دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پروپوزال رابطه شیوه های فرزند پروری بر خلاقیت نوجوانان

پروپوزال رابطه شیوه های فرزند پروری بر خلاقیت نوجوانان

پروپوزال رابطه شیوه های فرزند پروری بر خلاقیت نوجواناندسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 14 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 155 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 25 

خلاقیت نوجوانان را در ابتدا در خانواده مورد بررسی قرار داد و در خانواده آنچه مهم می باشد شیوه های فرزند پروری و شکل گیری شخصیت فرزندان می باشد در این پایان نامه به بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری و خلاقیت نوجوانان پرداخته می شود

قیمت فایل فقط 35,623 تومان

خرید

پروپوزال رابطه شیوه های فرزند پروری بر خلاقیت نوجوانان

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

 رضایت مشتریان

بیان مسأله

یکی از مهمترین و اساسی ترین ویژگیهای انسان که موجب تمایز و برتری وی از دیگر موجودات گردیده خلاقیت است. اندیشه خلاق، قابلیتی است که می توان آنرا در تمامی ابعاد زندگی انسان مشاهده کرد. انسان بوسیله همین تفکر خلاق می تواند توانمندیهای خود را افزایش داده، مسائل و مشکلاتش را حل نماید و به سوی کمال و ترقی پیش رود.                                            

داشتن افراد خلاق یکی از خواستها وآرزوهای هر خانواده وهر جامعه ای است ووجود افراد خلاق امری حیاتی به نظر می رسد. امروزه متخصصان امر تعلیم وتربیت ودانشمندان به این نکته پی برده اند که خلاقیت خصیصه ای نیست که تنها دراختیار معدود افرادی قرار گرفته باشدبلکه همه انسانها از خلاقیت بهره مند هستندولی امکان بروز و میزان رشد آن در افراد مختلف متفاوت است .طبق دستاوردهای علمی بشر گرچه انسان استعداد خلاقیت را با خود به همراه دارد اما پرورش این استعداد وفراهم آوردن زمینه ای برای بروز آن مستلزم تربیت است، تعلیم وتربیت اعم از رسمی وغیر رسمی نقش بسیار مهمی دراین زمینه ایفا می کند وازاین میان، نقش والدین تعیین کننده است .سازه ی مهم دیگری که سالهاست مرکز توجه روانشناسان تربیتی ودیگر متخصصین آموزش وپرورش بوده است پیشرفت تحصیلی می باشد که از نظر علمی وکاربردی دارای اهمیت است ویکی از عوامل مهم مقبولیت وپذیرش درکلاس درس است .لذا هرسال حجم وسیعی از مطالعات را به خود اختصاص می دهد و خانواده نخستین مسئول جامعه از نظر تکوین شخصیت ورشد وپرورش استعداد ها وخلاقیتهای فرزندان وپیشرفت تحصیلی وهمچنین از نظر سازگاری  فرد با جامعه، دارای آثار وسیعی می باشد ، زیرا پی ریزی رفتار کودک در خانواده شکل می گیرد.

ما در کشوری زندگی می کنیم که برای رسیدن به استقلال وپیشرفت همه جانبه در زمینه های فردی واجتماعی ، اقتصادی ، صنعتی ، علمی وفرهنگی به شخصیتهای رشد یافته وبه دلهای بیدار ومغزهای اندیشمند ودستهای ماهر وتوانا نیازمند است .چنین شخصیتها ومغزها ودلها ودستهایی باید تربیت شوند ونقش خانواده دارای اهمیت فوق العاده است .( گالاگر ، 1367 ) . هر خانواده شیوه های خاصی در تربیت فردی و اجتماعی فرزندان خویش دارد. این شیوه ها، شیوه های فرزند پروری[1] نامیده می شود. متأثر از عوامل مختلف از جمله عوامل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... می باشد( هاردی و پاور و جدیک[2]، 1993).

شیوه های فرزند پروری: اعتقادات، نگرش ها، فعالیت ها و اقدامات والدین در قالب الگوهای خانوادگی  یا سبک های فرزند پروری والدین نمود پیدا می کند. اینکه والدین کدام یک از انواع سبک های مختلف تربیتی را در خانواده اتخاذ کنند، خود تحت تأثیر عوامل گوناگونی است و بسیاری از شرایط محیط خانواده و فرهنگ غالب ناشی می شود. اما هدف همه ی سبک های فرزند پروری شکل دهی به شخصیت روانی و تقویت شایستگی  فرزندان می باشد. اهمیت این دو هدف و توجه به دو بعد از رفتارهای والدین یعنی پذیرش در مقابل طرد و سخت گیری در مقابل سهل گیری موجب شده تا امروزه محققان در خصوص سبک های فرزند پروری والدین و تأثیراتی که هرکدام از آنها بر رشد فرزندان دارند به بحث و بررسی بپردازند و الگوهای مختلفی ارائه دهند. اما همه الگوها در این سه شیوه فرزند پروری خلاصه می شود:

از آنجا که خانواده پایه و اساس هر جامعه می باشد. می توان  خلاقیت نوجوانان را در ابتدا در خانواده مورد بررسی قرار داد و در خانواده آنچه مهم می باشد شیوه های فرزند پروری و شکل گیری شخصیت فرزندان می باشد. در این پایان نامه به بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری و خلاقیت نوجوانان پرداخته می شود.

هدف اصلی:

بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری والدین و خلاقیت فرزندان

اهداف فرعی:

بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری دموکراتیک و خلاقیت

بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری مستبدانه و آزاد منش و خلاقیت

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

قیمت فایل فقط 35,623 تومان

خرید

برچسب ها : پروپوزال رابطه شیوه های فرزند پروری بر خلاقیت نوجوانان رابطه شیوه های فرزند پروری بر خلاقیت نوجوانان ,رابطه شیوه های فرزند پروری بر خلاقیت پروپوزال رابطه شیوه های فرزند پروری پروپوزال شیوه های فرزند پروری پروپوزال شیوه فرزند پروری شیوه های فرزند پروری پروپوزال خلاقیت نوجوانان پروپوزال خلاقیت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد