بخشی از متن:
آسیبهای اسکلتی (شکستگیها):
اصولاً باید شکستگی را یک آسیب بالقوه جدی تلقی کرد چون نه تنها اسکلت بلکه بافتهای نرم مجاور آن مانند عروق، اعصاب، تاندونها، رباطها، عضلهها و پوست دچار آسیب میشود.
شکستگی ممکن است نتیجهی یک ضربه مستقیم باشد مثل ضربه به ساق پا
یا غیرمستقیم باشد مثل از دست دادن تعادل و خوردن به زمین
«شکستگیها را میتوان به انواع طولی، عرضی، مایل، مارپیچی، فشرده، خرد شده، کمانی، ترکهای تقسیم کرد (جزوهی دکتر براتی)
هنگامیکه دو سر استخوان شکسته پوست را بشکافد شکستگی باز یا مرکب و زمانیکه پوست صدمه نبیند بسته یا ساده است.
اگر شکستگی سطح مفصل مجاور را نیز دربرگیرد شکستگی را مفصلی گویند.
شکستگی مفصلی:
داخل مفصلی: به داخل مفصل راه یافته است.
خارج مفصلی: به داخل مفصل راه نیافته است.
شکستگی ؟؟: نوع دیگری از شکستگی که در آن بخشی از استخوان که به ماهیچه یا رباط متصل است کنده میشود.
انواع مختلف جابهجایی استخوان در اثر شکستگی عبارت است از: زاویهدار شدن، چرخیدن و کوتاه شدن.
آسیبهای مربوط به بافتهای نرم:
معمولاً لبههای تیز استخوان شکسته به بافتهای نرم مجاور آسیب میرساند در مواردی نادر ممکن است عروق و اعصاب اصلی بر اثر شکستگی صدمه ببیند.
شکستگیها: آسیبشناسی خداداد.
انواع شکستگی:
شکستگی جزئی، کامل، ساده، باز
شکستگی کامینوت (Comminute) استخوان جدا شده و قطعههای کوچک استخوان بین دو قسمت اصلی یافت میشود.
شکستگی ترکهای (Green Stick) یک شکستگی ناقص است که در آن یک طرف استخوان جدا میشود.
شکستگی درهم فرورفته یا فشرده (Impact) یک قسمت استخوان به داخل قسمت دیگر رانده میشود.
شکستگی پاتس(Putts) در ناحیه دیستال استخوان نازکنی، همراه با آن آسیب شدید به مفصل پائینی درشتنی و یا پارگی رباط جانب خارجی اتفاق میافتد.
شکستگی کالیس (Calls's) در ناحیه دیستال استخوان زنداعلی، تغییر مکان در جهت خلفی
شکستگی مایل (Obligue): مکانیزم آن مانند مارپیچی عبارت است از چرخش یک انتهای استخوانی وقتی که انتهای دیگر ثابت باشد.
شکستگی فشرده (Depressed): اغلب در استخوانهای پهن مانند جمجمه اتفاق میافتد.
فهرست مطالب:
اصول عمومی آسیبهای ورزشی
شکستگیها
اسپرین
دررفتگی
استرین
بیومکانیک آسیبهای ورزشی
قواعد پیشگیری «آمادگی جسمانی، آمادگی روانی، لوازم کار، بهداشت و مراقبتهای شخصی»
روشهای درمانی:
بررسی آسیبدیدگیهای بخشهای مختلف بدن
1- آسیبهای جمجمه
2- آسیبهای شانه
3- آسیبهای بازو
4- آسیبهای آرنج
5- آسیبهای ساعد
6- آسیبهای مچ دست
7- آسیبهای دست و انگشت
8- آسیبهای پشت
9- آسیبهای کشاله و مفصل ران
10- آسیبهای ران
11- آسیبهای زانو
12- آسیبهای پایین ساق پا
13- آسیبهای مفصل مچ پا
14- آسیبهای پا
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اومانیسم واژه ای است که در طول تاریخ ، معانی گوناگونی به خود دیده است. تاریخ پیچیدة آن در دنیای غرب دامنة معانی و تعاریفش را گسترده کرده است. با وجود این، می بایست ضمن تأکید بر تکثر، پیچیدگی و سیال بودن معانی اومانیسم، تعریف امروزی آن را ارائه نماییم. ریشة این واژه humble (humilis) از واژه لاتین "humus" به معنای خاک یا زمین است. از این رو "homo" به معنای هستی زمینی و "humanus" به معنای خاکی یا انسان است. این واژه در آغاز در مقابل سایر موجودات خاکی یعنی حیوانات و گیاهان و همچنین مرتبة دیگری از مخلوقات یعنی ساکنان آسمان یا خدایان (divihnus , deusldivus) به کار می ر فت . در اواخر دوران باستان و قرون وسطای غرب ، محققان و روحانیان میان "divinitas" به معنی حوزه هایی از معرفت و فعالیت که از کتاب مقدس نشأت می گرفت و اومانیتاس (humanitas) یعنی حوزه هایی که به قضایی عملی زندگی دنیوی مربوط می شد ، فرق گذاشتند .از آنجا که این حوزة دوم بخش اعظم مواد خام خود را از نوشته های رومی و به طور فراینده یونان باستان می گرفت ، مترجمان و آموزگاران این آثار که معمولاً ایتالیایی بودند خود را "umanisti" یا «اومانیست ها » نامیدند . بر این اساس "humanity" به آن حوزه از معارف درسی اطلاق می شد که صنایع بیان ، منطق ، ریاضیات و مطالعة آثار نویسندگان یونانی و رومی را در بر می گرفت و«اومانیست » فردی بود که این مموضوعات را ترجمه یا تدریس نموده و یا امکانات تدریس آنها را فراهم می کرد .
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول : اومانیسم چیست
1-1 تعریف اومانیسم
1-2 تاریخچه اومانیسم
1-3 اومانیسم یعنی
1-4 اگر بخواهیم نگاهی داشته باشیم به تاریخچه اومانیسم باید به چه دورهای برگردیم
1-5 اومانیسم در غرب
1-5-1 اومانیسم در سرودههای دانته و میلتون
1-6 انواع اومانیسم
فصل دوم :اومانیسم و دین شناسی
2-1 تاثیر اومانیسم بر دین
2-2 تاثیر اسلام و فرهنگ تئوکراتیل بر شکلگیری اومانیسم
2-3 دو وجه فرهنگ اومانیسم و بیان نظریههای متفاوت نسبت به تعریف دین
2-4 فرهنگ زمینی از دیدگاه دین
2-5 جوهره اصلی تفکر و فرهنگ معاصر غربی
2-6 تفاوت فرهنگ ما با فرهنگ غرب
2-7 ملاک سودمندی از نظر اومانیستها
2-8 اومانیسم اسلامی در اندیشه شریعتی
2-8-1 شریعتی و ماهیت پویای انسان
2-8-2 انسان جمعی از خدا و خاک
2-8-3 مقایسهی دیدگاه اومانیسم غربی و اومانیسم شریعتی
2-8-4 کاربرد اندیشهی شریعتی در جامعهی امروز
2-9 اومانیسمها و پیامبران و اولیای الهی
2-10 اومانیست ها چگونه وارد مباحث دینی میشدند
2-11 نظر اسلام درباره تفکر اومانیست
2-12 اومانیسم در اسلام با اومانیسم غربی چه تفاوتهایی دارد
2-13 اومانیسم در ایران
فصل سوم : اومانیسم در دیدگاه جامعه شناختی 3-1 نظریه آگوست کنت و اومانیسم
3-2 به فردیت رسیدن انسان تحت چه عواملی باعث رشد و تقویت انسان میشود
3-3 نگاه انسان به خود در غرب ( جامعه جدید ) و در قرون وسطی
فصل چهارم : اومانیسم در فلسفه
4-1 معنای فلسفی اومانیسم
4-2 جریان نقد اومانیسم
4-3 اومانیسم مکتب است یا گرایش
4-4 انسانگرایی و اومانیسم در مارکسیسم و پراگماتیسم واگزیستانسیالیسم
4-5 آیا میتوان اومانیسم را یک مکتب فلسفی فرض کرد
4-6 اومانیسم در قرن 19-20 و نظریه نیچه
4-7 تحلیل انسان به خرد در غرب و فلسفه کانت
4-8 دیدگاه سقراط ، افلاطون و ارسطو نسبت به انسان
4-9 اساس و اندیشه مارکس و بیگانگی از دیدگاه مارکس
4-10 مروری بر زندگی و اندیشه هگل
4-11 هگل و نظریهی تجلی روح و کتاب پدیدار شناسی
4-11-1 پدیدار چیست
4-11-2 پدیدار شناسی هوسرل
4-11-3 پدیدار شناسی براساس فلسفهی هایدگر
4-11-4 پدیدار شناسی براساس تعریف هگل
4-11-5 هگل و نظریهی او در تجلی روح و تعالی شعور در کتاب پدیدار شناسی
4-11-6 هگل و رابطهی بین جسم و چهره فرد با خصایص و ویژگیهای روح
4-11-7 هگل و تحلیل و برررسی عقل در حوزهی فلسفه پدیدار شناسی
4-12 نگاهی به نامههایدگر در باب اومانیسم
4-12-1 نظریه هایدگر درباره سرچشمه اومانیسم
4-12-2 نظریه هایدگر دربارهی نسبت بین متافیزیک و اومانیسم
4-12-3 تفکر آینده در فلسفه هایدگر
فصل پنجم : اومانیسم در دیدگاه روانشناختی
5-1 رفتار انسان منتج و متاثر از افکار اوست
5-2 نظریهی کارل یونگ
5-3 نظریهی آلفرد آدلر
5-4 نهضت انسان گرا از دید انجمن روانشناسان انسان گرای آمریکا
5-5 شرح حال و بررسی عوامل موثر در اندیشهی کارل راجرز
5-5-1 عقاید عمدهی راجرز
5-6 شرح حال و بررسی عوامل موثر در اندیشهی ابراهام مزلو
5-6-1 عقاید عمدهی مزلو
5-7 هدف از فکر کردن چیست
5-8 فروید فیلسوف بود یا روانشناس
5-9 برداشت فروید از ماهیت انسان
5-10 بیگانگی و توهم از دیدگاه فروید
5-11 ضمیر ناخودآگاه فروید
5-11-1 احساسات ناخودآگاه
5-12 پیش درآمدی بر خود شیفتگی
نتیجه گیری
گزارش کار عملی
فهرست منابع
مقدمه: پرداختن به موضوع کارگاه های چوب برای دانشجویان رشته صنایع دستی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. لیکن با توجه به اهمیت زیاد آن تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است. نگارنده با طرح موضوع توجه بیشتری به این امر مهم ملزوم داشته که اهم توجه به فضاهای لازم و استانداردها می باشد با این اوصاف، این ...
بخشی از متن:
پیشگفتار:
مجموعه ای که پیش رو دارید حاصل ماه ها تلاش اینجانب است در جهت تثبیت جایگاه والای عشق در جامعه امروزی ما که متاسفانه یک سری بی اعتمادی ما و هوس های نابجا شده است تبیین و تنظیم شده است.
لازم به ذکر است هدف از چاپ این کتاب زدودن زنگار بدبینی از آینه صاف و صیقلی عشق و رساندن به یک مفهوم دقیق از این واژه می باشد لذا سعی بر آن داشتم تا علاوه بر تعریف دقیق این واژه به فضایل، ارزش ها، رکن ها و دیدگاه های بزرگان در این مسئله بپردازم.
البته بنده کوچکتر از آن هستم که در مورد عشق سخن بگویم. اما چون چشمه هایی از این رکن مقدس را در وجود خویش احساس نمودم خویشتن را بر آن داشتم که گوشه ای از مسائل مربوط به آن را بیان کنم.
در آخراز خوانندگان محترم، استدعا دارم که نقایص این اثر ناچیز را بر من ببخشایند و حقیر را از راهنمایی های خود محروم ننمایند.
بررسی عشق در جامعه امروزی:
امروز یکی از خلاهایی که در دنیای اروپا و آمریکا وجود دارد خلا عشق است. در کلمات دانشمندان اروپایی زیاد این نکته به چشم می خورد که اولین قربانی آزادی و بی بند و باری امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسیار شدید و عالی است. در جسمانی امروز هرگز عشق هایی از نوع عشق های شرقی از قبیل عشق های مجنون و لیلی، و خسرو شیرین رشد و نمو نمی کند.
از این داستانها می توان فهمید که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترس مرد تا کجا پایه خود را بالا برده است و تا چه حد سرنیاز مرد را به آستان خود فرود آورده است! قطعاً درک زن این حقیقت را در تمایل او و به پوشش بدن خود و مخفی کردن خود به صورت یک راز تاثیر فراوان داشته است.
مولوی، عارف نازک اندیش و دوربین خودمان مثلی بسیار عالی در این زمینه می آورد. اول درباره تسلط معنوی زن بر مرد سخن می گوید، آن گاه راجع به تاثیر حریم و حائل میان زن و مرد در افزایش قدرت و معصومیت زن و در بالا بردن مقام او در گداختن مرد در آتش عشق و سوز مثل لطیفی می آورد: آن ها را به آب و آتش تشبیه می کند می گوید مثل مرد مثل آب است و مثل زن مثل آتش، اگر حائل از میان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه می کند و آن را خاموش می سازد. اما اگر حائل و حاجبی میان آن دو برقرار باشد مثل این که آب را در دیگی قرار دهند و آتش در زیر آن دیگ روشن کنند آن وقت است که آتش آب را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اندک اندک او را گرم می کند. ...
بخشی از متن: سیستم حسابداری مدیریت: حسابداری بهای تمام شده یا به بیان بهتر بهاء cost acounting سیستمی است که به محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات ارائه شده منجر می شود . این درحالی است که سیستم حسابداری مدیریت عمدتاً بردنبال تحصیل اطلاعات بدست آمده در نتیجه استقرار سیستم حسابداری صنعتی جهت کمک ..