زندگی ما و تسهیل انجام فعالیت های روزانه  طراحی شده است، پذیرش مصرف کننده دارای یک نوع تاخیر زمانی می باشد و تعداد  مصرف کنندگان این نوع از خدمات در حد انتظار رشد ننموده است (Flavian, et al,2004). هنوز هم میلیون ها نفر از افراد از بانکداری الکترونیکی استفاده نمی کنند و انتظار هم نمی رود در آینده ای نزدیک از آن استفاده کنند (Wang & Lin & Tang,2003). علیرغم معدود بودن استفاده از بانکداری الکترونیکی محققان هنوز به دنبال دلایل مقاومت افراد در کاربرد این نوع تکنولوژی می باشند. بر اساس تحقیقات موسسه فارستر 20درصد اروپایی ها از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده می کنند که این مقدارنسبت به دو سال قبل بیش از دو برابر شده است و پیش بینی می شود تا سال2007 به حدود 130 میلیون نفر برسد(ساهوت،2003).  بانکداری الکترونیک رامی توان استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه ها ومخابرات جهت انتقال منابع(پول) درسیستم بانکداری معرفی نمود. درواقع بانکداری الکترونیک به معنای یکپارچه سازی بهینه کلیه فعالیتهای یک بانک ازطریق بکارگیری تکنولوژی نوین اطلاعات، مبتنی بر فرایند بانکی منطبق برساختار سازمانی بانکها است که امکان ارائه کلیه خدمات مورد نیاز مشتریان را فراهم می سازد.(ونوس ومختاران ،1381،ص 17). اساساً، بانکداری الکترونیکی به فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده ازواسطه های ایمن وبدون حضورفیزیکی اطلاق می شود.(کهزادی، 1382).

خدمات بانکداری الکترونیکی به شیوه های گوناگون قابل ارائه استکه از جمله آن می توان به: بانکداری الکترونیکی، بانکداری خانگی، بانکداری موبایل، خود پرداز، فروش نقطه ای و بانکداری اینترنتی اشاره کرد.بانکداری تلفنیعبارت است ازعرضه خدمات مالی شعب از طریق دستگاههای مخابراتی که درآن مشتریان بانکها می توانندمعاملات بانکی جزئی خود را به وسیله یک دستگاه تلفن انجام دهند.

دربانکداری خانگی بانک ها از طریق ایجاد یک پایگاه اینترنتی و معرفی آن به مشتریان با آنهاارتباط برقرار کرده وخدمات خود را از طریق این شبکه به مشتریان ارائه می دهند.علاوه بر این، از این طریق مشتریان به راحتی می توانند با استفاده از اینترنت وشبکه جهانی وب با بانک خود ارتباط برقرار کرده وبدون نیاز به حضور فیزیکی فعالیتهایشان را انجام دهند.

با استفاده ازتلفن همراه می توان بسیاری از عملیات بانکی را، همچون: بررسی وجه مانده درحساب های مختلف، توقف پرداخت چک، نقل وانتقال پول از حسابی به حساب دیگروغیره، را انجام داد.  برحسب تجربه های بدست آمده برای انجام امور بانکی، تلفن همراه از تلفن عادی ایمن تر است.(حسن زاده وپورفرد، 1382، ص 7)

در شیوه بانکداری از طریق تلویزیون کابلی، با استفاده از یک سیستم کنترل از دور وانتخاب کانال تلویزیونی مربوط به بانک، مشتریان می توانند بسیاری از عملیات بانکی را که از طریق تلفن عادی انجام می شود پیگیری و به انجام برسانند. (حسن زاده وپورفرد، 1382، ص 7)

یکی دیگر ازروش های نوین در بانکداری الکترونیک، استفاده از دستگاه خود پرداز است.انجام بسیاری از امور بانکی، از طریق خودپرداز امکان پذیر است.با توجه به آنکه شخص با در دست داشتن کارت خود وبا ورود شماره رمز، باید درمحل دستگاه حضور داشته باشد؛ موارد ایمنی آن کمتر مورد توجه قرارگرفته است.

از روش های دیگر دربانکداری الکترونیک، دستگاه فروش نقطه ای می باشد که به طور وسیع در فروشگاهها ومراکز خدماتی مورد استفاده قرار می گیرد.دراین شیوه، مشتری با استفاده از کارت هوشمند وقرار دادن در دستگاه وبا ورود رمز خود، می تواند برای خرید کلیه کالاها وخدمات خود به جای پول نقد از کارت استفاده نماید.

استفاده ازخدمات بانکی ازطزیق کامپیوتر وخط تلفن یا از طریق اینترنت نیز امکان پذیر است.  با استفاده از این شیوه وبا کمک نرم افزارهای پیشرفته که امکان رمز نگاری را از روی خط تلفن وشبکه اینترنت فراهم ساخته است وبا توجه به شیوه های تصدیق هویت پیشرفته برای شناسایی فرد تماس گیرنده با شبکه بانک، امکان بسیاری از عملیات بانکی همچون: برداشت از وجه حساب وواریز به حسابهای دیگر میسرمی باشد.

فرضیات تحقیق

فرضیه اصلی:

 

بین عوامل موثر پذیرش بانکداری الکترونیکی و استفاده مشتریان از بانکداری الکترونیکی رابطه وجود دارد.

 

فرضیات فرعی:

1-بین آموزشهای مقدماتی و پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان رابطه وجود دارد.

2-بین سهولت استفاده از تکنولوژی بانک و پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان رابطه وجود دارد.

3-بین خودکارآمدی کامپیوتری و پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان رابطه وجود دارد.

4-بین مرکز کنترل و پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان رابطه وجود دارد.

5-بین متغیرهای جمعیتی و پذیرش بانکداری الکترونیکی در بین مشتریان رابطه وجود دارد.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

قیمت فایل فقط 18,000 تومان

خرید

دانلود پرسشنامه بررسی استقرار مدیریت دانش در سازمان

دانلود پرسشنامه بررسی استقرار مدیریت دانش در سازمان

دانلود پرسشنامه بررسی استقرار مدیریت دانش در سازماندسته: مدیریت 
بازدید: 18 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 18 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 2 

یکی از مهم ترین مراحل تحقیق،گرد آوری اطلاعات استاطلاعات مورد نیاز برای انجام تحقیق را به طرق مختلف می توان جمع آوری نمودپرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم برای کسب داده های تحقیق است

قیمت فایل فقط 6,500 تومان

خرید

دانلود پرسشنامه بررسی استقرار مدیریت دانش در سازمان

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

پرسشنامه, کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی, دکتری مدیریت, منابع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت مالی, منابع ارشد مدیریت مالی, منابع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی, پرسشنامه های جدید, دانلود پرسشنامه, لیست همه پرسشنامه ها,پایان نامه

 

پرسشنامه

  یکی از مهم ترین مراحل تحقیق،گرد آوری اطلاعات است.اطلاعات مورد نیاز برای انجام تحقیق را به طرق مختلف می توان جمع آوری نمود.پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم برای کسب داده های تحقیق است.در تحقیق حاضر با توجه به ضرورت صرفه جویی در وقت،هزینه و نیروی انسانی از پرسشنامه محقق ساخته، از پرسشنامه محقق ساخته ،شامل دو پرسشنامه ،پرسشنامه برای مراجعین به مرکز خدمات درمانی و پرسشنامه مخصوص پرسنل مرکز درمانی که بر اساس مؤلفه های ساختار سازمان ، فناوری ،نیروی انسانی و فرهنگ سازمانی، بهبود روابط بامراجعین، خلاقیت ونواوری در ارائه خدمات، توسعه مهارتهای تخصصی، افزایش خدمات درمانی به مراجعین، کاهش ترک یا رویگردانی مراجعین، رضایتمندی مراجعین وبیماران، می باشدکه با طیف پنج درجه ای لیکرت (از خیلی کم تا خیلی زیاد با نمره 1 تا 5) اندازه گیری می شود. استفاده شده است. اطلاعات پرسشنامه شامل دو بخش اطلاعات عمومی مانند سن، جنس، سطح سواد، طول بستری، وضعیت تاهل، بخش، بیمارستان، سابقه بستری بود

 

 نحوه نمره دهی به پرسشنامه:

مؤلفه های تحقیق شامل: ساختار سازمان ، فناوری ،نیروی انسانی و فرهنگ سازمانی، بهبود روابط بامراجعین، خلاقیت ونواوری در ارائه خدمات، توسعه مهارتهای تخصصی، افزایش خدمات درمانی به مراجعین، کاهش ترک یا رویگردانی مراجعین، رضایتمندی مراجعین وبیماران، می باشدکه با طیف پنج درجه ای لیکرت (از خیلی کم تا خیلی زیاد با نمره 1 تا 5) نمره دهی شده است .

روائی پرسشنامه

به منظور روائی پرسشنامه تعدادی از پرسشنامه ها به همراه اهداف و فرضیات تحقیق‌ دربین برخی از اساتید و کارشناسان توزیع گردید که پس از دریافت نقطه نظرات ، در تعدادی از سوالات اصلاحات لازم به عمل آمد و اطمینان حاصل شد که سوالات مطرح شده در پرسشنامه دقیقاً همان خصوصیات مورد نظر محقق را در تحقیق‌ اندازه گیری کرده است .

پایائی پرسشنامه

برای سنجش پایائی پرسشنامه این تحقیق‌ یک پیش آزمون انجام گیرد که در آن 15 نفر از جامعه آماری تحقیق‌ به طور تصادفی انتخاب شده است ، سپس پرسشنامه های مورد نظر از طریق مصاحبه محقق با ایشان تکمیل گردید. پرسش های مورد نظر به کامپیوتر منتقل شده و از طریق نرم افزار آماری spss مورد سنجش قرار گرفت. در پژوهش حاضر آلفای کرونباخ این پرسشنامه محاسبه و68/0 به دست آمد.

عکس بخشی از پرسشنامه

گویه های پرسشنامه

الف :بررسی منابع مالی در سازمان(5گویه)

ب :بررسی فناوری اطلاعات در سازمان (8 گویه)

ج :بررسی منابع انسانی در سازمان(8 گویه)

د:بررسی فرهنگ سازمانی در سازمان(8 گویه)

و:بررسی مدیریت در سازمان(8 گویه)

 

 

 

 

قیمت فایل فقط 6,500 تومان

خرید

پایان نامه بررسی استفاده از فناوری‌های نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابی

پایان نامه بررسی استفاده از فناوری‌های نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابی

پایان نامه بررسی استفاده از فناوری‌های نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابیدسته: بازاریابی و امور مالی 
بازدید: 66 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 629 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 212 

در این تحقیق ابتدا به بحث بازاریابی الکترونیکی به عنوان مهم‌ترین جزء دنیای الکترونیکی پرداخته می‌شود و ابزارها و استراتژی‌های بازاریابی الکترونیکی شناسایی شده و معرفی می‌شوند در ادامه با توجه به رشد اینترنت و نقش آن در بازاریابی الکترونیکی بالاخص در بازاریابی زعفران به مقوله اصلی تحقیق یعنی امکان استفاده از بازاریابی الکترونیکی در بازاریابی محصول

قیمت فایل فقط 125,000 تومان

خرید

پایان نامه بررسی استفاده از فناوری‌های نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابی

استفاده از فناوری‌های نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی

      فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

سهم عوامل بازاریابی,ضریب هزینه بازاریابی,بازاریابی , زعفران ,بازاریابی زعفران,بازاریابی گیاهان دارویی

بیان مسئله

امروزه با گسترش روزافزون فناوری‌های نوین در سطح جهان و وابسته شدن سایر صنایع و فعالیت‌ها به این صنعت، اغلب کشورها به طور خودکار به این صنعت گرایش پیداکرده و روز بروز درصد افراد جامعه که به نحوی با این فناوری‌ها مرتبط می‌شوند، افزایش می‌یابد. با رشد روزافزون این فناوری‌ها روش کسب و کار و فعالیت‌های روزمره، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، دستیابی به اطلاعات و به طور کلی تمام وجوه زندگی بشری، دچار تحولی عظیم گشته است (شعبان علی قمی، 1382). در این میان بخش کشاورزی نیز مستثنی نمانده است. هر چند بشر از دیر باز فناوری‌ها و ابزار را در خدمت کشاورزی خود بکار گرفته ولی شاید هیچ گاه کشاورزی با تحولات شگرفی که نشأت‌گرفته از به‌کارگیری فناوری‌های نوین مانند اینترنت، کامپیوتر، لوح فشرده، سیستم‌های چند رسانه‌ای می‌باشد روبرو نشده باشد. در بین محصولات کشاورزی، محصول زعفران یکی از محصولات استراتژیکی است که به‌کارگیری فناوری‌های نوین مانند اینترنت، کامپیوتر و غیره می‌تواند در تولید و بازاریابی آن نقش بسی کارساز داشته و با رشد ابزار الکترونیک و فناوری‌های نوین بنگاه‌های تولید و بازاریابی آن را تحت تأثیر قرار داده است؛ لذا با توجه به اینکه این محصول در شرایط آب و هوایی ایران بالاخص در شرایط خراسان جنوبی عملکرد خوبی داشته، از طرفی هم محدودیت‌های کشت آن در سطح جهانی و هزینه‌های بالای کارگری آن از سوی دیگر، موجب شده است تا زعفران در بازارهای جهانی، گیاهی گران قیمت محسوب شود.

   امروزه در غرب، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های خدماتی مفهوم جدید بازاریابی را پذیرفته‌اند و طبق آن عمل می‌نماینداهمیت و جایگاه استفاده از اینترنت در استراتژی‌های بازاریابی توسط اکثر شرکت‌ها پذیرفته شده و بازاریابی اینترنتی اکنون، عنصری اصلی در بازاریابی مستقیم به شمار می‌رود و می‌تواند برای یک بازار انبوه از مشتریان نیز استفاده شود (استوارت، آدام، 2001 ) افزایش رقابت، تغییر محیط‌های کسب و کاری، جهانی سازی و پیشرفت فناوری ارتباطی و اطلاعاتی از جمله تغییرات مهمی هستند که صنعت بازاریابی را نیز وادار به تغییر نموده‌اند.تقاضا برای خدمات و کالاها، به سرعت در حال تغییر است و به طبع آن رفتار مشتریان این گونه خدمات و کالاها نیز به سرعت در حال دگرگونی استبا تغییرات انجام گرفته در سلیقه و نگرش مشتریان، استراتژی‌های جدیدی برای جذب مشتری و حفظ مشتریان کنونی ضروری می‌نماید که این استراتژی‌ها می‌بایست در سیستم بازاریابی الکترونیکی اجرا شود.

   امروزه بسیاری از بنگاه‌های تولیدی در سطح جهان، خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند و با یکپارچه شدن اقتصاد جهانی، کشور ما نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؛ لذا در بلند مدت چاره‌ای جز اینترنتی شدن خدمات و تولیدات وجود ندارداز سویی بخش در حال رشدی از مشتریانی که فهم تکنولوژی دارند، به وجود آمده‌اند که سیستم‌های توزیع خدمت مبتنی بر فناوری اطلاعاتی را به دریافت این خدمات به صورت سنتی ترجیح می‌دهندپاسخگویی به نیاز این مشتریان با بافت سنتی سیستم‌های بازاریابی آسان نیست و ایجاد زمینه و در اختیار گرفتن فناوری مناسب الزامی استبا توسعه ابزار الکترونیک و بازاریابی الکترونیکی، بنگاه‌های تولیدی خصوصاً بنگاه‌های تولیدی محصولات کشاورزی تجاری از جمله زعفران نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. بنگاه‌ها برای پیشبرد اهداف خود از روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی الکترونیکی در راستای اهداف خود استفاده می‌کنند تا بتوانند با تنوع در خدمات و ارائه آن به نیازهای روز مشتری پاسخگو باشند.

بنابراین تولید زعفران در شرایط فعلی ایران، علاوه بر این که می‌تواند به ارز آوری صادرات غیر نفتی کمک کند، به دلیل نرخ بیکاری بالا و با توجه به اینکه در تولید زعـفران نیاز به کار فـراوان است، برای کشـور و استان خراسان جنوبی فعالیتی بس کارساز تلفی می‌شود. خراسان جنوبی به علت شرایط اقلیمی ویژه‌اش، پتانسیل بالایی در زمینه تولید زعفران داشته به طوری که بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی حدود 36000 نفر بهره بردار در 14000 هکتار از اراضی این استان زیر کشت این محصول به تولید زعفران مشغول می‌باشند و از این میزان زمین 49 تن زعفران در سال 1388 تولید کرده و با این مقدار تولید بعد از استان خراسان رضوی به عنوان دومین قطب تولید زعفران محسوب می‌شود.

اما وجود مسایل و مشکلات مختلف در زمینه‌ی تولید، فراوری زعفران و نیز توزیع و بازاریابی آن باعث گردیده که به رغم کیفیت مرغوب این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی آن، زعفران ایران وضعیت مناسبی در بازار جهانی نداشته باشد (ترکمانی، 1379) و محصول زعفران ایران عمدتاً توسط واسطه‌ها با قیمت اندکی از کشاورزان خریداری شده و به صورت فله‌ای به خارج از کشور صادر می‌شود. که در این زمینه زعفران و بازاریابی زعفران تغییرات اساسی را می‌طلبد، یکی از راه کارهایی که در این زمینه می‌تواند کارساز باشد و به صادرات زعفران ایران سر و سامان دهد بازاریابی الکترونیک می‌باشد و با توجه به اینکه زعفران یک محصول صادراتی و تجاری محسوب می‌شود بازاریابی الکترونیک می‌تواند بسیاری از مشکلات زعفران کاران را حل نموده و تا حدی می‌تواند دست دلال‌ها و واسطه‌ها را در خرید و فروش زعفران کوتاه کند.

در این تحقیق ابتدا به بحث بازاریابی الکترونیکی به عنوان مهم‌ترین جزء دنیای الکترونیکی پرداخته می‌شود و ابزارها و استراتژی‌های بازاریابی الکترونیکی شناسایی شده و معرفی می‌شوند. در ادامه با توجه به رشد اینترنت و نقش آن در بازاریابی الکترونیکی بالاخص در بازاریابی زعفران به مقوله اصلی تحقیق یعنی امکان استفاده از بازاریابی الکترونیکی در بازاریابی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی می‌پردازیم و به بررسی زیرساخت‌های موجود در استان خراسان جنوبی جهت استفاده از این فناوری در بازاریابی محصول زعفران پرداخته خواهد شد. نهایتاً این تحقیق با توجه به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در بازاریابی محصول زعفران به بررسی امکان استفاده از این تکنولوژی در بازاریابی زعفران در استان خراسان جنوبی می‌پردازد و در این راستا به سؤالات زیر پاسخ خواهد داد.

1- زیرساخت‌های موجود در استان خراسان جنوبی برای اجرای بازاریابی اینترنتی زعفران مناسب است؟

2- وضعیت دسترسی خریداران و فروشندگان محصول زعفران به اینترنت در استان خراسان جنوبی چگونه است؟

3- چالش‌ها و موانع بازاریابی سنتی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی چیست؟

4- وضعیت ارائه سرویس‌های بانکی برای بازاریابی اینترنتی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی چگونه است؟

5- وضعیت ارائه سرویس‌های پستی برای بازاریابی اینترنتی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی چگونه است؟

6- آیا امکان تأمین نیازهای بازار به محصول زعفران از طریق اینترنت در استان خراسان جنوبی وجود دارد؟

اهداف تحقیق

پژوهش حاضر اهداف ذیل را دنبال می‌کند :

 

هدف کلی

امکان سنجی استفاده از فناوری‌های نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی.

 

اهداف اختصاصی

  • بررسی ویژگی‌های فردی و حرفه‌ای افراد مورد مطالعه.
  • بررسی دیدگاه افراد مورد مطالعه پیرامون زیرساخت‌های فناوری‌های نوین و بازاریابی اینترنتی در استان خراسان جنوبی.
  • بررسی دیدگاه افراد مورد مطالعه پیرامون دسترسی به موقع خریداران و فروشندگان محصول زعفران به اینترنت.
  • بررسی چالش‌ها و موانع بازاریابی سنتی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی.
  • بررسی وضعیت ارائه سرویس‌های بانکی برای بازاریابی اینترنتی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی.
  • بررسی وضعیت ارائه سرویس‌های پستی برای بازاریابی اینترنتی محصول زعفران در استان خراسان جنوبی.
  • بررسی امکان تأمین نیازهای بازار به محصول زعفران از طریق اینترنت.

 

پایان نامه امکان سنجی استفاده از فناوری‌های نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابی محصول زعفران , فناوری‌های نوین بازاریابی , بازاریابی محصول زعفران , بازاریابی زعفران , زعفران خراسان جنوبی , زعفران ایران ,بازاریابی الکترونیکی,بازاریابی اینترنتی,فناوری های نوین,بازاریابی زعفران,مدل های تجارت الکترونیک,بازاریابی الکترونیکی زعفران,صادرات زعفران , امکانسنجی استفاده تاکید اینترنت




قیمت فایل فقط 125,000 تومان

خرید

پایان نامه اهمیت سرویس و نگهداری فنی و اقتصادی ترانسفورمر و تخمین عمر ترانسفورمر

پایان نامه اهمیت سرویس و نگهداری فنی و اقتصادی ترانسفورمر و تخمین عمر ترانسفورمر

پایان نامه اهمیت سرویس و نگهداری فنی و اقتصادی ترانسفورمر و تخمین عمر ترانسفورمردسته: علوم انسانی 
بازدید: 26 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 695 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 69 

در فصل دوم اهمیت تخمین عمر ترانسفورمر و به روش هایی در تخمین عمر ترانسفورمرپرداخته می شوددرمقدمه فصل دوم به تعریفی از عمر اقتصادی ترانسفورمر و عمر فیزیکی ترانسفورمرپرداخته می شود و این نکته که عمر اقتصادی ترانسفورمر به روش های مختلف چگونه محاسبه می شود و چه ملاک هایی در هر روش برای تخمین عمر ترانسفورمر در نظر گرفته می شود در قسمت دوم به محاسبه عم

قیمت فایل فقط 45,000 تومان

خرید

پایان نامه اهمیت سرویس و نگهداری فنی و اقتصادی ترانسفورمر و تخمین عمر ترانسفورمر

اهمیت سرویس و نگهداری فنی و اقتصادی ترانسفورمر و تخمین عمر ترانسفورمر

      فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

چکیده

در فصل دوم اهمیت تخمین عمر ترانسفورمر و به روش هایی در تخمین عمر ترانسفورمرپرداخته می شود.درمقدمه فصل دوم به تعریفی از عمر اقتصادی ترانسفورمر و عمر فیزیکی ترانسفورمرپرداخته می شود.  و این نکته که عمر اقتصادی ترانسفورمر به روش های مختلف چگونه محاسبه می شود و چه ملاک هایی در هر روش برای تخمین عمر ترانسفورمر در نظر گرفته می شود. در قسمت دوم به محاسبه عمراقتصادی ترانسفورمر به روش اقتصاد مهندسی پرداخته می شود و کاربرد تابع مدل سازی احتمال weibull برای آن گفته می شود.

در قسمت 2-3 به تخمین عمر باقی مانده ترانسفورمر با استفاده از روش منحنی وانت و استفاده از روش شبیه سازی مونت کارلو برای تخمین عمر ترانسفورمر پرداخته می شود در این فصل به بررسی عمر اقتصادی ترانسفورمر با ابزار قابلیت اطمینان پرداخته می شود. برای محاسبه قابلیت اطمینان )زمان خروجی برای هرخرابیاز روش مونت کارلو ترتیبی استفاده شد.

روش مونت کارلونایقینی را در محاسبات لحاظ می کند و نتایج را به حقیقت نزدیکتر می کند . سپس این هزینه ها که شامل هزینه تعمیرات ترانسفورماتور و هزینه قطعی انرژی است، برای ترانسفورماتور نمونه محاسبه می گردد .در نهایت در یک روش اقتصادی با درنظرگرفتن تمام هزینه های مرتبط بهترین زمان تعویض ترانسفورماتور تخمین زده می شود.

در قسمت 2-4 به تخمین عمر ترانسفورمر با استفاده ازبررسی روغن آن واستفاده از قانون آرنیوس درتشخیص  باقیمانده عمر ترانسفورمر پرداخته می شود. در این قسمت، به یک تحقیق آزمایشگاهی که بر روی نمونه های روغن گرفته شده از ترانس های با زمان عملکرد مختلف انجام شده است استفاده می شود به منظور اینکه بتوان بین باقیمانده عمر روغن ترانسفورمر و مشخصه های روغن رابطه برقرار کرد. و در این فصل به یک روش کاربردی برای تخمین باقیمانده عمرترانسفورمر با استفاده از قانون آرنیوس پرداخته می شود.

در فصل سوم وضعیت مانیتورینگ ترانسفورمردردو وضعیت on-line و off-line پرداخته می شود.در روش off-line مجموعه تست های استانداردی که برروی ترانسفورمرها در حال قطعی انجام می شودوتوسط IEEE پیشنهاد شده است آورده می شود. و روش on-lineترانسفورمر به عنوان یک روش کارآمد جهت افزایش طول عمر ترانسفورمرو کاهش هزینه های نظیرتعمیرات و نگهداری مورد بررسی قرار می گیرد. و مجموع قابلیت هایی که یک نمونه از سیستم های مانیتورینگ on-line ترانسفورمر دارد مورد بررسی قرار می گیرد.که این قابلیت ها شامل اندازه گیری دماهای بالا و پایین روغن، محاسبه دمای نقطه داغ سیم پیچ،  اندازه گیری ونمایش ولتاژ، انداه گیری و نمایش بار، محاسبه پیری حرارتی عایق ترانسفورماتور، آشکار سازی گاز های محلول ، اندازه گیری رطوبت روغن، کنترل سیستم خنک کنندگی، پیش بینی زمان سرویس تجهیزات سیستم خنک کنننده، محاسبه ظرفیت ترانسفورمر،  آشکار سازی تخلیه جزئی می باشد.

دلیل اهمیت تخمین عمرترانسفورمر

گرچه معمولا در طراحی تجهیزات الکتریکی بخصوص ترانسفورماتور عمر مفیدی حدود 30 تا 40 سال در نظر گرفته می شود اما عمر این تجهیزات بیش از 50 سال می باشدکه در این خصوص، نحوه حفاظت و مراقبت از ترانسفورماتور جهت افزایش عمر)یا جلوگیری از کاهش عمر طبیعینقش اساسی دارد.

مدیریت عمر اقتصادی در رابطه با ترانسفورمرها اهمیت ویژه ای دارند زیرا ترانسفورمر ها یکی از مهم ترین و حیاتی ترین دارائی های صنعت برق محسوب می شوند و از طرفی در صورت فرسوده بودن شبکه نیاز به تصمیم گیری در رابطه با جایگزینی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عمر باقیمانده یک ترانسفورماتور را به طور تقریبی می توان از متوسط عمر ماکزییم پیش بینی شده برای یک ترانسفورمر منهای عمر سپری شده آن تعیین نمود ولی بایستی توجه داشت که عمر باقیمانده تابعی ازشرایط بهره برداری و تنش های الکتریکی، حرارتی و مکانیکی وارده بر ترانسفورماتور می باشد.

عمر ترانسفورمر که در مرحله طراحی تخمین زده میشود به دلیل شرایط مختلف آب و هوایی و بهره برداری، با عمر واقعی آن متفاوت می باشدترانسفورمرها در حالت عادی دارای عمر طولانی میباشند اما عوامل متعددی از قبیل بهره برداری نامناسب عدم انجام سرویس و تعمیرات استاندارد و به موقع، و شرایط محیطی، موجب به وجود آمدن شرایط بحرانی برای آن می شود . این شرایط بحرانی، منجر به کاهش طول عمر ترانسفورمرها و یا پیری زودرس آنها میشود .خارج شدن ناگهانی ترانسفورمر ها باعث کاهش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش پایداری سیستم و افزایش فشار اضافه بار توسط تجهیزات دیگر میشود و از نظر اقتصادی نیز خسارتهای بسیار زیادی را به همراه دارد.



تخمین عمر ترانسفورمر با استفاده از روش منحنی وانی



قیمت فایل فقط 45,000 تومان

خرید

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان شرکت ملی نفتدسته: علوم انسانی 
بازدید: 25 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 102 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 41 

هدف اصلی از انجام این تحقیق شناخت بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان است تا از این رهگذر مدیریت بتواند برای دستیابی به راهکارهای مناسب جهت تقویت این عوامل اقدام نماید تا در نهایت بتواند رضایت مشتریان خویش را فراهم سازد این اهداف به طور خلاصه به صورت ذیل قابل بیان است

قیمت فایل فقط 45,000 تومان

خرید

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

بررسی عوامل موثر بر ارتقاء  بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

دانلود پروپوزال بهره وری,دانلود پروپوزال شرکت نفت,دانلود رایگان پروپوزال,بهره وری کارکنان,بهره وری کارکنان شرکت نفت,ارتقای بهره وری کارکنان,عملکرد کارکنان شرکت نفت,

بیان مسئله

تلاش برای بهبود و استفاده مؤثر و کارآمد از منابع گوناگون چون نیروی کار سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات، هدف تمامی مدیران سازمانهای اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی و مؤسسات خدماتی می باشد. وجود ساختار سازمانی مناسب، روشهای اجرائی کارآمد، تجهیزات و ابزار کار سالم، فضای کار متعادل و از همه مهمتر نیروی انسانی واجد صلاحیت و شایسته از ضروریاتی می باشند که برای نیل به بهره وری مطلوب باید مورد توجه مدیران قرار گیرد. مشارکت کارکنان در امور و تلاشهای هوشیارانه و آگاهانه آنان همراه با انضباط کاری می تواند بر میزان بهره وری و تعمیر برای بهبود بهره وری بویژه در یک محیط متلاطم و توأم با ناامنی تأثیر گذارد. روح فرهنگ بهبود بهره وری باید در کالبد سازمان دمیده شود که در آن میان نیروی انسانی هسته مرکزی را تشکیل می دهد.

یکی از مهمترین اهداف در هر سازمان ارتقاء سطح بهره وری آن است و با توجه به اینکه انسان در ایجاد بهره وری نقشی محوری دارد درخواستهای او در سازمان اثری کلیدی بجا می گذارد. در این مقاله به صورت خلاصه به تعاریف، تاریخچه، اهمیت بهره وری و همچنین عوامل مؤثر در ارتقاء ایجاد شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی و عوامل مؤثر در  کاهش بهر وری نیروی انسانی می پردازیم.

بهره وری عبارت است از استفاده بهینه ازمنابع گوناگون از جمله نیروی انسانی،در راستای اهداف زیر:

الف- تولید کالاها وخدماتی که مصرف کنندگان ویااستفاده کنندگان آنها را با طیب خاطر طلب نمایند

ب- رضایت شغلی کارکنان را به حداکثر برساند.

ج- مطلوبیت زندگی کارکنان را درتمام ابعاد زندگی آن ارتقاء  دهد.

دراین تعریف نخست بحث از استفاده بهینه ازمنابع به میان می آید که مهم ترین بخش استفاده مطلوب ازمنابع انسانی است( محب علی، 1375)

زیرا استفاده بهینه از سایرمنابع اعم از ماشین آلات، مواد، انرژی و غیره. هر یک سقفی دارند وتحت هیچ شرایطی نمی توان از سقف آن تجاوز نمود برای مثال سقف استفاده ازمواد به صفر رساندن ضایعات وبهره گیری درست بجا و درست از آنهاست. لیکن انسان، تنهاعامل تولید است که عملکرد وی هیچ گونه محدودیتی ندارد انسان از یک سو می تواند نقشی مخرب داشته باشد و از سوی دیگر تجلی واسوه خلاقیت واوج کمال باشد چرا که خداوند درنهاد مادوفرشته نهاده است فرشته خوبی و فرشته بدی وناراستی وما با کردار واندیشه خود میتوانیم یکی ازاین دو را به فرمان خویش در آوریم ودرعین حال خود، فرمانبردار آن باشیم(محب علی، 1375)

بدیهی است ایمان به رستگاری انسان، حس کمال یابی وکمال جویی رادر فرد افزون میکند وتبعات آن حس پارسایی فردی است ونتیجه اش پارسایی خانوادگی که درنهایت به پارسایی اجتماعی منجر می شود. سرباز ایرانی درشهریور20، به رغم مجهز بودن به اسلحه کافی بی انگیزه، و بی هدف درمقابل دشمن، واکنشی نداشت وعملکرد او انفعالی بود اما هم او شاهد والاترین تجلیات ایمان واعتقاد به خداوند ورشادت وشهادت جوانان وطن دربرابر دشمن متجاوز در دوران 8 سال دفاع مقدس بوده رسد آدمی به جایی که به جز خدانبیند . بنابراین تلاش برای ارتقای بهره وری کارکنان واستفاده بهینه از نیروی نامتناهی انسان راهی بی انتهاست و دراین راه پرفراز ونشیب ، یکی دیگر ازاهداف بهره وری، ارتقاء  مطلوبیت زندگی با تمام ابعاد آن است. در مکتب ما، بعدمادی ومعنوی زندگی، هر دو موردتاکید است ومعنای خسارت دنیا وآخرت یا سود دنیا و آخرت که درگفتگو های روزمره مابه کار گرفته میشود نشات گرفته از همین اعتقاد است بر همین اساس می توانیم بهره وری را ابزاری تلقی کنیم که ما را به اهداف خیر ومعقول دنیوی و اخروی نزدیک می کند.(محب علی، 1375)

شرکت  ملی نفت با استعانت از مطالب فوق ازبهره وری به عنوان معیاری درجهت بهبود مستمر شرایط موجود خود استفاده می کنند.بهبود ارتقای سطح بهره وری شرکت  ملی نفت از راه های مختلفی امکان پذیر است شناخت عوامل موثر بر ارتقای بهره وری ومیزان تاثیر آنها مقدمه لازم در راه دستیابی به مکانیزم های ارتقای بهره وری است. این عوامل طیف وسیعی دارد که می توان آنها را به طور کلی به دودسته عوامل بیرونی، عوامل درونی تقسیم بندی کرد. درمیان عوامل درونی ،امکانات نرم افزاری وسخت افزاری سازمان وجود دارد و یکی ازمهم ترین عوامل نرم افزاری تاثیر گذار در بهره وری، عامل کارکنان شاغل در سازمان هاست. بهبود درعملکرد کارکنان از طریق ایجاد سیستم های انگیزشی وبرنامه های آموزشی ونیز اجرای طرح های تعدیل نیروی انسانی، درصورتی که در یک چهارچوب هدفدار وقانونمند هدایت شود می تواند سطح بهره وری کارکنان راارتقاء  دهد.( تفضلی، 1372)

مزایای بهره وری برای شرکت ملی نفت

الف) سود آوری

می توان گفت که عمده ترین مشغله ای یک سازمان،  همیشه کسب درآمد و یا به عبارت دیگر سود آوری است سود یک سازمان  نیز تا حد زیادی به بهره وری در دراز مدت بستگی دارد در حالی که شاخص های سودآوری بیانگر این است که آیا سود ناویژه ، به طور مناسب هزینه ها را می پوشاند یا نه شاخص های بهره وری به ما می گویند که آیا کارایی و اثر بخشی یک کار به همان اندازه که می تواند باشد یا این که آیا کارایی و اثر بخشی آن با متوسط های صنعتی مطابقت می کند

پس می توان نتیجه گرفت که سود آوری نمایانگر وضعیت مالی سازمان  در زمان حال است و بهره وری ترسیم کننده ی وضعیت سازمان  در آینده، یک سازمان  تنها در صورتی می تواند به سودآوری مستمر خود امیدوار باشد که موضوع بهره وری را نادیده نگیرد در این صورت در دراز مدت با کاهش هزینه ها و ارتقاء  تقاضا برای فرآورده های سازمان  میزان سود آوری آن هم ارتقا خواهد یافت( مطهری، 1383)

 

ب)رقابت

بهره وری همچنین در میزان توان رقابت سازمان  موثر است بدین معنی که در توانایی سازمان  برای رقابت با سایر سازمان  ها که کالا یا خدمات مشابهی را تولید یا عرضه می کنند تاثیر می گذارد یکی از معمولی ترین شاخص های سنجش، توان رقابت از طریق هزینه ی هر واحد از نیروی کار است که از طریق تقسیم هزینه ی نیروی کار به ارزش افزوده یا از تقسیم متوسط هزینه ی نیروی کار به بهره وری بدست می آید. هزینه ی هر واحد کار نشانگر مقدار هزینه ای است که برای ایجاد هر دلار ارزش افزوده مصرف شده است اگر این نسبت بالا رود بدین معنی است که قدرت رقابت سازمان  نزول کرده است (قنبری ،1383)

حال این مطلب بیانگر چه نکاتی است ؟ این مطلب نشان می دهد که قدرت رقابت سازمان  در صورتی بالا خواهد رفت که بهره وری آن در سطح معینی از دستمزد ها ارتقاء  یابد در غیر این صورت کاهش می یابد. اگر بار دیگر به مطلب بالا توجه کنید خواهید فهمید که می توان بدون کاهش قدرت رقابت سازمان ، دستمزد کارگران را ارتقاء  داد البته شرط این کار آن است که بهره وری را ارتقاء  دهید. پس بهره وری بالا موجب می شود که در عین حال هم سازمان  و هم کارکنان از سود بیشتری برخوردار شوند.

بهبود بهره وری علاوه بر کاهش در هزینه ی نیروی کار، کاهش سایر هزینه را نیز به دنبال دارد به عنوان مثال انجام کار ها به طور صحیح و اصولی و تولید کالاهایی مناسب موجب خواهد شد تا از یک طرف مقدار ضایعات کم شود و از طرف دیگر کیفیت کالا ها و خدمات تولید و عرضه شده ارتقا یابد با کاهش ضایعات، هم در زمینه هزینه ی مواد و هم در زمینه سایر نهادها ها که در فرآیند تولید مورد استفاده قرار می گیرند صرفه جویی به عمل می آید. از طرف دیگر، کیفیت بالای فرآورده های تولید شده وفاداری مشتری و در نتیجه فروش بیشتر را در پی خواهد     داشت.(نجاتی، 1372)

 

ج) مزایای بهره وری برای نیروی کار

کارکنان معمولاً به آمار ها و مطالبی که درباره ی سود سازمان  ارائه می شود چندان توجهی
 نمی کنند موضوع مهم برای آنها این است که یا دریافتی خالصشان ارتقاء  یابد یا اینکه از کارشان راضی و خشنود باشند. نخستین نتیجه ی بهبود بهره وری، ارتقاء  فروش و کاهش هزینه هاست. بنابر این بهره وری امکان پرداخت دستمزد هایی بالاتر به کارگران را فراهم می کند و افزون بر آن موجب سود آوری بیشتر سازمان  می شود و توان رقابت آن را بالا می برد البته از آنجا که کار سازمان  خوب بوده است آینده آن تضمین می شود و کارکنان نیز امنیت، شغلی خواهند داشت (پروکوپنکو،1372) علاوه بر این به لطف بهره وری بالا، سازمان  می تواند درزمینه های سیستم های مدیریت و آموزش کارکنان ، سرمایه گذاری بیشتری بکند پس کارکنان نیز رفته رفته از مزایای بهره وری بالا، همچون آموزش، فرصت های ارتقای شغلی و محیط کاری بهتر بهره مند خواهند شد. علاوه بر مزایای بدست آمده از بهره وری بالا که از آن سخن به میان آمد هر کارمند از اینکه بهره ور باشد چه منافع دیگری بدست می آورد؟ تعریف بهره وری از طریق مفاهیم کارایی و اثر بخشی، به ما خواهد گفت که چرا بهره ور شدن کارمند، این قدر با ارزش است. وقتی کارایی بالا باشد به زمان و تلاش کمتری برای انجام کاری معین نیاز بوده و زمانی که بتوان اثر بخش تر باشد به این معنی است که تولید بهتری دارد و از طریق به هنگام بودن و کیفیت بالای تولیدات در جلب رضایت مصرف کننده سهیم هستند همه این مسائل به ایجاد رضایت شغلی بیشتر و شناسایی کار خوب آنان از طرف دیگران خواهد انجامید.دستاورد های اقتصادی و سایر منافع غیر محسوسی که ذکرشد، موجب می شود که کارکنان از کیفیت زندگی کاری بهره مند شوند و انگیزه ی آنها برای بهبود بهره وری سازمان  تقویت شود.(اسبورن، 1371)

 

چ) مزایای بهره وری برای مشتری:

وقتی کارکنان یک سازمان  با کارایی و اثر بخشی بالاتری کار می کنند سازمان  می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند صرفه جویی ها که در نهایت به نفع مصرف کننده تمام خواهد شد بدین شکل که مصرف کننده قادر خواهد بود تولیدات و یا خدمات موردنیاز خود را با کیفیت بالاتر به همان قیمت سابق یا حتی پایین تر دریافت نماید.

گله ای که اغلب از زبان مردم شنیده میشود این است که چقدر قیمت ها بالا رفته اند؟

شرط لازم برای مهار رشد هزینه ها، به منظور پایین نگه داشتن سطح تورم، بهره وری است. پس در این صورت مشتریان می توانند تولیدات بیشتری را نسبت به زمانی که رشد بهره وری وجود ندارد دریافت کند. بهره وری زندگی را شیرین تر و لذت بخش تر می کند و اگر بهره وری به طور مستمر در حال بهبود باشد سطح زندگی را با بالا بردن کیفیت تولیدات و خدمات عرضه شده ارتقا خواهد بخشید(یونسیان، 1383)

هدف اصلی:

بررسی  عوامل موثر بر ارتقاء  بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

 اهداف فرعی:

1-        شناسایی ترتیب عوامل بهره وری از دید کارکنان شرکت ملی نفت 

2-        تدوین الگو وارائه پیشنهاداتی برای ارتقاء  بهره وری در سازمان

 

بهره وری ؛ نیروی اسانی ؛ منابع انسانی ؛ ارتقاء بهره وری ؛ بهبود بهره وری

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

قیمت فایل فقط 45,000 تومان

خرید