دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

دانلود پایان نامه تاثیر جنسیت معلمان بر انگیزه پیشرفت تحصیلی

دانلود پایان نامه تاثیر جنسیت معلمان بر انگیزه پیشرفت تحصیلی

دانلود پایان نامه تاثیر جنسیت معلمان بر انگیزه پیشرفت تحصیلیدسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 3 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 185 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 82 

هدف این پژوهش بررسی تاثیر جنسیت معلمان بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به منظور پیشنهاداتی به برنامه ریزان و سیاست گذاران نظام آموزش کشور در راستای اتخاذ تصمیماتی جهت افزایش انگیزه پیشرفت تحصیلی در سایر دانش آموزان است

قیمت فایل فقط 25,600 تومان

خرید

دانلود پایان نامه تاثیر جنسیت معلمان بر انگیزه پیشرفت تحصیلی

بررسی تاثیر جنسیت معلمان بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

  

تاثیر جنسیت معلمان بر انگیزه تحصیلی , انگیزه تحصیلی دانش آموزان, انگیزه تحصیلی , جنسیت معلمان, پایان نامه کارشناسی روانشناسی , انگیزه تحصیلی دانش آموزان

    

بیان مسئله

انگیزش به دلیل نقش حیاتی آن در یادگیری دانش آموزان، یکی از موضوعات مورد علاقه روان شناسان است. به نظر آرموند (2003) انگیزش در آموزش، دارای تأثیراتی بر روی شیوه یادگیری موضوعات توسط دانش آموزان می باشد. این تأثیرات عبارتند از: 1- هدایت رفتار به سمت اهداف خاص، 2- افزایش تلاش و انرژی، 3- افزایش فعالیت و پافشاری در انجام آن، 4- تقویت فرایندهای شناختی، 5- تعیین پیامدهای تقویت کننده، و6- بهبود عملکرد.

امروزه عدم وجود علاقه و انگیزش دانش آموزان و  دانش آموزان  یکی از معضلاتی است که دست اندرکاران مسائل آموزشی در تعلیم و تربیت با آن مواجهند. شاید بتوان گفت، افت سطح علمی یا تحصیلی موجود در مدارس و رخوت و سستی که در حال حاضر کیفیت و کمیت تعلیم و تربیت جامعه را تهدید می کند از پیامدهای این مسئله است (امیرافشاری،1380).

در روان شناسی، انگیزش، به شروع، جهت، شدت و مقاومت رفتار اطلاق می شود (گین، 1995). انگیزش یک وضعیت پویا و موقتی است که بایستی از شخصیت یا هیجان تفکیک گردد. انگیزش، تمایل و علاقه به انجام چیزی است. یک شخص با انگیزه می تواند برخوردار از اهداف کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد. شخصیت به صفات و خصوصیات با دوام تر افراد (مثل کم رویی، برونگرایی، هشیاری و ...) نسبت داده می شود؛ همچنین بر خلاف انگیزش، هیجان معطوف به حالت های گذراست (مثل خشم، اندوه، شادی و ...) که فوراً منجر به رفتار نمی شود.

انگیزش حالتی است که تمایل به انجام عملی خاص را در فرد به وجود می آورد، چنین حالتی ممکن است حالت محرومیت باشد (مثل گرسنگی) یا یک نظام ارزشی خاص، و یا یک اعتقاد عمیق مذهبی. انگیزش می تواند به عنوان نیرویی پیشران و پشتیبان در تمامی اعمال انسان در نظر گرفته شود. تمایلات و نیازهای شخصی تأثیری قوی و شگرف بر روی جهت رفتار دارد. اشکال مختلفی از انگیزش از جمله انگیزش بیرونی، انگیزش درونی، انگیزش فیزیولوژیکی، و انگیزش پیشرفت وجود دارد. همچنین انگیزش از اشکال منفی نیز برخوردار است. انگیزش پیشرفت می تواند به عنوان نیاز به موفقیت یا دستیابی به برتری تعریف شود. افراد با استفاده از ابزارهای گوناگون از جمله ابزارهای درونی و بیرونی به ارضاء نیازهای خود می پردازند.

بحث انگیزه پیشرفت برای اولین بار و به صورت علمی تحت عنوان نیاز توسط موری مطرح شد (بهرامی، 1383). او برای انسان چندین نیاز را مطرح کرد که برخی زیستی و برخی روانی هستند. انگیزش پیشرفت یک نیاز اجتماعی است و عبارت است از غلبه کردن بر موانع، رسیدن به استانداردهای عالی، رقابت با دیگران و پیشی گرفتن از آنها (دارابی،1380). گیج و برلاینر (1922) انگیزه پیشرفت را به صورت یک میل یا علاقه به موفقیت کلی یا موفقیت در یک زمینه فعالیت خاص تعریف کرده اند. پژوهش های انجام شده در زمینه انگیزه پیشرفت نشان داده اند که افراد از لحاظ این نیاز تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. بعضی افراد دارای انگیزش سطح بالایی هستند و در رقابت با دیگران در کارهای خود برای کسب موفقیت به سختی می کوشند. بعضی دیگر انگیزش چندانی به پیشرفت و موفقیت ندارند و از ترس از شکست آماده خطرکردن برای موفقیت نیستند (به نقل از سیف، 1385).

انگیزه پیشرفت، یک ویژگی شخصیتی است که افراد از جهت آن با هم متفاوتند و بر اساس آن می توان رفتارهای خاصی را پیش بینی کرد. انگیزه پیشرفت، گرایشی است برای پیشی گرفتن بر دیگران در جهت پیشرفت با توجه به ملاک های مشخص و تلاش برای کسب موفقیت (شکرکن و باقری،1373).

روان شناسان انگیزه پیشرفت تحصیلی و موفقیت را جزو انگیزه های اکتسابی آدمی دانسته اند. مک کللند و همکاران (1961) بیش از سایرین مفهوم انگیزه پیشرفت را مورد بررسی قرار داده اند. از نظر آنها، انگیزش پیشرفت زمانی مطرح می شود که شخص در فعالیت خود معیار ممتازی را الگو قرار دهد و در پی موفقیت باشد. تحقیقات نشان می دهد که هر چه شدت انگیزش پیشرفت بیشتر باشد به همان اندازه موفقیت فرد افزایش خواهد یافت (به نقل از امیرافشاری،1380).

همچنین انگیزه پیشرفت تحصیلی به عنوان یکی از پیش نیازهای اساسی یادگیری در نظر گرفته می‌شود. انگیزش پیشرفت تأثیر فراوانی بر عملکرد افراد دارد. به اعتقاد بسیاری از روان شناسان و مربیان همانند بلوم و واینر (1972) یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کلاس درس عامل انگیزش است و اغلب مربیان به احتمال قوی با نظر بیوگلسکی موافقند که انگیزش عامل اساسی پیشرفت تحصیلی می باشد (به نقل از امیر افشاری، 1380).

انگیزه‌ی پیشرفت تحصیلی باعث تأثیرگذاری بر شیوه اجرای یک تکلیف درسی و نشان دادن تمایلات شایستگی یادگیری می شود (هاراکیویز، بارون، کارترز، لتو و الیوت،1997). سائق های فیزیولوژیکی پایه، رفتار طبیعی ما را در محیط های گوناگون تحت تأثیر قرار می دهند. بسیاری از اهداف ما بر پایه مشوق ها استوار است و دامنه آن می تواند از گرسنگی تا نیاز به عشق و روابط جنسی پخته در نوسان باشد. دامنه انگیزش پیشرفت تحصیلی می تواند از نیازهای بیولوژیکی تا ارضای تمایلات خلاق و دستیابی به موفقیت در رقابت های مخاطره آمیز تغییر یابد. انگیزش به دلیل تأثیرگذاری بر زندگی روزمره ما از نقشی حیاتی برخوردار است. تمامی رفتار، اعمال، افکار و باورهای ما تحت تأثیر نیروی درونی موفقیت قرار دارد.

افراد دارای نیاز پیشرفت زیاد بیشتر با هیجان های گرایشی مثل امید، غرور و خشنودی پیش بینانه پاسخ می دهند؛ در حالی که افراد دارای نیاز پیشرفت کم بیشتر با هیجان های اجتنابی مثل اضطراب، حالت تدافعی و ترس از شکست پاسخ می دهند (ریو،2005، ترجمه سیدمحمدی، 1385).

علاوه بر نقش انگیزش در یادگیری و پیشرفت تحصیلی، انگیزش پیشرفت می تواند تأثیراتی بر آینده یک جامعه و رشد و توسعه یک کشور داشته باشد. مک کللند (1965) مشاهده کرد که 83 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی که نیاز به پیشرفت بالایی داشتند، پست هایی پذیرفته اند که با دشواری، تصمیم گیری و امکان موفقیت بزرگ همراه بوده است. آنها معتقدند که آینده در دست خود آنهاست و حتی کارگرانی هم که نیاز به پیشرفت بالایی داشتند، در کارهای خود بیشتر احساس رضایت می کردند (به نقل از راتوس،1994،ترجمه گنجی،1385).

با توجه به نقش حیاتی انگیزش پیشرفت در فرایند یادگیری و پیشرفت  دانش آموزان  لازم است تاحد امکان شرایط بهینه اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی، و روانی جهت افزایش آن، تقلیل عوامل کاهنده ، و هدایت صحیح آن فراهم گردد تا بتوان جامعه ای پویا و شاد را پرورش داده و از قابلیت ها و استعدادهای افراد به نحو شایسته و در خدمت هدف های جامعه مسئولیت پذیر و مدنی بهره جست.

هدف این پژوهش بررسی تاثیر جنسیت معلمان بر انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به منظور پیشنهاداتی به برنامه ریزان و سیاست گذاران نظام آموزش کشور در راستای اتخاذ تصمیماتی جهت افزایش انگیزه پیشرفت تحصیلی در سایر دانش آموزان است .

و بررسی ادراک از جنسیت معلم و رابطه آن با انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با توجه به جنسیت معلم است لذا در این بررسی سعی شده است که راهبردی برای پیشرفت و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارائه شود و به سوالات زیر پاسخ داده شود.

1-آیا بین جنسیت معلم و انگیزه پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2- آیا به طور کلی می توان جنسیت معلم رابه عنوان یکی از عوامل انگیزشی در دانش آموزان برای ایجاد پیشرفت تحصیلی مورد استفاده قرار داد.؟

اهداف تحقیق

بررسی تاثیر جنسیت معلمان بر انگیزه پیشرفت ی تحصیلی دانش آموزان دانشگاه که با بررسی که انجام می گیرد مشخص می شود که برای دانش آموزان دانشگاه چه معلم ی انتخاب شود یا اصولاً جنسیت معلم برانگیزه پیشرفت ی تحصیلی دانش آموزان تاثیر گذار است یاخیر که باعث بهره وری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می گردد.

 - شناسایی رابطه بین جنسیت معلم و پیشرف تحصیلی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموز

 - شناخت و تمایل دانش آموزان به جنس معلم و تاثیر آن بر انگیزه پیشرفت تحصیلی آن ها

 - نتیجه گیری از بررسی ها جهت برنامه ریزی های استراتژیک

 - ارائه پیشنهادات لازم جهت اتخاذ تصمیمات بعدی

هدف کلی:

بررسی تاثیر جنسیت معلمان برانگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پیشرفت , انگیزه, پیشرفت,انگیزه پیشرفت, انگیزه پیشرفت تحصیلی,پیشرفت تحصیلی,


 

قیمت فایل فقط 25,600 تومان

خرید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد