دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 34 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20
مبانی نظری و پیشینه پژوهش شادکامی ( فصل دوم پایان نامه ) در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
تاریخچه و تعریف شادکامی
شادکامی در زمانهای مختلف، معانی متفاوتی داشته است یونانیان باستان شادکامی را یک فضیلت و به مثابه هدیه خدایان میدانستند. رومیان باستان آن را نعمتی الهی به حساب میآوردند. به مسیحیان وعده داده شد که پس از تحمل رنجهای زمینی، به شادکامی در بهشت خواهند رسید اما در دوره روشنفکری، شادکامی در روی زمین هم یافت میشود. امروزه شادکامی یک حق طبیعی و یک اجبار دیده میشود. روان شناسان شادکامی را ناشی از حوادث مثبت متوالی زندگی، احساس مهارت بر حوادث خوب و بد زندگی، یافتن معنای زندگی، کنترل احساس و تجارب بیرونی و درگیر شدن کامل در جزئیات خوب و بد زندگی می دانند (مک فادن[1]، 2006، به نقل از فلاح و نیک فرجام، 1388).
هیدی[1] (2008)، میگوید شادی شخصیتهای برونگرا و شخصیتهای روان رنجور بیشتر تغییر میکند، که این تغییر یا به صورت مثبت است یا منفی. همچنین معتقد است بیشتر اوقات سطوح شادمانی دراغلب ما ثابت باقی میماند، اما در برخی از افراد به خاطر رفتارهای نمایشی این سطوح تغییر میکند.
فواید شادکامی و رضایت از زندگی
افرادی که شادکامی خود را به حداکثر میرسانند، و سطوح بالای شادکامی و رضایت مندی از زندگی را در اکثر مواقع تجربه میکنند، فواید بیشمار دیگری را نیز به دست میآورند. شادکامی و رضایتمندی از زندگی در سطح بالاتر از متوسط حاکی از این است که در رسیدن به آرزوهایمان در حیطه های ارزشمند زندگی عملکرد خوبی داشتهایم. موفقیت، موجب پرورش موفقیت میشود و این تجربه درونی از شادکامی پایدار و رضایت مندی، اعتماد به نفس، خوش بینی، خودکارآمدی، تفسیر مثبت از دیگران، خوشبرخورد بودن، خونگرمی، فعالیت و انرژی، رفتارهای هماهنگ با جامعه، امنیت، سلامت جسمانی، انطباق مؤثر با چالشها و فشارها، ابتکار، انعطافپذیری و رفتارهای هدفمند را افزایش میدهد. این ویژگیهای شادکامی بالا، به نوبه خود باعث میشود که افراد شاد با ثبات (یعنی کسانی که عواطف مثبت را در اکثر موارد تجربه میکنند) در رسیدن به اهداف دیگر خود در حیطههای ارزشمند زندگی موفق شوند. افراد شاد، نسبت به گروه همسالان خود که کمتر شاد هستند، ازدواجهای پایدارتر و موفقتر، دوستان بیشتر، درآمد بالاتر، موفقیت شغلی بهتر، فعالیت اجتماعی بیشتر، سلامت روانی و جسمانی بهتر و حتی طول عمر بیشتری دارند (فریش[4]، 2005، ترجمه خمسهای، 1389).
قیمت : 11,000 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 73 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 53
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال و مشکلات سلوکی ( فصل دوم پایان نامه ) در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
مشکلات مربوط به سلامتی کودمان سلوکی
مطالعات انجام شده بیانگر آن میباشد که سوء مصرف مواد در بزرگسالی در کودکان مبتلا به مشکلات سلوک از جمله مشکلاتی میباشد که این افراد با آن دست به گریبان میباشند (فایرچیلد، ون گوزن، استولری، آیتیکن، ساویج، موور و همکاران، 2009).
جوانان مبتلا به مشکلات سلوک، نوعی الگوهای رفتاری از خود بروز میدهند که آنها را در معرض انواع خاصی از مشکلات مربوط به سلامتی قرار میدهند، مانند صدمات جسمانی، بیماریهایی که در نتیجه رفتارهای جنسی پرخطر به وجود میآیند و بیماریها یا مسمومیت ناشی از سوءمصرف مواد که وضعیتی اضطراری برای فرد به وجود میآورند. میزان مرگهای زود هنگام (قبل از سی سالگی) ناشی از بسیاری از وقایع ( برای نمونه، قتل، خودکشی، مسمومیتهای اتفاقی، حوادث رانندگی، مسمومیت دارویی) در پسرهای مبتلا به مشکلات سلوک سه تا چهار بار بیشتر از سایر افراد است. همچنین رفتار جامعه ستیزانه با برقراری روابط جنسی زودهنگام و استمرار آن همراه است(راتر[1]، 2000). این امر نوجوانان را برای سالیان درازی در خطر بارداری یا ابتلا به بیماری ایدز قرار میدهد، این نوجوانان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا دستگاههای تولید مثل و سیستم ایمنی آنها، به طور کامل رشد نکردهاند. افزایش خطر بارداری در دوران نوجوانی، ایدز و سایر بیماریهای جنسی نیز فرد را تهدید میکنند، فراوانی رفتارهای پرخاشگرانه وبزهکارانه به رفتارهای جنسی پرخطر، شرکای جنسی متعدد و ناتوانی در استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری میانجامد ((راتر، 2000).
تفاوت های جنسیتی
در چهار سالگی تفاوتهای جنسیتی مشخصی در میزان و شدت رفتارهای ضد اجتماعی وجود دارد. در دوران کودکی، میزان رفتارهای ضد اجتماعی در پسرها حدود سه تا چهار برابر بیشتر از دختران است که در سنین پایینتر نمایان میشود و دوام بیشتری هم دارد. با وجود این بسیاری از دختران نیز مشکلات شدیدی را از خود نشان میدهند، به طوری که دامنه بروز این مشکلات در دختران به طور میانگین 3 درصد است (ولف و مش، 2008، ترجمه مکیآبادی، مظفری و فروعالدین عدل، 1389).
این تفاوت جنسیتی در مشکلات سلوکی، که در اواسط کودکی افزایش، و در نوجوانی بسیار کاهش مییابد، اساساً بستگی به پدیدار شدن رفتارهای ضد اجتماعی غیر پرخاشگرانه پنهان در دختران دارد و سپس، دوباره در اواخر نوجوانی و پس از آن، این تفاوت افزایش مییابد (موفیت، کاسپی، راتر وسیلوا[2]، 2001). معمولاً دختران مبتلا به مشکلات سلوک دروغ میگویند، دزدی
میکنند یا از منزل فرار میکنند، اما پرخاشگری فیزیکی در آنها کمتر دیده میشود. در مورد
پسرها، نشانه اولیه اختلال سلوک، پرخاشگری وسرقت است، در حالی که در مورد دخترها، نشانه اولیه معمولا رفتارهای نادرست جنسی. دخترهای جامعه ستیز بیش از دیگر دختران احتمال دارد که با پسرهای جامعه ستیز ارتباط برقرار کنند، در سنین پایینتر باردار شوند و طیف وسیعی از اختلالها از جمله اضطراب، افسردگی و ضعف در تربیت فرزندان را در بعد از خود نشان دهند گرچه در اوایل نوجوانی، تفاوت میان پسرها و دخترها از لحاظ میزان کلی رفتارهای جامعه ستیزانه کاهش مییابد، پسرها در طول زندگی، خشونت طلب تر از دخترها باقی میمانند و به احتمال زیاد بیشتر از دخترها مرتکب اعمال مکرر خشونتآمیز میشوند (برویدی و همکاران، 2003).
قیمت : 12,000 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 64 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 27
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی والدینی ( فصل دوم پایان نامه ) در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
تاثیر مشکلات سلوک بر بهداشت روانی مادران
در بحث سلامت روان مادران، رابطه مادر وکودک از اهمیت ویژهای برخوردار است، زیرا این ارتباط چنان نزدیک و در هم تنیده است که هر گونه تغییر در یکی، بر دیگری نیز اثر میگذارد و این تعامل ادامه خواهد یافت. اختلالهای روانشناختی مادر بر رابطه او با فرزندش تاثیر میگذارد و تغییر رفتار کودک، مادر را متاثر میسازد (صالحی، سالاری فرد و هادیان، 1384).
تعاملات والد-کودک در خانوادههای دارای کودکان مبتلا به مشکلات سلوک، ماهیتی مختل و تعارضی دارد، کودکان مبتلا به مشکلات سلوک دستورهای والدین را اجرا نمیکنند و فرمانبرداری آنها برای مدت کوتاهی یاقی میماند، تکالیف را اجرا نمیکنند و رفتارهای منفی آنها نسبت به کودکان بهنجار همسال بیشتر است (ولز، اپستین و هینشاو[1]، 2000). رفتارهای تکانشگری و ضد اجتماعی کودک به واسطه فرآیند دو جانبه و اکتسابی بین والد و کودک ظهور مییابند. کودک در نتیجه عوامل مزاجی، استرس یا سایر مسائل دیگر، رفتار آشفتهای از خود بروز میدهد که این رفتار خود باعث آشفتگی بیشتر والدین میشود و آنها در عوض کودک را طرد یا تنبیه میکنند و این سیر موجب تشدید اختلالات رفتاری در کودکان میشود (طهماسبیان، 1378؛ نقل از سمیعی کرانی، 1383).
در حقیقت رفتار نامطلوب کودک به نوبه خود واکنشهایی چون پرخاشگری، تنبیه بدنی و احساس خشم از جانب والدین را نسبت به کودک بوجود میآورد. این رفتارهای متقابل در نهایت منجر به حاد شدن مشکلات کودک میشود. لذا به نظر میرسد ارتباط متقابل این مشکلات با وضعیت روانی خانواده، اهمیت مداخله درمانی در کل سیستم خانواده را بیشتر میکند (مینوچین، 1994؛ نقل از سمیعی کرانی، 1383). ناتوانی در کنترل رفتار کودک ممکن است باعث شود که نسبت به نقش والدگری خود احساس بی مهارتی داشته باشند (مش و جانسون، 1990). به دلایل اینچنینی، این والدین استرس قابل ملاحظهای در نقش والدگری خود تجربه میکنند (آناستاپولوس، شلتون، دوپال و گورمنت[3] 1993). احساس ناکامی و خشم ناشی از نداشتن روابط موثر با کودک در والدین کودکان دارای مشکلات سلوک به سرعت به روابط زناشویی نیز گسترش مییابد. اغلی این والدین افرادی هستند که در اواسط یا اواخر دامنه زمانی 30-20 زندگی خود میباشند و ممکن است به طور میانگین 5 الی 8 سال از ازدواج آنها نگذشته باشد. نگرانیهای بالینی صرفا بر مشکلات کودک و والدگری تاثیر نمیگذارد بلکه روابط زوجین را نیز تهدید میکند. والدین باید زمان و انرژی بیشتری را صرف کودک بیمار خود کنند که در نتیجه روابط خصوصی آنها محدود میشود. اکثر آنها شکوه میکنند که به ندرت میتوانند برای گردش بیرون بروند به این دلیل که نمیتوانند فردی را بیابند که در آن مدت از کودک آنها مراقبت کند. به تدریج این والدین، زمانهای خصوصی و خلوت خود را که لازمه صمیمیت و روابط بین فردی از دست میدهند و خانواده در حقیقت خانوادهای کودک محور میشود. اکثر زمانهای والدین صرف بحث در مورد کودکانشان و نحوه کنترل آنها میشود، حتی زمانیکه به توصیه درمانگر برای صرف شام به تنهایی بیرون میروند،
عوامل موثر در استرس والدگری
تجربیات بالینی نشان میدهد که افزایش نیازهای مراقبتی در کودکان دارای مشکلات سلوکی چنین استرسی را بر والدین تحمیل میکند. این کودکان از دستورالعملهای والدین اطاعت نمیکنند. همچنین والدین کودکان نامبرده اغلب درگیر حل مسائل متعدد مربوط به مدرسه، همسالان و مشکلات همشیران هستند که در دوره کودکی و نوجوانی این کودکان به کرات اتفاق میافتد. به رغم نظرخواهیهای شهودی به نظر بسیار سادهانگارانه است که اختلال کودک را تنها عامل موثر در استرس والدگری بدانیم، عوامل چندی در این مهم نقش دارند. برخی محققین حدس میزنند که رفتار مقابلهای کودک سهم موثری بر استرس والدگری دارد. سن کودک نیز به احتمال زیاد یکی از مولفههاست، داشتن کودک خردسال بیش از کودک بزرگتر برای والدین، استرس ایجاد میکند. والدینی که فرزند اول آنها مبتلا به مشکلات سلوک است نسبت به سایرین استرس بالاتری تجربه میکند. فراتر از مشخصههای کودک، عوامل روانی-اجتماعی دیگر مانند ویژگیهای والدین و نیز شرایط محیط خانوادگی که در تعامل با ویژگیهای کودک است منجر به افزایش استرس والدین میشوند. سلامت عاطفی و روانی ضعیف والدین در قدرت والدگری نقش حمایتی مهمی دارد. شیوع مشکلات سلامت روانی در جامعه والدین امری شناخته شده است و در برخی گروهها مثلا والدینی که در محرومیت شدید و سلامت روانی عاطفی ضعیف زندگی میکنند بسیار شایع است، این والدین نمیتوانند به خوبی به نیازهای کودک خود پاسخ دهند و بهداشت روانی ضعیف مادر بر دلبستگی کودکان اثر میگذارد (کاستین و همکاران، 2004).
قیمت : 12,500 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 35 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 31
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تصمیم گیری ( فصل دوم پایان نامه ) در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
سبک تصمیمگیری
سبک تصمیمگیری افراد بیانگر الگوی عادتی است که آنان در تصمیمگیری مورد استفاده قرار میدهند. به عبارت دیگر، سبک تصمیمگیری هر فرد، رویکرد شخصیتی وی در شناخت و واکنش به وظیفه تصمیمگیری خویش است (تانهلم، 2004). به طور کلی در زمان تصمیمگیری افراد از سبکهای گوناگونی تبعیت میکنند. هرچند که توافق همگانی درباره طبقهبندی سبکهای مختلف تصمیمگیری نیز وجود ندارد. در این باره، محققان بیشتر به بررسی عناصر اساسی تصمیمگیری توجه میکنند تا اینکه به تعیین کیفیت الگوها و سبکهای تصمیمگیری ویژه افراد بپردازند (کدیا و همکاران[1]، 2002). به هر حال محققان نمونههایی از طبقهبندی تصمیمگیری را پیشنهاد کردهاند که عناصر اساسی مانند درونداد را به هم پیوند و بروندادهای منطبق با آن را بیان میکنند که به عنوان سبک تصمیمگیری مطرح میشوند (ابرلین، 2005). در زیر به بررسی برخی از این سبکها پرداخته میشود.
سبکهای تصمیم گیری وروم و یتون
وروم و یتون[2] (1973) الگویی را طراحی و پیشنهاد کردند که در آن مشارکت مرئوس در انواع تصمیمگیری مورد بررسی قرار گرفته است. در واقع این الگو پیشبینی میکند که هر وضعیتی، چه نوع مشارکتی را ایجاد میکند. به عبارت بهتر، در این الگو معیارها و ضوابط دخالت مرئوس در تصمیمگیریها معین شده است(کرینتر و کنیکی[3]، 1384).
وروم و یتون (1973) در این خصوص سه سبک تصمیمگیری ارائه نمودند (کرینتر و کنیکی، 1384) که شامل:
1- سبک آمرانه: در این سبک یک شخص یا یک مدیر با استفاده از اطلاعاتی که دارد در زمان تصمیمگیری شخصاً مسأله را حل و تصمیمگیری میکند.
2- سبک مشارکتی: در این سبک فرد یا یک مدیر مسأله را با دیگران به طور انفرادی در میان میگذارد و پیشنهادات آنها را دریافت و با توجه یا عدم توجه به نظرات آنان رأساً تصمیمگیری میکند.
3- سبک گروهی: در این سبک شخص یا یک مدیر مسأله را به صورت گروهی با اطرافیان در میان میگذارد و همراه آنان راه حلهایی را ابداع و ارزیابی میکند. (کرینتر و کنیکی، 1384).
تصمیم گیری عقلانی
به منظور بررسی سبکهای تصمیمگیری در ابتدا باید با موضوع انسان به عنوان موجودی اقتصادی شروع کرد. براساس این تلقی انسان دارای اطلاعات کاملاً صریح درباره جنبههای مختلف موضوعی است که میخواهد درباره آن تصمیمگیری کند. لذا از همه راه حلها مطلع است و میداند که هر تصمیمی به چه نتیجهای میانجامد و میتواند نتایج حاصل از تصمیمگیری را برحسب اولویت (بیشترین نفع) مرتب و سازماندهی کند. به طور خلاصه انسان اقتصادی فردی منطقی است که انتخاب بهینه انجام می دهد (ابرلین، 2005). با این حال سایمون (1955) معتقد است که انسان اقتصادی به ارزشها و آرمانها توجه نمیکند. از نظر وی بین نحوه رفتار و تصمیمگیری افراد براساس دیدگاههای اقتصادی با رفتار منطقی فرد در نظریههای مدیریتی تفاوت وجود دارد. زیرا براساس نظریههای مدیریتی افراد در شرایط تصمیمگیری غیر از منافع اقتصادی به ارزشها توجه نموده و عواطف و احساسات خود را دخالت میدهند (هال[4]، 2002). البته بعدها نظریه اقتصادی و تعریف انسان اقتصادی به عنوان موجود عقلانی به سمت این اندیشه که رفتار انسان میتواند آشکارا منطقی باشد، تغییر جهت داد (لیو و اندرو، 1385).
قیمت : 11,000 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1580 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 56
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی ( فصل دوم پایان نامه ) در 56 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش
قسمتی از مبانی نظری متغیر
از نظر سای و همکاران[1] (2006) رضایت شغلی حدی از احساسات و نگرش های مثبت است که افراد نسبت به شغل خود دارند و در صورت کمرنگ شدن این رضایت ممکن است فرد شغل خود را رها سازد(دهقانی و همکاران، 1392). چان و همکاران[2] (2004، به نقل از چو و باولی[3]، 2007) رضایت شغلی را ارزیابی کلی فرد از کار و تجارب مربوط به کار وی که ارزشها و عقاید فرد تاثیر میپذیرد، تعریف کردهاند(ذاکرفرد و همکاران، 1390).
بریف[4] (2005) معتقد است که رضایت شغلی یک نگرش نسبت به شغل است. لوکه[5] (1997) بیان می کند رضایت شغلی یک حالت هیجانی مثبت یا خوشایند است که ناشی از ارزیابی شاغل از شغل یا تجربیات خود می باشد. کرانی[6] (1992) نیز رضایت شغلی را به عنوان یک واکنش عاطفی(یا هیجانی) یک فرد نسبت به شغل خود تعریف میکند. این واکنش عاطفی ناشی از مقایسه پیامدهای واقعی با تمایلات(انتظارات، خواستههای) کارمند میباشد(راوری و همکاران، 1391).
:
قیمت : 9,000 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .