دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

تحقیق بررسی حقوق جوانان

تحقیق-بررسی-حقوق-جوانان

تحقیق بررسی حقوق جوانان

فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 7
حجم فایل: 31
قیمت: : 1500 تومان

بخشی از متن:
بخشی از متن:
یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح در رابطه با حقوق جوانان ارائه تعریف دقیق ازجوانی و نوجوانی و اقدام بر مبنای آن است. برخی دیدگاه‌ها، سن 15 تا 24 سال را به عنوان سنین جوانی پیشنهاد کرده‌اند. با این وجود توافق کلی در مورد تعریف جوانی عبارت است از دوران گذار از کودکی به بزرگسالی و یا از وابستگی به استقلال؛ اگرچه در مورد زمان این تحول، اختلاف نظرهایی وجود دارد.  
علاوه بر این، ارتقای کمی ‌و کیفی مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت در سازمان‌های تخصصی، بسیار مهم تلقی شده است. البته تصریح شده است که این مشارکت نه فقط از طریق شیوه‌ها و ابزار سنتی، بلکه با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های ارتباطی حاصل خواهد شد. 

فهرست مطالب:
تعریف جوان 
حوزه‌های نگرانی حقوق بشر جوانان و نوجوانان
1. تبعیض مضاعف علیه جوانان
2. کار نوجوانان
3. حقوق سیاسی
4. آموزش 
5. خدمت سربازی
6. سلامت و خدمات مربوطه خصوصا برای زنان جوان
7. قوانین معارض با نوجوانان
8. خلأ جنسیتی در حقوق جوانان
موانع حمایت 
برخی پیشنهادات برای ارتقای حقوق جوانان
نتیجه‌گیری

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

مکانیسم سیستم تعلیق خودرو

مکانیسم سیستم تعلیق خودرو

مکانیسم سیستم تعلیق خودرودسته: فنی و مهندسی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 2829 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 45 

سیستم تعلیق یا فنربندی (به انگلیسی Suspension) قسمتی از خودرو است که باعث می‌شود نوسانات حاصل از حرکت خودرو برروی سطوح ناهموار به جِرم معلق که شاملاتاق، شاسی، متعلقات و سرنشینان وارد نشود سیستم تعلیق از جِرم فنربندی‌شده، فنر، کمک‌فنر و جِرم فنربندی‌نشده تشکیل شده‌است سیستم تعلیق خودرو دو وظیفهٔ مهم را برعهده دارد که یکی جذب نوسانات و ارتعاشات وار

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

سیستم تعلیق یا فنربندی (به انگلیسی: Suspension) قسمتی از خودرو است که باعث می‌شود نوسانات حاصل از حرکت خودرو برروی سطوح ناهموار به جِرم معلق که شاملاتاق، شاسی، متعلقات و سرنشینان وارد نشود. سیستم تعلیق از جِرم فنربندی‌شده، فنر، کمک‌فنر و جِرم فنربندی‌نشده تشکیل شده‌است.  سیستم تعلیق خودرو دو وظیفهٔ مهم را برعهده دارد که یکی جذب نوسانات و ارتعاشات وارد به چرخ‌ها بر اثر ناهمواری‌های جاده و دیگری تماس مؤثر لاستیک چرخ‌ها با سطح جاده‌ است. در سیستم تعلیق خودرو همیشه دو مقوله مورد بحث بوده: یکی کیفیت سواری دادن و دیگری قابلیت هدایت و کنترل، که این دو مرتباً در تضاد با یکدیگرند. به عبارت دیگر، بهبود یکی باعث بروز اشکال در دیگری می‌شود.  سیستم تعلیق  سیستم تعلیق قسمت دوم  تعلیق مستقل مک فرسون  در این نوع تعلیق یک طبق در زیر و یک محور نسبتا بلند در بالای اهرم چرخ به کار می رود اهرم زیر  گلگیر به وسیله ی فلانچ یاتاقان می شود و محور میتواند داخل فلانچ چرخش کند از طرف پایین هم  محور چرخ روی سیبکی چرخش می کند بنابراین در مفصل بندی ان فقط یک سیبک قرار دارد  مزایای تعلیق مستقل مک فرسون  الف: ساده بودن ساختمان تعلیق و ارزانی قیمت تمام شده و امکان تغییرات ان   ب: چرخ کم کج می  شود و لاستیک سایی ان زیاد نیست   ج : از بین زوایای مختلف فقط دو زاویه کستر و تواین نیاز به  تنظیم دارد  معایب تعلیق مستقل مک فرسون  الف:  به تکیه گاه زیر گلگیر  جایی  که  فلانچ  بسته می شود  نیروی زیادی وارد می شود از این رو  باید زیر سازی نیرومندی در هنگام ساخت به عمل اید  ب: ضربه های چرخ با وجود قرار دادن لاستیک به اتاق وارد می شود و تولید صدا می کند  ج: نیروهای عمودی و عرضی  وارد شده بر چرخ اهرم مایل بلند را کج می کند و در نتیجه دسته ی  پیستون کمک فنر کج می شود و ضمن ضربه زدن تعلیق لاستیک سایی افزایش می یابد     تعلیق مستقل جلو با اهرم طولی  در این تعلیق  یک یا دو اهرم   نیرومند  طولی قرار می گیرد که یک سر اهرم ها به محور چرخ و سر  دیگرشان  به سیستم فنر بندی  و شاسی متصل  می شود در خودروهای رور(rover) مدل 2000 و  3500 اهرم  طولی به شکل  دو شاخه  است که راس ان به  سیبک و قاعده  ان به  شاسی و فنر  مارپیچی متصل می شود در خودروی ژیان از اهرم طولی  قوس دار که  ژامبون  نامیده  می شود  استفاده شده است فنر بندی اهرم های طولی از نوع مارپیچی است که در داخل استوانه ای قرار  گرفته  است  استوانه خود در طول خودرو  و  زیر رکاب  درهای شاسی قرار داده  شده  است  در  خودروهای فولکس واگن برای هر دو تعلیق جلو و عقب ازتعلیق اهرم طولی دوبل استفاده کرده اند  یک سر اهرم طولی به اهرم چرخ و سر دیگر شان به دسته فنرهای پیچشی متصل می شود  تعلیق مستقل در محور عقب  انواع تعلیق مستقل در محور عقب   1- چهار مفصلی دو دیون( de dion)  و   2- پاندولی  یک و دو  مفصلی  - 3         اهرم های دو شاخه س خم شونده   4        اهرمهای طولی ساده و خمیده  5-هیدرواستاتیکی    6 - هیدرو پنوماتیکی  چهار مفصلی دو دیون  در این روش چهار مفصل در پولوس  به  کار رفته است اما وجود یک محور  ارتجاعی که بار خودرو را تحمل می کند  تا انجا   که خود  محل های  جابجا یی دارند --مانع حرکت  تعلیق می شود برا این اساس تعلیق دو دیون نیمه مستقل می نامند  روش پاندولی دو مفصلی از روش دو مفصلی در تعلیق عقب فولکس واگن های مدل 1300 و 1500  استفاده کرده اند خصوصیات تعلیق دو مفصلی به این شرح است الف:  دو چهار شاخه در نزدیکی  دیفرانسیل قرار دارد  و به علت دور بودن چهار شاخه ها از چرخ های دو طرف شعاع نوسان چرخ زیاد  و چرخ ها در موقع حرکت  به جمع شدگی  تمایل دارند این جمع شدگی از نوع  مضر است  (کمبر  مثبت) و سطح اتکای چرخ ها را  کاهش  داده مرکز دوران  را بالای  دیفرانسیل  می برد این  حالت  واژگونی را افزایش می دهدب: به علت تغییرات زیاد محور لاستیک سایی چرخ های عقب زیاد است  روش پاندولی یک مفصلی معایب تعلیق دو مفصلی با طراحی تعلیق پاندولی یک مفصلی تا اندازه ای  بر طرف شده در این تعلیق یک طرف پوسته ی دیفرانسیل یک پارچه  بوده  طرف  دیگر ان مفصلی  متحرک است برای کنترل حرکت قسمت متحرک محور فنر عرضی نیرومندی کار گذاشته شده است  در این تعلیق حرکت زاویه ای چرخ کم تر است و مرکز دوران در روی دیفرانسیل بوده تمایل به واژگونی  در ان نسبت به نوع قبل کمتر است کار فنر عرضی در ان  متعادل  ساختن دو  قسمت  محور است  تعلیق مستقل عقب با اهرم دو شاخه ی ساده  در این نوع تعلیق دو اهرم دو شاخه ای به کار رفته  که سر تکی ان یاتاقان بندی شده است و از داخل ان پولوس عبور می کند و سر دیگر دو شاخه ای  ان عمود بر محور طولی در دو نقطه ی شاسی یاتاقان بندی بوشی گردیده این تعلیق به علت ساده  بودن سر دو شاخه ی متصل به شاسی فقط در صفحه قائم نوسان می کند و در نتیجه سطح اتکای  چرخ ها در هنگام پیچیدن و شتاب گیری زیاد نمی شود یعنی چرخها کمبر ثابتی دارند بنابراین نقطه ی  واژگونی تعلیق بالا است و در خودروهای جدید کاربرد ندارد     تعلیق مستقل عقب با اهرم دو شاخه ی خم شونده  در این نوع که مانند نوع قبل است محل یاتاقان دو شاخه ای اهرم ها ست به محور عرضی خودرو  تحت زاویه قرار می گیرد با این طراحی در هنگام شتابگیری خودرو وپیچیدن خودرو  چرخ ها با زاویه  کمتر از  90 درجه نسبت به داخل  خودرو حرکت میکنند با خاصیت  نقطه ی واژگونی و دوران پایین  امده  ایمنی در پیچیدن افزایش پیدا می کند  تعلیق مستقل عقب با اهرم طولی  اهرم طولی مستقل در محور عقب مانند محور جلو به صورت اهرم طولی دوبل فولکس واگن و اهرم  خمیده ژیان و غیره بکار می رود دو نوع اهرم خمیده وکجی چرخ به  هنگام  پیچیدن و زیاد شده کمبر  منفی ایمنی حرکت افزایش  می یابد  اما  هر گاه اهرمها موازی باشند  چرخ ها کجی پیدا نمی کند  بلکه فقط در صفحه  قائم نوسان می کنند  تعلیق مستقل هیدرو استاتیک  در این سیستم از جابجایی  سریع روغن و  تراکم پذیری لاستیک استفاده شده است در هر چرخی  یک واحد هیدرو استاتیک وجود دارد که روی اهرم  متصل به چرخ نصب می گردد با حرکت چرخ به  بالا یا پایین اهرمی به دیافراگم هیدرو استاتیک  روی اهرم  متصل به چرخ نصب می گردد با حرکت  چرخ به بالا یا پایین اهرمی به دیافراگم هیدرو استاتیک  نیرو وارد نموده و  روغن پشت ان را جابجا  می کند روغن ارسال شده از  یک چرخ به چرخ دیگر که در همان سمت قرار دارد  فرستاد ه می شود  روغن ارسالی  تحت فشار پس از  رسیدن به واحد هیدرواستاتیک  چرخ از سوپاپ  یک طرفه ان عبور  و پس از تراکم فنر لاستیکی ان دیافراگم را به سمت پایین می فشارد نیروی دیافراگم نیز به اهرم  چرخ  وارد می اید در  نتیجه شاسی را از مقدار عادی بلند تر  می کند  و انرژی پتانسیل درشاسی  برای برگشت به حالت عادی ذخیره  می شود افزون  بر ان  ضربه ی  بین دو  قسمت تعلیق توزیع  می شود و تعادل خوبی را برای اتاق فراهم می سازد        تعلیق مستقل هیدرو پنو ماتیک  در این روش از خاصیت تراکم پذیری هوا و گاز و سرعت انتقال روغن و گاهی از تنظیم اختیاری ارتفاع  تعلیق با کار انداختن هیدرو موتور استفاده شده است  نوع هیدرو گاز ان  رایج تو  است در سیستم  هیدرو پنوماتیک هر چرخ  مستقلا تحت کنترل  است و به وسیله ی  لوله ی روغنی با تعلیق دیگر و  یا پمپ روغن مرکزی ارتباط دارد در سیستم فنر بندی ان یک محفظه اب بندی  شده  وجود دارد که  داخل ان گاز ازت تحت فشار قرارد دارد زیر اتاقک گاز دیافراگم جدا  کننده ای  ایجاد شده و پایین ان  با روغن پر شده است روغن در دو  محفظه  قرار دارد  که به  وسیله ی سوپاپ  ضربه گیری از هم  جدا  شده اند  وقتی چرخ  با مانعی برخورد کند  ضربه ی  اهرم چرخ  دیافراگم زیرین را  حرکت داده  روغن بدون مقاومت از محفظه ی اول  به محفظه ی دوم  را می یابد و روغن محفظه ی بالا گاز ازت  را

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

تحقیق توسعه اجتماعی


تحقیق-توسعه-اجتماعی
تحقیق توسعه اجتماعی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 124
قیمت: : 3000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
توسعه در ابتدا به معنای رشد اقتصادی بود؛ یعنی روندی که منجر به افزایش درآمد سرانه و تولید ناخالص ملی و باعث بهبود سطح زندگی بهتر مردم محروم می‌گردید. هدف تئوری‌های توسعه نیز تسریع رشد اقتصادی در کشورهای توسعه‌نیافته بود. در چنین شرایطی دولت نماینده اجرای برنامه‌های توسعه و نظارت بر آنها محسوب می‌شد. اما به‌تدریج و با معلوم شدن نقاط ضعف برنامه‌های گذشته، مفهوم توسعه و عوامل اجراکننده آن دستخوش تحول شد. به‌ویژه اینکه مشخص شد نبودِ ساختارهای کارآمد اجتماعی در جهان سوم رشد اقتصادی آنها را تحت تأثیر قرار داده و رشد درآمد اقتصادی این کشورها باعث توسعه مطلوب اجتماعی در آنها نشده است. به این ترتیب ابعاد اجتماعی توسعه مورد توجه قرار گرفت و رفع نیازهای مادی، فرهنگی و اجتماعی انسان در استراتژی‌های توسعه گنجانده شد. با نگاهی به تعاریف موجود، توسعه اجتماعی را می‌توان فرایند ایجاد دگرگونی بنیادی در ساختارها و روابط اجتماعی با انگیزه تحقق اهداف ادغام اجتماعی، انسجام اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی و برآوردن احتیاجات طبقات مختلف مردم و پاسخگو کردن کارگزاران و صاحبان قدرت تعریف کرد. از این رو دستیابی به توسعه‌ای همه‌جانبه که قادر به تقویت انسجام ملی در کشور باشد بدون توجه به ابعاد اجتماعی آن امری غیرممکن بوده و توجه ویژه مسئولان به امر توسعه اجتماعی در تحقق انسجام ملی امری ضروری است. در همین راستا و با هدف شناخت دقیق‌تر توسعه اجتماعی در قالب پژوهشنامه‌ای با همین عنوان تلاش شده است ابعاد مختلف این موضوع در مقالات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و راه‌کارهای لازم جهت تحقق آن ارائه شود. در مقاله «توسعه اجتماعی در ایران؛ شاخص‌ها و موانع» به قلم خانم زهرا رضایی، تلاش شده است با ارائه تعاریف و شاخص‌های مربوط به توسعه اجتماعی، به بررسی شرایط تحقق آن در جمهوری اسلامی ایران پرداخته شود. ....

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان


تحقیق-علل-افت-تحصیلی-دانش-آموزان
تحقیق علل افت تحصیلی دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 169
قیمت: : 3000 تومان

بخشی از متن:
مقدمه:
یکی از مشغله های اصلی بشریت در تمام دوران، توانا ساختن نسل آینده در اداره امور خویش و سپردن میراث فرهنگی بوده است. قسمت اعظم این وظیفه، در ابتدا توسط خانواده انجام می شد. همزمان با گسترش جوامع و تقسیم کار اجتماعی و افتصادی وظیفه تعلیم و تربیت به نهاد آموزش و پرورش محول گردید.
این نهاد به طور رسمی عهده دار این امر گشت تا بر اساس اصول و اهداف مورد قبول جامعه، توانایی ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان را شناسایی نماید و به منظور اجتماعی شدن و به عهده گرفتن مسئولیت های آتی تعالیم لازم را به آنان بیاموزد.
امروزه دیدگاه مردم در مورد آموزش و پرورش به گونه ای است که استفاده از امکانات تربیتی جامعه را حق طبیعی و مسلم خود می دانند. دلیل عمده این امر آن است که تعلیم و تربیت با سرنوشت انسان در زندگی آینده پیوند خورده است. در عصر حاضر بسیاری از امکانات مادی و نیروهای انسانی در خدمت تعلیم و تربیت قرار گرفته است. همچنین تعلیم و تربیت در بسیاری از جوامع یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. که به بهای چشم پوشیدن و صرف نظر کردن از رشد کوتاه مدت دیگر امکانات جامعه حاصل می شود . بنابراین اگر تعلیم و تربیت نتواند نیروهای انسانی تحت آموزش خود را در قالب انواع تخصص ها و مهارتهای مکمل و مورد لزوم جامعه درآورد و بدین ترتیب نتواند به ایفای نقش خود در زمینه شکوفایی جامعه بپردازد ، در واقع باید گفت که این امکانات و نیروها به هدر رفته است. لذا تفکر عاقلانه حکم می کند که سرمایه ها و نیروهای به کار گرفته شده در تعلیم و تربیت به گونه ای برنامه ریزی و سازماندهی شود تا بتواند به اهداف مورد نظر خویش دست پیدا کند.
کودکان و نوجوانان در دوران تحصیل ، نگرش مثبت یا منفی نسبت به خود و محیط پیرامون بدست می آورند این مسأله به مقدار زیاد به تجارب موفق یا ناموفق دانش آموزان در دوران تحصیل بستگی دارد. آنها در مدرسه در مسیر رشد و بالندگی قرار می گیرند. در حقیقت در طول بهترین سالهای عمرخود با عوامل مختلف مؤثر بر تحول شناختی ، عاطفی و اجتماعی به کنش متقابل می پردازند.
آنها با پیشرفت در تحصیلات و افزایش میزان یادگیری علاوه بر رشد علمی به سلامت روانی نیز دست پیدا می کنند. بر عکس در صورت عدم موفقیت تحصیلی و فشارهای روانی ناشی از آن، بهداشت روانی شان برهم خورده و بدین گونه خسارتهایی متوجه آنها و جامعه می شود.
به همین دلیل باید به مقوله افت تحصیلی توجه بیشتری نمود تا بتوان با شناخت آن، توانایی ها و شایستگی های کودکان و نوجوانان را بارور کرد.

فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف افت تحصیلی
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی و مردودی
علل داخلی
علل خارجی
علل فردی
پیامدهای افت تحصیلی و مردودی
بحث و نتیجه گیری
منابع

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نقش خانواده در تربیت و اجتماع


نقش-خانواده-در-تربیت-و-اجتماع
نقش خانواده در تربیت و اجتماع
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 71
قیمت: : 3000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از متن:
نوزاد در خانواده به دنیا می‌آید و اولین تعاملات خود را با محیط آغاز می‌کند. در این کانون اولیه اولین تأثیر و تأثرات متقابل آغاز می‌شود و کودک کم کم در فرآیند رشد و اجتماعی قرار می‌گیرد. همانطور که روان شناسان معتقدند سالهای اولیه کودکی نقش بسزایی در رشد شخصیت و آینده او دارد. بیشتر طرحواره‌ها و شناختهای کودک از خود، اطرافیان و محیط در این دوران شکل می‌گیرد. میزان سلامت جسمانی و روانی کودک بسته به ارتباطی است که خانواده با وی دارد و تا چه حد تلاش می‌کند نیازهای او را برآورده سازد.
کودکانی که در این سنین از لحاظ عاطفی و امنیتی در خانواده تأمین نمی‌شوند به انواع مشکلات مبتلا می‌شوند. مشکلات این کودکان اغلب با شیطنتها ، دروغگوییها و حرف نشنیدنهای ساده شروع می‌شود و با توجه به وضع نابسامان خانواده به بزهکاریها و جنایات بزرگسالی منتهی می‌شود. سخت گیری زیاد والدین یا بی‌توجهی آنها ، یا ننر و لوس بار آوردن کودک و برآورده ساختن کلیه نیازهای منطقی و غیر منطقی او ، شخصیت سالمی را به بار نخواهد آورد. سلامت خود خانواده ، تعادل شخصیتی والدین و آشنایی آنها به اصولی که می‌تواند محیط خانواده را سالمتر سازد، بسیار حائز اهمیت است.

فهرست مطالب:
خانواده و اهمیت آن در دوره کودکی
همیت خانواده در دوران نوجوانی
اهمیت خانواده = سلامت خانواده
سلامت جامعه در گرو خانواده سالم
بی‏عدالتی والدین
سن رشدیافتگی نوجوان 
اثر تغییرات جسمانی بر نوجوان
رشد اجتماعی نوجوان 
علل سازش نایافتگی نوجوان 
اهمیت تربیت دینی در کانون گرم
الف: جنبه فرد
ی
ب: جنبه اجتماعی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.