دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

رابطه بین انگیزه پیشرفت و کارآفرینی دانشجویان

پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-انگیزه-پیشرفت-و-کارآفرینی-دانشجویان
پایان نامه بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و کارآفرینی دانشجویان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 77
حجم فایل: 563
قیمت: : 14000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
تغییر و تحولات دنیای پرشتاب کنونی در عرصه‌های علمی و فنی و چالش‌های پی در پی نظام‌های اقتصادی- اجتماعی، کاهش ذخایر زیرزمینی و افزایش فقر و بیکاری، موجبات توجه عمیق‌تر سیاستگذاران و اندیشمندان  به مفهوم کارآفرینی را فراهم نمود تا آنجا که آخرین الگوی توسعه را توسعه مبتنی بر کارآفرینی قلمداد کرده‌اند.
کارآفرینی فرایند ابتکار و نوآوری و ایجاد کسب و کارهای جدید در شرایط مخاطره‌آمیز از طریق کشف فرصت‌ها و بهره‌گیری از منابع می‌باشد. کارآفرینی تبدیل ایده نو به محصول یا خدمات است که از نتایج آن می‌توان به افزایش بهره‌وری، ایجاد ثروت و اشتغال‌زایی اشاره نمود.
دخالت عوامل متعدد سیاسی- اقتصادی و اجتماعی- فرهنگی در فرایند کارآفرینی و ویژگی‌های شخصیتی خاص کارآفرینان از جمله موضوعاتی است که توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. نوآوری و خلاقیت، اعتماد به نفس، منبع کنترل درونی، ریسک‌پذیری، استقلال طلبی و انگیزه پیشرفت، از مهمترین ویژگی‌های کارآفرینان است. به‌ویژه مک کله لند ( 1961 ) بر ارتباط انگیزه پیشرفت، کارآفرینی و توسعه تأکید فراوان دارد. در این راستا پژوهش حاضر به بررسی مقایسه‌ای سطح انگیزه پیشرفت در سه گروه کارآفرینان فردی، کارآفرینان سازمانی و غیر کارآفرینان پرداخته است. به همین منظور 150 تن از مدیران عامل شرکت‌های صنعتی شهر تهران ( در هر گروه، 50 نفر ) به صورت تصادفی انتخاب شده و به پرسشنامه انگیزه پیشرفت باهارگاوا ( 1994) پاسخ دادند.
مقایسه میانگین‌های سه گروه به‌وسیله تحلیل واریانس یک‌راهه و آزمون تعقیبی شفه مورد بررسی قرار گرفت و سطح تحصیلات سه گروه و نوع شغل پدر ( آزاد و یا دولتی ) توسط مجذور خی تحلیل شد. نتایج نشان دادند که انگیزه پیشرفت کارآفرینان ( فردی و سازمانی ) به‌صورت معنی‌داری بیش از گروه غیر کارآفرین است و لذا فرضیه اول مبنی بر وجود تفاوت در سطح انگیزش پیشرفت کارآفرینان و غیرکارآفرینان تأیید شد.
علی رغم وجود تفاوت بین دو گروه کارآفرین فردی و سازمانی در سطح انگیزه پیشرفت، از آنجا که این تفاوت معنی‌دار نبود فرضیه دوم پذیرفته نشد.
مطابق مجذور خی بدست آمده، تفاوت کارآفرینان و غیرکارآفرینان از نظر سطح تحصیلات و نوع شغل پدر معنی‌دار است. به دین معنی که سطح تحصیلات کارآفرینان بالاتر از غیر کارآفرینان است و پدر اغلب کارآفرینان به‌صورت آزاد- و نه دولتی- شاغل هستند و بدین ترتیب فرضیه سوم و چهارم تأیید شدند.

فهرست مطالب:
چکیده:
فصل اول: (طرح تحقیق)
مقدمه
تعریف موضوع تحقیق
اهمیت موضوع تحقیق  
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
محدودیتهای تحقیق
تعاریف عملیاتی
فصل دوم: (سابقه تحقیق)
مقدمه
دسته‌بندی انگیزش‌ها
زمینه‌های تاریخی پیدایش نظریه انگیزش
انگیزش درونی و انگیزش بیرونی
تعاریفی از انواع انگیزش
انگیزش درونی در مقابل انگیزش بیرونی
انگیزش اجتماعی
انگیزه پیشرفت
انگیزش پیچیده
انگیزه‌های هوشیار در مقابل انگیزه‌های ناهوشیار
چهارچوب نظری و مفهومی
روش پیکره بندی
حوزه تحلیل پیکره‌بندی
سابقه تحقیق
فصل سوم: (روش تحقیق)
موضوع تحقیق
1- روش تحقیق
 2- ابزار جمع آوری اطلاعات
3- روش آماری
حجم جامعه کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز بوکان
4- چگونگی جامعه آماری
فصل چهارم و پنجم: (یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها)
فصل ششم: (نتایج و پیشنهاد ها)
نتیجه گیری
فهرست منابع و مآخذ

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد