دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی

پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی

پایان-نامه-ارتباط-بین-سبک-های-هویتی-و-افسردگی-پس-از-مراقبت-با-بهزیستی-روانیچکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های ..دانلود فایل


ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی

چکیده:

هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در والدین دانش آموزان مرزی بیشتر از دانش آموزان عادی است بدین معنی که والدین کودکان مرزی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ افسردگی بین والدین دانش آموزان عادی و مرزی مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی بیشتر از والدین دانش آموزان مرزی می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.

فهرست مطالب:
چکیده

فصل 1- کلیات تحقیق
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
1-4 اهداف تحقیق
1-5- سوالات تحقیق
1-6- چارچوب نظری تحقیق
1-7- تعاریف واژه ها 
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق
2-1-تعریف هویت
2-2-مفهوم هویت
2-3-انواع هویت
2-3-1-سبک های هویت اطلاعاتی
2-3-2-سبک هویت هنجاری
2-3-3-سبک هویت سردرگم
2-4- هویت و جنسیت
2-5- سلامت روان
2-6- سلامت روانی
2-7- بهزیستی روانشناختی
2-8- مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی
2-8-1- خودمختاری 
2-8-2- رشد فردی
2-8-3- تسلط بر محیط
2-8-4- هدفمندی در زندگی
2-8-5- روابط مثبت با دیگران
2-8-6- پذیرش خود 
2-9- افسردگی 
2-10- تعریف افسردگی
2-11- شناخت افسردگی
2-12- انواع اختلال افسردگی
2-13- نشانه های افسردگی
2-14- مطالعات انجام شده 
فصل 3- روش شناسی تحقیق
3-1- روش تحقیق
3-2-جامعه آماری
3-3- نمونه و روش نمونه گیری
3-4- روش گردآوری اطلاعات
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات
3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها 
فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1- بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها 
4-1-1- بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت
4-1-2- بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت
4-1-3- بررسی حجم نمونه به تفکیک سن
4-1-4- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات
4-1-5- بررسی حجم نمونه به تفکیک نوع شغل
4-1-6- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد
4-2- بررسی متغیرهای اصلی و فرضیات تحقیق
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- خلاصه یافته های پژوهش
5-2- بحث و نتیجه گیری
5-3- محدودیتهای تحقیق
5-4- پیشنهادهای تحقیق
فهرست جداول
جدول4-1-1 توزیع پاسخگویان به تفکیک جنسیت
جدول4-1-2 توزیع پاسخگویان به تفکیک محل سکونت
جدول4-1-3 توزیع پاسخگویان به تفکیک سن
جدول4-1-4 توزیع پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات
جدول4-1-5 توزیع پاسخگویان به تفکیک نوع شغل
جدول4-1-6 توزیع پاسخگویان به تفکیک میزان درآمد
جدول4-2-1 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی
جدول4-2-2 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی در بین والدین عادی
جدول4-2-3 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی در بین والدین مرزی
جدول4-2-4 میانگین و انحراف معیاردرمقیاس سبک های هویت  به تفکیک والدین دانش آموزان عادی ومرز
جدول4-2- 5 میانگین و انحراف معیاردرمقیاس سلامت روانی به تفکیک والدین دانش آموزان عادی ومرزی
جدول4-3-1 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سبک های هویت  با بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی ومرزی 
جدول4-3-2 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی ومرزی
جدول4-3-3 بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی ومرزی
جدول4-3-4 سبک های هویت  در بین والدین دانش آموزان عادی ومرزی
جدول4-3-5 سلامت روانی در بین والدین دانش آموزان عادی ومرزی
جدول4-3-6 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر سن و بهزیستی روانشناختی
جدول4-3-6-1 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان درآمد و بهزیستی روانشناختی
جدول4-3-6-2 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان تحصیلات و بهزیستی روانشناختی
جدول 4-4 بهزیستی روانشناختی به تفکیک جنس والدین
جدول 4-5 بهزیستی روانشناختی به تفکیک محل سکونت

مسائل بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی

پایان نامه بررسی مسائل بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی

پایان-نامه-بررسی-مسائل-بازاریابی-و-صادرات-محصولات-کشاورزیپایان نامه بررسی مسائل بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، وضعیت خرمای شهرستان نیکشهر؛ بیان مساله: عدم تعادل در بازار برخی کالاها و عدم توازن نیروهای بازار موجب می شود که منافع تولیدکنندگان، یا رفاه مصرف کنندگان و یا توامان منافع هر دو گروه تحت تاثیر شرایط نامطلوب بازار مورد تهدید قرار گیرند ...دانلود فایل


پایان نامه بررسی مسائل بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، وضعیت خرمای شهرستان نیکشهر
بیان مساله:

عدم تعادل در بازار برخی کالاها و عدم توازن نیروهای بازار موجب می شود که منافع تولیدکنندگان، یا رفاه مصرف کنندگان و یا توامان منافع هر دو گروه تحت تاثیر شرایط نامطلوب بازار مورد تهدید قرار گیرند (عبداللهی و عابدین، 1389؛ 202). به دلیل انحصارات، عدم کارایی نظام تولیدی، بحران های سیاسی و اقتصادی، سازوکار عرضه و تقاضا توانائی خود را در ایجاد تعادل قیمت ها از دست می دهد و بازار با کمبود کالا و افزایش شدید قیمت ها مواجه می گردد. در اثر نارسایی بازار، منابع به نحو بهینه بین کالاها و بخش های اقتصادی اختصاص نمییابند. از طرف دیگر مواردی نیز وجود دارند که تولید بعضی از کالاها و خدمات با استقبال مصرف کنندگان مواجه نمی گردد. در این موارد دولت با استفاده از سیاست ها و ابزارهایی در بازار دخالت نموده و تعادل بین عرضه و تقاضا را برقرار می نماید (عبداللهی و عابدین، 1389). خرما یکی از مهمترین اقلام محصولات باغی و صادرات غیرنفتی ایران است. براساس آمار وزارت جهادکشاورزی، سطح زیرکشت خرما در سال 1384 معادل 9/238 هزار هکتار بوده که 83 درصد از این سطح درخت بارور و تولید آن نیز اندکی کمتر از یک میلیون تن بوده است (محمدی، 1386؛ 19). به طور متوسط از هر هکتار باغ خرما حدود پنج تن محصول برداشت می شود. با توجه به آنکه ارقام خرمای تولیدی ایران، بسیار متنوع است؛ برداشت عمده ارقام خرمای تولیدی کشور از مردادماه آغاز و تا مهرماه به طول می انجامد. به علاوه ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندکان و صادرکنندگان خرمادر جهان است. مطابق با آمار سازمان خواروبار و کشاورزی کشور ما در سال 2005 میلادی حدود 7/12 درصد از تولید خرمای جهان را به خود اختصاص داده است (محمدی، 1386؛ 18). در سال مذکور صادرات خرمای ایران از لحاظ وزنی 30 درصد و از نظر ارزش 7/18 درصد از صادرات جهانی این محصول بوده است (محمدی، 1386؛ 17). استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطق مستعد برای کشت و تولید خرما در ایران است که حدود یک پنجم نخیلات کشور را در خود جای داده است (سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان، 1382؛ 16). این استان با توجه به سطح زیر کشت و تولید، دومین استان کشور به شمار می­آید. از بین گونه­های مختلف خرمای مضافتی، ربی، شاهانی، زردان، پیو، هلیله ای، سنگ شکن، شکری، آشه ای، دزکی و ... که در استان کشت می­شود ارقام مضافتی و ربی مرغوبیت و جایگاه خاصی دارند به طوری که این استان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خرمای مضافتی و تولید کننده منحصر به فرد در تولید انبوه رقم ربی کشور محسوب می­شود (سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان، 1382؛ 16). سطح زیر کشت باغات استان سیستان و بلوچستان 52 هزار و 979 هکتار است که 36 هزار و 369 هکتار از آن به نحلستان­های خرما اختصاص دارد، یعنی در حدود 70 درصد باغات استان متعلق به خرما است و این خود گویای اهمیت خرما و نخل در اقتصاد و وضع معیشتی مردم این منطقه است (سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، 1382؛ 14). شهرستان نیکشهر با سطح زیر کشتی معادل 3605 هکتار نخلستان، و تولید سالانه 19 هزار و 80 تن، در بین شهرستان­های استان سیستان و بلوچستان مقام دوم را داراست (سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان، 1382؛ 14). بنابراین، بازاریابی مناسب و کاهش هزینه های جانبی ناشی از واسطه گری می­تواند نقش موثری در افزایش درآمد کشاورزان و کاهش هزینه های تحمیلی به مصرف کنندگان شود.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل 1- کلیات تحقیق
مقدمه
1-1- بیان مسئله
1-2- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
1-3- اهداف تحقیق
1-4- تعاریف واژه ها
- محدوده های تحقیق
- محدودیت های تحقیق
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق
بازاریابی
تعریف بازاریابی
مفاهیم و تعاریف اصطلاحات بازار و بازاریابی
تحقیقات در بازاریابی
عوامل بازاریابی
ویژگی های بازاریابی محصولات کشاورزی
بازاریابی محصولات کشاورزی
ضرورت بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی
مقدمه ای بر خرما
تاریخچه خرما در ایران
گیاه شناسی نخل خرما
تکامل و رسیدن میوه خرما
1- مرحله هبابوک
2- مرحله کیمری
3- خلال
4- رطب
الف-  دوره اول مرحله رطب
ب- دوره دوم مرحله رطب
5- مرحله خرما
زمان برداشت خرما
ارزش غذایی خرما
سطح زیر کشت و میزان تولید خرما در ایران
استانهای خرما خیز کشور
سطح زیر کشت
میزان تولید
عملکرد در هکتار
میزان تولید خرما در جهان
ارقام خرمای ایران
بعضی از خصوصیات ارقام مهم خرمای ایران
استعمران
شاهانی
مضافتی
زاهدی
کبکاب
ربی
برهی
گنتار
آل مهتری
خضراوی
خاصوئی
شکر
مرداسنگ یا مردارسنگ
پیاروم
زریک
شیخالی
حلاوی
دیری
نحوه تکثیر، کاشت و گرده افشانی
مرحله برداشت و جمع آوری محصول خرما
اهمیت اجتماعی خرما در زندگی ساکنین روستایی نیکشهر
اهمیت اقتصادی خرما در شهرستان نیکشهر
پیشینه پژوهش
فصل 3- روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه
3-2- محل اجرای پژوهش
3-3- اقلیم منطقه
3-4- جامعه و نمونه آماری پژوهش
3-5- فرضیات پژوهش
3-6- روش پژوهش
3-7- کارایی بازاریابی
3-8- مدل های حاشیه بازاریابی
الگوی مارک آپ
الگوی حاشیه نسبی
3-9- ابزار گرد آوری اطلاعات
3-10- روش گرد آوری اطلاعات (میدانی، کتابخانه ای وغیره)
3-11- روش تجزیه و تحلیل داده ها

پایان نامه وظایف روابط عمومی


پایان نامه بررسی نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی های ادارات در خصوص وظایف روابط عمومی

پایان-نامه-بررسی-نگرش-مدیران-ارشد-و-کارکنان-روابط-عمومی-های-ادارات-در-خصوص-وظایف-روابط-عمومی یکی‌ از عواملی‌ که‌ در سرنوشت‌ هر مؤسسه‌، گروه‌ و فرد اهمیت‌ و ارزش‌ اساسی‌ دارد و آنها را در نیل‌به‌ هدف‌ها یاری‌ می‌دهد، کیفیت‌ رابطه‌ آنها با افراد و مؤسساتی‌ است‌ که‌ با آنها سروکار دارند و همچنین‌با افکار عمومی‌ جامعه‌ای‌ است‌ که‌ در آن‌ به‌ فعالیت‌ مشعولند. هر اندازه‌ این‌ ارتباط بطور مفیدی‌دانلود فایل


مقدمه:
یکی‌ از عواملی‌ که‌ در سرنوشت‌ هر مؤسسه‌، گروه‌ و فرد اهمیت‌ و ارزش‌ اساسی‌ دارد و آنها را در نیل‌به‌ هدف‌ها یاری‌ می‌دهد، کیفیت‌ رابطه‌ آنها با افراد و مؤسساتی‌ است‌ که‌ با آنها سروکار دارند و همچنین‌با افکار عمومی‌ جامعه‌ای‌ است‌ که‌ در آن‌ به‌ فعالیت‌ مشعولند. هر اندازه‌ این‌ ارتباط بطور مفیدی‌ مستقر وبه‌ شکل‌ مؤثری‌ گسترش‌ یافته‌ باشد، به‌ همان‌ اندازه‌ آن‌ فرد، گروه‌ و مؤسسه‌ در دستیابی‌ به‌ اهداف‌ خود موفق‌تر می‌باشد. اکنون‌ به‌ عنوان‌ یک‌ اصل‌ اساسی‌ در مدیریت‌ پذیرفته‌ شده‌ که‌ افراد و مؤسسات‌ برای‌رسیدن‌ هرچه‌ بهتر و راحت‌تر به‌ مقاصد خود نیازمند به‌ حسن‌ رابطه‌ و درک‌ متقابل‌ و توسعه‌ تفاهم‌ بایکدیگر و عموم‌ مردم‌ می‌باشند. مدیران‌ ادارات به‌ دلایل‌ فوق‌، در تشکیلات‌ خود اقدام‌ به‌ تأسیس‌ دفتر، واحد یا بخشی‌ تحت‌عنوان‌ روابط عمومی‌ نموده‌اند تا از طریق‌ آن‌ ارتباط مفید و مؤثر را با افراد داخل‌ و خارج‌ سازمان‌ برقرارنمایند و با آگاه‌ کردن‌، تشویق‌ و ترغیب‌ آنان‌، به‌ اهداف‌ مدیران‌، سریعتر، راحت‌تر و با هزینه‌ کمتر جامه‌عمل‌ بپوشانند. دست‌ اندرکاران‌ چنین‌ اداراتی‌ همه‌ روزه‌ در تلاشند تا با استفاده‌ از تکنیک‌ها وتخصص‌های‌ حرفه‌ روابط عمومی‌، به‌ گسترش‌ تفاهم‌ و ارتباط مؤثر بپردازند. توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است. آن چه در سال های گذشته متأسفانه به اشکال و صور گوناگونی باعث شده، روابط عمومی همچنان بی اثر و یا کم اثر جلوه کند، همانا اقتدارگرایی مدیران، رواج سیستم ارادت سالاری به جای شایسته سالاری، نگاه ابزاری به روابط عمومی، دانای کل جلوه دادن برخی مدیران، بیگانگی سازمانی و یا بیگانگی حرفه ای بسیاری از مسئولان، پایین بودن آگاهی بعضی از کارکنان و مدیران ارشد به اهمیت و نقش روابط عمومی بوده است. پایین بودن میزان مشارکت نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف روابط عمومی به ویژه تهیه چارت متناسب و  شرح وظایف و نامشخص بودن جایگاه وظابف کارکنان روابط عمومی در تشکیلات سازمانی ،در برخی روابط عمومی‌ها در جایگاه بالایی قرار گرفته اند ووظایف خود  زیر نظر مدیریت ارشد انجام می دهند. برخی روابط عمومی‌ها زیر نظر مدیر دفتر فعالیت می‌کنند و برخی روابط‌عمومی‌ها زیر نظر معاونت‌ها به کارشان ادامه می‌دهند. طبیعتا این نامشخص بودن جایگاه باعث می‌شود روابط عمومی از اعتبار و صلابت لازم در درون سیستم برخوردار نباشد و این باعث تضعیف جایگاه و نهایتا تضعیف عملکرد آن‌ها می‌شود. نبود شناخت از فعالیت‌های روابط عمومی در بسیاری از سازمان‌ها وقتی وظایف روابط عمومی را از مدیران و کارکنان می‌پرسیم، وظایف را به یک سری کارها مثل برگزاری مراسم، توزیع روزنامه و پلاکارد تقسیم می‌کنند. حال آن‌که وظایف روابط عمومی خیلی بالاتر از این‌هاست و متولی اصلی ارتباطات در درون سازمان است. بنابراین چون شناخت نسبت به وظایف روابط عمومی‌ها نیست . هدف‌ از ‌ این‌ تحقیق،مقایسه نگرش مدیران ارشد و کارکنان روابط عمومی ادارات   در خصوص  وظایف روابط عمومی ‌ می باشد‌ و در آن‌ ابتدا شرح‌ وظایف‌ عمومی‌ وسپس‌ جایگاه‌ سازمانی‌ آن‌ مورد بررسی‌ قرار می گیرد. در ادامه ‌به‌ روابط عمومی‌ مطلوب‌  پرداخته می شود.

فهرست مطالب:
فصل 1- کلیات تحقیق
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
1-4- اهداف تحقیق
1-5- سوالات تحقیق
1-6- فرضیات تحقیق
1-7- چارچوب نظری روابط عمومی
1-8- تعاریف واژه ها
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق
2-1- روابط عمومی 
2-2- تعاریف و مفاهیم روابط عمومی  
2-3- ویژگی های روابط عمومی  
2-4- اهمیت و ضرورت روابط عمومی در سازمان 
2-5- اصول روابط عمومى
2-6- تاریخچه روابط عمومی در جهان و ایران  
2-6-1- روابط عمومی در جهان 
2-6-2- روابط عمومی در ایران  
2-7- انواع روابط عمومی درسازمانها  
2-7-1- انواع روابط عمومی درعصر امروز 
2-8- جایگاه روابط عمومی در ایران 
2-9- جایگاه روابط عمومی در سازمان ها  
2-10- نقش های تعریف شده برای روابط عمومی  
2-11- نقش روابط عمومی در سازمان ها  
2-11-1- نقش آینده نگری  
2-11-2- نقش تصمیم‌گیری روابط عمومی‌ در سازمان  
2-11-3- نقش بحران ستیزی  
2-11-4- نقش اعتبارسازی برای سازمان  
2-11-5- نقش فرهنگ سازی 
2-11-6- نقش روابط عمومی در ‌تبلیغات‌ 
2-11-7- نقش راهبردی و استراتژیک روابط عمومی در سازمان  
2-11-8- نقش روابط عمومی در مشاوره به مدیران سازمان
2-11-9- نقش ارتباطی روابط عمومی در درون و برون سازمان 
2-12- روابط عمومی و نفوذ در افکار عمومی 
2-12-1- روابط عمومی و ارتباطات مردمی   
2-12-2- روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها   
2-13- اصول وظایف روابط عمومی 
2-14- وظایف روابط عمومی 
2-14-1- وظایف روابط عمومی‌ خارجی  
2-14-2- وظایف روابط عمومی‌ داخلی‌ 
2-15- معیارهای روابط عمومی‌ مطلوب‌ 
2-16- ویژگیهای‌ کارشناسان روابط عمومی‌  
2-16-1- ویژگی‌های‌ خاص‌ و اکتسابی‌ (اصلی‌)  
2-16-2- ویژگی‌های‌ عمومی‌ و ذاتی‌ (فرعی‌)  
2-17- تاثیر رفتار مدیران ارشد بر روابط عمومی 
2-18- عوامل موثر بر توسعه جایگاه روابط عمومی 
2-19- آسیب های فعالیت های کارکنان روابط عمومی  
2-20- چالشها و مشکلات روابط عمومی در ایران  
2-20-1- فقدان تئوری مستقل  
2-20-2- آمیختگی تشکیلاتی 
2-20-3- جایگاه روابط عمومی در میان سازمان ها  
2-20-4- روابط عمومی و تبلیغات 
2-20-5- مدیریت روابط عمومی 
2-20-6- کارکنان و کارشناسان روابط عمومی 
2-20-7- عدم برنامه ریزی 
2-20-8- ضعف ساختار سازمانی در روابط عمومی ها   
2-21- راهکارها ی مناسب برای حل چالشهای روابط عمومی 
2-22- عوامل مؤثر در ارتقاء روابط عمومی 
2-23- تعامل و هم پوشانی وظایف روابط عمومی 
2-24- راهکارهای توانمندسازی روابط عمومی ها   
2-25- پژوهش های انجام شده   
فصل 3- روش شناسی تحقیق  
3-1- روش تحقیق  
3-2- جامعه آماری 
3-3- نمونه و روش نمونه گیری 
3-4- روش گردآوری اطلاعات  
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات  
3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها 
فصل 4- تجزیه و  تحلیل اطلاعات 
4-1- یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق
4-2- نحوه پاسخ گویی به سوالات
4-3- نحوه پاسخ گویی  به سوالات 
4-4- نحوه پاسخ گویی  به سوالات 
4-5- یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق
فرضیات تحقیق 
فصل 5- نتیجه‌گیری و پیشنهادات 
5-1- نتیجه گیری 
5-2- پیشنهادات

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر بدحجابی

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر بدحجابی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد

پایان-نامه-بررسی-عوامل-موثر-بر-بدحجابی-در-بین-دانشجویان-دانشگاه-آزاد مسئلة بدحجابی امری نیست که اثبات آن نیازمند ارائه آمار و ارقام باشد . بلکه فقط با نگاهی جامع و اندیشمندانه وجود آن و ضرورت مقابله با آن آشکار می گردد. خصوصا از جهت آثار و توابعی که بدحجابی می تواند در قالب ارتباطات نامشروع و نامعقول دختران و پسران و سایر مفاسد و انحرافات اجتماعی در برداشته باشد. دانلود فایل


چکیده:
مسئلة بدحجابی امری نیست که اثبات آن نیازمند ارائة آمار و ارقام باشد . بلکه فقط با نگاهی جامع  و اندیشمندانه وجود آن و ضرورت مقابله با آن آشکار می گردد. خصوصا از جهت آثار و توابعی که بدحجابی می تواند در قالب ارتباطات نامشروع  و نامعقول دختران و پسران و سایر مفاسد و انحرافات اجتماعی در برداشته باشد. این امر در مورد دانشجویان دانشگاه مهمتر جلوه می کند زیرا دانشجویان، آگاه ترین قشر جوان کشورند که به عنوان الگو و اسوة جامعه امروزی بوده و آینده سازان جامعه وخانواده ها و مهره های اصلی حرکت اجتماع به سوی پیشرفت و سعادت محسوب می گردند،و چه بسا بدحجابی دانشجویان دانشگاه و نتایج مخرب و پیامدهای سوء آن بتواند دانشگاه را از رسالت اصلی خودکه علم،تحقیق،تعالی و کمال است دور سازد. لذا می توان گفت رعایت حجاب،عامل سوق دهندة دانشگاه به سوی اهداف اصیل آن است و هرگز با فعالیت های علمی و دانشگاه مکافات ندارد. دراین تحقیق اهمیت حجاب ازدیدگاه اسلام ونیز ساز وکارهایی که اسلام برای عینیت بخشیدن به آن منظور کرده است مورد تحلیل واقع می شود وعوامل مؤثر بر بدحجابی دانشجویان دانشگاه  ازاد اسلامی  مورد بررسی قرار می گیرد . ابزارگردآوری داده ها،پرسشنامه شامل 20سؤال می باشدکه این پرسشنامه به تعداد 80 دانشجو داده می شودکه40 تای آنها دانشجویان دختربدحجاب و40تای دیگر دانشجویان دخترباحجاب می باشند و باروش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب می شوند.جهت تجزیه وتحلیل یافته های تحقیق ازآمار توصیفی شامل نمودارستونی،میانه،میانگین،نما، .... وآماراستنباطی شامل آزمونT،کای دو استفاده می شود. 

فهرست مطالب:
چکیده
فصل 1-  بدحجابی 
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله    
1-3- اهمیت و ضرورت مسئله    
1-4- سوالات تحقیق    
1-5- فرضیه های تحقیق    
1-6- اهداف تحقیق    
1-7- چارچوب نظری تحقیق    
1-7-1- نظریه ضعف جامعه پذیری و تربیت اجتماعی       
1-7-2- نظریه گزینش عقلانی (محاسبه سود و زیان)    
1-7-3- نظریه تناقص های هنجاری    
1-7-4- نظریه خرده فرهنگ    
1-7-5- نظریه یادگیری کج روی    
1-7-6- نظریه بیولوژیکی یا روانی    
1-7-7- نظریه جهانی شدن    
1-7-8- جمع بندی نظریه ها    
فصل 2- عوامل بدحجابی دانشجویان    
2-1- مفهوم حجاب    
2-2- فلسفه حجاب    
2-3- تاریخچه حجاب    
2-4- تعریف بدحجابی    
2-5- مسئله بد حجابی و انحراف اجتماعی    
2-6- عوامل  بدحجابی    
2-6-1- عوامل داخلی ریشه های بدحجابی    
2- 6-1-1- فقدان راهبردهای مشخص و مدون    
2-6-1 – 2- خانواده    
2-6-1-3- نهادهای آموزشی    
2-6-1- 4-روشنفکران    
2-6-1-5- معیشت کارگزاران    
2-6-1-6- توزیع ناعادلانه ثروت    
2-6-1-7- تقلیل ازدواج    
2-6-1-8- عدم همگونی و هماهنگی بین نهادهای فرهنگی، اجتماعی کشور    
2-6-1-9- عدم تغذیه صحیح سیاسی، عقیدتی جوانان    
2-6-1-10- بیکاری آشکار و پنهان    
2-6-1-11- فعالیت انحرافی اقلیت های مذهبی    
2-6-1-12- حاشیه نشینی    
2-6-1-13- تبعیض جنسیتی، عقده حقارت    
2-6-1-14- صدور دستورالعمل ها و هشدارها    
2-6-2- بعد جامعه شناختی ریشه های بدحجابی    
2-6-2-1- ملامت دیگران    
2-6-2-2- غرب زدگی و سلطه استعمار    
2-6-2-3- خانواده    
2-6-2-4- حاکمیت و نقش آن    
2-7- ریشه های فردی بدحجابی در میان دانشجویان    
2-7-1- هیستری    
2-7-2- عقده حقارت    
2-7-3- سادیسم    
2-7-4- انتقام جویی    
2-7-5- مازوشیسم    
2-7-6- جبران شکست ها    
2-7-7- نا آ گاهی    
2-7-8- نیاز به ازدواج    
2-7-9- کمبودها    
2-7-10- تهاجم فرهنگی    
2-7-11- تبلیغات سو    
2-7-12- تقلید های کورکورانه    
2-7-13- دوستان ناباب    
2-7-14- دوری نکردن از حرام و ضعف ایمان    
2-7-15- تجملات و تشریفات    
2-7-16- حرص و طمع دنیا و فراموشی معنویت    
2-7-17- عدم ارتباط سازنده با خداوند    
2-7-18- کسب موقعیت    
2-7-19-  ضعف ایمان    
2-7-20- دگرآزاری    
2-7-21- غرب زدگی    
2-7-22- زیبایی‌طلبی    
2-8- آثار سوء و پیامد بدحجابی    
2-9- آثار و فواید دوری از بد حجابی    
2-10- راهکارهای مقابله با بد حجابی    
فصل 3- فرضیه ها و روش انجام کار    
3-1- روش شناسی تحقیق    
3-2- جامعه آماری    
3-3- جامعه نمونه    
3-4- ابزار گرد آوری اطلاعات    
3-5- پرسشنامه تحقیق    
3-6- روائی پرسشنامه    
3-7- اعتبار پرسشنامه    
3-8- تعریف عملیاتی متغیرها    
فصل 4- تجزیه و  تحلیل اطلاعات    
4-1- روش تحلیل اطلاعات    
4-2- نحوه پاسخ گویی به پرسشنامه توسط دانشجویان با حجاب    
4-3- نحوه پاسخ گویی به پرسشنامه توسط دانشجویان بی حجاب    
4-4- آزمون فرضیه ها    
فصل 5-  نتیجه گیری و پیشنهادات    
5-1- نتیجه گیری    
5-2- پیشنهادات    
فهرست منابع    
فهرست جداول
فهرست شکل ها 

پایان نامه بررسی احکام فقهی زکات


پایان نامه بررسی احکام فقهی زکات از منظر قرآن و تفاسیر شیعه و سنی

پایان-نامه-بررسی-احکام-فقهی-زکات-از-منظر-قرآن-و-تفاسیر-شیعه-و-سنیچکیده: زکات پس از نماز، از فروع بسیار مهم دین اسلام است. همراهی زکات با نماز در بسیاری از آیات ، بیانگر این است که نمازگزار تا از سَرِ اخلاص و عبودیت زکات ندهد، نمازش پذیرفته نیست و به عرش نخواهد رسید. برای رسیدن به جامعه نمونه اسلامی، باید دیدگاه های دین اسلام را در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی...دانلود فایل


چکیده:
زکات پس از نماز، از فروع بسیار مهم دین اسلام است. همراهی زکات با نماز در بسیاری از آیات ، بیانگر این است که نمازگزار تا از سَرِ اخلاص و عبودیت زکات ندهد، نمازش پذیرفته نیست و به عرش نخواهد رسید. برای رسیدن به جامعه نمونه اسلامی، باید دیدگاه های دین اسلام را در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... بررسی و بر اساس آن ها، راهکارهایی عملی در این زمینه ها ارائه کرد. پرداخت زکات و مصرف آن در امور تعیین شده، در محرومیت زدایی تأثیر بسزایی دارد. یکی از وظایف اصلی حکومت های اسلامی در طول تاریخ نیز جمع آوری زکات و رساندن آن به دست محرومان بوده است.
فقیهان بزرگ اسلام در کتاب های خود، زکات را یکی از ارکان اسلام و از واجبات دین شمرده و منکر زکات را (با آگاهی از وجوب آن) کافر دانسته اند. حتی برخی از ایشان، با استناد به احادیثی، خودداری کننده از پرداخت زکات را ) گرچه کم باشد( کافر خوانده و گفته اند که وی یهودی و نصرانی می میرد.
زکات که گاه در قرآن کریم و متون روایی از آن به صدقه تعبیر شده است، شامل گندم، جو، خرما، کشمش، شتر، گاو، گوسفند، سکه طلا و نقره می شود. درباره این موارد، در جای خود توضیح کامل و کافی داده خواهد شد. مسلمان با پرداخت زکات، اموال خود را پاک می سازد و از آثار مادی و معنوی آن بهره مند می شود. در نظام حکیمانه اسلام، افراد جامعه که متناسب با استعدادهایشان به فعالیت های گوناگون اقتصادی مشغول هستند، وظیفه دارند بخشی از اموال خود را در راه سودرسانی همگانی و رفع نیاز نیازمندان به مصرف برسانندزکات از مصادیق بارز صدقات است که به عنوان پشتوانه مالی برنامه های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم، نقش به سزایی دارد.
کثرت وجود تعابیر بلند و عبرت آموز از قبیل بلا گردان فرد و جامعه، زمینه ساز نزول رحمت و برکت، عامل توسعه عمر و گسترش زندگی، تجارت مستقیم با خداوند، ذکر عملی و... که در لسان آیات و روایات، عمق باور مؤمنان و عرف جامعه، در شأن این واجب الهی، جاری و ساری است از جایگاه ویژه این عبادت اجتماعی و ضرورت اهتمام به آن خبر می دهد. این مقالة مختصر در این راستا احکام فقهی زکات از منظر قرآن وتفاسیر شیعه وسنی را تحلیل و بررسی می‌کند.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل 1- کلیات پژوهش 
1-1- مقدمه
1-2- معنای زکات در لغت 
1-3- معنای زکات در اصطلاح  
1-4- فلسفه تشریع زکات در اسلام 
1-5- نقش و اهمیت زکات   
1-5-1- زکات، مکمل آیین اسلامى  
1-5-2- زکات، مایه برکت مال 
1-5-3- رابطه زکات و تهذیب نفس  
1-6- مصارف یا موارد هزینه زکات 
1-7- شرایط وجوب زکات 
1-8- آثار پرداخت زکات‏ 
1-8-1- آثار فردی پرداخت زکات‏  
1-8-2- آثار اجتماعى پرداخت زکات‏ 
1-8-3- آثار ترک زکات 
فصل 2- زکات در قرآن کریم 
2-1- زکات از دیدگاه قرآن  
2-2- فلسفه زکات در قرآن 
2-3- نقش و  اهمیت انفاق در قرآن 
2-4- نقش و  اهمیت زکات‏ در قرآن 
2-5- قرآن و ستایش زکات دهندگان  
2-6- تقسیم بندی آیات قرآن در مورد زکات  
2-7- عوامل پرداخت زکات  از نظر قرآن  
2-8- آثار پرداخت زکات از منظر قرآن 
2-9- فوائد و فضایل زکات از نظر قرآن 
2-10- قرآن و پاداش زکات 
2-11- قرآن و ترغیب به پرداخت زکات 
2-12- عوامل ترک زکات از نظر قرآن 
2-13- کیفر ترک زکات از منظر قران 
2-14- رابطه نماز با زکات  
2-14-1- همراه بودن زکات با نماز‏   
2-14-2- دعوت نمازگزاران به انفاق در قرآن ‏ 
2-14-3- پیوستگی آیات نماز و زکات در قرآن کریم  
فصل 3- زکات از نگاه شیعه  
3-1- زکات از دیدگاه شیعه 
3-2- زکات در نعمت‏هاى مادّى و معنوى
3-3- فلسفه زکات در تشیع  
3-4- اهمیت  پرداخت زکات در روایات معصومین 
3-5- منابع یا موارد تعلق زکات در فقه شیعه  
3-6- شرایط تعلق زکات 
3-6-1- شرایط تعلق زکات غلات 
3-6-2- شرایط تعلق زکات طلا و نقره  
3-6-3- شرایط تعلق  زکات دام 
3-7- فوائد پرداخت زکات از منظر روایات‏ معصومین
3-8- حکمت و فضایل زکات از منظر روایات معصومین  
3-9- ادلّه وجوب زکات در روایات 
3-10- زکات در روایات پیامبر (ص)  
3-11- سیرة پیامبر اکرم در رابطه با زکات  
3-12- کیفر تلخ ترک زکات در دنیا و آخرت‏ در  روایات 
3-13- روایات امامان شیعه و مسئله زکات‏  
3-14- زکات و انفاق از نظر امام حسن مجتبى (ع)  
3-15- احکام زکات از نظر امام رضا(ع) 
3-16- زکات در نهج البلاغه 
3-17- احکام زکات از دیدگاه فقهای اسلامی 
فصل 4- زکات از نگاه اهل سنت 
4-1- مقدمه‏ ای بر فقه اهل سنت
4-2- زکات و انواع آن‏ در اهل سنت 
4-3- منابع و شرایط وجوب زکات‏ در فقه اهل سنت  
4-4- مصارف  زکات‏ در اهل سنت 
4-5- زکات در فقه اهل سنت 
فصل 5- تطبیق  و نتیجه گیری 
5-1- تفاوت احکام زکات تشیع با اهل سنت 
5-2- جمع بین روایات در باب زکات 
5-3- ترویج  و آموزش احکام زکات
5-4- جمع بین روایات در باب زکات 
فهرست منابع  
فهرست جداول
جدول‏3 1 نصاب های زکات برای شتر 
جدول‏3 2 نصاب های زکات برای گاو
جدول‏3 3 نصاب های زکات برای گوسفند 
جدول‏4 1 نصاب های شتر برای زکات 
جدول‏4 2 نصاب های شتر برای زکات 
جدول‏4 3 نصاب های گاو برای زکات 
جدول‏4 4 نصاب های گوسفند برای زکات