دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پایان نامه بررسی تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر میزان رضایت مراجعین

پایان نامه بررسی تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر میزان رضایت مراجعین

پایان نامه بررسی تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر میزان رضایت مراجعیندسته: مدیریت 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 318 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 99 

پایان نامه در 99 صفحه ورد و قابل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر نگارش سال 1394

قیمت فایل فقط 110,000 تومان

خرید

پایان نامهبررسی تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر میزان رضایت مراجعین

نگارش پاییز 1394 در فرمت ورد و قابل ویرایش

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

شناخت تاکتیک های تبلیغاتی مختلف و

بیان مسئله

یکی از مهم ترین سرفصل های روابط عمومی ارتباط با رسانه های تبلیغاتی است. انتخاب بهترین روش برای انتقال پیام به مخاطب، هنر روابط عمومی است. این توانایی با برخورداری از دانش شناخت رسانه ها، کارکرد آن ها و شناخت مخاطبان امکان پذیر است. روابط عمومی پس از شناخت دقیق مخاطب به ارزیابی نیازهای آنان پرداخته و براساس نیاز مخاطبان اطلاعات مورد نیاز گردآوری شده را در اختیار آنان قرار می دهد. عدم استفاده درست از ابزار رسانه ها و عدم شناخت صحیح از نیاز مخاطبان موجب شکست روابط عمومی در اهداف خود خواهد شد. بر این اساس نیاز روابط عمومی به رسانه ها و مجموعه های مشاور رسانه ها نمایان می گردد.بطور کلی روابط عمومی و تبلیغات از ابزارهای ترویجی به حساب می‌آیند.علاوه بر اینها از دیگر ابزارهای ترویجی می‏توان به فروش شخصی ، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم اشاره کرد. اما مهمترین ابزارهای مختلف ترویج، روابط عمومی و تبلیغات هستند . با نگاهی گذرا به تاریخچه روابط عمومی در ایران، غالبا شاهد فعالیت روابط عمومی‏ها در قالبی کاملا دولتی هستیم که وظیفه شان دفاع از ابعاد سیاسی سازمان است و توجهی به مشتریان ندارد. در سویی دیگر شاهد تبلیغاتی هستیم که صرفا از سازمان حمایت می کند و توجهی به مشتری ندارد. بدین معنی که روابط عمومی و تبلیغاتی را تجربه کردیم که هر دو در دفاع از سازمان و بدون توجه به مشتری فعالیت کرده اند.

منظور از تبلیغات در روابط عمومی، تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) یا تبلیغات تجاری نیست، بلکه تبلیغاتی مدنظر است که دارای رویکرد اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های عمومی افراد جامعه نسبت به برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های سازمان و ارائه گزارش به مردم و مخاطبین بدون هیچ‌گونه اغراق، بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی باشد. روابط عمومی‌ها باید منادی آن نوع تبلیغاتی باشند که با دستکاری اندیشه‌ها و القاء، تلقین، دروغ و فریب، کاری نداشته باشد، بلکه به تبلیغاتی بپردازد که بر پایه‌ی  اطلاع‌رسانی،‌ افزایش آگاهی‌های عمومی، اقناع و ترغیب و آموزش انجام می‌گیرد. (شبرنگی، 1382: 103-100). تبلیغ باید در معرض دید قرار گیرد، درک شود، آموخته شود، به یاد بماند و به عمل درآید.  (پراتکانیس و دیگران،1383، ص‌۲۳). با تبلیغات به‌موقع و متعادل می‌توان برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها را برای مردم تشریح کرد و به تصویر کشید و از همیاری و همفکری و مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منطقه‌ای و ملی سود جست. بنابراین در حرفه‌ی  روابط عمومی و ارتباطات، منظور از تبلیغ، به‌کارگیری فن ترغیب و تشویق و استفاده‌ی  صحیح و مؤثر از همه‌ی  تکنیک‌های ارتباط جمعی، گروهی و فردی است. (شبرنگی، 1382: 103-100).هدف از این تحقیق بررسی بررسی تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر میزان رضایت مراجعین می باشد و متغیر وابسته تحقیق، تبلیغات روابط عمومی و متغیر های مستقل شامل: شناخت تاکتیک های مختلف تبلیغات، دراختیارداشتن امکانات و وسایل ارتباطی، میزان ارتباط مسئول روابط عمومی با رسانه های جمعی مختلف، میزان استفاده از تکنولوژی های تبلیغاتی مختلف برای انجام تبلیغات می باشد.

اهداف تحقیق

اهداف اصلی:

1- بررسی تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر میزان رضایت مراجعین

 

اهداف فرعی:

1-ارزیابی شناخت تاکتیک های تبلیغاتی مختلف و  تکنولوژی های نوین تبلیغاتی برای افزایش رضایت مراجعین.

2- بررسی میزان کارآمدی تبلیغات در روابط عمومی و عوامل تاثیرگذار بر آن.

تاریخچه تبلیغات در جهان و ایران

آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت.

۱) دوره علایم تجاری در زمان های گذشته افتخار و غروری که استادکاران داشتند، منجر به استفاده تبلیغاتی از آن به شکل علامت یا علامت های مشخص، شده است. به طور مثال آنان برای موضوعاتی مانند کاسه، کوزه سفالی و.... علامت خود را حک می کردند. بدین ترتیب شهرت آنان دست به دست و زبان به زبان می گشت و خریداران هنگام خرید به علایم تجاری توجه می کردند.

۲) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها

وسیله دیگر تبلیغات، جملاتی بود که روی سنگ و دیوارهای جنب محلی که اجناس مختلف به فروش می رسید نوشته می شد و از اجناس و کالا تمجید و تحسین می کرد. نظیر آن را می توان تبلیغات دیوارها و تابلوهای بالای مغازه های امروزی ذکر کرد. به طور مثال کاوش هایی که در شهر بمبئی آمده نشان داده است که در هر دکان کوچکی یک نوشته ای روی دیوار جنب در ورودی مغازه داشته است.

۳) جارچیهای شهر

در دوران گذشته به ویژه در یونان، جارچیهای عمومی وظیفه اطلاع رسانی را انجام می دادند، آنان اخبار مهم و وقایع مورد علاقه مردم را انتشار و بابت آن کارمزد می گرفتند. آنان حتی اتحادیه ای نیز تشکیل داده بودند اما بعد از ۱۴۵۰ و اختراع ماشین چاپ به وسیله یوهان گوتنبرگ به تدریج و تقریباً طی ۳۰۰ سال تمام اروپا تحت تأثیر این صنعت قرار گرفت. با بسط و گسترش مطبوعات در اواسط قرن هفدهم، تبلیغات به صورت جدیدی برای اطلاع افراد باسواد رشد و کم کم شروع به پیشرفت کرد.

بسط و توسعه چاپ روز به روز بر تعداد روزنامه ها و مجله ها افزوده شد و اولین روزنامه در ایالات متحده به نام بوستون نیوزلتر در سال ۱۶۹۰ چاپ شد و در سال ۱۹۱۴ قریب ۱۵ هزار روزنامه و مجله در این کشور منتشر شد.

سرانجام پس از پیدایش رادیو و ارسال اولین پیام به وسیله مارکنی در سال ۱۸۹۵ کم کم تبلیغات جای خود را در رسانه جدید گشود و اولین رادیو تجاری به نام کاکا در شهر پیترزبورگ واقع در ایالات پنسیلوانیا راه اندازی شد و بعدها شبکه عظیمی مانندA.B.C در سال ۱۹۲۶ تأسیس شد، پس از خاتمه جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تبلیغات از طریق تلویزیون آغاز شد و به سرعت گسترش یافت.

در فاصله بین سال های ۱۸۹۰ و دهه ۱۹۲۰ شاهد تغییرات عمده ای در صنعت تبلیغات بازرگانی و آثار اجتماعی آن بودیم. تا قبل از ۱۸۹۰ توجه مؤسسات تبلیغی تنها معطوف به بازار فروش کالا یا متن رسانه های مناسب و کوشش در متقاعد کردن صاحب شغلی است که باید برای آنها تبلیغ می شد. بعد از سال ۱۸۹۰ تبلیغات حاکی از گسترش دامنه خلاقیت و نقش مشاغل شد.

تبلیغات بازرگانی با به کار بردن شگردهای مختلف ارایه شد و با استفاده از قلم های مختلف و صفحه آرایی های مختلف و غیره به راه چند سویه ای برای اقناع مخاطبان تبدیل شد.

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

فصل 1-    کلیات تحقیق... 1

1-1-    مقدمه...... 2

1-2-    بیان مسئله. 3

1-3-    اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 4

1-4-    اهداف تحقیق.. 4

1-5-    سوالات تحقیق.. 5

فصل 2-    ادبیات و مستندات تحقیق... 6

2-1-    پیشینه تحقیق.. 7

2-2-    تاریخچه تحقیق.. 11

2-3-    روابط عمومی.. 20

2-4-    تعاریف و مفاهیم روابط عمومی.. 21

2-4-1-     تعریف لغوی روابط عمومی.. 22

2-4-2-     تعریف اصطلاحی روابط عمومی.. 23

2-5-    ویژگی های روابط عمومی.. 24

2-6-    اهمیت و ضرورت روابط عمومی.. 24

2-7-    انواع روابط عمومی.. 25

2-7-1-     انواع روابط عمومی درعصر امروز 26

2-8-    جایگاه روابط عمومی در ایران.. 27

2-9-    تعریف تبلیغ.. 30

2-10-  تعریف تبلیغات... 31

2-11-  انواع تبلیغات بر اساس هدف... 33

2-12-  انواع روش های تبلیغات... 33

2-13-  ضرورت‌ تبلیغات‌ در جامعه‌ امروز 34

2-14-  نیاز و اهمیت تبلیغات... 35

2-15-  نهادینه‌ کردن‌ فرهنگ‌ تبلیغات... 36

2-16-  پیوند تبلیغات و روابط عمومی در جهت رضایت مراجعین.. 38

2-16-1-   نقش  مخاطب در عملکرد روابط عمومی و مبلغین تبلیغات... 38

2-17-  تبلیغات در روابط عمومی، رویکردی اطلاع‌رسانی.. 38

2-17-1-   اهداف روابط عمومی و تبلیغات... 40

2-18-  نقش ‌تبلیغات‌ در روابط عمومی.. 41

2-19-  جایگاه‌ تبلیغات در روابط عمومی ها 42

2-20-  رویکردهای ارزیابی میزان اثربخشی تبلیغات روابط عمومی در میزان رضایت مراجعین.. 42

2-21-  چارچوب نظری روابط عمومی.. 43

2-22-  مدل مفهومی تحقیق.. 50

2-23-  فرضیات تحقیق.. 50

فصل 3-    روش شناسی تحقیق... 52

3-1-    متغیرهای تحقیق.. 53

3-2-    تعریف مفاهیم.. 53

3-3-    روش تحقیق و ابزار گردآوری داده ها 55

3-4-    جامعه آماری.. 56

3-5-    برآورد حجم نمونه. 56

3-6-    روش نمونه گیری.. 56

3-7-    اعتبار و روایی.. 56

3-8-    روش تجزیه و تحلیل داده ها 57

فصل 4-   تجزیه و  تحلیل اطلاعات... 58

4-1-    مقدمه...... 59

4-2-    یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق.. 59

4-3-    یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق.. 77

فصل 5-    نتیجه‌گیری و پیشنهادات... 80

5-1-    مقدمه........ 81

5-2-    نتیجه گیری.. 81

5-3-    محدودیتهای تحقیق.. 82

5-4-    پیشنهادات... 83

 فهرست جداول

جدول‏4‑1 توزیع سنی مدیران ارشد و کارکنان.. 59

جدول‏4‑2 میزان تحصیلات مدیران ارشد و کارکنان.. 60

جدول‏4‑3 نحوه پاسخ گویی به سوالات نگرش کارکنان روابط عمومی در خصوص تبلیغات روابط عمومی.. 62

جدول‏4‑4  نحوه پاسخ گویی به سوالات نگرش مدیران ارشد روابط عمومی در خصوص تبلیغات روابط عمومی  64

جدول‏4‑5 نحوه پاسخ گویی به سوالات  نقش عوامل موثر بر توانمندسازی و توسعه جایگاه روابط عمومی.. 65

جدول‏4‑6 نتایج آزمون  t استیودنت زیر فرضیه اول.. 78

جدول‏4‑7 نتایج آزمون  t استیودنت زیر فرضیه دوم.

 

قیمت فایل فقط 110,000 تومان

خرید

برچسب ها : پایان نامه بررسی تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر میزان رضایت مراجعین , بررسی تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر میزان رضایت مراجعین تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر رضایت مراجعین پایان نامه روابط عمومی دانلود رایگان پایان نامه پایان نامه رشته روابط عمومی تبلیغات روابط عمومی رضایت مراجعین روابط عمومی تاثیر تبلیغات روابط عمومی بر ارائه خدمات ,بررسی کارآمدی تبلیغات در روابط عمومی

امتحان نهایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه

امتحان نهایی جدول مسابقات ورزشی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

امتحان-نهایی-جدول-مسابقات-ورزشی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-شهریور-93امتحان نهایی جدول مسابقات ورزشی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93دانلود فایل

امتحان نهایی جدول مسابقات ورزشی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

امتحان-نهایی-جدول-مسابقات-ورزشی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-دی-93امتحان نهایی جدول مسابقات ورزشی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93دانلود فایل

امتحان نهایی تکنولوژی سازه های چوبی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

امتحان-نهایی-تکنولوژی-سازه-های-چوبی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-شهریور-93امتحان نهایی تکنولوژی سازه های چوبی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93دانلود فایل

امتحان نهایی تکنولوژی سازه های چوبی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

امتحان-نهایی-تکنولوژی-سازه-های-چوبی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-دی-93امتحان نهایی تکنولوژی سازه های چوبی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93دانلود فایل

امتحان نهایی تکنولوژی سازه های چوبی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان-نهایی-تکنولوژی-سازه-های-چوبی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-خرداد-93امتحان نهایی تکنولوژی سازه های چوبی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93دانلود فایل

تضمینی ترین جزوه ی کسب درآمد از اینترنت

تضمینی-ترین-جزوه-ی-کسب-درآمد-از-اینترنتساده ترین و تضمینی ترین کتاب کسب درآمد قانونی از اینترنت بدون سرمایه در ایراندانلود فایل

اموزش تصویری اجرای شبکه عصبی وفازی در نرم افزار متلب

اموزش-تصویری-اجرای-شبکه-عصبی-وفازی-در-نرم-افزار-متلباین فایل از تکتک مراحل اجرای شبکه عصبی مصنوعی و روش اجرای منطق فازی عکس تهیه کرده و در قالب اسلاید تهیه شده است.دانلود فایل

امتحان نهایی تغذیه و بهداشت مواد غذایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

امتحان-نهایی-تغذیه-و-بهداشت-مواد-غذایی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-شهریور-93امتحان نهایی تغذیه و بهداشت مواد غذایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93دانلود فایل

امتحان نهایی تغذیه و بهداشت مواد غذایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

امتحان-نهایی-تغذیه-و-بهداشت-مواد-غذایی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-دی-93امتحان نهایی تغذیه و بهداشت مواد غذایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93دانلود فایل

امتحان نهایی تغذیه و بهداشت مواد غذایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان-نهایی-تغذیه-و-بهداشت-مواد-غذایی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-خرداد-93امتحان نهایی تغذیه و بهداشت مواد غذایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93دانلود فایل

امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93

امتحان-نهایی-تأسیسات-ساختمان-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-شهریور-93امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93دانلود فایل

امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 92

امتحان-نهایی-تأسیسات-ساختمان-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-شهریور-92امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 92دانلود فایل

امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93

امتحان-نهایی-تأسیسات-ساختمان-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-خرداد-93امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93دانلود فایل

امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 92

امتحان-نهایی-تأسیسات-ساختمان-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-خرداد-92امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 92دانلود فایل

امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 91

امتحان-نهایی-تأسیسات-ساختمان-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-خرداد-91امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 91دانلود فایل

بررسی تاثیر اهرم بدهی عملیاتی بر بازده آتی حقوق صاحبان سهام شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار

بررسی-تاثیر-اهرم-بدهی-عملیاتی-بر-بازده-آتی-حقوق-صاحبان-سهام-شرکت-های-پذیرفته-شده-بورس-اوراق-بهاداربه جرات می توان گفت که این پایان نامه از نمونه های موجود در اینترنت بسیار کامل تر و جامع تر می باشد و از نمونه های موجود ارزانتر می باشد.دانلود فایل

معماری نئو کلاسیک

معماری-نئو-کلاسیکپاورپوینتی کامل درباره معماری نئو کلاسیکدانلود فایل

بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و خودشکوفایی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور

بررسی-رابطه-ی-بین-هوش-هیجانی-و-خودشکوفایی-در-پیشرفت-تحصیلی-دانشجویان-دختر-دانشگاه-پیام-نورهدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط هوش هیجانی با خودشکوفایی و پیشرفت تحصیلی می باشد تحقیق حاضر از نوع همبستگی است در این پژوهش مولفه های هوش هیجانی به عنوان متغیر پیش بین(مستقل)وخودشکوفایی وپیشرفت تحصیلی به عنوان متغیر ملاک )وابسته)درنظر گرفته شده اند.جامعه آماری تحقیق راکلیه دانشجویان دختر دانشگاه پیامدانلود فایل

امتحان نهایی تأسیسات حرارتی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 92

امتحان-نهایی-تأسیسات-حرارتی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-شهریور-92امتحان نهایی تأسیسات حرارتی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 92دانلود فایل

امتحان نهایی تأسیسات حرارتی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93

امتحان-نهایی-تأسیسات-حرارتی-سوم-هنرستان-به-همراه-پاسخنامه-دی-93امتحان نهایی تأسیسات حرارتی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93دانلود فایل


بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان سال متوسطه

بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان سال متوسطه در درس تاریخ از دیدگاه معلمان

بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان  سال متوسطه در درس تاریخ از دیدگاه معلماندسته: روان شناسی 
بازدید: 4 بار 
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 268 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 50 

تمام مطالب این در آفیس می باشد و به صورت جداگانه و فصل بندی شده می باشد

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید

نتیجه گیری 

در این  تحقیق  که موضوع ما افت تحصیلی در درس  تاریخ ایران و جهان (2) بود  بر اساس  تجزیه و تحلیل اطلاعات که در فصل چهارم  آمده است  ،  بر روی سوالات  نظر سنجی  که از 20 سوال تشکیل  شده بئد و برای هر سوال  تحقیق 5 سوال در نظرگرفته شده بود و این سوالات  در بین 20  نفر از دبیران  درس تاریخ  ایران و جهان  (2)  پخش شد نتیجه گیری  زیر انجام شد .

 

  1. تأثیر  روش تدریس  معلمان  بر افت تحصیلی 

اولین سوال تحقیق این است که «آیا روش  تدریس معلمان بر افت تحصیلی دانش آموزان سال سوم  متوسطه  در درس تاریخ  ایران و جهان (2) مؤثر است ؟»

پس  از تجزیه و تحلیل  اطلاعات نتیجه تحقیق  در مورد این سوال این است که روش  تدریس معلمان (روش  بحث  گروهی ، روش تدریس  سخنرانی ،  مشارکت  دادن  دانش آموزان در تدریس  ،  استفاده از مثالها ، فعالیت  های  خلاقانه دانش آموزان  ) برکاهش افت تحصیلی دانش آموزان  سال سوم متوسطه  در درس تاریخ  ایران و جهان (2) تأثیر زیادی دارد . 

 

2-  تأثیر  روش  ارزشیابی معلمان بر افت تحصیلی 

دومین سوال تحقیق  این است که  «آیا  روش  های ارزشیابی  معلمان بر افت تحصیلی  دانش آموزان سال سوم  متوسطه  در درس  تاریخ ایران و جهان (2)  تأثیری دارد ؟»بعد از تجزیه و آنالیز  داده های آماری از پرسشنامه فرض  ما مورد تأئید  قرار گرفت و نتیجه  این سوال این شد که آزمونهای  شفاهی ، کتبی ،ارزشیابی بر اساس  تکالیف  درسی ،  ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه  در درس تاریخ ایران و جهان  (2) تأثیر بسزایی  دارد  . 

 

 

3-تأثیر  امکانات آموزشی بر افت  تحصیلی

سوال سوم خود را در این پروژه این سوال قرار  دادیم که «آیا  امکانات آموزشی  تأثیری  بر میزان افت  تحصیلی  دانش آموزان  سال سوم متوسطه  در درس  تاریخ ایران  و جهان  (2)دارد  ؟  »

بعد از  تجزیه و تحلیل  اطلاعات جمع آوری شده  نتیجه گیری  می کنیم  که امکانات آموزشی شامل  وسایل  کمک آموزشی  ، گردشها و بازدیدهای  علمی ،  کتابهای   آموزشی  ، وسایل  سمعی ، بصری  ،  کلاسهای  جبرانی  در کاهش  افت تحصیلی  دانش آموزان سال سوم  متوسطه درس  تاریخ ایران و جهان (2)  تأثیر خیلی زیادی دارد . 

 

4-تأثیر میزان تحصیلات  والدین بر افت تحصیلی

بالاخره آخرین سوال  تحقی  این سوال  می باشد که «آیا  میزان تحصیلات  والدین بر افت تحصیلی  دانش آموزان سال سوم  متوسطه در درس  تاریخ ایران  و جهان (2)مؤثر  است ؟»

با  توجه به نتایج به دست آمده  از اطلاعات گردآوری شده  نتیجه می گیریم که تحصیلات پدر ، تحصیلات مادر ،  علاقه پدر به  اداره تحصیلات  دانش آموز ، علاقه مادر به اداره  تحصیلی دانش آموز ، و تحصیلات  هر دوی  والدین با  هم در کاهش افت تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه  در درس  تاریخ ایران و جهان  (2) تأثیر  خیلی زیاد  و چشمگیری  دارد .

 

پیشنهادات

سر انجام در  پایان پژوهش  بعد از نتیجه گیری بر روی اطلاعات بدست آمده از طریق  آنالیز نظر سنجی  که برای سوال های تحقیق  انجام شد به ارائه  پیشنهاد به مدیران ، طراحان برنامه آموزشی  ، وزارت  آموزش و پرورش و انجمن اولیاء و مربیان  مدارس می پردازیم  . 

 

الف )اولین  پیشنهاد من  به مدیران مدارس  می باشد که در امر  آموزش  و پرورش  مسئولیت بیشتری دارند  .

پیشنهادی  که برای  مدیران  عزیز  دارم  این است که از معلمان کارآزموده  و متخصص  در درس تاریخ استفاده  کنند معلمان نقش بسزائی  در بالا بردن  میزان انگیزش دانش آموزان دارند  با وجود این  لزوم اختصاص  بودجه به این امر و پرداختن  به باز آموزی  تربیت معلم در درس تاریخ به وضوح احساس  می شود همچنین از طرفی برگزاری  هر چه بیشتر مسابقات علمی و المپیاد  در درس  تاریخ در سطح  شهرستان از سوی  مدیران  می تواند نقش  والایی در ایجاد  انگیزش  و بالابردن  کارایی  دانش آموزان داشته باشد . 

 

ب)دومین پیشنهادم  به طراحان  برنامه آموزشی  است که در  نظام  آموزشی نقش مؤثری  ایفا می کنند . 

پیشنهادی که دارم این است که در هنگام طرح برنامه آموزشی  درس  تاریخ  به تناسب  محتواها  توجه کنند و محتوای کتب درسی با مراحل رشد  دانش آموزان  در مقاطع  مختلف تناسب داشته باشد . تناسب  محتوا ،  انگیزش و علاقه  دانش  آموز  را به درس بیشتر می کند . طراحان تعداد  دروس را متناسب با سن دانش آموزان انتخاب  کنند زیرا درس زیاد و ناپیوسته  معمولاً دانش آموز را خسته می کند  و انگیزش آنان را به تحصیل  کم می سازد

پ)سومین  پیشنهادی که دارم  به وزارت آمورزش و پرورش  شهرستان  پارس آباد  است . پیشنهادم  این است که کودکان بعضی  خانواده های فقیر و تهی دست با  وجود علاقه و تمایل به ادامه تحصیل به دلیل فقر مالی و مجبور به  ترک تحصیل می شوند پس  لازم است وزارت آموزش و پرورش با کوششهای  بیشتر  و با برنامه ریزی صحیح این خانواده ها را  شناسایی  کند  و با مساعدتهای  لازم به منظور  تکمیل لوازم  تحصیلی و نیازهای  غذایی دانش آموز از ترک  تحصیل  دانش آموزان جلوگیری به عمل آورد . 

ج )  چهارمین وآخرین  پیشنهادم به انجمن اولیاء و مربیان مدارس می باشد

پیشنهادم  این است که این انجمن در جهت جلوگیری  از افت تحصیلی ،  از دانش آموزان قوی  برای  تقویت دانش آموزان ضعیف  استفاده کنند . انجمن  اولیاء  و مربیان  خانواده هایی را که در آنها افراد  تحصیل کرده  برای کمک به فرزندان وجود ندارد ، شناساسیی  کنند و با همکاری  مدرسه از دانش آموزان  قوی تر  برای رفع  اشکالات  درسی دانش آموزان ضعیف  این خانواد ها کمک  گرفته شود در این  صورت می توانند سهم موثری  در تقلیل افت تحصیلی  داشته باشند .

فصل اول :‌طرح تحقیق

مقدمه  -------------------------------------------------------2

بیان  مسأله -----------------------------------------------------3

ضرورت  و اهمیت  مسأله ------------------------------------------4

اهداف  تحقیق --------------------------------------------------6

پرسشهای  تحقیق ------------------------------------------------7

تعریف  مفاهیم  و واژه ها-------------------------------------------8

فصل دوم : پیشینه ی تحقیق

افت تحصیلی  -------------------------------------------------10

علایم و نشانه ها  -----------------------------------------------10

علل و عوامل  مؤثر در افت تحصیلی ----------------------------------10

افت  تحصیلی  و انواع آن -----------------------------------------13

عوامل اجتماعی افت تحصیلی  --------------------------------------14

مدرسه گریزی و ضعف تحصیلی نوجوانان ------------------------------18

نقش اولیاءمدرسه  در زمینه افت  تحصیلی دانش آموزان---------------------19

عوامل شخصی موثر در ایجاد افت تحصیلی -----------------------------20

مسائل  آموزشی و افت تحصیلی  نوجوانان ------------------------------21

آثا راجتماعی  افت تحصلی----------------------------------------22

تعریف و طرح مسئله  ی  افت  تحصیلی  در درس  تاریخ ایران و جهان  (2)--------23

علل  افت تحصیل  دانش اموزان در درس  تاریخ  ایران  و جهان (2)-------------24

عوامل فعال نبودن دانش آموزان و عدم انگیزه آنان در درس تاریخ ایران و جهان (2) ------24

دید اجتماعی  موجود در مورد درس تاریخ -----------------------------26

راه کارهای  پیشنهادی  برای تدریس  درس تاریخ ایران و جهان (2)-------------26

ارزش  و اهمیت درس  تاریخ ---------------------------------------27

به عقیده  تاکیتوس  ، مهم ترین نقش تاریخ  -----------------------------28

نتایج  تحقیقات انجام گرفته  شده در زمنیه افت  تحصیلی--------------------31

فصل سوم : روش تحقیق

روش  تحقیق--------------------------------------------------34

جامعه آماری  -------------------------------------------------34

نمونه آماری---------------------------------------------------34

ابزار  گردآوری  اطلاعات-----------------------------------------35

روش  نمونه گیری و تجزیه و تحلیل   داده ها  ---------------------------35

فصل چهارم : آنالیز داده ها

مقدمه--------------------------------------------------------37

آزمون سوالها---------------------------------------------------37

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری---------------------------------------------------46

پیشنهادات ----------------------------------------------------48

منابع ---------------------------------------------------------50

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان سال متوسطه در درس تاریخ از دیدگاه معلمان , علت افت تحصیلیعوامل افت تحصیلی دانش آموزان عوارض افت تحصیلی افت تحصیلی دانش آموزان در دوران متوسطه افت تحصلی ,عوامل افت

بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان

بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان سال متوسطه در درس تاریخ از دیدگاه معلمان

بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان  سال متوسطه در درس تاریخ از دیدگاه معلماندسته: روان شناسی 
بازدید: 4 بار 
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 268 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 50 

تمام مطالب این در آفیس می باشد و به صورت جداگانه و فصل بندی شده می باشد

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید

نتیجه گیری 

در این  تحقیق  که موضوع ما افت تحصیلی در درس  تاریخ ایران و جهان (2) بود  بر اساس  تجزیه و تحلیل اطلاعات که در فصل چهارم  آمده است  ،  بر روی سوالات  نظر سنجی  که از 20 سوال تشکیل  شده بئد و برای هر سوال  تحقیق 5 سوال در نظرگرفته شده بود و این سوالات  در بین 20  نفر از دبیران  درس تاریخ  ایران و جهان  (2)  پخش شد نتیجه گیری  زیر انجام شد .

 

  1. تأثیر  روش تدریس  معلمان  بر افت تحصیلی 

اولین سوال تحقیق این است که «آیا روش  تدریس معلمان بر افت تحصیلی دانش آموزان سال سوم  متوسطه  در درس تاریخ  ایران و جهان (2) مؤثر است ؟»

پس  از تجزیه و تحلیل  اطلاعات نتیجه تحقیق  در مورد این سوال این است که روش  تدریس معلمان (روش  بحث  گروهی ، روش تدریس  سخنرانی ،  مشارکت  دادن  دانش آموزان در تدریس  ،  استفاده از مثالها ، فعالیت  های  خلاقانه دانش آموزان  ) برکاهش افت تحصیلی دانش آموزان  سال سوم متوسطه  در درس تاریخ  ایران و جهان (2) تأثیر زیادی دارد . 

 

2-  تأثیر  روش  ارزشیابی معلمان بر افت تحصیلی 

دومین سوال تحقیق  این است که  «آیا  روش  های ارزشیابی  معلمان بر افت تحصیلی  دانش آموزان سال سوم  متوسطه  در درس  تاریخ ایران و جهان (2)  تأثیری دارد ؟»بعد از تجزیه و آنالیز  داده های آماری از پرسشنامه فرض  ما مورد تأئید  قرار گرفت و نتیجه  این سوال این شد که آزمونهای  شفاهی ، کتبی ،ارزشیابی بر اساس  تکالیف  درسی ،  ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه  در درس تاریخ ایران و جهان  (2) تأثیر بسزایی  دارد  . 

 

 

3-تأثیر  امکانات آموزشی بر افت  تحصیلی

سوال سوم خود را در این پروژه این سوال قرار  دادیم که «آیا  امکانات آموزشی  تأثیری  بر میزان افت  تحصیلی  دانش آموزان  سال سوم متوسطه  در درس  تاریخ ایران  و جهان  (2)دارد  ؟  »

بعد از  تجزیه و تحلیل  اطلاعات جمع آوری شده  نتیجه گیری  می کنیم  که امکانات آموزشی شامل  وسایل  کمک آموزشی  ، گردشها و بازدیدهای  علمی ،  کتابهای   آموزشی  ، وسایل  سمعی ، بصری  ،  کلاسهای  جبرانی  در کاهش  افت تحصیلی  دانش آموزان سال سوم  متوسطه درس  تاریخ ایران و جهان (2)  تأثیر خیلی زیادی دارد . 

 

4-تأثیر میزان تحصیلات  والدین بر افت تحصیلی

بالاخره آخرین سوال  تحقی  این سوال  می باشد که «آیا  میزان تحصیلات  والدین بر افت تحصیلی  دانش آموزان سال سوم  متوسطه در درس  تاریخ ایران  و جهان (2)مؤثر  است ؟»

با  توجه به نتایج به دست آمده  از اطلاعات گردآوری شده  نتیجه می گیریم که تحصیلات پدر ، تحصیلات مادر ،  علاقه پدر به  اداره تحصیلات  دانش آموز ، علاقه مادر به اداره  تحصیلی دانش آموز ، و تحصیلات  هر دوی  والدین با  هم در کاهش افت تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه  در درس  تاریخ ایران و جهان  (2) تأثیر  خیلی زیاد  و چشمگیری  دارد .

 

پیشنهادات

سر انجام در  پایان پژوهش  بعد از نتیجه گیری بر روی اطلاعات بدست آمده از طریق  آنالیز نظر سنجی  که برای سوال های تحقیق  انجام شد به ارائه  پیشنهاد به مدیران ، طراحان برنامه آموزشی  ، وزارت  آموزش و پرورش و انجمن اولیاء و مربیان  مدارس می پردازیم  . 

 

الف )اولین  پیشنهاد من  به مدیران مدارس  می باشد که در امر  آموزش  و پرورش  مسئولیت بیشتری دارند  .

پیشنهادی  که برای  مدیران  عزیز  دارم  این است که از معلمان کارآزموده  و متخصص  در درس تاریخ استفاده  کنند معلمان نقش بسزائی  در بالا بردن  میزان انگیزش دانش آموزان دارند  با وجود این  لزوم اختصاص  بودجه به این امر و پرداختن  به باز آموزی  تربیت معلم در درس تاریخ به وضوح احساس  می شود همچنین از طرفی برگزاری  هر چه بیشتر مسابقات علمی و المپیاد  در درس  تاریخ در سطح  شهرستان از سوی  مدیران  می تواند نقش  والایی در ایجاد  انگیزش  و بالابردن  کارایی  دانش آموزان داشته باشد . 

 

ب)دومین پیشنهادم  به طراحان  برنامه آموزشی  است که در  نظام  آموزشی نقش مؤثری  ایفا می کنند . 

پیشنهادی که دارم این است که در هنگام طرح برنامه آموزشی  درس  تاریخ  به تناسب  محتواها  توجه کنند و محتوای کتب درسی با مراحل رشد  دانش آموزان  در مقاطع  مختلف تناسب داشته باشد . تناسب  محتوا ،  انگیزش و علاقه  دانش  آموز  را به درس بیشتر می کند . طراحان تعداد  دروس را متناسب با سن دانش آموزان انتخاب  کنند زیرا درس زیاد و ناپیوسته  معمولاً دانش آموز را خسته می کند  و انگیزش آنان را به تحصیل  کم می سازد

پ)سومین  پیشنهادی که دارم  به وزارت آمورزش و پرورش  شهرستان  پارس آباد  است . پیشنهادم  این است که کودکان بعضی  خانواده های فقیر و تهی دست با  وجود علاقه و تمایل به ادامه تحصیل به دلیل فقر مالی و مجبور به  ترک تحصیل می شوند پس  لازم است وزارت آموزش و پرورش با کوششهای  بیشتر  و با برنامه ریزی صحیح این خانواده ها را  شناسایی  کند  و با مساعدتهای  لازم به منظور  تکمیل لوازم  تحصیلی و نیازهای  غذایی دانش آموز از ترک  تحصیل  دانش آموزان جلوگیری به عمل آورد . 

ج )  چهارمین وآخرین  پیشنهادم به انجمن اولیاء و مربیان مدارس می باشد

پیشنهادم  این است که این انجمن در جهت جلوگیری  از افت تحصیلی ،  از دانش آموزان قوی  برای  تقویت دانش آموزان ضعیف  استفاده کنند . انجمن  اولیاء  و مربیان  خانواده هایی را که در آنها افراد  تحصیل کرده  برای کمک به فرزندان وجود ندارد ، شناساسیی  کنند و با همکاری  مدرسه از دانش آموزان  قوی تر  برای رفع  اشکالات  درسی دانش آموزان ضعیف  این خانواد ها کمک  گرفته شود در این  صورت می توانند سهم موثری  در تقلیل افت تحصیلی  داشته باشند .

فصل اول :‌طرح تحقیق

مقدمه  -------------------------------------------------------2

بیان  مسأله -----------------------------------------------------3

ضرورت  و اهمیت  مسأله ------------------------------------------4

اهداف  تحقیق --------------------------------------------------6

پرسشهای  تحقیق ------------------------------------------------7

تعریف  مفاهیم  و واژه ها-------------------------------------------8

فصل دوم : پیشینه ی تحقیق

افت تحصیلی  -------------------------------------------------10

علایم و نشانه ها  -----------------------------------------------10

علل و عوامل  مؤثر در افت تحصیلی ----------------------------------10

افت  تحصیلی  و انواع آن -----------------------------------------13

عوامل اجتماعی افت تحصیلی  --------------------------------------14

مدرسه گریزی و ضعف تحصیلی نوجوانان ------------------------------18

نقش اولیاءمدرسه  در زمینه افت  تحصیلی دانش آموزان---------------------19

عوامل شخصی موثر در ایجاد افت تحصیلی -----------------------------20

مسائل  آموزشی و افت تحصیلی  نوجوانان ------------------------------21

آثا راجتماعی  افت تحصلی----------------------------------------22

تعریف و طرح مسئله  ی  افت  تحصیلی  در درس  تاریخ ایران و جهان  (2)--------23

علل  افت تحصیل  دانش اموزان در درس  تاریخ  ایران  و جهان (2)-------------24

عوامل فعال نبودن دانش آموزان و عدم انگیزه آنان در درس تاریخ ایران و جهان (2) ------24

دید اجتماعی  موجود در مورد درس تاریخ -----------------------------26

راه کارهای  پیشنهادی  برای تدریس  درس تاریخ ایران و جهان (2)-------------26

ارزش  و اهمیت درس  تاریخ ---------------------------------------27

به عقیده  تاکیتوس  ، مهم ترین نقش تاریخ  -----------------------------28

نتایج  تحقیقات انجام گرفته  شده در زمنیه افت  تحصیلی--------------------31

فصل سوم : روش تحقیق

روش  تحقیق--------------------------------------------------34

جامعه آماری  -------------------------------------------------34

نمونه آماری---------------------------------------------------34

ابزار  گردآوری  اطلاعات-----------------------------------------35

روش  نمونه گیری و تجزیه و تحلیل   داده ها  ---------------------------35

فصل چهارم : آنالیز داده ها

مقدمه--------------------------------------------------------37

آزمون سوالها---------------------------------------------------37

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری---------------------------------------------------46

پیشنهادات ----------------------------------------------------48

منابع ---------------------------------------------------------50

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان سال متوسطه در درس تاریخ از دیدگاه معلمان , علت افت تحصیلیعوامل افت تحصیلی دانش آموزان عوارض افت تحصیلی افت تحصیلی دانش آموزان در دوران متوسطه افت تحصلی ,عوامل افت

بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان

بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان سال متوسطه در درس تاریخ از دیدگاه معلمان

بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان  سال متوسطه در درس تاریخ از دیدگاه معلماندسته: روان شناسی 
بازدید: 4 بار 
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 268 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 50 

تمام مطالب این در آفیس می باشد و به صورت جداگانه و فصل بندی شده می باشد

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید

نتیجه گیری 

در این  تحقیق  که موضوع ما افت تحصیلی در درس  تاریخ ایران و جهان (2) بود  بر اساس  تجزیه و تحلیل اطلاعات که در فصل چهارم  آمده است  ،  بر روی سوالات  نظر سنجی  که از 20 سوال تشکیل  شده بئد و برای هر سوال  تحقیق 5 سوال در نظرگرفته شده بود و این سوالات  در بین 20  نفر از دبیران  درس تاریخ  ایران و جهان  (2)  پخش شد نتیجه گیری  زیر انجام شد .

 

  1. تأثیر  روش تدریس  معلمان  بر افت تحصیلی 

اولین سوال تحقیق این است که «آیا روش  تدریس معلمان بر افت تحصیلی دانش آموزان سال سوم  متوسطه  در درس تاریخ  ایران و جهان (2) مؤثر است ؟»

پس  از تجزیه و تحلیل  اطلاعات نتیجه تحقیق  در مورد این سوال این است که روش  تدریس معلمان (روش  بحث  گروهی ، روش تدریس  سخنرانی ،  مشارکت  دادن  دانش آموزان در تدریس  ،  استفاده از مثالها ، فعالیت  های  خلاقانه دانش آموزان  ) برکاهش افت تحصیلی دانش آموزان  سال سوم متوسطه  در درس تاریخ  ایران و جهان (2) تأثیر زیادی دارد . 

 

2-  تأثیر  روش  ارزشیابی معلمان بر افت تحصیلی 

دومین سوال تحقیق  این است که  «آیا  روش  های ارزشیابی  معلمان بر افت تحصیلی  دانش آموزان سال سوم  متوسطه  در درس  تاریخ ایران و جهان (2)  تأثیری دارد ؟»بعد از تجزیه و آنالیز  داده های آماری از پرسشنامه فرض  ما مورد تأئید  قرار گرفت و نتیجه  این سوال این شد که آزمونهای  شفاهی ، کتبی ،ارزشیابی بر اساس  تکالیف  درسی ،  ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه  در درس تاریخ ایران و جهان  (2) تأثیر بسزایی  دارد  . 

 

 

3-تأثیر  امکانات آموزشی بر افت  تحصیلی

سوال سوم خود را در این پروژه این سوال قرار  دادیم که «آیا  امکانات آموزشی  تأثیری  بر میزان افت  تحصیلی  دانش آموزان  سال سوم متوسطه  در درس  تاریخ ایران  و جهان  (2)دارد  ؟  »

بعد از  تجزیه و تحلیل  اطلاعات جمع آوری شده  نتیجه گیری  می کنیم  که امکانات آموزشی شامل  وسایل  کمک آموزشی  ، گردشها و بازدیدهای  علمی ،  کتابهای   آموزشی  ، وسایل  سمعی ، بصری  ،  کلاسهای  جبرانی  در کاهش  افت تحصیلی  دانش آموزان سال سوم  متوسطه درس  تاریخ ایران و جهان (2)  تأثیر خیلی زیادی دارد . 

 

4-تأثیر میزان تحصیلات  والدین بر افت تحصیلی

بالاخره آخرین سوال  تحقی  این سوال  می باشد که «آیا  میزان تحصیلات  والدین بر افت تحصیلی  دانش آموزان سال سوم  متوسطه در درس  تاریخ ایران  و جهان (2)مؤثر  است ؟»

با  توجه به نتایج به دست آمده  از اطلاعات گردآوری شده  نتیجه می گیریم که تحصیلات پدر ، تحصیلات مادر ،  علاقه پدر به  اداره تحصیلات  دانش آموز ، علاقه مادر به اداره  تحصیلی دانش آموز ، و تحصیلات  هر دوی  والدین با  هم در کاهش افت تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه  در درس  تاریخ ایران و جهان  (2) تأثیر  خیلی زیاد  و چشمگیری  دارد .

 

پیشنهادات

سر انجام در  پایان پژوهش  بعد از نتیجه گیری بر روی اطلاعات بدست آمده از طریق  آنالیز نظر سنجی  که برای سوال های تحقیق  انجام شد به ارائه  پیشنهاد به مدیران ، طراحان برنامه آموزشی  ، وزارت  آموزش و پرورش و انجمن اولیاء و مربیان  مدارس می پردازیم  . 

 

الف )اولین  پیشنهاد من  به مدیران مدارس  می باشد که در امر  آموزش  و پرورش  مسئولیت بیشتری دارند  .

پیشنهادی  که برای  مدیران  عزیز  دارم  این است که از معلمان کارآزموده  و متخصص  در درس تاریخ استفاده  کنند معلمان نقش بسزائی  در بالا بردن  میزان انگیزش دانش آموزان دارند  با وجود این  لزوم اختصاص  بودجه به این امر و پرداختن  به باز آموزی  تربیت معلم در درس تاریخ به وضوح احساس  می شود همچنین از طرفی برگزاری  هر چه بیشتر مسابقات علمی و المپیاد  در درس  تاریخ در سطح  شهرستان از سوی  مدیران  می تواند نقش  والایی در ایجاد  انگیزش  و بالابردن  کارایی  دانش آموزان داشته باشد . 

 

ب)دومین پیشنهادم  به طراحان  برنامه آموزشی  است که در  نظام  آموزشی نقش مؤثری  ایفا می کنند . 

پیشنهادی که دارم این است که در هنگام طرح برنامه آموزشی  درس  تاریخ  به تناسب  محتواها  توجه کنند و محتوای کتب درسی با مراحل رشد  دانش آموزان  در مقاطع  مختلف تناسب داشته باشد . تناسب  محتوا ،  انگیزش و علاقه  دانش  آموز  را به درس بیشتر می کند . طراحان تعداد  دروس را متناسب با سن دانش آموزان انتخاب  کنند زیرا درس زیاد و ناپیوسته  معمولاً دانش آموز را خسته می کند  و انگیزش آنان را به تحصیل  کم می سازد

پ)سومین  پیشنهادی که دارم  به وزارت آمورزش و پرورش  شهرستان  پارس آباد  است . پیشنهادم  این است که کودکان بعضی  خانواده های فقیر و تهی دست با  وجود علاقه و تمایل به ادامه تحصیل به دلیل فقر مالی و مجبور به  ترک تحصیل می شوند پس  لازم است وزارت آموزش و پرورش با کوششهای  بیشتر  و با برنامه ریزی صحیح این خانواده ها را  شناسایی  کند  و با مساعدتهای  لازم به منظور  تکمیل لوازم  تحصیلی و نیازهای  غذایی دانش آموز از ترک  تحصیل  دانش آموزان جلوگیری به عمل آورد . 

ج )  چهارمین وآخرین  پیشنهادم به انجمن اولیاء و مربیان مدارس می باشد

پیشنهادم  این است که این انجمن در جهت جلوگیری  از افت تحصیلی ،  از دانش آموزان قوی  برای  تقویت دانش آموزان ضعیف  استفاده کنند . انجمن  اولیاء  و مربیان  خانواده هایی را که در آنها افراد  تحصیل کرده  برای کمک به فرزندان وجود ندارد ، شناساسیی  کنند و با همکاری  مدرسه از دانش آموزان  قوی تر  برای رفع  اشکالات  درسی دانش آموزان ضعیف  این خانواد ها کمک  گرفته شود در این  صورت می توانند سهم موثری  در تقلیل افت تحصیلی  داشته باشند .

فصل اول :‌طرح تحقیق

مقدمه  -------------------------------------------------------2

بیان  مسأله -----------------------------------------------------3

ضرورت  و اهمیت  مسأله ------------------------------------------4

اهداف  تحقیق --------------------------------------------------6

پرسشهای  تحقیق ------------------------------------------------7

تعریف  مفاهیم  و واژه ها-------------------------------------------8

فصل دوم : پیشینه ی تحقیق

افت تحصیلی  -------------------------------------------------10

علایم و نشانه ها  -----------------------------------------------10

علل و عوامل  مؤثر در افت تحصیلی ----------------------------------10

افت  تحصیلی  و انواع آن -----------------------------------------13

عوامل اجتماعی افت تحصیلی  --------------------------------------14

مدرسه گریزی و ضعف تحصیلی نوجوانان ------------------------------18

نقش اولیاءمدرسه  در زمینه افت  تحصیلی دانش آموزان---------------------19

عوامل شخصی موثر در ایجاد افت تحصیلی -----------------------------20

مسائل  آموزشی و افت تحصیلی  نوجوانان ------------------------------21

آثا راجتماعی  افت تحصلی----------------------------------------22

تعریف و طرح مسئله  ی  افت  تحصیلی  در درس  تاریخ ایران و جهان  (2)--------23

علل  افت تحصیل  دانش اموزان در درس  تاریخ  ایران  و جهان (2)-------------24

عوامل فعال نبودن دانش آموزان و عدم انگیزه آنان در درس تاریخ ایران و جهان (2) ------24

دید اجتماعی  موجود در مورد درس تاریخ -----------------------------26

راه کارهای  پیشنهادی  برای تدریس  درس تاریخ ایران و جهان (2)-------------26

ارزش  و اهمیت درس  تاریخ ---------------------------------------27

به عقیده  تاکیتوس  ، مهم ترین نقش تاریخ  -----------------------------28

نتایج  تحقیقات انجام گرفته  شده در زمنیه افت  تحصیلی--------------------31

فصل سوم : روش تحقیق

روش  تحقیق--------------------------------------------------34

جامعه آماری  -------------------------------------------------34

نمونه آماری---------------------------------------------------34

ابزار  گردآوری  اطلاعات-----------------------------------------35

روش  نمونه گیری و تجزیه و تحلیل   داده ها  ---------------------------35

فصل چهارم : آنالیز داده ها

مقدمه--------------------------------------------------------37

آزمون سوالها---------------------------------------------------37

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری---------------------------------------------------46

پیشنهادات ----------------------------------------------------48

منابع ---------------------------------------------------------50

قیمت فایل فقط 7,999 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان سال متوسطه در درس تاریخ از دیدگاه معلمان , علت افت تحصیلیعوامل افت تحصیلی دانش آموزان عوارض افت تحصیلی افت تحصیلی دانش آموزان در دوران متوسطه افت تحصلی ,عوامل افت