دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله
دانلود پایان نامه آماده

دانلود پایان نامه آماده

هوش هیجانی,دانلود پایان نامه، دانلود پایان نامه حقوق، پایان نامه آماده، پایان نامه نرم افزار، پایان نامه مدیریت، پایان نامه علوم تربیتی، پایان نامه روانشناسی,دانلود مقاله

آموزش شیوه های خود کنترلی و مهارت های ارتباطی


بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خود کنترلی و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز

بررسی-اثربخشی-آموزش-شیوه-های-خود-کنترلی-و-مهارت-های-ارتباطی-بر-کاهش-پرخاشگری-در-بین-پسران-دانش-آموز بی تردید، شیوع پرخاشگری در میان نوجوانان، موجب نگرانی بسیاری از خانواده ها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است.گسترش روزافزون این نابهنجاری رفتاری در شکل های گوناگون، بر زندگی فردی و اجتماعی انسان ها تاثیرات منفی گذاشته و آرامش و احساس ایمنی را مورد تهدید قرار می دهد. بحث پرخاشگری ، از موضوعات مهم ...دانلود فایل


چکیده:
 بی تردید، شیوع پرخاشگری  در میان نوجوانان، موجب نگرانی بسیاری از خانواده ها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است.گسترش روزافزون این نابهنجاری رفتاری در شکل های گوناگون، بر زندگی فردی و اجتماعی انسان ها تاثیرات منفی گذاشته و آرامش و احساس ایمنی را مورد تهدید قرار می دهد. بحث پرخاشگری ، از موضوعات مهم جامعه محسوب می شود و اثرات احتمالی پرخاشگری بر دانش آموزان  از دیرباز مورد توجه محققان بوده است. هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی آموزش شیوه های خودکنترلی و  مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز 12-15ساله می باشد به این منظور محقق 180 دانش آموز که پرخاشگریشان مورد تأیید مدیران، معاونان و معلمان بود، پرسشنامه پرخاشگری آیزنگ را تکمیل کردند. از بین این دانش آموزان60 نفر که نمره پرخاشگری انها در انحراف معیار بالاتر از میانگین بود، به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه تقسیم شدند. مورد بررسی قرار گرفتند برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی میانگین و انحراف معیار با حداقل و حداکثر نمره ،و ازتحلیل کواریانس  استفاده شد.نتایج این تحقیق‌ نمایانگر آن بود که روش آموزش گروهی مدیریت خشم و مهارت های ارتباطی برپرخاشگری مؤثر است در این میان آموزش گروهی مهارت های ارتباط مؤثرتر ازمدیریت خشم می باشد و ارائه راه حل اساسی کاهش رفتار پرخاشگرانه دوران نوجوانی است.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل 1- کلیات تحقیق‌
 1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله    
1-3- اهمیت و ضرورت مسئله    
1-4- اهداف تحقیق    
1-5- سوال های تحقیق    
1-6- فرضیات تحقیق    
1-7- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق    
فصل 2- ادبیات پیشینه تحقیق‌    
2-1- تعریف خشم    
2-2- تعریف پرخاشگری    
2-3- انواع پرخاشگری    
2-4- مبانی نظری پرخاشگری    
2-4-1- تئوری رفتار غریزی فروید    
2-4-2- تئوری بیولوژی    
2-4-3- نظریه ناکامی – پرخاشگری    
2-4-4- نظریه یادگیری اجتماعی    
2-4-5- دیدگاه شناختی    
2-4-6- نظریه پرخاشگری- پرخاشگری    
2-5- علل و عوامل  موثر بر پرخاشگری نوجوانان    
2-5-1- تفاوت های جنسیتی    
2-5-2- عوامل خانوادگی پرخاشگری    
2-5-3- عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)    
2-5-4- علل اجتماعی       
2-6- ارتباط پرخاشگری با مؤلفه های شخصیت    
2-7- مهارت های ارتباط موثر با دیگران    
2-8- راهبردهای رابطه موثر با دیگران    
2-9- مهارت های خودکنترلی رفتاری در نوجوانان    
2-9-1- احساس مسئولیت در نوجوانان    
2-9-2- نقش و ضرورت خود کنترلی    
2-9-3- بسترهای خود کنترلی    
2-9-4- خود کنترلی و ارزش و کرامت نوجوانان    
2-10- فرآیند تغییر رفتار از طریق آموزش خودکنترلی رفتار    
2-10-1- یادگیری مسئولیت پذیری    
2-10-2- مؤلفه های خودکنترلی رفتار    
2-11- شیوه ها و راهکارهای کنترل پرخاشگری در نوجوانان دانش آموز    
2-12- مطالعات انجام شده داخلی و خارجی    
فصل 3- روش تحقیق    
3-1- روش تحقیق    
3-2- جامعه آماری    
3-3- نمونه و روش نمونه گیری    
3-4- ابزارهای تحقیق‌    
3-5- نحوه اجرای تحقیق    
3-6- روش های آماری بکار رفته    
فصل 4- یافته های تحقیق    
4-1- یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق    
4-2- یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق    
فصل 5- بحث و نتیجه گیری    
5-1- نتیجه گیری    
5-2- پیشنهادات    
فهرست منابع    
فهرست جداول
جدول‏3 1 مشخصات دانش آموزان     
جدول‏3 2 کلید نمره گذاری پرسشنامه    
جدول‏4 1 میانگین و انحراف استاندارد نمرات پرخاشگری دو گروه آزمایش و کنترل در پیش آزمون و پس آزمون    
جدول 4-2 تحلیل نتایج کواریانس برای متغیر پرخاشگری
جدول 4-3  نتایج تحلیل کوواریانس میزان پرخاشگری بین آموزش  مهارتهای ارتباطی ،آموزش مدیریت خشم
جدول4-4 مقایسه تفاوت میانگین های میزان پرخاشگری بین آموزش  مهارتهای ارتباطی ،آموزش کنترل خشم
فهرست شکل ها
شکل4-1 مقایسة گروه آزمایش و کنترل از لحاظ نمرات پرخاشگری در پیش آزمون و پس آزمون

پایان نامه مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن

پایان نامه مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن

پایان-نامه-مراتب-عبودیت-و-بندگی-از-دیدگاه-قرآندر این پایان نامه به بررسی مراتب عبودیت از دیگاه قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان پرداخته شده است. این پایان نامه دارای پنج فصل که شامل قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان، پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی، ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن، مراتب بندگی از دیدگاه قرآن و نتیجهدانلود فایل


چکیده:
در این پایان نامه به بررسی مراتب عبودیت از دیگاه قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان پرداخته شده است. این پایان نامه دارای پنج فصل که شامل قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان، پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی، ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن، مراتب بندگی از دیدگاه قرآن و نتیجه گیری می باشد.
در اندیشه اسلامی همه چیز آفریده خداست و در این میان انسان که برترین آفریده اوست به فرموده خودش جانشین او در زمین است. در این میان نقش استعداد های انسان که خداوند به هر فردی به گونه ای اعطا کرده خود سازی و به تبع آن جهان سازی است به گونه ای که فرد با کشف استعدادها و استفاده درست از آنها به رشد مادی و معنوی مد نظر خدا برسد.
مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود می‌دانند و از آن با افزودن القابی چون «کریم» و «مجید» یاد می‌کنند. قرآن، خود را به نام‌های «لوح حفاظت‌شده«، »اللَوح المحفوظ«، ذکر و فرقان می‌خواند. پرستیدن از دو بخش تشکیل شده است. بخش نخست آن پیشوند پر به معنای پیرا و دور می باشد و بخش دوم نیز استادن (ایستادن) است. پرستیدن به معنای دور و اطراف چیزی ایستادن می باشد و معنای اصلی آن پرستاری و نکهداری است. عبادت واژه عربی پرستش از ریشه «عَبَدَ» و به معنای پرستش و اطاعت خاشعانه و نهایت خضوع است. از ریشه عبد دو مصدر عبودیت و عبادت مشتق شده‌است. این دو واژه در عبری و عربی کاربرد داشته و معنی همسان دارد.
عبادت و پرستش در سه دین ابراهیمی یهودیت، مسیحیت و اسلام به عنوان یک اصل جدایی ناپذیر برشمرده می‌شود که در هر سه دین به عنوان یکی از اولویت‌ها بر آن تأکید شده‌است. در آرمان و هدف بعثت موسی(ع) آمده که او مأمور شده بنی‌اسرائیل را برای عبادت خداوند از مصر بیرون ببرد. قرآن نیز اولین دعوت پیامبر را دعوت به توحید، عبادت خدا و دوری از شرک ذکر می‌کند. ادا کردن عبادت در زندگی انسان با آغاز خلقت بوده به طوری که اولین عبادت به صورت قربانی در تورات و قرآن در مورد دو پسر آدم(ع) (قابیل و هابیل) ذکر شده‌است. عبادات در شریعت یهود، عمدتاً به قربانی، عشریه، روزه، اعیاد و نماز و در شریعت اسلامی عمدتاً به نماز، روزه، زکات و حج اطلاق می‌شود.
از بعد دیگر «عبودیّت» نهایت اوج تکامل روح یک انسان و قرب او به خداست و عبودیّت تسلیم مطلق در برابر ذات پاک اوست؛ عبادت تنها رکوع و سجود و قیام و قعود نیست، بلکه روح عبادت تسلیم بی قید و شرط در برابر کمال مطلق و ذات بی مثالی است که از هر عیب و نقص مبرّاست تا انسان سعی می کند خود را به معبود خویش نزدیک و نزدیکتر سازد تا پرتوی از جلال و جمال او در وجودش ظاهر شود که گاه از آن تعبیر به «مظهر صفات خدا شدن» می کنند. 
مقام عبودیت دارای مراتب هفتگانه است. مرتبه اولش ایمان، مرتبه دوم عبودیت خضوع و خشوع، مرتبه مرتبه سوم تسلیم و رضا، مرتبه چهارم نشاط و بهجت، مرتبه پنجم ذلّ عبودیّت و عزّ ربوبیّت، مرتبه ششم قرب خدا( کمال نهایى انسان) و مرتبه هفتم حضور قلب. 

فهرست مطالب:
چکیده
فصل 1- قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان
1-1- مقدمه
1-2- قرآن
1-3- نام‌های قرآن
1-4- قرآن خاتم کتب آسمانی
1-5- ساختار قرآن 
1-5-1- آیه
1-5-2- سوره 
1-5-3- دیگر تقسیم‌بندی‌ها 
1-6- سبک قرآن  
1-7- گردآوری قرآن 
1-7-1- دوران محمد
1-7-2- دوران ابوبکر
1-7-3- دوران عثمان
1-7-4- اصلاحات پس از خلفا
1-8- قرائت قرآن 
1-8-1- قاریان هفت‌گانه(قرّاء سبعه) و راویان چهارده‌گانه 
1-8-2- قرائتهای رسمی 
1-9- آمارهایی درباره قرآن 
1-10- دیدگاه‌ها درباره قرآن
1-10-1- مسلمانان
1-10-2- ناباوران
1-11- صحت تاریخی قرآن 
1-12- دیدگاه مورخان غربی 
1-13- قرآن و جهاد  
1-14- مبارزه‌طلبی
1-15- محتوای آیات اولیه قرآن 
فصل 2- پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی 
2-1- تعریف واژه پرستش
2-2- پرستش در ادیان ابراهیمی 
2-3- پرستش در یهودیت
2-4- پرستش در مسیحیت 
2-5- پرستش در اسلام 
2-6- نگرش‌های ناهمگون 
2-7- عبودیت و بندگی در قرآن 
2-8- چگونگی تأثیر عبادت  در پرورش فضایل اخلاقی در آیات قرآن
فصل 3- ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن 
3-1- معنا و ملاک در عبودیت 
3-2- یکتاپرستى 
3-3- تقدّم و تأخّر توحید و شرک 
3-4- علل پیدایش بت پرستى 
3-4-1- بت پرستى در نگاه علامه طباطبائى 
3-5- توحید در عبادت و آزادى 
3-6- مذاهب بت پرستى
3-6-1- بت پرستى در عربستان 
3-7- نیاز انسان به معبود واقعى 
3-8- مرز توحید و شرک 
3-9- عبادت و ویژگی های آن 
3-10- خلوص در عبادت 
3-11- جدّیت در عبادت 
3-12- دوام در عبادت 
3-13- عبادت جمعی
3-14- مفهوم عبودیت  در نهج البلاغه 
3-15- جایگاه عبادت و عبودیت در ادیان الاهی 
3-16- علی علیه‏السلام اسوه عبادت و عبودیت 
3-16-1- عبودیت علی علیه‏السلام  
3-16-2- عبودیت و عبادت بر اساس رهنمودهای امام علی علیه‏السلام 
3-16-2-1- عبودیت فراگیر (تکوینی)
3-16-2-2- عبودیت ویژه (عبودیت ارادی) 
3-17- آثار و دستاوردهای عبودیت
3-17-1- آزادگی
3-17-2- توکل
3-17-3- صبر و ظرفیت روحی 
فصل 4- مراتب بندگی از دیدگاه قرآن 
4-1- عبودیت، راز کمال انسان
4-2- عبودیت، راه نیل به مقام تعلق 
4-3- خداوند، نیازمند عبادت انسان
4-4- راه وصول به مقام عبودیت  
4-5- ایمان، مرتبه اول عبودیت 
4-5-1- ایمان تقلیدی
4-5-2- ایمان عقلى
4-5-3- ایمان قلبى
2-5-4- متعلَّق و مراتب ایمان
4-5-4-1- متعلَّق ایمان در قرائت مارکسیستى و جدید
4-5-4-2- متعلَّق ایمان در آیات قرآن 
4-5-5- تفاوت ایمان و علم  
4-5-6- مراتب ایمان
4-5-6-1- ملاک سنجش مرتبه ایمان
4-5-7- ایمان ظاهرى و کفر باطنى
4-5-8- مشکل قناعت به مراتب پایین ایمان 
4-5-9- تقویت علم، راهى براى تقویت ایمان  
4-5-10- عنصر ارادى ایمان و راه تقویت آن
4-5-11- قرآن و نمونه هایى از عوامل تقویت ایمان  
4-6- خضوع و خشوع، مرتبه دوم عبودیت
4-7- تسلیم و رضا، مرتبه سوم عبودیت 
4-8- نشاط و بهجت، مرتبه چهارم عبودیت
4-9- ذلّ عبودیّت و عزّ ربوبیّت، مرتبه پنجم عبودیت 
4-10- قرب خدا، کمال نهایى انسان، مرتبه ششم عبادت 
4-10-1- قرب الى اللّه، کمال نهایى انسان 
4-10-2- حقیقت قرب الى الله 
4-11- قرب یا آثار قرب 
4-12- حضور قلب، مرتبه هفتم عبودیت
فصل 5- نتیجه گیری 
5-1- نتیجه گیری
فهرست منابع

پایان نامه شیوه کاربرد تلمیح در مثنوی معنوی


پایان نامه شیوه کاربرد تلمیح در مثنوی معنوی

پایان-نامه-شیوه-کاربرد-تلمیح-در-مثنوی-معنویپایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته زبان وادبیات فارسی با موضوع: شیوه کاربرد تلمیح در مثنوی معنوی، چکیده پایان نامه: در آثار شاعران و نویسندگان ، باورهای دینی و اعتقادی، بیشترین عبرت انگیزی را دارد. نفوذ آیات قرآنی و احادیث چه در الفاظ و چه در معانی مثنوی به وفور دیده می شود که نشان از آمیخته ...دانلود فایل


چکیده پایان نامه:
در آثار شاعران و نویسندگان ، باورهای دینی و اعتقادی، بیشترین عبرت انگیزی را دارد. نفوذ  آیات قرآنی و احادیث چه در الفاظ و چه در معانی مثنوی به وفور دیده می شود که نشان از آمیخته شدن روح و جان مولانا با آنهاست.
یکی از تصویر آفرینی های مولوی  در مثنوی ، تلمیح است که کاربرد آن با استفاده از تشبیه و تناسبِ (داستانی)و گاه با آوردن قسمتی از مطلب مورد نظر می باشد. به نظرمی رسد شیوه بیانش به سادگی گرایش دارد ، اما زمانیکه ازتلمیح به عنوان ایجاز استفاده می کند،خواننده آگاه باید توانایی رمز گشایی شعر را داشته باشد تااز بیان مجمل مولانا به اصل مطلب نائل گرددوزمانیکه  ابهام زدایی کندوبه مقصود مورد نظر شاعر دست یابد،برلذت ادبی وی افزوده می گردد.
آنچه به یک اثر جاودانگی می بخشد، تفکّر عمیقی است که درآن نهفته است . اندیشه شاعر اندیشه ملتی است که جهان بینی و راه  ورسم آنان را تشکیل می د هد. چنانکه می بینیم مقصود مولوی از طرح داستانها به شیوه اشارات و تلمیحات در مثنوی صرفاً بیان آن وقایع موجود در داستانها نبوده است بلکه در خلال آنها به طرح اندیشه های متعالی خویش نیز پرداخته است ، که درپایان نتیجه اخلاقی و عرفانی از مطالب گرفته است.
در این نوشتار با تقسیم بندی ،آیات، احادیث، تلمیحات داستانی ، مذهبی و دینی و تاریخی مطالب بیان گردیده است ودر قسمت آیات و احادیث ،ابیات به ترتیب حروف الفبا می باشد.
کلیدواژه ها: شیوه کاربرد تلمیح، تلمیح در مثنوی، تلمیح قرآنی، تلمیح دراحادیث، تلمیح مذهبی، مولوی

فهرست مطالب:
چکیده    
مقدمه  
فصل اول:
تلمیح چیست   
تلمیح در اصطلاح ادبی     
تلمیح از نظر بزرگان ادب
تلمیح در بدیع      
استفاده شاعران از تلمیح 
تصویر سازی تلمیح   
تفاوت تلمیح واقتباس 
حل وتضمین 
سیر تلمیح در ادبیات فارسی 
زندگی نامه مولانا
مثنوی
پیوند قرآن و مثنوی    
فصل دوم:
تلمیح و اشارات مذهبی وقرآنی 
آدم (ع) 
ابراهیم (ع) 
اصحاب فیل
ابلیس
اصحاب کهف
ایوب (ع) 
داود (ع) 
سلیمان (ع) 
شعیب (ع) 
صالح (ع) 
موسی (ع) 
عیسی (ع) 
نوح (ع) 
هابیل و قابیل
هاروت و ماروت     
هود (ع) و قوم عاد
یحیی (ع) 
یوسف (ع) 
یونس (ع) 
 محمد (ع)    
فصل سوم:
تلمیح و اشارات به آیات قرآن    
فصل چهارم:
تلمیح واشارات در احادیث
فصل پنجم:
تلمیح و اشارات تاریخی
اسکندر وذوالقرنین
بهلول 
حاتم طایی 
خسرو شیرین 
لیلی ومجنون 
محمود وایاز 
منصور حلاج 
نتیجه 
فهرست آیات
فهرست احادیث 
منابع و مراجع        
چکیده انگلیسی

پایان نامه بررسی رابطه سبکهای رهبری مدیران


پایان نامه بررسی رابطه سبکهای رهبری مدیران با تعهد سازمانی دبیران

پایان-نامه-بررسی-رابطه-سبکهای-رهبری-مدیران-با-تعهد-سازمانی-دبیرانپایان نامه کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، بخشی از مقدمه: رهبری به عنوان یکی از وظایف مهم مدیران علم و هنر نفوذ در افراد به منظور دستیابی به اهداف می باشد. سبک رهبری یا مدیریت تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردهای حاکم بر سازمان است. سبک رهبری مجموعه ای از نگرشها، صفات و ...دانلود فایل


پایان نامه بررسی رابطه سبکهای رهبری مدیران با تعهد سازمانی دبیران متوسطه شهرستان دیواندره در سال تحصیلی 93-92
چکیده:
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه سبکهای رهبری مدیران با تعهد سازمانی دبیران متوسطه شهرستان دیواندره در سال تحصیلی 93-92 انجام گرفته است. پژوهش از نوع توصیفی (همبستگی) است. ابزار های پژوهش عبارتند از: پرسشنامه  توصیف رفتار رهبر استاگدیل  و پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر و جامعه آماری عبارت از تمامی دبیران مقطع متوسطه سطح شهرستان در سال تحصیلی 93 -92 و نمونه آماری شامل 120 نفر (زن و مرد ) بوده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها هم به صورت توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار گرفته که در توصیفی از ( انحراف استاندارد، میانگین، جداول و نمودار ها) استفاده شده ودر روش های آمار استنباطی از (ضریب همبستگی پیرسون و T مستقل) استفاده شده است در بررسی فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده و نتایج رابطه ای بین دو  متغییر چون (0/01> P) است می توان نتیجه گرفت که بین متغییرهای سبکهای رهبری و تعهد سازمانی رابطه ا ی معنی دار  وجود ندارد.

فصل اول:  کلیات تحقیق
مقدمه 
بیان مسئله 
اهمیت وضرورت تحقیق 
اهداف کلی وجزیی 
فرضیه های تحقیق 
تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها واصطلاحات 
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه 
مبانی نظری سبکهای مدیریت 
مبانی نظری سبک وظیفه مدار 
مبانی نظری سبک رابطه مدار 
وظیفه مداری و رابطه مداری در تئوریها  
تعهد سازمانی  
مدل سه بخشی تعهد سازمانی 
اهمیت تعهد 
هدف های سازمانی 
نقد تعهد سازمانی  
پژوهشهای انجام شده در خارج از ایران  
پژوهشهای انجام شده در ایران 
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
مقدمه 
روش تحقیق  
جامعه مورد مطالعه 
حجم نمونه در روش نمونه گیری 
ابزار های تحقیق 
روش تجزیه و تحلیل داده ها 
روش اجرای پژوهش 
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 
آمار توصیفی 
آمار استنباطی 
تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها 
جنسیت   
تحصیلات  
سنوات خدمت 
میانگین و انحراف استادندار متغیرهای تحقیق 
یافته های تحقیق  
آزمون فرضیه ها   
فصل پنجم :  بحث و نتیجه گیری
مقدمه 
یافته های پژوهش 
بحث در نتایج 
خلاصه ای از نتایج بدست آمده با تفسیر کوتاهی بر آن  
محدودیت ها و موانع تحقیق 
پیشنهادات پژوهشی 
منابع و ماخذ
پیوستها 
- پرسشنامه توصیف رفتار رهبری ( LBDQ)
- پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر (Porter)

پایان نامه بررسی رابطه ی رضایت زناشویی

پایان نامه بررسی رابطه ی رضایت زناشویی با پنج عامل شخصیتی نئو در زنان خانه دار

پایان-نامه-بررسی-رابطه-ی-رضایت-زناشویی-با-پنج-عامل-شخصیتی-نئو-در-زنان-خانه-دارپایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی، چکیده: پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه ی بین فعالیت زناشویی و پنج عامل شخصیتی نئو در بین زنان خانه دار شهرستان دیواندره انجام گرفته است. پژوهش از نوع توصیفی (همبستگی دو متغیری) است. ابزار های پژوهش عبارتند از: پرسشنامه های رضایت زناشویی و پرسشنامه پنج عاملی ...دانلود فایل


چکیده:
پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه ی بین فعالیت زناشویی و پنج عامل شخصیتی نئو در بین زنان خانه دار شهرستان دیواندره انجام گرفته است. پژوهش از نوع توصیفی (همبستگی دو متغیری) است. ابزار های پژوهش عبارتند از: پرسشنامه های رضایت زناشویی و پرسشنامه پنج عاملی شخصیتی نئو و جامعه آماری عبارت از تمامی زنان خانه دار حاضر در شهرستان و نمونه آماری شامل 50 نفر بوده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها هم به صورت توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار گرفته که در توصیفی از (انحراف استاندارد، میانگین، جداول و نمودار ها) استفاده شده ودر روش های آمار استنباطی از (ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شده است در بررسی فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده و نتایج رابطه ای بین دو  متغییر چون (P<0/5) است می توان نتیجه گرفت که بین دو متغییر 5 عامل شخصیت و رضایت زناشویی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق 
مقدمه 
بیان مسئله 
اهمیت وضرورت تحقیق  
سوالات تحقیق 
فرضیه های تحقیق 
اهداف کلی واختصاصی 
تعاریف نظری وعملیاتی واژه ها واصطلاحات 
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه 
عوامل تعیین کننده موفقیت ازدواج ورضایت زناشویی  
1. مهارت های ارتباطی  
2. تقابل 
3. مهارت های حل مسئله 
4. عوامل شناختی  
5. هیجان و مهارت مندی هیجانی   
6. صمیمیت وخود افشا سازی 
7. عملکرد جنسی 
8. ویژگی های شخصیتی  
9. سبک های دلبستگی 
10. فردیت و تمایز خود 
11. بهداشت روانی وجسمی  
12. سن 
13. ویژگی های شخصیتی 
14. درآمد وشغل 
15. ایفای نقش 
16. فرزندان 
17. حمایت خانوادگی واجتماعی 
18. عوامل فرهنگی 
19. مذهب 
20. رویدادهای زندگی 
نظریه روانکاوانه فروید 
مکانیزم های دفاعی 
نظریه های شخصیت
فروید: مراحل روانی-جنسی رشد شخصیت 
نظریه شخصیت یونگ 
کارکردهای روان شناختی نظریه شخصیتی یونگ 
نظریه های (انسان گرایانه) مازلو 
اختلالات شخصیت 
نظریه شناختی ویلیام گلاسر 
مکتب هستی گرایی ویکتورفرانکل 
نظریه گوردون آلپورت 
نظریه کاتل 
نظریه شخصیت آیزنک 
نظریه پنج عامل شخصیت 
روان شناسی فردی آدلر 
نظریه شخصیت اریکسون 
انواع محیط های موثر بر شخصیت 
محیط طبیعی یا فیزیکی موثر بر شخصیت 
محیط اجتماعی 
پیشینه داخلی 
پیشینه خارجی 
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه 
روش تحقیق 
جامعه مورد مطالعه 
حجم نمونه در روش نمونه گیری 
ابزارگردآوری داده ها 
الف) پرسشنامه شخصیتی تئو اف.اف.آی 
ب) پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ 
روش اجرای پژوهش 
روش تجزیه و تحلیل داده ها 
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 
آمار توصیفی 
آمار استنباطی 
فهرست جداول 
نمودارها 
فرضیه اول 
فرضیه دوم 
فرضیه سوم 
فرضیه چهارم 
فرضیه پنجم 
فرضیه ششم 
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 
مقدمه 
یافته های پژوهشی 
بحث و نتیجه گیری 
پیشنهادات 
الف) پیشنهادات کاربردی 
ب) پیشنهادات پژوهشی 
محدودیت ها و موانع تحقیق 
فهرست منابع و ماخذ