دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

پایان نامه ارشدارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیب

پایان نامه ارشدارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیب

پایان نامه ارشدارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیبدسته: علوم تربیتی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 4680 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 11 

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد هدف از پژوهش حاضر به بررسی ارزشیابی برنامه ریزی آموزشی تلفیقی فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی،بینایی و معلول جسمی حرکتی در استان خوزستان می باشد این پژوهش یک بررسی زمینه یابی است جامعه آماری آن برنامه تلفیقی فراگیر در استان خوزستان و حجم نمونه مقتضی بر اساس فرمول کوکران ، 60 نفر از معلمین تعیین شده استابزا

قیمت فایل فقط 200,000 تومان

خرید

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد

ارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی و جسمی-حرکتی در استان خوزستان

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                    صفحه

چکیده

1

فصل اول: کلیات پژوهش

 

1-1-مقدمه

2

1-2-بیان مساله

4

1-3-اهمیت و ضرورت موضوع

7

1-4-اهداف پژوهش

8

1-4-1-هدف کلی پژوهش

8

1-4-2-اهداف جزئی پژوهش

8

1-5-سوالات پژوهش

9

1-6-تعاریف متغیرها

10

1-6-1-تعاریف عملیاتی

10

فصل دوم: پیشینه پژوهش

 

2-1-مقدمه

12

2-2-ادبیات موضوعی تحقیق

13

2-2-1-ماهیت و اهداف آموزش تلفیقی- فراگیر

13

2-3-اهداف تلفیق

19

2-4-اجرای تلفیق

19

2-5-نگرش

20

2-6-مهارت معلمان

20

2-7-حمایت

20

2-8-برنامه درسی

21

2-9-جامعه

21

2-10-تاریخچه طرح آموزش تلفیقی- فراگیر

21

2-10-1-گروه آسیب دیده بینایی

22

2-10-2-گروه آسیب دیده شنوایی

22

2-10-3-گروه آسیب دیده جسمی– حرکتی

23

2-10-4-خدمات ارائه شده:

24

2-11-اصول کلی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه

27

2-12-مقایسه آموزش تلفیقی و فراگیر

28

2-12-1-آموزش فراگیر

28

2-12-2-کودکان نیمه شنوا       

29

2-13-انواع ناشنوایی

30

2-13-1-علل افت شنوایی

30

2-13-2-مشخصات دستگاه شنوایی انسان و حیوانات

31

2-13-3-کم شنوایی مادرزادی و ارتباط آن با توسعه گفتار

31

2-13-4-عوامل موثر در تعیین محل تحصیل کودک کم شنوا

31

2-13-5-کشف و مداخله زودهنگام شنوایی

34

2-14-آشنایی با کودکان و دانش آموزان معلول جسمی_حرکتی

35

2-14-1- مقدمه

35

2-14-2-تعاریف

35

2-14-3- شیوع

36

2-14-4- سبب شناشی

36

2-14-5-طبقه بندی

36

2-15-ویژگی های کودکان معلول جسمی– حرکتی

38

2-15-1-ملاحظات آموزشی

39

2-16-آشنایی با کودکان و دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا

40

2-16-1-مقدمه

40

2-16-2-تعریف

40

2-16-3- شیوع

41

2-16-4- سبب شناسی

41

2-17-وی‍ژگی های کودکان دارای آسیب شنوایی

41

2-17-1- انواع افت شنوایی

41

2-17-2-ملاحظات آموزشی

42

2-18-آشنایی با کودکان و دانش آموزان کم بینا ونابینا

43

2-18-1-طبقه بندی

43

2-18-2-کودکان و دانش آموزان کم بینا (آسیب دیدگی خفیف تا متوسط بینایی)

43

2-18-3-کودکان و دانش آموزان نابینا(آسیب دیدگی شدید تا عمیق بینایی)

43

2-18-4- درصد شیوع

44

2-18-5- سبب شناسی

44

2-18-6-برنامه آموزشی

44

2-18-7-ملاحظات آموزشی

45

2-18-8-روش های آموزشی

45

2-19-پیشینه پژوهش

46

2-19-1-پژوهش های داخل کشور

46

2-19-3-مطالعات آموزش فراگیر

51

2-20-ضرورت تعمیم فراگیر سازی آموزش در ایران

52

2-21-آسیب های احتمالی فرا روی فراگیر سازی

54

2-21-1-توانبخشی مبتنی برجامعه

54

2-22-آموزش و پرورش فراگیر

57

2-23-تفاوت فرهنگی

62

فصل سوم: روش پژوهش

 

3-1- مقدمه

67

3-2- نوع پژوهش

67

3-3-روش تحقیق

67

3-4- روش جمع آوری اطلاعات

67

3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات

67

3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها

68

3-7-جامعه آماری

68

3-8- روش نمونه گیری

68

3-9- روش تعیین حجم نمونه

69

3-10- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش

70

3-10-1- اعتبار یا روایی

70

3-10-2- پایایی پژوهش

71

فصل چهارم: تجزیه تحلیل داده ها

 

4-1-مقدمه

74

4-2- یافته های توصیفی

74

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

5-1-خلاصه و نتیجه گیری

88

5-2- محدودیت های تحقیق

92

5-3-پیشنهادات پژوهش

93

فهرست منابع فارسی

94

فهرست منابع غیر فارسی

96

 

چکیده:

      

اعتبار این پرسشنامه از نوع صوری بوده و ضریب آلفای کرانباخ برابر با 76/0 بدست آمده است.در این پژوهش بنا برهدف 8 سوال مطرح گردیده است و در کل این پژوهش بدنبال بررسی این سوالات بوده است .در این تحقیق از آزمون های t تک نمونه ای و تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شده است. در کلیه سوالات نتایج تاثیر گذار بودن عوامل بر کودکان آسیب پذیر تایید شد اما در کلیه عوامل در زمینه تفاوت میزان تاثیر در کودکان آسیب دیده شنوایی،بینایی و معلول جسمی–حرکتی تفاوتی مشاهده نشده است.

 

واژگان کلیدی: تلفیقی- فراگیر،آسیب دیده شنوایی،آسیب دیده بینایی، آسیب دیده معلول جسمی- حرکتی

قیمت فایل فقط 200,000 تومان

خرید

پایان نامه رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان

پایان نامه رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان

پایان نامه رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویاندسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 242 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 101 

در فرمت ورد و قابل ویرایش در 101 صفحه استاندارد نگارش سال 1394

قیمت فایل فقط 156,980 تومان

خرید

پایان نامه رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان

در فرمت ورد و قابل ویرایش در 101 صفحه استاندارد نگارش سال 1394

لینک پروپوزال این پایان نامه

 بیان مسئله

  تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).  یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی (داشتن هدف در دختر دگی)5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد.

آموزش‌های روان شناختی شامل آموزش مهارتهای دختر دگی و آموزش ابراز وجود درمانهای روان شناختی مانند رفتار درمانی و انواع فنون روان درمان و توان بخشی مانند مشکلات ادراکی و شناختی از جمله مداخله‌های روان شناختی تلقی می شوند همچنین مداخله‌های روان شناختی شامل هر گونه اقداماتی است که روان شناسان و مشاوران به منظور پیشگیری درمان و کاهش مشکلات روان شناختی افراد بکار می برند. هدف نهایی این مداخله‌ها کمک به افراد برای درک بهتر خود و جهان پیرامون، افزایش قابلیت و توانمندی سازگاری و بهزیستی روانشناختی است(یوسفی، 1387).

در تحقیق حاضر آن چه که ذهن محقق را به خود مشغول کرده مسئله ای است که در زندگی روزمرّه ی امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و با بررسی و پاسخدهی به سؤالات آن روش ها و شیوه های بهتری برای رفع مشکلات روحی و روانی انسان عصر حاضر فراهم می شود. دین از حقایقی است که در عرصه های گوناگون انسانی حضور جدی دارد و دین پژوهی نیز متناظر با این عرصه ها، شاخه های عدیده ای   یافته است. روان شناسی دین، یکی از شاخه های مهم دین پژوهی است که با دین ورزی و دینداری ربط و نسبت وثیق دارد. امروزه در انجمن روان شناسی آمریکا، بخش مستقلّی به روان شناسی دین اختصاص یافته است و نشریات علمی پایگاه های اینترنتی و همایش های مستقل ویژه ای به این موضوع می پردادختر د و توجه به آن به گونه ای افزایش یافته است که به عنوان یک درس رسمی در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا جایگاه خود را یافته و حتی در برخی از مؤسسات علمی، رشته ای تخصصی به شمار می آید. (آذربایجانی، موسوی اصل 1385) مسئله اساسی که در این تحقیق مطرح شده به رابطه ی بین دین و دین داری و عقاید مذهبی  با بهزیستی روانشناختی و سلامت روانی افراد می پردازد. به عبارت دیگر بررسی این نکته حائز اهمیت است که آیا افرادی که عقاید دینی بالاتری دارند در زمینه بهداشت روانی هم به همین ترتیب در سطح بالایی از بهنجاری قرار دارند یا نه؟ دین مقوله ی شناخته شده ای است که در طول تاریخ همواره با انسان بوده، حتی انسان های اولیه هم مفهومی از خدا و پرستش و در نتیجه گرایشات دین داری را از خود بر جای گذاشته اند و مستندات تاریخی و باستان شناختی این نظر را تأیید می کنند. به طور کل در تعریف دین دو روی آورد کلّی وجود دارد.

الف) گاهی دین به عنوان پدیده ای مستقل از انسان در نظر گرفته می شود که برخی گزاره های اعتقادی، اخلاقی و عملی را در بر می گیرد. این معنا، با موارد کاربرد کلمۀ دین در فارسی (مثلاً دین اسلام، دین مسیحیت و ...) بیشتر سازگاری دارد. (دهخدا، 1373، معین، 1371). در قرآن کریم نیز هر چند کلمۀ دین در اصل به معنای جزا و پاداش (مانند «ملک یوم الدین» حمد، 4) و اطاعت (مانند «امرت ان اعبدا... مخلصاً له الدین» زمر، 11) است، ولی در مورد شریعت و آیین و کیش نیز بسیار به کار رفته است (مانند «لااکراه فی الدین» بقره، 256 و نیز، «لکم دینک ولی دین» کافرون، 6). 

ب) گاهی نیز دین به معنای پایبندی به شریعت و آیین و به عبارت دیگر، تدین و دینداری است. این کاربرد میان دانشمندان غربی شیوع بیشتری دارد. واژه ی (دین در فارسی) و (religion) در انگلیسی، معادل هم گرفته می شوند ولی به نظر می رسد غالباً دین در معنای اول و religion در معنای دوم (دست کم در متون مربوط به روان شناسی دین) به کار می روند. مثلاً برخی روان شناسان، دین (یا در واقع religion) را چنین تعریف کرده اند: «منظومه ای از اعتقاد به قدرت  خدایی یا فوق بشری و عبادت یا آیین های دیگری که به سوی چنین قدرتی جهت گیری شده اند» (بیت هالامی و آرگیل، 1997، ص 60) بدیهی است این تعریف، در واقع تعریف دینداری و اعتقاد به دین است. علت این امر هم روشن است، آن چه برای روان شناسی اهمیت دارد، اعتقاد به دین و موضوعات مربوط به آن است، نه دین به عنوان پدیده ای مستقل از وجود انسان.

بهزیستی روانشناختی هم چنان که از نام آن پیداست یک مفهوم کلی است که جنبه های جسمانی و روانی را در بر می گیرد. سلامتی عمومی مفهومی است که دور بودن و عاری بودن از بیماری را در ذهن تداعی می کند و کلیه تلاش های پزشکان و روان شناسان در جهت حفظ این سلامتی و جلوگیری از بروز اختلال در جسم و روان بوده است. سلامتی در تحقیق حاضر مؤلفه های جسمانی، روابط اجتماعی، اضطراب و افسردگی را شامل می شود. به این معنی که فرد در این مؤلفه ها، آیا در حد بهنجار قرار دارد یا این که به ناهنجاری متمایل است.

از آن جا که عملکرد افراد را عقاید و افکار آن ها تعیین می کند، یعنی در پس هر عملی فکری قرار دارد و این شیوه های زندگی افراد را تعیین می کند و سبک و شیوه ی زندگی هر فردی تعیین می کند، که آیا در آینده از سلامتی برخوردار خواهد بود یا نه. بنابراین افرادی که عقاید دینی و مذهبی  دارند، سبک و شیوه ی زندگی خاص خود را دارند که این رفتارها و عملکرد های خاصی را به همراه دارد و تعیین کننده ی سلامتی یا عدم سلامتی در آینده ی آن ها خواهد بود. مسئله اساسی رابطه ی بین عقاید دینی و سلامتی افراد است که در این زمینه از سوی دانشمندان و نظریه پردازان گوناگون عقاید مختلفی مطرح شده است. این که متدین شویم تا به آثار مثبت آن بر سلامت دست یابیم، احتمالاً خیلی مؤثر نخواهد بود. تحقیق نشان داده است افرادی که از دین به عنوان ابزاری در راه هدف استفاده می کنند، از منافع روانی فعالیت دینی بهره مند نمی شوند. بلکه آن کسانی که خودشان را ملتزم به دینی، که خودش هدف است. می کنند (یعنی اشخاص با  ایمان واقعی) محتمل تر است  که از سلامت روان، رضایت بیشتر از حیات و نگرانی و اضطراب کمتر بهره ور شوند. به عنوان مثال آلوارادو و همکارانش پس از بررسی رابطه ی بین فعالیت های دینی و نگرانی از مرگ، نتیجه گرفتند که: «کوشش برای پایین آوردن اضطراب از مرگ یا افسردگی به خاطر مرگ از طریق مشارکت دینی بیشتر، یک علاج تضمین شده نیست، در عوض شاید ایمان عقیده و تعهد باید قبلاً وجود داشته باشد، تا شخص کم شدن اضطراب از مرگ را تجربه کند». 

بنابراین برای این که افراد به منافع تندرستی دست پیدا کنند، احتمالاً نیاز دارند که دین را به خاطر خود دین جست وجو کنند، نه به دلایل سلامت. (ابراهیمی -1376).

اهداف پژوهشی

هدف اصلی:

بررسی رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان.

 

اهداف فرعی:

1) تعیین رابطه بین عقاید دینی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان.

2) تعیین رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی دانشجویان.

3)تعیین رابطه بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان

4)مقایسه  بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان

5)مقایسه بهزیستی روانشناختی با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان مانند: جنس، سن، میزان تحصیلات و غیره.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                        صفحه

 

1-1-              مقدمه3

1-2-              بیان مسئله4

1-3-              اهمیّت و ضرورت تحقیق.. 8

1-4-              سؤالات پژوهشی.. 9

1-5-               اهداف پژوهشی.. 9

1-6-              فرضیه ها 10

1-7-              تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 10

فصل 2-    ادبیات و مستندات تحقیق... 12

2-1-              سلامت روان.. 13

2-2-              سلامت روانی.. 14

2-3-              تعریف سلامت روانی.. 14

2-4-              تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف... 15

2-5-              اصول بهداشت روانی.. 17

2-6-              خصوصیات افراد دارای سلامت روانی.. 18

2-7-              نظریات مرتبط با  سلامت روانی.. 20

2-7-1-                    نظریه ی زیگموند فروید20

2-7-2-                    نظریه ی آدلر: 21

2-7-3-                    نظریه ی سالیون: 21

2-7-4-                    نظریه ی کارل راجرز: 22

2-7-5-                    نظریه ی آلبرت الیس: 22

2-7-6-                    نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی: 23

2-7-7-                    نظریه ی ویلیام گلاس: 23

2-7-8-                    نظریه ی اسکنیر: 24

2-8-              بهزیستی روانشناختی.. 24

2-9-              مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی.. 27

2-9-1-                    خودمختاری.. 27

2-9-2-                    رشد فردی.. 27

2-9-3-                    تسلط بر محیط.. 28

2-9-4-                    هدفمندی در دختر دگی.. 29

2-9-5-                    روابط مثبت با دیگران29

2-9-6-                    پذیرش خود30

2-9-7-                    استرس یا فشار روانی.. 30

2-10-           تحول تاریخی تعریف فشار روانی.. 31

2-11-           تعریف استرس... 33

2-12-           از استرس تا مقابله34

2-13-           آثار دین بر تندرستی.. 34

2-13-1-                 زیگموند فروید35

2-13-2-                 آلبرت الیس... 39

2-13-3-                 وندل واترز 40

2-14-           آرای روان شناسان موافق با دین.. 41

2-14-1-                 «ویلیام جیمز» (1910- 1842) 41

2-14-2-                 کارل گوستا و یونگ... 44

2-15-           دین و سلامت روان.. 47

2-15-1-                 مقابله ی دینی با تنش... 48

2-15-2-                 خشنودی و رضایت از زندگی.. 49

2-15-3-                 تفسیر خوش بینانه از مرگ.. 51

2-15-4-                 افسردگی و خودکشی.. 52

2-15-5-                 اضطراب.. 53

2-15-6-                  مصرف سوء الکل و دارو 54

2-16-           مطالعات درمانی.. 54

2-17-           ساز و کارهای ممکن برای تأثیر دین.. 55

2-18-           دین و سلامت بدن.. 56

2-18-1-                 فشار خون بالا56

2-18-2-                 سکته ی مغزی.. 56

2-18-3-                 بیماری قلبی.. 57

2-18-4-                 سرطان59

2-18-5-                 مرگ و میر ناشی از همه ی علل.. 60

2-18-6-                  سایر مطالعات صورت گرفته در زمینه ی تأثیر دین داری بر جسم و روان انسان60

فصل 3-   روش شناسی تحقیق... 62

3-1-              مقدمه63

3-2-              جامعه آماری پژوهش.... 63

3-3-              نمونه آماری  و روش نمونه گیری.. 63

3-4-              طرح پژوهش.... 63

3-5-              ابزار جمع آوری اطلاعات.. 63

3-6-              روش اجرای اصل پژوهش.... 68

3-7-              روشهای آماری.. 68

فصل 4-   تجزیه و  تحلیل اطلاعات... 69

4-1-              مقدمه70

4-2-              داده های تحلیل شده بدین شرح اند70

4-3-              تجزیه و تحلیل داده ها 71

4-4-              بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها: 71

4-4-1-                    بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت: 71

4-4-2-                    بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت.. 71

4-4-3-                    بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات.. 72

4-5-              بررسی متغیرهای اصلی تحقیق.. 73

4-6-              آزمون فرضیه ها 76

فصل 5-   بحث و نتیجه گیری.. 87

5-1-              مقدمه88

5-2-              نتایج تحقیق و بحث و بررسی.. 88

5-3-              محدودیت های پژوهش: 90

5-4-              پیشنهادهای تحقیق.. 90

 

فهرست جداول

جدول‏4‑1توزیع پاسخگویان به تفکیک جنسیت دانشجویان71

جدول‏4‑2توزیع پاسخگویان به تفکیک محل سکونت... 71

جدول‏4‑3- توزیع پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات... 72

جدول‏4‑4-  میانگین و انحراف معیار  در خرده مقیاس های بهزیستی روانشناختی.. 73

جدول‏4‑5میانگین و انحراف معیار  در خرده مقیاس های بهزیستی روانشناختی  در بین دانشجویان پسر  74

جدول‏4‑6میانگین و انحراف معیار  در خرده مقیاس های بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان دختر  74

جدول‏4‑7میانگین و انحراف معیار  در مقیاس سلامت روان به تفکیک دانشجویان پسرو دختر76

جدول‏4‑8 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین عقاید مذهبی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسرو دختر  76

جدول‏4‑9 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسرو دختر  78

جدول‏4‑10 بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسرو دختر79

جدول‏4‑11 عقاید مذهبی در بین دانشجویان پسرو دختر80

جدول‏4‑12 سلامت روانی در بین دانشجویان پسرو دختر81

جدول‏4‑13 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر سن و بهزیستی روانشناختی.. 82

جدول‏4‑14 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان تحصیلات و بهزیستی روانشناختی.. 83

جدول‏4‑15 بهزیستی روانشناختی به تفکیک جنس دانشجویان84

جدول‏4‑16  بهزیستی روانشناختی به تفکیک محل سکونت... 85

قیمت فایل فقط 156,980 تومان

خرید

برچسب ها : پایان نامه رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان , پایان نامه رابطه بین عقاید دینی و سلامت روان پایان نامه رابطه بین عقاید دینی و سلامت روانی دانشجویان پایان نامه رابطه عقاید دینی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان پایان نامه بهزیستی روانشناختی دانشجویان پایان نامه سلامت روانی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان پایان نامه سلامت روانی دانشجویان دانلود پایان نامه پایان نامه ارشد

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی


پروپوزال-بررسی-عوامل-موثر-بر-توسعه-گردشگری-ورزشی-با-تاکید-بر-جاذبه-های-طبیعی-ورزشی
پروپوزال بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 51
قیمت: : 8000 تومان

بخشی از متن:
پروپوزال ارشد گردشگری؛ بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی استان --- با تاکید  بر جاذبه های طبیعی ورزشی

بیان مسئله:
گردشگری، یکی از مهم ترین فعالیت های جهان معاصر به شمار می رود. بر اساس گزارش  WTO تعداد گردشگران جهان سالیانه3/4 درصد رشد دارد و در سال 2020به6/1 میلیارد نفر می رسد. در همین زمان هزینه های گردشگران در سرتاسر جهان در هر سال7/6 درصد رشد دارد و به 2 تریلیون دلار می رسد.(سازمان توریسم جهانی، 2001) بخشی از این مسافرت ها را گردشگری ورزشی تشکیل می دهد. در کشورهای صنعتی، گردشگری به عنوان یک مجموعة کل بین 4 تا 6 درصد تولید ناخالص داخلی ( GDP) را تولید می کند و گردشگری ورزشی بین 1 تا 2 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را شامل می شود، اگر چه اندازه گیری های تأثیر ورزش و گردشگری در کل جهان مشکل است، با وجود این، نرخ رشد صنعت گردشگری ورزشی حدود 10 درصد در سال برآورد می شود. .(هادسونس ، 2003) مزایا و منافع اقتصادی حاصل از گردشگری، جلوه های طبیعی وجغرافیایی و ویژگی های مفرح آن، بسیار جالب توجه است و در واقع« گردشگری ورزشی » صنعتی است که از ترکیب دو صنعت« گردشگری » و صنعت« ورزش » پدید آمده است. به عبارت دیگر، ورزش یکی از فعالیت های مهم گردشگران در حین گردشگری است و گردشگری و مسافرت نیز با انواع مختلف ورزش همراه است.(هنرور،1383) موضوع مسافرت مردم برای شرکت یا تماشای ورزش به بازی های المپیک باستان برمی گردد، درست از زمانی که مردم از نقاط مختلف برای تماشای رقابت قهرمانانشان در کوه المپیا دور هم جمع می شدند. اما بحث گردشگری ورزشی یکی از حوزه های جدید تحقیقی در ده سال گذشته است.(ادبی فیروزجاه،1386)
به این ترتیب ورزش یکی از فعالیتهای مهم گردشگران در حین گردشگری است و گردشگری و مسافرت نیز با انواع مختلف ورزش همراه است. گردشگر کسی است که برای مدتی، دست کم یک شب، و نه بیش از یک سال به کشوری غیر از وطن یا محل سکونت معمولی خود مسافرت می کند و هدف او کارکردن و پول درآوردن در آن کشور نیست.(گی،1382)همچنین گردشگر ورزشی بازدید کنندة موقتی است که حداقل 24 ساعت در محل  رویداد اقامت می کند وهدف اصلی او شرکت در رویدادی ورزشی است، در عین حال جذابیتهای ثانویه ای نیز ممکن است وجود داشته باشد.(نوگنوا ،1996) گردشگری ورزشی یکی از حیطه های رو به رشد گردشگری است که مسابقات و رویدادهای ورزشی تعداد کثیری گردشگر چه داخلی و چه خارجی را جلب می کند. پژوهشها نشان داده اند گردشگری ورزشی یکی از بخشهایی است که در تمام دنیا در صنعت گردشگری بیشترین رشد را دارد.(چالپ ،1992؛ هارتزر ،1994؛ کیم ،2004)
و در این بازار رویداد گردشگری ورزشی نقش مهمی ایفا می کند، به گونه ای که همواره بر تعداد مقصدهایی که رویدادهای ورزشی را در آمیزة بازاریابی خود وارد می کنند افزوده می شود.(چالپ ،2002)
واضح است که یکی از عوامل مهم در سوددهی و کسب بهره های اقتصادی از رویدادهای ورزشی، گردشگری حاصل از آن است. به علاوه، یکی از دغدغه های مهم مدیران ورزشی، بالا بردن میزان استقبال بازدیدکنندگان و تماشاگران از رویدادهای ورزشی در حال برنامه ریزی است. پژوهشهای متعدد انجام شده در داخل و خارج از کشور همگی حاکی از اهمیت بسیار زیاد بازاریابی در این زمینه است(اسلام،1382). برای مثال انجام بازاریابی و خدمات مناسب آژانسهای گردشگری از عوامل قوی ای است که گردشگران را به رویدادهای ورزشی بین المللی در کشور جلب می کند(هنرور،1383).همچنین ضعف بازاریابی گردشگری در سازمان ایرانگردی و جهانگردی(سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعلی) عمده ترین عامل عقب ماندگی ایران از روند رو به رشد این صنعت در جهان است(اسلام،1382)
در این میان، جاذبه های طبیعی ورزشی نیز در توسعه گردشگری موثر است. کیو  (2003)در سال 2003 در بررسی گردشگری ورزشی در قارة آفریقا، عنوان کرد که بعضی از کشورهای شمال آفریقا همانند مراکش، تونس، مصر و دیگر کشورهای قاره همانند کنیا و افریقای جنوبی، با استفاده از فرصت های موجود برای بهره برداری از گردشگری ورزشی متکی بر جاذبه های طبیعی ورزشی، مدت زمان، فصل و درآمد حاصل از گردشگری را به مقدار چشمگیری افزایش داده اند.
. به واسطة نیاز روحی- روانی انسان، امروز به تفریح در طبیعت و ورزش هایی که در عرصة طبیعی قابل انجام است، با برنامه ریزی حساب شده ضمن بهره گیری از استعداد مناطق مختلف و لحاظ کردن شرایط مختلف، می توان در پیشبرد اهداف اقتصادی و اشتغالزایی گام برداشت و محیط های مناسبی برای گردشگران به وجود آورد. (جنینگ ،‌1998). برنامه ریزی بر روی این جاذبه ها و هدایت گردشگران ورزشی به این جاذبه ها، بسیار مفید و موثر خواهد بود، از هدر رفتن وقت، سرمایه، بودجه و منابع و امکانات انسانی و مادی جلوگیری کرده و در برابر کشورهای رقیب برای کشور ما یک مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد زیرا با توجه به بررسی های صورت گرفته و اثبات شده، ایران یکی از ده کشور اول جهان از نظر جذابیت های گردشگری است(فیرزو جاه،‌1386) و به این ترتیب استان --- با دارا بودن جابه های طبیعی و ورزشی بالا می تواند نقش بی بدیلی را در توسعه این صنعت ایفا نماید لذا بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی استان --- با تاکید بر جاذبه های طبیعی ورزشی می تواند گامی مهم در راستای شروعی بزرگ جهت گسترش گردشگری ورزشی باشد.

این پروپوزال شامل موارد ذیل است:
بیان مسئله
سوابق مربوط
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم
تعریف و تعیین جامعه
نمونه و روش نمونه‌گیری
نوع پژوهش و طرح تحقیق
ابزار تحقیق
روش تحلیل داده‌ها و روشهای آماری
منابع

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق عوامل جذب گردشگران خارجی به آثار تاریخی ایران


تحقیق-عوامل-جذب-گردشگران-خارجی-به-آثار-تاریخی-ایران
تحقیق عوامل جذب گردشگران خارجی به آثار تاریخی ایران
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 95
حجم فایل: 462
قیمت: : 10000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
کشورایران از قدیم الایام همواره مورد توجه جهانگردان بوده است و کسانی که در طی سالیان متمادی برای شناخت تمدن و فرهنگ کهن سرزمین ما به ایران آمده اند به شدت تحت تاثیر هنر و اخلاق و خصوصیات مردم این کشور قرار گرفته و بررسی های فراوانی در این خصوص به عمل آورده اند. در واقع سفر و جهانگردی یکی از اموری است که اخیرا مورد توجه بسیار قرار گرفته و توجه به آن روز به روز بیشتر می شود.
دردنیای امروز مسافرت و سیاحت بزرگترین منبع تجاری بین المللی است که از نظر اقتصادی بسیار مهم و پر ارزش می باشد.
به این منظور هدف کلی از انجام این پروژه معرفی جاذبه های گردشگری ایران و ارائه راهکارهایی برای افزایش ظرفیت کار و درآمد ملی ( هم به صورت ارز خارجی و هم به صورت سرعت گردش پول ) است.
علاوه بر این سعی شده در این پروژه به بررسی عوامل مؤثر در جذب گردشگران و اثر گذاری گردشگران خارجی بر اقتصاد، امنیت اجتماعی، میراث فرهنگی و منابع طبیعی در ایران پرداخته شود.

مقدمه:
اهمیتی که جهانگردی در سرنوشت اقتصادی و اجتماعی کشورها دارد و زمانی که این اهمیت به تدریج آشکار شده برای شناخت و تعیین هویت جهانگرد و تنظیم آمارهای مختلف تعریف هایی به عمل آمده است. جهانگردی عبارت است از سیاحت در زمان و مکانی گسترده تر.
عامل جهانگردی کسی است که عمل جهانگردی را انجام می دهد و به سه دسته تقسیم می شود:
- جهانگردانی که از خارج وارد کشور می شود                                                       
- جهانگردانی که اهل یا مقیم آن کشورند و در داخل کشور مسافرت می کنند
- جهانگردانی که اهل کشوری هستند وبه خارج از کشور خود مسافرت می کنند
مطالب فوق راجع به شکل عام و معمول جهانگردی ، یعنی جهانگردی بین المللی است اما نوع دیگر که دارای خصوصیت بومی وداخلی است جهانگردی داخلی نامیده می شود که عبارت است از:
 سفرهایی که با همان انگیزه ها و شرایط جهانگردی بین المللی اما در داخل محدوده ی یک کشور صورت می گیرد.                                                          
در این پروژه به مفهوم گردشگری، جاذبه های تاریخی ایران و عوامل جذب گردشگران خارجی به آثار تاریخی ایران پرداخته ایم.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: تاریخچه ی جهانگردی، گردشگری
1-1: تاریخچه
1-2: جاذبه های گردشگری در کل ایران
1-3: برگزیده ای از جاذبه های چند استان   
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان ایلام
جغرافیای تاریخی استان ایلام
بناها و یادمان های تاریخی استان ایلام
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان چهار محال و بختیاری
جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان چهار محال و بختیاری
بناها و یادمان های تاریخی استان چهار محال و بختیاری
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان گیلان
جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان گیلان
جغرافیای تاریخی استان گیلان
بناها و یادمان های تاریخی استان گیلان
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان یزد
جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان یزد
جغرافیای تاریخی استان یزد
بناها و یادمان های تاریخی استان یزد
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان خراسان رضوی
جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان خراسان رضوی
جغرافیای تاریخی استان خراسان رضوی
بناها و یادمان های تاریخی استان خراسان رضوی
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان اصفهان
جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان اصفهان
بناها و یادمان های تاریخی استان اصفهان
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان کرمان
جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان کرمان
جغرافیای تاریخی استان کرمان
بناها و یادمان های تاریخی استان کرمان
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان تهران
جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان تهران
جغرافیای تاریخی استان تهران
بناها و یادمان های تاریخی استان تهران
موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان فارس
جغرافیای طبیعی و اقلیمی استان فارس
جغرافیای تاریخی استان فارس
بناها و یادمان های تاریخی استان فارس
فصل دوم: گردشگری
2-1 : انواع گردشگری
2-2 : اولین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری
2-3 : امتیازات سرمایه گذاری باید به دنیا معرفی شود
2-4 : گردشگران خارجی در ایران آری یا خیر؟
فصل سوم: عوامل موثر در جذب گردشگران در ایران
3-1 : نگاهی به وضعیت گردشگری بر مبنای طبیعت در ایران
3-2 : مهمترین علت های پیدایش و گسترش توریسم
3-3 : عوامل رشد گردشگری
3-4 : پیشنهادات و راهکارها
فصل چهارم: جهانگردی
4-1 : جهانگردی مجازی
4-2 : جهانگردی و امنیت اجتماعی
4-3 : جهانگردی و میراث فرهنگی
4-4 : مشکلات جهانگردی
فصل پنجم: جهانگردی، گردشگری و اقتصاد
5-1 : جهانگردی و اقتصاد در ایران
5-2 : جاذبه های توریستی بسیار، درآمد اندک
5-3 : ضریب تکاری جهانگردی در اقتصاد
5-4 : گردشگری و سرمایه گذاری
5-5: تاثیر گردشگری الکترونیکی بر صنعت توریسم
5-6 : پیامدهای بالقوه توسعه گردشگری بر اشتغال
5-7: ارزش و اهمیت صنعت گردشگری
5-8 : تنگناهای صنعت گردشگری در ایران
 5-9 : پیشنهاد ها و راهکارها
نتیجه گیری
منابع و ماخذ
پیوست

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پایان نامه نقش گردشگری در ارتباطات سیاسی ملل


پایان-نامه-نقش-گردشگری-در-ارتباطات-سیاسی-ملل-(ایران-و-ترکیه)
پایان نامه نقش گردشگری در ارتباطات سیاسی ملل (ایران و ترکیه)
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 120
حجم فایل: 236
قیمت: : 12000 تومان

بخشی از متن:
بیان مساله:
هدف اصلی و ابعاد این تحقیق بر نقش و تاثیر گردشگری بر ارتباطات سیاسی ملل می باشد.البته ایران و ترکیه به عنوان دو کشوری انتخاب گردیده اند که این تاثیرات بر روی فرهنگ سیاسی و رفتارهای سیاسی مردم در مقابل حکومت و همچنین تاثیراتی را که گردشگری بر باورهای سیاسی مردم دارد و این باورها به عنوان تقاضا وارد سیستم نظام سیاسی می گردد. و نظام سیاسی با قانون گذاری و تغییر ساختار سیاسی به خواسته های مردم عمل می نماید آنچه که باعث شده است محقق این موضوع را مورد بررسی قرار دهد نقش گردشگری بر ارتباطات سیاسی,بسیار برجسته شده است و می توان آن را به عنوان یک متغییر مهم و تاثیر گذار بررسی نمود.گردشگری بر چگونگی و کیفیت ارتباطات سیاسی ملل موثر بوده به صورتی که حتی برخی از دانشمندان علوم سیاسی از جمله (جوزف نای و روزنا) ارتباطات سیاسی ملل را عامل بسیار مهم در تحکیم صلح و دوستی بین ملل می دانند و عامل بسیار مهمی در همگرایی بین الملل و منطقه ای مورد توجه ویژه قرار می دهند و این منظور محقق نمی گردد مگر با گسترش گردشگری بین کشور ها که این موضوع باعث انتقال ارزش ها ,فرهنگ ها و گرایش های سیاسی بین افراد و انتقال آن به دولتمردان و نهایتا ساختار حکومتی می گردد.به ویژه دولتمردان و حاکمیت به منظور اهمیت گردشگری از نظر سیاسی و اقتصادی باعث می گردد که بر هیئت حاکمه به ویژه قوه ی مجریه تاثیر گذار باشد و قوه ی مجریه در دو کشور ایران و ترکیه در جهت بستر سازی و فراهم کردن زمینه های ارتقای صنعت گردشگری, سیاست گذاری استراتژیک نمایندیکی از مهم ترین مشکلات  در زمینه گردشگری ایران وترکیه  که  در حوزه گردشگری عدم توازن میزان ورود و خروج گردشگران دو کشور به یکدیگر می باشد به  طوری که با وجود صفر بیش از دو میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه ، این میزان در مورد حجم سفر شهروندان ترک به ایران کمتر از 100 هزار نفربرآورد می شود که مهمتربن دلیل آن  مرا می توان به عدم شناخت جاذبه های توریستی ایران توسط شهروندان ترک و سطح پایین ارتباطات سیاسی در زمینه  گسترش تبادلات گردشگری به یکدیگر می باشد که به  توجه به اهمیت و ضرورت پرداخت به آن مهمترین سئوالی که  در این پژوهش  این است که صنعت گردشگری تا چه حد می تواند در ارتقای ارتباطات سیاسی ملت های ایران تاثیر گذار باشد؟ و آیا سیاست گذاری های هیئت حاکمه و قوه ی مجریه در کشور ماچگونه می تواند بستر سازی مناسب را در زمینه ارتقای صنعت گردشگری در کشور ما ایجاد نماید. و یا تا چه میزانی بر تحکیم روابط و گسترش مبادلات فرهنگی و سیاسی بین ان ها موثر است و ... سوال و مسائلی از این قبیل موجب گردیده تا محقق این موضوع را به عنوان موضوع پژوهش تحقیق نماید.

فهرست مطالب:
فصل اول
کلیات طرح تحقیق   
بیان مسأله   
مقدمه
اهمیت و ارزش تحقیق   
پیشینه تحقیق
اهداف تحقیق   
سئوالات تحقیق   
فرضیه تحقیق   
متغییرهای تحقیق   
روش تحقیق
روش گردآوری اطلاعات
واژگان کلیدی
نوآوری تحقیق  
سازماندهی تحقیق  
فصل دوم    
چارچوب ادبیات تحقیق و مفاهیم نظری   
مفاهیم نظری
2-1-نظریه همگرایی   
2-1-1-تعریف همگرایی   
2-1-2-عوامل و زمینه های همگرایی   
2-1-3-نظریه ارتباطات   
2-1-4-نظریه کارکردگرایی   
2-1- 5-نظریه نوکارکردگرایی   
2-1-6- نظریه فدرالیسم   
ب -نظریه های گردشگری
2-2-1- گردشگری به عنوان یک سیستم   
2-2-2- رابطه امنیت  و گردشگری   
-مفهوم گردشگری   
-انواع گردشگری   
-گردشگری فرهنگی   
-گردشگری سیاسی   
2-3-امنیت و تفاهم فرهنگی بین کشورها   
2-4-امنیت و توسعه گردشگری   
2-5- عناصر تأثیرگذار در امنیت جهانگردان   
۱) نقش دولت ها   
۲) برنامه ریزی   
۳) هویت فرهنگی   
۴) عوامل سیاسی و اداری   
۵) شبکه  راهها   
2-6-عوامل موثر در افزایش گردشگری   
گردشگری و صلح بین المللی   
گردشگری و نقش فرهنگ در ارتباطات سیاسی   
بررسی  جایگاه  گردشگری در ارتباطات سیاسی  کشورها   
صنعت گردشگری و ابعاد آن   
شاخص های گردشگری بین المللی    
آثار گردشگری در حوزه های  مختلف   
1-اثرات زیست محیطی   
2- اثرات اقتصادی گردشگری   
3-اثرات فرهنگی- اجتماعی گردشگری   
4-اثرات سیاسی توسعة گردشگری   
گردشگری بینالمللی و توسعه   
نقش دولتها در گردشگری   
1-نقش تنطیمی   
2-نقش شناختی   
3-نقش هنجاری   
فصل سوم:   
ویژگی های جغرافیایی دو منطقه و نقش گردشگری در افزایش ارتباطات سیاسی بین دو کشور   
مقدمه   
گردشگری در کشورهای اسلامی   
گردشگری در ایران   
نقاط قوت گردشگری ایران   
جاذبه های اکوتوریستی ایران   
جایگاه ایران در بازار جهانی توریسم   
وضعیت  گردشگری در ترکیه   
نکات ضعف صنعت گردشگری ایران نسبت به ترکیه   
1-طرح ریزی نکردن  برنامه راهبردی و جامع برای صنعت گردشگری   
2- بی ثباتی مدیران   
3-سیاسی شدن صنعت گردشگری در کشور   
4-وجود برخی محدودیت های زیاد  برای گردشگران خارجی   
جاذبه ها و گونه شناسی گردشگری ترکیه   
جاذبه ها   
۲-۲- گونه شناسی گردشگری ترکیه   
۳-۱- جایگاه جهانی گردشگری ترکیه   
آثار  و نتایج گردشگری در ترکیه   
۴-۱- آثار اقتصادی گردشگری   
۴-۲- آثار سیاسی   
۴-۳- آثار زیست محیطی   
۴-۴- آثار فرهنگی و اجتماعی   
منابع

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.