دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان شناسی مثبت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان شناسی مثبت ( فصل دوم پایان نامه )



مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان شناسی مثبت ( فصل دوم پایان نامه )دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 68 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 28 








مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان شناسی مثبت ( فصل دوم پایان نامه ) در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

روان شناسی مثبت، یک جنبش جدید در حیطه روان­شناسی معاصر است که روی نیاز به فهم جنبه­های مثبت تجربه­های انسانی و فهم اینکه چه چیزی باعث می­شود که زندگی ارزش زیستن داشته باشد؛ تأکید دارد(جوزف و لیندلی، 2006).  روان­شناسی مثبت، چیزی بیش از مطالعه علمی فضیلت­ها و توانایی­های انسان نیست. این حیطه در چشم انداز علمی خود به منظور فهم کامل گستره تجارب انسان از کمبود، رنج و بیماری تا شکوفایی، سلامتی، بهزیستی و شادابی انسان علاقه­مند به تحقیقات علمی می­باشد (گابل[1] و هایدت[2]، 2005).

سلیگمن (2005)، معتقد است پیام جنبش روان شناسی مثبت، یادآوری این نکته است که حوزه یا رشته روان شناسی در حال تغییر و تحول است؛ زیرا روان شناسی، تنها تمرکز  بر بیماری ها و درمان و رفع کمبودها نیست، بلکه روان شناسی مثبت به دنبال افزایش شادی، سلامت و مطالعه علمی در مورد نقش توانمندی­های شخصی و سامانه­های اجتماعی مثبت در ارتقای سلامت افراد و جوامع است و به جای بحث درباره آسیب شناسی و اختلال های روانی به ویژگی های انسان سالم، عوامل مؤثر بر سلامت روانی و راهبردهای استفاده از حداکثر قابلیت­های ذاتی و محیطی برای برخورداری از حالت روانی سالم و زندگی سازنده می پردازد (کار، [3]، 2004).                   

روان­شناسی به صورت استعاره­ای می­خواست انسان را از منهای یک (1-) به صفر برساند ولی نمی گفت چگونه این انسان را از صفر به مثبت یک (1+) برسانیم (فریش، 2006) یا همانطور که شلین[1] در سال 1956 ذکر می کند؛ در گذشته، سلامت روانی یک مفهوم مازاد بوده است اما امروزه بر عکس، نیاز داریم به جای اینکه فقط بگوییم «کاهش اضطراب، کاهش افسردگی و...» بگوییم هنگامی که شخصی به سلامتی دست پیدا کرد چه کاری می تواند انجام دهد.

سرانجام، سلیگمن با استفاده از نفوذ خود در انجمن روان شناسی آمریکا و با این دیدگاه، سعی کرد تمرکز روان شناسی را به سمت روان شناسی مثبت عوض کند تا اینکه سرانجام در جلسه ژانویه سال 2000 میلادی انجمن روان شناسی آمریکا، موضوع روان شناسی مثبت به طور رسمی مطرح شد (جوزف و لیندلی[2]، 2006). امروزه کتاب ها، مقالات و سمینارهای متعددی در این زمینه در سرتاسر جهان برگزار و چاپ می شود و اجلاس سالیانه روان­شناسی مثبت (AIPP)[3] به طور سالیانه در واشنگتن آمریکا برگزار می­شود که در آن روان­شناسان سراسر دنیا به بحث و تبادل نظر و ارائه یافته­های جدید در این حیطه می­پردازند (جوزف و لیندلی، 2004). همچنین دوره های کارشناسی ارشد و دکتری این رشته در بسیاری از دانشگاه­های معتبر جهان مانند دانشگاه پنسیلوانیای[4] آمریکا ارائه می­شود.

 


[1]Shlin

[2] . Linley

[3]Annual International Positive Psychology

[4]Pennsylvania

 

حوزه ها و کاربردهای روان شناسی مثبت

عامل بالقوه روان شناسی مثبت، مانند هر حوزه دیگر در کاربردهای آن نهفته است. کاربرد روان شناسی مثبت را در استفاده از تحقیقات روان شناسی مثبت، برای تسهیل عملکرد مربوط به کمال مطلوب در اشخاص و جوامع می دانند (سلیگمن  ، استین، پارک، پترسون، ، 2005).

پیشگیری مثبت

روان شناسی مثبت، سه حوزه پیشگیری اولیه، پیشگیری ثانویه و پیشگیری ثالثیه را پوشش می دهد (لیندلی و جوزف ، 2004) و معتقد است که مهمترین اصل در روان شناسی مثبت، پیشگیری است یعنی کشف توانمندی های انسان و اینکه یک سری صفات متضاد با آسیب شناسی روانی به نام خصیصه­های مثبت انسانی وجود دارد که هسته اصلی پیشگیری مثبت[1] را تشکیل می­دهد (استفن و الکس[2]، 2006). پس پیشگیری یعنی شناختن، وسعت دادن و تمرکز کردن بر این توانمندی­ها در افرادی که دارای ریسک بالا برای آسیب شناسی روانی هستند مانند فرزندان طلاق، جوانان بزهکار یا کسانی که گذشته­هایی آسیب زا داشته­اند (شلی و جاناتان[3]،   2005 به نقل از قاسمی، 1388).

 


[1]positive prevention

[2]Stephen & Alex

[3]Shelly & Jonatan

 

 


[1] . Gable      

[2] . Haidt

[3]. Carr

 


قیمت : 12,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



مبانی نظری و پیشینه پژوهش شرم و گناه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شرم و گناه ( فصل دوم پایان نامه )



مبانی نظری و پیشینه پژوهش شرم و گناه ( فصل دوم پایان نامه )دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 45 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 40 








مبانی نظری و پیشینه پژوهش شرم و گناه ( فصل دوم پایان نامه ) در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

 

تعریف شرم و گناه:

      خیلی از مردم چه دانشمند و چه غیردانشمند به استفاده از این کلمات به جای هم تمایل دارند. در تاریخچۀ روان شناسی هم چیزی بعید نیست که ببینیم روان شناسان درباره شرم و گناه و کارکردهای آنها بحث کرده اند، اما تمایزی بین آنها نگذاشته اند. مردم مخصوصاً از واژه «شرم» در گفتگوهای روزانه اجتناب می کنند و بیشتر «احساس گناه» را به کار می برند حتی وقتی منظورشان شرم، احساس گناه و یا ترکیبی از این دو است (خداپناهی، 1385). شرم شامل نگرشی منفی و دردناک از کل وجود خود و احساسات بی ارزشی، ضعف و بی لیاقتی است در مقابل، گناه شامل ارزیابی منفی از برخی رفتارهای خاص (یا شکست خوردن در کار خاص) است. با این وجود، هر دو احساس شرم و گناه هیجان های دردناکی هستند که با خودارزیابی منفی مرتبط هستند (استوبر و همکاران[1]، 2007).

 


[1] - Stoeber & et al

 

رویکردهای نظری در حوزه شرم و گناه:

      تلاش در جهت تمایز بین شرم وگناه جدید نیست. بعضی از تمایزات اساسی بین این دو هیجان به دهه های گذشته برمی گردد، یعنی محافل روان تحلیل گری و روان شناسی. اگر چه پژوهش های تجربی جدید از این دیدگاه های اولیه حمایت نکرده اند، ولی آگاهی از آنها سودمند است (تانگنی و درینگ، 2002).

      رویکرد روان تحلیل گری:

      نظریه های زیادی با جهت گیری روان تحلیلی احتمالاً به شرم و گناه پرداخته اند. ولی فروید عمدتاً از تمایز بین این دو هیجان غافل بود. فروید(1905/ 1953؛ به نقل از تانگنی و درینگ، 2002) در کارهای اولیه اش به طور مختصر، در مورد شرم به عنوان یک واکنش وارونه علیه تکانه های جنسی عورت نمایی بحث می کند. ولی در نوشته های بعدی، فروید (1961/1914؛ به نقل از تانگنی و درینگ، 2002) اساساً سازه شرم را نادیده گرفت و در عوض بر مفهوم شناختی تر گناه در رابطه با تعارضات فرامن تأکید کرد. برطبق نظر او، هنگامی که تکانه های نهاد یا رفتارهای من با استانداردهای اخلاقی فرامن برخورد می کنند احساس گناه برمی خیزد. لویس بحث کرده است که فروید (مثل بسیاری از روانشناسان امروزه) در گسترش یک نظریه که عمدتاً بر گناه تمرکز کرده است، تجارب شرم بیمارانش را به عنوان تجارب گناه ممکن است برچسب زده باشد.تعدادی از نو فرویدی ها برای متمایز کردن این دو مفهوم تلاش زیادی کرده اند (مثل هارتمن و لونشاین[1]، ؛ جاکوبسون[2]، ؛ پیرز و سینگر[3]، ؛ به نقل از تانگنی و درینگ، 2002). فروید مفهوم من ایده آل[4] را معرفی کرد. اگر چه وی این سازه را در کار بعدی اش رها کرد ولی روانشناسان من[5] بر این موضوع متمرکز شدند و تمایز بین من ایده آل و فرامن را گسترش دادند، مثلاً پیرز و سینگر گناه را به عنوان واکنشی به برخورد بین من و فرامن می دانند (با ریشه های ترس از اختگی)، در مقابل، شرم به عنوان واکنشی به برخوردهای بین من و من ایده آل تعریف شده است (با ریشه هایی در احساس کهتری و ترس بعدی از فقدان عشق رها شده) (به نقل از تانگنی و درینگ، 2002).

 


[1] -Hartman & Loewenstin

[2] -Jacobson

[3] -Piers & Singer

[4] -Ego ideal

[5] -Ego Psychologists

 


قیمت : 13,500 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .



مبانی نظری و پیشینه پژوهش طرح واره های ناسازگار اولیه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش طرح واره های ناسازگار اولیه ( فصل دوم پایان نامه )



مبانی نظری و پیشینه پژوهش طرح واره های ناسازگار اولیه ( فصل دوم پایان نامه )دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 42 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 36 








مبانی نظری و پیشینه پژوهش طرح واره های ناسازگار اولیه ( فصل دوم پایان نامه ) در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه تحت عنوان ساختارهای پردازش اطلاعات، مفهوم‌سازی شده‌اند که در اوایل زندگی شکل گرفته‌اند و محصول خلق و خو[1] و محیط فرد هستند (بارانوف، هندرهن و کانور[2]، 2010). طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه (یا باورهای مرکزی منفی)، به یک چارچوب شناختی ناکارآمد برای دیدن خود و دیگران اشاره داد که ابتداً در پاسخ به وقایع ناگوار کودکی رشد می‌یابد (اندرسون، ریگر و کترسون[3]، 2006).

شکل‌گیری طرحواره ناسازگار اولیه

تجارب ناسازگار اولیه: ریشه تحولی طرحواره‌ها در تجارب ناگوار دوران کودکی نهفته است. طرحواره‌هایی که زودتر بوجود می‌آیند، معمولاً قویترند و از خانواده‌ها ی هسته‌ای[9] نشأت می‌گیرند. همزمان با تحول کودک، همسالان، مدرسه و فرهنگ در شکل‌گیری طرحواره نقش بازی می‌کنند. چهار دسته از تجارب ناگوار اولیه طرحواره‌ها را بوجود می‌آورند: اولین دسته، ناکامی ناگوار نیازها هستند. این حالت وقتی اتفاق می‌افتد که کودک تجارب خویشاوندی را تجربه نکند.

دسته دوم، آسیب دیدن و قربانی شدن می‌باشند. در دسته سوم، کودک چیزهای خوب، رفاه و آسایش را در حد زیادی تجربه می‌کند. در این حالت نیاز به خودگردانی یا محدودیت‌های واقع‌بینانه ارضا نمی‌شود. دسته چهارم، همانندسازی با افراد مهم زندگی است. اینکه کودک کدام جنبه از کارهای افراد مهم زندگیش را درونی‌سازی می‌کند، طرحواره‌های مختلف شکل می‌گیرد.

نیازهای روانشناختی اساسی: طرحواره به دلیل ارضا نشدن نیازهای هیجانی کودکی بوجود می‌آیند. این نیازها شامل:‌دلبستگی ایمن[10]، خودمختاری[11]، آزادی برای بیان نیازها و هیجان‌های سالم، خودانگیختگی[12]، محدودیت‌های واقع‌بینانه[13] است. این نیازها جهان شمول‌اند. همه انسان‌ها این نیازها را دارند، گرچه شدت این نیازها در بعضی بیشتر است. ناکامی این نیازها باعث شکل‌گیری طرحواره ناسازگار می‌شود. هدف طرحواره درمانی، کمک به بیمار برای ارضاء سازگارانه این پنج نیاز هیجانی است.

خلق و خوی هیجانی: خلق و خوی کودک یک نقش اصلی در رشد طرحواره ایفا می‌کند. هر کودک با خلق و خوی متمایز و منحصر به فردی متولد می‌شود که نسبتاً غیرقابل تغییراند. پایدار، بی‌ثبات، خونسرد، مضطرب، بازیگوش، ‌اجتماعی، خجالتی، وسواسی، حواسپرت و غیره از ابعاد خلق و خوی انسان هستند. خلق و خوی کودک در تعامل با وقایع دردناک، منجر به شکل‌گیری طرحواره می‌شود. خلق و خوهای متفاوت، کودک را در معرض شرایط گوناگون قرار می‌دهد و به گونه‌ای متفاوت نسبت به شرایط مشابه آسیب‌پذیر می‌سازد. (تیم[17]، 2010).

عملکرد طرحواره ناسازگار اولیه

ماهیت ناکارآمد طرحواره‌ها وقتی ظاهر می‌شود که افراد در روند زندگی روزمره خود و تعاملاتشان با دیگران به گونه‌ای عمل کنند که طرحواره‌ی آنها تأیید شود، حتی اگر برداشت اولیه آنها درست نباشد. فرض می‌شود که طرحواره‌های ناسازگار، موجب یک سری رفتارهای مشکل‌زا می‌شوند. مکانیسمی که این طرح‌واره‌ها و رفتارها را به هم پیوند می‌دهد، اجتناب[14] است. این رفتارها احتمالاً به فرد برای دوری از حالت‌های منفی مرتبط با طرحواره‌ها کمک می‌نماید. اثربخش بودن این رفتارها در کاهش حالت‌های منفی، احتمالاً سبب می‌شود که افراد آنها را توسعه دهند (اندرسون،‌ ریگر و کترسون، 2006).

طرحواره‌ها حالت ابعادی دارند. بدین معنا که از نظر شدت و گستره فعالیت در ذهن با یکدیگر فرق دارند. هرچه یک طرحواره شدیدتر باشد،‌ تعداد بیشتری از موقعیت‌ها می‌توانند آن را فعال سازند. طرحواره‌ها نقش بسیار عمده‌ای در تفکر، احساس، رفتار و نحوه برقراری ارتباط با دیگران ایفا می‌کنند و به گونه‌ای اجتناب‌ناپذیر، زندگی بزرگسالی را به شرایط ناگوار کودکی پیوند می‌دهند. آنها بر پردازش تجارب بعدی تأثیر می‌گذارند(یانگ، 1383).

طرحواره‌های ناسازگار صفت مانند[15] هستند زیرا در بیشتر زمان‌ها پایدارند،‌ هرچند لزوماً در هر لحظه فعال نیستند (ویشار و بک[16]، 2006؛ نقل از تیم[17]، 2010).

 


[1] Temperament

[2] Baranoff, J, Hanrahan, S & Connor, J

[3] Anderson, K, Rieger, E & Caterson, I

[4] Klosko, J & Weishaar,

[5] Memories

[6] Emotions

[7] Cognitions

[8] Bodily Sensations

[9] Unclear Family

[10] Secure Attachment

[11] Autonomy

[12] Spontaneity

[13] Realistic Limits

[14] Avoidance

[15] Trait-Like

[16] Weishaar, M & Beck, A

[17] Thimm, J

 


قیمت : 12,500 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس ( فصل دوم پایان نامه )



مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس ( فصل دوم پایان نامه )دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 44 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 38 








مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس ( فصل دوم پایان نامه ) در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

عزت نفس ناآشکار و آشکار:

اگرچه مفهوم خود و عزت نفس به عنوان جریان مهمی به خصوص در دهه های پیش مشاهده شده است. نظریه پردازی روانشناسی اجتماعی در سال های اخیر تغییراتی را درباره «خود» تجربه کرده است. با فراهم کردن تمایزاتی بین نگرش های ناآشکار و آشکار، اکثر محققان نیز بین  عزت نفس ناآشکار و آشکار[2] تمیز قائل شده اند ( گرام و همکاران[4]، 2009).

وقتی که افراد دارای عزت نفس ناآشکار پایین و عزت نفس آشکار بالا باشند (یعنی؛ عزت نفس ظریف یا  دفاعی[7]) یا دارای عزت نفس ناآشکار بالا و عزت نفس آشکار پایین باشند (یعنی؛ عزت نفس آسیب دیده[8]) این افراد در عزت نفس تفاوت دارند. تحقیقات قبلی یافته اند که هر دو فرم ناسازگارند و با خصلت های مختلفی همبسته هستند (استیگر، فورمن و بورگر[9]، 2011).

افرادی که عزت نفس دفاعی دارند به احتمال زیاد اعضای درون گروه خود را ترجیح می دهند، این افراد خودشیفتگی بالایی نشان می دهند (برای مثال، جوردن، اسپنسر، زانا، هوشینو ـ برانز، و کوریل[10]، 2003)، و واکنش های دفاعی را نسبت به بازخوردهای زیان آور (برای مثال، کرنیس[11]، 2002) بیشر از آنهایی که هر دو فرم عزت نفس ناآشکار و آشکار بالایی دارند افزایش می دهند. در مقابل افرادی که دارای عزت نفس آسیب دیده هستند سطوح بالاتری از عصبانیت، بازداری خشم[12] (یعنی؛ احساس کردن خشم و عصبانیت اما پنهان کردن آن از محیط؛ اسکرودرـ ایب، رادولف، و اسکیتز[13]، 2007)، آلکسی تایمی[14](یعنی؛ دشواری در توصیف احساسات خود؛ دنتال، سان مارتینی، دکورو و دی پامپونیو[15]، 2010) را نشان می دهند و در بین اینها نمونه های روانپزشکی فراوانی را یافتند که از پریشانی روان شناختی بالا رنج می برند نظیرافرادی که افسرده اند و عقاید خودکشی دارند (فرانک، دریوت، دیرو، و وان دن ابیل[16]، 2007)، افرادی که پرخوری عصبی دارند (کوکرهام، استوپا، بل، و گریگ[17]، 2009) و افرادی که اختلال شخصیت مرزی دارند (واتر[18]، اسکرودر ـ ایپ، اسکوتر، لامرز و روپک[19]، 2010؛ به نقل از استیگر وهمکاران، 2010).

 

 


[1] - Wilson, Lindsy, & Schooler

[2] - Explicit and implicit self-esteem

[3] - Greenwald and Banaji

[4] - Grumm & et al

[5] - deliberate

[6] -discrepancy

[7] - Fragile or defensive

[8] - damaged

[9] - Stiegger, Formann, & Burger

[10] - Jordan, Spencer, Zanna, Hoshino-Browne, & Coreel

[11] - Kernis

[12] - Anger Suppression

[13] - Schroder-Abe', Rudolph, & Schiitz

[14] - Alexithymia

[15] - Dentale, Sanmartini, Decoro, & Di  Pomponio

[16] - Franck, De Raedt, Dereu, & Van denAbbeele

[17] - Cockerham, Stopa, Bell, & Gragg

[18] - Vater

[19] - Schutz, Lammers, & Roepke

 


قیمت : 11,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

مبانی نظری و پیشینه پژوهش غرور

مبانی نظری و پیشینه پژوهش غرور ( فصل دوم پایان نامه )



مبانی نظری و پیشینه پژوهش غرور ( فصل دوم پایان نامه )دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 39 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 28 








مبانی نظری و پیشینه پژوهش غرور ( فصل دوم پایان نامه ) در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

      غرور چیست؟

      از بین هیجان های خودآگاه، غرور کمتر بررسی شده است. زمانی که چیزهای جالبی اتفاق بیفتد که به طور خاص روی خود[1] منعکس نشود، در این صورت مردم شادی را تجربه می کند (یک عاطفه ناخودآگاه)، آنها وقتی که مطلع می شوند که با خود نمایشی ایده آل زندگی کرده اند ممکن است غرور را تجربه کنند (یک عاطفه خودآگاه)، همانند دیگر عواطف خود آگاه، غرور نیز مستلزم خودآگاهی و خودکنترلی است (تریسی و رابینز[2]، 2004؛ به نقل از کارورو همکاران[3]، 2010).

      ماسکولو و فیشر[4] (1995) غرور را یک هیجان تلقی می کنند که توسط ارزیابی خود شخص انجام می شود. در واقع شخص ارزیابی می کند که چه ویژگی هایی برای شخص ارزشمند و مهم است. از دیدگاه آنان غرور به افزایش خودارزشمندی  مردم کمک می کند و در نتیجه فرد را تشویق می کند که رفتارهای بعدی خود را براساس استانداردهای ارزشمند و شایسته بنا کند (به نقل از خداپناهی، 1385). در واقع، غرور هیجانی مثبت است که با احساس کمال و رضایت مرتبط است. بعلاوه، غرور با خود ارزیابی مثبتی همراه است که در آن فرد به لحاظ اجتماعی، شخص باارزشی است و این به نوبه خود نقش مهمی در عزت نفس و بهزیستی روانی فرد ایفا می کند (به نقل از استوبر و همکاران، 2007).

 


[1] - Self

[2] - Tracy & Robins

[3] - Carver & et al

[4] - Mascalo & Fischer

تریسی و رابینز (2007ب، به نقل از کارور و همکاران، 2010) به لحاظ معنایی شواهدی برای تمییز این دو نوع غرور را فراهم آورده اند، و همچنین آنها شواهدی از داشتن ارتباط افتراقی این دو نوع غرور با جنبه های مختلف شخصیت را فراهم آورده اند.طبق نظر آنها (تریسی و رابینز، 2004، 2007 الف) غرور اوتنتیک از پیشرفت های ویژه یا از نیل به هدف نشأت می گیرد، و اغلب روی تلاش کردن نسبت به آن هدف متمرکز است. از طرف دیگر غرور هابریستیک، در عوض بیشتر با باورهای کلی درباره توانایی و قدرت مرتبط است، همانطور که در جملاتی نظیر «من هر چیزی را خوب انجام می دهم» یا «من ذاتاً با استعداد هستم» منعکس می شود با مطرح کردن آنها به طور متفاوت، در این نظریه غرور اوتنتیک از خودسنجی «انجام دادن»[1] به وجود می آید، در حالی که غرور هابریستیک از خودسنجی «بودن»[2] بوجود می آید (لویس، 2000؛ تانگنی، واگنر، فلچر[3]، و گرام زو، 1992). غرور هابریستیک نسبتاً دفاعی (مک گریگور و همکاران، 2005) و به صورت طبعاً نوروتیکی ظاهر می شود (گرشمن[4]، 1947؛ تریسی و رابینز، 2004).

 


[1] - Doing

[2] - Being

[3] - Fletcher

[4] - Gershman

 


قیمت : 12,000 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .