دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

نکاتی برای مراقبت از پوست

 

1. گام اول : شناختن جنس پوست

همه ی افراد پوست زیبا می خواهند.در ابتدای کار باید جنس پوست خود را بشناسید سپس روش مراقبت از پوست فرابگیرید.

پوست چرب : پوستی براق و روغنی و دارای منافذ بزرگ

پوست خشک : پوستی زبر و زمخت و پوست پوست

پوست ترکیبی : پوستی که در بعضی از قسمت ها (مانند گونه ها) خشک و در دیگر قسمت ها ( مانند پیشانی ، بینی ، چانه ) چرب

پوست حساس : پوستی که در صورت استفاده از بعضی لوازم آرایش ها یا فراورده ها دچار سوزش ،خارش و سوختگی می شود.

پوست معمولی : پوستی صاف ، یکدست و مقاوم در برابر حساسیت.

2. گام دوم : پاک کردن پوست

پاک کردن پوست معمولی / ترکیبی :

از هر صابونی برای شستن پوست خود استفاده نکنید و حتی لازم نیست از شوینده های گران قیمت و تجملی استفاده کنید . فقط محصولات مناسب پوست خود پیدا و استفاده کنید . با استفاده از صابون یا شوینده ی ملایم پوست خود را شستشو دهید ، نباید پوست خود را بشدت بمالید . با آب گرم بشویید و آرام آن را خشک کنید . در صورت احساس کردن چربی یا خشکی در صورتتان شوینده دیگری استفاده کنید.

پاک کردن پوست چرب :

در صورتی که پوست چرب دارید از پاک کننده های فاقد چربی برای پوست خود استفاده کنید. ابتدا با آب گرم فراوان صورت خود را بشویید سپس اگر بخواهید ، می توانید از تونر یا محصولات کمک کننده به بستن منافذ پوست استفاده کنید .ممکن است با استفاده از این محصولات دچار حساسیت شود ، مراقب باشید .این محصولات  باعث می شوند پوست تمیزتر و براقیت کمتری داشته باشند زیرا چربی اضافه پوست را از بین می برند.

پاک کردن پوست خشک :

درصورت داشتن پوستی خشک ، از شوینده های ملایم فاقد الکل و عطر استفاده کنید زیرا الکل و عطر باعث خشکی پوست می شوند .صورت خود را به آرامی بشویید ، پس از آن با آب گرم  فراوان هم شستشو دهید .آب داغ نیز باعث می شود چربی طبیعی پوست سریع تر از بین برود به همین خاطر توصیه نمی شود .سلول های زائد پوستی را نیز هفته ای یک بار از پوستتان پاکسازی کنید زیرا این عمل باعث داشتن پوستی صاف تر و یکدست تر می شود.از کرم ضد چروک نیز می توانید استفاده کنید.

پاک کردن پوست حساس :

در صورت داشتن پوست حساس ، از شوینده ی ملایم با مقدار زیادی آب گرم آن را شستشو دهید .باید صورت آهسته شسته شود ، آن را نمالید . پوست حساس ممکن است با پاکسازی دچار سوزش شود . برای پوست های حساس از محصولات بدون الکل ،صابون ، اسید و عطر استفاده کنید . از مارک هایی با عناصر ملایم مانند آلوئه ورا ، چای سبز ، بابونه ، پلی فنول و جو استفاده کنید. اگر عناصر در شوینده کم تر باشد پوست شاداب تر خواهد بود.

3.گام سوم : مرطوب کردن

استفاده از مرطوب کننده برای همه ی پوست ها توصیه می شود حتی برای پوست های جوان و یا چرب .مرطوب کننده ها برای جلوگیری از خشک شدن پوست توصیه می شود .استفاده روزانه از مرطوب کننده برای همه نوع پوست مفید است .بعد از شستشو از مرطوب کننده استفاده شود تا کمک کند که رطوبت به همه ی قسمت های پوست انتقال پیدا کند .برای پوست های چرب و یا دارای آکنه از مرطوب کننده های ملایم و فاقد چربی استفاده شود تا منافذ پوست را مسدود نکند .برای انتخاب مرطوب کننده مناسب پوست از قسمت "انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست " استفاده کنید .

4. گام چهارم : استفاده مناسب از ضد آفتاب

بعضی از مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب می باشند ولی بهتر است از ضد آفتاب جداگانه استقاده شود .آفتاب در عرض 15 دقیقه می تواند به  پوست آسیب برساند .حتی اگر جوان باشید ممکن است به سرطان پوست مبتلا شوید . مبارزه کند UVA,UVB حداقل 30 باشد که با اشعه SPF بهتر است از ضد آفتابی صورت استفاده شود که فاکتور حفاظتی دارای

حتی اگر هوا آفتابی نباشد و یا سرد باشد باید از ضد آفتاب استفاده شود. اشعه های آفتاب می توانند از آب ، برف و ماسه بازتاب کنند .ضد آفتاب هایی نظیر ضد آفتاب الارو را هر دو ساعت یک بارتجدید کنید.


منبع : داروخانه اینترنتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد