دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

مبانی نظری پایان نامه تاب آوری

مبانی نظری پایان نامه تاب آوری



مبانی نظری پایان نامه تاب آوریدسته: پیشینه متغیر های روانشناسی 


بازدید: 6 بار 


فرمت فایل: docx 


حجم فایل: 43 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 26 








مبانی نظری پایان نامه تاب آوری در صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

متغیرها:

توضیحات: 26 صفحه فارسی (word)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

منبع :                           دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

    تاب­آوری به معنی توانایی فرد جهت دستیابی به رشد بهنجار و مثبت، علی­رغم وجود شرایط نامطلوب، خطر آفرین و استرس­زا در زندگی است. در صورتی می­توان مفهوم تاب­آوری را درباره یک فرد به کار برد که سه شرط اساسی وجود داشته باشد. نخست، فرد با شرایطی زیان­بار (مانند مرگ والدین، طلاق والدین و سوء استفاده جنسی) مواجه باشد. دوم، فرد برون­دادهای مثبت خود را علی­رغم این خطرات گسترش دهد، برون­دادهای مثبت به معنی نداشتن هر نوع بیماری روانی، یا داشتن سلامتی و رشد بهنجار در دوره بزرگسالی است. این برون­داد­ها با بهزیستی فرد از نظر شایستگی اجتماعی، عاطفی و شناختی در ارتباط است. سوم، انطباق­پذیری فرد است که بر ماهیت پویای این سازه تأکید دارد و در آن فرد به طور فعال نیروی­های خود را به کار می­گیرد. در طول دوره رشد، فرد از موقعیت های استرس زا عبور خواهد کرد و توانمند می­شود (ماتسن ، 2001 ).

    جوزف(1994، به نقل از خزعلی، 1389) تاب­آوری را به عنوان توانایی افراد برای انطباق و سازش در مقابل تغییرها، تقاضاها و ناامیدی­های زندگی، تعریف می­کند. فرد تاب­آور کسی است که قادر است در مواجه با ناملایمات و تغییرهای زندگی موفق شود.

    سلامت روان افراد آسیب دیده، تحت تأثیر پیامدهای منفی پیشامدهای ناگوار قرار می­گیرد. سرسختی و تاب­آوری از منابع درون فردی هستند که می­توانند سطوح استرس و ناتوانی را در شرایط ناگوار تعدیل نماید و اثرات منفی استرس را کم­رنگ­تر جلوه دهند (ویسی، عاطف، محمدی و رضایی، 1379).

    ساباتکوا (2004) معتقد است که تاب­آوری یک انرژی تجدیدپذیر است که به حفظ یا تجدید نظم و هماهنگی درون خانواده­ها کمک می­کند. به اعتقاد استراندووا (2006)، براساس ایده تاب­آوری برخی از افراد یا خانواده ها از توانایی جسمانی، حاضر جوابی روانی و توانایی­های فردی برخوردارند که این ویژگی­ها به آن اجازه می­دهد به چالش­ها عکس العمل نشان دهند و بتوانند به شکلی مطلوب رشد یابند. تاب­آوری فرایندی است که اشاره به رشد فرد دارد و طی این فرایند فرد به لطف تجربه، قوی­تر می­شود. بنابراین تاب آوری فقط جان سالم بردن از یک حادثه نیست، بلکه مقابله مؤثر با حوادث است.

    کامفر(1999، به نقل از عرب­زاده، 1387) باور داشت که تاب­آوری، بازگشت به تعادل اولیه یا رسیدن به تعادل سطح بالاتر( در شرایط تهدید کننده) است و از این رو سازگاری موفق در زندگی را فراهم می­کند. در عین حال کامفر به این نکته اشاره می­نماید که سازگاری مثبت با زندگی، هم می­تواند پیامد تاب­آوری به شمار رود و هم به عنوان پیش آیند، سطح بالاتری از تاب­آوری را سبب می­شود. وی این مسأله را ناشی از پیچیدگی تعریف و نگاه فرایندی به تاب­آوری می­داند.

 


قیمت : 9,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد