دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری

پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری

پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش و  مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگریدسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 315 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 92 

پایان نامه رشته روان شناسی در فرمت ورد و قابل ویرایش در 92 صفحه استاندارد با فونت نازنین14 با فاصله بین خطوط 14 مناسب برای تمامی دانشگاه ها

قیمت فایل فقط 99,999 تومان

خرید

پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش و  مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری

بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خود کنترلی و  مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

شیوه های خود کنترلی , مهارت های ارتباطی , شیوه های خود کنترلی , مهارت های ارتباطی ,پرخاشگری ,پایان نامه مهارتهای ارتباطی ,پایان نامه پرخاشگری ,اثربخشی آموزش کاهش  , آموزش شیوه های خود کنترلی,پرخاشگری ,پایان نامه مهارتهای ارتباطی ,پایان نامه پرخاشگری ,اثربخشی آموزش کاهش  , آموزش شیوه های خود کنترلی

چکیده

 بی تردید، شیوع پرخاشگری  در میان نوجوانان، موجب نگرانی بسیاری از خانواده ها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است.گسترش روزافزون این نابهنجاری رفتاری در شکل های گوناگون، بر زندگی فردی و اجتماعی انسان ها تاثیرات منفی گذاشته و آرامش و احساس ایمنی را مورد تهدید قرار می دهد. بحث پرخاشگری ، از موضوعات مهم جامعه محسوب می شود و اثرات احتمالی پرخاشگری بر دانش آموزان  از دیرباز مورد توجه محققان بوده است. هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خودکنترلی و  مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز  می باشد به این منظور محقق 180 دانش آموز که پرخاشگریشان مورد تأیید مدیران، معاونان و معلمان بود، پرسشنامه پرخاشگری آیزنگ را تکمیل کردند. از بین این دانش آموزان60 نفر که نمره پرخاشگری انها در انحراف معیار بالاتر از میانگین بود، به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه تقسیم شدند. مورد بررسی قرار گرفتند برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی میانگین و انحراف معیار با حداقل و حداکثر نمره ،و ازتحلیل کواریانس  استفاده شد.نتایج این تحقیق‌ نمایانگر آن بود که روش آموزش گروهی مدیریت خشم و مهارت های ارتباطی برپرخاشگری مؤثر است در این میان آموزش گروهی مهارت های ارتباط مؤثرتر ازمدیریت خشم می باشد و ارائه راه حل اساسی کاهش رفتار پرخاشگرانه دوران نوجوانی است.

کلمات کلیدی: شیوه های خود کنترلی، مهارت های ارتباطی،پرخاشگری

اهداف تحقیق

هدف کلی:

تعیین اثربخشی آموزش شیوه های خودکنترلی و مهارت های ارتباطی بر کاهش  پرخاشگری پسران دانش آموز

اهداف ویژه:

تعیین اثربخشی آموزش شیوه های خودکنترلی بر کاهش پرخاشگری پسران دانش آموز

تعیین اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی  بر کاهش پرخاشگری پسران دانش آموز

سوال‌های تحقیق

آیا آموزش شیوه‏های خودکنترلی و مهارت های ارتباطی در کاهش پرخاشگری دانش‏آموزان شهر موثر می باشد؟

بین آموزش های روش های خودکنترلی و مهارت های ارتباطی کدام یک اثربخشی بیشتری در کاهش پرخاشگری دانش آموزان شهر  دارد؟

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

فصل 1-    کلیات تحقیق‌ 1

 1-1-   مقدمه...............................................................................................................................................................

1-2-   بیان مسئله.

1-3-   اهمیت و ضرورت مسئله.

1-4-   اهداف تحقیق..

1-5-   سوال های تحقیق..

1-6-   فرضیات تحقیق..

1-7-   تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق..

فصل 2-   ادبیات پیشینه تحقیق‌

2-1-   تعریف خشم..

2-2-   تعریف پرخاشگری..

2-3-   انواع پرخاشگری..

2-4-   مبانی نظری پرخاشگری..

2-4-1- تئوری رفتار غریزی فروید.

2-4-2- تئوری بیولوژی..

2-4-3- نظریه ناکامی – پرخاشگری..

2-4-4- نظریه یادگیری اجتماعی..

2-4-5- دیدگاه شناختی..

2-4-6- نظریه پرخاشگری- پرخاشگری..

2-5-   علل و عوامل  موثر بر پرخاشگری نوجوانان..

2-5-1- تفاوت های جنسیتی..

2-5-2- عوامل خانوادگی پرخاشگری..

2-5-3- عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)..............................................................................................

2-5-4- علل اجتماعی  

2-6-   ارتباط پرخاشگری با مؤلفه های شخصیت...

2-7-   مهارت های ارتباط موثر با دیگران..

2-8-   راهبردهای رابطه موثر با دیگران..

2-9-   مهارت های خودکنترلی رفتاری در نوجوانان..

2-9-1- احساس مسئولیت در نوجوانان..

2-9-2- نقش و ضرورت خود کنترلی...............................................................................................................

2-9-3- بسترهای خود کنترلی..

2-9-4- خود کنترلی و ارزش و کرامت نوجوانان..........................................................................................

2-10- فرآیند تغییر رفتار از طریق آموزش خودکنترلی رفتار

2-10-1- یادگیری مسئولیت پذیری.................................................................................................................

2-10-2- مؤلفه های خودکنترلی رفتار............................................................................................................

2-11- شیوه ها و راهکارهای کنترل پرخاشگری در نوجوانان دانش آموز

2-12- مطالعات انجام شده داخلی و خارجی..

فصل 3-   روش تحقیق...

3-1-   روش تحقیق..

3-2-   جامعه آماری..

3-3-   نمونه و روش نمونه گیری..

3-4-   ابزارهای تحقیق‌

3-5-   نحوه اجرای تحقیق..

3-6-   روش های آماری بکار رفته.

فصل 4-   یافته های تحقیق...

4-1-   یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق..

4-2-   یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق..

فصل 5-   بحث و نتیجه گیری..

5-1-    نتیجه گیری..

5-2-    پیشنهادات...

فهرست منابع..

 

فهرست جداول

جدول‏3‑1 مشخصات دانش آموزان

جدول‏3‑2 کلید نمره گذاری پرسشنامه.

جدول‏4‑1 میانگین و انحراف استاندارد نمرات پرخاشگری دو گروه آزمایش و کنترل در پیش آزمون و پس آزمون 

جدول 4-2 تحلیل نتایج کواریانس برای متغیر پرخاشگری......................................................................................

جدول 4-3  نتایج تحلیل کوواریانس میزان پرخاشگری بین آموزش  مهارتهای ارتباطی ،آموزش مدیریت خشم......................................................................................................................................................................................

جدول4-4 مقایسه تفاوت میانگین های میزان پرخاشگری بین آموزش  مهارتهای ارتباطی ،آموزش کنترل خشم.......................................................................................................................................................................................

 

فهرست شکل ها

 

شکل4-1 مقایسة گروه آزمایش و کنترل از لحاظ نمرات پرخاشگری در پیش آزمون و پس آزمون..............

 

قیمت فایل فقط 99,999 تومان

خرید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد