دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

نمره گذاری و تفسیر یک نمونه واقعی آزمون نئو

نمره گذاری و تفسیر یک نمونه واقعی آزمون نئودسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 30 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 13 






نمره گذاری و تفسیر یک نمونه واقعی آزمون نئودر 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

فهرست و ضمیمه ها:                                                   دارد

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

تجزیه، تحلیل، تفسیر و بحث:                                          دارد

اهداف درمانی پیشنهادی:                                             دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

شکایت اصلی(Chief complaint):

حوصله هیچ کاری رو ندارم. همه اش ناراحتم. احساس میکنم تا اندازه ای از زندگی خسته شدم.

سابقه بیماری فعلی(History of present illness):

بیمار طی 8ماه گذشته بخاطر ازدواج معشوقه اش با شخصی دیگر، گوشه گیر شده، احساس شادمانی کمی دارد. شب ها تا دیر وقت بیدار می ماند، میلی به غذا خوردن ندارد. بیشتر اوقات ساکت است. و با هم اتاقی هایش در خوابگاه کمتر وارد تعامل میشود. احساس بیهودگی و بی فایدگی میکند، مشکلاتی در تمرکز و توجه دارند و نمی تواند به کارهای درسی اش برسد. احساس ضعف، خستگی و فرسودگی میکنند. احساس تنهایی و پوچی میکنند.

بیماری قبلی(Previous illness):

بیمار از 10 سال گذشته مشکلات کلیوی داشته و چندین بار بستری شده است. چند بار اقدام به خودکشی کرده. به ندرت با دوستانش رابطه برقرار میکرده است.

تاریخچه گذشته شخصی(Past personal History ):

در دوران کودکی، سنین ابتدایی و راهنمایی گوشه گیر نبوده و روابطش با همسالان خوب و فردی اجتماعی بوده است. در مدرسه عملکرد خوبی داشته. دوران سربازی را بدون مشکل گذرانده است.

معاینه وضعیت روانی

  1. وضیعت ظاهری (General Appearance):

 لباسهایش مرتب است و رنگهای تیره پوشیده. سن ظاهری وی با سن تقویمی اش کوچکتر نشان میدهد.

  1. رفتار حرکتی(Motoric Behavior):

کندی روانی- حرکتی دارد.

  1. طرز برخورد در حین مصاحبه(Attiude):

با آزمونگر همکاری لازم را دارد.

  1. خلق(Mood):

افسرده و غمگین

  1. عاطفه(Affect):

متناسب با خلق است.

  1. تکلم(Speech):

بیمار  با صدای آهسته صحبت میکند، حجم کلام وی کاهش یافته است.

  1. اختلالات ادراک(Perceptual Disorder):

توهم ندارد.

  1. محتوای فکر(Though content):

طبیعی است

  1. قضاوت(Insight):

قضاوت ضعیف است

 

  • تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

محور    I:  اختلال افسردگی اساسی

محور  II: -

محور:III ..............

محورIV: ......................

محورV  : 75

آزمون NEO

  1. عبارت های بدون پاسخ

آزمودنی به تمام سؤالات پاسخ داده و هیچ یک از سؤالات را  بدون جواب نگذاشته است و از این نظر آزمون اعتبار داشته و می توان به گام بعدی تفسیر رفت.

  1. کنترل اعتبار

آزمودنی به سه سؤال موجود در پایین پاسخ نامه پاسخ داده و پاسخ وی مبین این امر است که وی با دقت و صادقانه به عبارات پاسخ داده است. با توجه به خود پاسخ نامه نیز می توان فهمید که آزمودنی به تمام سؤالات پاسخ داده و هیچ سؤالی را بدون پاسخ نگذاشته است و پاسخ ها را نیز در محل صحیح ثبت کرده است و این نشان دهنده این است که وی با دقت تک تک سؤالات را خوانده و پاسخ داده است و با بی توجهی و سرسری به سؤالات پاسخ نداده است در نیتجه پاسخنامه معتبر است و لذا به گام بعدی تفسیر می رویم.

تمایل به پاسخ مثبت دادن به عبارت ها

در وارسی تمایل آزمودنی به بلی گویی، این نتیجه بدست آمد که آزمودنی در مجموع سؤالاتی که به آنها پاسخ "کاملاً موافقم و موافقم" را داده است کمتر از 150 می باشد ،بنابراین فرد تمایلی به بله گویی ندارد.

تمایل به پاسخ منفی دادن به عبارت ها

در بررسی نه گویی نیز شواهد دال بر تأیید آن بدست نیامد؛ یعنی پاسخنامۀ آزمودنی کمتر از 50 مورد پاسخ "کاملاً موافقم و موافقم" ندارد و تمایل به نه گفتن به سؤالات در وی وجود ندارد و پاسخنامه معتبر است.

پاسخ دهی تصادفی

در این پاسخنامه پاسخ تصادفی به سؤالات وجود ندارد و بیش از 6 پاسخ "کاملاً مخالفم" متوالی، بیش از 9 پاسخ "مخالفم"، بیش از 10 پاسخ "نظری ندارم"، بیش از 14 پاسخ "موافقم" و بیش از 9 پاسخ "کاملاً موافقم" متوالی در پاسخ های فرد مشاهده نمی شود و می توان نتیجه گرفت آزمودنی با انگیزه کافی به سؤالات پاسخ داده و از روش پاسخ های تصادفی استفاده ننموده است.

..................

- فرضیه های بالینی و دلالت های درمانی

چنین افرادی دارای ویژگی های شخصیتی افسرده می باشند که به نظر درمان شناختی مفید باشد و برای اختلال افسردگی بیمار دارو درمانی بهترین شیوة درمان می باشد.

    8- ثبات پروفایل

چنین پروفایلی در دوران بزرگسالی این فرد از ثبات خوبی برخوردار است؛ این توصیف می تواند راهنمای خوبی برای توصیف فرد، حتی در سالخوردگی او باشد. چنانچه روان درمانی یا تغییراتی در سلامت وی روی ندهد، او با همین ویژگی ها به زندگی خود ادامه خواهد داد.

...............

......................

 


قیمت : 5,400 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

شرح حال و مصاحبه بالینی نمونه واقعی و تفسیر دو آزمون ام ام پی آی و بندر گشتالت

شرح حال و مصاحبه بالینی نمونه واقعی و تفسیر دو آزمون ام ام پی آی و بندر گشتالت



شرح حال و مصاحبه بالینی نمونه واقعی و تفسیر دو آزمون ام ام پی آی و بندر گشتالتدسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 11 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 12 






شرح حال و مصاحبه بالینی نمونه واقعی و تفسیر دو آزمون ام ام پی آی و بندر گشتالت در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

فهرست و ضمیمه ها:                                                   دارد

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

تجزیه، تحلیل، تفسیر و بحث:                                          دارد

اهداف درمانی پیشنهادی:                                             دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

1- اطلاعات مربوط به هویت بیمار:

نام: فهیمه                                    نام خانوادگی: ؟؟؟؟؟؟

نام پدر: ؟؟؟؟؟؟؟                                      تاریخ تولد: ؟؟؟؟؟

محل تولد:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟                     سن:

میزان تحصیلات: دانشجوی کارشناسی     وضعیت تأهل: مجرد

مذهب: شیعه                                 منبع ارجاع: دوستانش

تعداد مراجعات قبلی: اولین مراجعه است

2- شکایت عمده (اصلی) / علت مراجعه (cc):

- زودرنج هستم و خیلی زود عصبانی می شوم.

- دست خودم نیست، نمی توانم جواب بدهم، بغض می کنم و زود اشکم جاری می شود.

- همه ناراحتی ها را در خود می ریزم.

 

3- تاریخچه بیماری فعلی (HPI):

از وقتی به خاطر می آورد اینگونه بوده است. مادرش به او گفته همیشه اینطور بوده است. ولی خودش فکر می کند بیشتر، از دوران راهنمایی این مشکل برایش پیش آمده است.

 

 

4- اختلالات روانپزشکی و طبی قبلی:

تا 4 سالگی نمی توانسته صحبت کند. مشکل روحی و جسمی خاصی نداشته است. فقط یک روز قبل از

آمدن به دانشگاه دچار قلب درد شدید شده به طوری که سمت چپ بدنش به کلی درد می کرده است. برای همین مشکل که تشخیص عصبی برایش گذاشته شده، داروهای آرام بخش مصرف می کرده است. نوار قلب و اکو هم انجام داده است. در حال حاضر که سال چهارم دانشگاه است دیگر مشکل قلبی ندارد اما هنوز گاهی دچار ضعف شدید جسمی می شود به طوری که نه می بیند نه می شنود. قبل از ورود به دانشگاه تا حدودی رفتارهای وسواس عملی داشته و تا حدودی از وسواس فکری رنج می برده است. برای مشکل زودرنجی خود به مشاور مراجعه کرده است. این اولین مراجعه او به روانشناس است.

5- تاریخچه شخصی بیمار(PH):

تولد و شیرخوارگی: در 9 ماهگی به طور طبیعی در خانه به دنیا آمده است. مادرش در زمان بارداری فشار ...............

.............

...........................

 

8- معاینه وضعیت روانی:

ظاهر کلی: ظاهری مرتب دارد و حرکات اضافی در رفتارش دیده نمی شود. حالت بدن طبیعی است. کمی سن از قیافه اش بزرگتر به نظر می آید. اضافه وزن ندارد.

رفتار حرکتی: رفتارهای حرکتی اش طبیعی است. کمی مضطرب به نظر می رسد. تنبل و بی حوصله نیست و فعالیت حرکتی اش متناسب است. کمی حواس پرت به نظر می رسد.

نگرش در حین مصاحبه: همواره سعی می کند نشان دهد که هیچ مشکل خاصی ندارد و زودرنجی اش مشکل جدی نیست. زیاد نسبت به مصاحبه خوش بین نیست و تا حدودی مقاومت و بازداری دارد.

خلق: خلقش کمی پایین است. در واقع تا حدودی نوسانی است. به بعضی مطالب که می رسد با بغض مخفی مسایل را پنهان می کند. خوابش خوب است. برای هدف خود که موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد است مصمم است. افکار خودکشی و دگرکشی ندارد.

عاطفه: عاطفه متناسب با خلق است. گاهی بغض می کند.

تکلم: طبیعی است.

اختلالات ادراکی: اختلالات خاصی مشاهده نشد.

محتوای تفکر: طبیعی است..................

 

 

 

تفسیر پروفایل MMPI

رمز پروفایل: 7، 8

بالا بودن «Pt» و «F» تا حدودی حالت اضطرابی را در این فرد نشان می دهد. همچنین بالا بودن «Pt» در این فرد بیانگر نشخوارهای فکری و اشتغالات فکری زیاد است و اشکال در تمرکز را تا حدودی در او نشان می دهد. بالا بودن «Sc» هم اشتغالات ذهنی و ..........................

 

تفسیر تست بندر

کارت A: بزرگ کشیدن دایره نسبت به لوزی نشانگر همانندسازی زنانه زیاد اوست. همچنین نوسان در اندازه شکل نشانگر آستانه تحمل پایین در برابر شکست و اضطراب بالا در این فرد است. زنانگی برجسته شده است.

کارت 1: تعداد نقاط زیاد بیانگر reggretion در فرد است.

کارت 2: تقریباً طبیعی ترسیم شده است.

کارت 3: تقریباً طبیعی ترسیم شده است.

........................

...................................

 

کارت 4: لبه های برگشته نشانگر واکن

 

 


قیمت : 4,800 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

مصاحبه بالینی بیمار و تفسیر دو آزمون mmpi و بندر گشتالت

نمونه واقعی شرح حال ، مصاحبه بالینی بیمار و تفسیر دو آزمون mmpi و بندر گشتالت



نمونه واقعی شرح حال ، مصاحبه بالینی بیمار و تفسیر دو آزمون mmpi و بندر گشتالتدسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 32 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 12 






نمونه واقعی شرح حال ، مصاحبه بالینی بیمار و تفسیر دو آزمون mmpi و بندر گشتالت در 12 صفحه ورد قابل ویرایش بت فرمت doc

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

فهرست و ضمیمه ها:                                                   دارد

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

تجزیه، تحلیل، تفسیر و بحث:                                          دارد

اهداف درمانی پیشنهادی:                                             دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

فرم شرح حال بیمار روانی « Medicen History Sheet »

1- اطلاعات مربوط به هویت بیمار:

نام: مهسا                                      نام خانوادگی: ؟؟؟؟؟

نام پدر: ؟؟؟؟؟                                   محل تولد:؟؟؟؟؟؟؟؟

سن: 46                                       تاریخ تولد: ؟؟؟؟؟؟

میزان تحصیلات: دیپلم                      وضعیت تأهل: متأهل

مذهب: شیعه                                 منبع ارجاع: همسر بیمار

تعداد مراجعات قبلی: دو بار، سال 71، 81

 

2- شکایت عمده (اصلی) / علت مراجعه (cc):

- همسرم می گوید پرخاشگری می کنی.

 

3- تاریخچه بیماری فعلی (HPI):

بیمار خانم 46 ساله ای که با تشدید علایم از 4 روز قبل و استرسور خاص مراجعه نموده است. علایم به صورت کاهش خواب، کاهش اشتها، پرخاشگری کلامی، خنده های بدون دلیل با صدای بلند بوده است. همچنین بیمار نسبت به اطرافیان بدبین بوده و به خانواده می گفته شما دشمن من هستید و نیز به پسرش می گفته که تو با دوستانت روابط نا مشروع داری و به همسرش گفته تو می خواهی زن بگیری و تو با زنهای دیگر رابطه داری، طی این مدت 2 نوبت بدون دلیل مشخص از منزل خارج شده است که توسط نیروی انتظامی برگردانده شده است. طی این چند روز تمایل به آهنگ های شاد داشته است و ولخرجی می کرده است و همچنین پرحرف بوده است، که این چند روز ارتباط با اطرافیان کاهش داشته است و افت واکنش به

صورت عدم انجام امور منزل داشته است. شرح حالی از علایم کاهش خلق را نمی دهد. مواظبت از خود مختل بوده است. در این مدت با صدای.....................

.....................

 

7- درمان دارویی / داروهای در حال مصرف:

کلونازپام، پرفنازین، والپرووات.

عوارض دارویی ندارد.

 

8- معاینه وضعیت روانی:

ظاهر کلی: سر و وضع بیمار نامرتب و ژولیده است. قیافه اش متناسب با سنش است. کندی روانی- حرکتی دارد. چهره غمگین و درمانده ای دارد. خسته به نظر می رسد.

رفتار حرکتی: بسیار کند است. تماس چشمی برقرار می کند. بی حال است. هیچ گونه حالت اضطراب و سراسیمگی در او مشاهده نمی شود.

نگرش در حین مصاحبه: بیمار به خوبی همکاری می کند و به تمام سؤالات به طور کامل پاسخ می دهد.

خلق: خلق پایینی دارد. بسیار غمگین است. برای پسرش اظهار دلتنگی زیاد می کند. گریه نمی کند. افکار خودکشی ندارد.

عاطفه: عاطفه متناسب با خلق است. بسیار پایین و منفی است. اصلاً نمی خندد.

تکلم: کندی روانی- حرکتی دارد و به همین دلیل خیلی آرام صحبت می کند. انگار به زور حرف می زند. تن صدایش پایین است و با بی حوصلگی حرف می زند........................

.........................

تفسیر پروفایل MMPI

رمز پروفایل: 4            پاتولوژیک نسیت. 

در نمودار مقیاس های روایی این فرد ، میزان مقیاس «F» بالا بوده و از خط مرضی عبور کرده و مقیاس های « و«L»  نیز کمی پایین تر از مقیاس «F» ولی در سطح بالایی است. این نشانه نوعی تضاد است، بدین شرح که «F» بیانگر گیجی و آشفتگی و در مواردی اضطراب بالاست ولی برای تمیز بین گیجی بودن ................

 

...................

تفسیر تست بندر

کارت A این کارت آمادگی فرد را در حل تعارضات شخصی و ناهماهنگی های شخصیتی و توانایی آزمودنی برای تمامیت بخشیدن......................

.....................

 

 


قیمت : 4,800 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI-2

یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI-2



یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI-2دسته: روانشناسی و علوم تربیتی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 41 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 32 






یک نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI2  در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

تجزیه، تحلیل، تفسیر و بحث:                                          دارد

اهداف درمانی پیشنهادی:                                             دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

خلاصه ای از متن آزمون:

تفسیر MMPI

گام 1

گام1 زمان صرف شده  زمان صرف شده برای اجرای آزمون  تقریبا 2 ساعت به طول انجامید که  می توان فرض افسردگی را در نظر گرفت.

ترسیم نیمرخ ها

 پس از نمره گذاری نیمرخ ها را رسم می کنیم که در صفحۀ ضمیمه نمیرخ ها  مشاهده می شود.

گام 2

تنظیم مقیاس ها و شناسایی کد ها

نام مقیاس

شماره مقیاس

نمره خام

نمره T

نمی دانم

___

0

0

L

___

7

65

F

___

20

98

K

___

10

39

Hs

1

17

62

D

2

30

73

Hy

3

21

50

Pd

4

32

62

Mf

5

22

42

Pa

6

18

79

Pt

7

38

72

Sc

8

51

93

Ma

9

27

72

Si

0

41

68

 

 

 

8*6279’ 014+3/5:F*L+K#

گام 3

روایی نیمرخ

مقیاس های روایی:

مقیاس؟ یا نمی توانم بگویم(CS)

این آزمودنی به تمام سؤالات پاسخ داده و هیچ گونه پاسخ دوتایی نیز در پاسخ نامه فرد مشاهده نمی شود لذا پروفایل آزمودنی معتبر است و می توان به تفسیر ادامه داد.

مقیاس L

 نمره مقیاس L این آزمودنی 65 می باشد که می تواند نشانگر نگرش دفاعی فرد در پاسخگویی به آزمون باشد، زیرا نمره های T بین 55 و 65 در مقیاس L حاکی از دفاعی بودن فرد است ولی پروتکل حاصله را می توان با مد نظر قرار دادن مسأله دفاعی بودن فرد، تفسیر کرد. معمولاً نمره های بالا در L نشان دهنده سنتی بودن و همنوایی زیاد اجتماعی است. فرد می خواهد خود را به صورت مطلوب توصیف کند. فردی متحجر، متعصب و انعطاف ناپذیر است. به نظر می رسد بر انگیزه های خود بصیرتی ندارد و یا بصیرت کمی دارد و نسبت به پیامد های رفتار خود بر دیگران آگاهی ندارد و در برابر استرس و فشار، تحمل کمی دارد و در حل مسأله نیز انعطاف ناپذیر است.

مقیاس F

نمره F در این فرد T=89 است. هرگاه نمره های T در مقیاس F بین 80 تا 99 باشد نشانۀ تعارض، مبالغه در بیان مشکلات یا سطوح بارز آسیب است و به علت بستری بودن این فرد در بیمارستان نمره F بالا نشان از سطوح بارز آسیب می باشد. نمره های بالا در F از طرفی می تواند نشانگر فریاد کمک خواهی باشد بدین معنا که در بیان مشکلاتش باز و صریح بوده تا بدین وسیله نیاز خود را برای کمک اعلام کند. یا ممکن است به رویه آزمون گیری مقاوم باشد. نمره های در این سطح می تواند بیانگر نشانه ها و رفتارهای واضح روان پریشی نیز باشد.....................

 

...................

گام 4

تعیین سطح کلی سازگاری

به تعداد مقیاس های بالای 65 و برافراشتگی های نسبی این مقیاس ها توجه می کنیم. در این آزمودنی نمره مقیاس اعتبار F=98 و مقیاس های افسردگی، پارانویا، ضعف روانی، اسکیزوفرنیا، مانیا و درونگرایی اجتماعی، بالای 65 هستند که در گام بعدی به تفسیر هریک از آنها می پردازیم.................

.......................

قبل از بررسی کدهای دو نقطه ای و سه نقطه ای این آزمودنی به مقیاس 5 (مردانگی- زنانگی) که دارای برافراشتگی پایین است (T=42) و مقیاس0 (درونگرایی اجتماعی) دارای برافراشتگی بالایی است (T=68) می پردازیم.

مردانگی- زنانگی

مردانی که در مقیاس 5 نمره های پایین می گیرند رفتارهای مستبدانه و غیر شخصی دارند و علایق آنان تا حدی محدود است و فاقد اصالت هستند. فعالیت های عملی را به اندیشه گرایی و تعقل ترجیح می دهند، معمولاً در مورد احساسات شان ناراحتند. آنان برای توانایی جسمی و قهرمانی های ورزشی اهمیت فراوانی قایلند. بنابراین به شیوۀ سنتی و به روش مردانه رفتار می کنند. گاهی تلاش های مردانۀ آنان را می توانبه عنوان افرادی افراط کار، مستقل و خودشیفته توصیف کرد.

دلالت های درمانی

مردان نمره های پایین ممکن است در مورد روان درمانی مشکل داشته باشند، زیرا سطح     مهارت های کلامی آنان پایین است، از ذهنیت روان شناختی برخوردار نیستند، دامنۀ

.......................

بررسی کدهای دو نقطه ای

72/27

نشانه ها و رفتارها

کد72/27 نشان دهنده فردی مضطرب، عصبی، تنیده، حساس و بی قرار است. شدیداً نگران است. در برایر تهدیدهای واقعی و خیالی آسیب پذیر است و در برابر کوچکترین فشار روانی واکنش شدید نشان می دهد. علایم جسمانی در این افراد متداول است که با شکایات مبهمی از خستگی، سستی و فرسودگی همراه است. اگر چه نومیدی و غمگینی را گزارش می کنند، اما علایم افسردگی مرضی از قبیل کاهش وزن، کندی فرآیند تفکر نیز وجود دارد. فرد به طور کلی نسبت به دنیا و به طور اختصاصی تر نسبت به احتمال غلبه کردن بر مشکلات بسیار بدبین است و بیشتر اوقات دربارۀ مشکلات خود اشتغال ذهنی دارد و به فکر فرو می رود. این آزمودنی فردی است که نیاز زیادی به پیشرفت و قدردانی از مهارت هایش دارد و انتظار بالایی از خود دارد و وقتی به اهداف خود نمی رسد احساس گناه می کند. فردی مردد احساس هایی از بی کفایتی، ناامنی و حقارت که به خاطر مشکلات زندگی خود را سرزنش می کند. در تفکر و حل مسأله انعطاف ناپذیر است.

ویژگی های شخصیتی

کمال گرایی، وسواس و باریک بینی از مشخصه های این افراد است. تفکر اغلب وسواسی است و گستره ای از انواع فوبی ها و ترس ها را تجربه می کنند(مقیاس ترس/ FRS). در ارتباط بین فردی به دشواری می توانند ابراز وجود کنند و افرادی خودسرزنش گر و خودتنبیه گر هستند. اغلب به دوستان وخانواده های خود وابسته اند و از درون احساس نابسندگی و ناایمنی دارند.

دلالت های درمانی

اگر چه دارندگان این کد در مورد درمان و آیندۀ خود به طور کلی بسیار بدبینند ولی مشکلات روانی آنها واکنشی است و می توان بهبودی را انتظار داشت.گاهی برای آرامش بخشیدن به آنان درمان دارویی نیز ضرورت دارد. احتمال خودکشی نیز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در جلسات درمانی نیز به حمایت عاطفی زیاد نیاز دارند................

.......................

................................

.............................................

 

تفسیر خرده مقیاس های هریس- لینگوز

این آزمودنی در خرده مقیاس های زیر نمرات بالاتر از T=65 دریافت کرده است که به تفسیر آن می پردازیم.

الف)خرده مقیاس های افسردگی

  • افسردگی ذهنی(D1)

دارندۀ نمره بالا در خرده مقیاس D1:

  1. بیشتر اوقات احساس ناخشنودی و غمگینی و افسردگی دارد.

  2. توانایی کمی برای کنار آمدن با مشکلات زندگی روزمره خود دارد.

  3. به آنچه در اطرافشان می گذرد علاقه ای ندارد.

  4. مشکلاتی در توجه و تمرکز دارد.

  5. کم اشتها هستند و خواب آشفته دارد.

  6. اندوهگین هستند و زیاد گریه می کند.

  7. فاقد اعتماد به نفس است.

  8. احساس حقارت و بی فایدگی می کند.

  9. در برابر انتقاد آسیب پذیر است.

10- تمایل به اجتناب از ارتباط با دیگران دارد.

 

  • بدکاری ذهنی(D3)

دارندۀ نمره بالا در خرده مقیاس(D3)

  1. نسبت به عملکرد بدنی اشتغال خاطر دارد.

  2. از سلامت خوبی برخوردار نیست.

...............

.........................

....................................

 

 

 


قیمت : 7,400 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی یا پاسخ های نشخواری RRS نولن هوکسما

پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی یا پاسخ های نشخواری RRS نولن هوکسما



پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی یا پاسخ های نشخواری RRS نولن هوکسمادسته: روانشناسی و علوم تربیتی 


بازدید: 1 بار 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 11 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 3 








پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی یا پاسخ های نشخواری RRS نولن هوکسما در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

پرسشنامه پاسخ به شیوه اندیشناکی RRS: این پرسشنامه 22 گویه ای از پرسشنامه سبک پاسخ RSQ  گرفته شده است که انواع پاسخ های مقابله ای افراد به خلق افسرده را در سه حیطه مورد ارزیابی قرار می دهد: حل مساله، راهبرد حواس پرت کن، اقدام به فعالیت های مخاطره آمیز نمودن و اندیشناکی. 22 گویه از این مقیاس (RSQ) پاسخ های مرتبط با اندیشناکی را مورد ارزیابی قرار می دهد که آن را پاسخ به شیوه اندیشناکی نامگذاری کرده اند. که از دو عامل اصلی brooding  (غم اندیشی) و  reflection(تعمق در خویشتن) تشکیل شده است.............

.............

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:

22

تعداد مولفه:

مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:

دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:

دارد

منبع:

دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:

WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 


قیمت : 2,300 تومان

پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .