دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پروپوزال عملکرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای

پروپوزال عملکرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای

پروپوزال عملکرد آژانس بین المللی انرژی هسته ایدسته: حقوق 
بازدید: 36 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 215 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 28 

برخورد دو جانبه آژانس انرژی هسته ای با ایران واسرائیل یکی از موضوعات اساسی است که

قیمت فایل فقط 54,320 تومان

خرید

پروپوزال عملکرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای

بررسی عملکرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای در برابر فعالیتهای هسته ای ایران و اسرائیل

بیان مسئله

اولین تلاش‌های ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای به دهه ۵۰ میلادی باز می‌گردد. تئوری‌های هسته‌ای ایران در این زمان بسیار بلندپروازانه می‌نمود و شاه به آن توجه زیادی داشت.
نخستین کشوری که ایران را به دستیابی به فناوری هسته‌ای ترغیب و این تکنولوژی را به ایران منتقل کرد (ایالات متحده آمریکا)، نخستین مخالف امروزی ایران در تحقق فعالیتهای هسته‌ایش، بود.
بنیاد استنفورد نهایتاً در یک مطالعه ۲۰ جلدی که تحت عنوان (SRI Report) به ایران ارائه کرد، پیشرفت صنعتی و اقتصادی ایران را متکی به تولید ۲۰ هزار مگاوات برق تا سال ۱۹۹۵ و راه اساسی‌ تولید این مقدار برق را از طریق تأسیس نیروگاه‌های هسته‌ای در ایران قلمداد کرد.
براساس راهکار مطالعه مذکور، ایران در نوامبر ۱۹۷۴ (۵ سال پیش از وقوع انقلاب اسلامی) قرارداد احداث دو رآکتور آب سبک ۱۳۰۰ مگاواتی، برای نصب در بوشهر را با شرکت آلمانی زیمنس به امضاء رساند و در این زمینه بیش از ۲ هزار متخصص آلمانی و کارشناس ایرانی اجرای این طرح را که در زمان خود یکی از بزرگترین و کم‌نظیرترین پروژه‌های نیروگاه اتمی محسوب می‌شد را آغاز کردند و پیش بینی می‌شد این پروژه عظیم تا پایان سال ۱۹۸۰ تکمیل شود که وقوع انقلاب ایران و آغاز جنگ تحمیلی ادامه آن را متوقف ساخت.
در ادمه، ایران یک قرارداد چرخه سوخت هسته‌ای ده ساله قابل تمدید با آمریکا در سال ۱۹۷۴، آلمان غربی در سال ۱۹۷۶ و فرانسه ۱۹۷۷در سال منعقد نمود. (کشورهای غربی در این دوره برای ارائه چرخه سوخت هسته‌ای از جمله غنی سازی به ایران با یکدیگر رقابت می‌کردند.)ایران همچنین در سال ۱۹۷۴، طبق معاهده N.P.T قرارداد دو جانبه (پادمان) و نظارت آژانس را منعقد کرد و
از زمانی که لوی اشکول نخست وزیر اسرائیل در اواسط دهه 1960 میلادی اعلام کرد: «اسرائیل نخستین کشوری نخواهد بود که سلاح های هسته ای را به خاورمیانه معرفی می کند» تاکنون، تمام جانشینان او نیز به این سیاست مبهم تمایل داشته اند. این سیاست به عنوان سیاست «ابهام هسته ای» شناخته شده است که شاید مهمترین و قابل تشخیص ترین تأثیر اسرائیل بر عصر هسته ای است. اسرائیل اکنون یک کشور دارای سلاح های هسته ای پیشرفته است و زرادخانه اش از لحاظ کمی و کیفی پیشرفته است. حدس و گمان ها در مورد ابعاد زرادخانه هسته ای اسرائیل بسیار متفاوت هستند. برخی به کمتر از 100 کلاهک هسته ای و برخی به بیش از 300 کلاهک هسته ای اشاره می کنند. گمان می رود که زرادخانه هسته ای فعلی اسرائیل، با تجهیزات انتقال و فرماندهی و کنترل آن، از لحاظ کمیت و کیفیت با زرادخانه انگلیس و فرانسه قابل مقایسه باشد. (و زرادخانه هند و پاکستان، پیشرفته تر باشد.)
از اواسط دهه 1970 میلادی، اسرائیل تجهیزات هسته ای خود در دیمونا را گسترش داد و به روز کرد تا بتواند انواع جدید تسلیحات هسته ای پیشرفته کوچک و بزرگ را حتی به تعداد بیشتر بسازد. براساس گفته های وانونو و سایر منابع، گفته می شود که اسرائیل در آن زمان، هم تسلیحات پیشرفته (تقویت شده و حتی سلاح های گرما هسته ای) و هم تسلیحات تاکتیکی (شاید سلاح های تابشی پیشرفته) را تولید کرد. به علاوه، دراواسط و اواخر دهه 1970، اسرائیل ساخت موشک جریچو II، موشک بالستیکی با برد عملیاتی 1500 کیلومتر یا بیشتر را آغاز کرد. جریچو II در اواخر دهه 1980 مورد آزمایش قرار گرفت و در 90-1989 به صحنه وارد شد. اسرائیل، توانایی هسته ای خود را به طور قابل ملاحظه ای در این فاصله زمانی افزایش داد. اسرائیل، ششمین کشوری است که از آستانه هسته ای گذشته است. اسرائیل همچنین ششمین کشور هسته ای با چنین بعدی از زرادخانه هسته ای است. در حالی که تخمین های متفاوتی نسبت به موقعیت زرادخانه هسته ای اسرائیل وجود دارد، گفته می شود موقعیت اسرائیل به عنوان کشوری دارای تسلیحات هسته ای، بیشتر شبیه اعضای «قدیمی» کلوب هسته ای یعنی انگلیس و فرانسه است و به شرایط اعضای جدیدتر مثل هند و پاکستان شباهتی ندارد. موقعیت اسرائیل در این حالت، با توجه به کمیت زرادخانه، تجهیزات پرتاب، فرماندهی و کنترل مورد بررسی قرار گرفته بود. همان طور که پیشتر اشاره شد، گفته می شود که اسرائیل در سال های اخیر برای ایجاد توانایی حمله دوم تلاش کرده و نیروی هسته ای مستقر در دریا را نیز در این راستا به توانایی خود افزوده است. اگر این تجهیزات، تکمیل شوند، اسرائیل توانایی هسته ای خود را باسازی کرده و به روز خواهد کرد و این کار از طریق مدل سه گانه آمریکا، یعنی توانایی پرتاب تسلیحات هسته ای از سه طریق هوا، دریا و زمین صورت خواهد گرفت. اما سال ها طول می کشد که این برنامه ها پیاده شوند و موقعیت فعلی این برنامه نیز نامشخص است. ملاحظات اقتصادی داخلی و خارجی ممکن است برخی از برنامه های به روز کردن تجهیزات را تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به آن که عراق دیگر تهدیدی (از لحاظ متعارف یا غیرمتعارف) علیه اسرائیل نیست، و از آنجا که اسرائیل، خود با بحران بودجه مواجه است، کابینه اسرائیل تصمیم گرفته است که کاهش قابل توجهی در بودجه دفاعی، هم برای ارتش اسرائیل و هم برای تمام تجهیزات دفاع شهری صورت دهد. تاکنون (اکتبر 2003) مشخص نشده که این کاهش بودجه تا چه حد بر توانایی هسته ای تأثیر می گذارد. درواقع، رهبران اسرائیلی اخیراً به شکل پنهانی اعلام کرده اند که تا زمانی که ایران به سمت آستانه هسته ای حرکت کند، اسرائیل نیز توانایی های استراتژیک خود را به روز نگه خواهد داشت. در 21 آوریل 2004، مردخای وانونو کسی که اسرار هسته ای اسرائیل را افشا کرده بود، پس از 18 سال از زندان آزاد شد. دولت اسرائیل، محدودیت های سختی در زندگی او قرار داد و طوری صدای او را خاموش کرد که افشای جزئیات بیشتر از برنامه هسته ای اسرائیل، غیرممکن به نظر می رسد. در جولای همان سال، کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل، یک وب سایت رسمی برای ارائه جزئیات درخصوص برنامه هسته ای داخلی اسرائیل ایجاد کرد. در اواخر همان ماه، محمد البرادعی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به اسرائیل رفت تا با مقامات این کشور دیدار کند. علی رغم سفر البرادعی، اسرائیل همچنین اعلام کرده است که مسأله خلع سلاح را مورد توجه قرار نخواهد داد و این شرایط تا زمان رسیدن به توافق صلح جامع در خاورمیانه ادامه خواهد یافت.

فرضیات تحقیق(کامل نیست به طور کامل در پروپوزال)

برخورد دو جانبه آژانس انرژی هسته ای با ایران واسرائیل یکی از موضوعات اساسی است که سئوالات زیر را
توسطپژوهشگرمطرح ساخته است:
1-    عملکرد آژانس انرژی هسته ای درمورد فعالیت های هسته ای ایران واسرائیل چگونه ارزیابی می شود؟ (اصلی)
2-معیار و مبانی فعالیت مشروع برای فعالیت هسته ای چیست؟ (فرعی)
3-مبانی مشروعیت فعالیت های هسته ای ایران و اسرائیل چیست؟ (فرعی)

قیمت فایل فقط 54,320 تومان

خرید

برچسب ها : پروپوزال عملکرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای عملکرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای عملکرد آژانس بین المللی انرژی پروپوزال انرژی هسته ای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد