بخشی از متن:
مقدمه:
اساس نظام آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته و کار آمد است.لیکن برای رسیدن به چنین هدفی امروزه بحث تحول در آموزش و پرورش و چگونگی انجام آن در دستور کار تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت قرار گرفته است.
لذا شایسته است که نیروهای فکری ،کار آمد و زبده طبق فرمایش مقام معظم رهبری بر اساس هویت دینی و ملی کشور مبنای تغییر در نظام آموزشی را سر لوحه کار خود قرار دهند.پس این همت و تلاش من ، تو و ماهاست که می تواند زمینه ساز این تحول و به وجود آمدن برنامه ریزی منسجم و در نهایت ارتقاء سطح کیفی آموزش و پرورش را فراهم آورد.
در جهان در هزاره سوم تحولات سریع اقتصادی، اجتماعی و فنی در حال روی دادن است. در حقیقت رشد سریع تولید دانش و اطلاعات در جهان در حال اتفاق است.
کارها مکانیزه و خودکار شدند که در این حالت نیروی کار مفهوم جدیدی پیدا میکند. وابستگی شدیدی نیز بین زندگی و فناوری علم ایجاد میشود.
همگان باید بدانند با دانستههای 20 سال پیش نمیتوان زندگی موفقی داشت و باید همگام با علم حرکت کرد. و این امر لزوم بازنگری در نظام آموزشی ما را بیش از پیش برایمان مبرهن می سازد.
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
تدریس دردوره ابتدایی افتخار است
علل تنبلی و کم کاری دانش آموزان
1- علت جسمی
2- علل روانی و عاطفی
3- علت اجتماعی
4- علل ذهنی و یا عقب افتادگی تحصیلی
5- علل دیگر
افزایش اثر بخشی معلمان در فرایند تدریس
دستور العمل هایی برای اثر بخشی معلمان
ایجاد فرصت برای یادگیری
تکلیف درسی
محیط و فضای کلاسی
مشارکت دانش آموزان درروند یادگیری
ضرورت بکارگیری روش های نوین تدریس
منابع
بخشی از متن:
مقدمه:
همه دست اندرکاران آموزش علوم، از تغییرات وسیع برنامه های علوم در طول چند دهه گذشته آگاهی دارند. این تغییرات محدود به یک کشور نیستند و می توان گفت، کم و بیش در بیش تر کشورها (به پیروی از الگوهای غربی) به درجاتی رخ داده اند. در ضمن در همین مدت، مطالعات گسترده اما کم تر شناخته شده ای در زمینه های دیگر، یعنی رفتار معلمان در کلاس های درس که اهمیت آن هم کم تر از اهمیت تحولات اولی نیست، صورت گرفته اند. بیش تر این مطالعات بر دو موضوع استوار بوده اند که به علت عدم کارآیی کافی، مورد انتقاد فراوان هم واقع شده اند. این دو موضوع عبارتند از:
1- جست و جوی عاملی ساده درباره عمل یاددهی و یا در وجود خود معلم، که در یادگیری دانش آموزان موثر باشد. اما در طول نیم قرن مطالعه چنین عاملی یافت نشد.بنابراین، ادامه چنین مطالعاتی بی فایده تلقی شده است.
2-تعیین درجه شایستگی کار معلم به روش های گوناگون و معمول ارزشیابی که نتیجه آن ها چیزی بر دانش فعلی نیفزود و تغییری در رفتار معلمان پدید نیاورد.
فهرست مطالب:
مقدمه
بیان مسئله
تدریس علوم دوره ابتدائی
اصلاح سبک
آقای اسمیت و روش فعال
برنامه های جدید به عنوان عوامل پدیدآورنده تغییر
رفتار قابل مشاهده
رفتار کلامی
تحلیل رفتار خود
آموزش علوم همراه با فعالیت های عملی
پیشنهادات
نتیجه گیری
منابع
نقشه ی جهت، 8 جهت جغرافیایی 45 درجه ای به شرح زیر را نشان می دهد: شمال (0-22.5 درجه)، شمال شرقی (22.5 – 67.5)، شرقی (67.5-112.5)، جنوب شرقی (112.5-157.5)، جنوب (157.5 – 202.5)، جنوب غرب (202.5-247.5)، غرب (247.5-292.5)، شمال غرب (292.5-337.5)، شمال (337.5-360).
بخشی از متن:
توضیحات:
نقشه ی جهت، 8 جهت جغرافیایی 45 درجه ای به شرح زیر را نشان می دهد:
شمال
(0-22.5 درجه)، شمال شرقی (22.5 – 67.5)، شرقی (67.5-112.5)، جنوب شرقی
(112.5-157.5)، جنوب (157.5 – 202.5)، جنوب غرب (202.5-247.5)، غرب
(247.5-292.5)، شمال غرب (292.5-337.5)، شمال (337.5-360).
بخشی از متن:
توضیحات:
نقشه ی جهت، 8 جهت جغرافیایی 45 درجه ای به شرح زیر را نشان می دهد:
شمال
(0-22.5 درجه)، شمال شرقی (22.5 – 67.5)، شرقی (67.5-112.5)، جنوب شرقی
(112.5-157.5)، جنوب (157.5 – 202.5)، جنوب غرب (202.5-247.5)، غرب
(247.5-292.5)، شمال غرب (292.5-337.5)، شمال (337.5-360).